Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Mig_35
No nevím
Výhoda v zatížené přední nápravě při vjezdu a v trakci při výjezdu?
Ano a vzhledem ke klasické koncepci (motor vpředu) to v tomto případě bude spíš ta výhoda trakce při výjezdu, u 911 je to pak naopak spíš výhoda zatížení na přední nápravě, zejména v případě skoro prázdné nádrže a kufru (vpředu).
Čím viac a častejšie sa akceleruje z malých rýchlostí a v zákrute, tým lepšie pre štvorkolku, lebo tá umožní efektívnejší prenos výkonu/krútiaku na cestu. Viať zadkom v zákrutách je síce efektné, ale nie efektívne. Naopak pri relatívne rovných tratiach sa tá výhoda neprejaví a naopak sa negatívne prejaví vyššia hmotnosť. Takže presne ako povedal týpek z BMW, záleží od trate.
Čím zakroucenější okreska tím je čtyřkolka ve větší výhodě. Ve WRC to vědí už skoro 40 let.
WRC ale hodne málo jazdí po asfalte. Na ostatných povrchoch to je bez debaty.
Aj tak si myslím že súčasné vykoné RWD modely majú parádnu trakciu a dá sa s tým žiť celoročne. Pokial človek nepozná plynový pedal iba v polohách on/off samozrejme.
Aj tak si myslím že súčasné vykoné RWD modely majú parádnu trakciu a dá sa s tým žiť celoročne. Pokial človek nepozná plynový pedal iba v polohách on/off samozrejme.
Zhoršená adheze, sníh, bláto, šotolina, bez diskuse - čtyřkolka lepší.
Ale na suchu, ledaže by bylo zatáček jak na motokárové trati? Navíc, v reálu je takových cest velmi málo.
U mě je to jednoznačné, radši bych dal přednost manuálu s nižším výkonem na zadek, než pohonu všech kol s vyšším výkonem. Nezávodím, spíš se chci bavit.
Jinak, poslední test LC vs mechanický LC na garáž.tv - byl jsem dost překvapen, jak umí být ty staré krámy efektivní...
Ale na suchu, ledaže by bylo zatáček jak na motokárové trati? Navíc, v reálu je takových cest velmi málo.
U mě je to jednoznačné, radši bych dal přednost manuálu s nižším výkonem na zadek, než pohonu všech kol s vyšším výkonem. Nezávodím, spíš se chci bavit.
Jinak, poslední test LC vs mechanický LC na garáž.tv - byl jsem dost překvapen, jak umí být ty staré krámy efektivní...
Přijeď do Beskyd nebo Jeseníků, jestli je těch cest málo. Přesně to jsou ty utahovačky, kde bude AWD efektivnější.
To platí i na RZ na suchém, prohřátém asfaltu. Svého času u nás jezdil v rallye Venca Pech s Porsche 911 GT3, tedy s autem RWD, které mělo brutální převahu výkonu nad běžnými R5 AWD. A Kopecky s R5 i ostatní jezdci R5 si ho dávali kde si vzpomněli, samozřejmě na sněhu nebo blátě to byl rozdíl několik tříd, na suchém asfaltu jenom jedné. Z diváckého pohledu byl Pech paráda, auto létalo ze strany na stranu, všude byla fůra času si vychutnat průjezd, Kopecky jenom přiletěl a odletěl, i na jedné zatáčce bylo jasné o kolik je AWD rychlejší aniž by potřebovalo 500 hp.
Samozřejmě na rovné dráze by R5 dostala na zadek i kdyby měla nakrásně 500hp, AWD znamená dodatečnou hmotnost, vyšší jízdní odpory, takže někde nad 180 musí zákonitě ztrácet.
Samozřejmě na rovné dráze by R5 dostala na zadek i kdyby měla nakrásně 500hp, AWD znamená dodatečnou hmotnost, vyšší jízdní odpory, takže někde nad 180 musí zákonitě ztrácet.
Nejsem si úplně jistý. Např. tady, dokonce na mokrém asfaltu, prohrává výkonnější stálá 4x4 se zadokolkou.
https😐/www.youtube.com/watch?…
nebo ten test stejného Stingera výše na asfaltu. 4x4 výrazně pomalejší.
edit: výrazně lepší časy GT3 RS než 911 Turbo, daleko výkonnější?
https😐/www.youtube.com/watch?…
nebo ten test stejného Stingera výše na asfaltu. 4x4 výrazně pomalejší.
edit: výrazně lepší časy GT3 RS než 911 Turbo, daleko výkonnější?
To není zakroucená okreska, ale závodní okruh.
Ano, a na takovém závodním okruhu bude bezesporu daleko víc "utaženějších zatáček, než v reálu... ne?
Na závodním okruhu bude bezesporu daleko víc utaženějších zatáček, než na zakroucené okresce???
Děláš si srandu, že jo...
Děláš si srandu, že jo...
Typicky napr Sosnová... takové zatáčky na okresce asi nejsou...
Okruh kterým si argumentoval (viz tvůj odkaz na video FWD vs AWD) má do Sosnové trochu daleko, Sosnová není zrovna typický závodní okruh.
Ale i tak bývají na horské okresce i více utažené zatáčky, méně rovinek, horší kvalita asfaltu a méně místa.
Ale i tak bývají na horské okresce i více utažené zatáčky, méně rovinek, horší kvalita asfaltu a méně místa.
Dej si do googlu blábol “ctyrkolka je v zatáčkách rychlejší”
Vyjede ti dvacet odkazů o tom, jaká je to hovadina, odstředivé síly, kila navíc, setrvačnost
Ale určitě existuje na světě okreska, na které to
neplatí
Tím bych to asi uzavřel
Vyjede ti dvacet odkazů o tom, jaká je to hovadina, odstředivé síly, kila navíc, setrvačnost
Ale určitě existuje na světě okreska, na které to
neplatí
Tím bych to asi uzavřel
A takových horských/zakroucených okresek nebude zrovna málo.
Máme tu takové okresky i "za chalupou", a přesto jsem dal u víkendovky přednost rwd, to mi ovšem nebrání přiznat jisté plusy awd v tomto ohledu. A jak jsem psal, zejména u klasické koncepce je to bez debat, s googlem i bez googlu. 😄
Máme tu takové okresky i "za chalupou", a přesto jsem dal u víkendovky přednost rwd, to mi ovšem nebrání přiznat jisté plusy awd v tomto ohledu. A jak jsem psal, zejména u klasické koncepce je to bez debat, s googlem i bez googlu. 😄
Pošli ty odkazy tomu Pilslovi z BMW. V těžké době se i on rád zasměje.
tak popořádku.
Tvůj argument o nějakém ročníku, kde 911ka prohrávala se čtyřkolkama... zrovna vloni vyhrála nějakou kategorii tady v ČR celkově posádka se zadokolkovým BMW... jestli se o to zajímáš, tak to budeš určitě vědět, já jsem na to náhodou narazil na ČT Sport nebo kde to bylo, to je jedno. Takovou váhu asi má takový argument.
Za druhé, rozdíl mezi stejnou čtyřkolkou a zadokolkou bude tak 50-100 kg. To chtějí v BMW vykompenzovat vyšším výkonem, což je samozřejmě řešení pro ty dlouhé rovinky, ale v utažené zatáčce je ti takový výkon k ničemu a rozhoduje tam ta zmiňovaná nadváha...
A tady je takový pěkný rozbor, jeden z mnoha, které říkají vždy totéž: ano, na špatném povrchu má čtyřkolka význam, na suchém, čistém asfaltu ho naopak ztrácí😒br />
https😐/www.autickar.cz/…-nebo-ctyrkolka/
a cituji😒br />
Porovnání RWD a AWD přímo na okruhu nám motorsport mnoho nedopřál, zejména z toho důvodu, že je pohon všech kol jednoduše zakázán. Pokusy v F1 vyzněly jednoznačně pro zadokolky. Protipólem by mohlo být Audi Quattro devastující konkurenci na k onci 80. let v závodech IMSA, leč úroveň tehdejších pneumatik se nedá s těmi dnešními vůbec porovnat. Fanoušci rally si pak možná vzpomenou na éru kategorie KIT car, kdy předokolky poháněné atmosférickými dvoulitry dokázaly na asfaltových soutěžích jako byla Německá nebo Francouzská rally několikrát porazit značně silnější přeplňované speciály WRC. Právě proto, že byly o 200 kilogramů lehčí a měly tedy značnou výhodu jak na brzdách, tak v náročných technických pasážích táhnoucích se po pásech suchého, avšak velice úzkého asfaltu. Obecně si tedy troufám tvrdit, že na hladkém asfaltu je v zatáčkách rychlejší auto s pohonem jediné nápravy a zpravidla se jedná o nápravu zadní.
Tvůj argument o nějakém ročníku, kde 911ka prohrávala se čtyřkolkama... zrovna vloni vyhrála nějakou kategorii tady v ČR celkově posádka se zadokolkovým BMW... jestli se o to zajímáš, tak to budeš určitě vědět, já jsem na to náhodou narazil na ČT Sport nebo kde to bylo, to je jedno. Takovou váhu asi má takový argument.
Za druhé, rozdíl mezi stejnou čtyřkolkou a zadokolkou bude tak 50-100 kg. To chtějí v BMW vykompenzovat vyšším výkonem, což je samozřejmě řešení pro ty dlouhé rovinky, ale v utažené zatáčce je ti takový výkon k ničemu a rozhoduje tam ta zmiňovaná nadváha...
A tady je takový pěkný rozbor, jeden z mnoha, které říkají vždy totéž: ano, na špatném povrchu má čtyřkolka význam, na suchém, čistém asfaltu ho naopak ztrácí😒br />
https😐/www.autickar.cz/…-nebo-ctyrkolka/
a cituji😒br />
Porovnání RWD a AWD přímo na okruhu nám motorsport mnoho nedopřál, zejména z toho důvodu, že je pohon všech kol jednoduše zakázán. Pokusy v F1 vyzněly jednoznačně pro zadokolky. Protipólem by mohlo být Audi Quattro devastující konkurenci na k onci 80. let v závodech IMSA, leč úroveň tehdejších pneumatik se nedá s těmi dnešními vůbec porovnat. Fanoušci rally si pak možná vzpomenou na éru kategorie KIT car, kdy předokolky poháněné atmosférickými dvoulitry dokázaly na asfaltových soutěžích jako byla Německá nebo Francouzská rally několikrát porazit značně silnější přeplňované speciály WRC. Právě proto, že byly o 200 kilogramů lehčí a měly tedy značnou výhodu jak na brzdách, tak v náročných technických pasážích táhnoucích se po pásech suchého, avšak velice úzkého asfaltu. Obecně si tedy troufám tvrdit, že na hladkém asfaltu je v zatáčkách rychlejší auto s pohonem jediné nápravy a zpravidla se jedná o nápravu zadní.
iudex
Je zaujímavé, že pre BMW sa opláca robiť manuál aj v situácii, keď očakáva iba 10% podiel manuálov. To je totiž v tunajších diskusiách častá námietka, že sa výrobcom neopláca robiť verzie s manuálom, lebo zákazníci majú väčší záujem o automaty. A silne pochybujem, že trebárs v Golfe GTI Clubsport alebo R by záujem o manuál nebol väčší než 10%.
Naopak prekvapuje očakávaný záujem o štvorkolku, osobne som tipoval tak 30%.
Ja som v tomto asi zvláštna kombinácia, bral by som manuál so štvorkolkou, čo by bolo tipujem v promile prípadov.
Každopádne veľký palec hore bavorským, že stále ponúkajú aj manuál, aj zadokolku a hlavne čistý spaľovák s poriadnym objemom/počtom valcov. :yes:
Naopak prekvapuje očakávaný záujem o štvorkolku, osobne som tipoval tak 30%.
Ja som v tomto asi zvláštna kombinácia, bral by som manuál so štvorkolkou, čo by bolo tipujem v promile prípadov.
Každopádne veľký palec hore bavorským, že stále ponúkajú aj manuál, aj zadokolku a hlavne čistý spaľovák s poriadnym objemom/počtom valcov. :yes:
Zrovna včera jsem se bavil s kamarádem, který právě prodává M4. Měl DKG, ale jen o 10HP navíc proti mé V8 e92. V jakékoliv rychlosti mě spráskal jako psa. Jen řízení a KW podvozek byly o něco lepší u M3.
manual vs turbo.
tam bych hledal duvod
tam bych hledal duvod
Je to hodně i o přeplňováním. Stačí porovnat grafy výkonu a krouťáku, níž bude atmo ztrácet podstatně víc.
Ako píše wl, to je o priebehu toho výkonu a hlavne o krútiaku, čo je dané preplňovaním. Možno tam je 10 koní rozdiel, ale v akých otáčkach? 7000 vs. 5500? Takže pri 5500, kde má turbo plný výkon, má atmosféra povedzme 80%, takže reálny výkonový rozdiel tam bude možno 100 koní. A v krútiaku je ten rozdiel rovnako dramatický.
Ale samozrejme niečo mohla robiť aj prevodovka. Jediné zlé preradenie s manuálom a je to v kýbli. Poznám to veľmi dobre.
Ale samozrejme niečo mohla robiť aj prevodovka. Jediné zlé preradenie s manuálom a je to v kýbli. Poznám to veľmi dobre.
Znovu, nedivím se. 😉 Ale na běžné okresce už to bylo jedno. Pouze výjezdy z utahovaček měla M4 výhodu.
Zvukově to ale bylo jako F1 vs Nascar 😉
Zvukově to ale bylo jako F1 vs Nascar 😉
asi si spocitali, ze je lepsi prodat tech par bavoraku za 3M+ v manualu navic, i kdyby ten samotnej manual byl prodelecnej, tak porad budou v plusu, nez kdyby zakaznik sel jinam.
otazka je, kam v tyhle kategorii jit za manualem...
nechapu, proc manual nejsou schopni dat i do normalniho auta a to napric vsema znackama
otazka je, kam v tyhle kategorii jit za manualem...
nechapu, proc manual nejsou schopni dat i do normalniho auta a to napric vsema znackama
Souhlasím.
Těch 10% (podobně jako u Carrery) dokazuje, že je to námitka naprosto relevantní a není to primárně k vůli údajným emisím.
U hh typu GTI CS by ten podíl byl tak cca dva a půl krát vyšší, což by do jisté míry bylo i tím, že příplatek za dvojspojku je (v 😖 vzhledem k celkové ceně auta vyšší.
Těch 10% (podobně jako u Carrery) dokazuje, že je to námitka naprosto relevantní a není to primárně k vůli údajným emisím.
U hh typu GTI CS by ten podíl byl tak cca dva a půl krát vyšší, což by do jisté míry bylo i tím, že příplatek za dvojspojku je (v 😖 vzhledem k celkové ceně auta vyšší.
Až na to, že pouze 10% očekávaný podíl manuálu je dán hlavně tím, že se nenabízí v kombinaci s tou špičkovou nejsilnější motorizací a 4x4. 😄
Purista a chtěl by místo RWD mít s MT AWD?
Ne, ale puristé by hlavně k tomu manuálu chtěli nejsilnější dostupný motor! 😄
Ale proč? Manuálu (před rychlým automatem) přece dávají přednost hlavně ti, kterým nejde primárně o absolutní rychlost (např, časy na ringu, drag race...), a výkon který bude mít M3 k manuálu, navíc pouze s rwd, bude hodně vysoký i tak.
Nie vždy je ale toto spojenie aj dobré, viz QV kde je ten automat ďaleko lepšie zladený ako celok oproti MT.
Taky je rozdíl, zda se to vyplatí u hodně drahého prémiového sedanu, a zda se to vyplatí třeba u toho Golfu. Každá automobilka pracuje s trošku jinými cenami a maržemi, a to má dost zásadní vliv.
topten
proc ma to auto vzadu dole ty 4 kanony ??
A my jim budeme říkat...tradice.
https😐/www.auto.cz/…rdi-sef-projektu?…
https😐/commons.wikimedia.org/…92)_coupe_01.jpg
https😐/www.pistonheads.com/…l--spotted/43297
https😐/www.alloyhub.com/…ow-the-e30-e36s/
https😐/www.auto.cz/…rdi-sef-projektu?…
https😐/commons.wikimedia.org/…92)_coupe_01.jpg
https😐/www.pistonheads.com/…l--spotted/43297
https😐/www.alloyhub.com/…ow-the-e30-e36s/
Tradice, i když až od 3. g. M3. první dvě si vystačily s polovinou "kanónů" (jen na levé straně). 😄
_Karel_
Je osvěžující, že někteří manažeři ještě umí říkat pravdu. V MB už s tím evidentně mají problém.
speedfred
pri predstavovaní e60 M5 šéf divízie M povedal že nikdy nepôjdu cestou preplňovania ako konkurencia (Audi RS, AMG) pretože by sa musela robiť odolnejšia prevodovka, lepšie brzdy a pod, takže celková váha by šla hodne hore.
Nebolo treba ani tak dlho čakať na turbá, takže aby sa história neopakovala aj s baterkami.
Nebolo treba ani tak dlho čakať na turbá, takže aby sa história neopakovala aj s baterkami.
no hlavně aby nebyla už ta příští čistě elektrická😊
ale já jim to nevyčítám, u Ferrari taky tvrdili, že SUV nikdy😊
ale já jim to nevyčítám, u Ferrari taky tvrdili, že SUV nikdy😊
U toho Ferrari máš ale pořád tu možnost do SUV nejít. U auta jednoho konkrétního typu ovšem nelze předpokládat, že by byli schopni nabídnout dva principiálně odlišné druhy pohonu současně. Ono je to spíš ale o tom, že "čistě elektrická M3" by jaksi popírala smysl toho, proč se taková auta vyrábí.
...pretože by sa musela robiť odolnejšia prevodovka,,,,,a to je jeden z hlavních důvodů, proč jsou manuální převodovky u silnějších vozů na ústupu. Vyrobit manuální převodovku, která bude dlouhodobě zvládat 400 - 500 koní a při tom mít skvělé řazení bude pro designera tvrdý oříšek. Ano, šlo by to, ale kdo to zaplatí?
Odolnost převodovky je limitována především krouťákem.
A skvěle řadit nebude s každým ani skvělý manuál.
A skvěle řadit nebude s každým ani skvělý manuál.
Převodovka není problém, ten je spojka, ale pokud to zvládají američtí budižkničemové, tak nechápu, proč by to neměli dokázat u BMW...
Pre prevodovku/spojku robí asi veľký rozdiel či máš 500 atmo alebo turbo koní a potom móóóc hodne ako tomu nakladáš. V tomto je ďaleko šetrnejší k celému reťazcu asi automat.
Ešte budeme voziť manuálne špotové autá z USA. 😉
Ešte budeme voziť manuálne špotové autá z USA. 😉
Čo by si volil? 😉 Myslím, že maska by asi bola posledným kritériom.
Btw. o aute škaredom z každej strany rozhodne nemožno hovoriť, základné línie sú bez výhrad, zadok super, bočný pohľad super, len tá predná maska je diskutabilná. Interiér naopak úplne špičkový a bez výhrad.
Možno nejaký “Ďžuzeppe” nad tým tajne sníval ale keď nedokázali spraviť ani len kombi tak kupé či dokonca kabrio je úplne pasé.
Vypadá že v tejto generácii M3/4 bude všetko.
no a zvuk o hodně lepší než předchozí generace. Dunivý hluboký, ale v otáčkách bude řezat pěkně.