Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Proč nezahřívat studený nafťák před jízdou? Z toho mám husinu, říká Martin Vaculík

97 komentářů

Avatar - Ozzman
Ozzman
Když je zima, smrdí a kouří i benzín, dokonce i hybrid a to i nová auta 😉
Avatar - poterienko
poterienko
Tak nějak mi zdravý rozum říká, že 30s tomu neuškodí a možná prospěje. Než se všechny kapaliny dostanou všude a celé to ústrojí se rozhýbe. Myslím tím samozřejmě po delším stání a ne po zastavení u benzínky. I v el. mašině nedávám hned plný kotel, aby baterka nedostala záběr bez zahřátí na provozní teplotu, pokud byla studená.
Ales4
Stejně tak je blbost nastartovat a v prvních 2 sekundách řadit a rozjíždět. Kurňa to je divný že na 13 litrovým tahači kdy musel klapat min. 7 minut než se dofoukaly všechny vzduchojemy a odbrzdily brzdy měl po 970 tisících tlaky na vlacích 99 až 100 procent a kouřivost jak nový auto.
Avatar - Alf1k
Alf1k
V pohodě no problem, ale přijde mi, že motáš dvě věci dohromady, nemluvím přece o zahřívání na volnoběch, ale o první ani ne minutě, než se studenej olej dostane všude versus nastartovat a okamžitě jet 😄
Avatar - mrha
mrha
Souhlas, že nemá cenu mimo námrazu startovat auto dříve. Stačí zpočátku jet prostě na nižší otáčky.

Nejhorší situace - mám zasněžené, namrzlé auto venku bez nezávislého topení a bez elektrického topení, které se zapíná před zahřátím motoru - pak dle mého startuji auto před odstraňováním námrazy. Ne proto, abych motoru prospěl. Ale proto, že i na volnoběh se motor třeba z minus 10 trochu za těch pár minut zahřeje. A po rozjezdu se mi netvoří nová námraza a na přední sklo fouká alespoň vlažný (studenější, ale ne ledový) vzduch. Možná tím motor naopak poškozuji, ale dle mých zkušeností si prostě nemohu dovolit vyjet s opakovaně namrzajícím sklem. Porušuji tím předpisy.
Avatar - Alf1k
Alf1k
Dík rád se přiučím 😉 Nicméně pokaždé když nastartuji, tak to v závislosti na venkovních teplotách trvá různě dlouho, než se zvuk a otáčky uklidní (30-40vteřin) mezitím si nastavím co potřebuju a jedu, myslím že je to ok nikdy jsem neměl žádnej problém ani u starších aut s velkým nájezdem.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
až se ti nemlží a nezamrzá přední a boční okno. Takže příjdeš k autu, startneš , škrábeš pucuješ a pak stejně musíš počkat, protože jinak máš sklo zamrzlé po 100 metrech znovu. Auto má sloužit tobě a ne ty jemu, takže ideální věc je vzdálený start. To nezahřívání je teď taková novinářská móda asi jak lepší gumy dozadu, abys náhodou nedostal přetáčivý smyk, protože se ti po cestě pokazí ESP.
Avatar - Alf1k
Alf1k
10 vteřin mi přijde málo na to, aby se studený olej dostal všude tam kde je třeba, u mého auta se otáčky uklidní a ustálí po 30-40 vteřinách podle venkovní teploty a pak jedu. Myslím si, že to je lepší než vyrazit okamžitě - je to jako by jsi otevřel oči v posteli a okamžitě vyskočil na nohy tak se ti asi slušně zatočí škeble 😁
Nejsem technik, je to jen moje teorie, ale myslím že je to to nejlepší, co můžu pro vymrzlé auto v zimě udělat. A holt ty pohledy lidí, když někde škrábeš a ometáš nenastartované auto ignorovat 😁
topten
kdyz nemam auto pod pristreskem, tak oskrabu, skocim do auta a po pul kilometru musim nekdy zastavit, vylizt z auta a znovu oskrabat.
nekdy se na tom udela povlak, skrs kterej neni videt. kdyz moc nemrzne, tak to kazdejch 100 metru prostriknu ostrikovacema, ale kdyz mrzne hodne, tak to nepomuze.
dokonce i kdyz to mam pod pristreskem nebo plachtu na skle, tak to nekdy dela. mozna velka vlhkost, nevim, v zime kdyz mrzne dejme tomu v 10% rannich rozjezdu u vsech aut.
jeste jednou zduraznuju - dela mi to zvenku, vevnitr OK

kdysi davno sem sklo polejval horkou vodou. fungovalo to super. jednou byla fakt kosa, urcite pod -20, tak sem to nastartoval, pustil vetraky, sel natocit horkou vodu do beliku a chrstnul na sklo. jenze ta horka voda se dostala do nasavani vetraku, cast se zmenila v paru a tu vetrak nafoukal dovnitr, kde okamzite namrzla na sklech. tehdy sem odjizdel tak o pul hodiny pozdeji nez se to rozmrazilo ...
Avatar - Alf1k
Alf1k
Když si po 100metrech ustříkneš ostřikovačem v mínus XY na čelní tak to je pecka 😒] to mlžení bylo taky spíš problém ve starších autech s podivnou kvalitou/stavem klimatizace..
Avatar - Ozzman
Ozzman
Cože ? Po 100 metrech znovu? To se mi stávalo jen u Clia, kde očividně bylo větší vlhko, než obvykle (rozuměj teklo tam asi těsněním u předního skla), ale pokud je venku námraza a tu odstraníš škrabkou a né vodou, tak ti nemá namrzat co 😊 To ani v těch -18ti, co teď u nás bylo, se mi nestalo.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Mas pravdu, nie si technik 😊 Jedine co zohreje motor, je bohata zmes a ta sa pri volnobehu nepouziva. Kazdy pohyb piestu v studenom valci skodi motoru, to iste plati pre ostatne komponenty.
ProchyToman
Jelita, co to nadlabnou rano a skrabou pet minut auto, to je super. To chces poslouchat a cuchat. Takova vydlabana oktavka1 to je chut
Ales4
Ano fungoval dlouho. Po pár minutách se opotřebení motoru dostalo na 100%😁
Ales4
Sice mám v osobáku 1.6 a 2.0 (benzin) Ale u obouch bych vám přál pane Vaculík slyšet jak při rozjezdu do 15 až 20 sekund brečí hydroštely. Po minutě je to jiný kafe. Všechno má svůj čas.
Avatar - Anonym
Anonym
Vždyť ve videu říká, že osobně vlastní Mercedes a Toyotu.
Josef1
Když je zahřívání dieselu tak škodlivé, tak nám vysvětlete proč kamiony musí zahřívat na místě, aby natlakovali brzdovou soupravu a přesto najezdí statisíce km do GO!
Avatar - Beefcake
Beefcake
Naftak v zime vobec nestartovat.
Posledne dva dni som si vyborne uzil za tdi predjazdcom.
Jeden z nich dymil aj bez zataze.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Jak říkáš.
A ne, motoru tím neubližuješ. Motoru ubližuje každý studený start - to, že ho nechám běžet na volnoběh už to nezhoršuje.
Ale ano, nastartovat a jít si čistit zuby a snídat je zhouvěřilost.
Snažit se vyjet za každou cenu bezprostředně po nastartování je opak, ale nikoliv dramaticky rozumnější.
😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Vaculík není "každý, kdo si o to řekne".
kesumb
neni snazsi si koupit neco s nezavislym topenim😎
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Ale klasický, atmosferický benzín má prostě nejraději, když ho nastartuju a nechám běžet tu dobu, než oškrábu okna.
To může trvat tak minutu, max dvě.
Mluví se o verzi "nastartovat - a vrátit se domů" , to jako na snídani?
Jo, to je pochopitelně špatně.
Motor na volnoběh nedosáhne normální provozní teploty, ale ohřeje se z - 15 na + 15... a to pro normální funkci ofukování oken a podobně úplně stačí.

Vždycky si u článků tohoto typu vzpomenu na první jízdy se Škodou 100... na vánoce jsme jezdili z Brna do Prahy, a po hodině, to je už před Jihlavou!, začínala topit.
Do té doby se okno škrábalo i za jízdy, zevnitř...
😄
Niemand
K tym lepsim gumam mi este dlzis video ako stare, nie zodrate, ale stare gumy v pohode podrzia na klzkom podklade smerovu stabilitu vozidla. Lebo moja skusenost hovori, ze nepodrzia a ani ESP si neskrke.
Ales4
Ano je blbost nechat diesel dlouhý minuty běžet za studena. Stejně tak je blbost bezprostředně po nastartování hned rvat kvalt a zatěžovat motor než začne pořádně mazat. Za mne min. 20-30 sekund a škrabání auta se zdechlým motorem mi je proti srsti. Stejně tak mají výrobci jiný názory při zajíždění. Dnešní motory jsou mnohem přesnější, tudíš to platí o to míň, ale pořád jsou to stejný pístový motory jak před 50 lety. Na volnoběh se záhřívá olej a voda dlouho, ale aspoň se do minuty ohřejí písty a minimálně stěny válců, kde je opotřebení nejvyšší. S jízdou sice rychle roste teplita, ale stejně tak při vyšších otáčká enormě opotřebení válců a kroužků, který nemají tvar jaký mají při zahřátí. Vaculíkovy názory jsou perfektní, ale konkrétně tohle fanatický kopírování článků a názorů za poslední 3 roky je trapný
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Tak to si pories vlhkost v aute. Takyto problem som nikdy nemal v ziadnom aute. Ak mam vlhkost v aute, lebo som z nepochopitelneho dovodu nechal stat vodu v rohoziach ked som odstavil auto (rozumej nechala to tak zena), tak si ocistim okna z vonku aj z vnutra, nastartujem a okamzite sa pohynam a ani po 100 ani po 1000 metroch nemam okno zamrznute ani z vnutra ani z vonku.

To nezahrievanie je jednoducha pravda kedze jediny zdroj tepla v ICE je palivo a pri volnobehu ho tam ide najmenej ako sa len da. Jednoducha fyzika.
Othello
Nějak jsem nepochopil proč bychom elektrickým topením měli tak šíleně týrat alternátor a baterku. Copak alternátor není určený k tomu aby vyráběl proud ? Co tak hrozného se mu děje ?
XTad
A presne z toho duvodu nechava vetsina lidi bezet auto na volnobeh.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Souhlas, taky dávám cca půl minuty a rozhodně nepřestanu. Promazat se musí nejen motor, ale i převodovka.
Avatar - Anonym
Anonym
Rady tohoho rádoby obborníka jístě pobaví kde koho.
Pane Vaculíku, nalejte si do auta třeba ten 0W-16 a vyražte ihned po studeném startu na plný plyn. to je vaše věc, ale neraďte nám ostatním, jak se ke svým autům máme chovat.

Nevím, jestli jste si nevšimnul, ale když už mluvíte o moderních motorech, tak právě tyto mají víceokruhové chlazení, aby se rychleji zahřívaly. A např. diesely VW EA288 EU6 mají vysokotlaký
okruh recirkulace výfukových plynů, který je aktivní zejména ve fází po studeném startu a pomáhá rychlejšímu ohřevu motoru. Tyto motory(např. v trojkových Superbech) nijak netrpí, když je nastartujete a necháte např. 2 minuty prohřát během očištění vozu od sněhu a ledu.

V motoru prý prší a saze při běhu na studený volnoběh ucpou katalyzátor? 😒] 😒]
Jako jste dobrej pouťovej vypravěč. Ale ono se to kecá někomu, kdo svoje vlastní auto ani nemá
a tímto naivním přístupem ničí auta, co dostal k testování.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Jo, je to tak.

Míval jsem kdysi Rovera Montego, jeden z prvních přímovstřikových nafťáků. Dvoulitr, co tahal i dodávky DAF, v lehkém kombíku neměl co na práci.
V mrazivé zimě před těmi asi 10 lety jsem měl rukavice ještě po cestě do Rakouska.
A mírně překvapivě se zahřál až stáním na místě v Rakousku, když jsem čekal, než budu moct naložit!
On prostě ten průvan motorovým prostorem, vzduchu co má -20, taky dělá svoje.
😄
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Na většíně aut... třeba na Priusovi.
😁

Promiň.

:-!
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Když je olej ztuhlej, tak čerpadlo dává větší tlak, než po zahřátí...
topten
no, nevim
pri malejch otackach da alternator malo elektriky
bez ohledu, jestli jsi predtim turoval nebo ne
Avatar - Ozzman
Ozzman
Na začátku února bylo v Praze -18 😉 Když jsem vyrazil služební Oktávkou TDI z centra, ještě v Říčanech sem se klepal zimou 😁
Niemand
A to je presne to, čo sa snažia vysvetliť aj inštruktori v školách šmyku. Poznám ľudí čo jazdia celý rok zimné, lebo spravia 5-7 tisíc za rok. Po 8 rokoch zoderie predné, ale kúpi len jeden pár, lebo veď zadné majú ešte 5mm vzorku. Ale sú tu ľudia ako Kankunen čo to bude všade komentovať a tváriť sa, že je to o tom, že máš na jednej náprave o mm menší dezén.
topten
na volnobeh alternator nemusi vyrobit celou okamzitou spotrebu elektriky a pak jde cast z baterky misto aby se nabijela
Niemand
Hlba dezenu nie je taky problem ako vek.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, tak to je právě to, co bys dělat neměl, pak ti to namrzne no 😁

Ne, tam byl problém, prodal jsem to s tím, pánovi to nevadilo, asi si přetěsnil sklo. Byla tam voda i na podlaze. Dříve to nedělalo.
h.onzyk
Vnitřní námraza ? To máš nějakýho veterána ? 😲
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dokud nepoužiju ostřikovač a nebo neprší namrzající déšť, tak nikdy 😁
Niemand
Takze nic len keci. Lebo odkazujes na test kde mal vzadu nove zimne proti hrotom vpredu. Ale nova guma ma na ujazdenom snehu dost prilnavosti, aby udrzala smerovu stabilitu.
shollo
Pán Vaculík proste nemá chybu 😄 😄 😄 😄
Avatar - kuk
kuk
Problémy prvního světa. :-!
Meky
40 sek zvýšených otáčok súvisí viac s ohriatim katalyzátora. Nie s motorom.
Niemand
Tak nechápeš tak to nekomentuj. Ty si ten čo stále vyťahuj tému s pneu bez toho, že by rozumel tomu čo jej pôvodný autor chcel povedať.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Olej sa dostane vsade behom par sekund. Ak si rozoberies motor, tak ani po dlhom stati nenajdes v motore jediny komponent ktory by na sebe nemal povlak oleja. Ked si pozries videa kde naschval jazdili s motorom uplne bez oleja, je az zarazajuce ako dlho fungoval 😊
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Já nechápu ani v jednom tvém příspěvku co vlastně chceš sdělit.
Avatar - LeonST
LeonST
Naprosto s tím souhlasím. U 2.0 TDI s úplně studeným autem vyjíždím cca po 1 min. a je úplně cítit, jak mu to sedí, když se stačí promazat a lehounce probrat z té ztuhlosti. Když je auto pod sněhem nebo ledem, klidně ho s natočeným motorem očistím (3-4 min.) Trochu mě zaráží, jak je nastavená ŘJ a jak dlouho dopuje motor bohatou směsí a trápí motor vysokými otáčkami. Zbytečně dlouho podle mě a zbytečně často (např. i když v zimě po dlouhé jízdě zastavím na chvíli ve městě, stejně si počíteční otáčky nastaví na 1 100). Stírá to olej z válců a příliš mnoho nafty se nestačí spálit a degraduje olej.
Co se týká topení a baterky - po třech letech provozu baterie vykazuje téměř nulový pokles kapacity, tak to asi nebude tak horké, v naftě je stavěná na vysoký narazový odběr už kvůli rychložhavení.
Avatar - Beefcake
Beefcake
:yes:
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Já ale nikde nepíšu o "túrování", že ne?
Nějakých 1.500 otáček úplně stačí.
Sežeň si někde ten voltmetr, a uvidíš.
😄
kesumb
webasto mel uz mamut ...
ale s v12 to stalo jako dva cinzaky na zizkove😂
topten
pred 1/4 stoletim?
byl jsem rad, ze jsem vubec nejaky auto mel ...
jam2015
A potom je tu veľká komunita na firemných autách.
Vonku -20 °C a hneď na plný kotol. A na konci ulice zase naplno brzdy! 😉
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
😊 Empiricky to over. Na vacsine aut sa procesy okolo motora deju pri otvoreni vodicovych dveri. V Priuse sa spusti asi iba palivova pumpa a pri stlaceni brzdy sa nabudi trakcna elektronika. Az pri zapnuti auta sa natlakuje brzdovy system a ak je vonku zima tak sa spusti ICE, inac sa auto hned pohyna na s elekromotorom a ICE sa nastartuje po asi 20 sekundach na zohriatie pre moznost poziadavky na vacsiu zataz.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Tak hybridu pri studenom starte ide z vyfuku doslova jarny vanok oproti dieslu 😁 mne odchovanom na pretekoch do vrchu to dokonca vonia.
Avatar - lordlord
lordlord
Přece nepojedu se zamlženýma oknama, někdy i vnitřní námraza, zamrzlá zrcátka. Odhrabat a oškrábat auto a pak zjistit, že nenastartuju....
Ales4
Miliony. Navíc mám ze servisu a z technické jasný parametry o kouřivosti a tlacích válců po 970k, který mají nový auta. Dřív než po 7 minutách foukání vzduchu jsem se nikdy neodlepil...
ryccardo
Prave ta mrznouci mlha to dela rada. To pak dokud neni ohraty sklo tak se neda poradne jet.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ta ranní mlhovina na zmrzlém skle opětovně přimrzá.
ryccardo
Hele to mi taky přijde divný. Alternátor vyrábí tolik proudu kolik je potřeba a musí být schopný vyrábět dostatek, i když zapneš všechny spotřebiče.
ryccardo
To se stává v závislosti na vlhkosti a teplotě velice běžně. U vyhřívaného skla samozřejmě ne 😉
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Když je na zdejší poměry větší zima (dejme tomu letos, to jsme tu měli týden okolo -18°C v noci), tak si čelní okno očistím ještě večer, když přijedu z cesty. Ráno to oškrábnu, nastartuju, zapnu si vyhřívání sedaček, zadám si do navigace cíl cesty, uložím si telefon... to mi zabere tak těch 20-30 sekund max. No a pak prvních 250 metrů beztak jedu pomaličku, protože je tu dost úzká cesta a lidi parkujou po obou stranách. 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Rasťo Chvála nejlepší československý autopublicista, to vše naměřil.
Michal220
O těch lepších pneu to platí u Š120.Jasně že lepší na předek protože ten když v zatáčce vyletí tak není čas reagovat(to je mžik) ale když přes ESP uletí zadek(1procentní šance) dá se dát kontra.
Michal220
Mám tsi 2l a za 10min to topí a 1.0tsi do 5min možná dřív.Nasednu nastartuji+výhř.sedačky a jde se škrábat led z okna a pokuď je ho fakt hodně tak čekám to je ale max 5x ročně jinak max 10sec a jedu.
h.onzyk
Ale jo takle to asi možný je, i když já parkuju kousek od řeky, ale s tímhle jsem se ještě nesetkal. Pravda je že to ochlazení bývá pozvolné, sem akorát svítí během doopledne, tak se ty teploty srovnají.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Avatar - lordlord
lordlord
parkuji u potoka a drží se tam vlhkost, zvláště když svítí, auto se vyhřeje a po západu se prudce ochladí a vysrážená vlhkost namrzne, takto to má celé parkovistě
Othello
Pak ale není alternátor nijak moc zatížený
Avatar - Anonym
Anonym
Možná sklo bylo vyhřáté, ale posádka uvnitř klepala kosu 😁
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
U většiny aut prospěje krátkodobě zvýšit otáčky, a pak teprve je nechat spadnout na volnoběh.

Je to dobře vidět, když se do zásvky na palubce strčí voltmetr.
😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tu teplou vodu jsem aplikoval asi 3x, když u nás teď nasněžilo a bylo to super, tedy cestou tam, odpoledne jsem vyndaval kusy ledy ze škvíry mezi kapotou a sklem, kde jsou ostřikovače 😁
topten
kdyz je olej ztuhlej, tak cerpadlo nemusi dat takovej tlak, aby se olej rychle dostal tam kam ma.
nejrozumnejsi je nastartovat a hned vyrazit a moc nevytacet.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ja vím 😁
ryccardo
Přesně tak. Když máš gumy tvrdý jako puk, tak je úplně jedno jaký mají vzorek
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mondea mají vyhřívaná skla, ta se nemusí škrábat 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Nedávno jsem dával věci z nákupního košíku do kufru a několik metrů dál bylo nastartované rachtající Mondeo, ve kterém seděla v bundách "mrznoucí" posádka (řidič asi nakupoval). To byl neskutečný smrad.
Avatar - Anonym
Anonym
Nevím, co máš za motor a jakou viskozitu oleje používáš. Ale i v zimě, když auto předtím týden stálo, tak když nastartuju, tak se motor "uklidní" a ztichne během dvou tří sekund, kdy se olej dostane i do toho posledního hydraulického zdvihátka v hlavě válců. Viskozitní třídu oleje mám 0W30. S dřívějším autem s olejem 5W40 to bylo do 10 sekund.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Ako by ti povedal Vaculik, on prsiii 😊 a teda pari nie dymi 😊 Inac v Priuse je rekuperacia tepla z vyfukovych plynov kedze je tak tepelne efektivny ze ma problem so zahrievanim a tam sa tiez trochu obmedzi vodna para.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A jo, ale notně sjetých 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale kouří 😁
Xylo
Na celoročkách, navíc Vranících (=protektorech) naháním místní závodníky já. Barik jezdí na kvalitních značkových zimních gumách (pokud se tedy nemýlím).
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Ani tak. Pozri si mapovania davkovania paliva pre jednotlive auta. Na volnobehu sa nikdy nedosahuju take tepelne hodnoty ako pri zatazi. Pri diesli sa otacky zvysuju bohatsou zmesou, takze ta sa nepouziva lebo by ti otacky leteli hore a pri benzine sa otacky zyvsuju mnozstvom vzduchu (otvorenim skrtiacej klapky) a vtedy ak nechces aby ti leteli otacky hore tak pri zvysovani bohatosti zmesi motor prechlastas velmi rychlo co je stale vacsi problem pri modernejsich motoroch pracujucich s vysokym kompresnym pomerom. Ak mas palubny pocitac porovnaj si aktualnu spotrebu l/h pri volnobehu v zime a v lete. Je tam maly rozdiel.
Avatar - narona
narona
Ne? A co když mám povytažený sytič, nebo vůbec když jede motor na sytičový režim, což bývá první minutu třeba.
johny555
Obvykle zamrzlé a zasněžené auto nastartuji a rychle očistím, jinak zbytečně dopředu nezahřívám. Posledně jsem svého Ceeda nenastartoval, jenom strčil klíček do zapalování (ale zapalování nezapnul). Po krátkém čištění jsem nastartoval a vyrazil. A překvapivě začalo topit mnohem dřív, než když jsem šel do zmrzlého auta a rovnou vyrazil. Nevím, jestli je to pravda, ale přijde mi, že tím, že jsem auto odemknul a strčil klíček do zámku, tak se zapla zahřívací spirála, která ohřívá chladící kapalinu. Aniž bych nastartoval. Musím to ještě empircky ověřit 😊
Avatar - Ozzman
Ozzman
Co to je proboha? To je nějaká Barikovina ne? Ten jezdil se sjetými celoročkami po kruháči a dával tam Oktávky... 😁
ryccardo
Tak to snad ani nikdo netvrdi ze by se melo delat. O tahacich ale to video nebylo. Chapu ze se to tyka motoru v osobnich autech. Nakladak bych taky nechal par minut bezet. Uz jen kvuli tomu vzduchu pro brzdy, ale nevim jak to maji moderni nakladaky.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Kuku, ty jsi ale tuplovanej hlupák, viď?
ryccardo
Asi tak. Ona to neni moc bezna vybava ani dneska.
Meky
To je divne. TDi už nejakú dobu má ptc článok a kúri rýchlejšie ako benzín.
ryccardo
To je mozny ale porad u normalnich aut vyrobi dost proudu aby utahl spotrebice a dobijel baterku.
ryccardo
Tdi ma velikou ucinost motoru takze odpadniho tepla je malo a netopi to. Taky me to na tdi v zime trochu stvalo.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Akorát, že už z toho pohybu "a nastartujeme motor" je patrné, že startuje tlačítkem.
Mluví o přímovstřikových turbomotorech... a ani těm to neškodí, jen to moc nepomáhá.
Pořád se trochu zahřejí.
Ne na provozní teplotu, ale "rozmrznou".
Jasně, při -3 v Praze to asi jde vyrazit rovnou.
ryccardo
To souhlasim nicmene jde spis o to ze tomu motoru nevadi ani kdyz vyjedes za 10 sekund ale ani mu nevadi vyjet za 40 sekund. Je to proste uplne fuk. Nejde rict ze by jeden pristup byl lepsi nebo horsi.
ryccardo
Nikdo taky neříká, že to není OK 😉
ryccardo
Hele ono je to ve finále jedno jestli vyjedeš za 10 sekund nebo za 40 sekund. Důležitý je si z té rady pana Vaculíka vzít to podstatné. Je blbost nastarovat auto a nechat ho několik minut "jako že" zahřát.
Cesn
To bych rád věděl, jaký kretén a proč mě zablokoval.. Jinak nevím, proč by mělo vadit pár minut na volnoběh. Je to úplná blbost. Pořád lepší, než vyrazit pod plynem. Jenže tady dnes píše odborný článek každý, kdo si o to řekne