Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nová Mazda 2 využije techniku Toyoty. Bude se vyrábět v Kolíně?

48 komentářů

Avantime
Je úplne v poriadku, keď niečo nevie aj novinár, ale v poriadku nie je klásť si v titulku otázku, na ktorú čitateľ v texte absolútne nedostane odpoveď. :no:
Avatar - Anonym
Anonym
To je jen dnešní obdoba toho okřídleného: "Véééčernííí deníííík, Véééčerníí denííík, óóópice uškrtila novorozence ručníkééém, Vééčernííí denííík"
Avatar - Mikesus
Mikesus
No je to takový článek co by, kdyby. Možná to bude, možná ne. Ale takových polemizujících článků se objevuje poměrně dost.
Anonym
že nic hnusnějšího, než dvě devadesátkový generace 121 (bublinovej pseudosedan a Fiesta s uplakaným xichtem) už asi nejde vyrobit.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Navyse ani ta sucasna uz pekna 2ka nie je ziaden trhak. Predaje u nej u nas ratame na kusy... zatial co pocty povedzme yarisov alebo clia ani nespocitas.... sam som ju kedysi skusal a fakt za dane prachy nic moc... to uz potom si rovno doplatit tych par bubakov za ceeda alebo leona...
Avatar - xxc
xxc
Ked chce niekto male auto, snad nebude doplacat za vacsie 😄 Suzuki vyuzije techniku Toyoty, Mazda vyuzije techniku Toyoty. A pridu nove, cinske, automobilky, aby bol zase trh pestry.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mi hovor... sused takto pred rokmi siel po punto ale nemali take ake chcel tak prisiel domov v brave... takze to mas tak...

navyse kto chce male auto tak pojde do clia... yarisu.. ale do mazdy 2 v cene ceedu fakt nie to vidis sam na predajoch 2ky... su dnes mizive ... mazda si to ale kazi sama... cenou a coraz vacsou nepraktickostou.. az sa bojim jak bude vyzerat nova 2ka...a este k tomu ak bude v cene skoro-golfu.... tak sa opat asi mame na co "tesit" 😲
Avantime
Zas sa netvárme, že sa dnes kupujú autá v základe. Prečo by pre niekoho nebol atraktívny malý elegantný hybrid s pekným interiérom? Ten Yaris zas pôsobí už aj na môj vkus akosi lacno vo vnútri.

Takto tým Toyota len získa. Nie je ti interiér nášho Yarisu dosť dobrý, ale inak ti ten hybrid veľkosťou aj podvozkom vyhovuje? Tak si kúp Mazdu 2 a my z toho aj tak budeme profitovať.
Avatar - Mikesus
Mikesus
To mluvíš o novém yarisu, ze působí lacine? Sedel jsi v něm, porovnáváš s čím? Sedel jsi v minule generaci?
cudzinec111
Za mna za podobnu cenu radsej vacsie auto v zaklade - priestrannejsie, pohodlnejsie, tichsie, a ten zaklad dnes ma klimu, radio, casto aj tempomat, elektr. predne a casto aj zadne okna, povinne ESP, 6 airbagov, asist. jazdnych pruhov - mnoho jazdeniek nema taku vybavu...😁

No interier by mal byt prakticky rovnaky - staci pozriet yaris sedan - okrem predneho grilu a znaku automobilky identicke auto, alebo suzuki swaze, aj suzuki across plug-in za 50 litrov je zvnutra 100 percentna ravka
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jaj. Takze kdyz nekdo chce do rodiny druhe male auto, tak si priplati za větší holobyt. To je fakt argument 😁
cudzinec111
nepriplati, i30 je lacnejsie ako mazda2 a aj vybavenejsie.
Ale ked chce vyslovene male auto, tak kupi i20, rio, clio, fabiu a pod., nie je dovod si vyrazne priplacat, malych aut je na trhu habadej....
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jestli myslíš v porovnani s Mazdou, tak ano, to nepriplati ano za větší auto.
cudzinec111
nahodou bola dvojka super auto v ramci triedy - kym stala 11000 resp. 13000 takumi. Teraz je to v tych cenach drahsich ako ceed nepredajne

P.S.
Inak k predaju na kusy, vcera som cital o predaji aut u susedov v Polsku - trh siel dole o 23 percent, mazda o 69 percent, z 15000 aut na necelych 5000. Prekonala vsetky ocakavania... U nas budes statistika nasim tempom mozno v marci, tipujem 59 percent prepad, byvali zakaznici davaju mazde vediet, co si o nej myslia...

Ako vystredneho yarisa chcu prerobit na dizajn mazdy, to by som chcel vidiet, mazda s tymto autom vymyslela nove slovne spojenie - draha kopia (lacne kopie sme tu uz mali).

Inak toyoty su najkrajsie od dlhej doby, ale take specificke, ze taky napr. suzuki swace vyzera velmi komicky...
parafin
Cena mazdy 2 vyskočila skokovo v 2020, keď sa zaviedli pokuty za nadlimitné emisie CO2. Tie mazda nemá ako kompenzovať a tak zvýšila cenú všetkých svojich modelov o 2000-3000€. Treba sa poďakovať Bruselu, že zlikvidoval mazdu v EU.
Avatar - Mikesus
Mikesus
pokud má někdo zastaralou techniku, nechce inovovat nebo jen ignoruje vývoj, je dobře, hlavně z hlediska emisí, že opouští trh. Pokud chce někdo vypouštět více škodlivin než je nutné/možné, ať si připlatí. Neplatí to jen pro Mazdu, ale pro jakékoliv průmyslové odvětví.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Mazda rozhodně nemá zastaralou techniku, nevím na co narážíš.
V benzínech má Mazda víceméně přímé vstřikování a kombinovaný vznětový princip.
V dieselech má Mazda vstřikovací systém i-ART piezo, tuto techniku nemá nikdo další, jen Volvo ale to má i-ART solenoid.
Mazda má dokonce EV, tak o čem to tady blábolíš?
Mazda má úplně moderní techniku, velice pokročilou, jen slavná Eurohujerská RVHP to chce jinak.
Avatar - Mikesus
Mikesus
O tom, ze neni schopna splnit emise a musi kvuli tomu zdrazovat. Jakej model má s emisemi co2 pod 95g? A ten sky-X je tedy taky fail zatim.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ale no tak, vždyť se na tom ukazuje debilita přístupu k emisím v Evropě. Na jednu stranu si pohodlně koupíš šestiválcové SUV, protože čím větší mastodont, tím větší úlevy, ale malé auto se nevejde do limitů, protože žere 5.2 litrů a nepoužívá inteligentní dobíjení se sporným přínosem.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo sbtim souhlasím, ze ten koeficient je nesmyslný. Ovsem musi s tim zit i další značky,, které nabízejí mala auta. A svete div se, zvládají to.
cudzinec111
Figu Brusel

Ale najprv k m2 - emisie ma podla mazdy 94 g CO2, spotreba 4,8 l podla WLTP. Pokutu za toto auto teda nema, ak plati, ze sa pocitaju pokuty podla optimistickejsieho NEDC, dokonca by jej predajom pokuty mohla znizovat.
Zvysila o tretinu cenu najlacnejsieho modellu m2 (lebo je nenažraná) = vlastnorucna likvidacia predaja. Pricom je tu este konkurencia - mladsia, vybavenejsia, lacnejsia a novsie bezp. systemy

Brusel a mazda

Ved mazda o pokutach roky vedela, a roky hlasala o 25-30 percent nizsej spotrebe a splneni limitov bez pokut so SkyactivX - ktory malokde ponuka, podla recenzii velmi nejde a hlavne ked je uspornejsi mozno o 10 percent, ale ako avizovany liek na pokuty totalne zlyhanie...

Keby bola ta cena za m2 so SkyactivX, ktory by mal spotrebu ako ten yaris hybrid, predalo by sa ich viac...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Však taky dostala mild-hybridní ústrojí, což ve třídě rozhodně není standard, aby ty emise plnila. Český importér na minulý rok počítal se zlomkem dosavadních prodejů, takže to asi nebude tak, že Mazda zkouší, co zákazníci snesou.
cudzinec111
Mild-hybrid a priamy vstrek tam su, ale ziadne turbo, ziadne vypinanie valcov, stale to je relativne lacny motor.
Český importér má očividne väčší zmysel pre realitu než centrála v Japonsku
Avatar - Mikesus
Mikesus
Mild hybrid je o ničem. Prave, ze v dane tride to zvládají casto bez něj. A jestli to Mazda poradne nezvlada ani s nim, to je na pováženou.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Souhlasim. Mít nějaký menší sky-x v m2, jsou schopni snížit emise a tma bude jedno, ze to moc nejede.
Avatar - palix
palix
121 "bublina" mala aspoň "zaujímavý" tvar a bola to pravoverná Mazda. Zato Fiesta so znakom Mazdy bola asi najhoršia Mazda akú kedy vyrobili. Síce som v tej Mazde nesedel, ale skúšal som jej "sestru" Fiestu a so svojími 182 cm som sa do nej nevedel pohodlne posadiť. Navyše to auto bolo škaredé.
Za mňa je najkrajšia Mazda 2 rada DE (roky 2007 až 2014) v zelenej farbe - krycie meno "žabka" 😉. Takú by som raz kľudne kúpil dcére ako jej prvé auto.
https😐/upload.wikimedia.org/…zda2_Touring.jpg
Arese
O té výrobě tehdejší Mazdy 121 coby přeznačkované Fiesty jsem od jednoho zasloužilého pracovníka jejího čerského zastoupení slyšel hezkou historku - předem domluvenou přítomnost mazďáckých superpřísných kontrolorů kvality ve španělské fabrice Fordu prý vedení tohoto závodu strpělo jen pár týdnů, pak je vyhnali. A ty auta pak občas přijížděly do mazdích showroomů s bizarními chybami - třeba volantem z Fiesty. 😁 😁 😁
Avatar - palix
palix
Sám si neviem predstaviť, že by ma mal kontrolovať Japonec 😄. Mám rád japonské autá (pre ich kvalitu), ale v Japonsku by som nechcel žiť ani pracovať.
traveldrive
Ale to sa trochu mýliš, to vajíčko s p.r.delkou a sťahovacou strechou bolo roztomilé a baby sa z neho išli zblázniť. Jasne, chlap sa musel červenať, keď do toho musel sadnúť. Fiesta vyzerala hrozne, s tým súhlas.

Sakra, je to možné, koľko nadávok a vulgarizmov sa tu dá napísať a písmená p.r.d musím písať s bodkami lebo mi to vyhviezdičkuje? To snáď nemyslíte vážne...
Arese
... mě nemilé překvapila svojí stísněností (skoro jako by to bylo o třídu menší auto) a přemrštěnou cenou (skoro jako by to bylo o třídu větší auto). No a prodejní výsledky tomu samozřejmě odpovídají.... 😒 :no:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tak nějak popisuješ všechny Mazdy, řekl bych...
Arese
Ano? A kterou ještě? Ze starších modelů jedině tu dvojku. Ovšem mizernou prostornost má i nová trojka hatchback, ale tam se jedná jen o zadní místa. Ve dvojce se cítím stísněně dokonce i vepředu. A že jsou Mazdy hodně drahé (podobně jako i Hondy), to je snad všeobecně známá věc. 😒
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
On blábolí, CX5 je superprostorná, M6 také. Obě jezdí super, rozhodně lépe než většina modelů konkurenčních značek.
CX3 je pro mne malá ale pro spoustu lidí je ok.
CX30 je také OK.
CX5 a M6 nejsou levné ale můžu prohlásit že jsou zcela bezporuchové, dostatečně výkonné (v dieselu) a dobře nám slouží. :yes:
cudzinec111
neblábolí😒br /> CX3 je zalostne mala oproti ostatnym ako captur, juke, kona, tie rozmery navyse sa niekde stratili
M3 ma skoro 4,5m v hatchi a skoro 4,7 v sedane - na tie vonkajsie rozmery je vnutri podpriemer, i30 s 4,3m je priestrannejsia. Navyse je nova generacia stiesnenejsia aj vpredu, o hatchi vzadu skoda reci
M6 ma problem iba v sedane - tam sa strecha jednoducho prilis zvazuje a na hlavu u 4,86m auta jednoducho zle
M2 je male auto - zazraky sa cakat nedaju.

Ale ano, CX30, CX5 a M6 kombi su priestranne.

Ako sa vsak pchaju do tej premie, kde ich nikto nechce (kupovat), tam mam pocit, ze vnutri je to take cele obstavane/utopene/stiesnene
ACE.
To, že je kabina méně prostorná má smysl, je víc zaměřená na jízdní vlastnosti a to platí opravdu asi u všech Mazd. Třeba s takovým BMW 1 to bylo na prostor hodně podobné (teda ta dvojka) a to je Mazda rozhodně alespoň o třídu níž.
cudzinec111
Doteraz to neplatilo - vsetky mazdy jazdia dobre a kabiny boli priestranne. Zeby nova mazda3 nejak citelne lepsie jazdila ako predosla sa povedat neda, je akurat vyrazne lepsie odhlucnena, co je citit, teda pocut😁
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Mazda je prostorná, dokud nepotřebuješ vézt více než sebe a jednoho spolujezdce...
TobeConti
No podla toho, ktora Mazda. Ja mam 3 minula generacia a velkostne je uplne v poriadku. Doteraz nelutujem kupu. Ma aj muchy ale priestor to nie je. A 6tka je pre mna priestranna v kabune pre posadku dost. Nie je to superb ale mala tiez nieje. Ak hovoris o dvojke mozno. Ale s miestom to tak zle nieje.
traveldrive
Tak s minulou generáciou už môžeš tvrdiť čo chceš (inak aj tá je zvonku dosť prerastená), tá súčasná je na tom horšie, lebo Japonci posunuli kabínu dozadu a interiér musel ustúpiť dlhému predku, ktorý má vyzerať športovo. K tomu malé okná jak na tanku, a aj v tom aute som sa cítil jak v tanku - tesno a tma.
TobeConti
Rozmerovo je ako aj ine hatchbacky, neviem co znamena pre teba prerastena. Pretoze v triede je vacsinou rozdiel par cm hore dole medzi autami inak su rozmery podobne. Otazka je s cim porovnavas. O minulej generacii hovorim, pretoze s nou jazdim a mal som do korony 40k rocne. V aute je pohodlne a nie je ani hlucne. Priestorovo mi vzdy stacila a casto som bol prekvapeny, ze som sa dokazal pobalit a pohodlne odviezt. Naozaj mam vela situacii ked som si myslel, ze to nepojde. Ale ak sa chce niekto rozvalit aj vzadu tak ani u konkurencii nenajde tak extremne vela miesta, ze by sa citil ako v Superbe a mohol by danu Mazdu vylozene hanit. Teda okrem Pulsaru, ktory skoncil tam so bol sokovany kolko miesta bolo vzadu. Co si pamatam ked som prechadzal jednotlive auta. V tejto triede ak nieco niekde dostanes tak niekde nieco ozelies. Ale z vlastnych skusenosti moje auto ponuka vsetko co clovek bezne potrebuje a na vysokej urovni.
A pisem o starej generacii, pretoze s nou mam vela skusenosti. A v novej som parkrat len sedel. No nebol to az taky rozdiel. Len to skosene zadne okno. To je skoda.
Avatar - palix
palix
Mne sa tiež nezdá, žeby v Mazde 3 minulej generácie bolo málo miesta. Dokonca aj keď má hatchback len 360l kufor, tak sa dokážeme pobaliť aj na dovolenku (2+2). Ja som na tej mojej Mazde 3 zatiaľ nejaké veľké muchy nenašiel.
Priestor v aute je individuálna vec - niekto potrebuje rodinný van a aj tak má málo miesta, iný sa s celou rodinou pohodlne zmestí aj do Fabie.
TobeConti
No ja to mam rovnako po skusenstiach s autom. Priestorovo staci aj pre rodinu. Ale musky som nasiel. 😁 No po celej dobe by som kupu zopakoval a musim konstatovat, ze je to robustne a pohodlne auto. Som zvedavy aka bude nova 6tka.
Avatar - palix
palix
Ja by som znova kúpil iba model, ktorý mám. Nová 3-ka sedan je síce veľmi pekné auto, ale za tie peniaze, ktoré stojí - ani náhodou. Keby som už musel z nejakého dôvodu kupovať auto, tak asi si počkám na málo jazdenú 3-ku (rovnakú ako mám teraz).
Arese
Tak nedobrý poměr celkové délky karoserie a délky kabiny je u některých Mazd holým faktem - např. u současné (ale i minulé) generace trojky. Důvod je poněkud bizarní - výfukové svody kvůli extrémně vysoké kompresi motoru Skyactiv nesmí s blokem svírat moc ostrý úhel, proto bylo i při příčném uložení agregátu nezbytné navrhnout nadprůměrně dlouhý motorový prostor... 😒 😒 😒
Avatar - Mikesus
Mikesus
Blábolíš ty. Občas sedni do něčeho jiného než Mazdy. Zrovna prostornost v dane kategorii je u Mazdy tragická. Ano M6 je prostorná v porovnani s B segmentu. Ale už casto u C segmentu je na pováženou a u D je to tragedie.
Od tebe objektivní hodnoceni ani cekat nemůžeme.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Mazda je malá, ať se ti to líbí nebo ne. V kontextu své třídy je vždycky menší. Ale od mazdího fanboye sotva můžu čekat kritický pohled.
Avatar - palix
palix
Napríklad novodobé 3-ky sú zvonka dosť veľké, len v interiéri to už taká hitparáda nie je. Osobne ale nemôžem povedať, žeby bola malá. Pre mňa vyzerá malé auto ináč - Škoda 100 (interiér), Fiat 126P... 😄.
Samozrejme keď som si sadol do predošlej generácie Corolly (sedan), tak pri rovnakom razvore (2700 mm) mala samozrejme vzadu podstatne viac miesta. Na druhej strane, čo som skúšal Focus, Civic, i30, tak v interiéri neboli nejako extrémne väčšie.Priestor je ale individuálna požiadavka - každý ho vníma trochu ináč.
Avatar - Allo
Allo
Jestli dostane "10ti stupňové" cvt od toyoty :yes:
Do města supr