Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
KANKUNEN
7
jako když máš k dispozici jen reklamní leták.
Dylan McKay
3
Přesně tak. Strašný.
WinDiesel
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
KANKUNEN
To mě pobavilo, mají certifikat o nulové uhlíkovosti. To je jako když žereš po tmě, abys nepřibral. Nabíjení centrálama jim nevadí.
wakantanka
za koľko by jazdilo rovnaké auto s rovnakým motorom pri rovnakých podmienkach. Mne ten mild hybrid pri 350 koňovom aute s preplňovaným motorom nedáva reálne žiadny zmysel. Pochopil by som jeho nasadenie v malom ľahkom aute s atmosférou, kde by trochu pomohol pri rozbiehaní či v kopci, ale tu je tých "až 8 kW" proste to isté ako keď blcha štipne slona.
Tiež by ma to zaujímalo. :yes:
Niektoré redakcie majú svoju štandardnú trasu a zverejňujú spotrebu na takejto trase v rámci rýchlostných limitov. Uvítal by som to aj v rámci auto.cz. A reálne porovnanie čo prinášajú tieto nové H technológie by bolo úplne super.
Auto.cz mám veľmi rád, ale vyčítať z dvoch viet ako kto s autom blbol, alebo jazdil normálne nie je možné.
Niekto napíše, že kto má takéto auto spotrebu nerieši. Ja som mal 540i a riešil som to. Paradoxne aj kvôli ekológii. Chcel som však mať aj bezpečné auto (čo znamená aj zrýchlenie). Moja priemerná spotreba bola tuším 7,57 l/100 km po 65 000 km. (Väčsinou diaľnica a okresky).
Niektoré redakcie majú svoju štandardnú trasu a zverejňujú spotrebu na takejto trase v rámci rýchlostných limitov. Uvítal by som to aj v rámci auto.cz. A reálne porovnanie čo prinášajú tieto nové H technológie by bolo úplne super.
Auto.cz mám veľmi rád, ale vyčítať z dvoch viet ako kto s autom blbol, alebo jazdil normálne nie je možné.
Niekto napíše, že kto má takéto auto spotrebu nerieši. Ja som mal 540i a riešil som to. Paradoxne aj kvôli ekológii. Chcel som však mať aj bezpečné auto (čo znamená aj zrýchlenie). Moja priemerná spotreba bola tuším 7,57 l/100 km po 65 000 km. (Väčsinou diaľnica a okresky).
ProchyTom
Bago vzdycky umelo spotrebu, jak u nafty tak benzinu. Ocekaval bych u moderniho motoru v nafte 5 litru. Ja vim, big motor, sportovni jizda atd... ale tohle je test a melo se otestovat kolik jezdim v klidu, kolik svizne a kolik sportovne. Takhle predejdete spekulacim. Proste otestovat auto a u nafty pocitam ze zajemce chce naftu i z duvodu spotreby. Napsat jezdil sem za 8 mu nic nerekne. Ale sorry ja sem jen Bych a nebudu to kupovat tak zas drzim pysk.
Máš to tam napsaný - v klidu za sedm, a přes deset se nedostal. A stejně to nic nevypovídá o tom, za kolik bys na tvých trasách, tvým stylem jízdy jezdil ty.
Machýrek
Jako že to vůbec nejde vypnout?
No tvl :no:
No tvl :no:
... tak mám za to že to je tak u všech mild-hybridů ne? prostě už si to s tou energií hospodaří po svém a hotovo....
Třeba v AMG E53 to vypnout jde, ale s jinym mild-hybridem jsem nejel a takovej přehled zas nemám.
Dá se vypnout v jednotce přes Bimmercode aplikaci. S OBDLink CX adaptérem by to mělo platit i pro všechny podporované řady MY2021.
Je rok 2021 a mild-hybridná technológia v prémiových autách je už tak dobre spravená, že nejaké vypínanie motora ani len nepostrehneš. Ale jasné, diskusné stereotypy sú mocné.
.... můžu mluvit jen za svého Supa iV, ten vypíná motor co chvíli, a opravdu to nepoznám a je mi to dokonale jedno....
_Karel_
Jediný, co mě děsně irituje, jsou ty potroublý budíky. Stupidní samoúčelná kravina.
Jinak velice elegantní auto, žádný kudrlinky, paráda :yes:
A abych přinesl trochu dříví do lesa - pětimetrový dvoutunový koráb s dynamikou sporťáku a spotřebou hatchbacku :yes:
Jinak velice elegantní auto, žádný kudrlinky, paráda :yes:
A abych přinesl trochu dříví do lesa - pětimetrový dvoutunový koráb s dynamikou sporťáku a spotřebou hatchbacku :yes:
zaujimave, ze uz par rokov sa stazuju novinari aj majitelia, pisalo sa viac krat o pripravovanom upgrade a bmw stale nevidi a nepocuje. tusim v nejakom novom bmw/nepamatam si v ktorom/ nahradili otackomer za ala rolls royce ukazovatel vykonu v realnom case 😢
Áno. Zjavne si spočítali, že predčasne meniť tie budíky by bolo drahé. Snáď sa to už čoskoro zmení.
Hele nejsem toho zastáncem, ale zvyknul jsem si a nakonec mi to vůbec nevadí. Po 4 letech s VW virtual kokpitem nepociťuju, že by mi to u BMW nějak vadilo. Až na jedinou vyjímku a tou je ta příšerná černobílá navigace mezi budíkama...
Osobně mi to taky moc nevadí. Mám v 5er před faceliftem plně digitální kruhové budíky a v zásadě jsem nepochopil k čemu ten displej je, protože neumí nic zobrazit. Nekecám, že základní Passat s malým displejem mezi budíky toho umí víc. Takže já to vidím pragmaticky a spíš oceňuju že se tam dá aspoň něco zobrazit.
Je to úplne v pohode :-! .
Vôbec mi tá grafika BMW nevadí, práve naopak. Menej je niekedy viac. Je to decentné a nepoznám majiteľa BMW, ktorému by vadila.
Keď som niekedy dávno presadol z Octavie a Mondea do Subaru, bol som prekvapený, že sa tam nič nedá nastaviť. Po čase som bol za to rád, sústredil som sa na iné veci 😊
Vôbec mi tá grafika BMW nevadí, práve naopak. Menej je niekedy viac. Je to decentné a nepoznám majiteľa BMW, ktorému by vadila.
Keď som niekedy dávno presadol z Octavie a Mondea do Subaru, bol som prekvapený, že sa tam nič nedá nastaviť. Po čase som bol za to rád, sústredil som sa na iné veci 😊
Mokrous
Milá redakce, dočkáme se alespoň 1x v roce správně opsaných údajů???
Zdá se ti snad nádrž na 660l nepravděpodobně velká?
Mne chybi v technickych udajich (obecne) prevodovka. Alespon pocet rychlostnich stupnu by se sluselo uvest.
U podélně uložených non-M motorů je to vždy osmikvalt ZF.
Ja to vim, ty taky. O to ale vubec nejde.
Treba u testu skodovky to casto neni ani uvedene v textu. A ja si pak dohledavam, jestli to ma 6 nebo 7 rychlosti.
Ja taky vim, ze je to 6-i valec a uvedene to je.
Zakladni techicke udaje by proste bylo fajn mit v tabulce pod textem. A pokud mozno spravne...
Treba u testu skodovky to casto neni ani uvedene v textu. A ja si pak dohledavam, jestli to ma 6 nebo 7 rychlosti.
Ja taky vim, ze je to 6-i valec a uvedene to je.
Zakladni techicke udaje by proste bylo fajn mit v tabulce pod textem. A pokud mozno spravne...
simson33
Vypínání motoru během jízdy, které nelze deaktivovat, je neakceptovatelné. Doufám, že negativní reakce zákazníků, k něčemu budou...
Pro mne stejně neakceptovatelné je chybějící manuální převodovka. A hybrid ať si strčí za klobouk. Naopak bych uvítal ruční brzdu - třeba i za příplatek.
reálným zákazníkům to bude úplně u ***e.... ani nebudou většinou vědět, že to tam mají.... prostě pojedou a nechají auto ať udělá, co uzná za vhodné.... mimochodem to samé je ta elektronická ruční brzda....
Já bych teda asi nechtěl, aby se mi při 130kmh vypnul motor.
Koho dnes zaujíma čo ty chceš. 😊 Ale teda vyskúšal som si to v Octavke a funguje to parádne.
už jsem psal výše, pokud to dobře funguje, v čem je problém? kromě spadlého otáčkoměru to nepoznáš.... pokud je opětovné nastartování bleskurychlé, v čem je problém?
Problém je v tom, že že systém klidně vypne motor bezprostředně po plné zátěži. Žádné dochlazování, brutální stop. Tohle není pro spalovací motor dobrý způsob zacházení. Předpokládám, že stejně jako u běžného start-stopu, systém nepracuje s teplotou oleje, prostě motor vypne a je to.
Kazdy slusnejsi auto si termomanagement resi samo, vcetne dochlazovani elektricky pohanenejma pumpama, staci chcipnout motor behem regenerace dpf nebo po delsi palbe po dalnici, a uslysis to sam... a uplne studenej motor to taky nechcipne (ale zacne to chcipat pomerne brzy, na deuhou stranu moderni povrchovy upravy valcu a moderni oleje jsou taky jina kategorie nez mineralni 15W40).
Řidiči, co mají rádi svá auta, včetně těch moderních, i dnes poctivě dochlazují. Stačí se zajet podívat na jakýkoli okruh při volných jízdách, i nové emtrojky nikdo nevypíná bezprostředně po velké zátěži. Bez ohledu na to, že moderní motory mají třeba vodou chlazené turbo...
Ale chápu, že jsou lidé, kterým tohle nic neříká a vnímají auto podobně jako pračku.
Ale chápu, že jsou lidé, kterým tohle nic neříká a vnímají auto podobně jako pračku.
Tak to není pravda... když jsem kupoval svoji 5er, tak mi prodejce říkal, že mám štěstí, že jsem to stihl, protože mu lidi ruší kvůli S/S objednávky na po FL a hledají radši mladé ojetiny, jiný model nebo jdou jinam...dokud to jde
Jenže je problém co s tím jako zákazník uděláš? Mně se to taky nelíbí, ale nic podobně rychlého a komfortního nikdo nedělá. Prostě chceš 5er - protože je skvělá - a tak jsi nucený to kousnout a tržně se to pak neprojeví...
Zatím je řešení, jak psal někdo výše, koupit místo BMW Mercedes, ten umožňuje tuhle funkci zatím deaktivovat...
Mr.Murphy
.... dělá to ještě někdo kromě BMW....? 5er by mi slušela nejvíc, možná bych se s rodinou vešel i do 3er.... dál už nevím.... V Mercedesu a Audi si asi svižnou jízdu moc neužiju, mainstream je asi úplně out, houpavý Superb může mít pneu z formule a stejně to bude o ničem.... Možná nějaká sport-packetová Insignia? Dál mě nic nenapadá.... přijde mi že třeba Alfa Stelvio bude jezdit líp než obyčejné kombíky, ač je to SUV.... za 2-3 roky to budu řešit a těch použitelných aut jen ubývá.... 😢 Přitom třeba s tím Mondeem minulé generace jsem byl co se podvozku a pocitu z řízení týče zcela spokojený....
každopádně tahle 5er se mi fakt líbí.... asi bych ani nepotřeboval tolik koní a určitě ne tolik výbavy.... prostě jen aby to na těch služebkách hezky odsejpalo a člověk si užil projíždění zatáček 😄
každopádně tahle 5er se mi fakt líbí.... asi bych ani nepotřeboval tolik koní a určitě ne tolik výbavy.... prostě jen aby to na těch služebkách hezky odsejpalo a člověk si užil projíždění zatáček 😄
Prémiovky jezdí dobře všechny. I Éčko... a svým způsobem i A6 (třeba ten allroad co byl na letišti byl hodně efektivní).
Insignia je limuzína. Jezdí krásně, kultivovaně, umí být přiměřeně rychlá... ale sportovní auto to úplně není (mám teda tu původní 2.0T 4x4 co už se nedělá).
Osobně... pokud bych měl prioritu sportovní svezení u rodinného kombíku, šel bych zkusit Cupru ST, Focus ST Combi a Octavii RS Combi. A při větším budgetu samozřejmě 340i combi.
Insignia je limuzína. Jezdí krásně, kultivovaně, umí být přiměřeně rychlá... ale sportovní auto to úplně není (mám teda tu původní 2.0T 4x4 co už se nedělá).
Osobně... pokud bych měl prioritu sportovní svezení u rodinného kombíku, šel bych zkusit Cupru ST, Focus ST Combi a Octavii RS Combi. A při větším budgetu samozřejmě 340i combi.
nehledám až tak úplně sportovnost, spíš agilitu.... tzn. auto které se moc nenaklání, nehoupe, má ostřejší řízení a je vyvážené tak, že při rychlejší jízdě nemáš pocit, že mu to nechutná.... a zároveň nesmí být tvrdé a uskákané, to fakt ne.... nevím jak to jinak popsat.... 😄 Driftovat ani jezdit 230 to fakt nemusí umět....
Jo a délka min. 4,8, prostě velký koráb s velkým kufrem, bo jsme v rodině všichni celkem vysocí a taháme občas dost krámů.... 😄
No uvidím, až přijde čas, snad bude ještě co kupovat....
Jo a délka min. 4,8, prostě velký koráb s velkým kufrem, bo jsme v rodině všichni celkem vysocí a taháme občas dost krámů.... 😄
No uvidím, až přijde čas, snad bude ještě co kupovat....
Je to peklo a bude to už jen horší. Brzy bude v nabídce jen SUV plné baterek, těžké, neekologické, drahé a především nezábavné. Možná půjde ještě chvíli koupit nějakou naftu bez baterek, ale to není nic pro mě.
Chtěl jsem Insignii GSI Line, ale potom zjistíš že nemůžeš mít třeba vyhřívané zadní sedačky, že nástup na zadní místa není úplně ideální (liftback) a podobně. Je ale poslední svého druhu, tedy GM.
Mám nepříjemný pocit, že moje stávající Mondeo mi bude asi dost chybět.
Chtěl jsem Insignii GSI Line, ale potom zjistíš že nemůžeš mít třeba vyhřívané zadní sedačky, že nástup na zadní místa není úplně ideální (liftback) a podobně. Je ale poslední svého druhu, tedy GM.
Mám nepříjemný pocit, že moje stávající Mondeo mi bude asi dost chybět.
Záleží, aké máš nároky. Ja som si zákruty užil počas služobky aj s novou Corollou Touring Sports. Ten podvozok sa im podaril. :yes:
Tato kategorie obecně je nejuniverzálnější druh bez nějakých velkých handicapů. Mimo prémii bych zmínil Arteon Shooting Brake. Každopádně 5er v M paketu se silnějším motorem je super a s xdrive neuvěřitelně efektivní. A i ten xdrive umí jezdit bokem když na to přijde 😊
.... ano Aerton tam určitě patří a jak píšeš, souhlasím, že tahle auta obecně nemají nějaké slabé stránky.... proto je mám rád, že.... 😄 nechci 4x4, nechci cross-karoserii, prostě agilní, bezpečný kombík, jak píšu Emelovi výše....
Čus,
přesně vím, že chceš 5er Touring. Je to boží auto. Mrkni na moji recenzi (https😐/moje.auto.cz/…1/bramborak.html), je to sice verze 2019 (před facelift), ale těch rozdílů moc není. Mám tam Racechip a k 540d to má dost blízko. Na to co potřebuješ a chceš moc lepších aut není. Přešel jsem ze superba, měl jsem mondeo a celá ta story je v té recenzi poměrně detailně. Dej si tam 19" kola a bude to parádně pohodlné na dlouhé cesty a když se chceš svézt tak to jede jak kráva a chce se mu i blbnout, ikdyž je to kus auta 😄
Good luck s výběrem!
přesně vím, že chceš 5er Touring. Je to boží auto. Mrkni na moji recenzi (https😐/moje.auto.cz/…1/bramborak.html), je to sice verze 2019 (před facelift), ale těch rozdílů moc není. Mám tam Racechip a k 540d to má dost blízko. Na to co potřebuješ a chceš moc lepších aut není. Přešel jsem ze superba, měl jsem mondeo a celá ta story je v té recenzi poměrně detailně. Dej si tam 19" kola a bude to parádně pohodlné na dlouhé cesty a když se chceš svézt tak to jede jak kráva a chce se mu i blbnout, ikdyž je to kus auta 😄
Good luck s výběrem!
Miloš007
No v dnešní době zmenšování nádrží musím nádrž na 660 litrů ocenit .....
GeekStar
Pětka je parádní, dokonalá velikost, nestárnoucí design, krásný interiér a skvěle jezdí. Já bych vzali 540i, rozdíl ve spotřebě se dá přežít a zvuk dodá autu šťávu. :yes:
adamzprahy
Tato 5er je super, facelift nic nepokazil, takže určitě palec nahoru :yes: Teda až na MHEV, dráždí mě nová 540i...
Nicméně já osobně bych "prostornost" dal spíše do mínusů. Protože na 5m délky to auto určitě prostorné není a je to důvod proč lidi přechází na SUV (X5 a X7) nebo k méně sportovním modelům. Kufr je mělký a jsem schopný ho zaplnit po roletku i jen ve dvou lidech. BMW si to uvědomuje a umí vyrolovat "zabudovanou" síť ke stropu za zadními sedadly, takže není problém využít po střechu, což je dobré řešení :yes:
Prostornost je daň za architekturu a skvělou jízdní techniku. Za mě v pořádku, jenom když jsem měl o 20cm kratšího Passata, tak jsem tam narval mnohem víc věcí a tady v testu je to mezi plusy.
Nicméně já osobně bych "prostornost" dal spíše do mínusů. Protože na 5m délky to auto určitě prostorné není a je to důvod proč lidi přechází na SUV (X5 a X7) nebo k méně sportovním modelům. Kufr je mělký a jsem schopný ho zaplnit po roletku i jen ve dvou lidech. BMW si to uvědomuje a umí vyrolovat "zabudovanou" síť ke stropu za zadními sedadly, takže není problém využít po střechu, což je dobré řešení :yes:
Prostornost je daň za architekturu a skvělou jízdní techniku. Za mě v pořádku, jenom když jsem měl o 20cm kratšího Passata, tak jsem tam narval mnohem víc věcí a tady v testu je to mezi plusy.
Na zaplnění ve dvou lidech, to je dovolená s paraglaidem nebo paddle boardem ne ? Ne že bych občas nepotřeboval větší kufr, než má krátkej Focus, kompaktní kombík bach asi užil ale zas když jsem měl půjčený Mondeo (lift), mel jsem pocit, že to snad nemůžu ani využít pokud se nebudu stěhovat (jo jsem svobodnej a nemám děti) 😊
Mondeo stejně jako Passat mají ten kufr ale reálně větší ačkoliv litrově to má vycházet podobně. Hlavně hloubka po roletku je snad o 10cm nižší. Takže reálně tam dáš jednu věc a na ní ti po roletku zbyde nevyužitelný nízký prostor. Jak jsem psal, řešení je roletku stáhnout a vytáhnout síť. Samozřejmě prostor to je dostatečný, jenom o třídu menší auta ho mají více.
Když už jsme v detailu. Celková výška kufru po střechu má sníženou využitelnost o mechanismus otevírání zadního okna. To je taky velmi praktická věc. Ale opět na úkor standardních vnitřních rozměrů.
A v druhé řadě sedadel je toho prostoru taky méně oproti střední třídě. Je teda i pravda, že 5er má dlouhé sedáky, takže opticky to vypadá hůř než reálně je.
Nekritizuji to, vím proč to je, ale zaráží mě jak někdo může dát do plusů prostornost.
Když už jsme v detailu. Celková výška kufru po střechu má sníženou využitelnost o mechanismus otevírání zadního okna. To je taky velmi praktická věc. Ale opět na úkor standardních vnitřních rozměrů.
A v druhé řadě sedadel je toho prostoru taky méně oproti střední třídě. Je teda i pravda, že 5er má dlouhé sedáky, takže opticky to vypadá hůř než reálně je.
Nekritizuji to, vím proč to je, ale zaráží mě jak někdo může dát do plusů prostornost.
Souhlas. "Prostornost" u pětky se dá přežít, ale rozhodně to není plus. Má fakt málo místa vzadu pro nohy. Pro mě je to docela důležitý, protože mám dvě děti a obě už mají nebo brzo budou mít delší nohy než já. 😄 A jestli máte od vyšší střední třídy nějaká očekávání, jako že by to mohlo být pohodlné pro rodinu na delší cesty, tak to teda ne. Velikostí je to jako economy v letadle.
Tohle je podle mě celkově problém prémiové vyšší střední. Teda aspoň MB a BMW. Na audi jsem nikdy nekoukal. Přesně píšeš, že je to daň za architekturu... Ale v praxi je to tak, že pětka u mě končí otevřením zadních dveří na "saloonu"...
Tohle je podle mě celkově problém prémiové vyšší střední. Teda aspoň MB a BMW. Na audi jsem nikdy nekoukal. Přesně píšeš, že je to daň za architekturu... Ale v praxi je to tak, že pětka u mě končí otevřením zadních dveří na "saloonu"...
Z tohoto důvodu, málo místa na nohy vzadu, mám 5er vždy v sedanu, protože jako rodinné auto se pětka nedala používat v žádné generaci a kufr sedanu je dostatečně velký pro cokoliv mimo rodinného cestování. Takže já sedan, pro rodinu suv, naštěstí manželka se v suv zhlédla, tak ho má dobrovolně. Co se místa na nohy týká, tak mezi suv vyšší střední je na tom aktuálně nejlépe gle, tam je to vzadu skutečně i pro dlouhány bez ohledu na to, jak vysoký člověk sedí vpředu.
Já ti nevím, mám sedan a je to super rodinné auto (2 děti). Je teda fakt, že dokud byl kočárek, tak bych si to koupit nemohl, ale už jsme skoro 2 roky bez 😁
Za mě super auto, které umí být repre, zážitkové i rodinné a ani kombi nepotřebuju. Stejně máš určitě doma minimálně jedno další, které se dá na převoz štaflí nebo sekačky použít, ne?
Za mě super auto, které umí být repre, zážitkové i rodinné a ani kombi nepotřebuju. Stejně máš určitě doma minimálně jedno další, které se dá na převoz štaflí nebo sekačky použít, ne?
Záleží na tom kolik měříš a jak velké máš ty dvě děti.
Tak já mám pěkných 190/105 😊 Manželka má 180 a děti jsou zatím malé, nicméně není problém jet ve 4 dospělých. Uvnitř problém není. Ono se zdá, že není moc místa mezi koncem zadního sedáku a opěradla předního sedadla, ale ten zadní sedák je opravdu hodně dlouhý, takže to dost zkresluje. Uznávám, v superbu je uvnitř více místa, ale na 99% času je to zbytečné
Oscar_Romero
Už i EU verze přešla na systém, kdy se šikanovaný akumulátor mění společně s olejem jako v USA? Jak ekologické. :no:
webpaja
...nezajímavá kombinace nudných kol a stříbrné barvy nesebrala hezkému kombíku přirozený šmrnc.
Spolu s 40i asi nejlepší kombinace cena/výkon.
Jak je na spotřebě vidět, nesmyslná aplikace mildhybridní technologie žádný vliv na spotřebu nemá. Zcela jistě bude mít vliv na spotřebu jednotlivých částí pohonného ústrojí.
Za mě 5er po FL :yes:
Spolu s 40i asi nejlepší kombinace cena/výkon.
Jak je na spotřebě vidět, nesmyslná aplikace mildhybridní technologie žádný vliv na spotřebu nemá. Zcela jistě bude mít vliv na spotřebu jednotlivých částí pohonného ústrojí.
Za mě 5er po FL :yes:
Ona v reálu ta barva s black paketem a M paketem bude vypadat dobře, ty kola jsou asi zimáky, nějaké antracity by to hodně zvedly.
40i je raketa, jak musí jet 50i...
Btw., třeba jak se nedávno kuchaly filtry, tak se budou kuchat mild hybridy..😄
40i je raketa, jak musí jet 50i...
Btw., třeba jak se nedávno kuchaly filtry, tak se budou kuchat mild hybridy..😄
white label
Když 5er tak sedan, ten vypadá o parník líp...
tak tak vedúci, sedan vyzerá perfekt :yes: :yes:
Mně se v této generaci kombi líbí více, sedan mánhlavně před fl ten zadek jakoby ošizený, zkrácený, nesebevědomý. Generické světla. Můj názor, 3 a 7 na to netrpí, tam je v mých očích vše v pořádku.
Dinar
Mildhibridní 5er budu mít až v květnu, takže zatím dám na testy, jsem opravdu zvědav, jestli těch dvěstě kilo, které teď tahá navíc, k něčemu bude, tedy k něčemu jinému než papírové ekologii.
Přesto, pětka se mi momentálně jeví jako ve třídě jasná volba, a více než před pár lety, fl éčku moc nepomohl a ášestka je hodně kompromisní, matlačka, hnací řetězce.
Za sebe bych v dýzlové variantě viděl jako smysluplnější 530d, v této gen. má taky dvě turba jako 540d, 210kW je dostatečný výkon, je tam citelný cenový rozdíl a dýzlovější spotřeba. S těmi 250kW je sice 540d papírově silnější než 540i, ale v praxi rozdíl nula, rozdíl spotřeby max. litr, zato cenově rozdíl výraznější, jinými slovy, tady už větší smysl dává 540i. A nad tím samo 550i, podle mého nejlepší verze pětky vůbec, a to vč. M5. Každopádně poface pětka jako auto ještě s klasickou architekturou (všeho), se začíná jevit jako poslední inkarnace aut vyšší střední, jak jsme je znali, tj. koupit nejlíp dvě a jednu dát do skříně na potom. 😉
Přesto, pětka se mi momentálně jeví jako ve třídě jasná volba, a více než před pár lety, fl éčku moc nepomohl a ášestka je hodně kompromisní, matlačka, hnací řetězce.
Za sebe bych v dýzlové variantě viděl jako smysluplnější 530d, v této gen. má taky dvě turba jako 540d, 210kW je dostatečný výkon, je tam citelný cenový rozdíl a dýzlovější spotřeba. S těmi 250kW je sice 540d papírově silnější než 540i, ale v praxi rozdíl nula, rozdíl spotřeby max. litr, zato cenově rozdíl výraznější, jinými slovy, tady už větší smysl dává 540i. A nad tím samo 550i, podle mého nejlepší verze pětky vůbec, a to vč. M5. Každopádně poface pětka jako auto ještě s klasickou architekturou (všeho), se začíná jevit jako poslední inkarnace aut vyšší střední, jak jsme je znali, tj. koupit nejlíp dvě a jednu dát do skříně na potom. 😉
Prostě defaultně vozíš stále dva metrové pořízky sebou. Jinak cenově 40i stojí proti 30d a je to jen o tom, jestli někdo využije víc naftu na dálky, nebo obětuje pár litrů navíc v benzínu.
200kg navíc bez efektu, to je katastrofa.... 😒 o kolik líp by to auto jezdilo, kdyby to s sebou nemuselo tahat.... 😒
bohužel v testovacím cyklu to nějaký rozdíl ve spotřebě udělá a je vymalováno.... ekologii hodně fandím, ale musí to dávat smysl.... a v případě aut jako je 5er se to teda totálně nepovedlo....
bohužel v testovacím cyklu to nějaký rozdíl ve spotřebě udělá a je vymalováno.... ekologii hodně fandím, ale musí to dávat smysl.... a v případě aut jako je 5er se to teda totálně nepovedlo....
Taky jsem skeptický. Tohle může sotva pomoct cukačce v koloně. Jinak původní 540ix touring má v techničáku 1.840kg, BMW https😐/www.bmw.cz/…ive-touring.html uvádí po FL 1.925kg, 540xd touring má 2.000kg.
Víc by ekologii prospěla úspora v těch kilech směrem dolů a můžou si ušetřit kovy a součástky elektropohonu s rekuperací 😐
Víc by ekologii prospěla úspora v těch kilech směrem dolů a můžou si ušetřit kovy a součástky elektropohonu s rekuperací 😐
tak samozřejmě, lehké auto bude míň opotřebovávat pneu, silnice, emise budou asi stejné, ušetří se energie a materiály na výrobu baterky a těch dalších komponent....
Mimochodem, Giulia 2.0T v automatu (ještě bez MHEV blbostí): 1430kg
BMW 320i: 1570kg
Mimochodem, Giulia 2.0T v automatu (ještě bez MHEV blbostí): 1430kg
BMW 320i: 1570kg