Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Za volantem inovovaných Maserati: Jak jezdí Ghibli Hybrid a šestiválcové Quattroporte?

37 komentářů

Lubo
BMW má síce s nižším výkonom lepšie dynamické parametre a spotrebu.
Ale štýlovo a dizajnovo sú Maserati veľmi fajn autá.

Máte niekto skúsenosť so spoľahlivosťou Maserati?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Suhlasim... maserati sa mi vzdy pacili.... a v podstate dnes aj pre mna jedina talianska znacka ktora skutocne sa mi paci ... a dnes ma uz aj dokonca vacsie sance do buducna ako alfa ci lancia... kto by to pritom este pred 10 rokmi tusil... ghibli je nadherne... a osobne by som tu ani s tym mildhybridom nemal ziaden problem... rovnako ako aj odchod dizlu mi tu vadit fakt nebude... a pevne verim ze preziju aj dalsiu dekadu.. lebo za maserari by mi bolo skutocne smutno ... uz napriklad odchod nespolahlivej a vecne problemovej znacky alfy ale oplakavat nebudem ...a ani lancie... lebo tam si stejne za to mozu sami v akych su srajdach.... maserati ale verim prezije a je aj z pohladu novovzniknutej fuzie stellantis dnes uz aj daleko dolezitejsi clanok koncernu ako alfa.... v podstate maserati ako vykladnu skrinu a top premiovu znacku koncernu si ani nemozu dovolit pustit k vode.. to neverim... tak drzim palce.... akurat za mna by to chcelo este nejake mensie suv pod levante co by konkurent pre macan pripadne suveckove jaguare a nejake nemecke X3/X4ky
IPace
asi takto, osobni zkusenost s vlastnictvim nemam, mam jen dva kamarady co si zkusili diesel a benzinak a v pripade toho benzinaku QS4,.......... a pristi auto si od Maserati asi urcite nekoupej

ja se svezl jen s tou SQ4, a auto pohodlne a zajimave, ale po tydnu by me tam asi zacala spousta veci vadit ze je dost nedotazenych a takovych "italskych" , ale nastesti ja jsem spis na Italske jidlo nez na jejich auta, jako ac je to jiz 2 roky co jsem to mohl ridit, tak dodnes vidim jak to nelicovalo u ridice ve dverich, ta fuka co byla mezi sklem a kozenkou byla silena, al etak kazdemu po jeho chuti 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Známý má Levante diesel, nestěžoval si.
Mig_35
znám člověka, co si po 25 závadách na Panameře Turbo S koupil další dvě Porsche... sám nevím, co bych udělal po špatné zkušenosti s autem od oblíbené značky, na páteční kus narazíš všude... Maserati je pro individualisty, kdyby stálo srovnatelně co německá konfekce, mělo by to o kus snažší...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Znám člověka, co si po zapečeném motoru koupil to stejné auto znovu..... 😁 Někdy si prostě nemůžeš pomoct no 😁
Avatar - Dinar
Dinar
nějak se srovnat s dnešními předpisy, tak maserati se čtyřhrnkem mi prostě nějak neleze...
Náhrada dýzlu, ok, on se ten dýzl neprodával od začátku, čistě proto, že ghibli s ním bylo prostě špatné auto, ghibli s benz. V6 je úplně jiná hra. Ta určitá starosvětskost (díky zastaralosti) není na škodu, absence pitomých asistentů je dneska spíše plusem, jsem ale zvědav, jestli inovování akt. modelů maserati nějak pomůže, zatím to bohužel vypadá, že mase se blíží ke konci své cesty.
Mr.Murphy
.... inovace starého železa už nemůže nic zachránit.... jistá šance je v aktuálním projektu předělání Stelvia na Mase.... Základ má Alfa myslím velmi dobrý, pokud se odladí interiér a vnější estetika, mohlo by to fungovat.... dovolím si i říci že baby-sedan od Mase na bázi Giulie by fungoval taky....

čili co jde sdílet s Alfou to teoreticky může fungovat.... jak udělají nové Ghibli nebo QP to teda netuším....

a pak je tu ještě jeden problém - servisní síť.... cenovky budou asi hodně plnotučné 😢
Avatar - speedfred
speedfred
v praxi zvlášt u tejto triedy áut je platná fakt iba na papiery.
Dizel je aj tak vhodnejší na cestovanie a 6-válcový zvlášť. Keď už je treba mildhybrid tak ho mali mrsknúť na V6 d a potom ho kľudne nasadiť aj do Giulie.
To by ale museli byť asi nejaké €€€ na další vývoj.
Škoda, pekné autá aj po toľkých rokoch.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Giulia coskoro skonci v prepadlisku automobilovych dejin ako dalsi alfacky neschopny kusok plus kusok aj nedorobeny kedze chyba kombik.... a po skonceni mensej giulietty na konci predosleho roku som aj zvedavy co chce alfa tento rok zakaznikom vobec este predavat... tie 2 zabehane kusky? rovnako nabeh mensich a dobre predajnych suv tiez dokonale pres.rali... pardon prespali.... tonale vo vyrobe je stale v nedohladne... hlavne ze s jeho prichodom uz strasia 2 roky aspon.. v reale ale opat len sluby a skutek utekl.... a kym konecne aj nabehne obavam sa ze uz bude rovno aj zastarale vedla akejkolvek konkurencie v podobnej cenovke.. a potom sa zase budu divit ze preco im to neslape sasci.... bye bye alfa... to uz dnes viac verim aj vietnamskemu vinfastu ako tebe ( ten je nakoniec uz aj dnes po par rokoch existencie technicky dalej alo cela ta legendarna ale bohuzial prehnita alfa )....
Avatar - speedfred
speedfred
hmmm, zaujímavé info. Nevieš kedy bude asi končiť Giulia? Aby som vedel či ju mám radšej predať alebo nakúpiť nejaké diely do zásoby. Ty si mal vždy ten správny odhad na budúci vývoj v automotive.
Ďakujem.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Moje polo predoslej generacie sa uz napr davno ani nevyraba a nestresujem.... auta sa skratka rokmi menia .... diely ale vyrobca stale ma aj na starsie vozy.... ale nakup si co chces a kolko chces... je to uz na tebe... tvoje prachy
Avatar - speedfred
speedfred
Viem o jednom aute ktoré tú bude s nami večne. 😄 Názov tu písať radšej nebudem pretože to není hodno pod článkom o Maserati.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Zase sem tahas kktiny... jak kazdy kto nema serioznu odpoved k veci.... takze to asi ukoncime... ale ked bude nieco k veci kludne ozvi sa... potom nemam problem odpisat
Avatar - speedfred
speedfred
Niektoré autá sa kupujú srdcom a nie rozumom.
Kludne by som niekedy išiel aj do Mase ale momentálne mi není treba takú limuzínu.Ja občas idem takto proti prúdu.
Avatar - Markus1
Markus1
Ze prave ty hovoris o serioznych odpovediach 😂😂😂....tvoje hodnotenia predajov sa zakladaju na poctoch danneho modelu u vas na sidlisku a hodnotenia aut na zaklade pohladu na fotku.... takze tolko k tomu PEACE
webpaja
"Giulia coskoro skonci v prepadlisku automobilovych dejin ako dalsi alfacky neschopny kusok"

Co ti na tomhle nesmyslu přijde seriózního?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Začíná to na A a končí na X? 😁

Víc už snad rozluští jiný diskutér 😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Do dvoch rokov skonci
webpaja
SSSSSi upad'!
Avatar - Ozzman
Ozzman
😒]
JTDLE
Neschopny kousek...mozna pro cloveka, co ma auto jako prepravni prostredek vylozene z bodu A do bodu B a kde nalozi pulku baraku a naseda do auta jako na barovou stolicku. Kdyby aspon polovina aut mela tak skvely jizdni projev, to by bylo radosti. Ale lidi dnes uz daleko vic zajima mnozstvi displeju, svetylek a podobne. Jasne, pro vetsinu lidi to auto ma dost preslapu, ale pokud jednou skonci, tak na to, jak skvele jezdi, se bude vzpominat jeste dlouho.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Pozri si predaje giulie... ale to auto sami pochovali nesikovnymi kombinaciami pre realneho sukromnika plus chyba mu tam kombik.... ja mam auta vazne rad... ale ze je alfa v pruseroch akych je sa vzhladom na jej sposob fungovania fakt nedivim a dnes uz aj nejedna novsia a menej zvucna automobilka ma vacsie sance na prezitie ako alfa.. neschopna alfa
JTDLE
O prodejich se tu nikdo nehada, to vi snad kazdej. Alfa nikdy nebyla masovka. Kombik by nic nezachranil stejne jako ve svoji dobe treba kombi u Fiatu a tim myslim Cromu. Ktera byla plne srovnatelna pokud si tim nekdy jel s konkurenci a jaky mela prodeje? Realne me osobne po pul rocnim pouzivani v Giulii nic nechybelo, jizdne naprosta spicka, interier ani po 50 000 nikde nevrzal, narozdil od nektere konkurence. Bixenony svitily v noci vyborne i v porovnani s nekterymi LED, infotainment propojeny s telefon naprosto bez problemu, navigace naprosto spolehlive vzdy dovedla do cile, priplatkove audio hralo opravdu paradne, kelimek na kafe sem si mel taky v pohode kde odlozit a na to jak relativne sportovne je to auto zalozeny, tak byla radost stim jezdit dlouhy cesty, kdy clovek z auta nevylezl vyklepanej nebo polamanej ani po 1000 kilometrech. Takze mi rekni, co realne jinyho clovek v takhle zamerenym aute potrebuje? Tohle auto neni o velikosti kufru nebo o tom ze ma vzadu o par centimetru min mista na hnaty nez konkurence. Chorvatsko naprosto pohodlne ve 4 to zvladlo a jeste si to clovek za volantem uzival. Alfa tezi zkratka stale ze svoji jakesi ,,spatne” povesti, kterou ja ovsem potvrdit nemuzu a to se sni tahne bohuzel doted a to ikdyby udelala sebelepsi auto. Podobne jako treba skvely Jaguary.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Bral by som dnes uz aj stingera radsej ako giuliu.... pripadne arteona .... aj dizajnom aj spolahlivostne... tak ono interier mi nevrzgal ani kedysi na sluzobnej 5 rocnej fabii 1 so 120tisimi ... problem alfy je ale inde... navyse zla povest sa dnes naprava v coraz vacsej konkurencii coraz tazsie... mna by este zaujimalo preco alfe tolko stale trva kym pusti auto do predaja. Ved kym aj giulia prisla realne k zakaznikom tak uz bola takmer 2 roky na svete... sucasne pripravovane tonale dopadne zrejme rovnako... takto ale v dnesnom rychlo sa meniacom sa auto svete nemaju moc sanci na prezitie... tymto klido pido stylom to fakt nepojde .. drava a namlsana konkurencia je pritom x krat flexibilnejsia rychlejsia... vie hned reagovat na potreby trhu len v alfe akoby stale spali alebo co....
JTDLE
Proc jim to trva se zajed zeptat do fabriky. To je vec druha. To nikdo z nas nevi. Me zajima realna uzivatelska hodnota a ta me presvedcila o tom, ze tomu autu z uzivatelskyho hlediska absolutne nic nechybi, samozrejme z pohledu zakaznika, kterej jde vylozene po malym sedanu. Co realne clovek v aute potrebuje respektive co clovek v konkurenci vyuziva vic? Stinger i Arteon jsem mel pujceny a pocitem z jizdy jsou ty auta nahony vzdaleny, jediny co jsem u Stingeru kvitoval byl neprevzatej a relativne originalni interier oproti Arteonu, tam to byla naprosta nuda.
Lubo
Manželka doma kombíky zakázala, takže predtým sedany, teraz SUV keď treba kvôli chrbtici vyšší posed.
Alfa je tiež krásna, ale neodvážil by som sa ju kúpiť kvôli tomu, že nemá dobré meno v spoľahlivosti.
Síce je u nej nejaká predĺžená záruka, ale pri mojich nájazdoch 40 tis/km rok je tam obmedzenie.
Takže som zostal u BMW s príplatkovou zárukou 5rokov/200 tis. km a autá predávam keď majú 3-4 roky. To dosť pomáha predajnej cene.
Ak by som mal zvážiť Alfu, alebo Maserati z môjho pohľadu je to nevyhnutnosť 5-6 rokov záruka / min 200 tis. km.
JTDLE
Petiletou zaruku poskytuje i Alfa, nicmene z hlediska spolehlivosti na tom Alfa neni nijak hur nez BMW. Ale ta povest tam proste je, to je jasne. Lidi si proste ve vetsine pripadech reknou, jo Alfa, krasny auta, ale nebude v tom misto, je to relativne sportovni takze to bude nepohodlny, servis bude stat majlant atd. Realne to ale dnes uz tak neni, teda az na tu dealerskou sit. Ta je opravdu mizerna.
TobeConti
Je vela studii a prieskumov spolahlivost, ktore ukazuju, ze Alfa nijako nezaostava. Naopak patri k spolahlivejsim. Sice nemam osobnu skusenost. Ale 40k rocne najazdim tiez a myslim si, ze ak mas pravidelny servis a normalne pouzivanie tak sa nie je coho bat. Obzvlast ked mnoho systemov uz dnes dodavaju firmy a nie su tvorene automobilkou.
JTDLE
50 000 na Giulii a menil se v zaruce pouze motorek ostrikovacu.
TobeConti
To je v podstate nic. Spolahlivosti by som sa urcite nebal.
Lubo
5 ročná záruka na Alfu je, ale obmedzená 100 tis, príp. 120 tis km. Takže pre mňa je to 2,5 ročná záruka.
JTDLE
To je pravda, ale i tak je to hodne solidni. A ruku na srdce, Giulii si malokdo koupi kvuli tomu, ze sni nahrka v kratke dobe 200 000. Ale samozrejme cim delsi zaruka, tim lip.
TobeConti
Vyssie som cital, ze menis auta 3-4 roky. A zaruka ti vyjde na 2 a pol pripadne 3 roky. Tak sa to takmer stretava. Ale chapem tvoj argument v tomto. Proste clovek nieco hlada a najde to inde. Za mna je len skoda, ze Alfe sa nedari tak ako by si zasluzila. Pritom je to dobre auto. Lepsie ako vyssie spommenuty Stinger napriklad.
Avatar - speedfred
speedfred
No vidís, ja som vymenil BMW za AR. Síce nerobím na nej (inak aj 100t km/rok) už nejaké veľké porcie km ale o to viac dostáva za uši inde. Za mňa veľká spokojnosť.
Mínus je menšia servisná sieť.
Problém Talošov je asi celkovo marketing, ktovie čo s tým teraz spravia spolu s PSA
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Jak sa mi kedysi pacilo viac quattroporte... 90 roky ( ktore bolo vtedy dlzkou kasne na urovni nejakej primery ci octavky ).... tak dnes mi uz sikovnejsie aj krajsie pride ghibli ( vzhladom na sucasne rozmery quattroporte ) .... dokonala luxusno sportova limuzina... tu fakt nejaka audina nema ani zdaleka to caro co maserati ...
:yes:
Jezdec667
Snad každý tady vidí, kde se inspiroval autor předku Octavie. Takové české maserati.