Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeStrasti moderních aut: Tohle všechno v nové Octavii nefunguje kvůli jedinému vadnému čidlu
46 komentářů
rohor
a nebo únavy očí a pak prostě neodjedeš a taky na tebe půjde altomatický eCall do registru a flastr a zákaz a krimínál. Dočkáte se.
Zdenek Leitner
To ale není žádná novinka. Automatická klimatizace mi nefungovala při rozbitým čidle venkovní teploty už na 16 let starým Volvu V50 (rozuměj dvojkovej Focus). Vyhřívání skel a zrcátek je na to samozřejmě vázaný taky.
Mercedes R129 z roku 1995 má tu vazbu také... Akorát autor článku na sebe tímto provařil, že vůbec netuší co v dnešním autě může jedno čidlo udělat za paseku.
lamal
je, že ked sa z nejakeho dovodu (porucha) prehreje motor v lete, tak ho vyhulenim kurenia na max teplotu neochladis a zbytocne uvaris... je to sice ojedinela situacia, ale trebars ked budu tie auta starsie ...
O5kar
A domů to budeš mít daleko.
topten
nebo jeste lepe vsechny 3x a jako spravne se berou ty, ktere ukazuji podobny udaj.
ja vim, tohle neni kosmicka raketa
ale mohla by bejt
😁 😁 😁
ja vim, tohle neni kosmicka raketa
ale mohla by bejt
😁 😁 😁
jme
Počítač v tom je, ale že by měl poznat, že v lednu v ČR nejsou 35 stupňová vedra, je ani nenapadne. Lidi co ty škodovky navrhují jsou spíš simple než clever.
A vůbec, lidi co si myslí, že dotykové displeje jsou v autě dobrý nápad, mají nejspíš podobně dobré nápady i ohledně převodovky, turbodmychadel atd.
Škodovek mám poslední dobou plné zuby, protože mám jednu doma. Jakmile otevřou autosalóny, půjdu vybrat něco lepšího.
A vůbec, lidi co si myslí, že dotykové displeje jsou v autě dobrý nápad, mají nejspíš podobně dobré nápady i ohledně převodovky, turbodmychadel atd.
Škodovek mám poslední dobou plné zuby, protože mám jednu doma. Jakmile otevřou autosalóny, půjdu vybrat něco lepšího.
Jenom to ne... Jak bude auto zjišťovat, že je v ČR? GPS? A když GPS odejde / nenajde polohu / bude mimo pokrytí map, tak co? I auto prodané v ČR (nebo UK) může jako ojetina skončit na druhém konci světa, kde v lednu těch 35 klidně je, takže ani zadrátovat natvrdo není zrovna nejlepší nápad.
Pokud se nepletu, některé nové Škodovky už mají datové připojení, takže ví kde jsou a mají ty informace jak poslat. Pak by bylo hezké, kdybych dostal zprávu typu😒br />
* naměřené hodnoty jsou podezřelé
* má to vliv na tyhle tři věci, tahle jedna může být kritická
* s autem byste měl zajet do servisu, ale nespěchá to a nebo auto nestartujte a zavolejte odtahovku
Takhle majitel nevěřícně kouká na naměřenou teplotu a netuší co s tím.
* naměřené hodnoty jsou podezřelé
* má to vliv na tyhle tři věci, tahle jedna může být kritická
* s autem byste měl zajet do servisu, ale nespěchá to a nebo auto nestartujte a zavolejte odtahovku
Takhle majitel nevěřícně kouká na naměřenou teplotu a netuší co s tím.
jogy
To je zase článek. Koho by napadlo, že když odejde čidlo venkovní teploty, tak věci s teplotou související nemusí fungovat správně... Chápal bych, kdyby to byla nějaká častá záležitost, ale takhle? Jedno auto má netypickou závadu, tak to hned dáme na titulku...
Taky si říkám. Je logické že topení nebo vyhřívání nejede, když si myslí, že je venku 35. Spousta komponent by se dostala na hranu. Kdyby ta pojistka nebyla a lidí si v létě pustili vyhřívání a ony se jim přetavily cesty, to by bylo keců. Jestli je na tomhle něco blbě tak možná že nejsou senzory dva, stojí to pár centů, popř. že mu to rovnou nevymění. Ale třeba jo, nakonec podle toho webu to je o tom, že si domluvil termín v servisu, tak proč z toho tady dělají aféru?
Anonym
Taky mi odešlo čidlo venkovní teploty ale v Opelu na začátku zimy. Při nula stupních ukazovalo 40 stupňů. Topit to moc nechtělo. Mám automatickou klimu. A provozní teplota motoru, taky nic moc. Auto si myslelo, že je venku vedro, tak otvíralo termostat na 85stupňů. Přitom provozní bez velkého zatížení je 105 stupňů.
Které konstruktérské pako naváže řízení chlazení motoru na venkovní teplotu? Je přece úplně jedno jak je venku. Pro motor je důležitá teplota chladící kapaliny....
Rikam si uplne to stejne - prece maji teplotu chladici kapaliny a teplotu oleje.
Co se klimy tyka, snad to ma nejaky cislo jaka teplota je uvnitr vozu? Jenze tam je ten hacek ze beztak musis brat v potaz ktere z tech cidel vlastne hlasi spatnou hodnotu. Kdyz je venku 45 a uvnitr -10, ktere cidlo je lepsi povazovat za to rozbite?
Co se klimy tyka, snad to ma nejaky cislo jaka teplota je uvnitr vozu? Jenze tam je ten hacek ze beztak musis brat v potaz ktere z tech cidel vlastne hlasi spatnou hodnotu. Kdyz je venku 45 a uvnitr -10, ktere cidlo je lepsi povazovat za to rozbite?
Máš pravdu, že ani pro klimu by nemělo být důležité, jak je venku. Holt kindermanagement už dorazil i do vývojových oddělení.
Navíc, opravdu v tom autě není možné manuálně přebít automatické řízení klimy?
Navíc, opravdu v tom autě není možné manuálně přebít automatické řízení klimy?
To hovorí ten najsprávnejší. Určite tomu skvele rozumieš. Mali by k tebe chodiť po rozumy, aby to konečne robili dobre, ty ťuťo... 😒]
Pořád ty kecy o "kindermanagementu". To je strašné, jak si tě nikdo neváží, zasloužilý důchodče, co?
Koukám pánové, ze jste zamrzli někde u Š 120. A pracujete jak binární soustava 1- otevřeno 0- zavřeno. Přece je úplně jasné, ze klimatizace a topení berou vzduch z venku a teda musí počítat s tím jakou ma teplotu, aby mohly korigovat výkon chlazení či topení tak, aby to bylo uvnitř pro uživatele co nejvíc příjemné a on vlastně ani nepoznal, že se topí nebo chladí. A to je bez znalosti venkovní teploty těžko možné.
A to samé u řízení chlazení motoru. Spousta vozidel ma i automatické žaluzie pred chladičem, které pracují na základě vnější teploty. A ing od Opla můžete jen pochválit, ze počítají s tím, ze v tropech bude těžší uchladit motor a proto s chlazením začínají dřív než v zimě.
A to, že čidlo vnější teploty chrání před ***y, kteří jsou schopny zapnout vyhřívání všeho v létě, je běžné uz řadu let. Jen na to teď zřejmě "amatéři" z auto.cz náhodně přišli az nyní za přispění stejně bystrého uživatele motorových vozidel... Pardón závodníka s RS. (ale nasere to, když máš Škodu víc jak za míč a ono to zlobí kvůli čidlu za pár drobných 😁)
A to samé u řízení chlazení motoru. Spousta vozidel ma i automatické žaluzie pred chladičem, které pracují na základě vnější teploty. A ing od Opla můžete jen pochválit, ze počítají s tím, ze v tropech bude těžší uchladit motor a proto s chlazením začínají dřív než v zimě.
A to, že čidlo vnější teploty chrání před ***y, kteří jsou schopny zapnout vyhřívání všeho v létě, je běžné uz řadu let. Jen na to teď zřejmě "amatéři" z auto.cz náhodně přišli az nyní za přispění stejně bystrého uživatele motorových vozidel... Pardón závodníka s RS. (ale nasere to, když máš Škodu víc jak za míč a ono to zlobí kvůli čidlu za pár drobných 😁)
rohYpnol
Auto složité jak hlavolam páté úrovně. Všude natlačený nejmodernější infotainment. Výpočetní výkon převyšující řádově výkon motoru 😒] ... Nejmodernější online služby.
Ale auto neumí z online informací zjistit, jaká je v místě teplota?? Zvláštní, můj chytrý telefon to ví za jednu vteřinu po spuštění... :-!
Ale auto neumí z online informací zjistit, jaká je v místě teplota?? Zvláštní, můj chytrý telefon to ví za jednu vteřinu po spuštění... :-!
Jo kdyby mrlo auto zjistovat informace o teplote pres internet, tak to by teprve byl pruser. Nekdo by to hacknul a poslal tam ze venku je 80 stupnu, co bys delal kdyz nejsi pripojenej atd atd.
Jesteze to nedelali podle tebe ty hlavo :-!
Jesteze to nedelali podle tebe ty hlavo :-!
Hmm zajímavé že telefon už 15 let ukazuje správnou teplotu a nikdo nic nehacknul... 😒] 😒] :-!
Freddka
Kdyz se neco rozbije tak se to opravi a je to. Cidlo snad vymeni hned, to neni nic slozityho. V zaruce to je, nechapu co tady kdo resi.
Na nový systém Škody je zkrátka nutno všude házet špínu. Moderní novinařina...
Presne tak. Netreba robit dramu zo vsetkeho, stava sa aj v lepsich rodinach. Ale clanok zaujimavy 😊
Ondřej Jána
Tak jako škodovky byli vždycky *** kromě jednickove oktávky a fábie😬
A ty další je to jeden velký problém za druhým už to nic nevydrží no prostě jsou to ***! Francouzi a Japonci jsou o hodně moc lepší ale celej koncern WV je 🤮🤮🤮🤮 *** do pytle s nima!! Škodovky jsou jeden velkej hnuuusssss
A ty další je to jeden velký problém za druhým už to nic nevydrží no prostě jsou to ***! Francouzi a Japonci jsou o hodně moc lepší ale celej koncern WV je 🤮🤮🤮🤮 *** do pytle s nima!! Škodovky jsou jeden velkej hnuuusssss
No nevím. Když jsem přesedal z Modea do Octávie v roce 2000 v rámci změny zaměstnání, tak jsem byl dost nemile překvapen. Dvojku jsem měl k dispozici asi 2 měsíce a bylo to trochu lepší. V trojce jezdím poměrně hodně a ta mi vyhovuje naprosto (pokud za ní nemusím nic platit a i servis platí někdo jinej).
dr.Remorey
Ja osobně jsem po ní nikdy netouzil, ale vždycky se mi to auti více méně líbilo. Bylo, řekněme, chlapsky.
Tato nová generace já takovej bezpohlani zmetek, že všechen ten bordel v elektrice je jen třešnička na dortu.
Tato nová generace já takovej bezpohlani zmetek, že všechen ten bordel v elektrice je jen třešnička na dortu.
Man1
Prostě u všech novejch aut si připadáš jak na Matějský pouti - hezkej vzhled, dokud si do něj nesedneš. Vítejte v době šmejdů😉
Karlositoo
Tak schvalne, co to muze byt za problem? Napovim: F ma byt C... proste malinka softwarova chybka, cidlo funguje spravne.
Jan Kowalski
Dva „šťastní“ uživatelé Škody.
https😐/www.youtube.com/…hVIYO-8O6rcHQkEw
https😐/www.youtube.com/…CcI8M_4_A/videos
https😐/www.youtube.com/…hVIYO-8O6rcHQkEw
https😐/www.youtube.com/…CcI8M_4_A/videos
a na naledi nepotrebuju teplomer na aute, nesu blbé
Neotrebuji mit pred ocima vlocku abych vedel, ze je zima a ja mam jet opatrne.