Jistě, takzvaný “badge engineering”, neboli vytváření nových modelů aut pouze jejich přeznačkováním, má na svědomí hodně pozoruhodných vozů. Jejich králem ale může být jen jeden!
to porovnání Saab vs Subaru je značně závislé na oblasti pozorování. U nás je např. jeden z největších CZ dodavatelů dílů na Saaby, takže já Saaby vídám častěji jak Subaru.
No a to, že mají Subaru neuvěřitelnou výdrž ... když si zadám na mobile.de Saaby resp. Subaru nad 300t km, tak je tam paradoxně více Saabů. Motory Subaru, tak jako všechny ploché motory, totiž trpí na vyběhání válců ve spodní části, plus docela i na vyběhání ojničních ložisek. A pokud máš takto staré auto, tak už to neřešíš a posíláš to do šrotu.
Myslím si, že odpověď je v této citaci z caranddriver.com: "Saab is asking $27,645, or $2975 more than a WRX wagon". Tedy volně přeloženo Saab byl o tři tisíce dolarů dražší než Subaru Impreza WRX. WRX mělo v sedanu pidikřídlo a bylo i v kombíku za cenu 978 tisíc Kč za sedan a 1.028 milionu Kč za kombík. Motor byl o něco slabší než v WRX STI a v roce 2004 to byl ještě dvoulitr v STI s 265 koněma a ve WRX s 225 koněma. Pokud bychom tedy použili americkou analogii (nevím o tom, že by se u nás nabízel Saab 9-2X), pak by cena Saaba byla o více než 100 tisíc vyšší než u Subaru a konkurovala by sedanu 9-3 s jejich dvoulitrem (ten měl 210 koní) ve výbavě Aero, což byl (pro mě osobně) rozhodně zajímavější kousek, než nějaké divné kombi.
V těch dobách musel SAAB zkousnout ještě větší zvěrstvo - SAAB 9-7X
Kolega tehdy pracoval ve firmě, jejíž majitel miloval "automobilové porno" a tak si nechal přivéz toto... vozidlo. Po půl roce ho omrzelo, a tak ho coby danajský dar věnoval jako služebáka právě kolegovi.
Nutno říci, že pětilitrová V8 si s cestami po českých, polských a německých firmách rozuměla hezky, jenom ta spotřeba se (prý) s lehkou nohou občas i dala stlačit pod 13 l/100 km :)
Bohužel, názor, že GM se rozhodlo SAABa zabít, nejspíše není zcela vyfabulovaný :-(:-(:-(
V8 tam byly dvě, 5,3 Vortec známý z SUV Chevy a GMC a 6,2 LS2 známý z Corvetty, CTS-V atd
LS2 měla 400 koní, tam je 13 hodně slušná spotřeba, Vortec měl jen 300.
A mělo to jen 4 stupnový automat, takže s tím to baští víc logicky.