Ojetiny
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeOjetá Toyota Prius XW30 (2009 - 2015): Reklama na hybrid. Spotřebou ale nezáří
111 komentářů
ProchyTom
Libi se mi zmínka o chladici kapaline. Kdo to dnes meni, skoro nikdo. Teda my tady asi jo, nebo holt nemame takovej najezd a auto prodame, ale je fajn tahle informace. O vymene oleje v prevodovce nemluve 👍
Olej v "převodovce" Priusu se mění po 250 tisících km. Chladící kapalinu vám doplní/vymění v rámci plánovaných servisních prohlídek.
Koupil jsem 12tiletou ojetinu, která jezdila celou dobu do autorizaku, taky jsem koukal, že tam byla chladicí kapalina i brzdová měněna... holt, když to jede podle servisního plánu, autorizák si to nechá rád zaplatit 😁 Na bývalém autě jsem za 300 tisíc km nic takového nedělal 😁
Já chladící kapalinu ve starém autě měnil, protože modrá toho moc nevydrží, a ve druhém autě zkrátka proto, že ho chci provozovat dlouhodobě a nezasírat chladič, termostat atd. kaly nenechat ji rozežrat těsnění. Stojí to pár korun.
Anonym
že se nástupce za dva roky teď prodalo míň, než je prstů na rukou. :no:
...teda když započítám Plusko, je jich 13 ať nežeru. To je víc, než 1 za dva měsíce.
Je to po Supře další trhák.
...teda když započítám Plusko, je jich 13 ať nežeru. To je víc, než 1 za dva měsíce.
Je to po Supře další trhák.
Nastupce se pomerne dlouho (vic nez rok?) vubec neprodaval, Toyota ho stahla z ceskeho trhu. Tim nijak nekomentuju prodejni uspesnost. Kdyz ale napises "za dva roky", tak to proste neni pravda.
Je zajímavý, že Plusko jezdí po celé evropě na západ od nás jako taxík úplně všude. Nevím jestli nebyl nějak zvýhodněný. Jinak to za ty prachy, obzvlášť když se prodával jako starý model (ještě vloni), to u nás nedávalo smysl...
Kdyz si das dohromady prostornost pro pasazery, spolehlivost auta, jednoduchost pouziti HSD a usporny provoz ve meste (zvlast v zacpach), tak to jako taxik zacne davat smysl.
Sice nemám plusko, ale přesně tak to je. Auto s kterým můžu popojíždět pár km po městě.
Žena odveze děti do školky, já se odvezu do práce.
Vybíral jsem auto na popojíždění a tohle byla volba rozumu, je bezproblémové a navíc se mi auto líbí.
Mohl jsem mít za tu cenu auto o 5 let mladší ale sehnat auto se slušným motorem, automatem a spotřebou do města? Dnes už nic takového není.
Žena odveze děti do školky, já se odvezu do práce.
Vybíral jsem auto na popojíždění a tohle byla volba rozumu, je bezproblémové a navíc se mi auto líbí.
Mohl jsem mít za tu cenu auto o 5 let mladší ale sehnat auto se slušným motorem, automatem a spotřebou do města? Dnes už nic takového není.
Já proti tomu nic nemám, přijde mi to jako taxík ideální, jel jsem hodněkrát. Ale zaráží mě, že u nás vůbec. Respektive nezaráží, za podobnou cenu Superb/Passat v dobré výbavě v naftě. A naopak takové taxiky jsem na západě moc nepotkal, to už spíš rovnou MB E - to je teda můj úplně nejoblíbenější taxík 😁 Takže si myslím, že v tom hraje roli nějaká regulace taxi vozů a zvýhodnění hybridů. Protože mimo taxiky si na druhou stranu nemohu vybavit, že bych potkal...
Nevim, je to mozne. Nevim jak dnes, ale pred par lety byla mesta, kde Priusy tvorily treba 30-50% vsech taxiku. Ale netusim, jestli slo o nejake zvyhodneni, nebo jen ekonomickou uvahu taxikaru. Ne vsude jsou Toyoty tak drahe (relativne k ostatnim autum), jako u nas.
Mohlo samozrejme jit o nejake slevy na dani nebo financni pobidky velkych mest. Pro velke mesto je samozrejme vyhodne, kdyz vyznamnou cast taxiku tvori hybridy, zvlast pokud je husta doprava a taxiky jsou na kazdem rohu (treba NYC).
Mohlo samozrejme jit o nejake slevy na dani nebo financni pobidky velkych mest. Pro velke mesto je samozrejme vyhodne, kdyz vyznamnou cast taxiku tvori hybridy, zvlast pokud je husta doprava a taxiky jsou na kazdem rohu (treba NYC).
Myslím že u taxi jde hlavně o tu ekonomickou stránku, do auta jen lejou benzín, kupujou gumy a mění oleje, možná žárovku.
Jinak srovnávat Priuse ve spolehlivosti se Superbem a Passatem? 😄
Jinak srovnávat Priuse ve spolehlivosti se Superbem a Passatem? 😄
Missouri
Kdo se chce bavit, ať nesedá za volant. Za volantem se pracuje. Tedy v silničním provozu rozhodně. Jinak Prius je fajn, pokud vám nevadí jeho vysoká hmotnost, tudíž potřeba speciálních pneumatik, jeho ošklivost a jeho nepraktičnost. A také pořád vysoká cena. Nízké provozní náklady považuji za mýtus. Mnohem lépe člověku poslouží obyčejná Corolla jen s jedním motorem. Já s ní jezdím dlouhodobě za průměrných 5,5 l/100 km. A stála nová 400 k. Prius stojí víc než dvakrát tolik a stejně si vezme kolem pěti litrů. A prakticky nemá kufr. Spolehlivost ve srovnání s Corollou je totožná. Takže kdo se za volantem nepotřebuje bavit, pro toho je Corolla mnohem rozumnější volba. 😉
Větší blbost, než že Prius nemá kufr, se často neslyší. Jeden zdejší diskutér by tě vyzval, aby sis vytáhnul hlavu z ..... Vždyť ta Corrola ho má menší chlape.
No, má tak na notebook, minimálně ten nový PHEV
Tady se řeší ten trojkový, který znám nejlépe. Bože co my jsme v tom už všechno odvezli, to bys nechápal.
Trojka, resp obyčejný jakýkoliv prius maji normální kufr. Obzvlast ve srovnání s corollou SDN.
Jake specialni pneu? Ja kupuju bezne pneumatiky pro dany rozmer kola, zadne specialni pozadavky jsem nikdy nezaznamenal.
Mala ukazka toho neexistujiciho kufru: https😐/moje.auto.cz/?…
Je to sice kousek o generaci starsi, ale kufr maji podobny.
Je to sice kousek o generaci starsi, ale kufr maji podobny.
Corolla SDN je spis lowcost. V době Aurisu obzvlast, ted uz to neni tolik znat, ale v porovnani s TS nebo HB je to poznat. Chybějící prvky výbavy, jine sedacky, jine materiály.
Hmotnosť Priusu sa mi hľadať nechce, ale Corolla hybrid váži 1400kg a žiadne špeciálne pneu nie sú potrebné. Prius bol vždy v inej cenovej ako Corolla(neviem prečo), Takže ak chceš porovnávať cenu, tak v rámci modelu Corolla, tam je cenoví odskok 3200 EUR a ak chceš automat, tak 1800. Rozdiel v spotrebe na trasách čo bežne jazdíme 1,5 litra.
Prius byl drazsi nez Corolla, protoze pro Toyotu byl vykladni skrini hybridni technologie a davali do nej to nejlepsi, co v te dobe meli (v ramci Toyoty). Uz 2. generace Priusu (zahajeni prodeje 2003) mela ovladani hlasem, 4. generace byla myslim prvni Toyota, kde byly automaticky vsechny jejich bezpecnostni prvky, navic vzdy bezdratove dobijeni mobilu atd. Tj. Prius musel zapatit vyvoj technologii. Corolla je spis masovka a tomu musi odpovidat i cena. I kdyz ta posledni Corolla se fakt povedla a asi neni duvod zvazovat dnes Prius.
Osobne si myslim, ze dalsi generace Priusu uz nebude, vsechny technologie uz jsou bezne v mainstreamu a pro existenci dalsi generace asi neni duvod.
Osobne si myslim, ze dalsi generace Priusu uz nebude, vsechny technologie uz jsou bezne v mainstreamu a pro existenci dalsi generace asi neni duvod.
Arese
...může u Priusu vychvalovat "prostornou kabinu", když si v něm vyšší zadní cestující nemá kam dát hlavu? 😒] 😒] 😒]
Nevšimnul jsem si. Vezli jsme tam chlapa 195cm a liboval si ohledně místa na nohy a nad hlavou. Naopak třeba já se svými 180 cm jsem v jednom BMW sedanu třískal hlavou o strop. Kabina Priusu 3 je skutečně velmi prostorná, ačkoli zvenku se to tak nezdá.
😒] 😒] 😒] Tak tomu fakt nevěřím. Já se svými 188 cm jsem v tomto Priusu vůbec nemohl narovnat hlavu (při normálním přirozeném posezu s nepředsunutým zadkem)! Vždyť úplně stačí se podívat na linii zadní partie střechy, kvůli aerodynamice je ve stylu kupé! 😒] 😒] 😒]
Šimpanz
Dylan McKay
Je mi opravdu jedno co si kdo myslí o Priusech. Já nic jiného než hybridy od Toyoty a Lexusu nekupuju. Spolehlivost a nízké náklady jsou pro mě důležité. Znám mraky lidí, co už taky nic jiného nechtějí.
Prius splnil svůj úkol a vyšlapal cestu dalším hybridním Toyotám od Yarisu po Ravku... :yes:
Prius splnil svůj úkol a vyšlapal cestu dalším hybridním Toyotám od Yarisu po Ravku... :yes:
Nas zrovna 3gen priusem taky přesvědčili na HSD a uz mame jen to. Proc měnit, kdyz clovek nemusí řešit závady.
David Buchar
Problém v topení nevidím, pár kilometrů a fouká teplý vzduch... Co ale nechápu, jednostupňové vyhřívání sedaček, to je smutné....
mihael
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
kuk
Jezdím s tím už půl roku a žádnej obtěžující hluk vytočené 1,8 na dálnici se nekoná, ani když to valim 140 km a víc. Buhví jak s tím jezdíte?!? Odhlučnění je super. Pomalé zahřívání vnitřku vozu se fakt nekoná. Vytopení kabiny je stejně rychlé jako u jiného auta, Todle je blábol. Auta co pomalu a málo topěj jsem už měl, ale Prius to rozhodně není. Čistě na baterku už mi 2 km fakt neujede. Asi už má horší kapacitu. Spotřebu ve městě rozhodně nemám ke 4 litrům, ale za 5 litrů. Buď to neumím, nebo na to má vliv starší baterka a vyšší nájezd auta. Na dálnici mám spotřebu jen kus větší, ale nijak dramaticky. Chtít od auta určeného pro nízkou spotřebu adrenalínový zážitek je pěkná pitomost. Když chci přidat, tak je rozhodně svižnější než můj starý Golf a i do kopce předjedu co potřebuju pokud si přidám výkon elektromotru pomocí tlačítka Power, Auto jezdí normálně a jízdu v něm si užívám. Krejzy interiér mi nevadí a sedačky jsou pohodlný i pro mou dlouhou postavu. Co se týče prostoru tak přechod z kombíku mi nepřipadá nijak omezující.
Jako ojetina s automatem na cukání kolem města z pohledu jak se říká "jít na jistotu" je tohle auto geniální, nic moc lepšího koupit nejde, ale problém je cena, omezená nabídka ojetin a hlavně, že takové auto nehledá každý. Sám jsem před dvěma měsíci takové auto sháněl, požadavky byly vlastně jen dva - automat a spolehlivost. I přes svou hrdost a fakt, že se mi to vůbec, ale vůbec nelíbí a nové bych si to nikdy nekoupil, tak bych tento nehezký automobil překousl jako ojetinu, před nejistotou jiného auta s nevyzpytatelným automatem, nicméně je jich málo a nejsou levné (i ty nejlevnější starší stojí pořád k 200 tisícum), proto jsem se na to nakonec vykašlal a koupil něco jiného..
Škoda, že nejezdí více Aurisů HSD první generace, to je mnohem zajímavější auto do města a okolí s normálním vzhledem, nýbrž ceny takových ojetin i s vysokým nájezdem byly docela vysoké.
:-!
Ale Prius jsi snad ani nezmiňoval.
Prius, plná huba keců, batikovaný trika a slamák. 😁
p.s. ten nový PHEV vlastně přes pro mne UFO styl není vůbec špatný, hezky zatáčí (Hamuna - baterky v podlaze, víš jak) a do stovky to i fajn jede, ale není to auto pro každého.
Kdyz nekdo nemluvi pravdu, dej argument. Jak muzes vedet, ze nekdo vedome lze?
Donald včera zabojoval, jsem v extázi!!! Tak vypadá korektnost.
SET CAPITOL ON FIRE GUYS!!"!!!
A všimni si prosím, že každému odpovídám podle jeho mentální úrovně.
A k smíchu jsi akorát ty. Ale chápu, že ti to přijde jako omalovánky v porovnani s monochromatickým LCD co máš ty. I v ostatních Toyotach te doby to byla ostuda, kdyz jsme je kupovali. Ostatni měli bez problemu barvu, tady tečkami ukazany cisilka.
Jde ti to ten tvůj přístrojový panel? Ne, ten pro mne není digitální. Je to jen barevná obrazovka.
A myslím že pár těch design prvků bylo i okopírováno od Priusu později.
1. špatný výhled dozadu (dopředu je pro mne OK)
2. málo topí, respektive moc dlouho trvá, než se roztopí
Málo topí? To pořád někde čtu a nechápu?
Když jsem Prius sháněl, tak jsem tak nějak počítal s tím, že to bude hůř topit...
Vůbec bych neřekl, že špatně topí, naopak jsem mile překvapen, že se rychle ohřeje a to mám teplo fakt rád.
Osobně mi nepřijde že by měl problém se ohřát. A už vůbec, když to srovnám s nějakou naftovou tragédií.