Bezpečnost
Přihlásit pro přidání komentáře
Anonym
Stejná sr a čka je i Leon a Octavia. Tohle se v tomto stavu nemělo nikdy začít prodávat. :no:
petrolhead
Když se auta s chybami už při testech posílají k dořešení do výroby z časových důvodů, není se čemu divit. Zákazník si přece udělá čas to na dva dny odstavit do servisu a bude doufat, že jim to po přehrání SW neumře úplně. Přesně takový auta přece chceme, ne? :😉
BoBik_CZ
Loni jsem koupil novou Corollu. Ten infotainment je podle současných měřítek kapinku zastaralý. Ale funguje naprosto bez problémů.
Jak jsem si na začátku říkal, že lepší grafika a trošku více funkcí by mi nevadilo, tak když sleduju problémy O4/Leonu/Golfu, tak jsem rád, že mám co mám. 😉
Jak jsem si na začátku říkal, že lepší grafika a trošku více funkcí by mi nevadilo, tak když sleduju problémy O4/Leonu/Golfu, tak jsem rád, že mám co mám. 😉
Je mi 46, živím se IT, jsem bývalý automechanik, ale jestli mi něco vadí, tak hrabat se složitě v nastavení auta. Od auta chci nezáv. topení, vyhřívané přední okno a sedačky, klimu, tempomat a pal. počítač s dojezdem na nádrž. Pokud možno vše na tlačítka. Jezdím 28 let a nic víc mi nikdy v autě nechybělo a mám pocit, že ani nebude. :yes:
Mám to podobně. Máme vždy 2 auta, jedno já a druhé manželka. Ta auta co 2-4 roky střídá a vždy si musí zvykat na nový infotaiment. Mimochodem poslední Golf 7 ho měl uživatelsky perfektní. Nebylo moc co tomu vytknout. Já mám 20 let starou Octávii 1 gen. Infotaiment = palubní počítač se 7 funkcemi. Na tom se nemá co pokazit, ale vlastně mi to stačí a nic mi nechybí. Nemusím vypínat žádné asistenty, klimu rádio ovládám otočným knoflíkem. A na vše ostatní jsou mechanická tlačítka. Ergonomicky perfektní. Pokrok sice nezastavíš, ale to, kam aktuálně dospěl VW, je ergonomická katastrofa a tragikomedie.
Já jsem v principu taky za jednoduchost a dotykovka mi nevoní, ale zároveň v autě chci😒br />
- poslouchat muziku... občas rádio, občas vlastní hudbu z libovolnýho média (USB/SD)
- telefonovat, přinejmenším tedy být schopný hovor přijmout bez toho, abych držel mobil u ucha
- používat navigaci - a jak jsem tu psal několikrát Ozzymu, Waze je návyková, s online informacemi o překážkách a hlídkách atd... takže ideálně bezdrát AA + bezdrát nabíjení
- couvací kamera je fajn... poradím si bez ní, ale s tím, jak blbě je z nových aut vidět...
- sledování tlaku v pneu a množství oleje... jo, samozřejmě můžu běhat s měřákem a s měrkou... ale když nemusím, je to bonus
- Pak samozřejmě musím nějak ovládat světla, blinkry a stěrače, tady kuriozně technologie snižuje potřebu na to sahat, automatická světla + dešťový senzor to dost řeší.
- Chci vidět rychlost a otáčky... opět, automat trošku snižuje potřebu vidět ty otáčky
- Chci vidět teplotu vody a ideálně oleje
- Pokud palubní počítač umí ukázat průměrnou rychlost a průměrnou spotřebu, tak se pro zajímavost podívám
Nicméně... tohle všechno samozřejmě ještě třeba v minulý generaci aut fungovalo s kombinací tlačítek a třeba hlasovýho ovládání (navigace, vytáčení volání), není žádnej důvod přecházet se vším na dotykáče.
PS: Určitě je to i o tom, jak a kde člověk jezdí... třeba služebka někam do Mnichova si žádá víc, než projížďka po okreskách kolem komína.
- telefonovat, přinejmenším tedy být schopný hovor přijmout bez toho, abych držel mobil u ucha
- používat navigaci - a jak jsem tu psal několikrát Ozzymu, Waze je návyková, s online informacemi o překážkách a hlídkách atd... takže ideálně bezdrát AA + bezdrát nabíjení
- couvací kamera je fajn... poradím si bez ní, ale s tím, jak blbě je z nových aut vidět...
- sledování tlaku v pneu a množství oleje... jo, samozřejmě můžu běhat s měřákem a s měrkou... ale když nemusím, je to bonus
- Pak samozřejmě musím nějak ovládat světla, blinkry a stěrače, tady kuriozně technologie snižuje potřebu na to sahat, automatická světla + dešťový senzor to dost řeší.
- Chci vidět rychlost a otáčky... opět, automat trošku snižuje potřebu vidět ty otáčky
- Chci vidět teplotu vody a ideálně oleje
- Pokud palubní počítač umí ukázat průměrnou rychlost a průměrnou spotřebu, tak se pro zajímavost podívám
Nicméně... tohle všechno samozřejmě ještě třeba v minulý generaci aut fungovalo s kombinací tlačítek a třeba hlasovýho ovládání (navigace, vytáčení volání), není žádnej důvod přecházet se vším na dotykáče.
PS: Určitě je to i o tom, jak a kde člověk jezdí... třeba služebka někam do Mnichova si žádá víc, než projížďka po okreskách kolem komína.
Já měl loni v létě půjčený do Francie úplně nový obytný Ducato a zjistil jsem, že mi ke štěstí stačí pohodlná pilot sedačka, obyč. tempomat a palubák kvůli dojezdu. Bluetooth hf a navi byla v rádiu, nic víc nechybělo. Ono se tam toho moc vymyslet nedá a přitom je to nejpoužívanější podvozek pro stavbu obytek, tzn zejména na cestování. :yes:
Obytný auta jsou specifická kategorie... ale zase neříkej, že by se třeba couvací kamera nehodila... a přitom taková věc dneska nic nestojí, obzvlášť při srovnání s cenou obytňáku.
Kamera tam byla. Uvažuju o WiFi kameře na auto kvůli zapojování karavanu, ale to je otázka cca 600kč...
ProchyToman
No vidiš a já si tenkrát před 15ti lety myslel, že když mam Mustanga, bez kompresoru, bez úprav na podvozku, prostě origo jen holou V6 bez tuningu, co moc netáhne, v manuálu, ac klimou a klíček na dálkový ovládání, že nejsem správná benzínová hlava. Asi jsem na sebe moc přísnej
K tomu ti něco řeknu, bratránek má přesně to samý 2005 s 200PS, ale origo laďákem, z dálky to zní skoro jak V8 a legrace se s tím taky užije, tak nevěš hlavu a buď rád, že tam nejsou zbytečný věci, bez kterých to taky jezdí. 😒] :yes:
Sice ti ujede kdejaká silnější vofce, ale o tom to přeci vůbec není 😊. Taková auta nejsou na závody, ale na požitek z jízdy, pod čím si může kdokoliv představit cokoliv...
Tak tak. Navíc ta vofce neumí ani jedno, takže ať si ujíždí tschechische “závodníci” 😁
PS: Když ti Venca na dílně poladí křidýlko na vofci, přídá to 100PS minimálně!
PS: Když ti Venca na dílně poladí křidýlko na vofci, přídá to 100PS minimálně!
A co teprve rychlej pruh, nebo nálepka RS 😁
Jo, nálepka fungovala dobře 😁
Akorát je legrační, že zrovna ten zmiňovaný mustang 2005, pokud je to obyč. verze, má podvozek horší než soudobá oktávka. Tím neříkám, že bych sám raději předokolku se čtyřhrnkem než zadokolku s šestiválcem, jenom ten výsměch oktávce nemusí být úplně na místě, tehdejší mustang určitě nebyl etalonem v oblasti řidičské zábavy. 😉
Tak to máš naprostou pravdu, spojka jde těžko, řízení taky, zadní tuhá náprava odskakuje, to kouzlo je prostě jinde. Zátah atmosféry prakticky od nuly s krásným zvukem šestiválu a laďáku je ale celkem návykovej. Jak se říká, tyhle auta nepotřebujou rádia :yes: :yes: :yes:
kesumb
Je to bída všude, ale to co předvádí poslední rok VW je něco šílenýho...
Vůbec nechápu, jak to mohli pustit na silnici. A už vůbec nechci vědět, jak funguje 700 kusů Enyaqů přihlášenejch na dealery...
Vůbec nechápu, jak to mohli pustit na silnici. A už vůbec nechci vědět, jak funguje 700 kusů Enyaqů přihlášenejch na dealery...
Naštěstí zákazníci si to nemyslí.Golf v EU number one a Octavia v top ten.Celej koncern bez konkurence :yes: .Co tam máš dál? 😒]
.... že to lidi kupují neznamená že to je dobré.... to by nejlepší noviny byly Blesk, nejlepší pivo nějaká sra*ka z Lídlu a nejlepší muzikant Michal David.... Ono se ten pokles kvality u VW projeví časem.... lidi a hlavně firmy to kupují ze zvyku, protože to vždycky fungovalo.... ale až jim dojde že už to není co to bývalo, může ten úprk jinam nastat....
Já třeba ve firmě 3 Škodovky mám a s VW končím....
Já třeba ve firmě 3 Škodovky mám a s VW končím....
Aha tak to znamená,že jsou nejhorší 😂😂😂😂😂a když lidi chtěj něco jinýho,než je představa českých Pepíků,pro který je vrchol techniky Octavia 1 1,9 TDI s motorem z konce osmdesátých let,tak je to špatně😂👍
HuldaBulda
a to je jeho velký šéf. Ten se ve snaze pochlebovat ekoterotistům nezastaví před ničím. A obětuje cokoli.
petrolhead
Pánové, co se opíráte do starších Oktávek, uvědomte si jednu věc, jedničkové oktávce je více, než dvacet let a pokud není shnilá, stále se dá poměrně levně udržet další léta v provozu. Jsem zvědav, jak to bude např. s výše uvedeným Golfem třeba za 15 let, jak budou dostupný SW, které udrží jeho infotainment v provozu včetně těch dotykových nesmyslů, bez kterých si ani nepustíte větrák na sklo, nebo světla a samozřejmě včetně dostupnosti dotčených dílů. 😒]
Proč by neměl být dostupný SW? Nebo myslíš, že na tu Oktávku se pořád vyrábí nové náhradní díly, pokud skončila výroba před patnácti lety? Většinu věcí už lidi taky lepí z vrakovišť. Tohle bude zcela stejné.
Zcela bych neřekl, např sehnat LCD do maxidotu v originále, aby nemělo ty vybl..ý čínksý barvy, je už dost problém, tam bez toho LCD prakticky nepůjde nic nastavit. Do starších palubáku Opelů už taky LCD nejsou. Dnes je to s tím aftermarketem celkem složité, hlavně co do kvality.
Tak počkej, bavíme se o softwaru a ty vytáhneš LCD? Aha, tak jo... dobře. To nemá dál smysl.
rohYpnol
Neuvěřitelné. Neměl to být náhodou první Volkswagen, kde půjdou aktualizace online??? 😒] 😒] 😒]
A opravdu se bavím nad "softwarová chyba". Jsem fakt netušil, že u VW si myslí, že výměna řídící jednotky která trvá 5 hodin =softwarová chyba 😒] 😒] 😒]
Další potvrzení toho, že prodejní čísla opravdu nejsou vše. A další potvrzení toho, že lidi v EU je jen stádo tupých ovcí. Budou to kupovat, protože to kupovali vždycky. Klobouk dolů před Korejci, že dokázali na trhu tomu stádu aspoň trochu rozbořit návyky.
A opravdu se bavím nad "softwarová chyba". Jsem fakt netušil, že u VW si myslí, že výměna řídící jednotky která trvá 5 hodin =softwarová chyba 😒] 😒] 😒]
Další potvrzení toho, že prodejní čísla opravdu nejsou vše. A další potvrzení toho, že lidi v EU je jen stádo tupých ovcí. Budou to kupovat, protože to kupovali vždycky. Klobouk dolů před Korejci, že dokázali na trhu tomu stádu aspoň trochu rozbořit návyky.
I když výkřiky VW o 10000 programátorech vyvolají na tvářích odborníků jen smutný úsměv.
Mnohem horší je to hrozné tápání, bloudění kombinované s kopanci ode zdi ke zdi.
U všech evropských automobilek.
Uvidíme, kdo přežije.