Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeKoncern Stellantis je tu. Jak se značky FCA a PSA odliší? A co budoucí plány?
69 komentářů
Anonym
V úvodním odstavci je značek 15, dole v textu 14.
Lemplovství je tady už norma?
Lemplovství je tady už norma?
Díky za upozornění, už je to opraveno. Je jich 14. Některé zdroje nicméně uvádějí také Ferrari
Anonym
Nemam valné iluze o Alfě, Chrysleru, Lancii, DS a Maserati
DS nikomu chybět nebude. 😄
Lancia taky ne, kdo by chtěl Lancii, jedině tak Deltu integralle a to starší ročníky sledující rally.
Mýlíš se, Y je v Itálii i přes svůj pokročilý věk trhák! 😄 :yes:
DS nikomu chybět nebude a klidně to mohou začlenit pod Citroen a nechat to jako nejvyšší výbavový stupeň, ostatně by to tak bylo stejně nejsmysluplnější. Alfu si myslím nedají. V Evropě by pak neměli nic "top" Mase je přecijen trochu "kusovka". Lancia si myslím to má spočítané a nad Mase visí otazník. Buď ho ještě vyzdvihnou výš, než je a bude opravdu rize sportovní a luxusní značka, jinak nevím, kam ho chtějí popasovat.
Za mna maserati prezije kludne sa vsadim... bude to vykladna skrina koncernu... tak to aj sami chcu... alfe ale uz tiez neverim... ta podla mna nema moc sanci uz... a ktore aj mala tak vzdy pre.rala a dost sa bojim ze s tym tonale to nebude opat inak... za mna treba radsej vzkriesit lanciu co by konkurent pre lexus ci DS a s alfou nahanajucou casy na ringu sa uz vobec netrapit....
PRESNE... toto si myslím dávno, že by mali vzkriesiť Lanciu keď Alfina vybuchla... platformy, motory majú, použiť prémiové materiály a dodržať kvalitu, podliezť cenu aj za cenu počatočných strát, povolať profi dizajnéra (pinin 😃, urobiť parádne PR a šlo by to... ale zase DS.... hmmm
Uz pred 5 ci 6 rokmi ked lanciu poslali k vode a rozhodli sa pre alfu som tu pisal ze ja by som radsej ponechal lanciu a zbavil sa alfy....to si mozes vyhladat... pamatam si to celkom jasne.... a nakoniec budem mat opat pravdu.... ono totiz o luxus bude zaujem stale.... kdezto casy na ringu uz davno nikoho nevzrusuju....
Tak to tedy prrr, Alfu bych neprodal ani za nic, tohle Účetní rozhodl dobře!
Dovedl bych si Alfu dobře představit pod BMW, motory, podvozky, lehkost by sdíleli, Alfa víc design a spartánský interiér, BMW víc options, kůže, displayů. Odskok v ceně u holátek 10%, servis a prodej společný.
Alfy pro mladý kluky, pro holky, Alfa může být v klidu 1,5 litrový spider. BMW pro diamantový kovboje. No, škoda, že to nedopadlo.
Alfy pro mladý kluky, pro holky, Alfa může být v klidu 1,5 litrový spider. BMW pro diamantový kovboje. No, škoda, že to nedopadlo.
Dobře že to tak nedopadlo.
A to píše člověk s MG ve "jméně"?!
BMW znásilnilo a vyplenilo MG Rover, a pak ho zahodilo.
S Alfou by udělalo to samé.
BMW znásilnilo a vyplenilo MG Rover, a pak ho zahodilo.
S Alfou by udělalo to samé.
Vyplenili? Jako že v Roveru něco cenného bylo, co si odnesli? Technologie? Know-how? Odborníci? Finance?
Naopak, zainvestovali do toho a většinu investic tam nechali. Jediný dobrý Rovery od ukončení licenční výroby Hondy byly postaveny pod BMW.
https😐/www.idnes.cz/…337_automoto_fdv
Že se to celkově nepovedlo (na rozdíl od Mini a Rolls-Royce) a museli z toho se ztrátou vycouvat je pravda.
Naopak, zainvestovali do toho a většinu investic tam nechali. Jediný dobrý Rovery od ukončení licenční výroby Hondy byly postaveny pod BMW.
https😐/www.idnes.cz/…337_automoto_fdv
Že se to celkově nepovedlo (na rozdíl od Mini a Rolls-Royce) a museli z toho se ztrátou vycouvat je pravda.
Alfa pod BMW? Ufff, to je pořádný nesmysl. Mladší a šik variantu má BMW v Mini, a neumí si s tím poradit. Jak by si poradili s plnohodnotnou značkou?
Jaký mají v BMW potenciál to manažersky zvládnout nehodnotím, píšu jen tolik, že v otázce sdílení technologií je to nejlepší partnerství.
BMW má zadokolky, skvělé čtyř a šestiválce, umí stavět lehká auta, umí podvozky. Přidej k tomu italský design, emoce, pár vítězství v MS a Alfa může zase vykvést.
BMW má zadokolky, skvělé čtyř a šestiválce, umí stavět lehká auta, umí podvozky. Přidej k tomu italský design, emoce, pár vítězství v MS a Alfa může zase vykvést.
Italský design a emoce? To se jim do současné tvorby moc převést nepovedlo.
Problém s Alfou by byl v tom, jak ji vůbec zaměřit, aby přímo nekonkurovala BMW. Mít dvě prémiové značky stejného zaměření vedle sebe je neekonomické. A posadit Alfu zase níže než BMW znamená její jistou smrt.
Problém s Alfou by byl v tom, jak ji vůbec zaměřit, aby přímo nekonkurovala BMW. Mít dvě prémiové značky stejného zaměření vedle sebe je neekonomické. A posadit Alfu zase níže než BMW znamená její jistou smrt.
Lancii už mimo Itálii nikdo nezná. Pár nadšenců si vybaví rallyovou Deltu a ti nejlepší Stratos a 037. A to je vše. Mrtvá a nezajímavá značka s jedním modelem. Sice jim to odporné pidiauto stále generuje nějaké malé zisky, jenže je to značka bez budoucnosti a udržovaná naživu jen na přístrojích.
Meky
Celé to pripomína varenie psíka a macicky.
V skratke, aj keď do jedného hrnca dáme všetky fajn prísady, nevznikne z toho dobre jedlo.
V tomto prípade navyše sú prísady (kvalita..) už trochu zahnivajuce.
V skratke, aj keď do jedného hrnca dáme všetky fajn prísady, nevznikne z toho dobre jedlo.
V tomto prípade navyše sú prísady (kvalita..) už trochu zahnivajuce.
Dinar
aby Stellantis nedopadl jako Atlantis. 😄
Jsi Zlý...soused 😉
kari.laz
Problém vidím hlavně ve velkém počtu podobně zaměřených značek. Peugeot, Citroen, Fiat, Opel. Jak si chtějí rozdělit role?Stavět někoho do pozice "něco víc" nemá smysl, když tu mají Alfu. Takže vše bude podobné. Už u VW s tím mají trochu problém, že neustále řeší priority u VW, Škoda a Seat. Co ale když těch značek mají ještě víc? Navíc s čím dál tím větší unifikací pohonu, kdy už ani pořádně není na výběr nemohou ty značky odlišovat ani takto. Předpokládám vše bude na stejných platformách. Bude to hodně zajímavé sledovat.
Oni dobře vědí, že 99 procent jejich potenciálních zákazníků to nikdy takhle do hloubky řešit nebude. Prostě fifleně se líbí veliké SUV a logo Peugeotu, tak si ho koupí. A tak.
Záleží třída od třídy. Nicméně většina zákazníků se pravděpodobně chce vyhnout i-cockpitu, takže zvolí raději Citroen / Opel. U Citroenu je velmi povedené Berlingo a teď C4. Ve Fiatu bych si v současnosti nevybral - nabídka modelů a motorizací je tristní. Dobíhající Insignia je super, o Astře už se to napsat nedá.
Cakam velky uspech mokky... je dokonale posadena a ponuka mnozstvo verzii aj vybav... a mne sa paci daleko viac ako sablozuby p2008 s tym i cocpitom.... rovnako aj facelift crosslandu na styl mokky sa za mna podaril... zo zdanlivo podivneho kusku je razom celkom zaujimavy cross.... opel ma velke sance sa opat takto dostat na uspesnu cestu.... a mozmo uz ani nepotrva dlho a bude zaujimavejsi ako samotny pezo ci citron ktore ukryvaju stale nejake podivne riesenia ktore nesadnu kazdemi.. vid i cocpit... u pezotu
Berlingo mi přijde strašně odpudivé, přitom užitková verze je v pohodě. C4 z nějakého důvodu zatím není v ČR v prodeji.
No vidíš, kdybych hledal auto, kde je možné využít až 7 míst, tak bych nejspíš volil prodloužené Berlingo 1.5D 8AT. Na půdorysu současné Octávky nabídne spoustu užitku. A přitom parkovat s tím (475 cm) není takový opruz jako s klasickými 5m dodávkami (V-classe, Talento, atd.).
Je este Berlingo XL 1.5D 96kW at8 v ponuke? Lebo u Combo, Rifter ani Proace City Verso uz len s 1.2 benzin v automate. Ja som este stihol taku plne vybavenu 7 miestnu Toyotu kupit.
zlysoused
Největší problém mají asi v Evropě, tam mají přeznačkováno. V Severní Americe, pokud do toho nebudou zbytečně vrtat, jím to funguje slušně.
Moc ne, akorát Jeep , jinak to všechno klesá, i RAMky….rybníček jim vyfouklo Silverado a Sierra, ty měli naopak meziroční nárůst, což v době korony je hoodně slušný.
No a Chrysler a Dodge nemaj v podstatě co prodávat 2 resp. 4 (v některých státech USA jen 3) je hodně velká slabota
No a Chrysler a Dodge nemaj v podstatě co prodávat 2 resp. 4 (v některých státech USA jen 3) je hodně velká slabota
Ja Prvni 123
Akorát když vidím, že za design evropského Fiata je odpovědný Jean-Pierre Ploué... tak jsem rád, že už mám Tipo a jedno z posledních Punt doma.
😄
😄
P. S. To nové Punto opravdu strašně chybí, udělejte s tím prosím něco, včera bylo pozdě!
Takze smola, práve týmto predajom sa Fiat dostáva do rúk cinakom
Aspon to tipo cross ma prijemne prekvapilo... az som prekvapeny kolko vedia vytazit zo zdanlivo nenapadneho tipa pritom ale na megahit tipo sa vyprdnu.... to su presne za mna tie nevysvetlitelne tahy ktore u nich vidim a neviem im prist na pointu.
Uvidime aka bude u nas realna cenovka cross tipa... aby uz zase nebola blizko xceedu ktory je predsa len sofistikovanejsi a celkovo dotiahnutejsi... ale ako ano tipo cross sa mi pozdava a ano... mohlo prist uz hned.... ked bola aj mensia konkurencia.... ale aspon jemu drzim palce... 100 koni v turbe bude ok.... chcelo by to asi aj nieco silnejaie ale inak myslim ze prave tato motorizacia pre zaujemcov o "nizkonakladovejsie" tipo bude najziadanejsia.... lebo uz v cene 20 litrov a viac s niecim silnym bude popri modernejsej konkurencii na tom so sancami na uspech asi biednejsie
Argo je pro Evropu nepoužitelné, jeho modifikace nerentabilní. Z pohledu dostupné techniky by tedy nové punto muselo stát na platformě, kterou má 500X, čímž by to punto bylo poměrně drahé (tudíž v současné situaci už od startu špatně prodejné). Po spojení s PSA se konečně nabízí možnost stejně jako u aktuální corsy vzít francouzskou platformu a postavit na ní další derivát segmentu B za rozumné peníze (náklady i cenovku pro kupce).