Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Celkem 24 hnaných kol mělo vozit jaderné zbraně mířené proti USA

158 komentářů

topten
ze ruskou risi zla uzbrojil :yes: :yes: :yes: .
zrejme k tomu prispelo i tohle multikolovy monstrum urceny ke zniceni sveta
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo... krásný příklad té skvělé a pokrokové ruské techniky, nezvládlo to v reálu ani jednu cestu a už se to rozbilo 😁
šofér
Tohle bych jim nevyčítal, armáda to opustila v roce 1989 a tu loď s tím chtěli převést v roce 1996, kdo ví, kde to chátralo. A vlhkost se dostane všude a elektřině se nelíbí. V každém případě hezká strojařina :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
To byla spíš narážka na jednoho milovníka Ruska, co sem chodí a tvrdí, jak byli napřed...
šofér
Tak ten šofér v tom monstru, napřed byl, o tom žádná 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jednoho? Ty si VELKÝ optimista 😲 😁
traveldrive
Vo vojenskej technike možno aj hej.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mne příjde, že je to vše tak napůl...
Avatar - fOE
fOE
Ani ve vojenske technice nebyli napred vicemene v nicem. Nejake dilci uspechy se najdou asi v kazde oblasti, jine zase vychazeli z jine doktriny (treba vetsi duraz na PVO). Celkove asi jedine o cem ma smysl se bavit jsou raketove technologie, tam a hlavne tam musel zapad dohanet, predevsim zkraje.
Avatar - Anonym
Anonym
Fakt ne? Stíhačky nic, třeba Mig 25 Foxbat, který se amíci tak snažili získat, nebot jim nebylo jasné, jak za tak málo peněz jde postavit tak rychlá stíhačka....co ekranoplány Orljonok, Lun....nic.
Co různé rakety, šnková vozidla do Sibiře, velmi kvalitní tanky už od dob T-34 atd atd
Protiletecké systémy, které má půlka světa vč Turecka, člena NATO 😄 😄 😄
topten
a kdyz tu miginu amici prolezli v japonsku, kam jeji pilot i s tim erem ulit a nazpatek ji rusakum poslali v bednach, tak pochopili, ze se nemaj ceho bat.
T34 mel zaklad v tanku vyvinutym ve spolupraci s nacisty.
rusky protiletecky systemy toho krome bezbrannych civilnich letadel moc nesestrelily
Avatar - Anonym
Anonym
vůbec ne, ani socialistické radiolokátory jako naše Tamara vid, jenom asi 2x U2 a asi 3 neviditelné B2

čína a Indie nakoupily stovky sovětských stíhaček Suchoj a vrtulníků MIL a Kamov

a půlka asie, afriky, arábie a jižní ameriky lítá na Migu a Suchoji a MIlu a Kamovu. A donedávna ještě půlka Evropy kdy tyto stroje byly dokonce i v letce wermachtu po roce 1990 😄
topten
3x B2...
... ses typickej prolhanej komous

rusaci si svym protileteckym systemem jsou schopni v euforii sestrelili i svoje letadlo.
nejtragictejsi sestrel za posledni 1/4 stoleti je MH17, pri ktere rusaci zavrazdili 298 bezbrannych civilistu
Avatar - Anonym
Anonym
Tady jeden důkaz jak ruská technika nic nesetřelí https😐/www.novinky.cz/…ou-sa-3-40108106
topten
sam vis moc dobre, ze to bylo jen diky tomu, ze tam to letadlo pravidlene litalo, bylo videt prostym okem, tak si na nej proruskej terorista pockal..
co ten B2 lhari ??
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kus té 117tky jsem viděl na vlastní oči 😉 Mají to vystavené v muzeu 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
A co Čína? Nic?
Arese
No, čínským soudruhům se skoro podařilo zničit svět koronavirem... 😒 :no:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Avatar - wakantanka
wakantanka
Keby si netrepal, drvivá väčšina za tie éra nikdy nezaplatila lebo ich dostali v rámci internacionálnej pomoci a tí čo platili, tak kupovali len pretože cena bola nízka, tiež kvôli šíreniu socializmu do sveta.
Avatar - Anonym
Anonym
Ušlo ti že je rok 2021 a že socialimus už ve většině zemi tudíž není 32 let skoro?

Ta Čína a Indie ty éra, vrtulníky a další techniku kupovali třeba ještě loni, předloni 😄 😄 To samé Egypt, Turecko atd.
Blábolíš, zkus si někdy přečíst Armádní noviny nebo security magazín a další, at máš přehled 😄 😄 😄

A rusové nikomu už nic zadarmo nedávaj, maximálně Sýrii protože si tam ti zbraně testují v reálném konfilktu, to je k nezaplacení pro vývoj 😄
Avatar - wakantanka
wakantanka
Čína kúpila lebo cena a nikto iný by im nepredal. Všetci vedia ako dopadli joint venture pri autách. Ostatní vymenovaní kupovali v zásade hlavne kvôli cene a kvôli tomu že už mali sovietsku techniku a k nej nastavený logistický reťazec. Neoháňaj sa AN keď nerozumieš tomu čo tam píšu. 🙂
Avatar - Anonym
Anonym
Indie koupila taky že by jim nikdo jiný neprodal vid. A že ostatním odmítá prodat USA je věc USA, rusko z toho profituje. Egypt, Irák, Venezuela, Vietnam, Indonésie, Argentina atd atd

Kupují vše, tanky, migy 29 a 35, suchoje všech typů, vrtulníky, protiletecké systémy, raketomety, BVP a k tomu přidružená kolová technika, kterou dodává zejména BaZ a Kamaz.

Kupují i civilní techniku, v jižné americe jezdí Kamazy, UAZy i Lady + ze starých samozřejmě i Zily a Moskviče
Avatar - Ozzman
Ozzman
Spíš výměnou za vysáté suroviny 😁
Avatar - Anonym
Anonym
A na požáry si od rusů půjčuje řada zemí hasičské Berijevy 😄
Nebot sami maj akorát tak kulové a ne letadlo co umí tankovat vodu přímo z vodní hladiny.

A za zdravotní pomoc a vybavení a lékaře, které dovezly do řady zemí Il-76MD-90A byli taky vděční v době covidové
topten
ale moc toho co rusaci dali nebo pomohli svetu neni, co ...
nebyt rusaku, je na svete mnohem lip
Avatar - Anonym
Anonym
Kolik zemí má ruské jaderné reaktory? Asi 20 vid 😄 Krom zemí bývalého SSSR i Čína, Finsko, Madarsko a sposuty dalších
topten
a kolik jich vylitlo do vzduchu?
i u nas jeden takovej co sel malem vzduchem mame ...
Avatar - Anonym
Anonym
Kolik zemí má/mělo ruské jaderné reaktory? Asi 20 vid 😄 Krom zemí bývalého SSSR i Čína,v plánu či výstavbě Finsko, Madarsko, Vietnam, Indie, Irán, Turecko, Indonésie a dřív NDR, Bulharsko a ve výstavbě bylo i Polsko (zrušeno) atd atd
topten
3 nejhorsi jaderne katastrofy v dejinach lidstva😒br /> 1) cernobyl - SSSR
2) fukusima - japonsko
3) kystym - SSSR
v jadernych katastrofach jsou rusaci best in ...
lepsi je nic ruskyho nemit, snad krome benzinu v nadrzi
Avatar - BruceWayne
BruceWayne
Zapomněl jsi na havárii ve Anglii Windscale nebo na Three Miles Island v USA a hned za humny v Německu Philippsburg. Pak další v Japonsku (nebyla jen Fukušima), v Kanadě či Francii a několik dalších v USA.
topten
prvni 3 jsou prvni tri
mezi rusaky se vklinili japonci, u kterych na tom ma zasadni podil prirodni katastrofa
Avatar - BruceWayne
BruceWayne
Třetí dle všech informací je právě Tree Miles Island. V Anglii přímo zahynulo tedy okamžitě 300 lidí. A to neberu v potaz ropné havárie tankerů či vrtných věží.
topten
ale houby
na stupnici 1-7 ma sedmicku prvni ruskej cernobyl a a druha japonska fukusima
sestku ma treti ruskej kystym resp. majak
a az ctvrta je three mile island v USA s petkou na stupnici

hod sem hodvernej odkaz s 300 okamzite mrtvejma pri jaderne havarii v anglii, jinak te beru jen za dalsiho demagoga a tlachala
Avatar - Anonym
Anonym
V Majaku nebouchl reaktor to za A
Za B je to stará věc jak prachovské skály z doby, kdy o radiaci ještě nikdo moc neveděl, vše se stavělo honem honem a na bezpečnost se kašlalo.

Problém Majaku je kontamice vody, jenže ta byla tím že vodu z primáru pouštěli do řeky, ne tím že to bouchlo. Opět to chce o tom něco vědět.
topten
majak je vydavanej jako treti nejhorsi jaderna katastrofa v dejinach lidstva
Avatar - BruceWayne
BruceWayne
Pro zajímavost a upřesnění mých tvrzení: https😐/edu.techmania.cz/…rnych-elektraren
topten
jen potvrzujes to co tvrdim ja a vyvracis to, co tvrdis ty
dve "sedmicky" - cernobyl a fukusima
jedna "setka" - majak
three miles je v "petce" a ctvrta nejhorsi jaderna katastrofa, ne treti jak tvrdis
cekam na tech 300 okamzite mrtvejch v anglii jak tvrdis...
Avatar - BruceWayne
BruceWayne
Tady jsou určité nejasnosti která více poškodila životní prostředí a lidské životy. V jiném čtení najdeš Tree Miles na třetím místě, ale to je fuk.
Avatar - Anonym
Anonym
1 v Černobylu, vinou obsluhy co prušila asi 10 stránek manuálu. V Leningradské JE jel ten samý typ reaktoru RBMK už 12 let před černobylem (spuštění 1974) a jel až do roku 2018 a nic nebouchlo.
Dodnes funguje v rusku ještě 11 ks rekatorů RBMK, letos se bude odstavovat jeden v Bilibino takže zbyde 10 ks.
Zajímavé co 😄
PS: loni se odstavoval jeden v Leningradské právě)

To co bylo u nás, pokud myslíš Jaslovské Bohunice a rekatory A1, tak to byla naše vlastní konstrukce, nikoliv sověty dodaný reaktor 😄
topten
povazovat za uspech, ze bouchnul jen 1 reaktor stejny konstrukce a tim padem se zas tak moc nestalo, je na muj vkus docela zvracenost
Avatar - Anonym
Anonym
Důležité je se ptát proč bouchnul. Protože obsluha magoři. Ano ten reaktor měl chyby a není blbuvzdorný jako novější VVER, ale pokud ho obsluhují opravdu odborníci tak funguje spolehlivě, o tom svědčí že vydrží fungovat 45-50 let 😄
topten
rusakum takovahle technika do ruky nepatri, protoze nikdy nevis, kdy jim preskoci
cest vyjimkam
Avatar - BruceWayne
BruceWayne
Nejdřív si dej otázku jak pomáhájí USA ve světě. Zatím poslední pomoc v Afghánu trvá 18 let. Vrátím se ovšem na diskuzi o podvalníku pro rakety zvané mezikontinentální. Raketa zavedená v USA TTD😒br /> Typ………………………………….....LGM-118
Rok zavedení………………………1986
Hmotnost…………………………….87t
Délka………………………………. ..21,47m
Průměr……………………………....2,34m
Dolet max…………………………..9600km
Hlavice……………………………..10 x 475kt MIRV
Jak vidíš je potřeba k přepravě velké podvalníky i pro kosmické rakety přepravující náklad i osoby na stanici ISS.
topten
kdyby afganistan nerozvratili rusaci vpadem na vanoce 1979, tak by ta zeme zila na tamni pomery normalnim zivotem, jako zila pred ruskou okupaci.
za veskerym zlej hledej komouse
Avatar - BruceWayne
BruceWayne
Jsi zase vedle z historie, ale vymývači mozků musí mít z tebe radost 😲
topten
afganistan byl az do ruske okupace na vanoce 1979 na asijske pomery prosperujici a pokrokova zeme.
rusaci v afganistanu povrazdili 500tis az 2mil lidi a 5-10mil jich pred ruskymi vetrelci uteklo.
jo, ses demagog
Avatar - BruceWayne
BruceWayne
Nezastávám se Rusáků i Amíků, ale vadí zavádějíci kecy jako jsou o Afghánu. Rusáci SSSR byli oficiálně pozváni v rámci smlouvy do Afghánu. Bohužel se to protáhlo, ale i tak stát, který opustili získal jako bonus školy a nemocnice. I to byla pomoc chudé zemičce Afghánistán. Nato vtrhla do Afghanistánu, že porazí teroristy a zavede demokracii. Demokracii zavedla jako vždy střílením a ničením na základě svých zákonů. Taliban kuriózně otočil svůj proamerický styl a začal bojovat s bývalími chlebodárci USA. Ano, USA podporovalo Taliban v boji proti vládním silám Afhhánu i proti armádě SSSR. Jednalo se o zbraně i peníze. Nejsnámější bojovník proti SSSR byl i Usa bin Ládin, ale pak se stal nepohodlým i pro USA i CIA. :yes:
topten
rusky okupanty pozvali afgansti komunisti, kteri se k moci dostali krvavym prevratem, legitimitu tedy meli zapornou.
bonusem bylo 500tis-2mil mrtvych afgancu a 5-10mil uteklo.
zlo prislo z ruska.
amici logicky podporovali ty, kteri proti ruskymu komunistickymu zlu bojovali a je potreba jim za to dekovat.
vic neni potreba dodavat.
Avatar - BruceWayne
BruceWayne
Přesně tak, na pozvání. Což třeba v Korejské či Vietnamské válce a Iráku atd. nikdo Usáky nezval a po jejich válčení zavraždili miliony občanů suvereních států. Nikdo USA nezval, oni se vždy pozvou sami. A přesně i po vniknutí NATO a USA uteklo dalších několik milionu Afghanců do světa a třeba do Čech. Víc není co dodávat.
topten
v korei bojovali jednotky OSN v cele s USA proti komunistum, kteri s podporou ciny a ruska napadli jizni koreu a prosli ji skrz naskrz.
v jiznim vietmanu USA prislibili pomoc proti komunistickemu severnimu vietnamu, ktery podporovali komunisti z CCCP.
v obou konfliktech to byli komunisti, kteri konflikt rozpoutali a USA branili napadenou zemi, v koreji pod patronatem OSN.
v jizni korei to dopadlo dobre, v jiznim vietnamu spatne.

demokraticka jizni korea je dnes diky zasahu OSN a amiku technologicka velmoc, zatimco v komunisticke severni korei nemaj lidi co zrat
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
T-34 měla základ v tanku vyvinutém ve spolupráci s nacisty??
Ve kterém?
topten
na zaklade rappalske smlouvty v 1922 zacaly CCCP a nemecko spoluporacovat ve vojenske oblasti, cimz obesli versailskou smlouvu a vysledkem byla ww2.
v letadlech spolupracovali v lipecku, v tancich v kazani
tankove a letecke armady byly ty, ktere udavaly smer valecnych operaci behem ww2.
jaka to prozretelnost ze spolu spolupracovali zrovna v tancich a letadlech ...
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Těch základen bylo více, tanky se zkoušely tuším i v Kamě. Ale s tím Téčkem nemáš pravdu. To do jisté míry vycházelo z tanků řady BT (podvozek Walter Christie), a Němci se na jeho vývoji skutečně nepodíleli.
Jinak by nemuseli na podzim 1941 zadávat vývoj projektu, ze kterého pak vznikl Panther s tím, že to má být "tank, který odolá a pokoří T-34"
Avatar - Anonym
Anonym
A pritom se traduje že to mělo základy z tanků christie 😄
Každej kecá něco jiného.

Hlavní co mělo T-34 byl ale nafotvý motor, takže to mělo akční rádius jen kolem komína jako německé Tygry a Leopardy na benzín 😄 😄
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Ten podvozek, vycházejíci z Waltra Christieho se netraduje, to je pravda 😁

O akční rádius šlo sice taky, ale bezpečnost a nižší zápalnost naftových výparů hrála důležitejší roli. Viz známá "legenda", o hořící pochodni, sudu benzínu a sudu nafty, které nejspíše legendou ani nebyla
Avatar - Anonym
Anonym
Ono o něj šlo hodně, hlavně u němců co měli obří problémy s logistikou a zásobováním, neměli benzín atd. atd.

To vše silně omezovali a brzdilo jejich postup.
topten
s benzinem nacistum pomahali rusaci, tedy jen do doby, nez se nacisti obratili proti CCCP.
podobne nacistum rusaci jeste na jare 1941 dodali 5tis tun kaucuku, protoze nacisti nemeli z ceho vyrabet pneumatiky, a bez toho by CCCP napadnout nemohli ....
jo, dokud nacisti bombardovali londyn, tak byl stalin s hitlerem velkej kamos
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
DRSNÝ že to naši komunisti tajili před lidma ale (mnohem) DRSNĚJŠÍ že to(též) dělá Putin dneska v Rusku

EXTRÉMNĚ DRSNÝ že má dneska tady = spoustu fandů podporovatelů spřízněných duší apod. https😐/www.seznamzpravy.cz/…y-ministr-140213
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
U obranných bojů, které němci od roku1943 vedli, ten akční rádius poněkud ztrácí na důležitosti. Tam nikdo oficiálně nepřipustí, že by mohla nastat situace, kdy bude třeba ustupovat rychle a daleko 😁 😁 😁
Naopak, první návrh Panthera kopíroval Téčko až moc věrně... Měl dopředu posunutou věž a naftový motor - a obojí bylo zavrženo, protože panzerwaffe jela primárně na benzín a k bezínovým cisternám dávat ještě naftové, to by byla logistická noční můra
Avatar - BruceWayne
BruceWayne
Tank T 34 s motorem, který byl schopný jet na petrolej, benzín i naftu opravdu neměl problém zdolat více než 1 000km. Což Německé benzínové tanky nezvládly. Za to Německý Wehrmacht i SS Wafen používali na východní frontě tažné koně 😄 Podle všech informací nacisté těch koní, které tam zahynuli a byli sežráni zapřahali kolem 150 000 kusů. To byla motorizovaná armáda co měla dobýt svět 😁 Tank T 72 byl taky schopný spolykat petrolej, naftu i benzín a vyráběl se v Martině.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Tahle "motorizovaná armáda" se před Moskvu doploužila z posledních sil - a to se vojáci přepravovali dokonce i autobusy.
Ale to už jsme od tématiky auto.cz utekli možná až příliš daleko...
Avatar - BruceWayne
BruceWayne
Však ano, kůň byl jediným možným řešením, slámy bylo dost a benzínu málo 😢
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale notak, Ekranoplán byl tak přelomový, že teď někde poslední zbytky reziví ve starém železe...
topten
urcite by se tech slepejch ulicek naslo mnohem vic
v podstate cely CCCP a ted i rusko je jedna velka slepa ulicka 😁
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Toptene, kam se na tvou fanatickou nenávist hrabou politruci. To byli žabaři...
topten
asi se o rusko a CCCP zajimam vic nez ty
Arese
Jen pregnantně vyjádřil historií mnohokrát potvrzenou pravdu. Co se ti na tom nelíbí? 😄
Avatar - Anonym
Anonym
A kdo něco takového měl? Ozbrojený ekranoplán (6x střely s plochou dráhou letu 3M80 Moskit). Tovární a státní zkoušky 1987- 1990.

Takže čím to asi bylo že se nerozběhla výroba a zařazení do výzbroje? že by pád SSSR, Borísek Vodka Jelcin a a nic nemáme peníze a všechno rušíme? 😄 😄
Tím že to nefungovalo to nebylo, fungovalo to výborně.
topten
proste ruska slepa ulicka podobne jako TU144 nebo buran
Avatar - Anonym
Anonym
Buran byl ten samý příběh, zršeno, nejsou peníze, miliardy vyhozené oknem, druhý letový exemplář Ptička dostavěný z 95% a určený už pro lety s posádkou 😄
Padá na něj prach v Bajkonuru....

buran uměl sám přistát naváděný počítačem, Shuttle to enuměl do konce služby. Buran měl i lepší konstrukci destiček jako tepelné ochrany než Shuttle. Takhle byli sověti pozadu v technice 😄 😄

Chce to o tom ale něco vědět
topten
rusaci umeli a nelitali
amici neumeli a litali
😁 😁 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Amíci měli víc penez, jak prosté 😄
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Američani měli více peněz, protože měli zdravý rozum.
v SSSR měli u vesla komunisty, proto byli tam, kde byli.

Ale jak to tak vypadá, komunisti u vesla jsou zřejmě neodolatelně lákavou, proto se do ní Američané fčílkaj také pouštějí :no: :no: :no:
topten
amiky nerozvratili komousi narozdil od rusasku
rusko je snad nejbohatsi zeme na svete pokud jde o nerostne suroviny, a az na petrohrad a moskvu jen bida, bida, bida.
misto aby toho vyuzili, tak si jen delaj nepratele po celym svete
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Vřele doporučuji k přečtení
https😐/www.databazeknih.cz/…vonel-snem-99935
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Čtivá VLASTNÍ interpretace dějin = úmyslně občas ODPORUJÍCÍ realitě 😉

Jestli to bereš jak zábavu a zajímavost se spoustou nový info = tak JO
Jestli to bereš jako základ znalostí a nehynoucí pravdu a fakta = tak NE
Avatar - Ozzman
Ozzman
A proč? Protože neměli socík!
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
neboj, dej Bidenovi a "Horizontal Harris" čas 😁 😁 😁
Avatar - BruceWayne
BruceWayne
Přesně tak, ale když si Rusáci spočítali kolik stojí provoz raketoplánu, tak z toho projektu rychle vycouvali. NASA jen horko těžko zvádala starty svých raketoplánů a pak vzala za vděk ruský rakety.
topten
si to teda spocitali dost pozde
podobne jako tu144
vyvoj buranu a vseho okolo udalne stalo tolik, co by stalo postavit mesto pro 10mil lidi (pro sovetsky lidi).

amici na to sli obchodne
po skonceni provozu raketoplanu jim vyslo levneji nechat se vozit rusakam,a nez narychlo opracit stary rakety, ktery litali na mesic. v ty dobe navic s rusakama byla celkem rec.

dnes je rusky kosmicky program v troskach a vetsinu vesmirnyho vyzkumu tahnou amici, az nekde daleko vzadu je china a jeste dal ti ostatni.
komicky jak se chinani chlubi, ze jako prvni pristali na odvracene strane mesice, ale to ze amici uz davno jezdi po marsu, vloni pristali na malem asteroidu a privezli odtamtud hromadu kameni, nebo ze maj 2 sondy za hranici slunecni soustavy, se bere tak nejak za samozrejmost a nikoho to neprekvapuje
Avatar - Anonym
Anonym
Jasně, ruský vesmírný program je troskách a v dubnu letí k ISS nový modul Nauka a k tomu startují opět dvě nové Angary, v červnu další A5, už třetí (druhá letěla v prosinci) a pak A1.2 a ta už s komerčním nákladem pro korejský KARI.

Jinak běžně zákazníci ruského vesmírného programu Arianespace/OneWeb, Saudové, ESA atd

+Vyvíjí kosmický tahč na jaderný pohon a sposuty dalších věcí
topten
jj, + spoustu dalsich veci, ktery dopadnou podobne jako tu144, buran, ekranoplan ...
rusaci se s lidskou posadkou nedostali dal nez na nizkou obeznou drahu, a nejsem si jistej, ze by ted meli nejakou aktivni sondu dal nez na geostacionarni draze kolem zeme.
a co je nejhorsi v blizke budoucnosti nic podobneho neni v dohledu, i kdyz plany a sny, jooo, tech maj mnoogo
Avatar - Anonym
Anonym
motory z Rakety Energija, tj RD170 a jejich deriváty se používají dodnes a používali je i američani v Atlas V a Antares 😄
Taky korejci.
Samozřejmě je má i Angara, Sojuz 5 a Sojuz 2.1.v

Takže za Energiju to až tak vyhozené peníze nebyly, s buranem už horší.
Avatar - Anonym
Anonym
Raketoplán byl plánovaný mimo jiné taky pro vojenské využití a to po rozpadu SSSR padlo.
topten
nemit rusaci vojenskej program a snahu rozsirit komunistickou revoluci do celyho sveta, tak by doted tahali proti proudu lode na volze.
a bylo by to tak lepsi
Avatar - Anonym
Anonym
Hlavní investice do průmyslu se dělali za Stalina, kdy SSSR mohutně nakupovali pententy a licence z USA, Německa či Francie a jen z USA tam ve 30 . letech pracovalo asi 3500 lidí, Továrnu GAz v Nižným Novgorodě (později Gorkij) stavěl Ford, továrny na traktory a buldozery Caterpillar atd atd

Další rozvoj průmyslu pak nastal za Chruščova, který chtěl dostat Sojuz na špičku a tak se rozvíjel průmysl, stavěli byty atd
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je hezký a zajímavý kolik víš (nevím odkud čerpáš) detailů = fajn. A teď zkus (to v tom zdroji čerpání asi nenajdeš) VÝSLEDEK

Co VÝSLEDEK všech těch pozitiv co tu furt dokola popisuješ? 😄
topten
za stalina taky pozavirali a povrazdili nejvic lidi

amici udelali tehdy s ruskejma komousema podobnou chybu, jako o pul stoleti pozdeji z chinskejma komousema
chinani sou dnes v podobny euforii jako rusti komousi v sedesatejch letech.
jeste tak 10-20 let a spadne jim hrebinek podobne jako tem rusakum
Avatar - Anonym
Anonym
To tu snad nikdo nerozporuje, Stalin byl magor a to snad každej ví. Tvůj problém je, že taháš do techniky politiku. Já se tu bavím o technice.
Avatar - fOE
fOE
Nepisu nic, pisu vicemene nic. Kdyz zapad zavadel 4th gen letadla do sluzby, vychodni blok zavadel treti. O generaci pozadu jsou do dnes. I kdyz rusove postavili vykony tank, pokud jde o zelezo, tak aby s nim neco trefili kupovali licence na termovize z Francie (ostatne problem dodnes). Legendami opredeny vlastni motory nicici MiG 25 na tom zmenil pramalo. Ani nemusel, byl to stroj na dost specificky ukol, kde prave urceni vs. vykony bylo to co nedavalo na zapade smysl, ne cena.
Kdyz uz se chceme bavit o skutecne zajimavych, neraketovych projektech SSSR pak treba K-278, Skval. Bohuzel trosku typicky "Měli jsme ty nejlepší úmysly, ale dopadlo to jako vždy." plati i u techto zajimavosti.
Avatar - pradeda777
pradeda777
To jo...hezká strojařina. Kolik asi dětí muselo kvůli tomuto monstru jít spát hladové....?
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Všechny 😁
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Reaganovi a Thatcherové za ekonomický a diplomatický tlak
Karolu Wojtylovi (aka Jan Pavel II) za "ideologickou diverzi"
A Gorbačovovi, za to, že měl dostatek rozumu
topten
samozrejme, gorbymu je potreba taky podekovat, ze zachoval normalne a neutopil nas v krvi, jak rusti rudi teroristi se sidlem v kremlu s oblibou delali (NDR 1953, madarsko 1956, ceskoslovensko 1968, afganistan 1979)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Asi bych přidal ještě další krvavý čistky v obsazených státech později schovaných pod SSSR = což bohužel pokračovalo a (v souvislostech) pokračuje https😐/moravskoslezsky.denik.cz/…mil-basajev.html dodnes naposled https😐/ct24.ceskatelevize.cz/…vna-nenavist-ale
topten
rusaci nikdy nebrali ohled na lidsky zivoty,
prijde mi ze, jsou hrdi, ze jich tolik zemrelo behem ww2 a prinos na porazce nacistu hodnoti podle poctu obeti
amiku zemrelo behem ww2 asi tak 50x min, a to operovali po celem svete, rusaci jen na svem uzemi a castecne ve stredni evrope
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj tohle je EXTRÉMNĚ šílená SPRÁVNÁ zmínka = rusáci válčili naprosto dementně

Ono stačí vynechat zbytek světa kde válčili amíci a zůstat v Evropě = co osvobodili amíci a co mimo své hranice rus. A to se Rusko po ukončení bratření s nacisty postavilo na nohy zase JEN za pomoci amíků rsp. SVĚTA

A osvobodilo pak SEBE a pár km za svý hranice = což pak obsadilo a uzavřelo za ostnatej plot 😁
A v 21. století kdy sou všechna fakta dostupná = jsou lidi jako Barik (a popravdě ani jen tady to ZDALEKA není jen barik

Pohrdání vším krom sebe = je NEJVÝRAZNĚJŠÍ znak komunisty http😐/www.90000000.cz/
Avatar - Anonym
Anonym
Amíci měli takovje strach, že rus osvobodí celou Evropu že pod tlakem otevřeli západnní frontu a s brity se vylodili v Normandii, nebýt rychlého postupu rudé armády, vůbec se jm do toho nechtělo. A pak se se Stalinem dohodli na rozdělení Evropy.

Land Lease nebyl dar, ale Land Lease rusové spláceli, i když nesplatili 100% ale asi jen 75%, pořád toho zaplatili dost.
topten
- amici bojovali po celem svete narozdil od rusaku, kteri bojovali jen na evropske casti sveho uzemi a ve stredni evrope. amici vazali japonce, kteri tak nenapadli CCCP z vychodu a rusaci mohli prevelet svoje jednotky na zapad.
- amici se vylodili v evrope uz zacatkem cervence 1943 v italii, v ty dobe rusaci vedli bitvu u kurska. amici tak na sebe navazali spoustu nacistu.
- amici se v normandii vylodili 6. cervna 1944, rusaci na vychode zacali se svoji operaci bagration az o 14 dni pozdeji a uz za mesic a pul se na pul roku zastavili pred branami varsavy, kde jen prihlizeli, jak nacisti povrazdili 200tis polaku a srovnali skoro celou varsavu se zemi. rusaci ani neumoznili leteckou pomoc varsave zapadnimi spojenci (neumoznili jim pristat na ukrajine, doplnit palivo a odletet zpet).

- proc rusaci nepomohli Zapadni evrope pote, kdy je postupne napadal hitler, a proc misto pomoci Zapadnim spojencum pomahali sovetsti komunisti nacistum dodavkami obili, ropy a nerostnych surovin aby se hitlerovi lepe bojovalo ?? kdyby se podobne zachoval Zapad vuci CCCP po 22.cervnu 1941, tak by misto lend&lease rusku pomohl nacistum ...

- churchill prosazoval, aby Zapadni spojenci hlavni utok vedli dal z italie do stredni evropy, ale stalin byl zasadne proti, protoze chtel stredni evropu osvobodit on a nastolit komunisticke diktatury, coz se mu povedlo. churchilluv plan na osvobozeni stredni evropy z jihu sel proti tomuto stalinovu planu. stalin hral o cas a Zapadni spojenci mu na to skocili. hlavni vylodeni tak probehlo az o rok pozdeji v normandii.

je to presne obracene nez tvrdis. stredni evropa mohla byt osvobozena od nacistu driv a dalsich 40+ roku nemusela zivorit v komunisticky diktature.
Arese
P|esně tak, R. Reagan byl nejskvělejší prezident v celé historii USA! Kdyby dnes viděl, kam to Amerika po posledních volbách dopracovala, nevěřil by vlastním očím.. 😲 😒 :no:
topten
jj, pamatuju, jak tata po zvoleni Ronalda Reagana presidentem USA pri nejaky prilezitosti rek, ze Reagan s komousema zatoci.
a zatocil :yes:
kazdopadne zdaleka nejlepsi americkej president prinejmensim novodobejch dejin
petrolhead
Nezávislé zavěšení kol se u Rusů moc nevidí, proč ho použili právě zde? 😲
Avatar - wakantanka
wakantanka
Z konštrukčného hľadiska zaujímavý počin, akurát z praktického hľadiska pri maximálnej rýchlosti 25 km mi nedáva veľký zmysel. Snáď len ako prepravnik rakety z výroby na štart a podobne. Tam ale netreba terénne schopnosti. Toto zadanie vyzerá byť od začiatku trochu mimo.
petrolhead
Tak rozhodně to poskytuje lepší komfort, asi aby měla raketa pohodlí. 😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ročně lidstvo utratí (vyhodí) za zbrojení skoro 2000 miliard dolarů = a říkáme si homo sapiens
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nebuď tak skeptický, hodně technologií zaplacených vývojem zbraní se pak dostane mezi nás, jeden takový vynález právě používáme 😊
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To spíš jsem (v tomhle pesimista) = i když v tom vývoji máš pravdu

Tak CO KONKRÉTNĚ máš na mysli? 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Internet, třeba? 😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo tos mi připomněl https😐/www.matfyz.cz/…zase-o-neco-bliz :yes: 😄

Zajímavý KOLIK věcí nejdřív vymyslel nějaký autor sci-fi (včetně internetu) a pak se fakt realizovaly = už aby https😐/ct24.ceskatelevize.cz/…-necekane-presne fungoval přenos https😐/cs.wikipedia.org/…%A9r_(Star_Trek)#… :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Rád jsem četl AC Clarka, to je jeden z nich 😊

Mne spíš děsí, co předpovídají Simpsnovi 😁 To se taky plní
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj přesně = to myslím toho A.C.C.

Na https😐/www.idnes.cz/…31_filmvideo_spm už moc nekoukám = máš na mysli nějakou radostnou konkrétnost? 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
http😐/www.youtube.com/watch?…

Tady jsem krátce zagooglil, je pár takových věcí 😁 Ale nic konkrétního radši nemyslím 😁
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
:yes: *** zbraně
Avatar - Stejsn
Stejsn
"Celkem 24 hnaných náprav mělo vozit jaderné zbraně mířené proti USA
Aby Sověti vytvořili nad socialistickým svazem jaderný štít, nešetřil žádnými prostředky. Součástí masivní obrany země byl také čtyřiadvacetikolový obr připravený k odpalování mezikontinentálních raket."

- 24 kol nebo 24 hnaných náprav? Hodinky nebo holínky, co... :no:
petrolhead
Třeba autor zapomněl dodat, že se spřáhly dvě dohromady k dosažení počtu náprav...
admin badge
Martin Machala (Auto.cz)
Opraveno, díky za upozornění!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Opravdu tu musí být furt TOLIK socialistických komunistických výrobků? 😲 😒

(na připomínku starých špatných časů) Stačí komunista důchodce na Hradě a komunista důchodce ve Strakovce
topten
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
V SSSR ani ČSSR komunismus nebyl, POUZE socialismus, takže tvůj výplod je další z řady nesmyslů 😄 😄
topten
nastesti tady cistej komunismus nebyl, i kdyz to tady 40+ roku komunisti devastovali.
nejbliz se komunismu asi priblizili v kambodzi, kde rudej terorista pol pot nechal na zaklade komunisticky ideologie povrazdit cca 1/3 svyho naroda.
kam se na nej hrabe stalin, nebo gottwald, oba nejvetsi masovi vrazi svyho vlastniho naroda
Avatar - Anonym
Anonym
V komunismus si měli být všichni rovni a neměli existovat peníze, to nebylo nikde 😄
topten
v komunisticky kambodze nemel nikdo nic, natoz penize.
tretina lidi prisla i o zivot.
ryzi komunismus.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Njn, základní komunistická myšlenka (každý pracuje dle svých možností a každý si bere dle svých potřeb) fungovat sice může, ale jen v malých skupinách s mimořádně silnou vnitřní vazbou
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Takže stručně = nemůže

Sice bohužel ale ODPORUJE to LIDSKÉ PŘIROZENOSTI
ryccardo
Jasně nejlepší by bylo takový témata zakázat že?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz já 9:44 😲 :😉 😁 :-!

Nestačí TI viz já 10:42? 😒]

To je VÁŽNĚ míněná otázka! 😄

Já odpovím na tvou = viz já 11:27
Othello
Bude s tím trochu obtížnější parkování ve městě, ale jinak fajn ! 😄
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
pročpak - zaparkuješ si, kde chceš 😁
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Nyní zprávy z UFC. Pište o autech,kdyz jste auto. cz
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A tohle je vrtulník nebo snad ponorka?
traveldrive
Tak auto to napriek hnaným kolesám nie je. 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Aha, tak tedy asi opravdu ta ponorka...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
FAKT TOHLE chceš v 32. roce po (ekonomicko politickém) krachu komunistické nadvlády = číst na běžnym autowebu?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jdi s tou politikou už někam do p.i.č.i, ***. Fakt mě tvůj po⸮raný život nezajímá.
A ano, rád si počtu o zajímavostech z historie aut z celého světa. Bohužel by to musel psát odborník a ne trapný politruk Mazal.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak si počti = ale na webu o autech SI NEMÁŠ co číst o socialistický vojenský technice!!! Fakt mě tvůj po?raný život a proč si chceš číst o komunistický technice nazajímá TADY TO NEMÁ CO DĚLAT!

Kup si https😐/send.cz/…-a-sport-classic je ok jestli tě to zajímá a baví a nepindej tu kraviny jak je super číst si na webu o autech 32 let po revoluci = o sovětský vojenský technice

Znova = tohle je WEB O AUTECH ne o komunistický vojenský technice
Avatar - Anonym
Anonym
Vojenská technika není auto? Odky? 😄 😄 Auto je všechno co má motor a aspon 4 kola a volant 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Sovětská vojenská technika patří k naprosté světové špičce a co neměli sověti a američani, to už měl opravdu málokdo resp. to neměl nikdo 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
když funguje...
Avatar - Anonym
Anonym
Ona funguje, neboj viz Sýrie a T-72, T-90, Su-35, Tu-160, Tu-95, Ka-52, MI-28 atd atd.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Nepatrí a ty to dobre vieš, len tu trolíš. 🙂
Avatar - Anonym
Anonym
Určitě. Trollíš tu ty a chybí ti základnní znalosti jako Vám všem tady, nic o tom nevíte jen do toho taháte politiku, znalosti ruské techniky prachmizerné 😄 😄 😄
Avatar - fOE
fOE
Jen ze zvedavosti: nestava se ti to pomerne casto? Myslim ty "vsichni tady o /necem/ nic nevi, jen ty jo" prihody?
Avatar - Anonym
Anonym
Bohužel v případě diskuzí o ruské technice se mi to tady stává pořád, nikdo o tom nic neví, jenn neustále dokola politické pindy a kecy
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
by psát tyhle články bez toho trapného ideologického podtextu? Spojené státy nebyly v atomovém zbrojení o nic méně megalomanské a přisuzovat tohle zrovna SSSR je přinejmenším hloupé.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nestačí ti 30 let po vítězené revoluci PROTI KOMUNISTŮM že jeden komunista důchodce je prezident a druhej komunista důchodce je předseda vlády?

Vadí ti že text o komunistický válečný technice (už sám o sobě tady nemá co dělat) neni oslava sovětské komunistické vojenské techniky = jako za časů kdy ze zákona lidem vládl komunista?
Avatar - Anonym
Anonym
To nebyla vítězná revoluce proti komunistům, ale domluvené předání moci mezi disidenty a západem na jedné straně a KGB, STB a KSČ na straně druhé. Kdy už to konečně pochopíš 😄 😄 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Sice to tak asi bylo, nýbrž, že SSSR zkrachovalo, o tom se snad přít nemusíme , jinak by nic nepředávali
Avatar - Anonym
Anonym
Bylo to tak 100%, protože už to dávno přiznali tehdejší mocenské struktury včetě těch agentů KGB a STB. Akorát druhá straně dělá že nic a zarytě mlčí 😄 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak ono to tak 100% nebylo, protože každá část si chtěla utrhnout svůj kousek a stejně jako tehdy pokračovala "studená válka" jen nepřímo formou ovlivnování politiky přímo i nepřímo... do našich struktur se rusko prodralo zpět v posledních pár volbách.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No vlastně jo = stačilo 40 let absolutní moci = a gigantická část světa dovedli komunisti do obřího zaostání ale především do EKONOMICKÉHO KRACHU

Takže se z komunistů bojujících proti zlu kapitalismu = stali kapitalisty = a zprivatizovali si bilionové majetky (které předtím v rámci boje PROTI kapitalismu zabavili). Ale to (všechno i) ty víš, nebo?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Vadí mi, že do technického textu se zbytečně cpe nějaká ideologie. Jestli to nejsi schopný pochopit (což nejsi, protože to sám děláš), prostě se zastřel a nereaguj na mě.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Klidně se zastřel = ale když chceš plácat tak soukromě = na veřejném fóru tě holt může tu a tam někdo opravit

Zkus jít o level dál nad svou stížnost o formě textu že se v roce 2021 o vojenské technice komunistů = nepíše podle tvého
Je to vo tom, že by na webu o autech neměly bejt články o (natož vojenský) socialistický technice VŮBEC rozuměno VŮBEC chápeš VŮBEC tak už jasný VŮBEC
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ty jsi vážně magor, že ti není rovno. Jak může být na světě něco tak hloupého, že do všeho musí cpát politiku a ideologickou nenávist?
Ty se vlastně od těch komunistů vůbec v ničem nelišíš. Stejně ubohé myšlení, stejně tupa propaganda, stejné kecy.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nebuď trapnější než je to nezbytně nutný = máš pochopení pro dobu a lidi který náš stát dovedli do obrovskýho propadu = no a já ne

Jinak viz já 11:27

Fakt viz já 11:14?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tyvole, ty jsi vážně horší jak komunistický politruk.
Jestli neumíš pochopit, že mě zajímá ta technika a nějaký politický podtext je mi ukradený, pak jsi fakt megahňup.
Avatar - Anonym
Anonym
tyhle články už tady byly a když ne tady, tak byly už dávno na autoforum.....

Ale recyklace článků je levná no. Napsat něco co nebylo nikde, to ne. A to sem tu nabízel i vlastní série článků o ZILu.