Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Koncern Stellantis je tu. Jak se značky FCA a PSA odliší? A co budoucí plány?

69 komentářů

Arese
... pánové (a dámo) a s tou prokletou elektrodebilitou to prosím pokud možno nepřehánějte!
P. S. To nové Punto opravdu strašně chybí, udělejte s tím prosím něco, včera bylo pozdě!
ptr078
Tak fleky si manageri podelili a to je dolezite. Z projektu nemam dobry pocit a kombinacia talianskych a francuzskych inzinierov v historii automobilizmu koncila skoro vzdy katastrofou a bankrotom.
webpaja
Myslíš Citroen SM?
Arese
Ten je dodnes sběratelskou ikonou. 😉 :yes:
jakubMG
Jo, majitelé Mase ty Citroeny skupují na náhradní díly - kvůli Mase motoru.
Arese
Dobrý nedobrý, je přece naprosto jasné, že bez sloučení s dalším velkým partnerem by FCA nemohlo přežít. A aspoň se Italové nedostali do spárů komoušských Číňanů! 😄 :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
To jesem tu říkal už před 5 lety že s jejich politikou je čeká krach nebo fůze nebo podprodej značek. Dyt do ničeho neinvestovali posledních 12 let, vyjma Jeepu, Alfy a Maserati, ale tam se to jaksi nepovedlo (Alfa, Maserati)....
Meky
Číňania vlastnia v Pezote u teraz významný podiel.

Takze smola, práve týmto predajom sa Fiat dostáva do rúk cinakom
Arese
Jejich podíl ale naštěstí není rozhodující. 😄 :yes:
pogo26
Právě za nedávnou záchranou PSA je Čína.
Avatar - sorpersa
sorpersa
Neboj Punto bude čoskoro, pod krídlami PSA to bude fofr... a bude to 5 door 500ka
Arese
5 door 500 už přece dávno mají (model X, u něj by jen stačilo snížit světlou výšku), tady je potřeba přijít s normálním, cenově dostupným, maximálně praktickým a nadprůměrně prostorným 5dv. hatchbackem s typickým italsky šmrncovním designem. Statisíce majitelů Punt II. a III. generací na něj čekají. Pokud takové auto Fiat bleskově nenabídne, svojí fantastickou tradici v tomto segmentu, budovanou již od dob 127ky hodí do kanálu a jeho zákazníci budou chtě nechtě přecházet ke Korejcům! 😲 😒 :no:
Avatar - sorpersa
sorpersa
Ano máž úplnú pravdu, ja som čerpal z IT webov spred dvoch týždňov, tam to bolo ako hotová vec tá 500, mne je to jedno aké bude, len nech nejaké je, ale mám taký pozitívny tušák že pod Stellantisov to bude veľmi skoro, pretože to má byť jeden z prvých modelov pod touto značkou.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Preco jednoducho nezoberu brazilske argo a nesupnu tam motory z tipa ci 500X... ja sa priznam ze strategom fiatu nie a nie porozumiet.... pride mi dokonca ako keby znacku naschval brzdili... pritom nejske to punto keby fakt chceli mohlo byt uz davno... minimalne uz 2-3 roky dozadu
Avatar - sorpersa
sorpersa
presne tak, Argo by šlo na dračku...ono Fiat má nejakú stratégiu??? Mne sa zdá že mimovoľne funguje... francúzi ich dajú do laty, dúfam ale mám tušáka že to odserinká Corsa...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Obcas mam pocit ze tam funguju akymsi random teda nahodnym co by systemom.. ved dajak bolo dajak bude.... lenze vacsinova konkurencia je dnes uz daleko flexibilnejsia.

Aspon to tipo cross ma prijemne prekvapilo... az som prekvapeny kolko vedia vytazit zo zdanlivo nenapadneho tipa pritom ale na megahit tipo sa vyprdnu.... to su presne za mna tie nevysvetlitelne tahy ktore u nich vidim a neviem im prist na pointu.
Avatar - sorpersa
sorpersa
Cross Tipo je fajn, ale malo byť od začiatku, vtedy by malo obrovský potenciál, teraz už neviem...myslím že skanibalizuje 500x. Aby sa to nestalo, dosť blobo myslím to vyriešili motorizáciou, kde dali len 100k FF, kdežto X ko má základ 120 a potom 150k, ktoré do Tipa nepôjdu. Taktiež 5kvalt dať do Tipa??? Veď už Stilo malo 6... tým to tiež odlíšili od X ka.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Oprava... malo tam byt megahit punto samozrejme

Uvidime aka bude u nas realna cenovka cross tipa... aby uz zase nebola blizko xceedu ktory je predsa len sofistikovanejsi a celkovo dotiahnutejsi... ale ako ano tipo cross sa mi pozdava a ano... mohlo prist uz hned.... ked bola aj mensia konkurencia.... ale aspon jemu drzim palce... 100 koni v turbe bude ok.... chcelo by to asi aj nieco silnejaie ale inak myslim ze prave tato motorizacia pre zaujemcov o "nizkonakladovejsie" tipo bude najziadanejsia.... lebo uz v cene 20 litrov a viac s niecim silnym bude popri modernejsej konkurencii na tom so sancami na uspech asi biednejsie
Avatar - sorpersa
sorpersa
https😐/www.fiat.sk/…ik_13.1.2021.pdf myslím za 15.200 ešte nelezie X Ceedu do zelí, ale sú tu nová C4 a a MOKKA, a myslím oba sú inde ... tak uvidíme...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
15 tisic je ok.... kedze xceed zacina tusim na 18tich a tiez s litrom pod kapotou.... mokka je mensia razvorom aj rozmermi... ale ano c4 by uz mohla byt vazny konkurent a ciskoro tu mame aj renault arkana... bude to este boj o zakaznika... popravde aj novy juke s litrom je za 15 a budme uprimni.... paradny juke alebo cross tipo? Mal by som hned jasno.. napriek tomu cross tipo ma dobre sance aj u nas a fandim mu.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Protože "jen tak vzít Argo" fakt nejde. Jenže na pochopení takové drobnosti by to chtělo mít i čím přemýšlet, a tam jsi ještě zjevně stále nedorostl.
Arese
Samozřejmě, že by ho museli výrazně vylepšit, dát jiné motory atd. Vždyť současná generace Pandy vznikla přesně takhle z brazilského Una II. generace.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To se právě v kontextu budoucí strategie vůbec nevyplatí. Argo je samostatná platforma, nekompatibilní se zbytkem evropské produkce. A posadit ho jen tak na něco evropského zase nejde, tak či tak by přestavba byla drahá.
Giorgio
Současná generace pandy vznikla z předchozí generace pandy, má pořád stejnou techniku sdílenou s Fiatem 500. Brazilskému unu je ta panda nanejvýš podobná tvarem oblé krabice, nic víc. Stačí otevřít obyčejnou Wikipedii a přeložit si z angličtiny jedinou větu (je tam samozřejmě i se zdrojem): Fiat said "the Panda and Uno were born together in design and share the same concept, but have no mechanical parts in common". (https😐/en.wikipedia.org/…at_Mini_platform)

Argo je pro Evropu nepoužitelné, jeho modifikace nerentabilní. Z pohledu dostupné techniky by tedy nové punto muselo stát na platformě, kterou má 500X, čímž by to punto bylo poměrně drahé (tudíž v současné situaci už od startu špatně prodejné). Po spojení s PSA se konečně nabízí možnost stejně jako u aktuální corsy vzít francouzskou platformu a postavit na ní další derivát segmentu B za rozumné peníze (náklady i cenovku pro kupce).
Anonym
V úvodním odstavci je značek 15, dole v textu 14.
Lemplovství je tady už norma?
admin badge
David Bureš (Auto.cz)
Díky za upozornění, už je to opraveno. Je jich 14. Některé zdroje nicméně uvádějí také Ferrari
Avatar - Anonym
Anonym
Nemam valné iluze o Alfě, Chrysleru, Lancii, DS a Maserati
Arese
DS nikomu chybět nebude. 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Lancia taky ne, kdo by chtěl Lancii, jedině tak Deltu integralle a to starší ročníky sledující rally.
Arese
Mýlíš se, Y je v Itálii i přes svůj pokročilý věk trhák! 😄 :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
A prodávala by se dobře i tady... kdyby tady ovšem byla v nabídce.

Relativně dobře - ne tak, jako v Itálii, pochopitelně.
Arese
Však ji tady před lety Fiat ČR nabízel. Ale byla dost drahá, takže se jich prodalo jen pár... 😒
Avatar - kari.laz
kari.laz
DS nikomu chybět nebude a klidně to mohou začlenit pod Citroen a nechat to jako nejvyšší výbavový stupeň, ostatně by to tak bylo stejně nejsmysluplnější. Alfu si myslím nedají. V Evropě by pak neměli nic "top" Mase je přecijen trochu "kusovka". Lancia si myslím to má spočítané a nad Mase visí otazník. Buď ho ještě vyzdvihnou výš, než je a bude opravdu rize sportovní a luxusní značka, jinak nevím, kam ho chtějí popasovat.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Za mna maserati prezije kludne sa vsadim... bude to vykladna skrina koncernu... tak to aj sami chcu... alfe ale uz tiez neverim... ta podla mna nema moc sanci uz... a ktore aj mala tak vzdy pre.rala a dost sa bojim ze s tym tonale to nebude opat inak... za mna treba radsej vzkriesit lanciu co by konkurent pre lexus ci DS a s alfou nahanajucou casy na ringu sa uz vobec netrapit....
Avatar - sorpersa
sorpersa
PRESNE... toto si myslím dávno, že by mali vzkriesiť Lanciu keď Alfina vybuchla... platformy, motory majú, použiť prémiové materiály a dodržať kvalitu, podliezť cenu aj za cenu počatočných strát, povolať profi dizajnéra (pinin 😃, urobiť parádne PR a šlo by to... ale zase DS.... hmmm
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Uz pred 5 ci 6 rokmi ked lanciu poslali k vode a rozhodli sa pre alfu som tu pisal ze ja by som radsej ponechal lanciu a zbavil sa alfy....to si mozes vyhladat... pamatam si to celkom jasne.... a nakoniec budem mat opat pravdu.... ono totiz o luxus bude zaujem stale.... kdezto casy na ringu uz davno nikoho nevzrusuju....
Arese
Tak to tedy prrr, Alfu bych neprodal ani za nic, tohle Účetní rozhodl dobře!
jakubMG
Dovedl bych si Alfu dobře představit pod BMW, motory, podvozky, lehkost by sdíleli, Alfa víc design a spartánský interiér, BMW víc options, kůže, displayů. Odskok v ceně u holátek 10%, servis a prodej společný.
Alfy pro mladý kluky, pro holky, Alfa může být v klidu 1,5 litrový spider. BMW pro diamantový kovboje. No, škoda, že to nedopadlo.
Cenduro
Dobře že to tak nedopadlo.
jakubMG
Dobře pro koho? Pro Alfu ne, pro Fiat ne. BMW by mladší šik varianta slušela.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
A to píše člověk s MG ve "jméně"?!

BMW znásilnilo a vyplenilo MG Rover, a pak ho zahodilo.

S Alfou by udělalo to samé.
jakubMG
Vyplenili? Jako že v Roveru něco cenného bylo, co si odnesli? Technologie? Know-how? Odborníci? Finance?
Naopak, zainvestovali do toho a většinu investic tam nechali. Jediný dobrý Rovery od ukončení licenční výroby Hondy byly postaveny pod BMW.

https😐/www.idnes.cz/…337_automoto_fdv

Že se to celkově nepovedlo (na rozdíl od Mini a Rolls-Royce) a museli z toho se ztrátou vycouvat je pravda.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Alfa pod BMW? Ufff, to je pořádný nesmysl. Mladší a šik variantu má BMW v Mini, a neumí si s tím poradit. Jak by si poradili s plnohodnotnou značkou?
jakubMG
Jaký mají v BMW potenciál to manažersky zvládnout nehodnotím, píšu jen tolik, že v otázce sdílení technologií je to nejlepší partnerství.
BMW má zadokolky, skvělé čtyř a šestiválce, umí stavět lehká auta, umí podvozky. Přidej k tomu italský design, emoce, pár vítězství v MS a Alfa může zase vykvést.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Italský design a emoce? To se jim do současné tvorby moc převést nepovedlo.
Problém s Alfou by byl v tom, jak ji vůbec zaměřit, aby přímo nekonkurovala BMW. Mít dvě prémiové značky stejného zaměření vedle sebe je neekonomické. A posadit Alfu zase níže než BMW znamená její jistou smrt.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Lancii už mimo Itálii nikdo nezná. Pár nadšenců si vybaví rallyovou Deltu a ti nejlepší Stratos a 037. A to je vše. Mrtvá a nezajímavá značka s jedním modelem. Sice jim to odporné pidiauto stále generuje nějaké malé zisky, jenže je to značka bez budoucnosti a udržovaná naživu jen na přístrojích.
Meky
Celé to pripomína varenie psíka a macicky.

V skratke, aj keď do jedného hrnca dáme všetky fajn prísady, nevznikne z toho dobre jedlo.

V tomto prípade navyše sú prísady (kvalita..) už trochu zahnivajuce.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A to mluvíš o VW, Toyotě, Renault-Nissan, Hyundai-Kia nebo o čem?
Avatar - Dinar
Dinar
aby Stellantis nedopadl jako Atlantis. 😄
webpaja
Jsi Zlý...soused 😉
zlysoused
Tak pozor, Zlý soused jsem já.
webpaja
Však to taky bylo myšleno na tebe... 😉
zlysoused
No proto. 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Hm, jediný skutečný "Atlantis"... proč ne? 33 misí, 306 dní v kosmu... úspěšný kousek. Druhý nejlepší. Když bude taky druhý nejlepší, nemám nic proti.
Avatar - Dinar
Dinar
Mně tenhle Stellantis právě přijde jako hodně bájný. 😁
Avatar - kari.laz
kari.laz
Problém vidím hlavně ve velkém počtu podobně zaměřených značek. Peugeot, Citroen, Fiat, Opel. Jak si chtějí rozdělit role?Stavět někoho do pozice "něco víc" nemá smysl, když tu mají Alfu. Takže vše bude podobné. Už u VW s tím mají trochu problém, že neustále řeší priority u VW, Škoda a Seat. Co ale když těch značek mají ještě víc? Navíc s čím dál tím větší unifikací pohonu, kdy už ani pořádně není na výběr nemohou ty značky odlišovat ani takto. Předpokládám vše bude na stejných platformách. Bude to hodně zajímavé sledovat.
rohor
Oni dobře vědí, že 99 procent jejich potenciálních zákazníků to nikdy takhle do hloubky řešit nebude. Prostě fifleně se líbí veliké SUV a logo Peugeotu, tak si ho koupí. A tak.
Arese
"Fifleně.." 😁
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Záleží třída od třídy. Nicméně většina zákazníků se pravděpodobně chce vyhnout i-cockpitu, takže zvolí raději Citroen / Opel. U Citroenu je velmi povedené Berlingo a teď C4. Ve Fiatu bych si v současnosti nevybral - nabídka modelů a motorizací je tristní. Dobíhající Insignia je super, o Astře už se to napsat nedá.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Cakam velky uspech mokky... je dokonale posadena a ponuka mnozstvo verzii aj vybav... a mne sa paci daleko viac ako sablozuby p2008 s tym i cocpitom.... rovnako aj facelift crosslandu na styl mokky sa za mna podaril... zo zdanlivo podivneho kusku je razom celkom zaujimavy cross.... opel ma velke sance sa opat takto dostat na uspesnu cestu.... a mozmo uz ani nepotrva dlho a bude zaujimavejsi ako samotny pezo ci citron ktore ukryvaju stale nejake podivne riesenia ktore nesadnu kazdemi.. vid i cocpit... u pezotu
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Berlingo mi přijde strašně odpudivé, přitom užitková verze je v pohodě. C4 z nějakého důvodu zatím není v ČR v prodeji.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
No vidíš, kdybych hledal auto, kde je možné využít až 7 míst, tak bych nejspíš volil prodloužené Berlingo 1.5D 8AT. Na půdorysu současné Octávky nabídne spoustu užitku. A přitom parkovat s tím (475 cm) není takový opruz jako s klasickými 5m dodávkami (V-classe, Talento, atd.).
marekhr
Je este Berlingo XL 1.5D 96kW at8 v ponuke? Lebo u Combo, Rifter ani Proace City Verso uz len s 1.2 benzin v automate. Ja som este stihol taku plne vybavenu 7 miestnu Toyotu kupit.
zlysoused
Největší problém mají asi v Evropě, tam mají přeznačkováno. V Severní Americe, pokud do toho nebudou zbytečně vrtat, jím to funguje slušně.
Avatar - Anonym
Anonym
Moc ne, akorát Jeep , jinak to všechno klesá, i RAMky….rybníček jim vyfouklo Silverado a Sierra, ty měli naopak meziroční nárůst, což v době korony je hoodně slušný.

No a Chrysler a Dodge nemaj v podstatě co prodávat 2 resp. 4 (v některých státech USA jen 3) je hodně velká slabota
zlysoused
Jistě, Chrysler a Dodge potřebují výrazně doplnit nové modely.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
V jižní Americe asi lépe...
😄
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Akorát když vidím, že za design evropského Fiata je odpovědný Jean-Pierre Ploué... tak jsem rád, že už mám Tipo a jedno z posledních Punt doma.
😄
Arese
Tak snad bude mít pod sebou i nějaké Italy!