Elektromobilita
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeADAC provedl vlastní měření spotřeby elektromobilů, nabízí zajímavé srovnání
84 komentářů
KANKUNEN
o nějaké lepší elektrické účinnosti Elonových el. 1203. Kdo se vyzná v elektrotechnice aspoň trochu tak ví, že ani supravodiče a supramagnety by moc se spotřebou nepohly. Důležité jsou jízdní odpory.
Tak možná o deset procent by spotřebu supravodiče asi zlepšily, ale souhlas stejný vliv mají i odpory
Nakonec vždycky skončíte u toho, že spalovací auta mají přebytek výkonu a přebytek energie na palubě. Takže to nikoho netrápí a neomezuje. U EV to ještě dlouho bude naopak. Tedy výkon by byl, ale ta zásoba energie a to její doplňování.
Pri (napr mym) beznym jezdeni budu mit zasobu energie vic nez dostatecnou.
Kdo jezdi casteji denne 1000km at si necha diesel. 😉
Kdo jezdi casteji denne 1000km at si necha diesel. 😉
ty wole to jsi napsal s velkým sebezapřením :yes:
😄
Jak casto jezdis 1000km ty?
Jak casto jezdis 1000km ty?
Já třeba tak 10 až 15x za rok. A řešit nabíječku po 300km to teda fakt ne. V noci není problém 500km bez zastávky a to se s žádným EV pokud se zásadně nezmění technologie baterií nedá. Za mě zlatý PHEV, po městě na elektřinu a mimo můžu v klidu s rezervou, v mrazu, kolama na kouli atd 500 + km a neřešit..
Jo, to je jednou mesicne, to je dost.
Ja tak jednou dvakrat do roka (tam a zpet).
Ja tak jednou dvakrat do roka (tam a zpet).
A pak je tu taky ekologicka zatez vyroby baterii, otazkou je, jestli funcni phev, kde baterii vyjedes skoro kazdej den plus spalovaci motor na dalkovy trasy neni v souctu c02 ekologictejsi, nez tahat mnohonasobne vetsi baterii. A uplne narovinu si nedovedu dalkovy cesty predstavit s baterii mensi nez vyuzitelnych aspon 150kwh..
O ty ekologii jsem ti uz psal v souvislosti s cyklovanim.
Ja chapu PHEV pro tvy pouziti.
Prives a casto dalky.
Tady dava smysl. :yes😒br />
Ale cisty EV je proste ideal. Jednoduchosti, spolehlivosti a hlavne zivotnosti.
Jinak se 150kWh ma ted prijit Nio....
https😐/www.hybrid.cz/…dojezd-az-900-km
Ja chapu PHEV pro tvy pouziti.
Prives a casto dalky.
Tady dava smysl. :yes😒br />
Ale cisty EV je proste ideal. Jednoduchosti, spolehlivosti a hlavne zivotnosti.
Jinak se 150kWh ma ted prijit Nio....
https😐/www.hybrid.cz/…dojezd-az-900-km
Mi z te tabulky vychazi ze Model X je nejlepsi ve sve tride, k Modelu 3 neni zadni konkurent ve sve tride, takze nelze srovnavat.
Ja tu vidim iba opat raz tvoje pomatenie a chorobnu zakomplexovanost voci Tesle.
Cisla ktore hovoria ze vyrazne vacsie 7 miestne SUV/MPV ma rovnaku spotrebu ako 4 miestny stiesneny sedan od Porsche a Model 3 ma rovnaku spotrebu ako vyrazne menej vykonne mensie EV od konkurencie.
Cisla ktore hovoria ze vyrazne vacsie 7 miestne SUV/MPV ma rovnaku spotrebu ako 4 miestny stiesneny sedan od Porsche a Model 3 ma rovnaku spotrebu ako vyrazne menej vykonne mensie EV od konkurencie.
No a kdyby Elon chtěl mít Tesly sešroubované aspoň na úrovni Dačky, ta by prodělal ještě víc. Ale chápu někdo nosí růžové skla na rypáku s 3d technikou.
Samozrejme dalsia polozka z Tesla Troll Binga 😁 sesroubovanii a prodelavani, skrtam si obe, pod dalej 😊 Zabudol som ze ty mas nulove informacie o ekonomickych vysledkoch Tesly a ich 5 ziskovych kvartaloch po sebe a preto tu trollis s prodelavanim. U nas takych ako ty volame: absolventi vysokej skoly zivota 😁 Vsetko viem aj bez toho aby som mal o tom akekolvek informacie 😊
traveldrive
ADAC nech meria a publikuje čo chce. Už ukázal, že za úplatu napíše čokoľvek, takže im už neverím ani nos medzi očami.
Tentokrát bych se s tebou shodnul. Máš ode mne jedno malé nevýznamné plus.
Presne, realne je Tesla uspornejsi nez id.3....
Bylo by divní kdyby ne, už jen kvůli aerodynamice...
Otázkou je TMX vs Etron. O TMX se reálně píše jak je úsporná a Etron rozežraný a přitom mezi nima je sotva 10%
Otázkou je TMX vs Etron. O TMX se reálně píše jak je úsporná a Etron rozežraný a přitom mezi nima je sotva 10%
Mr.Murphy
.... u svého auta mám v EV módu v zimě spotřebu vyšší skoro o 50%.... s tím je potřeba počítat... zejména když člověk řeší dojezd....
Jinak u emisí CO2 je zásadní jak se ta energie vyrábí, viz třeba tohle: https😐/www.electricitymap.org/map?…
Takže v Německu má ten vítězný Hyundai emise CO2 nějakých 77,5g/km.... pro srovnání 5 litrů nafty je 132....
do města a na dojíždění do práce je EV fajn.... akorát by to chtělo aby si na dovču a delší cestu mohl člověk levně a spolehlivě půjčit toho Pasáta v TDI, no.... 😉
Jinak u emisí CO2 je zásadní jak se ta energie vyrábí, viz třeba tohle: https😐/www.electricitymap.org/map?…
Takže v Německu má ten vítězný Hyundai emise CO2 nějakých 77,5g/km.... pro srovnání 5 litrů nafty je 132....
do města a na dojíždění do práce je EV fajn.... akorát by to chtělo aby si na dovču a delší cestu mohl člověk levně a spolehlivě půjčit toho Pasáta v TDI, no.... 😉
Ale u dieselu srovnavas jen lokalni emise!!!
Abys dosahl srovnatelnych cisel, pripocti si u dieselu 30%.
Abys dosahl srovnatelnych cisel, pripocti si u dieselu 30%.
Máš pravdu. Podobne aj u elektriny, straty v prenose, distribucii, nabijani su spolu >15%. Tj. na nabitie EV 1 kWh potrebuješ vyrobiť viac ako 1,15 kWh.
A na výrobu ( pouze výroby, ne distribuci ) jednoho litru benzinu/nafty cca taktéž kolem 1,1 kwh
JJ a u EV si připočti emise při výrobě a likvidaci, zj. lithium v bateriích je ekologická pecka. To že těžké EV sjíždí pneu 3x rychleji než auto se spalovacím motorem (tady emise pochopitelně neřešíš) stejně jako z nadměrného opotřebení brzd.
Když tomu připočteme způsob výroby elektřiny (z hnědého uhlí a jádra) a nároky na její distribuci a vybudování infrastruktury pro EV, je proti tomu výroba auta s dieselem, jeho provoz, distribuce ropy a její výroba v podstatě ekologicky friendly záležitost.
Když tomu připočteme způsob výroby elektřiny (z hnědého uhlí a jádra) a nároky na její distribuci a vybudování infrastruktury pro EV, je proti tomu výroba auta s dieselem, jeho provoz, distribuce ropy a její výroba v podstatě ekologicky friendly záležitost.
Už když se zamyslis nad tím pneu musíš poznat, že to co píšeš nebude úplně pravda.
Jj 3x rychlejsi opotrebeni pneu me taky pobavilo.
Odpurcci EV dokazou vyplodit hrozny hlouposti.
O brzdach, ktery EV temer nepouzivaji, skoda slov... :no: :no: :no😒br />
https😐/www.auto.cz/…i-brzdami-132695
... díky regenerativnímu brzdění, kdy vůz brzdí pomocí elektromotoru a současně tak dobíjí baterie, se výrazně prodlužuje životnost celé brzdové soustavy... 😲
Odpurcci EV dokazou vyplodit hrozny hlouposti.
O brzdach, ktery EV temer nepouzivaji, skoda slov... :no: :no: :no😒br />
https😐/www.auto.cz/…i-brzdami-132695
... díky regenerativnímu brzdění, kdy vůz brzdí pomocí elektromotoru a současně tak dobíjí baterie, se výrazně prodlužuje životnost celé brzdové soustavy... 😲
Tak tohle mohu potvrdit. Máme EV ve firmě. Krom toho vylhaného dojezdu je to tak těžkej krám, že to gumy a destičky žere jako perník. A hlavně je to k ničemu, protože se to nabízí hodiny.
Mozna by stalo za to, proskolit zamestnance, co je to brzdeni rekuperaci.
A jak si nastavit napr. uroven takoveho brzdeni.
Idealni je samozrejme one-pedal driving.
Ale pochybuju ze vis, o cem je rec.
Co je to prosim te za auto?
To mate v poolu?
Kolik to ma najeto?
A jak casto menite ty desticky???
Jel jsi s tim nekdy ty?
Nejake dojmy? Jaky je dojezd?
Kde presne nabijite hodiny a jakym konektorem, to nema rychlonabijeni?
Jsem skutecne zvedavy na tvy dusevne potentni odpovedi. 😁
Lidi si toho spoustu navymejsli...
A jak si nastavit napr. uroven takoveho brzdeni.
Idealni je samozrejme one-pedal driving.
Ale pochybuju ze vis, o cem je rec.
Co je to prosim te za auto?
To mate v poolu?
Kolik to ma najeto?
A jak casto menite ty desticky???
Jel jsi s tim nekdy ty?
Nejake dojmy? Jaky je dojezd?
Kde presne nabijite hodiny a jakym konektorem, to nema rychlonabijeni?
Jsem skutecne zvedavy na tvy dusevne potentni odpovedi. 😁
Lidi si toho spoustu navymejsli...
Pobavit tě to mohlo a klidně to můžeš probrat s níže uvedeným pánem, předpokládám, že máš mnohem reprezentativnější vzorek údajů, než o který se opírá on.
"Provozovat elektromobil s jedním či vícero elektromotory a obvykle jednostupňovou převodovkou by navzdory podobnostem v jiných ohledech mělo být levnější.Jak ale ukazují tvrdá data, ke skutečně nižším celkovým nákladům na provoz to nevede. V rozhovoru pro National Autoshow nizozemského rádie BNR to konstatoval Bas Wintjes, šéf projektu WESP, který sdružuje data ze spolupracujících autoservisů a má k dispozici data o servisních operacích provedených na více jak 1 milionu aut za posledních několik let. S ohledem na místo jeho fungování, tedy Nizozemsko s jednou z největších penetrací elektrických aut vůbec a celkově mladým autoparkem, pak můžeme skutečně srovnávat jablka s jablky
Z Wintjesem prezentovaných dat vychází, že průměrný náklad na jeden servisní zásah za definovaný čas a nájezd na konvenčním autě je v Nizozemsku 551 Eur (cca 14 640 Kč), zatímco průměrná hodnota za totéž na elektrickém voze je 584 Eur (cca 15 520 Kč), což rozhodně není méně. Možná si nyní říkáte, jak je to možné, co vlastně majitelé elektromobilů se svými auty dělají. Důvodů by se našlo více, tím nejmarkantnějším jsou ale častější výměny dražších pneumatik. Wintjes říká, že elektromobily jsou těžší, mají ostřejší nástup výkonu a potřebují obvykle širší a dražší pneu. To vše pak dohromady znamená, že v rámci všech nákladů jsou výdaje majitelů elektromobilů na pneumatiky skoro trojnásobné."
"Provozovat elektromobil s jedním či vícero elektromotory a obvykle jednostupňovou převodovkou by navzdory podobnostem v jiných ohledech mělo být levnější.Jak ale ukazují tvrdá data, ke skutečně nižším celkovým nákladům na provoz to nevede. V rozhovoru pro National Autoshow nizozemského rádie BNR to konstatoval Bas Wintjes, šéf projektu WESP, který sdružuje data ze spolupracujících autoservisů a má k dispozici data o servisních operacích provedených na více jak 1 milionu aut za posledních několik let. S ohledem na místo jeho fungování, tedy Nizozemsko s jednou z největších penetrací elektrických aut vůbec a celkově mladým autoparkem, pak můžeme skutečně srovnávat jablka s jablky
Z Wintjesem prezentovaných dat vychází, že průměrný náklad na jeden servisní zásah za definovaný čas a nájezd na konvenčním autě je v Nizozemsku 551 Eur (cca 14 640 Kč), zatímco průměrná hodnota za totéž na elektrickém voze je 584 Eur (cca 15 520 Kč), což rozhodně není méně. Možná si nyní říkáte, jak je to možné, co vlastně majitelé elektromobilů se svými auty dělají. Důvodů by se našlo více, tím nejmarkantnějším jsou ale častější výměny dražších pneumatik. Wintjes říká, že elektromobily jsou těžší, mají ostřejší nástup výkonu a potřebují obvykle širší a dražší pneu. To vše pak dohromady znamená, že v rámci všech nákladů jsou výdaje majitelů elektromobilů na pneumatiky skoro trojnásobné."
Tak kdyz porovnavas Suzuky Alto nebo Peugeot 106 s Audi E-tron, tak urcite.
😁 😁 😁
Other influences are the caliber of the car: an Audi e-tron or a Tesla Model S is newer and more e😜ensive than the Peugeot 106 and Suzuki Alto’s that belong to the other category.
http😐/techzle.com/…n-than-fuel-cars
😁 😁 😁
Other influences are the caliber of the car: an Audi e-tron or a Tesla Model S is newer and more e😜ensive than the Peugeot 106 and Suzuki Alto’s that belong to the other category.
http😐/techzle.com/…n-than-fuel-cars
Jj, ak sa hráme na emisie, tak ešte pripočítať emisie na výrobu baterky a sme tam. Napr. emisie pri vyprobe batérie pre Tesla 3 tvoria dodatočných 73 až 98 g/km CO2 pri životnosti 10 rokov / 150 tis. km.
Ešte by mohli udať pri akej vonkajšej teplote robili tie merania v ADAC.
A battery for a Tesla Model 3, for example, pollutes the climate with 11 to 15 tons of CO2. With a battery life of ten years and a mileage of 15,000 kilometres per year, that alone would mean 73 to 98 grams of CO2 per kilometre, according to the findings.
Ešte by mohli udať pri akej vonkajšej teplote robili tie merania v ADAC.
A battery for a Tesla Model 3, for example, pollutes the climate with 11 to 15 tons of CO2. With a battery life of ten years and a mileage of 15,000 kilometres per year, that alone would mean 73 to 98 grams of CO2 per kilometre, according to the findings.
.... tak to bys musel i spocitat ekologickou stopu vyroby fosilnich paliv, aby to bylo porovnatelne....
hmm. a proč to nezapočítat i u spalováků. Pořád všichni řeší výrobu baterií, distribuci elektřiny, ale pak nějak se tváří, že nafta/benzín se samy objevují na čerpačkách. Žádná výroba, žádná distribuce.
Presne, u EV zapocitat vyrobu auta i "paliva".
Ale u spalovaku jen to, co spali lokalne v motoru (uvadene normovane emise) . 😲
Ale u spalovaku jen to, co spali lokalne v motoru (uvadene normovane emise) . 😲
Jojo, takové kování, frézování, broušení, kalení, propouštění, cementovani každého kolečka převodovky, ojnic atd nepotřebuje asi žádnou energii...
Máš tiež pravdu.
Kua, EÚ ma štve, že necháva na nás, aby sme sa hádali miesto nejakých serióznych analýz priamo z EÚ.
- Najprv brutálny odklon od benzínu k nafte pred x rokmi (lebo má menej emisií CO2 a NOx nikoho netrápia).
- Teraz brutálny odklon k PHEV a EV.
V smernici, ktorá rieši emisie nových áut Super credits za vozidlá PHEV s emisiami pod 50 g/100 km, v ktorých sa vôbec neráta spotreba elektriny. Potom podľa všetkých testov zistíš, že aj tá spotreba 2l/100 km benzínu nafty je odrb na n-tú, a že BMW pri recall PHEV vozidiel 2/3 PHEV vozidiel predá samo sebe, aby získalo tie kredity.
A to sa tvárime, že sme lídri sveta.
K tomu ako bonus obludné registračné poplatky na nové autá na Slovensku, a čím staršie auto dovezieš z NDR tým lacnejšie.
Kua, EÚ ma štve, že necháva na nás, aby sme sa hádali miesto nejakých serióznych analýz priamo z EÚ.
- Najprv brutálny odklon od benzínu k nafte pred x rokmi (lebo má menej emisií CO2 a NOx nikoho netrápia).
- Teraz brutálny odklon k PHEV a EV.
V smernici, ktorá rieši emisie nových áut Super credits za vozidlá PHEV s emisiami pod 50 g/100 km, v ktorých sa vôbec neráta spotreba elektriny. Potom podľa všetkých testov zistíš, že aj tá spotreba 2l/100 km benzínu nafty je odrb na n-tú, a že BMW pri recall PHEV vozidiel 2/3 PHEV vozidiel predá samo sebe, aby získalo tie kredity.
A to sa tvárime, že sme lídri sveta.
K tomu ako bonus obludné registračné poplatky na nové autá na Slovensku, a čím staršie auto dovezieš z NDR tým lacnejšie.
https😐/ec.europa.eu/jrc/en/jec/activities/wtw
Uz jsi nekdy neco podobneho hledal?
Jen EU ma na svych strankach zdroju az az...
Kdo hleda najde. 😉
Well-to-wheels Analysis of
Future Automotive Fuels and Powertrains
in the European Context
APPENDIX 2
WTW GHG-Emissions of Externally Chargeable Electric Vehicles
R. Edwards
European Commission Joint Research Centre, Institute for Energy
J-F. Larivé
CONCAWE
J-C. Beziat
Renault/EUCAR
https😐/www.google.com/url?…
PS Ten brutalni odklon k nafte byl pod tlakem vyrobcu, predevsim VW, aby mohl prodavat sve diesely (limity nebylo mozne plnit benzinovy auty). To by tolik nevadilo, kdyby sebou nizke emise co2 nenesly vysoke emise vseho ostatniho (predevsim NOx) - mirnejsi norma pro diesel. A ty normy se ke vsemu nehorazne porusovali (a u nas samozrejme dal porusuji) - treba dieselgate. :no: :no: :no:
Uz jsi nekdy neco podobneho hledal?
Jen EU ma na svych strankach zdroju az az...
Kdo hleda najde. 😉
Well-to-wheels Analysis of
Future Automotive Fuels and Powertrains
in the European Context
APPENDIX 2
WTW GHG-Emissions of Externally Chargeable Electric Vehicles
R. Edwards
European Commission Joint Research Centre, Institute for Energy
J-F. Larivé
CONCAWE
J-C. Beziat
Renault/EUCAR
https😐/www.google.com/url?…
PS Ten brutalni odklon k nafte byl pod tlakem vyrobcu, predevsim VW, aby mohl prodavat sve diesely (limity nebylo mozne plnit benzinovy auty). To by tolik nevadilo, kdyby sebou nizke emise co2 nenesly vysoke emise vseho ostatniho (predevsim NOx) - mirnejsi norma pro diesel. A ty normy se ke vsemu nehorazne porusovali (a u nas samozrejme dal porusuji) - treba dieselgate. :no: :no: :no:
Myslis tu istu EU, co uznava, ze vacsina PHEV skutocne zatazuje prostredie menej ako 50 g/km CO2? 😊
A kolik bys uznaval ty?
Kdyz vezmes v potaz prumerny denni najezd.
To je jen stanoveni nejake hodnoty, ktera logicky bude nizsi, nez bez zasuvky.
Kdyz bys byl prisnej, tak stanovis hodnoty pro ty, co nabiji jen jednou za tisic km - prakticky stejnou hodnotu jako bez hybridu (bez dobijeni).
Kdyz bys byl hodnej, tak stanovis hodnotu pro ty co najedou denne jen 20km a vecer dobiji.Tudiz nulu...
No a kdyz bys byl uplne blbej, tak si tu hru s cisly (odvislou tak jako tak od pouzivani) jeste zeslozitis a budes se tam snazit zakomponovat i elektricky emise.
Kdyz vezmes v potaz prumerny denni najezd.
To je jen stanoveni nejake hodnoty, ktera logicky bude nizsi, nez bez zasuvky.
Kdyz bys byl prisnej, tak stanovis hodnoty pro ty, co nabiji jen jednou za tisic km - prakticky stejnou hodnotu jako bez hybridu (bez dobijeni).
Kdyz bys byl hodnej, tak stanovis hodnotu pro ty co najedou denne jen 20km a vecer dobiji.Tudiz nulu...
No a kdyz bys byl uplne blbej, tak si tu hru s cisly (odvislou tak jako tak od pouzivani) jeste zeslozitis a budes se tam snazit zakomponovat i elektricky emise.
Tak zásadný problém je, ze elektrina sa neráta ako zdroj emisií vôbec. A akceptuje sa nereálna spotreba pre PHEV😒br />
- Mercedes E400😜 WLTP max emissions 194g/km, max consumption 7,4 l/100km
- Mercedes E300de: WLTP max emissions 36g/km, max consumption 1,4 l/100km
- Mercedes E220😜 WLTP max emissions 163g/km, max consumption 6,2 l/100km
Čiže vo WTW analýze platí pre 300de😒br /> - 4,5 - 5,3 x nižšia spotreba a
- 4,5 - 5,3 x nižšie emisie
- a to pridaním 150 kg baterky
A potom máš reálny porovnávací test kde usporili s nabitou baterkou na 250 km ceste voči dieselu 0,5 l /100 km, ale plus spotrebovali elektrinu. Takže nákladovo a emisne to vyšlo rovnako. Akurát sme ochránili zem vyťažením materiálov na 150 kg baterku.
A tieto čísla používa EÚ v tých svojich WTW analýzach, to je fakt pokrok.
Aj keď fandím pokroku a moje ďalšie auto možno bude EV, alebo PHEV, tak nerozumiem prečo to nie sú schopní zrátať poriadne, pre rôzne scenáre používania. Proste politika?
- Mercedes E400😜 WLTP max emissions 194g/km, max consumption 7,4 l/100km
- Mercedes E300de: WLTP max emissions 36g/km, max consumption 1,4 l/100km
- Mercedes E220😜 WLTP max emissions 163g/km, max consumption 6,2 l/100km
Čiže vo WTW analýze platí pre 300de😒br /> - 4,5 - 5,3 x nižšia spotreba a
- 4,5 - 5,3 x nižšie emisie
- a to pridaním 150 kg baterky
A potom máš reálny porovnávací test kde usporili s nabitou baterkou na 250 km ceste voči dieselu 0,5 l /100 km, ale plus spotrebovali elektrinu. Takže nákladovo a emisne to vyšlo rovnako. Akurát sme ochránili zem vyťažením materiálov na 150 kg baterku.
A tieto čísla používa EÚ v tých svojich WTW analýzach, to je fakt pokrok.
Aj keď fandím pokroku a moje ďalšie auto možno bude EV, alebo PHEV, tak nerozumiem prečo to nie sú schopní zrátať poriadne, pre rôzne scenáre používania. Proste politika?
rohor
že ve Francii mají už teď málo elekttřiny a to ještě ani nesplnili plán rozvoje elektromobility. Kdyby ten plán coby správní soudruzi překročili (protože plán se u slušných komunistů neplní, ale překračuje), tak mají blackout jako sviň.
Tam je problem ten, ze elektricke auta maju v zime dvojnasobnu spotrebu. Neviem ako budu vyrabat v zime elektrinu, lebo napr. slnko velmi v zime podla mna nepomoze 😄
Francouzi ještě mají dost jaderných elektráren, a stejně mají problém. A co teprve Německo, které je mít nebude? Aha, nakoupí si elektřinu z českých uhelných elektráren. A nebo taky z francouzských jaderných, ale ty nestačí už teď ani pro Francii. Safra, někde se tady asi stala chybička.
Němci a Rakušané tahají energii ze všech směrů.
Teď zase málem způsobili kolaps.
A to se děje 224x za rok.
Dnes jsou na netu články že Němci stávkují PRO jaderné elektrárny. :yes:
Němci ode zdi ke zdi. :no:
Teď zase málem způsobili kolaps.
A to se děje 224x za rok.
Dnes jsou na netu články že Němci stávkují PRO jaderné elektrárny. :yes:
Němci ode zdi ke zdi. :no:
Jo zavirat funkcni JE byla hloupost...
Až 10metrová tsunami zpustoší Německo, pak Němci teprve docení moudrost svého rozhodnutí! 😒] 😒] 😒]
Ano, to je takový drobný detail uhlíkově neutrální budoucnosti, že obnovitelnými zdroji v zimě vyrábíš méně a mnohem nestabilněji, ale přitom elektřiny o nic méně nepotřebuješ.
Zelenú energiu tiež nie je jednoduché regulovať. Európa sa v piatok takmer nevyhla rozpadu siete a blackoutu. Takýchto správ pribúda.
https😐/svet.sme.sk/…a-blackoutu.html
https😐/svet.sme.sk/…a-blackoutu.html
Blue Sun
srovnání? A v čem, že reálný provoz se liší od normovaného testu? Och, jaký šok!
V tom, ze norma i nezavisly test vychazi jednoznacne pro TM3 (14.9kWh/100km).
Ale v testu ADAC vyjde lip id.3 (16,1) 😉
https😐/www.autoevolution.com/…t-ev-150752.html
Ale v testu ADAC vyjde lip id.3 (16,1) 😉
https😐/www.autoevolution.com/…t-ev-150752.html
Spritmonitor - 18,51 ...
Spritmonitor ID.3 - 20,79 😲
Ioniq - 13,98, Kona- 15,77...
Ioniq - 13,98, Kona- 15,77...
S Ioniqem pri obdobny normovany spotrebe bude majitel samozrejme jezdit usporneji.
S nizsim vykonem a malou baterkou...
Podstatny je ten id.3 a ten proste jezdi za vic nez TM3. Ac se ADAC snazi tvrdit opak.
Hyundai usporny jsou. VW ne.
Snad na tom ve Vlkohradu zapracujou...
S nizsim vykonem a malou baterkou...
Podstatny je ten id.3 a ten proste jezdi za vic nez TM3. Ac se ADAC snazi tvrdit opak.
Hyundai usporny jsou. VW ne.
Snad na tom ve Vlkohradu zapracujou...
Ada je zase tady
Pokud se podíváme na věc reálné, tak často je také třeba topit, ve sněhové břečce stoupá spotřeba o polovinu, jindy fouká vítr proti, popojíždí se v zácpě atd atd. Počítat je tedy třeba se spotřebou cca 22kWh na 100km. A při nabíjení ztratíš dalších 15 až 20% Teď i k tomu přičti poloviční životnost, než u dieselu, mizernou prodejní cenu (protože, kdo by si koupil vehikl u kterého je třeba vyměnit baterku v ceně poloviny nového auta) nu a nakonec si připočti 100% spotřební daň (protoe bez potřební daně to nepůjde - proč by měl stát dotovat elektrovehikly¨) a dojdeš zase k poznání, že nejlepší bude koupit starší diesel,,, 😄
Mix polopravd, neznalosti a posuzování provozu podle pár dní se sněhem v roce a máš z toho svuj"realny" pohled.
Ty si jeden z tych trollov ktory uz nudi.. urobis dobre ak nebudes svojim detom pomahat s domacimi ulohami.
Tak Áďo má svojim spôsobom trochu pravdy.
Nemam problém s EV či hybridmi ale nech sa na žiadne auto nedávajú dotácie a každý nech sa rozhodne čo mu vyhovuje. Tu máš benzín/dízel/hybrid/EV.
Toto čo sa deje s emisnými pokutami je neúnosné a potom sa kdejako automobilky spolčujú aby sa tomu vyhli. Je to celé na smiech.
Nemam problém s EV či hybridmi ale nech sa na žiadne auto nedávajú dotácie a každý nech sa rozhodne čo mu vyhovuje. Tu máš benzín/dízel/hybrid/EV.
Toto čo sa deje s emisnými pokutami je neúnosné a potom sa kdejako automobilky spolčujú aby sa tomu vyhli. Je to celé na smiech.
Vies vobec aky je dovod zavedenia dotacii? Co je podla teba na emisnych normach neunosne? 😊 Euro normy su neunosne volne a lahko oklamatelne, preto sa DPF filter vypaluje az po 100km dlhsej trase na akej sa meraju emisie, lebo pri vypalovani sa uvolnuje az do 1000 nasobku emisii. O tych normach vedeli automobilky dlho dopredu a kazda sa k nim postavila po svojom. VAG podvadza, Toyota a PSA nemaju problem, FCA sa tvari zaskocene a plati. Nikto sa tomu nevyhne, kazda automobilka ma iba dve moznosti. Dodrzat ich alebo platit a teda ma financnu motivaciu dodrzat ich do buducna.
Ada je otravny verklik ktoremu das lubovolnu otazku a odpoved bude vzdy: stary diesel je najlepsi.
Ada je otravny verklik ktoremu das lubovolnu otazku a odpoved bude vzdy: stary diesel je najlepsi.
A podobně vyznívá i udávání spotřeby v kW/100 km
Jinak poklona korejcům, v rámci dostupných technologií mají už delší dobu hodně dobré výsledky
Spotrebu udavaju v kWh/100km (nie kW) co je spravne, co sa ti na tomto nepaci?
a je tam toho víc
A ztráty při nabíjení tak jak předvedli v ADACu opravdu měřit nejde. Například když bude mít aku skutečnou kapacitu o trochu větší než tu tabulkovou, samozřejmě spotřebuje víc energie pro nabití. Ale jejich tabulka vykáže energii navíc jako větší ztrátu. A naopak, aku se skutečnou kapacitou nižší než je udávaná jim z toho vyjde jako vynikající. Německou logiku fakt moc nechápu
Uznávám že změření nabíjecích ztrát nebude úplně jednoduché, ale než takhle to raději vůbec
Suhlasim. Bud nech sa odvolavaju na maximalne vyuzitelnu kapacitu od vyrobcu a nabijaju od tej teoretickej hodnoty 0% po 100%, alebo nech si zistia kapacitu baterie po plnom nabiti ktoru udava palubak.
ADAC je znamy svojimi VAG positive studiami a inymi preslapmi, treba to brat ozaj s rezervou, akurt ich spotrebu kWh/100 mozme brat ako vypovednu.
- není jasné jak ty spotřeby měřili. Jestli jen podle údajů PP, nebo měli nezávislý externí systém
- stačilo by ale uvést například, že spotřeby byly měřené podle údajů z dobíjecí stanice. Toto by jednak všem zaručilo stejné podmínky měření, a zároveň by zahrnulo i nabíjecí ztráty. Ty by pak ani nebyly moc důležité. Prostě ve stylu odebereš ze stojanu 50 kWh - ukaž kolik na to ujedeš ?
Takhle je vypovídací schopnost informací z článku pochybná
A jestli jsou údaje PP nepřesné nevím. Když ale můžou lhát tachometry a PP aut se spalovákem tak si iluze u kWh taky nedělám