Ojetiny
Přihlásit pro přidání komentáře
honza_f
1
Nedejte na pseudoanketu založenou na datech, dejte na pseudodojmy autora článku. Nevím, jestli majitel Porsche musí řešit dodatečný postřik podvozku proti korozi. Možná by spíš stálo za to správně pochopit tu "pseudo" anketu.... Obvykle k takovým komentářům nepřistupuju, ale tenhle kec v článku je podle mě fakt mimo místu...
Niemand
1
No ak pseudoanketou myslia štatistiky Nemeckej STK, tak tie hovoria akurát o tom, že majitelia drahších aut si ho pred STK nechajú skontrolovať. Jediná zmysluplná štatistika je asi warrantydirect.
Jakub Šafanda
1
Tak Lodgy má zrovna protikorozní ochranu velmi dobrou. Mám r. 2913 z bazaru a nikde ani známka rzi.
petrolhead
Z tohoto článku je celkem patrné, o jaká auta je opravdu zájem, jednoduchá, velká, levná. Proč se na to ti výrobci nezaměří? Myslím, že žádný z majitelů nepláče nad tím, že nemá dotykové ovládání topení, hlídání pruhu atd a takových je tu možná milion. Tak ty stroje pěkně udržujte, další už zřejmě nikdy nebudou. :no:
Ale vždyť existují výrobci, kteří se na to zaměřili. Tento článek je důkazem.
Někde proběhla informace, že Lodgy postihne stejný osud jako Alhambru, Galaxy apod. Tak držím palce, ať vydrží co nejdéle... :yes:
A proto Lodgy na trhu končí... Ten model si na novou generaci nevydělal.
V evropském post-kapitalismu už není rozhodující, co si na sebe vydělá.
To pořád rozhodující je... jen je potřeba zohlednit ekolegislativu.
Lodgy se loni prodalo cca. 20t... to prodá Sandero nebo Duster za (dobrý) měsíc.
Lodgy se loni prodalo cca. 20t... to prodá Sandero nebo Duster za (dobrý) měsíc.
A co je rozhodující, Romčo? Samozřejmě, že si ten model na sebe musí vydělat, aby si vůbec zasloužil nástupce. Proč asi tolik různých modelů i výrobců zaniklo?
Jo. Je potřeba doplnit, že je o tato auta zájem zejména na trhu ojetin.
Kdyby o to auto byl takový zájem, tak jich tu jezdí mnohonásobně více.
A upřímně pro všechny co tu hlásají, jak je to super auto, vy by jste si ho koupili? Nebo jinou Dacii?
Já o koupi Daciie MCV uvažoval, ale po bližším zkoumání jsem skončil u jiného auta (za stejné peníze jsem dostal lepší auto).
A upřímně pro všechny co tu hlásají, jak je to super auto, vy by jste si ho koupili? Nebo jinou Dacii?
Já o koupi Daciie MCV uvažoval, ale po bližším zkoumání jsem skončil u jiného auta (za stejné peníze jsem dostal lepší auto).
Nehlásám, že je to skvělý auto, Dacii jsem chvíli jezdil naposled před 26 lety. Nicméně na denní ježdění kolem baráku a otloukání po parkovištích by mi stačila. Zvykl jsem si na vyšší auta, momentálně používám na courání Galaxy a v garáži mám Sharana, který neví, co je sníh. Takže jednou třeba budu hledat nějakou a jednoduchou alternativu za Galaxe.
Až budeš hledat alternativu za Galaxy, rozhodně neskončíš u Dacie, protože kvalitativní rozdíl mezi těmi auty bude propastný. Jen samotná velikost a prostor nehraje roli, důležité je celkové provedení. Když jsem nahrazoval Clio, koukal jsem taky na Dacii. Stačila minuta na vystřízlivění. Ten rozdíl i oproti osm let starému autu byl propastný.
Přesně tak. Na fotkách to vypadá dobře, ale když to člověk odzkouší tak zjistí, že ta cena je vykoupena hodně kompromisy. A když to auto začne trošku dovybavovat (a to začne aby se dostal alespoň na základ konkurence), tak ani ta cena není už tak super. Já před pár lety měl nabídku na Logan MCV 0,9 TCE za 295 tis. (po slevě) a na konec jsem koupil i30 CW 1,6 Mpi s lepší výbavou za 300 tis. (nové auto).
Já v tom kdysi seděl, když to bylo jako novinka a nepřišlo mi to úplně špatný a to je co říct. Když si do něčeho sednu a něco mi okamžitě vadí, nechci to i kdyby to bylo pozlacený. Tady jsem ten pocit neměl. Za 150 na lítačku možná fajn, dělám si servis sám a tohle mi přijde i vcelku slušně opravitelný. Ale jen jsem zatím seděl, nejel. Přijde mi to jednoduchý a spolehlivý jako jedničkový Scénici.
Já co si jen vybavuju (a nepřekousl bych), tak vachrlaté ovladače a nepoužitelná loketní opěrka. Oproti tomu Cliu žádný pokrok, spíš naopak krůček zpět. Logan/Sandero je totéž.
Ty loketky ano... V novým Dusteru na výstavě jsem vzal za opěrku a měla vakl, jakej nemám v autě ani po 200tkm. 😢
Já když shrnu co mne hlavně vadilo😒br />
- provedení výškového nastavení sedadla
- ovladače stahování oken (zvláště zadních, která byla na středovém tunelu)
- slaboučká deska podlahy zavazadlového prostoru (na fórech řešil snad každý majitel)
- ovladače ventilace (provedení, vůle)
- originální loketní opěrka (zcela nepoužitelná)
- materiál palubní desky - tvrdý, tmavě šedá barva v několika odstínech (tak jako by černou palubku někdo posypal popelem a rozpatlal to hadrem)
- roletka zavazadelníku (slabounký kus plátna)
Ano, dá se s tím žít, ale proč? (Když jsem za stejnou cenu koupil i30 bez těchto nedostatků)
- ovladače stahování oken (zvláště zadních, která byla na středovém tunelu)
- slaboučká deska podlahy zavazadlového prostoru (na fórech řešil snad každý majitel)
- ovladače ventilace (provedení, vůle)
- originální loketní opěrka (zcela nepoužitelná)
- materiál palubní desky - tvrdý, tmavě šedá barva v několika odstínech (tak jako by černou palubku někdo posypal popelem a rozpatlal to hadrem)
- roletka zavazadelníku (slabounký kus plátna)
Ano, dá se s tím žít, ale proč? (Když jsem za stejnou cenu koupil i30 bez těchto nedostatků)
Mám pocit, že srovnáváš odlišné segmenty a to není relevantní. Spíše se hodí porovnání s Carnivalem, než i30. 😄
Já srovnával s Logan MCV (to jsem chtěl kupovat).
A i když se teď podívám do ceníku Dacie, tak než Lodgy/Dokker bych uvažoval o Berlingu/Rifteru/Combu.
A i když se teď podívám do ceníku Dacie, tak než Lodgy/Dokker bych uvažoval o Berlingu/Rifteru/Combu.
To bude asi kousek jinde proti Lodgy. Já tam nedávám ty interiery, líbí se mi nový Kangoo, nebo E😜ress, mají takový "koncernový" palubky. Ale to je subjektivní dojem.
Většina těch neduhů v Lodgy (jako v MCV) bude také - bohužel (akorát to ovládání oken to bude mít inteligentně).
Nové kangoo zatím na obrázku vypadá pěkně. Otázka jaká bude realita, jaké budou motory a hlavně jaká bude cena.
Nové kangoo zatím na obrázku vypadá pěkně. Otázka jaká bude realita, jaké budou motory a hlavně jaká bude cena.
Carnival ale len GQ vyrábaný do r. 2006, VQ a novšie aj ako jazdenky strčia Lodgy do vrecka kedykoľvek. 🙂 No ale ako nové aj stoja 2x toľko, tak aby nie. 🙂
Co je na podlaze zavazadlového prostoru slabého? Normální plechová podlaha s kobercem. Vezl jsem v tom i velký sutr a nic se nikde neprohybalo.
Palubka se mi celkem líbí.
Talcitko okna musím bohužel držet.
Palubka se mi celkem líbí.
Talcitko okna musím bohužel držet.
V případě MCV (třeba to lodgy má řešeno jinak) myšlena deska nad náhradním kolem. Byla ze sololitu a vystužená jen po obvodě. Po naložení se uprostřed prohnula (o cca 10 mm). A při častějším požívání praskala.
Já si Lodgy koupil. Za mě zatím super. Proč by si někdo, kdo nehledá luxusnější auto nekoupil Dacii? Mám 2013, dva roky. Teď jsem byl na STK a počet závad 0. V servise to bylo jen na rozvody. Oceňuji vyšší posez, v vzdušnost interiéru. Třeba ve svagrova Insignii se necitim dobře, připadám si tam moc utiskovany.
michal kravcik
7 mieste auto a redakcia neda fotku sedaciek..... a tak je to pri kazdom jednom aute tu na webe. Hlavne ze kufor je na 12 fotkach. Vy cestujete v kufri? 😐
Mám kamoša, ktorý vymenil Espace IV (začiatok produkcie) práve za nový Lodgy už asi pred 5 rokmi, pretože má 5 detí a Espace už im bol tesný. Toto si nevedel a nevie vynachváliť.
Meky
jedina vyhoda tohot modleu je priestor.
Vsetko ostatne je daleko podpriemerne.
Zaujemcov o ojazdene vozidlo bude iste dost, ale ako nove to nikto nechcel.
Vsetko ostatne je daleko podpriemerne.
Zaujemcov o ojazdene vozidlo bude iste dost, ale ako nove to nikto nechcel.
Tiborek
Ja se sice v tomhle aute citim jako v dodavce, ale mam v okoli minimalne 4 lidi, kteri dali pryc ego, ktere jim nutilo koupit si ojetyho superba nebo bawko a vzali sve vydelane penize a koupili tohle.
Moda SUV je asi fajn, ale jak se do Karoqu dokaze sbalit peticlenna rodina na tyden v jugosce, to teda netusim. A kdyz uz se nova Lodgy neprodava, jak housky v krame, tak bazarovy trh vypada tak, ze v nabidce pekne kousky skoro nejsou.
Moda SUV je asi fajn, ale jak se do Karoqu dokaze sbalit peticlenna rodina na tyden v jugosce, to teda netusim. A kdyz uz se nova Lodgy neprodava, jak housky v krame, tak bazarovy trh vypada tak, ze v nabidce pekne kousky skoro nejsou.
Vždycky záleží na tom, co tou Lodgy nahrazuješ. Fakt si nedovedu představit, že vezmu jakékoli běžné mainstreamové auto po roce 2010 a místo něj koupím Lodgy s tím, že je to krok vpřed... prostě není.
Už jsem to tu někde psal, loni jsem si do Francie na dovču půjčil úplně nový obytný Ducato, do tý doby jsem uznával jako vhodný podvozky pouze VW, nebo MB. Byl jsem po týdnu tak mile překvapen, že po něm koukám, protože mi ohromně sedla ergonomika. Ke štěstí mi stačila man. klima, tempomat a pohodlný pilotky sedačky. Takže pokud se mi bude v Lodgy dobře sedět, pojedu s ním klidně na druhý konec Europy, jezdil jsem kdysi Favoritem a taky to šlo. Stejně nejedu nikdy víc jak 130, mám rád pohodu a kochačku. 😁
Ducato je celkem normální auto s přijatelným podvozkem odpovídajícím dodávce. Tam ani nevidím důvod nalézat nějaké problémy.
U Lodgy bych dával pozor na klimatizaci. V Loganu měla zoufale malý výkon, taktak vychladila přední část auta. Vzadu ten efekt nebyl skoro znát. Jestli je stejná i v Lodgy, bude to příšerný skleník.
U Lodgy bych dával pozor na klimatizaci. V Loganu měla zoufale malý výkon, taktak vychladila přední část auta. Vzadu ten efekt nebyl skoro znát. Jestli je stejná i v Lodgy, bude to příšerný skleník.
No, když se projedeš ve Sprinteru, nebo Crafteru zjistíš, že ta osobáková pozice je lepší, interier taky a komfort podvozku taky. Ducato mělo výhodu, že bylo na hraně 3,5t a naložený se chovalo přijatelně, což se o prázdný dodávce říct vůbec nedá. Jinak chladím asi o 6-8 stupňů míň, než je venku a to zatím zvládlo každý auto.
Lodgy chladí min, to je pravda. Ale skleník to rozhodně není. Super jsou ty otevírací zadní okénka.
Ja som kedysi Lodgy chcel, nakoniec som kupil drahsi Grand Scenic a mam pocit, ze Lodgy bola toho casu lepsia volba. Aspon ludia v okoli sa na to nestazuju za tie peniaze.
Musíte ale specifikovat, co považujete za ten krok vpřed. Těch kritérií je spousta. U některých to je krok vpřed, u některých ne.
A co tam chcete balit? Obchody su aj tam a treba hladat ubytovanie s prackou a susickou, potom staci jedna taska veci. Pokial cela rodina nevezie potapacsku vybavu alebo vodny bicykel 😄
Ty skrátka somár si a somárom navždy ostaneš.
Vobec nie, tiez sme sa kedysi balili na dovolenku a teraz staci fakt par veci.
A to jako myslíte, že všichni jsou jako vy? My třeba spíme často po kempech. Tedy stan, spacáky, karimatky. Nebo jedeme ve 2 (dcera, manželka) a to spíme v autě. 180cm rovné plochy, když vyndam zadní sedačky tak 200cm. Mám uvnitř zvýšenou podlahu a přesto se mohu vzpřímené posadit.
Ale on balil 5 clennu rodinu, pochybujem, ze v Lodgy chodi 5 clenna rodina spat.
Tak 5 lidí se tam nevyspí, to je pravda (jednou jsme tam strávili noc ve 4).
Když jedeme 4, někdo spí ve stanu, někdo v autě.
A prostor v kufru je určitě fajn, proč mít kufr narvaný až ke stropu..
Prostě někdo jede do vybaveného hotelu a nic moc s sebou nepotřebuje, někdo tahá kola, kempingové vybavení, psa...
Když jedeme 4, někdo spí ve stanu, někdo v autě.
A prostor v kufru je určitě fajn, proč mít kufr narvaný až ke stropu..
Prostě někdo jede do vybaveného hotelu a nic moc s sebou nepotřebuje, někdo tahá kola, kempingové vybavení, psa...
caliban
Lodgy je fajn povoz, ale mnohem lepší než Lodgy je skříňová Avie. Místa o moc více než v Lodgy (dá se v ní i bydlet), náhon na zadní kola (super drifty v zimě). 95% závad spravíte pomocí kladiva a nebo ještě většího kladiva (co nejde silou, půjde ještě větší silou).
Maximální rychlost a spotřeba bude při plném obsazení a s půl tunou konzerv lančmítu (na dovolenou do Chorvatska pod stan) totožná.
3.5 litr diesel táhne pěkně vodspoda a jezdí to i na olej z friťáku.
Pěkných kousků ale ubývá 😞
Maximální rychlost a spotřeba bude při plném obsazení a s půl tunou konzerv lančmítu (na dovolenou do Chorvatska pod stan) totožná.
3.5 litr diesel táhne pěkně vodspoda a jezdí to i na olej z friťáku.
Pěkných kousků ale ubývá 😞
Takovej Furgon v Turbu je poměrně komfortní a svižnej stroj, ale jak píšeš, kusy ubývají.
Sorry, ale staré Avie měly být už před lety zakázány zákonem, coby asi nejsmradlavější lehké náklaďáky na planetě. Vždycky, když kolem mě projela, zvedal se mi z toho smradu pajšl. Naštěstí už jich opravdu moc nejezdí! 😄 :yes:
Jakub Šafanda
V článku nejsou všechny údaje správně.
Ne všechny Lodgy mají hlídání tlaku v pneu (bez ohledu na systém).
1.5dCi 66kW se dělaly s 5 kvaltem (nevím, zda i 6 kvalt, ten měly ty 79kW)
Ne všechny Lodgy mají hlídání tlaku v pneu (bez ohledu na systém).
1.5dCi 66kW se dělaly s 5 kvaltem (nevím, zda i 6 kvalt, ten měly ty 79kW)
Baracque122
Zkreslený názor - půjčovna a ještě Turecko 😊 jezdil jsem týden s tímto vozem na dovolené. Klasika bílá, 1.5dci, bez výbavy, možná klima. Stáří vozu 2 roky. Obsazenost 5 lidí, hodně kopce, hory. Příjemně překvapil motor a jízdní vlastnosti (na přibližovalo). Nedostatky: zpracování - furt něco odpadávalo v interiéru, plus ergonomie - chybějící podsvícení ovladače ventilace tuším... Šetření na špatným místě IMHO. Na trvalo bych to asi nechtěl 😊
Lodgy mám tak by mě zajímalo, co odpadávalo. Jediné, co mě napadlo je páčka sklápění sedadel. Jinak tam na odpadávání fakt nic není.
Ventilace je normálně podsvícená, asi tam byla prasklá žárovka.
Nejsou podsvícené ovladače oken ale stačí v něm propojit 2 kontakty a svítí také (LED je osazena).
Ventilace je normálně podsvícená, asi tam byla prasklá žárovka.
Nejsou podsvícené ovladače oken ale stačí v něm propojit 2 kontakty a svítí také (LED je osazena).
Ginger Kyriakos
Lodgy je proste sunka. Velka, ale sunka. Pokud nekdo chce prostorné a a relativne levne auto a nevadí mu, že je to sunka, proc ne. Tam ale veskere porovnávání končí.
A můžete mi říct, proč je to šunka? Že není narvaná displeji a elektronikou? Něco se tam stále sype? Má problém s životností? Nebo co přesně...
PepeST
Toto auto sa hodí len veľmi nenáročnému vodičovi. Určite nie na dlhé jazdy. Skôr na prevoz väčšieho objem po meste a okolí. Okrem v článku spomenutých mínusov je to auto aj veľmi hlučné (nejde o motorizáciu) a to aj na pomery starších áut. Proste šetrilo sa kde sa dalo...
Helle
mám 1,6 Artica v 7 místné verzi koupelnou v září 2012. Hned první den jsem ji nechal přestavět na LPG. Najeto za 8 let 173 000 a průměrná spotřeba LPG 7,46 a cca 0,53 benzín ( tankuji 100 oktanový). Za tu dobu jsem měnil poloosy ( vzhledem k tomu, že cena byla z druhovýroby směšně levná, tak jsem preventivně vyměnil i druhou, která se měnit nemusela) a kompresor klimatizace ( ale to byla chyba toho, kdo klimu plnil a natlakoval daleko plynu více než měl). S autem naprostá spokojenost. Pro toho kdo potřebuje auto na práci a ne na to, aby si honil ego, tak snad lepší auto nejde koupit.