Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST BMW 118i AT – Otázka priorit

103 komentářů

Avatar - iudex
iudex
Ja tam naopak nejakú kritiku motora nečítam, práveže redaktor konštatuje, že motor je dostatočne silný, je pružný a dobre sa zbiera z nízkych otáčok. A že ľavý pruh diaľnice nebude ideálny revír pre 103 kW trojvalec a mohol by ísť trochu lepšie je ešte pekne povedané. 😉
Osobne jediná motorizácia, ktorá ma v 1er láka, je 128ti. Do 120i je to slabé a M135i je zase ako štvorkolka dosť ťažká (1600 kg). Naviac prvé dojmy sú veľmi pozitívne a viackrát som zaregistroval, že 128ti je lepší hotheč ako M135i.
Anonym
Bejt to 100 koňovej Korejec, jede na ACZ jako vítr!
:no: :-!
webpaja
S +1,9m nikde moc pohodlí u univerzálního auta nižší střední nenajdeš.
Avatar - Ozzman
Ozzman
😁 Mne to připomíná Apple 😁 😁 A nebo další trendy značky, říká se těmto lidem pozéři... a mnohdy zdiskreditují něco zajímavého.... Pro mne je aktuálně i přes nesporné kvality mimo zájem cokoliv od koncernu. Díky těmto lidem..
Avatar - Ozzman
Ozzman
Možná by si mohl říct, jak ta cesta do práce vypadá, to se může diametrálně lišit.. Ale že se vůbec snažím..
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Za mna je to na taketo auto prave vykonovo tak akurat. Neviem ale 300 koni tu zase kazdy nepotrebuje.

PS: Nie su to zrovna korejci na ktorych sa tu furt kydalo pre kazdu blbost?

Mne skor vadi vizas 1tky. To aj i30 dnes uz vyzera sportovejsie ako toto obezne skoro polompvecko z mnichova. Za dane prachy navyse nekupitelny kusok. Je x lepsich dnes uz a to caro modrobielej vrtule uz fakt na kazdeho nezabera ako kedysi... na mna teda vobec... samozrejme auto to bude opat technicky super namakane ale ani konkurencia dnes uz nespi ... minimalne na poli dizajnu je to strasna slabota az bida to co bawo nam tu tlaci do oci. V tomto aj korejci su uz davno o level inde ako tato skostnatela predokolkova radobypremiovka
Avatar - iudex
iudex
Ja tam nevidím problém, je predsa jasné, že trojvalec s priemerným výkonom nebude zrovna excelovať na diaľnici, predsalen 1er nie je mušia váha (toľko vážil môj bývalý Golf GTI).
Avatar - iudex
iudex
Autor dvakrát píše, že na aute sú 17ky😒br /> "...krásná tmavá 17palcová kola na 13.832 Kč...
Pro úplnost dodávám, že naše auto jezdilo na 17palcových kolech obutých do pneumatik o rozměru 225/45."
Na fotke ale jasne vidím 18ky (225/40 R1😄: https😐/www.auto.cz/…t-otazka-priorit?…
Tak ako to teda je?
Avatar - iudex
iudex
Z toho istého dôvodu, z ktorého sú západoeurópske mestá plné minulogeneračných 118i a 118d. Proste dostaneš rovnako dobre jazdiace auto ako ponúka lepší mainstream, ale s prémiovým znakom.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jo díky. Tohle jsem teda neregistroval.

Jestli mi to dává smysl? Upřímně nedává. Se stejnou logikou nebudu dělat ani podélné nastavení volantu, nebo sklonu opěradla?! Vždyť většina lidí si správnou pozici nastavit taky neumí a netýká se to jen pásu...
Avatar - Dinar
Dinar
To už tu taky bylo xkrát a xkrát bylo odpovězeno. BMW výškově stavitelné pásy vůbec nepoužívá, oni tvrdí, že to nadělá víc škody než užitku, protože lidé si to neumí nastavit, resp. že to mají většinou špatně a že jejich univerzální umístění v daném modelu je z hlediska bezpečnosti ideální. Byla k tomu kdysi celá tisková zpráva. Sám si přeber, jestli ti to dává smysl.
shollo
Ten motor je úplne v pohode na bežné jazdenie. Manželka ho má v X1 a ani pri diaľničnej 130 resp. 140 nie je problém ísť svižne. Aj v zahraničných testoch sa o tomto motore vyjadrujú pozitívne.
adamzprahy
Nemyslím to paušálně. Ale někteří i moji známí mají dost nepochopitelný ego boost i když jezdí základní 118i apod. Mají radost, fajn, ale takovýto hraní si na něco víc než "chudáci" v Golfech, rádoby fanatismus, otočka v názorech, focení se na sociální sítě s logem BMW každý týden...Přitom tyhle verze nejsou o moc víc než mainstream, těží jen z image silnějších modelů.
Mr.Murphy
.... no, mainstream by mi nevadil z pohledu nějaké image atd.... ale taky bych chtěl aby to jak to BMW i fungovalo - tzn. špičková kvalita jízdy v rámci třídy, efektivní ovládání výbavy auta, atd. Za prachy co stojí to Bávo vidím Ford Focus ST 2.3T, který je logicky někde úplně jinde, ale je otázka co pohodlí, spotřeba ve městě atd. atd. - prostě ne každý chce HH..... spíš bych chtěl hatch který má bezpečný výkon a kulturní projev motoru a zároveň se v tom dá pohodlně cestovat, nic "hot"..... Třeba u korejců dostaneš čtyřválec 150PS, je otázka jak to celé funguje, jestli si to Bávo obhájí ten příplatek 200 tisíc nebo kolik....
Avatar - iudex
iudex
Čo zimáky? Ako že redaktor jazdil ešte na letných 17kach, o ktorých píše, ale počas testu im auto prezuli na 18ky a na nich to potom nafotili? 😉 To asi nie.
Každopádne mohol by redaktor vysvetliť, na čom vlastne jazdil.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ty parametry jsou naopak hezké, 8.5s stovka a Vmax 213. To není vůbec pomalé auto. Jezdil jsem s tímto motorem, když ho BMW uvedl v 2er AT a mimo nízké otáčky, kdy bylo slyšet známé Htp 😁, to jelo hezky, pro 1er ideální motorizace, pokud to někdo bere jako kompakt a ne auto pro zábavu.
Avatar - iudex
iudex
Už mi tu raz jeden redaktor vysvetľoval, že fotky v galérii nemusia vždy zobrazovať práve testované auto (lebo korona, lebo foťák, lebo zlé počasie na fotenie atp.) a preto pre zjednodušenie dajú promo fotky resp. fotky z prvých jázd. Tu je ale zrejmé, že ide o auto, ktoré sa testovalo https😐/www.auto.cz/…t-otazka-priorit?…
Mig_35
Vzpomínám si, ze te podobne dynamické parametry u SUV korejského výrobce vůbec neuspokojovaly, u osobního BMW už je ale všechno v nejlepším poradku 😉
Mig_35
Sorento se zrychlením o cca 0,8 sekundy horším bylo klasifikováno jako nedostatečné. Osobně bych si myslel, ze u takové krabice jsou ty čísla daleko podruznejsi, než u hhatche od značky, která si zakládá na sportovním nádechu svých vozů...
Avatar - Dinar
Dinar
Souhlasím s fostkem a tím, co píše Ozzy níže. Spolehnout se na ten test, tak nabudu dojmu, že 118i je nějaký chcípáček s tříhrnkem. Jenže ono to má parametry motoru 110kW verze 1,8turbo (zrychlení, vmax.) a nevím o tom, že by auta s tímto motorem někdy někdo považoval za nedostatečná v levém pruhu dálnice. Buď se obecně tolik změnilo vnímání rychlosti nebo je to prostě jen pitomě napsané. Podobně se spotřebou, novinářská testovačka, zima, studený motor, rychlostní testy, spotřeba 9,6 je moc "na auto s tříválcem", podle autora. Zase nám podsouvá, že tu jde o nějakou podměrečnou motorizaci, jenže to není litr, ale patnáctistovka, takže až pojede test s nějakou 1,5tsi a udělá podobnou spotřebu (a to bez problému), napíše, že je to moc na auto s malým čtyřválcem? Pochybuju, patnáctistovka je dneska naprosto standardní motorizace v dané třídě. Jel jsem tenhle motor ve 2er gc, auto samo o sobě je šméčko (hra na výšší třídu), ale ten motor byl velmi příjemné překvapení, s manuálem, vybírat zábavný hb a chtít kvedlat, klidně bych si základní 1er s tímhle uměl představit, zvuk točeného motoru je, alespoň pro mé uši, výrazně lepší než trápivé hučení 1,5tsi např., ale i 1,3ky v MB-A (a tu považuju za výborný motor). 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Obávám se, že BMW v tomto má pravdu, většina majitelů vůbec nebude tušit, který kola jsou poháněný... Takže asi logický důsledek snahy zalíbit se trhu. Že to není zadohrab? Že to je jen další tuctový kompakt? Je. Jenže ten znak a ledvinky tomu nikdo upřít nemůže.

Pro německý důchodce dobrý. Koneckonců tam jsou tyhle auta běžným spotřebním zbožím. To jen u nás to bude pozérským vozem pro méně úspěšné čubičky, které nevytáhly ze svýho nabíječe alespoń X4ku...Ale i tak, stačí v černý metle dát folie na okna, velký kola, a furt to bude holka s šik báwem... A pak to bude v bílé základní fleetový zabiják pro všechny ambiciozní pipiny toužící po firemním úspěchu. Firma může slibovat, že dostane báwo jako služebku a pipinka bude mít pocit, že je něčím lepším než sousedka co má o půl míče dražšího Superba...
Anonym
Je to na konci doslova.
V plusech a mínusech.
Mig_35
dostali jsme lekci grátis od opravdických srdcařů a petroheadů a my všichni pózéři teď zalezeme pod postel... :yes:
https😐/cs.wikipedia.org/…ej_a_celn%C3%ADk
adamzprahy
Je to v Moje Vozidlo -> Nastavení vozidla -> Umístění vozidla (úplně dole) a tam to zaškrtni.

Osobně bych se hodně zajímal o to proč to deaktivovali, trochu bych se bál co s autem dělali 😐

btw BMW má manuál v aplikaci (samostatné) - používám to na iOS, umí to vyhledávat takže dobrý :yes:
Mr.Murphy
.... máš vlastně pravdu ale ten cenový rozdíl je zásadně vyšší než 50-100 navrch.... spíš 250.... 😉 jako ceník BMW a VW kvůli tomu googlovat nebudu ale výše jsem psal, to co tohle Bávo v dané specifikaci stojí Golf GTI!!!

Jinak ale je pravda že ne každý chce optimalizovat poměr cena/výkon.... někdo prostě chce co nejlepší auto a připlatí si..... Já bych si taky připlatil za 5er v kombíku, i když stojí 2x víc než Superb.... prostě proto že se rád dobře svezu....
adamzprahy
Mig_35: Tak jako zubař samozřejmě taky pomáhá. Já mám se zuby pořád problémy, tak jsem za každého dobrého zubaře rád 😊

Co se týče vnitřní síly, tak ti asi úplně nerozumím 😁 Moje pointa byla asi jiná. Mám známé co mají M3, M4 a podobné stroje a u piva jsou schopni rozumně diskutovat o běžných autech...a nemusí se chvástat a každému na potkání říkat jak jezdí jenom BMW a doporučili by to i své babičce, protože VW je pro póvl. Prostě si na nic nehrají. Ale nechme toho, co jsem chtěl naznačit jsem naznačil, nemá cenu o tom dál slovíčkařit takhle v diskusi 😊
Freddka
Jo jasny srdcari BMW budou ohrnovat nos. Zadokolky, motory atd.
A pak tomu budou rikat pozerstvi a ja nevim co, ale...

... ale podle me jsou tohle super auticka. Vypada to lip jak Golf? Jo. Ma to lepsi interier? Jo. Ma to infotainment co funguje? Jo. Jezdi to pekne a lip nez Golf? Jo.

A kolik to stoji? Jako Golf? 50-100 navrch? Tak neni co vahat.
Trivalec? Vubec neni problem jezdit s auty kolem 100 kW, zadny zazrak to neni, ale do dalnicnich 140 kmh uuuuplne v pohodicce staci.

Proste fajn auticka. A ze nekdo bude ohrnovat nos, to je jeho problem. To majitele netrapi.
Mig_35
Zatímco u tebe byla motivací čistá radost z řízení... o značku ti vůbec neslo.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Snad se tě to nedotklo, protože to co píše Adam je z velké části prostě fakt. Je tu pár lidí, kteří BMW chápou, umí ocenit a proto si ho kupují, Dinar, Paja, tebe jsem taky s jedním 330i kdysi viděl a mnoho dalších, ale pak máš zástup lidí, kteří to koupí i kdyby to byla převlečená Dacie, jen proto, že je to společenský status... pro automobilku je to ideál, protože ta první skupina jim nedělá tak masivní obrat... je to jako s applem a mnoho dalšími "trendy" značkami...

A to zdaleka není jen problém BMW, ale mnohých dalších prémiovek... a v našich končinách i Škodovky či VW...
adamzprahy
Jinak nemám vůbec nic proti 1er, dokonce ani 2GC mi nevadí.

Třeba taková 316d a 318d/i jsou podle mě úplný nesmysl. To auto má totálně nevyužitý potenciál a jsou to vyhozené peníze oknem. Koupíš si auto, kde máš málo místa, slabší komfort a to z důvodu, který nevyužiješ, protože máš slabý motor.

Vadí mi, že znám lidi co si vypotí nějaký základ a chovají se jak popisuju. Proto jsem reagoval na Murphyho s tím výběrem "pro sousedy".
adamzprahy
To co popisuješ jsou víceméně důvody proč osobně nemám moc pochopení k jakémukoliv BMW pod 20i/d. Dneska už aspoň ty BMW mají dobrý interiér a to může být argument. Jinak mám to jako ty, řeším jak to auto funguje a ne jak působí na sousedy. Obávám se, že jsme v menšině a mám názor opřený o pár osobních zkušeností, že velká část lidí co jezdí BMW jsou pozéři a typicky kupují tyhle základy. Těch co ví v čem mají BMW skutečně silné stránky není moc. Asi kontroverzní názor, ale jen pro úplnost, já BMW mám taky než mě fanoušci ukamenují 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jde o to, jestli ti nevadí jít do mainstreamu, protože za ty prachy jsi už u nějakých HH motorizací a to bych já třeba upřednostnil, namísto tohoto BMW, pokud máš rozpočet vyšší, pak jasné, že prémie nabídne také velmi zajímavé motorizace 😊
Avatar - pradeda777
pradeda777
Také jsem tento motor jel v 2AT s automatem a musím souhlasit, že co se týče výkonu, nebylo mu co vytknout. :-!
Avatar - iudex
iudex
Mala by byt od Getragu, rovnako ako manuály. 8st HDM automat je od Aisinu. Aktuálna 1er F40 už nemá nikde automat od ZF.
Avatar - Dinar
Dinar
Getrag 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Proti 1.5 Tsi to má alepson průběh a gradaci výkonu, což s manuálem asi spíš chci, než že bych řešil 0.5 litru spotřeby.. :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Celkově foto nesedí. Jestli něco bývá v testech ok, tak to je kvalita foto jako takových. Tady ty fotky dělalo nějaký jelito, upřímně i můj chytrofon umí udělat hezčí foto 😒] To byla zas nějaká krizovka....
Avatar - iudex
iudex
Že je to "len" bežný kompakt s FWD a nikomu to nevadí už úspešne otestovalo Audi a následne Mercedes, takže ak to nevadí tam, nebude to ani pri BMW. A trh to potvrdzuje (1er je na 7. mieste v triede, predbehlo A3).
Na druhej strane bavorskí určite vnímajú aj tú menšinu (malú, ale hlasne kričiacu), ktorej sa to nepáči, možno aj preto uviedlo na trh spomínanú 128ti ako zábavnú hot verziu. Ja som zvedavý, či tento krok zopakuje aj Audi a Mercedes (tí tiež majú medzi bežnými verziami a hot verziami, ktoré sú navyše len štvorkolky, pomerne veľký odstup, výkonový aj cenový).
Avatar - iudex
iudex
Ale jo, tie parametre sú slušné a v pohode postačujúce na také to bežné jazdenie. Ako tradične bavoráky z daného výkonu dosiahnu lepšiu dynamiku ako konkurencia.
Mig_35
kolik ti je? mně 48 a potřeboval jsem čas, abych přestal řešit takové krávoviny... ať si každý jezdí čím chce, ať si dává na fejsbůk co chce a nechci soudit druhé, protože já dělám určitě taky něco, co oni považují za divné...
Mr.Murphy
.... tenhle přístup naprosto chápu, na druhou stranu když začnu zvažovat konkurenci, tak osobně bych vyřadil vše od VW a PSA kvůli dotykáčovému ovládání všeho, Renault asi takové kvality jízdy a zbytku auta mít nebude, Italové nic nemají a nakonec mi zbydou Korejci a Ford, možná Mazda.... 😄 taky bych do takového BMW nešel, ale z mého pohledu té relevantní konkurence není až tak nekonečně, jak by se mohlo zdát.... Ty by sis vybral jaký "lepší" hatch?
ACE.
Právě, pro někoho to asi hraje roli, ale pro mě jako uživatel, kterého zajímá jízda samotná a ne sousedé je to naprosto nesmyslné.
ACE.
Jistě to není špatné auto, bude určitě tak nějak dostačovat. Ale otázka je, proč si kupovat tak nějak dostatečné auto za zbytečně moc peněz?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Áčko je taky jen bída s hvězdu na kapotě... Ale furt je to mergl. A když přisolíš tak tam ty technologie jsou.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Strasna bieda za tie prachy ked zvazis ze je to bmw a pritom podobnu srandu ti ponukne aj golfik... navyse tento pribrzdeny a naduty dizajn to ako fakt?.. je vidiet ze bawo uz preslapuje. Aj Mazda 3 je dnes uz o parnik inde hoc prakticka kvoli tomu uz moc nie je.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Proč to do psí díry nemá ani výškově stavitelné bezpečnostní pásy??? Tohle vždy absolutně nechápu... Stejně jako Leon a další... Bezpečnost především? Jak u koho... U prémie bych ale tady ústupky nečekal. Windows 10 nás sice chrání, ale BMW 1er příliš ne... :-!
PepeST
Ja som si toto auto kúpil ako prvé BMW práve preto, že je to predokolka. Chcel som kvalitné, seriózne auto (hatchback) v takýchto rozmeroch. Pôvodne som chcel Focus, lebo predtým som mal 4 Fordy. Ale cenovo ma toto auto prekvapilo a zatiaľ som spokojný (presne táto výbava, motor a prevodovka).
PepeST
auto plachtí aj v režime COMFORT, nielen v ECO PRO (ten som nikdy nepoužil)
Mig_35
47, proč jsem napsal 48? 😄
No ale zase tak velkej rozdíl to není
Avatar - xxc
xxc
Nastavené, ďakujem veľmi pekne za radu. Neviem čo s autom robili, menili nejaký senzor vo výfuku. Ja už s ním nejazdím, ale polohu je niekedy dobré vedieť.
Avatar - honzaHK
honzaHK
Problémy s řetězem měl motor N13, tedy Prince, ty občas odcházely. V tomto autě je již B38, což je v podstatě polovina B58, takže spolehlivost by měla být v pořádku.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To nic nemění na tom, ze drtivá většina to používá jako znak sociálního statusu. Stejně by se to dalo napsat o BMW. Jinak používám iOS i android a každé má neco
traveldrive
Netrep, prosím ťa. Za všetkým je obvykle šetrenie nákladov, ani prémiový výrobca sa tomu nevyhne. A ak už niečo ušetrí, musí k tomu vymyslieť nejakú zmysluplnú výhovorku.
Ja som na minulom aute výškovo nastaviteľný pás mal, teraz nemám, a pekne ma to to štve.
Avatar - Alf1k
Alf1k
Mig rád pitvá a slovíčkaří což jsem za svou krátkou kariéru na diskuzích auto.cz už pochopil 😄
Ale že je takhle starý mládenec jsem netušil 😲
Avatar - Alf1k
Alf1k
:yes:
Avatar - Alf1k
Alf1k
Vidíš, já jezdím daily taky autem, který se dnes dá sehnat cca 3 letý taky kolem milionu a přes vesnici kde na mně kouká půlka lidí skrz prsty ještě otevřu klapky (přes den) a je mi úplně ukradenej jejich pohled na mě, kterej je právě i kvůli vozovému parku ten nejhorší možnej. Přitom mě nezajímaj, nechci od nikoho nic. Takže zavděčit se těmto lidem tím, že se spokojím s “oktávkou” aby byli “všichni spokojený” nechápu, žiješ jenom jednou chlape 😁
Jasně, když ke mně přijede uklizečka v Benzu tak si v duchu řeknu, že je to minimálně zajímavé, ale pro mne jseš doktor jako každej jinej, zuby uměj bejt fakt pakárna a je určitě spousta lidí co za dobré zubaře děkují bohu i kdyby jezdili Rolls 😉
Avatar - Alf1k
Alf1k
Určitě to nehodlám dál rozvíjet modré slunce na auto.cz 😄 jestli se ti chce tak mi sem akorát můžeš napsat lepší řešení a organismus na androidu ať se zasměju a toď vše. Šťastnýho silvestra přeju! 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Alfik: to jsi ale nemluvil zrovna o Apple...
Avatar - Alf1k
Alf1k
Ozzy aniž bych byl jablečnej fanatik tak😒br /> Nebudeš tomu věřit, ale i dnes je spousta produktů a značek trendy i proto, že prostě fungují, vydrží a můžou vyučovat jak má fungovat vylazenost a vzájemná komunikace systémů 😄
Ano často je to za nekřesťanské peníze.
Porsche taky nestojí stejně jako Ford 😁
adamzprahy
1.5 TSI před tou svolávačkou umělo tak cukat až to chcíplo, takže tam to bohužel nadsázka není, ale oficiálně přiznaný problém 😁
Freddka
GTI v automatu je o 80tis drazsi nez toto konkretni testovane auito a asi bys tam nejaky priplatek musel dat.
Ale o tom to neni. Podle me proste kdo chce pekny v pohode auticko, tohle je zajimava volba. Penize bud mas a kupujes, nebo ne, to je celkem jednoduchy. Rozhodne to neni v teto specifikaci nejak vyrazne drahe auto. Pokud ti je penez lito, vzdycky je tady Golf a Focus, to jsou super auta.
Avatar - xxc
xxc
U nas maju zubari zlavu 20% na BMW, cize tie auta su podobne drahe, ako ostatne nepremiove auta. Mozno aj preto vidno tolko beznych BMW medzi ludom. Urcite za podobne ceny ponukaju aj inym. Volvo nechcelo dat zlavu, Mercedes 4%.
Avatar - xxc
xxc
Viete mi poradit, ako aktivujem v aute GPS positioning, aby som mohol vidiet polohu auta v BMW connected drive? Kedysi to fungovalo v pohode, po navsteve servisu mi vo Vehicle Finderi pise, ze "To use this feature, please activate GPS positioning in your vehicle. Ale kde a ako??? Pomoze precitat navod? 😄
Shorty193
Podľa mňa to robia v zime takmer všetky TSI od 1.4 cez 1.2 až po 1.0 vrátane 1.5 no stále si myslím ze sa to dá takmer uplne eliminovať citlivou prácou s plynom a spojkou. S 2.0 som nejazdil a aj s 1.5 len pár krát takže som to skôr myslel s humorom a nadsazkou.

a k tomu pozerstvu mam asi taky názor ze bez ohľadu na vek, pohlavie, rasu, vzdelanie, vierovyznanie, výšku majetku je šanca ze je niekto primitiv úplne rovnaká. Vždy je to o konkrétnom jedincovi v konkrétnej skupine.
Aj ten co chváli svoje second hand BMW 116i kade chodí by sa inak správal v kruhu majiteľov Ferrari a inak na internete pod rúškom anonymity.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Akorát jsem nepochopil, proč je pro BMW takový problém poskytnout jednu zábavnou verzi s manuálem. Takhle je to pořád rezignace na pozice nejlepších puristických HH od značky, která má radost jízdy ve sloganu.
dr.Remorey
Tak přesně kvůli takovým jarmilum jsme za hovada 😁 samozřejmě, pokud má někdo prioritu koupit si dráhy auto, není to problém, do těch nákladů měsíčně schovas leasing na co chceš. Ta normální většina to ale investuje do vzdělání, zaměstnanců a vybavení a jezdí autem za řekněme milion. Což není až takový utrpení 😁
adamzprahy
Shorty193: To zní jako 1.5 TSI? Byla na to svolávačka, po které se to dost zlepšilo.
Shorty193
Ono tiez záleží aké kone... dostihove sú fajn... ale keď sú tam pod kapotou parkurové... tak ti to pri rozjazdoch skáče ako moje Tsi od VW group. 🤣
Mig_35
tady v Brně znám jednoho, co do roka od otevření ordinace jezdil v longové sedmě. když se sousedovic kluk hlásil na medicínu, měl hned jasno - bude zubař. možná by mohl zachraňovat lidské životy ale rozhodnul se zachránit svoji životní úroveň😊
Mig_35
a vnitřní síla, tvoje vnitřní síla spočívá v tom, že si řekneš "no tak má trojku a má z ní radost, já mám pětku co má dvakrát tolik koní, ale to ze mě ještě nedělá lepšího člověka, děkuju ti pane, že jsi ke mě tak štědrý a vím, že si to ani nezasloužím" :yes:
dr.Remorey
Hele je to asi o povaze. Já prostě od lidí nerad beru prachy, nejsem obchodník. A vůbec mi to nejde dohromady s tím koupit si auto za 3 mega... Do práce jezdím autem, co má hodnotu týdenního obratu a vseci jsou spokojeni 😁
Mr.Murphy
hele tak zrovna zubař si asi může koupit co chce - stejně o vás víme že jste nechutně ve vatě.... 😉 a co se stane když budeš do práce jezdit ve Ferrari? přestanou ti chodit lidi? těžko..... Já třeba pracuju v automotive v obalech a tam je prostě blbý se hádat doslova o desetníky (na položkách kterých dodáváš desetitisíce) a jezdit v prémii.... Ale jako zubař bych se fakt nestyděl.... (a koupil si Maserati 😁 )
dr.Remorey
chápu řeč tvojeho kmene a úplně rozumím.
jsem stejná věková kategorie a i v řádách mým kamarádu a kolegu je kopec lidí, co si koupilo jetý Q7 a X5, protože klíčky na stole i pres to, že řekneme ekonomicky na tom určite nejsou líp.
Já se na to dívám presne z opačnýho konce. Koupil jsem nenápadný Volvo, protože mladej zubar v BMW, to je pro malomestanskou společnost jako rudej hadr. Ale chápu, to je specifikum našeho povolání + je to muj osobní problém, že nerad dráždím pospolitý lid...
adamzprahy
Ne, nic takového neříkám. A jsi mimo, já původně pro BMW šel a postupně zkoušel 330i, m340i, 320d, X3, 530d, k tomu i jiné značky premiové i nepremiové, to je dlouhý příběh a není to teď důležité. Nakonec to dopadlo jak to dopadlo a jsem za to rád.

Ale to o čem se bavíme je něco jiného. Znám borce, který když přijde řeč na auta, začne mít slovní průjem o tom jak jezdí jenom BMW, protože zátah a zábava za volantem a jezdí základní 318d bez jakýchkoliv příplatků. To auto vytahuje pořád jak kdyby si koupil M3 😁 Svezl mě v tom a jsme zpátky u mého názoru, který odstartoval tuto diskuzi.
Mig_35
Jj zakázal bych prispívat :yes: :yes: :yes:
Mig_35
Takže vlastnictví jednoho BMW, ke kterému jsi přišel spíše náhodou, a které obvykle hodnoty značky naplňuje jen tou motorizací, z tebe činí fajnšmekra?
ACE.
Nechci použít slovo "lepší", řekněme spíš výhodnější poměr cena vs výkon a v těchto relacích by to byla nejspíš ta Mazda a nebo Honda.
adamzprahy
Tak jestli je to důležité, já měl v rezervaci VW Touareg 😁 Pak přišel kolega zda nechci převzít jeho operák, protože se do 540i touring nevejde a chce X7. A 340 koní s architekturou 5er (podélný R6 za nápravou, preference RWD i v xdrivu apod.) opravdu mainstream nenabízí 😊
Freddka
Jeste jedna vec - ted teda doufam, ze se nepletu, ale pisete "verze 118d s mimořádně úsporným a dvěma turbodmychadly přeplňovaným dvoulitrem se mi líbila víc".

118d myslim nema dve turba, ale je to jedno turbo s variabilni geometrii.
https😐/www.automobile-catalog.com/…00/bmw_118d.html
Commonrail 2000 bar, TwinPower Turbo (variable geometry turbo).
Mig_35
Jestli je ježdění v dieselové ctyrkolce chápáno jako fajnšmekrovství k BMW....
adamzprahy
Ale jo, mně je to jedno. Je mi téměř o 20 let méně a právě v té sociální bublině lidí okolo 30 to vnímám nejsilněji. Trpím na ty keci i na pracovních schůzkách. Prostě někdo si koupí základní bmw a najednou vytahuje pořád klíče na stůl vrtulí nahoru. To se člověk musí smát a jsme u toho jak tato debata začala. Tihle lidé si to koupili kvůli statusu.
Mr.Murphy
.... takhle.... to výše testované Bávo stojí jako Golf GTI (TSI/DSG) - kdyby se jednalo o minulou generaci Golfu, řeknu že není o čem.... prostě motorově zcela jinde, nejspíš i výbavou atd.... Ale třeba současný Golf s tím jeho matlacím dotykáčem, infotaimentem co pomalu startuje.... nakonec si dovedu představit, že někdo řekne, že za ty prachy si raději zaplatí zcela dotažené auto, které má motor důstojný pro běžné využití, než nadupaný hatch, kde ale bude muset dělat kompromisy na něčem jiném....

ale v principu samozřejmě souhlasím, že kupovat si cokoliv "v holobytu" jen kvůli logu je trapné..... o tom žádná....
Avatar - Dinar
Dinar
Které že korejské suv v základní motorizaci to bylo?
Anebo je to jen klasický pokus o migovskou chytristiku, která se, jako obvykle, zcela míjí s podstatou věci?
Mig_35
To musí být radost dělat redachtora.
“furt ve střehu!” řekl by nebohý Franta Kocourek :yes:
Avatar - iudex
iudex
Tak pri dízli to máš jednoduchšie, nové TDI evo sa zjavne vydarilo a je nielen papierovo, ale reálne veľmi úsporné.
Len ja dízel nemusím a akceptoval by som ho až vo oveľa väčších a ťažších autách, tak od A6, resp. Q5 vyššie.
Avatar - Dinar
Dinar
😄 :yes:
Avatar - wakantanka
wakantanka
nevie náhodou niekto od koho je tá dvojspojka? Ak je 8 stupňový automat, tak nikde nazbudnú prizvukovať že je to ZF. Tuto o pôvode ani čiarka.
Othello
Jak je u BMW už asi tradice, v parametrech motoru mají zase botu. Udané hodnoty výkonu a momentu se vzájemně vylučují

redakce si toho nevšimla ?
admin badge
David Bureš (Auto.cz)
Díky za upozornění. Máte pravdu, byly tam 18ky. Kolega si nevšiml, že v otázce kol nesedí specifikace dodaná k autu, v níž byly uvedeny právě 17ky. Teď už je to v pořádku.
ProchyToman
By bylo srovnani s focusem 1,5. To ma byt nejlepsi trivalec, asi teda krome noveho v toyotě yaris. Bmw mam rad, ale jakmile se svezes je to kolikrat vsechno jinak. Ale cenovka asi good za holotu. Mas bago a minimalne dobrej pocit, ze tam urcita kvalitka bude.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To si myslím, že dokáže. Golf s 1.5 Tsi dá stovku za 9.2 (96kw), potažmo 8.5 (110kw). Fokus je ještě trochu pomalejší.
Avatar - iudex
iudex
Uvidíme, ako sa to prejaví na predajoch. Mne sa A3 dizajnovo tiež páči oveľa viac, ako 1er, ale osobne by som si nevedel vybrať. Bežné motorizácie (1,5TSI) ma neoslovujú a S3 je už pomerne drahá, pritom stále hodnotená ako typické Audi, t.j. nie zrovna záživná. Jediná zaujímavá verzia je (resp. bude) RS3 s päťvalcom, ale to bude cenovo vysoko a cena neobhájiteľná.
Shorty193
Reálnu skúsenosť nemám tak sa nedokážem vyjadriť... ale ze by to až skapinalo som teda ani ja nečítal... len o kolísaní výkonu...
Avatar - xxc
xxc
asi maju nejake studie, ludia su radi, ked si nastavia sedadlo, zrkadla a volant, pasy sa im nastavovat nechce 😄
Avatar - xxc
xxc
len sa zadiera, nie? 😄
Avatar - white label
white label
"...u hhatche..." ???
Tak on je najednou 118i dokonce rovnou hh? Zvláštní diskusní přemet...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Za mě mám jasno. 2.0 TDI. Celkově si to v A3 tak nějak sedlo. Design, technologie, ovládání... Ano, ergonomie nešla do smetí jako u Golfu nebo Octavie.
Shorty193
Nazdar,

ci to vypadá "líp" je čisto subjektívne. Jednému sa paci to a druhému ono, a to isté platí pre interiér.
S tým infotainment-om sa tiež dá žiť a niekomu nesadne ani to v BMW ale povedzme ze vo všeobecnosti je lepší ako vo VW
Tak isto ako aj jazdné vlastnosti sú v BMW lepšie (verím že o tom sa nemusíme baviť ale koľko ľudí to reálne oceni/pozná).
Avšak stojí to za ten príplatok v dobe keď priemerna mzda je čo ja viem 35tis CZK a 1100€???
Z môjho pohľadu človeka co ma cez 190cm je to auto proste malé a radšej si kúpim inde a "ješte vydelám"...
A o tom to je, že pre každého je to pravé orechové niečo iné a každý si môže vybrať a tu by som čakal že sa bude hodnotiť to čo sa nedozviem keď si do auta sadnem v showroome... 🤷🏻‍♂️
Shorty193
Prešiel som si viacero recenzií a diskusii k nim. A prišiel na nasledovné😒br />
1. redakcia je banda hlupákov čo robí recenzie pre seba a nie pre ľudí. Minimum faktov a len dojmy nepodporene nejakým meraním. Výber áut absolútne nezohľadňuje trh a ak zoberiem nejaké recenzie tu na moje.auto.cz (z tých lepších) reálnych majiteľov áut tak sa dozviem oveľa viac. To je na zamyslenie. Ale na porovnanie na SVK to nie je lepšie. 🤷🏻‍♂️

2. Väčšina diskutujúcich (nebudem menovať) sa absolútne nedokáže pozrieť na svet očami niekoho iného. Čakal by som že sa tu stretnú ľudia ktorí recenzovane auto majú a rozporuju vyjadrenia autora s ľuďmi ktorí sa o recenzovane auto zaujímajú na témy ktoré nie sú subjektívne ako napríklad spotreba. Avšak aj tu chýba zo strany diskutujúcich dostatok faktov. Všetci vieme s ľubovoľným autom jazdiť za 5l na 100km ako aj za 25l na 100km... ale nikto nepodporí tie hodnoty ďalšími informáciami ako profil trasy, priemerná rýchlosť, jazdný štýl a podobne.

3. Aj napriek tomu ma to tu baví a som rád že to tu je. Aj keď niektorým by som zakázal prispievať...

Držte sa a pekny zvyšok roka.
Shorty
ProchyToman
Jinak ke spotrebe, za skoro deset litru jsem normalne jezdil s Mustangem do prace a s Mini 170kw za 8. Tam bude asi nezajeto nebo nevim.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Za mě v téhle třídě to vidím na vítězství nové A3. Ta se prostě povedla.
Anonym
Zimáky?
Anonym
To je jednoduchý😒br /> Nejlepší jízda na webu!