Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Martin Vaculík radí, jakou si pořídit jedničkovou Octavii na chov. Hledejte svatý grál!

109 komentářů

ProchyTom
Me vomejou 😁 vesnicanuv dream car. Stribrny doplňky z benzinky nebo samolepka game over a nebo pro vyklidněnýho týpka chlupatina na volantu a korálky na sedačkách. Priste dame neco z CCCP. Třeba čikulíka.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Však dzigul už jezdí jako cool kára, po Praglu hipster a ajfouna na palubce. Krásná fúze sovětsko americké techniky
Happybreadfruit
Jedničková Octavie je náhodou super auto co drží i 20 let. Pořád vypadá dobře, protože i design má na úrovni. Ne není to dreamcar, je to prostě auto, které dělá všechno dobře. Ukaž mi k Octavii dnes 20 letého konkurenta... Většina z nich je už po smrti, nebo vypadá otřesně staře.
ryccardo
Přesně tak a navíc ta 20 let stará oktávka, když je o ní pečováno, není vůbec auto nad hrobem. To auto má sice svý mouchy, ale pozitiva jasně převažují. :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
skoro každě dvacetileté auto, o které budeš pečovat,nebude nad hrobem 😊
ryccardo
To bohužel ne. Některý auta prostě takhle dlouho provozovat nedokážeš. Nejde pak už o pečlivou údržbu, ale některý modely se ti holt se-rou pod rukama vlivem mizerný konstrukce nebo je sežere rez. A moderní auta nacpaný elektronikou a spoustou složitých fíčur na tom jsou ještě hůř.
Happybreadfruit
No to spíše ne, ale hlavně jedničkovou Octávku nemusíš opečovávat, aby vydržela 20 let. To mi můžeš věřit 😁 Spíš si troufnu tvrdit, že když ji budeš opečovávat a nebudeš mít havárku, tak nebudeš mít problém s korozí apod dalších 10 let.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Realita parkovišť vypadá jinak... vím, že jakožto hrdý majitel tohoto českého dvacetiletého snu se pomineš, ale auta, z manistreamu z té doby, která fakt nereznou, jsou ti hnusní a zlí francouzi, ti mají opravdu dobrou antikorozní ochranu.
Happybreadfruit
Jo jenže jim blbla elektronika a odcházeli věci 3 častěji než na té Octávii. Záleží jaké modely. Dívam se na parkoviště a moc 20 letých francouzů nevidím. Za to vidím felicie, octavie, golfy, passaty... Já mám rád Peugeoty, Renaulty atd, ale realita je taková, že laguna v té době byla asi nejméně spolehlivé auto vůbec ( v teto kategorii).. Jízdní vlastnosti také naprosto otřesné oproti Octavii... Hlavně ale nechápu proč se tu z toho zase stala diskuze francouz nebo škodovka...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Laguna která? Jednička byl komfortní koráb, dvojka na hezkém asfaltu nasobne lepší než o1 a na rozbité silnici podobná, protože měla taky vlečku, u dvojky elektrika špatný, měl sem ji, krásné auto, ale měla své chyby. Po faceliftu je to už lepší, ale srovnávat Lagunu, což je střední třída s kompaktem je vůči oktavce nefér. V laguně si v té době mohl mít výbavu o které se Skodovce mohlo jen zdát včetně motoru V6, prostě jiná a větší platforma a právě díky většímu rozvoru byla komfortnější.

A ano, Francouzi jak které motorizace, benzíny jsou nesmrtelné když někdo neprasi a u peugeotu i HDi, tam to pak zkazily motory VTI.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Srovnávat Koktu I s Lagunou II se nedá, vůbec, to je jízdne, prostorově, odhlučněním, výbavou atd. jiná liga. Ale to je logické, když základy Kokty I sahají ke Golfu III a v době jejího uvedení již byla jen odpad z VW s batohem...ale říkat se to v české kotlině nesmí. Ono svému účelu a pro zaslepence to auto posloužilo, prostě spotřebák století, ale významem pro techniku nic podstatného...to i tu Fabii I považuji za pozoruhodnější auto, které ve spoustě míst, včetně prvního auta na nové platformě v koncernu, předběhla dobu...

Někdo to tu psal výše, že u nás se dělají veterány i z takového verglu jako je zigul, licenční Fiat kterého se vyrobilo milióny.
Nedávno jsem si říkal, že bych si koupil kombika na vozeni věcí na stavbu, v zimě bych měl zadokolku 😁 ...a ty ceny, ta co se ty krámy prodávají, úplně nesmysl...v Rusku by to.bylo za láhev vodky
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, na Fabii se shodneme, ale jestli chceš kombíka na vození věcí na stavbu - myslím, že by si se měl vrátit k své alma mater ! 😁 Taková Laguna kombi.... ta toho odveze 😁
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak já chtěl skloubit zadokolku na sníh kdyby mi nevadilo jí opřít někde do křoví, když to nevyjde a něco, co doma obhajim a k čemu nebudu mít žádný vztah, aby mi toho nebylo líto a vyšel z toho žigulík 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
😒] 😒] Drift machine ! 😁
ryccardo
Jasně technika O1 byla proti Laguně 2 zastaralá. Základy sahají až k tomu Golfu3, ale myslíš, že je to špatně? Pro zákazníky je přednější fungující vyzkoušená technika než moderní auto, který se ti ale sype pod rukama a máš s ním neustále problémy.

Hele ceny určuje trh. Doba kdy byly auta typu Š120, Žigul, Trabant atd. levný jsi už zaspal. S ohledem na fakt, že jich ubylo se z nich holt staly ceněný kousky a jejich cena jen poroste.
chytrak1
Ty jsi taky odborník😒br /> 1. O1 je technicky Golf IV a nikoli III. Byla orvním nebo druhým autem na té platformě (Nevím zda nebylo dřív audi A3)
2. To že to nebyl žádný odpad je jasný i z toho že když si postavil proti sobě tehdy aktuální vento a octavii, tak škodovka si VW dala k večeři. A to nic proti ventu nemám.
3. Zatímco Octavia 1 se stala pilířem následujícího růstu značky (jak prodejně tak reputací) Laguna způsobila pravý opak a značku málem pohřbila. A začalo to už lagunou I. Určutě to bylo tím že laguna byla skvělá viď.
4. Francouzksý auta z 90 a 00 let jsou vesměs kraksny co se nepovedly. Neříkám že neměli nějaký dobrý apsekty ale jako celek to byl vždy nesmysl. Od Peugeotu 306, přes 206, Megane, lagunu, ZX Xsaru, scenic 1, safrane, avantime atd. Jedinou světlou výjimkou byla Xantia. To byla taky důvod úpadku francouzských značek, který před smrtí museli následně zachraňovat číňani či francouzský stát. Až teď po dlouhých letech se trochu zvedají.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, máš pravdu v tom, že Octavia I neustojí srovnání s Lagunou II.

Ve všem ostatním plácáš nesmysly. Octavia I reálně stála na technice Golfu IV a nikoliv Golfu III, se kterým neměla společnýho lautr nic. Byť její vývoj začal samozřejmě v době Golfu 3.

Jinak Laguna byla sice úplně jinde, ale nejen v tom pozitivním, ale i v tom negativním. Zatímco Octavie slouží a slouží, tak ty skvělé a pohodlné Laguny jsou dávno nepojízdné ve šrotu. Hlavně ale Laguna II byla generačně novější. A srovnání Octavie s Lagunou I paradoxně v mnohém vyznívá jako těžká prohra pro Lagunu.

Octavia I byla a stále je auto, které psalo dějiny a které vybudovalo dnešní Škodu. Octavia I je model, na kterém se novodobá Škoda učila a naučila. Fabia byla svého času určitě větším přínosem v rámci třídy. Ale v rámci Škody je Fabia ničím.

Navíc zrovna Fabia I jak byla pokroková v rámci karoserie a velikosti, tak byla tragická z pohledu motorů. Koneckonců stav, kdy přestárlé 1,4 MPI OHV vlastně byly tím nejlepším co člověk mohl zvolit, to jen podtrhla.
Avatar - Ozzman
Ozzman
U Laguny 2 zlobily jen nějaké verze, ty nejrozšířenější a především první ročníky, to byl fail.
ryccardo
Laguna 2 byl totální propadák a šrot, že těžko najdeš horší. Proto celkem povedenou Lagunu 3 nikdo nekupoval a Renault tuhle řadu raději ukončil. Nevím přesně jestli se to po FL nějak výrazně zlepšilo, ale Lagunu bych nevzal ani zadarmo. Jedna mi už stačila. Ty žabožroutský technický řešení v rámci celého auta bylo holý neštěstí.
ryccardo
Lagunu srovnávat s Oktávkou. To jsou naprostý protiklady. Nefungující francouzskej pekáč proti robustní fungující technice. Jedničková Laguna byl sice komfortní koráb s krásným designem, ale krom pohodlí mě to auto moc nenadchlo. Podvozek a brzdy mizerný a korozní ochrana taky žádná hitparáda. Jasně s V6 to pěkně jelo, když to zrovna fungovalo. Já měl 2,0 benzín a to jelo dost průměrně ovšem žralo velice nadprůměrně. Laguna dvě byl největší šrot co se v té době v Evropě snad vyráběl. Na tom autě bylo špatně úplně všechno od motoru přes elektroniku až po podvozek. To byl prostě takovej průser, že Lagunu 3, která byla technicky nesrovnatelně lepší už vlastně po zkušenosti s dvojkou nikdo nechtěl a její prodeje byly katastrofa, tak Renault radši celou řadu Lagun ukončil.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nesouhlasím tolik s tou dvojkou, měl jsem ji 3 roky a měla svá pozitiva.

+ parádní vzhled, dodnes podle mě nejhezčí Ranult, tomu říkám nadčasový design

+ komfortní sedačky a vůbec posaz, to bylo ještě francouzské křeslo

+ výbavy na tu dobu proti Csegmentu byly luxusní, když fungovaly 😁

+ motory jezdily dobře, Dci bylo ke konci inovováno a už není problmatické, ten motor proti tehdejším TDI byl projevem i odhlučněním někde jinde, ALE viz níže😒br />
- podvozek jezdil dobře na hladkém asfaltu, na ošklivém uskakoval zadek, jako té Oktávce a hlavně moc nevydržel, když to srovnám s Mondeem MK4, které dávaly na našich cestách 300 tisíc bez zásahu na podvozek (to je asi ale druhý extrém).

- motory sice jezdily dobře, když jezdily, ale 1.6/1.8 a 2.016v či 2.0T jsou držáky, bohužel je zastínila většina porouchaných DCi a taky pozor na motor 2.0 IDE 103kw, to je taky pruser.

- elektronika si vybírala svou daň, toto auto přineslo Renaultu jeho pověst, nicméně poslední kusy už jsou OK, díky tomu je to zajímavá ojetina. Moje verze zlobila jen sporadicky, na elektrice, na motoru DCi už více 😁 .

Myslím, že to auto zazdila elektronika a poddimenzované olejové filtry v DCi, které způsobovaly nehody turbodmychadel, tedy jejich destrukci, nicméně z pohedu jízdy to byl na svou dobu fakt dobrý turbodiesel, já už bych ho znovu nechtěl, ale Laguna 2 po faceliftu s 2.0 16v si troufnu říct bude slušný držák, nevím, jak zapracovali na těch nápravách, to nemám páru.
ryccardo
Jo měla pozitiva. Byla levná, když si ji kupoval. Protože o to nikdo nestál. Ze stejnýho důvodu jsem se nechal nachytat já a pak byl neustále v servise a něco na tom opravoval. Určitý závady byly sezónní. Tj. každý rok na jaře restaurování podvozku a brzd. Tyčky stabilizátoru, čepy, ramena, silentbloky to konstruoval deb-il bez technickýho vzdělání. Podívej se na čep držící těhlici na O1 a na Laguně. Na Laguně je poloviční a auto je stejně těžký jako Oktávka. Stejně poddimenzovaný díly byly na celým podvozku. A takový zadní brzdový třmeny ty musel vymýšlet totální mag-or. To po první zimě celý zatuhlo a přestalo se vracet a nikdo nebyl ani ochotný ten předražený rok starý třmen repasovat. O poddimenzovaných ložiscích v kolech ani nemluvě. Každou chvíli nějaký hučelo. Co na tom, že se v autě pohodlně sedí a je tichý, když je to jinak krám? Mám úplně jiný priority. Klidně budu mít auto hlučnější a se starší technikou, ale FUNKČNÍ!!! To je právě ta O1, se kterou jsem roky spokojeně jezdil, ačkoliv jasně není třeba z ní dělat nějaký super auto.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tyjo to si měl nějakou fakt špatnou, já dělal akorát jednou ty tyčky a zadní silentblok, měl sem ji asi 3 roky, jinak nic a nebýt toho blbého DCi, tak tam nic moc nebylo... jo jednou mi ulítl stěrač, ale ten sem poničil předtím sám 😁
ryccardo
Já ten podvozek, ale dělal každoročně na jaře. Taky jsem se s tím autem rozčiloval 3 roky. A nejde říct, že to auto bylo starý (kupoval jsem ho 8 letý od kolegy), tak se s-ralo. To prostě byla vlastnost. A to jsem nepoužíval při opravách čínský díly. Když jsem pak koupil Oktávku a viděl ten masivní podvozek, tak proti tomu je ta Laguna papírovej křáp. Co na tom, že v ní bylo pohodlný svezení. To jistě ano, ale za jakou cenu? A od té doby co jsem koupil Oktávku jsem nevěděl o tom, že se na podvozku může něco vymlátit. To je znak dobrýho auta. Ne jestli je vevnitř tichý nebo má hypermoderní techniku. To mě u auta vůbec nezajímá. Podívej se na tohle video.

https😐/www.youtube.com/watch?…

Myslíš, že takhle francouzi testovali toho svýho křápa? Co musím uznat, tak motor držel. Sice z něj tekl všude olej, ale jezdil pořád dobře. Abych na Lagunu jen nenadával.
Pak se div, že si tolik lidí Oktávku chválí nebo si ji pořád drží.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale notak, je to stará plechovka, jel si v ní někdy a přímo přesednul do moderního auta ? Má příšerný podvozek, špatně zatáčí a s TDI ještě hůř, v zadu není moc místa pro cestující. Ano, nějaké verze mají dobré a trvanlivé motory, ale to i konkurence z té doby, navíc dnes již podléhají brutálně korozi, pokud to nejsou nějaké opečovávané kousky, co jezdí jen v létě a za sucha.

To jen její majitelé si přejí, aby to bylo to skvělé auto, z té doby konkurenti ? Pokud budou mít tu péči, jakou vynaloží kolikrát majitelé O1, tak určitě Fokus, který mnohem lépe jezdí, hlavně v nějakých ostřejších verzích (ano, podléhal korozi, ale to i ta Okta), Francouzi, kteří ač jistě Škodovkáři uplivnou jedovatou slinu, budou čučet, že i po 20ti letech bez péče nereznou a benzinové motory jezdí dál a dál, popřípadě nějací Japonci.

Jde o to, že Oktávky 1 jsou kult, zkreslený naší geografickou polohou. Když pojedeš někam na západ, jezdí tam tisíce krásných "youngtimerů" jiných výrobců, především těch místních, ať už jsou to německá, francouzská, nebo třeba i Španělská auta, protože je to jejich "domácí" značka.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Spíš mě překvapuje touha mít "veterána", kterých bude na silnici ještě pořád plno, i až budou ve veteránském věku.
ryccardo
A co když tohle co píšeš není pro někoho podstatný? Třeba v autě vzadu nikoho nevozí a nesnaží se s tím autem jezdit zatáčky bokem, takže mu ten průměrný podvozek stačí. Spíš ocení ty dobré a trvanlivé motory a kvalitní protikorozní ochranu. Moje bývalá O1 pořád ještě jezdí. Každý den stojí na větru dešti v zimě pod sněhem, celou dobu jsem jí žádnou extra péči nevěnoval a jezdil s ní i v největších sra-čkách, krosil s ní na louce, v zimě trénoval drifty, dřel ten slabej 81 kW diesel co to šlo a hele funguje. Je jí 18 let, lak sice už ztrácí jiskru, ale nerezaví, ač má 320 tis, ale pořád normálně jezdí a je škoda jí dávat pryč. Jasně jsou na svezení daleko lepší auta, ale na běžný ježdění je to auto naprosto v pohodě a proto si ho tolik lidí pořád drží.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No právě že je to podstatný, protože je to naprosto normální auto 😊 A reakce byla na někoho kdo z něj dělá. Něco víc
ryccardo
Ne já ti jen vysvětluju proč si ji spousta majitelů chválí a nehodlá se jí zbavovat. Protože to auto je nezmar a držák.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jak jsem psal, když pojedeš do jiného státu, budou tam tyto "držáky" jejich místní značky, protože dříve ta auta bývala poctivější, podívej třeba do té Francie, což je nepřítel č.1 Škodovkářů, kolik tam jezdí pořád krásných a zachovalých Clií 1 a 2. generace, třeba i v bohatém Monaku 😊 V Německu potkáš Astry, Corsy v Itošce zase Fiaty a Alfy... tady Oktávky 😊
Happybreadfruit
Jo jasně corsa shnije za dobu co začne hnít Octavie 4x 😁
Happybreadfruit
Jasně, jediný kult který tady vidím jsou lidi co nenávidí škodovku (jakoukoliv) a serou každému francouze a japonce. Ukaž mi 20 letou Mazdu. Jinak Focus má možná lepší podvozek, ale na rovné hladké cestě. Na naše cesty je uskákaný tvrdý a hlavně nic nevydrží. Většina Focusů má podvozky naprosto rozmlácené a ve výsledku pak jezdí hůře jak ta Octávka. Britové například Škodovky milují, záhada. V Evropě mají nemalé prodeje. Není to žádná lokální bublina. Jednoduše jsou to dobrá praktická auta. Jedničková Octavie si zrovna vážně hejt nezaslouží. A ten kdo toto auto hejtí je *** co nemá rád auta. Mě je úplně jedno co má auto ve znaku, pokud je praktické a vydrží 20 let jen s výměnou spotřebních věcí, tak je to u mě super auto. Navíc když po těch 20 letech pořád vypadá důstojně. A jízdní vlastnosti... Nic proti ale v zatáčkách to auto snese celkem čočku (alespoň benzín). Nicméně golf IV byl v podstatě etalon, takže Octavia na tom vážně nijak špatně není.
Pokud teda je v normálním technickém stavu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Snad nechceš porovnávat rozbitý Fokus s nerozbitou Oktávkou? Hele, jel si někdy v něčem jiném proboha? Oktávie jsem jezdil 1.6MPI, 1.8T a 1.9TDI a každé z těch aut zatáčelo příšerně ! S Fokusem se to nedá srovnávat, nezlob se na mě, ale vlez i do jiného auta, nejlepší jízdní vlastnosti měla O2, ta měla i komfortní podvozek, jednička skáče jak koza. Mícháš hodně věcí dohromady. Právě, že kouzlo Fokuse je, že umí filtrovat nerovnosti a i zatáčet, Oktávka 1. generace neumí ani jedno, ona ta torzka v zadu na nápravě, to je přímo blaho pro komfort auta a ten fokus se zastaralým multilinkem... fakt moc nevíš hele 😊

Pusobíš na mne dojmem, že si nikdy v jiném autě nejel... ano, O1 něco vydržela, to nerozporuji, ale dnes jich je většina po smrti, jako jiných aut z té doby a na rozdíl od nich si češi Oktávky vydržují, proto jich je tu trochu více...

Jak někdo, kd omá rád auta může glorifiovat Oktávku 1. generace? 😁 Možná tak 1.8T RS, to bylo na tu dobu na českou produkci něco, ale jinak... bohužel..
Arese
Všechno dobře?! Seděl jsi někdy vzadu? 😒]
ryccardo
Neboj vím, že tam není místo. To je taková jediná významná vada.
Arese
Evidentně ji ale považuješ u rodinného auta za nepodstatnou... 😁 A co dosti zoufalé jízdní vlastnosti? S I. generací jsem toho najezdil dost, ale jet s ní v zatáčkách pilu bylo až nebezpečné... 😲 Člověk totiž nikdy nevěděl, jestli to bude na limitu nedo- nebo přetáčivé, a když se ještě na vozovce objevilo zvlnění, na tom krátkém rozvoru se to dlouhé auto začalo nepěkně houpat. A to nemluvím o jízdě s plným kufrem... 😒
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pretacive!? To byla 4x4? Klasická fwd spíš jela po tecne ven
ryccardo
Záleží jak kdy. Když se ti povedlo ji v zatáčce na asfaltu postavit na 3 kola, tak zničehonic uc-hcala pr-del a ty si lovil auto v přetáčivým smyku.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vím, že na mokru to umí, kamarád ji takhle dal do svodidel, ale já měl tedy spíš problém s nedotáčivostí a víš jak, já jsem rozmazlenej z těch aut, které dle dalšího diskutéra fungují jen na hezké silnici 😁 Protože mají multilink a tak podobně...
Avatar - Anonym
Anonym
Tehdy jsem ji hrozně záviděl a chtěl jsem taky být velikej chlap.
Edit: Vždyť jistě, máte pravdu. Ty mínusy si zasloužím. Vím už teď dobře, že nebylo co závidět. Sám jsem si taky jeden dal. Škoda, že si jich nedokážu naklikat ještě tucet.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Pokud to auto neomotáš o strom, tak to auto prakticky nejde zničit. Motory jsou nesmrtelný a co jinýho na tom chceš utahat?
Matepet
Líbí se mi jak Svět Motorů mění názory. O motorech v jedničkové Octavii psali už před lety bylo to trochu jinak...ale co už, názory měníme časem všichni. Jen je potřeba to nebrat moc vážně.
A pan odborník Vaculík zase nezklamal. Když už zmínil změnu sání u 1.8 92kW, tak mohl také říct, že u 1.6 55kW bylo ve stejném roce změněno výfukové potrubí a už se tedy nemohlo stávat, že lambda sonda byla zalita kondenzátem. Ale proč si neplivnout, že...
Avatar - Anonym
Anonym
Ono je otázkou, proč by někdo do budoucího youngtimeru měl volit slabý motor, který vůči těm silnějším nemá žádnou výhodu třeba ve spolehlivosti apod. Navíc se montoval jen do faceliftu a spíše v chudších specifikacích, které často měly hodně vybledlé laky už před 10 lety.
Matepet
Ale o to vůbec nejde proč volit slabý motor. Jde o princip. A třeba taky proto, že základní motor mohli kupovat lidí, kteří málo najeli a tudíž se do dnešních dnů dochoval v lepším stavu.
Happybreadfruit
1.6 55 kw ale nikoho nezajímá víš.
krumpac
Zrovna 1.6 55 kW mám doma a s tím motorem se jezdí příjemně. A spolehlivost taky není žádá hrůza.
ryccardo
Spolehlivost toho motoru je v pohodě. Kupoval jsem si O1 s tímhle motorem na 70 tis a prodával na 200 tis a motor běžel jako víno. Nicméně na těžkou oktávku to nebylo. Motor se s tím autem hodně trápil a díky chybějící 6ce to na dálnici ukrutně řvalo.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jezdil jsem s tímto MPI 55kw, 1.9TDI 66kw a 1.8T 110kw, jediné auto, které stálo za řeč je to s 110kw, to alespoň nebylo tak brutálně těžké na předek, TDI zatáčí katastrofálně 😊
ryccardo
Já měl MPI 55 kW - 5 let a 1,9 TDI 8 let. Na obou jsem měl 205/55/16 gumy a neřekl bych, že to s tím zatáčením je taková hrůza. Chce to mít na předku dobrý gumy, který nekloužou. To vidím jako základ. Ano 1,8 110 kW bude rozhodně lepší, ale TDI mělo zase výhodu v zimě. Vyjelo to úplně všude. Díky těžkýmu předku si měl na předních kolech pořád trakci a když si na sněhu to auto hodil bokem, tak se zadek klouzal ale předek držel, což vidím jako velkou výhodu. Málokdy jsem v zimě ztratil trakci na přední nápravě.
krumpac
Já mám teď 197 tisíc km a motor taky běží pěkně. Akorát spojku už to bude chtít novou. Právě je zajímavé, že na tak malý výkon jsou tam dost dlouhé převody, takže na pětku točí o něco méně než silnější benzínové motorizace. Ale je fakt, že na častější dlouhé jízdy po dálnici by se hodilo něco jiného.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kamarád ji má taky, dělali jsme drag race proti soudobému Cliu 43kw a Oktávka s ním měla veeeelky problém držet krok 😊 Právě ty převody jsou docela k ničemu na dynamiku, na druhou stranu na to cestování je to asi ok, ja s tím nikdy dál moc nejel.
krumpac
No, na sprinty to zrovna není. Spíš na plynulé plutí krajinou, pak není problém jezdit v létě se spotřebou pod 6 litrů. Za poslední rok jsem si těch delších cest užil docela dost kvůli opakovaným cestám na Slovensko a není to nic hrozného. Spíš v létě na dálnici hodně postrádám klimatizaci.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Klimatizace je dnes snad základ, já to auto neshazuji, sám mám na denní jízdu taky jedno obyč (12tileté) auto, které má nájezd jako dvouletá ojetina z operáku (dobrej kup) a je mnohem modernější a vybavenější, než ta stará Oktávie a i tak je stáří cítit. Nicméně ta O1 bylo solidní auto z kterého místní lid udělal modlu, svou práci odvedla, ale tolik naddimenzovaných superlativů se snad o jiném autě nepovídalo. Nejvíce jsem najezdil s už tehdy dosluhující 2004 1.9TDI 66kw a to auto bych bral akorát tak na ty popojíždky (ta ale už měla klímu a dokonce i vyhřívané sedačky 😁). Dnes se dají sehnat za slušné peníze, takže proč ne. Kamarád tu MPI 55kw sehnal asi za 25tisíc 4 roky zpět a až na nějaké blbosti a ťukance mu slouží dodnes, kdy začíná pokukovat, co za ní.

Přežít se dá jízdu v čemkoli, já sám měl donedávna na denní jízdy to Clio (do města hlavně) a dalo se s ní i cestovat normálně, jen se musíš vžít do role toho auta a nečekat na to, že ti zabere turbo, nebo na mokru 4x4 a podobné vychytávky 😁
krumpac
Dneska je to základ, ale to auto je staré 22 let a je v základní výbavě. Na lepší tenkrát peníze nebyly. Bral bych něco novějšího už kvůli bezpečnosti. Tady je všeho všudy jeden airbag a to je vše. Ani ABS tam není. Ale peněz taky není nazbyt, takže bych stejně kupoval tak desetileté auto, kvůli předpokladu spolehlivosti a levného servisu asi zase nějakou 1.6 atmosféru. A když o tom tak přemýšlím, až tak moc bych si nepomohl. Ještě tak v té bezpečnosti a klimatizaci. Co jsem kdy jezdil ve výkonnějších 1.6, tak mi tam ve výkonu nepřišel skoro žádný rozdíl. Navíc každá ojetina je riziko a tuhle Oktávii máme v rodině od novoty, takže vím, co od ní čekat. Asi si ji ještě nějaký čas nechám.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Rozumím, ale ta bezpečnost jde i o to, že 22 let staré plechy při bouračce už budou horší, než ty třeba 10-15 let staré, nejen o konstrukci auta. Ojetiny se sehnat dají, jen to chce hledat a hledat a být trpělivý, výkon u té 1.6 moc lepší nebude, pokud to bude +/- stejné auto, zase bude těžší. Jsou lepší atmosféry, ale v autech typu Octavie se moc lepších jednašestek atmo nedávalo a nebo jsou to problematické motorizace (třeba VTI od PSA). Napadá mne možná Renaultí 1.6 s 82kw, popřípadě nějaký Japonec, korejec.Mívali jsme poslední MPI v Jettě (75kw) a taky to nebyla žádná palba, ale auto jako takové bylo už mnohem modernější, než O1. Třeba tohle je zajímavá ojetina, ale je jich v ČR málo.
ryccardo
6 litrům moc nevěřím. Já když se hodně snažil tak 7,5, ale spíš přes 8. Na to jak to nejede to dost žere. Klima mě v tom taky chyběla. Cestovat s tím v létě dost očistec. Tyhle starší předface oktávky, měly bohužel klimu jen zřídka.
Avatar - Mikesus
Mikesus
My měli 1.6 74kw. Jezdila za nějakých 7.5. Ale klima taky chyběla.
ryccardo
Na pětku to na dálnici řve jak píchlá ***. Potřebovalo by to mít další kvalt, který by ti shodil otáčky o nějakých 1000 ot. Jet pořád na 4000-4500 ot to je příšernej řev. To mě krom slabýho motoru vždycky hrozně pilo krev.
Arese
Měl jsem ho ve Felicii a její pořízení byla moje největší automobilová chyba... 😒
Avatar - Jenik3
Jenik3
jedna 20let stara O1 mi stoji v garazi. No neprodam. 😄
A dal budu zcela dobrovolne zvysovat prumerne stari ceskeho vozoveho parku.
moan78
Jak to jazdi? Optikou dnesnej doby...😊
traveldrive
Ty si na takej nejazdil? Sakra, asi som už starý... 😉
Avatar - Jenik3
Jenik3
Jezdi dobre. Je to 1.8 a objem se pocita "optikou dnesnej doby". Dam tam v 70kmh petku a auto si to vezme. Snad jen na dalnici toci vic nez je dnesni ridic benzinu zvykly. Ma pouze 5 rychlosti, a tak toci 3500 pri tacho 130.
Pod 8L na sto v prumeru se tezko dostanu, ale to uz se dnes nepocita, protoze ujedu cca 8 ts km za rok.
ryccardo
S ohledem na fakt, že to má 150 koní, což je v dnešní době u Škodovky v běžných autech vrcholová motorizace, si můžeš být jistý, že to jezdí jako kule a navíc spolehlivě.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No na rozdíl od TDI se to nehrne tak brutálně nedotáčivě ze zatáčky 😁 Ale jo, ten motor je jiný, než moderní TSI, líbil se mi.
ryccardo
Mě taky. Ozvlášť v RS byl úžasnej a výkonu dostatek. :yes: Podle toho co píšeš si asi vždycky jezdil na 15 palcových kolech ne? Ty na to hrnutí předku ven trpěly. To měl táta na svojí oktávce a to byl ukrutný rozdíl proti mýmu autu. V každý rychlejší zatáčce to svlíkalo gumy a snažilo se to jet rovně 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Myslím, že i na 14" bylo to staré MPI, ale jinak 15" tuším. TDI bylo kombík.

Ono je to i pocitové, nebylo příjemné se s tím vrhat do zatáčky, teď mám Mégana2 jako druhé auto a ten se taky do zatáček nehrne, prostě jsou auta, která mají chuť zatáčet a pak ta, kterým se to nelíbí 😁 To je i dvojkovej Superb, tedy hlavně ten TDI co jsem měl služební 😁
michalpneu
14" kola měli motory 1,6 55 kw a mohlo je mít 74 kw, 1,4 všechny. Ostatní motory byly na 15" brzdové soustavě. RS na 16".
Avatar - beibej
beibej
Na chov bych chtěl předface Laurin a Klement 20V turbo nebo to samé ale v prodloužené "vládní" variantě. Nebo jinou rare verzi: 1,4 44kw těch bylo hodně málo.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tu 44kw ale jako dekoraci na zahradě ne? 😁
AntiSkoda
Běžte už do pr*ele s těma vovcema trapáci !!
fico
svatýho na shnilým křápu?
Avatar - Stejsn
Stejsn
Svatá trpělivost.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Fico: asi nepochopení tématu. Každý si může koupit či chce. Někdo 1000MB někdo O1.
ryccardo
Vtip je v tom, že ty auta měly tak kvalitní karosérie, že pokud nejsou havarovaný, tak ani nejstarší kusy ještě nejsou shnilý na rozdíl od výrazně novějších aut.
Avatar - Mikesus
Mikesus
s tím souhlasim. O1 na korozi netrpěla tolik jako novější auta koncernu
Anonym
Jo, nejslabší místo na na karoserii bylo kolem víčka nádrže. Tam to rezne skoro vždycky.
ryccardo
Přesně tak. Proti tomu O2 je krám, kterej hnije jak nakoplý jabko. Navíc předface motorizace u O2 byla jedna velká tragédie vyjma 1,9 TDI. Takže všeobecně byla O2 předface horší než stará O1. Jediná výhoda byla v nezávisle zavěšený zadní nápravě a dostatku místa na zadních sedačkách. Jinak je to proti O1 pekáč.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Z pohledu nového auta, tedy neřeším spolehlivost, tak O2 jezdila nejlíp na danou dobu a byla i porovnatelná s konkurencí, rozuměj neměla horší jízdní vlastnosti a docela i filtrovala nerovnosti.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Přesně, Octavie II ve své době, nebojím se říct, že i dnes, když je v dobrém stavu, bylo velmi dobré svezení a prostě nová platforma z GV byla cítit na každém výmolu, v každé zatáčce.
Dvojkové oktávky reznou stejně jako jedničkové, jen neumíme vnímat čas. Je to jednoduché, když jsem já jezdíval Fanoušem, tam mi kamarád říkal ukazoval Felicii jedoucí kolem nás, že reznou více než Favority. Jenže můj Fanouš byl mazel, a v té době už jezdily jen ty s dobrou péčí, ale rozpadaly se ty Felicie, které žádnou péči neměly. A tak je to i se srovnáním Octa I a II...
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, velmi dobré svezení, to je hodně pozitivně napsané, ale budiž 😁

S korozí - nemám osobní zkušenost s O2 a korozí, nikdy jsem ji neprovozoval, jen jezdil jako služebáky, ale když se podíváš po ojetinách, už tam kvete kde co a hlavně ty první verze fakt rezly, kamarád ji už udržuje pár let a pořád někde nalézá další a další puchýře (tuším 2005/2006 r.v. už nevím přesně).
Avatar - Ronault.
Ronault.
Myšleno třídou a určením vozu, samozřejmě HH na Nurburgring to nebyl, ale jako rodinné auto nebo sluzebak velmi schopné.
No však to je 14 let staré auto, to prostě musí kvést, pokud není z Francie 😉 , ale mě se první bubliny na Fabce ukázaly po 12 letech a to nebyla nějak zanedbávané auto, i když ani ne hycnake. Pokud prostě neopecovavane auto začne reznout po 10 letech, je to pořád OK. Vzpomínám si, jak jsme v roce 94 koupili Favorita z roku 88, najeto 14500 km, celou dobu stál v suché garáži a po první zimě jsme měnili blatník vpředu, který zrezl...a to auto bylo i u nás garazované 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Není to tak. Dvojkové Octavie reznou výrazně rychleji. Antikoroz je znatelně horší.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale jsou, dnes už jo, sice některé méně, než jiné, ale reznou.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. Pokud to auto má aspoň elementární péči, tak nerezne ani po 20ti letech.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak ten byl dobrej. To by mohla číst Bubílková s Krampolem na seznam.cz , určitě by byl nejlepší 😁 😁 😁 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne, to bohužel není vtip. To je pravda!!!

Kdo se o Octavii stará, tak problém s korozí nemá ani dnes i když to je 20 let starý auto. Tak to je. Ty shnilý co vidíš to je jen o péči, kdy majitel není schopný to ani 1x po zimě vystříkat wapkou..
Avatar - lordlord
lordlord
2.0 MPI jsem měl krátce jako služební, při zrychlování a sundání nohy z plynu ještě sekundu zrychlovala, jezdila za 15 na 100...
micronos
Dobrý den,
Škodovka dělala Octavii GT dělala se pro Řecko. Nevíte jak byl na tom motor v tomto autě?

Děkuji
michalpneu
Řekové dostali GT proto, že se u nich prodalo tuším více jak 25% celkové produkce verze RS, tak dostali limitku GT, a byl v tom tuším ten stejný motor 1,8 20V Turbo, akorát měla 165 kw, co se dával do TT a do Leona Cupry.

GT ještě měli i němci, ale to byl jen paket a byla v tom 1,9 TDI 96 kw.
Avatar - lordlord
lordlord
měla jen cca 140 kW
Anonym
Ta dvoulitrová atmosféra trpěla i na systémovou vadu - chybný postup při montáži pístních kroužků. Ve své době byly plné bazary a inzerce právě s oktávkama s tímhle motorem, skoro nejetými za směšnou cenu. Takže pozor na to. Ten motor žral olej a kroužky se přidíraly.
Z jedna šestek bývala spolehlivější právě ta slabší 55.kW. Jak je to dnes po XX letech ,nevím, ale ani ta 74 kW není bezproblémová.
michalpneu
Ano pravda, ty 2,0 MPI byly problémové do verze před faceliftem. po FL už byly opravdu v pohodě.

1,6 55 kw byl spolehlivější, byl to motor z feldy s jinou převodovkou a nejelo to špatně.
74 kw nebyla vůbec špatná, jela moc dobře, akorát převodovka tam měla problém se šrouby, které se stříhali a pak se ***a převodovka celá.
75 kw špatná nebyla, ale nejela v nízkých otáčkách, dost žrala, protože byla hodně vyhnaná na emise, což stejně nemělo žádný efekt.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. 1,6 55 kW byl jeden velký problém neustále dokola. Na tom motoru bylo vše špatně.
Mike2051
To já mám zálusk na 1.4 MPI 44kW. To je tak bizarní motor do tohodle auta, že to prostě musím mít. Hlavně to asi bude i nejméně vyráběná konfigurace, protože nevím, kdo by si to chtěl jako nový dobrovolně koupit 😁
michalpneu
Opravdu moc jich nebylo. To byl motor vývojem, co se používal ještě v MBčku.😁

Dávalo se to jen jako základní motor do výbav LX nebo Classic, a i tak člověk raději sáhnul po 1,6 55 kw.

Problém té 1,4 byl, že to vůbec, ale vůbec nejelo a žralo to víc než 1,8 20V 😁
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
OHV 1.4, tak to jseš fakt drsňák...

Tu novější snad, OHC, ideálně s 59kW, ale ta byla až u II. generace.
Mike2051
Nějak mi uniká pointa té poznámky o drsňákovi a o motoru z dvojkový ofce, když je řeč o jedničkový. 😁
chytrak1
No největší bizár v Octavii 1 je 1,9 SDi. To bylo nejpomalejší auto mého života. Při podřazení z 5 na 4 či 3 se nestalo vůbec , ale vůbec nic. Jen to víc řvalo. Nechápu jak to mohlo na silnice. A to mi jinak pomalý auta nedělají problém. Jinak octavie 1 Combi bylo super auto. Nikoli nejlepší ale vlastnostma skěle vyvážený. Samozřejmě po letech to řve a ve vysokých rychlostech není jistý, ale optikou té doby super.


Z tohoto ohledu mne "mrzí" že jsem nikdy nejel Mercedes benz 200d W124. ten se svými 55 kw a čtyřstupňovou převodovkou a skoro 1,5t hmotnosti musel být skutečný zážitek.
Avatar - caliban
caliban
Na chov jo? S kým se to bude pářit?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Od formátu jako je Vaculík bych tedy čekal 100% info a ne směsici polopravd a polomýtů.

Tak např. doporučovat 1.8T před FL s lankem?? Probůh proč? Je to sice relativně spolehlivý motor, ale nemá v sobě v podstatě žádnou elektroniku! Co to znamená? Že motor neumí říct, co je špatně. A to je průser, protože z banální opravy se stává hádanka - co to asi bude...?

Stejně tak nedoporučovat 75 kW zatímco 74 kW ano s tím jsem se opravdu taky nesetkal. Olej berou při vyšším nájezdu jak 74 kW tak 75 kW, ale obojí to je velmi dobrý motor.

1,8 20V s upraveným sáním byl lepší jak původní, ale stejně nemá moc smysl o něm uvažovat když je vedle toho takřka dokonalý 1,8 T. Jedině že by byla 1,8 20V v opravdu hezkém stavu.

Kde souhlas, tak to je 1,6 55kW - je na něm vše úplně zle.

Jakou Octavii shánět jako youngtimer? RS určitě ano, ale to probůh zas není jen o RS! Těch co budou mít výhledově cenu je mnohem víc. Třeba LaK. Nebo obecně modely před FL, kterých je v absolutních číslech vlastně hrozně málo. Myslím ty původní s šedou palubkou a starým interiérem.

Obecně je spíš celkem problém sehnat hezký kus a když už nějaký je hezký, tak taky není úplně levný. A hezkou před FL člověk najde hodně málo. Na Tipcars v nabídce 22 ks!!! a z toho opravdu hezká ani jedna.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kdysi se tradovalo, že 75kw je udusenejsi, já 74kw nejel ale byli tu lidi, co s ním údajně jezdili 230 až 249 😁 Na to se 75kw nepodívala ani náhodou 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. 75 kW byla spíše pružnější, měla lepší termomanagement dá-li se to tak již nazvat. Hlavně ale měla lepší převodovky než 74 kW, i když ta změna ve výrobě asi nebyla vyloženě navázaná na motor 75 kW.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já se nepřu, my měli 75kw jettu a všichni tvrdili to, co jsem psal a ostante i Vaculík.
michalpneu
Je to tak, máš pravdu.
michalpneu
Nene, tohle je opravdu blbost. Já měl Octavii před fl 1,6 74 kw, táta měl 2001 1,6 75 kw současně se mnou. Ta 75 byla udušenější v nízkých otáčkách a žralo mu to o 1,5 l více + ten olej to fakt bralo. Ano jelo to ve vysokých otáčkách, odspodu vůbec.

ta moje jela odspodu, ale ve vysokých nic moc. Převodovka u 75 kw byla spolehlivější, ale 1 a 2 stupeň byl teda tragicky odpřevodovaný.
To mi můžeš fakt věřit, měli jsme je současně po dobu 4 let. Fakt to máme ozkoušené.

A ano, termomanagement byl fakt u 75 kw lepší...ale jela fakt hůř. Hlavně to dávkování plynu to tátu sralo fakt hodně.
Sabmilan
Ticho, mistr přednáší :yes: :yes: :yes:
zale
U nás v Kyjově se prodává jedna po 20ti letém taxikaření. Má najeto 1 777 777 Km, tak by byla zajímavá rozborka.

https😐/www.sauto.cz/…ctavia/150891007