Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Kia Sorento přijíždí jako plug-in hybrid. Dáte za něj minimálně 1,32 milionu Kč

42 komentářů

g3.
Tusite nekdo co znamena Smartstream G, coz je uvedeno na krytu motoru? A je to lepsi nez jiny stream? 😁
rohor
G je benzín, D je nafta
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
RapNotDie
Znamená to 2 vstriky na jeden válec,roztrik v menších casticich pro lepší vyhoreni paliva.
Kundomil
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Debilní je to, že i když se elektrika do spotřeby nepočítá, tak ji musíš platit, no a benzín se do výpočtu dělí i čtyřma, ale platíš vše co projede. To je nespravedlivé. Když se to tak počítá, tak ať mi to platí někdo jiný.
rohor
Jo, to by mělo být zavedeno. Každá automobilka ať zaplatí všechen benzín (naftu, elektřinu, vodík), kterou auto spotřebuje navíc nad papírové údaje. To by si kwa nikdo nedovolil tam psát vylhané nesmysly.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Automobilky to nevymyslely, takže by to měli platit tvůrci tohoto výpočtu, ti co to schválili a ti co to schvalují, tady v diskuzi to jsou retardovaní mínusáři. Mají ale jeden argument, že je to dle zákona, tedy v pořádku.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Měl jsem zato, že tohle umí jen vzduchový podvozek. Ví někdo, jak to funguje?
Jinak cena - mám za to, že je to aspoň půl třídy nad Tiguanem a spol., téměř jistě je to lepší auto, a cena je s nimi srovnatelná - takže asi to nějak mimo není. Ale láce taky ne.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, to už uměl třeba Rapid... prostě tam nejsou tlumiče, ale tyče 😒]
Avatar - _Karel_
_Karel_
😁 😁
kesumb
tlakem oleje, normalni nivomat, muze mit i superb... Principielne a zjednodusene vaha auta macka pist, olej tede ventilem a pak macka dusikovou kouli. Chces vesj, pridas olej. Zdvih zustana stejnej. A muzes k tomu mit i pruzinu (mercedes abc a predchudci) nebo vzduchovej vak (air magic body control nebo jak se to jemjuje)
Avatar - _Karel_
_Karel_
Dík :yes:
Avatar - Beefcake
Beefcake
Subaru pouziva auto leveling uz peknych par rokov a okolo vzduchu to neslo ani nahodou.
Akurat, ze to kvoli cene vela ludi potom meni za klasiku.
Kesumb asi popisuje nejake zlozitejsie verzie, ci dokonca regulovatelne ?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Kombinovaná spotřeba 1,5 litru na sto kilometrů vypadá na papíře fantasticky. Kde se ale vůbec vzala? V rámci měřícího cyklu se zjišťuje čistě elektrický dojezd a na jeho základě se pak snižuje spotřeba vypočtena při dalším měření s vybitými bateriemi. Elektrický dojezd 25 km sníží spotřebu na polovinu, 75 km už výsledné číslo vydělí čtyřmi (největší benefit, kterého lze dosáhnout). Většina plug-in hybridů má dojezd okolo 50 kilometrů, což spotřebu v litrech snižuje zhruba na třetinu. Velice zjednodušeně lze tedy říct, že spotřeba v reálu by měla být třikrát vyšší než v tabulkách. A to pořád pracujeme se starší metodikou NEDC, která je pro letošní rok stále ještě relevantní.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Fakt se stále jede podle NEDC?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ještě pro rok 2021 se pro výpočet emisí jede podle NEDC. Dál už by to mělo být podle WLTP.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Díky za info
kesumb
no hlavne je to nutny brat realiticky. S X5 mam ted asi 60% na elektrinu a prumernou spotrebu 39kwh. Ale se stratama nabijeni a hlavne kazdodennima predehrevama mi vychazi skoro 50kwh na 100km odebranych ze site. Je to sice lepsi nez 15-20l naturalu, ale urcite to neni zdarmo. Zvlast pokud nemate kwh za 2,25kc...
rohor
50kWh na 100km s takovým krámem bych se opravdu vůbec nechlubil. To je zrůdná spotřeba. To svědčí buď o neschopnosti automobilky hospodařit s energií a nebo o zvláštním jízdním stylu (něco jako zrychlit na 120 a zase zastavit každých 200 metrů).
kesumb
spis je to holy fakt jizdy elektromobilem o hmotnosti 2,6 tuny tak, ze nikdy nejedes vic nez 10-15km v kuse v teplotach kolem nuly a pod. Takze to auto chladne a topi a to v mym podani nekolikrat denne. Plus dva predehrevy ze site denne. No a k tomu cca 10% ztrata pri nabijeni. Ostatne takhle mi i tesla x ukazovala pres 30kwh. A zase k tomu nezavisly topeni (coz da klidne 2-3kwh na jedno vyjeti) a pak aspon 10 ale u nekterych Tesel vychazela i skoro 20% ztrata nabijeni.

Takze to je holy fakt toho, ze elektrina neco stoji a spotreba neni nula. A efektivita, podivejte se na testy spotreby mensiho eqc, ktery i pri eko jizde ukazuje pres 30kwh/100km. U testu Etronu zminivali ze to muze byt i 40. A opet je to spotreba elektromotoru a ne odebrana energie ze site. Superb iv taky potreboval na 10,1kwh baterie odebrat ze site kolem 12...
Mr.Murphy
.... v létě to trošku napravíš.... u EV aut jde fakt o celoroční průměr.... měření v lednu je jak jízda s fosilem pořád do kopce....

a jinak jo, žere to hodně, ale PHEV auta si většinou kupují lidi co mají hodně pojížděk. Já klasicky se svým Supem ráno 5km do práce, pak 5km na oběd a zpět a pak zas 5km domů. Kdybych to jezdil s fosilem tak to v lednu taky bude za desítku.... nehledě na to že takovým pojížděním dostává ten ICE docela sodu....
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
No a teď se podívej, jak vypadá NEDC. 10,6 km dlouhý test v takových parametrech, že by je plug-in vždycky projel čistě na elektřinu. Takže vypočtená spotřeba ve skutečnosti je ještě horší, než kolik by to auto mohlo dokázat. V podstatě i WLTP by naprostá většina plug-inů projela čistě na elektřinu, jelikož ten test měří pouhých 23 km.
Tinker83
Dejme tomu, že mi o spotřebu vlastně vůbec nejde, ale rád bych Sorento s co nejsilnějším motorem a Diesel prostě je pro nás blbost - denně mnoho velmi krátkých cest. Zároveň ale nemám možnost pravidelně nabíjet plug-in hybrid. Má smysl vzít plug-in hybrid oproti klasickému hybridu? Budu mít prostě silnější auto, který ale budu většinou používat v režimu hybrid a ze zásuvky nabíjet vlastně nebudu? Opakuji, že mi je jedno, kolik bude spotřeba a že tahám baterky navíc (pokud tam tedy u toho plug-in hybridu nebude i nějaké prostorové omezení)
Mr.Murphy
.... samozřejmě že pak PHEV varianta nemá žádný smysl... jen vozíš kila navíc a nemáš žádný benefit.... rekuperací tak tak nabiješ tu maličkou baterku u HEV, takže vozit prázdnou větší v PHEV je úplný nesmysl....

a mimochodem, je to ta největší ekologická prasárna, co můžeš udělat.... protože na tu baterku padly nějaké zdroje, navíc zvyšuje spotřebu tím že dělá mrtvou váhu v autě.... takže fakt hnus mít PHEV a nenabíjet.... :no:
Tinker83
Znovu, je mi jedno, jaká je spotřeba (teď mám 14l), je mi jedno jak to je ekologické, jde čistě jen o to, zda ten plugin bude při stejném používání a nenabízejí jako hybrid silnější. Podle mě jo. Prostě elektromotor silnější je a jasně , nebavíme se o dlouhém dálničním sprintu. Prostě o výkonu na předjíždění.
Avatar - xxc
xxc
Nie, lebo si to tie baterky nabije motorom, ked je jedno aka je spotreba a ake je to ekologicke.
rohor
Když ti stojí 30kW navíc za cenu 100kg hmotnosti navíc, předjížděj všechny v plugin hybridu.
Mr.Murphy
jo tak jezdi s pořád vybitým PHEV....

výkon bude asi trošku lepší, spotřeba nahoru tak o 30% a to co nepatrně získáš ve zrychlení tak ztratíš v první zatáčce, protože to těžké auto má logicky podstatně horší jízdní vlastnosti než obyč. hybrid....

hodně štěstí 😄
rohor
Když nemáš možnost nabíjet plugin hybrid a chceš občas jezdit na elektřinu tak vezmi hybrid. Pokud tě jízda na elektro nezajímá a o spotřebu ti nejde, nekupuj si žádný hybrid. Stejně by se ti spouštěl spalovák.
Niemand
PHEV pridal 15% výkonu a 10% hmotnosti. Už aj pohlaď na údaj o zrýchlení dá tušiť, že rozdiel v reálnej dynamike bude malý.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Zase takový výkonový rozdíl tam není a riskoval bys, že vybité auto na tu maximální hodnotu reálně nedosáhne.
KacerMartin
Když Kia oznámila, že bude Sorento PHEV tak jsem si říkal ze by to mohla být jasná volba vzhledem k většinovým rodinným jízdám kolem komína. Ale jaro až podzim časté tahání karavanu 1,6 tuny tak vím že už o něm nemá cenu uvažovat. Takže klasický HEV to řeší.
VII
Vysvětlete mi někdo, jak Kia dokáže vyrobit auto co má skoro 200kW a zrychlí z 0-100 za 8,7s????
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Úplně normálně. Vezme karoserii, motor, převodovku, sedadla, palubní desku, nějaké ty kabely...
Niemand
Auto má okrem výkonu ešte jeden podstatný údaj a to je hmotnosť.
Okrem toho predošle Sorento tiež na tom malo byť horšie ako Kodiaq, ale pružnom zrýchlené bolo jasne lepšie.
https😐/www.auto.cz/…sportovni-121448?…
Avatar - _Karel_
_Karel_
Váhu jsem nikde nenašel, ale mám 2,1t SUV s velmi podobným výkonem (210kw) a stovku má za 6,1, což je rozdíl vesmíru. Ono by to asi chtělo aspoň dvoulitr, a ne 1,6T.
Niemand
210kW, hádam, že naftoví 6valec. Sorento PHEV má pohotovostnú 2099 kg, takže prevádzková podľa EU normy 2174 kg. V takto ťažkom aute má silná viac valcová nafta výhodu. Podladený trojliter vždy pôjde lepšie ako vyšpikovaný dvojliter s tým istým výkonom.
VII
Takže ten hnací řetězec je prostě ***. I kdyby to auto mělo 2,2tuny, tak s tímhle výkonem je cokoli nad 7,5sec k smíchu.
Srovnání s Kodiaqem mě absolutně netankuje, ten zatím PHEV nemá, ale když už srovnáváš, tak nový diesel 2.0TDI 147kW tomuhle Sorentu ujíždí ve všem od zrychlení po maximálku.
Mr.Murphy
.... holt tam asi bude problém i v rychlosti převodovky, těžko říct....
scandy
Tak najprv si pockajme na test sorento 148kw vs kodiaq 147kw a uvidime ako to dopadne.Pokial si pametam tak posledny test bolo motoricky sorento lepsie.
Niemand
Ťažko sa baviť s niekym kto nie je schopný chápať písaný text. Ale skúsim to ešte raz. Zrýchlenie z 0 na 100 je udaj ktorý nič nevypovedá o reálnej dynamike. S SUV nebudem chodiť na drag race. Ak by si otvoril ten článok, tak by si vedel, že porovnávali dve nafty, kde tá v Sorente bola papierovo horšia, ale v realite lepšia(rýchlejšia a kultivovanejšie pri rovnakej spotrebe).