Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
twistedTSD
Každý z nich má něco do sebe.
Hyu boduje atmosférou.
Tipo má dobře poskládané výbavy.
Ceed má šmrnc, ale tam bych spíš preferoval 1.5 T-GDI, dokud je.
C4 má solidní motorizace a je úplně nová.
308 už je tu nějaký pátek, ale má výborný základní motor a dobře vypadá. Zamrzí minimální konfigurovatelnost.
Scala je klasika, ne vyloženě levná, ale zase má v základu LED, lze si ji poskládat jakkoli, TSI nežerou a interiér se povedl.
FoFo je dobré auto, ale základ bych asi nerozdýchal, ideál je ST-line, nebo dovybavený Trend Edition.
Hyu boduje atmosférou.
Tipo má dobře poskládané výbavy.
Ceed má šmrnc, ale tam bych spíš preferoval 1.5 T-GDI, dokud je.
C4 má solidní motorizace a je úplně nová.
308 už je tu nějaký pátek, ale má výborný základní motor a dobře vypadá. Zamrzí minimální konfigurovatelnost.
Scala je klasika, ne vyloženě levná, ale zase má v základu LED, lze si ji poskládat jakkoli, TSI nežerou a interiér se povedl.
FoFo je dobré auto, ale základ bych asi nerozdýchal, ideál je ST-line, nebo dovybavený Trend Edition.
Vím, že mě zas někteří nařknou za bezbřehého italofilství, ale mně se to Tipo vážně líbí.
V základu je obyčejné, ale v těch vyšších výbavách je útulné.
Jsem hodně zvědav na ten nový motor. Obecně nemám tříválce rád. Měl jsem domluvené vyzkoušení, ale teď to musím odložit - v rámci okresu bych to moc nevyzkoušel.
😒
V základu je obyčejné, ale v těch vyšších výbavách je útulné.
Jsem hodně zvědav na ten nový motor. Obecně nemám tříválce rád. Měl jsem domluvené vyzkoušení, ale teď to musím odložit - v rámci okresu bych to moc nevyzkoušel.
😒
mne sa tu paci u tipa jedine verzia cross so zdvihnutym podvozkom a tymi kdejakymi plastikmi a v nejakej peknej outdoorovej farbe .... ale to uz nebude v cene do 400 samozrejme... inak skutocne mam si vybrat tak i30 ... s tou lepsou vybavou start plus za 380 ... nic viac tu nie je treba a ma clovek na bezne pouzitie uz dokonale auto :yes:
https😐/www.sauto.cz/…at/tip👋19050076
Jemne cez 400t tu nejaký je. Ostatné sú už drahšie. Lepší by asi bol kombík autdór.
Jemne cez 400t tu nejaký je. Ostatné sú už drahšie. Lepší by asi bol kombík autdór.
Suhlas.. je to zaujimave ze cross verzia je prave v hatchi... ktovie preco... aj ked mne by prave hatch vyhovoval
Ja 5dv hatche nemám rád. Za mňa je ideál 3dv kombi 🤷
Nejvíc rodinný ideál je přeci suv coupe... Třeba eclipsse :-!
3dv kombik.... cize nieco ako bmw Z3 kupe https😐/t.cncenter.cz/…igin-4023561.jpg?… ... dobreee 😉 ... tiez by som bral
No, je to úplně logické, ne?
Sedan má úplně jinou skupinu uživatelů. A když už chci auto, co lépe snáší nezpevněné cesty, tak chci omezit i převisy - což vyloučí kombík. Věčně by chytal zadním nárazníkem o zem.
Pokud bych chtěl 5 dvířko, tak jako Cross, to je fakt.
Sedan má úplně jinou skupinu uživatelů. A když už chci auto, co lépe snáší nezpevněné cesty, tak chci omezit i převisy - což vyloučí kombík. Věčně by chytal zadním nárazníkem o zem.
Pokud bych chtěl 5 dvířko, tak jako Cross, to je fakt.
Jazdil som s Crossom aj sedanom. Všetko je najlepšie hodnotiť na osobný dojem, tak nechcem dopredu nahovárať... ale je to veľmi fajn motor, najmä potlačenie vibrácií a prejav do 4000 ot/min je niekde úplne inde v porovnaní napríklad s TCe :yes: V sedane mi plne vyhovuje, Cross s litrom je na zváženie. Škoda len tej 5 stupňovej prevodovky, starší 6 kvalt dokázal aj atmosférickú 1.4 využiť bezkonkurenčne. Prevodové pomery má zhodné "by očko" s 1.3 MultiJet = predstavoval som si to trochu kratšie, na druhej strane na diaľnici sa pohybuje pri 130-140 okolo 3200-3300 ot/min.
Kedze prave 1.5 T-GDI je u Ceeda novinkou a ten motor tu zostane este dost dlho, nie je dovod na paniku a podmienovat to pomenovanim "kym tu este je".
Důvod na paniku je. Běžně dnes vypadávají motory z nabídky, nebo jsou spojeny s top výbavou, protože kazí flotilové emise. Ceedu se minimálně může stát, že dostane mild hybrid s iMT, což je zbytečné navýšení ceny a složitější technika. Aktuálně prakticky není ve třídě výhodnější koupě.
To, ze dostane mildhybrid sa stat moze, ale motor ako taky je uplne novy, prisposobeny najnovsej emisnej norme, spotrebu ma takisto nizsiu, ako stara 1.4 T-GDI, takze urcite nikam neodide.
Jo, to jsem si o 1.3 TCe v Dusteru myslel taky. Úplně stačí, když ho svážou s automatem a výbavou GT, aby stál o 100 tKč víc.
U 308 bych doplnil ještě jednu výhodu - v základu má plno věcí, které jsou jinde až ve vyšší výbavě. Automatická dvouzónová klima, elektrická všechna okna, senzor deště a osvětlení... A jako bonus v podstatě nulovou "bezpečnostní" výbavu typu hlídačů pruhů.
Problém je, když chceš LED světla. Ty lze mít až v GT-line.
Jo, to uznávám. A základní halogeny nejsou žádný zázrak. Inu, je to poplatné době vzniku. Nová generace bude mít LED v základu, ale zase nebude takhle levná a vybavená.
...a já bych zase u 308 "doplnil" jednu zcela zásadní nevýhodu - zoufale málo prostoru pro nohy zadních cestujících. Dost ho není dokonce ani v jezevčíkovitém kombíku! 😲 😒 :no:
Pokud vozíš rodinu basketbalistů, bude ti každý kompakt malý. Jinak je tam místa docela dost. Mohlo by to být lepší, ale taky mnohem horší (nedávno jsem se zase svezl v jedničkové Oktávce, strašná krabička na sardinky).
Jako vždy jseš úplně vedle. V Octavii, nebo i v našem Leonu minulé generace si za sebe sednu naprosto v pohodě, a to měřím 188 cm. Zato v 308 je to vzadu pro nohy totální prostorová tragédie a kombík je na tom jen o nedostatečných 2 cm lépe. 😒 :no:
P.S. Třeba nová generace bude dělat lépe, má se představit už za pár dnů... 😄
P.S. Třeba nová generace bude dělat lépe, má se představit už za pár dnů... 😄
Jestli si v jedničkové Octavii za sebe sedneš v pohodě, tak pěkně kecáš. Tam se za sebe nevejdu ani já, a to jsem o 10 cm menší než ty. U 308 tento problém není.
Tragédie je tvé myšlení, opakovaně.
Tragédie je tvé myšlení, opakovaně.
Proboha, proč v jedičkové? Samozřejmě mluvím o trojkové Octávce! 😄 Ty seš fakt magor! 😒]
blue sun ale psal o jedničkové...a tys mu na to říkal, že je úplně vedle... příště si to radši přečti dvakrát (no offense)
Aha, tak to jsem přehlédl. Ono totiž dávat jedničkovou Octavii do prostorové souvislosti se současnými modely nižší střední (o kterých je tento článek) se mi zdá natolik absurdní myšlenka, že by mě nenapadla ani ve snu! I tak ale Modroslunečníkovi patří má omluva! 😄
Čtení se učí v první třídě... Já vím, školy jsou teď zavřené, ale i tak si to zkus zopakovat.
Koukám, že ani slušná omluva tě nepřivedla k odpovědi bez arogance. Budu si to pamatovat... 😒
Kde jaká omluva? Jestli ses omlouval, pak někde, kde jsem to neviděl. A pak je to o to smutnější, že nemáš ani koule omluvit se přímo, a namísto toho vinu házet na mě. Tak si pamatuj co chceš.
Jedna obrovská nevýhoda 308-ky je ich interiér. Ten dokáže odradiť :-!
vidíš, já zase nedokážu zkousnout interiér u Hyundaie..
Tiež sa mi oproti i30 viac páči napr interiér Kie Ceed, pritom je to rovnaké auto. Pre mňa má jeden z najlepších interiérov súčasnosti (u cenovo "dostupných" áut pre bežnéh o"smrteľníka") nová Mazda 3. Samozrejme interiér nie je najpodstatnejšia vec u auta. Keby už mi ten Peugeot 308 z nejakého dôvodu vyšiel ako najlepšia možnosť, tak na interiér by som si už nejako zvykol.
Nakoniec aj moja súčasná Mazda 3 predošlej generácie nemala až také nádherné "budíky" - skôr to bolo o tom, že som to nejako "pretrpel" a zvykol som si. Na druhej strane tam nie je nič zbytočné, alebo naviac. Ergonomicky mi ale perfektne sedí.
Nakoniec aj moja súčasná Mazda 3 predošlej generácie nemala až také nádherné "budíky" - skôr to bolo o tom, že som to nejako "pretrpel" a zvykol som si. Na druhej strane tam nie je nič zbytočné, alebo naviac. Ergonomicky mi ale perfektne sedí.
Já osobně bych v případě výběru asi hledal Tipo před faceliftem s motorem 1,4 - jednoduchéautíčko, které se dá rozumně vybvit, a pořád je výborně cenově dostupné... Fiat malá auta prostě umí... poté bych asi řešil zda ceed, scalu nebo 308... ale stejně - v takovéto kategorii stejně každý volí skladovku - takže by záleželo, co by zrovna kdo nabízel...
nobody67
Z nabídky motorů je mi nevolno..
Treba vyskusat. Ale mal som teraz tyzden Rapida s 3valcom a okrem spotreby to bolo dost o kompromisoch.
Ale kompromisy?
Ja som mal kedysi rapida 1.2 tsi ako náhradné vozidlo a bolo to veľmi príjemné autíčko.
Ja som mal kedysi rapida 1.2 tsi ako náhradné vozidlo a bolo to veľmi príjemné autíčko.
Arese
Tyto modely podle mého názoru nabízí nejlepší poměr ceny a poskytované užitné hodnoty. :yes:
Na i30 mi vadí nesmyslné oříznutí některých docela užitečných prvků výbavy pro základní verze. Třeba dvojitá podlaha až od třetí výbavy Smart, Bluetooth a výškově nastavitelné sedadlo řidiče v základu jen za příplatek, automatické stěrače jen pro nejvyšší výbavu...
Vyjímací díl podlahy šel u našeho Leonu ST do garáže hned po koupi a dosud jsem ho nepotřeboval. Zato každou chvíli našer rodina potřebuje opradu hluboký kufr. A nepotřebuju ani automatické stírače či automatické přepínání světel. Svoje auto si rád řídím co nejvíc sám. 😄
Ano, a protože ty to takhle chceš, tak to zaručně dělá celá populace světa.
Ty jsi fakt dement.
Ty jsi fakt dement.
jedna věcná, to v leonu nejde "složit" na dno? výhodou tohohle kusu "výbavy" je právě té, že ho neumiíš vyndavat, ale můžeš ho mít všude sebou - a v případě potřeby"složit" na dno, nebo vytáhnout...
A proč bych s sebou progoha zbytečně tahal několk kg desku? 😄 Okamžitě jsem odmontoval i ty boční úchyty, překážely. 😄
několik kg? to je jako v Leonu ze železa nebo co? ta deska obvykle váží několik stovek gramů.. A proč? protože sis koupil kombík, tedy praktické auto - a počítá se, že ho asi budeš prakticky využívat... a praktičnost rovné podlahy snad vysvětlovat nemusím... nebos i nikdy nevozil například kočárek, psa, nebo jen těžší nákup?
Ta deska neváží úplně málo, protože musí unést zátěž v řádu desítek kg. 😄 Tuším, že ten koberec je podlepený nějakým lisovaným papundeklem či co. A svůj kombík využívám prakticky až hanba, nemusíš mít obavy. Však mám kvůli tomu i příplatkové, dopředu sklopné opěradlo spolujezdce pro převoz extrémně dlouhých předmětů (použil jsem např. na koberec). Kočárek už dávno nevozím, psa nemáme a těžší nákupy přes ten několik cm vysoký nákladový práh snadno zvednu. A to samé platí i o sekačce, kterou vozím do ročního servisu. Ten podlahový přídavný nesmysl jsem za pět let, co to auto máme, nepostrádal opravdu ani jednou, já u kufru potřebuju hlavně jeho pořádnou hloubku. Škoda, že to Leon neměl jen za příplatek, v životě bych si tuto položky výbavy nepořizoval!
promiň, zapomněl jsem, že lisovaný papumdekl je se svojí hustotou na úrovni platiny... jde mi o to, že když tu desku dáš do té nižší polohy, zmenší se ti hloubka kufru cca o 2-3 cm, ale máš jí pořád u sebe... abys jako vůl netahal například tu sekačku... když už teda nezvládneš vyměnit olej v sekačce sám..
Ta deska měla třeba v Cliu kombi asi pět kilo, což je strašně obrovská zátěž. To už auto prostě normálně neuveze...
Fakt je, že jsem ji měl prakticky pořád v horní poloze kvůli rovné podlaze s hranou kufru. Na plný objem jsem kufr použil tak desetkrát, a ani tak jsem desku nevyndaval, zůstala založená za sedadly (i to uměli v Renaultu krásně vyřešit na dvě západky).
Fakt je, že jsem ji měl prakticky pořád v horní poloze kvůli rovné podlaze s hranou kufru. Na plný objem jsem kufr použil tak desetkrát, a ani tak jsem desku nevyndaval, zůstala založená za sedadly (i to uměli v Renaultu krásně vyřešit na dvě západky).
Meky
Po do vybavení na požadovanú úroveň, majú ceny všetci veľmi podobné.
1.lane assist
2. Cuvadla vpredu vzadu
3. Kamera
4. Front brake
5. Adaptívny tempomat
6. Senzor vyparkovania
7. Carplay
8. Záruka aspoň 5 rokov.
9. Senzor mŕtveho uhla.
LED svetlá sa tiež hodia.
A sme na 20000eur u každého modelu.
1.lane assist
2. Cuvadla vpredu vzadu
3. Kamera
4. Front brake
5. Adaptívny tempomat
6. Senzor vyparkovania
7. Carplay
8. Záruka aspoň 5 rokov.
9. Senzor mŕtveho uhla.
LED svetlá sa tiež hodia.
A sme na 20000eur u každého modelu.
Okrem záruky sa bez všetkých spomenutých prvkov výbavy dá celkom prežiť - hlavne pre človeka, ktorý hľadá auto za čo najlepšiu cenu. V podstate by som všetko oželel. Ani jedna zo spomenutých vecí nespraví z auta lepšie auto.
Pri cene 20 000€ už budeme zvažovať aj iné autá.
Pri cene 20 000€ už budeme zvažovať aj iné autá.
jo, to je tak, místo Carplay si přes polovinu čelního skla nalepím nějaký šílený, v pravidelných intervalech padající externí držák za 500 Kč, blind spot assist neřeším, prostě tam někomu vlítnu nebo ho rovnou sestřelím, tempomat neumím používat ani normální, a parkovací senzory a kamera na co? dám kouli a rozbiju značku a nárazník tomu za mnou.
Teda sorry, ale tohle jsou dneska opravdu základní věci... pokud nejseš jantar, musí ti být jasné, že auto je bez nich "neprodejné" dále, mimo to, že většinou v ceně auta dělají položku do 10% a užitková hodnota je nesmírná... tímhle myšlením ti nejlevněji vyjde volský povoz - dyť vo co de, z bodu A do bodu B tě dostane...
Teda sorry, ale tohle jsou dneska opravdu základní věci... pokud nejseš jantar, musí ti být jasné, že auto je bez nich "neprodejné" dále, mimo to, že většinou v ceně auta dělají položku do 10% a užitková hodnota je nesmírná... tímhle myšlením ti nejlevněji vyjde volský povoz - dyť vo co de, z bodu A do bodu B tě dostane...
Dá sa s tým súhlasiť, ale...
Vodiči povedzme 40+ si často na takejto výbave veľmi nezakladajú. Jazdili doteraz bezpečne (poniektorí), prečo by ich mali tie systémy nejako extrémne "vylepšiť" ?
Skôr dnes nie je možnosť kúpiť auto, ktoré by nemalo isté prvky výbavy.
Horšie je, ak sa človek na to všetko veľmi spolieha (a vypisuje SMS...) a potom niečo prestane fungovať... Ideálne je jazdiť tak, akoby auto nemalo žiadny bezpečnostný systém / asistenciu.
Kolegyňa si nedávno kúpila nové auto. Vraj už jej 3x (za pár dní / týždňov) samo zabrzdilo... že aké je to super (OK - povedzme, že veľmi citlivý systém + nové auto). Nejaký podobný systém mám v aute 3,5 roka a zatiaľ to 1x bliklo a 1x som to skúšal nastaviť na najvyššiu citlivosť, aby som otestoval, či to funguje - zablikalo = funguje 😄. Samozrejme moje auto je v tomto oveľa "benevolentnejšie" (a staršie) ako jej. A ešte asi jazdím celkom predvídavo a bezpečne.
Ten systém mi ale na palubnej doske svieti 1/2 zimy, lebo má zlý výhľad cez nie úplne dokonale čisté okno (nedá sa to hneď vyčistiť, musí sa to samo odrosiť vzduchom)
Záver - z pohľadu mojej / našej bezpečnosti som veľmi rád, že rôzne systémy majú hlavne vodiči iných áut. Ak to bude v mojom ďalšom aute a nebude ma to zbytočne otravovať, tak nech to tam je. Ak raz budú jazdiť autami moje deti, tak budem celkom rád, že to tam ako osoby, ktoré zrejme nebude zaujímať šoférovanie budú mať.
Vodiči povedzme 40+ si často na takejto výbave veľmi nezakladajú. Jazdili doteraz bezpečne (poniektorí), prečo by ich mali tie systémy nejako extrémne "vylepšiť" ?
Skôr dnes nie je možnosť kúpiť auto, ktoré by nemalo isté prvky výbavy.
Horšie je, ak sa človek na to všetko veľmi spolieha (a vypisuje SMS...) a potom niečo prestane fungovať... Ideálne je jazdiť tak, akoby auto nemalo žiadny bezpečnostný systém / asistenciu.
Kolegyňa si nedávno kúpila nové auto. Vraj už jej 3x (za pár dní / týždňov) samo zabrzdilo... že aké je to super (OK - povedzme, že veľmi citlivý systém + nové auto). Nejaký podobný systém mám v aute 3,5 roka a zatiaľ to 1x bliklo a 1x som to skúšal nastaviť na najvyššiu citlivosť, aby som otestoval, či to funguje - zablikalo = funguje 😄. Samozrejme moje auto je v tomto oveľa "benevolentnejšie" (a staršie) ako jej. A ešte asi jazdím celkom predvídavo a bezpečne.
Ten systém mi ale na palubnej doske svieti 1/2 zimy, lebo má zlý výhľad cez nie úplne dokonale čisté okno (nedá sa to hneď vyčistiť, musí sa to samo odrosiť vzduchom)
Záver - z pohľadu mojej / našej bezpečnosti som veľmi rád, že rôzne systémy majú hlavne vodiči iných áut. Ak to bude v mojom ďalšom aute a nebude ma to zbytočne otravovať, tak nech to tam je. Ak raz budú jazdiť autami moje deti, tak budem celkom rád, že to tam ako osoby, ktoré zrejme nebude zaujímať šoférovanie budú mať.
naprostý souhlas s tím, že musím jezdit, jako kdybych ty asistenty neměl, o tom žádná. Nelze říct, mám asistenty, peču na všea píšu sms... Já jen nemám rád zpátečnické názory, jak nepotřebuji to a tamto, a typicky je to carplay/navigace, a pak vidíš i v moderních, drahých autech ty ohromné držáky na čelním skle... já nechápu jak se přes to ti lidé koukají ven 😁
Neřekl bych. Přední senzory, kamera, blind spot ani adaptivní tempomat nejsou základní věci.
adaptivní tempomat možná ještě pořád ne, ale ten zbytek mají ty kompakty ve střední výbavě v základu nebo k dokoupení za pár korun. Když by jsi zvedl limit na 500, ne 400 jako je v článku, všechnu tuto výbavu tam bez problému dostaneš
Anonym
Vacsinou su biele farby bezpriplatkove... aj moja biela "pure" bola na pole bez priplatku .... ale hodne zalezi aj od aktualnej akcie a daneho predajcu ... lebo napr ked bracha kupoval este toho prveho lancera v r 2011 ( dnes uz ma novsi kus z r 2015 ) tak dostal cierny kus v metle za cenu nemetalizy.... a rovnako mal aj kasnu sportback za cenu sedanu.... lebo inak sportback bol v cenniku o 500eur vzdy drahsi ako sedan lancer ... teda hodne zalezi aj od konkretneho predajcu a aktualnej akcie... kde neraz mozes vymaknut aj prilatkovu farbu bez priplatku a pod.... ja som zase dostal zimnu sadu na elektronoch skoro zadara pri kupe auta ( a to este mimo toho 1100 euroveho vianocneho bonusu ) ... a to v cenniku tiez nenajdes...
PS: tiez som chcel cervene polo... ale dany biely kus bol ako skladovka hned k odberu a presne s tym motorom aj vybavou aku som bol ochotny kupit ( 1,2tsi 90 koni vo vybave comfort line ) ... k tomu vianocny bonus plus dalsia zimna sada na elektronoch za super cenu ..... a tak som si povedal ze farba nie je najdolezitejsia vec na aute ... a nakoniec dnes mozem povedat ze som za biele auto rad.... vyborne mi tu biela kasna ladi s ciernymi B stlpikmi ci niektorymi ciernymi plochami v narazniku a aj opticky auto akoby zvacsovala ( co pri malom aute vnimam ako vyhodu ) ... uz napr. cierne polo mi prislo vedla bieleho na pohlad akoby mensie ( je to len opticky klam samozrejme ) ... ale napr na lanceri je to presne opacne .. tam je krajsi zase cierny ako biely a je aj fajn ked vyzera opticky stihlejsie prave v ciernej... v bielej je fakt divny a posobi dost obezne....
Lancer sa už dlho nepredáva, ale vždy som si myslel, že Sportsback je nižšia "verzia" oproti sedanu a sedan sa len tak výhodne predáva :-! Každopádne sedan je vizuálne blízky k EVO a tým bol pre mňa zaujímavejší. Sporstback mi prišiel taký "nevyvážený".
Z áut, ktoré boli v článku by som vybral buď I30, alebo Ceed. Ceed mi prišiel v každej generácii krajší ako i30 - možno preto, že vychádzal väčšinou ako 2. v poradí. Kia mala vždy pre mňa príťažlivejší dizajn a o dosť krajší interiér.
Čo sa motora týka - stále je veľa ľudí, ktorí radšej vezmú atmosféru a nejako veľmi nepozerajú na výkon. Čím lacnejšie auto, tým viac je takých zákazníkov.