Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

ADAC provedl vlastní měření spotřeby elektromobilů, nabízí zajímavé srovnání

84 komentářů

Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Němci a Rakušané tahají energii ze všech směrů.
Teď zase málem způsobili kolaps.
A to se děje 224x za rok.
Dnes jsou na netu články že Němci stávkují PRO jaderné elektrárny. :yes:
Němci ode zdi ke zdi. :no:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
o nějaké lepší elektrické účinnosti Elonových el. 1203. Kdo se vyzná v elektrotechnice aspoň trochu tak ví, že ani supravodiče a supramagnety by moc se spotřebou nepohly. Důležité jsou jízdní odpory.
DonVito
Jo zavirat funkcni JE byla hloupost...
rohor
Francouzi ještě mají dost jaderných elektráren, a stejně mají problém. A co teprve Německo, které je mít nebude? Aha, nakoupí si elektřinu z českých uhelných elektráren. A nebo taky z francouzských jaderných, ale ty nestačí už teď ani pro Francii. Safra, někde se tady asi stala chybička.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
No a kdyby Elon chtěl mít Tesly sešroubované aspoň na úrovni Dačky, ta by prodělal ještě víc. Ale chápu někdo nosí růžové skla na rypáku s 3d technikou.
Avatar - xxc
xxc
Tam je problem ten, ze elektricke auta maju v zime dvojnasobnu spotrebu. Neviem ako budu vyrabat v zime elektrinu, lebo napr. slnko velmi v zime podla mna nepomoze 😄
Mr.Murphy
.... u svého auta mám v EV módu v zimě spotřebu vyšší skoro o 50%.... s tím je potřeba počítat... zejména když člověk řeší dojezd....

Jinak u emisí CO2 je zásadní jak se ta energie vyrábí, viz třeba tohle: https😐/www.electricitymap.org/map?…

Takže v Německu má ten vítězný Hyundai emise CO2 nějakých 77,5g/km.... pro srovnání 5 litrů nafty je 132....

do města a na dojíždění do práce je EV fajn.... akorát by to chtělo aby si na dovču a delší cestu mohl člověk levně a spolehlivě půjčit toho Pasáta v TDI, no.... 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ano, to je takový drobný detail uhlíkově neutrální budoucnosti, že obnovitelnými zdroji v zimě vyrábíš méně a mnohem nestabilněji, ale přitom elektřiny o nic méně nepotřebuješ.
Othello
Není nikde tabulka ztrát elektrické energie při dobíjení. Porovnávání skutečně spotřebované elektřiny s tabulkovou kapacitou zavání hodně velkým diletantstvím.
A podobně vyznívá i udávání spotřeby v kW/100 km

Jinak poklona korejcům, v rámci dostupných technologií mají už delší dobu hodně dobré výsledky
Lubo
Máš pravdu. Podobne aj u elektriny, straty v prenose, distribucii, nabijani su spolu >15%. Tj. na nabitie EV 1 kWh potrebuješ vyrobiť viac ako 1,15 kWh.
DonVito
Jo, to je jednou mesicne, to je dost.

Ja tak jednou dvakrat do roka (tam a zpet).
Avatar - LeonST
LeonST
JJ a u EV si připočti emise při výrobě a likvidaci, zj. lithium v bateriích je ekologická pecka. To že těžké EV sjíždí pneu 3x rychleji než auto se spalovacím motorem (tady emise pochopitelně neřešíš) stejně jako z nadměrného opotřebení brzd.

Když tomu připočteme způsob výroby elektřiny (z hnědého uhlí a jádra) a nároky na její distribuci a vybudování infrastruktury pro EV, je proti tomu výroba auta s dieselem, jeho provoz, distribuce ropy a její výroba v podstatě ekologicky friendly záležitost.
Othello
Tak možná o deset procent by spotřebu supravodiče asi zlepšily, ale souhlas stejný vliv mají i odpory
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Ja tu vidim iba opat raz tvoje pomatenie a chorobnu zakomplexovanost voci Tesle.
Cisla ktore hovoria ze vyrazne vacsie 7 miestne SUV/MPV ma rovnaku spotrebu ako 4 miestny stiesneny sedan od Porsche a Model 3 ma rovnaku spotrebu ako vyrazne menej vykonne mensie EV od konkurencie.
westeros
Mi z te tabulky vychazi ze Model X je nejlepsi ve sve tride, k Modelu 3 neni zadni konkurent ve sve tride, takze nelze srovnavat.
DonVito
V tom, ze norma i nezavisly test vychazi jednoznacne pro TM3 (14.9kWh/100km).

Ale v testu ADAC vyjde lip id.3 (16,1) 😉

https😐/www.autoevolution.com/…t-ev-150752.html
kesumb
Já třeba tak 10 až 15x za rok. A řešit nabíječku po 300km to teda fakt ne. V noci není problém 500km bez zastávky a to se s žádným EV pokud se zásadně nezmění technologie baterií nedá. Za mě zlatý PHEV, po městě na elektřinu a mimo můžu v klidu s rezervou, v mrazu, kolama na kouli atd 500 + km a neřešit..
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Samozrejme dalsia polozka z Tesla Troll Binga 😁 sesroubovanii a prodelavani, skrtam si obe, pod dalej 😊 Zabudol som ze ty mas nulove informacie o ekonomickych vysledkoch Tesly a ich 5 ziskovych kvartaloch po sebe a preto tu trollis s prodelavanim. U nas takych ako ty volame: absolventi vysokej skoly zivota 😁 Vsetko viem aj bez toho aby som mal o tom akekolvek informacie 😊
DonVito
Tak kdyz porovnavas Suzuky Alto nebo Peugeot 106 s Audi E-tron, tak urcite.
😁 😁 😁

Other influences are the caliber of the car: an Audi e-tron or a Tesla Model S is newer and more e😜ensive than the Peugeot 106 and Suzuki Alto’s that belong to the other category.

http😐/techzle.com/…n-than-fuel-cars
kesumb
A pak je tu taky ekologicka zatez vyroby baterii, otazkou je, jestli funcni phev, kde baterii vyjedes skoro kazdej den plus spalovaci motor na dalkovy trasy neni v souctu c02 ekologictejsi, nez tahat mnohonasobne vetsi baterii. A uplne narovinu si nedovedu dalkovy cesty predstavit s baterii mensi nez vyuzitelnych aspon 150kwh..
Mr.Murphy
.... tak to bys musel i spocitat ekologickou stopu vyroby fosilnich paliv, aby to bylo porovnatelne....
DonVito
A kolik bys uznaval ty?
Kdyz vezmes v potaz prumerny denni najezd.

To je jen stanoveni nejake hodnoty, ktera logicky bude nizsi, nez bez zasuvky.

Kdyz bys byl prisnej, tak stanovis hodnoty pro ty, co nabiji jen jednou za tisic km - prakticky stejnou hodnotu jako bez hybridu (bez dobijeni).

Kdyz bys byl hodnej, tak stanovis hodnotu pro ty co najedou denne jen 20km a vecer dobiji.Tudiz nulu...

No a kdyz bys byl uplne blbej, tak si tu hru s cisly (odvislou tak jako tak od pouzivani) jeste zeslozitis a budes se tam snazit zakomponovat i elektricky emise.
Lubo
Myslis tu istu EU, co uznava, ze vacsina PHEV skutocne zatazuje prostredie menej ako 50 g/km CO2? 😊
DonVito
Mozna by stalo za to, proskolit zamestnance, co je to brzdeni rekuperaci.

A jak si nastavit napr. uroven takoveho brzdeni.
Idealni je samozrejme one-pedal driving.

Ale pochybuju ze vis, o cem je rec.
Co je to prosim te za auto?
To mate v poolu?
Kolik to ma najeto?
A jak casto menite ty desticky???
Jel jsi s tim nekdy ty?
Nejake dojmy? Jaky je dojezd?
Kde presne nabijite hodiny a jakym konektorem, to nema rychlonabijeni?
Jsem skutecne zvedavy na tvy dusevne potentni odpovedi. 😁

Lidi si toho spoustu navymejsli...
DonVito
https😐/ec.europa.eu/jrc/en/jec/activities/wtw

Uz jsi nekdy neco podobneho hledal?
Jen EU ma na svych strankach zdroju az az...

Kdo hleda najde. 😉


Well-to-wheels Analysis of
Future Automotive Fuels and Powertrains
in the European Context
APPENDIX 2
WTW GHG-Emissions of Externally Chargeable Electric Vehicles
R. Edwards
European Commission Joint Research Centre, Institute for Energy
J-F. Larivé
CONCAWE
J-C. Beziat
Renault/EUCAR

https😐/www.google.com/url?…

PS Ten brutalni odklon k nafte byl pod tlakem vyrobcu, predevsim VW, aby mohl prodavat sve diesely (limity nebylo mozne plnit benzinovy auty). To by tolik nevadilo, kdyby sebou nizke emise co2 nenesly vysoke emise vseho ostatniho (predevsim NOx) - mirnejsi norma pro diesel. A ty normy se ke vsemu nehorazne porusovali (a u nas samozrejme dal porusuji) - treba dieselgate. :no: :no: :no:
DonVito
Presne, u EV zapocitat vyrobu auta i "paliva".

Ale u spalovaku jen to, co spali lokalne v motoru (uvadene normovane emise) . 😲
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
uffff to zabolelo :yes:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
ty wole to jsi napsal s velkým sebezapřením :yes:
rohor
že ve Francii mají už teď málo elekttřiny a to ještě ani nesplnili plán rozvoje elektromobility. Kdyby ten plán coby správní soudruzi překročili (protože plán se u slušných komunistů neplní, ale překračuje), tak mají blackout jako sviň.
DonVito
Pri (napr mym) beznym jezdeni budu mit zasobu energie vic nez dostatecnou.

Kdo jezdi casteji denne 1000km at si necha diesel. 😉
rohor
Nakonec vždycky skončíte u toho, že spalovací auta mají přebytek výkonu a přebytek energie na palubě. Takže to nikoho netrápí a neomezuje. U EV to ještě dlouho bude naopak. Tedy výkon by byl, ale ta zásoba energie a to její doplňování.
Hendly
Chápeme oba, že 3x větší náklady a 3x rychlejší opotřebení není to samé?
DonVito
S Ioniqem pri obdobny normovany spotrebe bude majitel samozrejme jezdit usporneji.
S nizsim vykonem a malou baterkou...

Podstatny je ten id.3 a ten proste jezdi za vic nez TM3. Ac se ADAC snazi tvrdit opak.

Hyundai usporny jsou. VW ne.
Snad na tom ve Vlkohradu zapracujou...
DonVito
No, aby se dostala treba do Neckarsulmu, tak by musela mit spis 100m.

I kdyz nesleduju nemecky JE u pobrezi, to je pravda.
Avatar - Mikesus
Mikesus
hmm. a proč to nezapočítat i u spalováků. Pořád všichni řeší výrobu baterií, distribuci elektřiny, ale pak nějak se tváří, že nafta/benzín se samy objevují na čerpačkách. Žádná výroba, žádná distribuce.
kesumb
Bylo by divní kdyby ne, už jen kvůli aerodynamice...
Otázkou je TMX vs Etron. O TMX se reálně píše jak je úsporná a Etron rozežraný a přitom mezi nima je sotva 10%
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Ty si jeden z tych trollov ktory uz nudi.. urobis dobre ak nebudes svojim detom pomahat s domacimi ulohami.
tesnav
Pobavit tě to mohlo a klidně to můžeš probrat s níže uvedeným pánem, předpokládám, že máš mnohem reprezentativnější vzorek údajů, než o který se opírá on.

"Provozovat elektromobil s jedním či vícero elektromotory a obvykle jednostupňovou převodovkou by navzdory podobnostem v jiných ohledech mělo být levnější.Jak ale ukazují tvrdá data, ke skutečně nižším celkovým nákladům na provoz to nevede. V rozhovoru pro National Autoshow nizozemského rádie BNR to konstatoval Bas Wintjes, šéf projektu WESP, který sdružuje data ze spolupracujících autoservisů a má k dispozici data o servisních operacích provedených na více jak 1 milionu aut za posledních několik let. S ohledem na místo jeho fungování, tedy Nizozemsko s jednou z největších penetrací elektrických aut vůbec a celkově mladým autoparkem, pak můžeme skutečně srovnávat jablka s jablky

Z Wintjesem prezentovaných dat vychází, že průměrný náklad na jeden servisní zásah za definovaný čas a nájezd na konvenčním autě je v Nizozemsku 551 Eur (cca 14 640 Kč), zatímco průměrná hodnota za totéž na elektrickém voze je 584 Eur (cca 15 520 Kč), což rozhodně není méně. Možná si nyní říkáte, jak je to možné, co vlastně majitelé elektromobilů se svými auty dělají. Důvodů by se našlo více, tím nejmarkantnějším jsou ale častější výměny dražších pneumatik. Wintjes říká, že elektromobily jsou těžší, mají ostřejší nástup výkonu a potřebují obvykle širší a dražší pneu. To vše pak dohromady znamená, že v rámci všech nákladů jsou výdaje majitelů elektromobilů na pneumatiky skoro trojnásobné."
Hendly
A jak rychle by pak sjizdela gumy třeba taková q8?
Hendly
Mix polopravd, neznalosti a posuzování provozu podle pár dní se sněhem v roce a máš z toho svuj"realny" pohled.
DonVito
Ale s rozsirenim EV s V2G (viz odkaz) a flexibilnich tarifu za energii budou EV v budoucnu paradoxne sit stabilizovat!


https😐/electrek.c👋2020/05/19/tesla-bidirectional-charging-ready-game-changing-features/
Hendly
Jojo, takové kování, frézování, broušení, kalení, propouštění, cementovani každého kolečka převodovky, ojnic atd nepotřebuje asi žádnou energii...
Avatar - Mikesus
Mikesus
A na výrobu ( pouze výroby, ne distribuci ) jednoho litru benzinu/nafty cca taktéž kolem 1,1 kwh
Lubo
Zelenú energiu tiež nie je jednoduché regulovať. Európa sa v piatok takmer nevyhla rozpadu siete a blackoutu. Takýchto správ pribúda.

https😐/svet.sme.sk/…a-blackoutu.html
DonVito
😄

Jak casto jezdis 1000km ty?
Avatar - speedfred
speedfred
Tak Áďo má svojim spôsobom trochu pravdy.
Nemam problém s EV či hybridmi ale nech sa na žiadne auto nedávajú dotácie a každý nech sa rozhodne čo mu vyhovuje. Tu máš benzín/dízel/hybrid/EV.
Toto čo sa deje s emisnými pokutami je neúnosné a potom sa kdejako automobilky spolčujú aby sa tomu vyhli. Je to celé na smiech.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Pokud se podíváme na věc reálné, tak často je také třeba topit, ve sněhové břečce stoupá spotřeba o polovinu, jindy fouká vítr proti, popojíždí se v zácpě atd atd. Počítat je tedy třeba se spotřebou cca 22kWh na 100km. A při nabíjení ztratíš dalších 15 až 20% Teď i k tomu přičti poloviční životnost, než u dieselu, mizernou prodejní cenu (protože, kdo by si koupil vehikl u kterého je třeba vyměnit baterku v ceně poloviny nového auta) nu a nakonec si připočti 100% spotřební daň (protoe bez potřební daně to nepůjde - proč by měl stát dotovat elektrovehikly¨) a dojdeš zase k poznání, že nejlepší bude koupit starší diesel,,, 😄
Milan Reznicek
Reklamní žvásty ponech pro babičku. Ev je zoufalství duševních impotentů jako ty.
Milan Reznicek
Tak tohle mohu potvrdit. Máme EV ve firmě. Krom toho vylhaného dojezdu je to tak těžkej krám, že to gumy a destičky žere jako perník. A hlavně je to k ničemu, protože se to nabízí hodiny.
DonVito
O ty ekologii jsem ti uz psal v souvislosti s cyklovanim.

Ja chapu PHEV pro tvy pouziti.
Prives a casto dalky.
Tady dava smysl. :yes😒br />
Ale cisty EV je proste ideal. Jednoduchosti, spolehlivosti a hlavne zivotnosti.

Jinak se 150kWh ma ted prijit Nio....
https😐/www.hybrid.cz/…dojezd-az-900-km
DonVito
Jj 3x rychlejsi opotrebeni pneu me taky pobavilo.
Odpurcci EV dokazou vyplodit hrozny hlouposti.
O brzdach, ktery EV temer nepouzivaji, skoda slov... :no: :no: :no😒br />
https😐/www.auto.cz/…i-brzdami-132695

... díky regenerativnímu brzdění, kdy vůz brzdí pomocí elektromotoru a současně tak dobíjí baterie, se výrazně prodlužuje životnost celé brzdové soustavy... 😲
Hendly
Už když se zamyslis nad tím pneu musíš poznat, že to co píšeš nebude úplně pravda.
Lubo
Máš tiež pravdu.
Kua, EÚ ma štve, že necháva na nás, aby sme sa hádali miesto nejakých serióznych analýz priamo z EÚ.
- Najprv brutálny odklon od benzínu k nafte pred x rokmi (lebo má menej emisií CO2 a NOx nikoho netrápia).
- Teraz brutálny odklon k PHEV a EV.

V smernici, ktorá rieši emisie nových áut Super credits za vozidlá PHEV s emisiami pod 50 g/100 km, v ktorých sa vôbec neráta spotreba elektriny. Potom podľa všetkých testov zistíš, že aj tá spotreba 2l/100 km benzínu nafty je odrb na n-tú, a že BMW pri recall PHEV vozidiel 2/3 PHEV vozidiel predá samo sebe, aby získalo tie kredity.
A to sa tvárime, že sme lídri sveta.
K tomu ako bonus obludné registračné poplatky na nové autá na Slovensku, a čím staršie auto dovezieš z NDR tým lacnejšie.
rohor
Až 10metrová tsunami zpustoší Německo, pak Němci teprve docení moudrost svého rozhodnutí! 😒] 😒] 😒]
Arese
Naopak, vzhledem ke zcela nevyhovujícím vlastnostem baterií je cestou zpět právě elektrodebilita! 😒 :no:
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
ještě 100 let vývoje a třeba se to přiblíží dnešnímu dieselu...
DonVito
Heled, podivej se na vyrobu Modelu Y, pak se podivej na vyrobu Enyaqu.

A pak dej vedet. 😉
DonVito
Presne, realne je Tesla uspornejsi nez id.3....
DonVito
Ale u dieselu srovnavas jen lokalni emise!!!

Abys dosahl srovnatelnych cisel, pripocti si u dieselu 30%.
traveldrive
ADAC nech meria a publikuje čo chce. Už ukázal, že za úplatu napíše čokoľvek, takže im už neverím ani nos medzi očami.
DonVito
Jo tam je treba to brat z druhy strany.
😉
Johnn
Spritmonitor ID.3 - 20,79 😲
Ioniq - 13,98, Kona- 15,77...
tesnav
Spritmonitor - 18,51 ...
kesumb
stejne jako taycan na mereni spotreby v usa, muzou si podat ruce...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Až desetimetrová tsunami zpustoší Německo, lidstvo už dávno vůbec nebude existovat...
Hendly
Celý problém je v tom, ze část tech JE ve Francii je v současné době mimo provoz.
Othello
Wallbox podle článku použili jen při nabíjení 0-100%. Nepíše se nikde že by ho používali i při měření spotřeby nebo dojezdu

A jestli jsou údaje PP nepřesné nevím. Když ale můžou lhát tachometry a PP aut se spalovákem tak si iluze u kWh taky nedělám
Avatar - xxc
xxc
Ved tam pise, ze mali vlastny wallbox, na ktorom to merali. Alebo su to ***i, ze to meraju len tak? Su udaje v palubnom pocitaci nepresne?
rohor
Což vůbec nerozporuji.
Othello
V článku nejsou srozumiteně a jednoznačně uvedené ani ty nejzákladnější věci.

- není jasné jak ty spotřeby měřili. Jestli jen podle údajů PP, nebo měli nezávislý externí systém

- stačilo by ale uvést například, že spotřeby byly měřené podle údajů z dobíjecí stanice. Toto by jednak všem zaručilo stejné podmínky měření, a zároveň by zahrnulo i nabíjecí ztráty. Ty by pak ani nebyly moc důležité. Prostě ve stylu odebereš ze stojanu 50 kWh - ukaž kolik na to ujedeš ?

Takhle je vypovídací schopnost informací z článku pochybná
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Aha.. tak to ano, to si Mara zase ohyba fyziku ako sa mu zachce 😊

Suhlasim. Bud nech sa odvolavaju na maximalne vyuzitelnu kapacitu od vyrobcu a nabijaju od tej teoretickej hodnoty 0% po 100%, alebo nech si zistia kapacitu baterie po plnom nabiti ktoru udava palubak.

ADAC je znamy svojimi VAG positive studiami a inymi preslapmi, treba to brat ozaj s rezervou, akurt ich spotrebu kWh/100 mozme brat ako vypovednu.
Othello
Nepáči sa mi toto, cituji: ....VW, který jezdil za 16,7 kW/100 km, zatímco Seat si řekl o 17,3 kW/100 km. I výsledky měření dle WLTP, v obou případech nižší, hovoří ve prospěch VW (14,5 kW/100 km vs. 14,9 kW/100 km...
a je tam toho víc

A ztráty při nabíjení tak jak předvedli v ADACu opravdu měřit nejde. Například když bude mít aku skutečnou kapacitu o trochu větší než tu tabulkovou, samozřejmě spotřebuje víc energie pro nabití. Ale jejich tabulka vykáže energii navíc jako větší ztrátu. A naopak, aku se skutečnou kapacitou nižší než je udávaná jim z toho vyjde jako vynikající. Německou logiku fakt moc nechápu

Uznávám že změření nabíjecích ztrát nebude úplně jednoduché, ale než takhle to raději vůbec
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Vies vobec aky je dovod zavedenia dotacii? Co je podla teba na emisnych normach neunosne? 😊 Euro normy su neunosne volne a lahko oklamatelne, preto sa DPF filter vypaluje az po 100km dlhsej trase na akej sa meraju emisie, lebo pri vypalovani sa uvolnuje az do 1000 nasobku emisii. O tych normach vedeli automobilky dlho dopredu a kazda sa k nim postavila po svojom. VAG podvadza, Toyota a PSA nemaju problem, FCA sa tvari zaskocene a plati. Nikto sa tomu nevyhne, kazda automobilka ma iba dve moznosti. Dodrzat ich alebo platit a teda ma financnu motivaciu dodrzat ich do buducna.

Ada je otravny verklik ktoremu das lubovolnu otazku a odpoved bude vzdy: stary diesel je najlepsi.
Lubo
Tak zásadný problém je, ze elektrina sa neráta ako zdroj emisií vôbec. A akceptuje sa nereálna spotreba pre PHEV😒br />
- Mercedes E400😜 WLTP max emissions 194g/km, max consumption 7,4 l/100km
- Mercedes E300de: WLTP max emissions 36g/km, max consumption 1,4 l/100km
- Mercedes E220😜 WLTP max emissions 163g/km, max consumption 6,2 l/100km

Čiže vo WTW analýze platí pre 300de😒br /> - 4,5 - 5,3 x nižšia spotreba a
- 4,5 - 5,3 x nižšie emisie
- a to pridaním 150 kg baterky

A potom máš reálny porovnávací test kde usporili s nabitou baterkou na 250 km ceste voči dieselu 0,5 l /100 km, ale plus spotrebovali elektrinu. Takže nákladovo a emisne to vyšlo rovnako. Akurát sme ochránili zem vyťažením materiálov na 150 kg baterku.

A tieto čísla používa EÚ v tých svojich WTW analýzach, to je fakt pokrok.
Aj keď fandím pokroku a moje ďalšie auto možno bude EV, alebo PHEV, tak nerozumiem prečo to nie sú schopní zrátať poriadne, pre rôzne scenáre používania. Proste politika?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Proč zbytečně ničit elektrický pohon cestou zpět?
Hendly
Proč věříš každé hlouposti na netu?
Hendly
Problém je získávat informace na takovém zdroji.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Ako by si chcel merat straty pri dobijani? Najpresnejsie by to bolo udavat spotrebovanu energiu a dobitu kapacitu ktoru udaval palubak EV, suhlasim ze tieto tabulkove kapacity su uplne nepouzitelny udaj.

Spotrebu udavaju v kWh/100km (nie kW) co je spravne, co sa ti na tomto nepaci?
rohor
Tentokrát bych se s tebou shodnul. Máš ode mne jedno malé nevýznamné plus.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
není. elektrovehikl je na tom jště hůř
Lubo
Jj, ak sa hráme na emisie, tak ešte pripočítať emisie na výrobu baterky a sme tam. Napr. emisie pri vyprobe batérie pre Tesla 3 tvoria dodatočných 73 až 98 g/km CO2 pri životnosti 10 rokov / 150 tis. km.

Ešte by mohli udať pri akej vonkajšej teplote robili tie merania v ADAC.

A battery for a Tesla Model 3, for example, pollutes the climate with 11 to 15 tons of CO2. With a battery life of ten years and a mileage of 15,000 kilometres per year, that alone would mean 73 to 98 grams of CO2 per kilometre, according to the findings.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
srovnání? A v čem, že reálný provoz se liší od normovaného testu? Och, jaký šok!
DonVito
ADAC...

Nebo spis nemecka (a provincni ceska...) media obecne.

Ale kdyz v nemeckych mediich vyjde Tesla dobre, tak bude hodne dobra. 😄
traveldrive
Ak nepíšeš voloviny, tiež s tebou nemám problém. 😉