Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
twistedTSD
Nové i20 bych vytkl lacinější interiér, unylý design a momentálně sebevědomé ceny, ale líbí se mi její praktické pojetí. V testu mě celkem zarazily dynamické parametry i spotřeba. Několik let stará nehybridní Fabia o nižším výkonu a podobných parametrech jezdí za méně. Klasická 74 kW verze je asi mnohem smysluplnější.
Podľa čoho identifikuješ lacnejší interiér? Že nie sú všetky plasty čierne? Alebo je tam málo lesklého klavírneho povrchu? Unylý design? Jasne, Fabia to nie je.
Protikoncernový kvičení? Napsal svůj názor. Nemusíš se ztrapňovat. Napiš v klidu svůj.
Podľa seba súdim teba? Kvičanie tu vídam leda tak v tvojom podaní. Pýtal som sa, čím je interiér lacnejší - príde mi vpohode porovnateľný s čímkoľvek. Naviac sa to z fotiek ťažko pozná. Unylý design - Kefalín, čo si pod tým slovom "unylý" predstavujetě? Nemoderný? Nevýrazný? Ťažkopádny? Príliš jednoduchý? Schová sa do toho čokoľvek. Fabia nebola žiadna moderna, ale často bola príkladom, pretože škodovácky dizajn je údajne nadčasový a nestárne. Logicky je na rane ako prvá pri porovnávaní.
Interiér - všechny plasty tvrdé a žádný dekor, který by to ozvláštnil. Design - v nižších výbavách vyloženě nuda.
Tak na tvrdé plasty sme si už hádam zvykli, hlavne pri týchto lacnejších autách. Dekor by bol fajn, prečo nie.
U ktorého auta tejto triedy nie je design v nižších výbavách väčšia lebo menšia nuda? Menšie displeje, menej tlačítiek, sorry, ja zas v tomto nevidím voči konkurencii na kritiku nič.
U ktorého auta tejto triedy nie je design v nižších výbavách väčšia lebo menšia nuda? Menšie displeje, menej tlačítiek, sorry, ja zas v tomto nevidím voči konkurencii na kritiku nič.
Koncernovej volkssturm je poněkud mdlého rozumu, všichni kolem něj jsou dementi a moc nerozumí psanému textu, takže asi tak.
Chováš se jako chudák.
Tato debata začala blitím traveldriva na koncern. Do té doby tu nepadlo o koncernu slovo.
No, hlavně že ses vyslintal.
Tato debata začala blitím traveldriva na koncern. Do té doby tu nepadlo o koncernu slovo.
No, hlavně že ses vyslintal.
Ale kdepak, přečti si to ještě jednou a to p o m a l u a pak dlouho přemýšlej a pak řekni v čem je podle tebe to blití na koncern. Ono totiž nikde není. Tak začni konečně používat hlavu a přestaň se chovat jak hlupák.
Ježkovy zraky, to jsem si zase jednou dovolil zmínit Fabii. Prostě Clio i 208 v top výbavě vypadá líp.
Souhlas, až na ten "unylý design". Ten je podle mého moderní možná až příliš! Hlavně ten volant, to je fakt megahnus! 😒 :no: Jinak je mi to auto sympatické, jen by nesmělo mít automat a tu nesmyslnou baterku místo rezervního kola! ;-\ ;-\ ;-\
Anonym
jako včera Bentley Continental. To musí bejt pecka
Žere to, blbě to rekuperuje, podvozek (kola) nezvládají. Ergonomie není dokonalá. Je to šíleně drahý.
Ale ...je to korejec na acz! 4 a půl jsou minimum.
Žere to, blbě to rekuperuje, podvozek (kola) nezvládají. Ergonomie není dokonalá. Je to šíleně drahý.
Ale ...je to korejec na acz! 4 a půl jsou minimum.
Anonym
Děkuji nechci.
Alespoň vahou ale příjemě překvapil.
Alespoň vahou ale příjemě překvapil.
Na malé auto to tedy moc příjemná hmotnost není. Jo, kdyby to byl plug-in o téhle hmotnosti, pak to bude pozitivní. Ale takhle nijak nevybočuje z konkurence.
Anonym
to se jako netočí?
Pravda je, že se sedmnáctkama nefunguje podvozek.
Pravda je, že se sedmnáctkama nefunguje podvozek.
Ne, točí, ale na dírách odskakují a tlučou. To nám tím asi chtěl autor říci 😉
To jsem pochopil.
A já jsem ti svým příspěvkem, ty notorický nedovtipo, chtěl sdělit, že ten problém je v podvozku.
Jak jsem napsal. Protože i na 17ky se dá malý auto ještě naladit, když se chce.
Přestaň se mě pokoušet okopávat kotníky.
Oba víme, jak to je. Ten rozdíl je zdrzující 😉
Já jsem zakomplexovanej chudák a ty realitní magnát, že jo? :-!
A já jsem ti svým příspěvkem, ty notorický nedovtipo, chtěl sdělit, že ten problém je v podvozku.
Jak jsem napsal. Protože i na 17ky se dá malý auto ještě naladit, když se chce.
Přestaň se mě pokoušet okopávat kotníky.
Oba víme, jak to je. Ten rozdíl je zdrzující 😉
Já jsem zakomplexovanej chudák a ty realitní magnát, že jo? :-!
Blue Sun
v téhle výbavě je tedy naprostý nesmysl. Základní cena vypadá smysluplněji, ale vůči ní zase evropská konkurence nabízí lepší výbavu. Tady by mi dost chyběla například LED světla, která u i20 jde dostat jen ve vyšších výbavách. Nebo automatická klimatizace, jen v top verzi, nic extra. Bude to dost rozporuplná nabídka.
Tak hodně štěstí až se ti ty LED světlomety poserou tak zacáluješ za jednu náhradní žárovku desítku. Já si vyměním žárovičku za sto korunek.
LED světlomety mají náhradní žárovky? Od kdy, Romčo?
Statisticky vzato je poruchovost LED světel zanedbatelná. A pokud se rozbijí při nehodě, je fakt jedno, zda to byly LED nebo halogeny, cena je tak jako tak vysoká.
Statisticky vzato je poruchovost LED světel zanedbatelná. A pokud se rozbijí při nehodě, je fakt jedno, zda to byly LED nebo halogeny, cena je tak jako tak vysoká.
Tak si vyměň třeba celý světlomet a nebo rovnou celý auto chytráku. Ach jo. A neuč mě o poruchovosti LED, měnil jsem jich doma už desítky.
Ano, chápu, Romčo, není to Prius, tak musí být všechno špatně.
Nechápeš nic, ale to nevadí.
Ale jo, chápu to velmi dobře. To akorát ty nechápeš vůbec nic a jen dokola opakuješ své zaslepené nesmysly.
Tak jedno to není, LED matrix ti ze staršího auta rychle udělají totálku. Halogen může stát klidně 2-4 tisíce.
Souhlasím, že cena této motorizace a vybavy je "nesmyslná". Jenže to je i u všech konkurentů, když se nadefinuje u malého vozu TOP...
Anonym
jako každý zážehový motor na světě obdobného výkonu a kubatury. Ale každému Čecháčkovi jeho fábka jezdí maximálně za polovic. Grrrrrr. Na takovou fábku co táhne vocpoda a má mega veliký kufr do Chrovatska vopravdu ani Toyota HSD nemá.
Romčo, ty tupče, výše píšou lidi osobní zkušenosti s reálnými auty, která i při větších rozměrech jezdí s nižší spotřebou. A jo, i s tou Fabkou jsem jezdil, a 70 kW TSI služebák jezdí bez problémů pod šest litrů. A to samozřejmě je auto, které nikdo nešetří. Tenhle paskvil se jim zkrátka opět nepovedl, a i přes všechny řeči o tom, jak je ten litr od základu nový motor, nese si s sebou všechny neduhy předchůdce, tedy nepřesvědčivý výkon a vysokou spotřebu.
Dyť říkám, nějací Japonci investovali miliardy do vývoje HSD a tupec já jim za to fandím. Přitom stačilo se zeptat v Das Skouda jak se udělá pořádný dělo co jede za 5 litrů a táhne vocpoda a ještě má mega kufr.
Sedí dvě věci - Japonci investovali do HSD a ty jsi tupec 😉 .
Souvislost s Hyundai ani Škodou veškerá žádná...
Souvislost s Hyundai ani Škodou veškerá žádná...
Napsal pan chytrý, který nečte kontext celého vlákna ale jenom poslední post.
Čtu celé vlákno, které jsi sám začal... nevím nutně proč sem musíš tahat Fabii, ale jinak ano, Fabie s litrem bude jezdit bezpečně pod 6, i bez hybridu.
Pod 6 po městě jistě jezdit nebude a prvních 5 km už vůbec ne. Když pojede za 6 tak to bude jen s řidičem, na dálku a pod 80km/h. Takže ano, pojede za 6, ale jenom za (skoro) ideálních podmínek.
Všichni jsme pochopili, že Prius je nejlepší auto na světě, ale ušetři si filozofování o autech, se kterými nemáš žádnou zkušenost. 1.0 TSI 81 kW v pohodě dává dálniční trasu (80-130 km/h podle limitu) pod 6 litrů a dlouhodobě s převahou krátkých tras 5.8 litrů.
Nechme Prius chvíli stát stranou a řešme spotřebu městkého vozítka. Opravdu asi málokdo si chce v takovém autíčku užívat dálniční tempo. Takže jestli to bude celoročně jezdit za 5,8 v té doméně, pro kterou je stavěné (město) tak jsem asi opravdu debil. A po městě myslím po městě. Ne na pražském okruhu. Po městě je děti do školy (3km, studený start), pro děti do kroužku (1,5km studený start). Na nákup (4km, studený start).
??? Nevidím jediný důvod, proč bych si ve Fabii 1.0 TSI nemohl užívat dálniční tempo 130 km/h. Zvláště pak v té silnější verzi se 6st. převodovkou. Podvozek na to má suverénně a odhlučnění také. 😄
Uživat si jakekoliv tempo ve škodovce...dost nizke naroky. A psat o suverennim podvozku a i odhlučněni ? Ale tak ty jsi zvykly z leonu takže se ani nedivim.
Takže začneme kombinovanou spotřebu u některých aut počítat jako městskou, protože Roman Horký řekl, že se s nimi jinde než po Václaváku nejezdí?
"Můj nejlepší výsledek byl 5,9 l/100 km. To jsem se ale musel opravdu hodně hlídat, protože běžné jsem se pohyboval spíše okolo 6,5 l/100 km."
Pokud máš pocit, že na dosažení spotřeby pod 6 je potřeba jezdit dlouhé trasy pod 80km/h, tak jsi zaspal dobu... za 6/100 jezdí běžně o třídu větší auta v běžném mixu mírně nad rychlostním limitem a není potřeba se na to nějak snažit.
Pokud máš pocit, že na dosažení spotřeby pod 6 je potřeba jezdit dlouhé trasy pod 80km/h, tak jsi zaspal dobu... za 6/100 jezdí běžně o třídu větší auta v běžném mixu mírně nad rychlostním limitem a není potřeba se na to nějak snažit.
Nejsou to náhodou diesly? Já jen že se tady mluví o benzínovém agregátu.
Ne, nejsou. I s Octavií 1.2TSI 77kW jsem jezdil v průměru kolem šesti litrů bez nějakého odříkání. Octavia 1.0TSI má průměr na spritmonitoru 6,05 (automat i manuál, lift i kombík).
https😐/www.spritmonitor.de/…399-Octavia.html?…
https😐/www.spritmonitor.de/…399-Octavia.html?…
Píšu to výše, jak jezdím s větším autem srovnatelného výkonu. A ne, taky to není diesel. Tenhle pseudohybrid se prostě korejcům zase nepovedl...
Tobě uniká jedna podstatná věc, i když je hybrid do města lepší a tato novinářský nadupana konfigurace i20 rozhodně není běžná, tak je problém ta cena. Srovnávás i20 s autem, co stojí průměrné 2nasobek jeho ceny..
Před 15 lety to možná platilo, dnes v této třídě očekávám spotřebu pod 6 litrů.
Logicky. Patrilo by sa aj menej. Holt ale okrem emisií musí byť aj bezpečnosť a aj malé auto je ťažké jak krava. Rozhýbať z nuly na päťdesiat za hodinu 1000 kg alebo 1200 kg s malou atmosférou je ale dosť rozdiel. Tu už sa ukazuje, ktorý výrobca na čo má, a kde hrá ešte len druhé husle.
Až na to, že zde testovaná i20 netrpí nadváhou a nemá atmosférický motor. 😄
Máš recht, je to turbo, polietol som si to s tým tvojim Puntom a Fábkami... 😉 Dnes je to už s benzínmi lepšie, ale v časoch nástupu turba s malými trojvalcami boli tieto motorčeky veľmi náchylné hýbať spotrebou podľa šoférovej nohy - dokázali jazdiť za málo, aj za spotrebu dvojlitra. Možno je tento Hyundai podobný a vyššiu spotrebu má na svedomí ťažká noha redaktora.
Nadváha - Fabia HTP mala 1060 kg, dnešná 1,0 TSI má o 10 menej. Takmer 1200 kg ako minimum u tohto Hyundaia mi príde ako nadváha.
Nadváha - Fabia HTP mala 1060 kg, dnešná 1,0 TSI má o 10 menej. Takmer 1200 kg ako minimum u tohto Hyundaia mi príde ako nadváha.
Když si vzpomenu, že Clio III Grandtour vážilo stejně, a to bylo o čtvrt metru větší auto... Ta i20 je přetloustlá.
A nebo francouz podvyživenej. Leda tak prd a ne přetloustla i20.
Zmiňovat delku je dost zbytečne. Hmotnostni rozdily mezi HB a kombiky byvaji par desitek kg.
Zmiňovat delku je dost zbytečne. Hmotnostni rozdily mezi HB a kombiky byvaji par desitek kg.
Necelych 1200kg udavanych u nejvykonnějši a zřejmě nejtěžši varianty ma byt nadvahou ? To rozhodně ne.
Vec názoru. Ale je tu ešte jedna vec. V článku sa píše o "provozní" hmotnosti, a to je, oprav ma, ak sa mýlim, pohotovostná, plus 75 kg vodič. V tom prípade beriem nadváhu späť
Ano provozni hmotnost by měla byt včetně tušim 75kg eurořidiče a s 90% provoznich kapalin.
Ta vaha určitě bude patřit v ramci kategorie k vyššim, ale vzhled ke konkretnimu modelu, ktery navic patři k těm největšim neni něco co by nějak vahově vybočovalo.
Ta vaha určitě bude patřit v ramci kategorie k vyššim, ale vzhled ke konkretnimu modelu, ktery navic patři k těm největšim neni něco co by nějak vahově vybočovalo.
Testovaná verze je ale ta nejnesm, sluplnější, pomocný elektromotor a baterka v kufru určitě něco váží. 😒
rohYpnol
Jsme v segmentu, který je jedním z pilířů evropského trhu. Chyby se tu příliš neodpouští. Ti nejlepší jako Clio chyby zkrátka nemají. Hyundai mohl klidně udělat evoluci i20, která by nikoho neurazila a tak nějak... by si na trhu žila svým spokojeným životem šedé myši.
Přesto Hyundai neváhal a přišel s něčím, u čeho nešetřil kořením. S verdiktem si počkám až naživo, z některých úhlů to funguje, některé detaily mi ale vadí. Každopádně za odvahu :yes: :yes: :yes:
Technika mi přijde, že je možná až "příliš" přetechnizováno. A celkový přínos se tak nějak... míjí. Spotřeba nízká není, ale tam vidím 4 faktory: surový nezajetý motor, velká těžká kola, zimní provoz a automat. Korejci bohužel automaty příliš neumí. Takže počkejme na nějakou rozumnější kombinaci.
Přesto Hyundai neváhal a přišel s něčím, u čeho nešetřil kořením. S verdiktem si počkám až naživo, z některých úhlů to funguje, některé detaily mi ale vadí. Každopádně za odvahu :yes: :yes: :yes:
Technika mi přijde, že je možná až "příliš" přetechnizováno. A celkový přínos se tak nějak... míjí. Spotřeba nízká není, ale tam vidím 4 faktory: surový nezajetý motor, velká těžká kola, zimní provoz a automat. Korejci bohužel automaty příliš neumí. Takže počkejme na nějakou rozumnější kombinaci.
Myslím, že hlavně tady hraje roli ta zima a té se nevyhne nikdo. A novinářská tlapa na plynu taky, ale s tou si to auto nikdo naštěstí nekupuje.
Clio nemá nic mezi TCe 90 a E-Tech, taky prostorností nepřekypuje. V tom bude mít i20 navrch.
S přetechnizovaností souhlas, za mild hybrid bych nepřiplácel. Automat je ale dvojspojka, neměl by udělat velký rozdíl.
S přetechnizovaností souhlas, za mild hybrid bych nepřiplácel. Automat je ale dvojspojka, neměl by udělat velký rozdíl.
Ano, neměl by... 😉
Jinak nové Clio prostorností nestrádá. Velký pokrok proti minulému Cliu. Ale souhlas, i20 zřejmě bude o něco lepší. Tohle prostě přebrali od Fabie skvěle.
Jinak nové Clio prostorností nestrádá. Velký pokrok proti minulému Cliu. Ale souhlas, i20 zřejmě bude o něco lepší. Tohle prostě přebrali od Fabie skvěle.
Anonym
Vyměnit v nich "žárovky" 2x a stojí to jako nová trakční baterie do Priusu. To bych opravdu nechtěl cálovat.
A proč by někdo měl něco měnit?
Asi aby viděl když přestanou svítit, to je těžké když to nechápeš.
Stačí mít zkušenost s tím, že na obalu LED světel jsou sice napsány desítky tisíc hodin svícení, ale ve vysledku nesvítí ani stovky hodin. Několik jednookych vozů s LEDkami jsem jiz viděl a nebyly to prilis staré auta...
A byly to opravdu LED? Nebo spíš vysvícené xenony? Zatím jsem nepotkal auto s nefunkčními LED světly.
LEDky u hlavních světel komentovat nebudu, protože si kolikrát netroufnu určit. Ale pokazene LED denní sviceni u nových oktavek jsem viděl mnohokrát
Tak to bude skôr záležitosť kvality a životnosti LEDiek montovaných do Octavie ako nejaký všeobecný fakt.
Jasne, podle tebe svetla delaji v Boleslavi skodovaci hned vedle montovny... Jsou to dodavatelé a ti jsou tlaceni šílenými úsporami na kvalitu. Az skončí zaruka, to se někteří lide budou divit, na co si maji usetřit...
Kruci, jak je možné, že se to u těch aut stále neděje a neděje? A už ty LEDky v hlavních světlech máme takovou dobu...
Buď jsi naivní anebo hodně mladý, navíc ovlivněný reklamními slogany. Tak to mohou dávat automobilky doživotní záruku na taková světla, když je to pro ně finančně bezpečné. Nejsem proti technickému pokroku, ale množství elektroniky na všech těchto složitých zařízeních si zakládá na obrovské problémy. V ojetině se nedoplatíš.
Ano, a tradiční závady všech ojetin jsou... mechanické. Elektronika možná dovede zlobit, ale jestli něco auto spolehlivě znepojízdní, je to zase ta protivná mechanika.
Hele, mně je to jedno, plácej si co chceš, na realitu to nebude mít vliv. S jedním známým jsem ty LED pro auta řešil a čísla testované životnosti byla docela zajímavá. Proto taky to světlo pak stojí tolik, vývoj a komponenty jsou zatraceně drahé. Ale klidně si dál mysli, že elektronika je problém, tvá smůla.
Hele, mně je to jedno, plácej si co chceš, na realitu to nebude mít vliv. S jedním známým jsem ty LED pro auta řešil a čísla testované životnosti byla docela zajímavá. Proto taky to světlo pak stojí tolik, vývoj a komponenty jsou zatraceně drahé. Ale klidně si dál mysli, že elektronika je problém, tvá smůla.
Ja to niekde píšem? Aspoň si nevymýšľaj. Skús si to prečítať ešte raz...
Jasne, že je to tlak na cenu, ktorý môže byť príčinou nižšej kvality komponentov, aj keď technické podmienky plnia. Skrátka asi montujú nižšiu kategóriu za nižšiu cenu, možno si Škoda neustrážila kvalitu vstupných komponentov, alebo kvalitu montáže, možno neboli dokonalé technické podmienky pre dodávateľov - príčin môže byť viac. Ale rozhodne to neznamená nízku životnosť LEDiek ako takých, ako si vyššie písal, to je blbosť.
Jasne, že je to tlak na cenu, ktorý môže byť príčinou nižšej kvality komponentov, aj keď technické podmienky plnia. Skrátka asi montujú nižšiu kategóriu za nižšiu cenu, možno si Škoda neustrážila kvalitu vstupných komponentov, alebo kvalitu montáže, možno neboli dokonalé technické podmienky pre dodávateľov - príčin môže byť viac. Ale rozhodne to neznamená nízku životnosť LEDiek ako takých, ako si vyššie písal, to je blbosť.
Aha, takže denní svícení... ale dovolíš si podle toho hodnotit hlavní světla, která jsou opravdu provedena jinak. Fakt jo, ty jsi matroš...
Jasně, všichni vědí, že do LED headlights se dávají úplně jiné LED s úplně jinou řídící elektronikou. Jde o patentovanou technologii, aby ji nemohli používat ostatní výrobci LED svítidel. Proto všechny ostatní LED odcházejí po dosažení 10 procent deklarované životnosti. A proto ty LED v headlights přežijí auto i majitele.
Hm, čím to, že mi ta LED světla (ať čelovky, světla na kolo, nebo obyčejné žárovky) fungují dlouhé roky bez problémů? A když už něco odejde, je to vždycky mechanika (vypínač).
Za to Ty jsi myslitel. Koncern prokazatelně nezvladnul u jednodušších LED světel životnost, aby jsi z toho usoudil, ze u nesrovnatelně dražších a vykonnych světel tohle nehrozí. A to nechci poukazovat jen na koncern... Až si budeš kupovat auto z Acek, tak si pro jistotu priprav balík peněz i na takové maličkosti jako je oprava "doživotních" LEDek.
Oproti tobě a Romčovi je tu každý o generaci napřed, takže zase klídeček. Zjevně o světelné technice vůbec nic nevíš, jinak bys takový blábol vůbec nenapsal.
Aneb je to jako soudit podle levné čínské čelovky se životností pár hodin všechna ostatní světla... asi to jsi předvedl.
Ale chápu, s tvou realitou, kterou ke konci popisuješ, se každé opravy zjevně bojíš.
Aneb je to jako soudit podle levné čínské čelovky se životností pár hodin všechna ostatní světla... asi to jsi předvedl.
Ale chápu, s tvou realitou, kterou ke konci popisuješ, se každé opravy zjevně bojíš.
zrovna ty jsi inženýr se zaměřením na optiku. Obhajujete naivně bezproblémovost LEDek a nepřipouštíte problémy drahých a citlivých světel po několika letech. Úplně stejně dopadnou auta narvané všemožnou elektronikou a to bude sakra velký problém. Podobně jsem se kdysi dávno dohadoval s podobnými zastánci elektrických aut
Víš, že optika nemá s LED skoro vůbec nic společného? Hups, to se ti nepovedlo, co? 😁 😁
Tak fajn, čím ze sebe ještě uděláš většího blba?
Tak fajn, čím ze sebe ještě uděláš většího blba?
Dodavatelé světel nevyrábí pouze pro jednoho výrobce aut, tudíž problém s kvalitou nebude logicky pouze u Škodovky.
A prečo by nemohol byť? Dodávatelia svetiel nerobia jeden model pre všetkých zákazníkov. Ako si na to prišiel? Každý odberateľ má vlastné špecifikácie, a často viac špecifikácií aj pre rôzne výbavy jedného modelu. Nikdy si nepracoval v automotive, že?
_Teddy_
Nechapem, za co toto auto dostalo styri a pol hviezdy. Ved ten mild-hybrid vlastne nefunguje. Spotreba 6.5/100 je na takyto prcek jednoducho vela! Navyze zjavne nevhodne pneumatiky, a rany od podvozku. A to vsetko za vyse 600 litrov (!).
Toto ma byt takmer dokonale auto? No neviem. Podla mna aj styri hviezdy by boli vela...
Toto ma byt takmer dokonale auto? No neviem. Podla mna aj styri hviezdy by boli vela...
Porovnavat spotrebu podle cisla u jednoho novinare a jeste k tomu v zime neni moc rozumne...
No jasně... ale na druhou stranu... hvězdičky by měly být výsledek testu a v testu je holt auto, který na 17" drncá, žere 6.5 a stojí 600t. Dynamika je solidní, ale zase nijak oslňující (vMax 185 a 10s)...
To samozrejme. Ale on ty hvezdicky tady nekdo bere vazne? Ja na ne ani nekoukam, protoze jsou casto v primem rozporu s psanym textem testu.
V podstatě je to smutné, když si vezmeš, že za 600 tisíc dostaneš ve všem průměrné auto. Dřív jsi za to měl hot hatch a ještě zbylo.
Na druhej strane svojho času keď prišla Octa III s torzkou tak v teste odznelo niečo na spôsob, že to není poznat a bla bla bla. Keď sa tie autá začali aj predávať reálni vodiči nadávali a nadávajú unisono na to ako to drncá, aké je to nekomfortné atď. Takže hodnotiť to len na základe jedného testu nie je celkom rozumné.
Mild hybrid funguje na výbornou a plní svůj účel. Snižuje naměřenou spotřebu při homologaci auta. Není jeho účelem snižovat spotřebu v reálném provozu. Jde jen o ten papír.
Tak to je fakt hodně smutné, že tuto hovadinu považuješ za normální a smysluplnou.... 😲 😒 :no:
Akože nechápeš? No predsa za možnosť strčiť do dverí velkou láhev s pitím. Redaktori ACZ sú tými fľaškami asi posadnutí. Komu nevojde do dverí kanister, má smolu a stráca body. Neviem, kto už len potrebuje hltať 1,5 litra vody počas jazdy. Pumpa je na každých 50 km. Podvozok síce na milú jarmilu (17 sú bežné kolesá aj na našich cestách), ale vejde se tam láhev, tak přihodíme.
No, mňa raz v jednom aute prekvapilo, že do dverí vošla dvojlitrovka. Akurát sa z nej dalo piť, len keď bola plná, do dna si ju nedal ani keby si chcel, leda tak v kabriolete bez strechy, lebo dvojlitrovkou zavadíš o strop a končíš... 😉
Pumpa je každých 50 km, ale když jedu v létě na dovolenou nebo někam pracovně až do večera, tak chci mít po ruce velkou flašku a ne kupovat 10 malých a mít je rozházené po celém autě. Nevím, co je na tom divného.
ProchyTom
Bmw 420i 135kw, tedy podladeny benzin dvoulitr dle mistnich BYkupcu, za 20tis km spotreba 6,6. Ted to stouplo v zime o 0,1. Jizdy 80 procent do prace, dalnice okresky i mesto Praha. Vse tam je. Dovolena za 5,8 s kocarkem kuframa.
Meky
Upozorňujem, že spotreba podľa palubného počítača sa môže dosť líšiť od spotreby reálnej.
Napr, aktuálne modely koncernu VW ukazujú podľa PP spotrebu až o pol litra nižšiu akoje spotreba reálna.
Pri spotrebe sa teda orientujte skôr podľa spritmonitoru, noví arske údaje sú veľmi zavádzajúce..
Napr, aktuálne modely koncernu VW ukazujú podľa PP spotrebu až o pol litra nižšiu akoje spotreba reálna.
Pri spotrebe sa teda orientujte skôr podľa spritmonitoru, noví arske údaje sú veľmi zavádzajúce..
No ja by som cakal, ze u testov budu spotrebu "merat" podla tankovania: pred zaciatkom cesty natankovat plnu, a po skonceni cesty dotankovat zase do plna. A potom dotankovane mnozstvo vydelit najazdenymi kilometrami.
To je rozhodne lepsie "meranie" spotreby, nez podla PP. Sice aj v tom tankovani do plna moze byt liter-dva rozdiel, ale to pri plnej nadrzi nie je zas tak velka chyba, a z dlhodobeho hladiska sa eliminuje (raz sa mi podari natankovat viac, raz menej).
To je rozhodne lepsie "meranie" spotreby, nez podla PP. Sice aj v tom tankovani do plna moze byt liter-dva rozdiel, ale to pri plnej nadrzi nie je zas tak velka chyba, a z dlhodobeho hladiska sa eliminuje (raz sa mi podari natankovat viac, raz menej).
Před dávnými lety v Automobil Revue měřili spotřebu podle tankování, měli svou vytipovanou pumpu, kde vždy tankovali stylem "plná-plná" a ještě přes nějaký certifikovaný měřák. Ale ten proces asi taky nebyl nejjednodušší. Na jejich měření spotřeby bylo nejlepší to, že byla mezi auty porovnatelná, protože testovali na jedné trase.
Arese
...redakce konečně otestuje tu zdaleka nejžádanější verzi, totiž základní benzinový čtyřválec 1,2 l! ;-\
Asi až jim ji někdo vůbec dá k dispozici. Nejsi tu první týden, takže víš, jak se testuje. První jdou vždycky ty nadupané verze. Ta tvoje vysněná se objeví tak za rok.
Ten konec si moc netrefil. Moje vysněná verze by určitě bylo eNko. Základní atmo 1.2 je naopak čistě pragmatické (ale velmi dobré) řešenípro městský a příměstský provoz...
File12
Kolik mel vas kousek mila redakce najeto? Ja ze se za lehce nizsi spotrebu da jezdit se stejnym motorem bez mildu v tezsi i30/ceed. Po cca 5000km jde ta spotreba docela dolu. Skoda ze dnes se na testy davaji nezajeta auta. Ale proste resi tu kazdej spotrebu na aute s 17 zimakama s automatem a nezajetym autem, kde jste urcite dynamiku zkouseli trochu vic nez s tim pak v realu jezdi. A kazdej to tu porovnava s vlastnizkusenosti u jinych aut kdy to ma zajety a umi s tim autem jezdit.
Jo a ted mi teprv doslo ze se muzu kouknout na fotky palubky. Tak pardoon 😄
Jo a ted mi teprv doslo ze se muzu kouknout na fotky palubky. Tak pardoon 😄
Ozzman
Nestačím se divit, že se tady pořád najde banda imbecilu, co srovnávají nesrovnatelne. Jeden sem tahá Prius, co stojí skoro 2x tolik, druhý dokonce 4kove BMW, které je běžně k dostání za 0.5 milionu. Tohle je městské autíčko, bohužel v novinářské specifikaci, takových se prodá jen pár. Jeslti jestli za 6.5 s automatem v kombinaci, není to asi top a jak někteří chytřejší správně poznamenali, Fabie to dá trochu levněji, ale podstatou je, že je to Bcko od Hyndaie a většina prodejů toho auta bude někde kolem ceny 300-400tisic a takovým kupcum je informace o Priusu či o BMW zcela irelevantní.... Jo taky umím jezdit za 5,7 s těžkým kombikem... No a? To je přeci.. Že se rozčiluju.. Redakce by mohla začít trochu čistit tyhle pablby..
:yes:
Stačilo by, keby trochu očistila diskusie od oplzlých príspevkov plných vulgarizmov. Pomohlo by aj to, autormi sú častokrát tí istí ľudia.
Stačilo by, keby trochu očistila diskusie od oplzlých príspevkov plných vulgarizmov. Pomohlo by aj to, autormi sú častokrát tí istí ľudia.
Ale ty nejsi tak blbý abys nemohl pochopit, že jsem zde Prius (společně s P406) uvedl jen jako příklady toho, že ve městě každé auto žere 2x tolik než v průměru. Takže tvoje nářky nad cenovou hladinou jsou irelevantní.
Ne, prius si sem vytáhl několikrát a argumentujes disciplínou, v které hybrid vede. Ne každý jezdí velkým městem a má na to... V každé diskuzi otravujes Priusem..
Zkus být objektivní. V mnoha diskusích já neřeknu o Priusu ani slovo, ale udělají to za mě jiní.
Tady tomu ale tak není. Projel jsem tu diskuzi a je to až trapné 😐 Prius má své výhody, respektive jeho pohon, ale není pro každého a je irelevantní ho dávat do srovnání s autem za polovinu
Ozzmane, to je škoda. Doteď jsem tě bral jako solidního diskutéra (na rozdíl třeba od Blue Sun). Od teď jsi už pro mě jen lhář. Protože jsem si prošel tu diskusi a viděl jsem. Sbohem, už na mne prosím nereaguj.
Promin, ale řekl sis o to😒br />
Re: Spotřeba po dálnici :A teď nám prozraď, za kolik s tím jedeš prvních 5km po městě."
Na co je to asi narážka ?
"Re: Spotřeba po dálnici: Tak to je ale značně neobjěktivní. Víš, já s 25 let starým peugeotem 406 jedu 200km trasu tam a zpět za 7,5 na 100. Ale prvních 5km po městě za 15 na 100. Stejně tak s Priusem, na dálku za 3,7 na 100 ale prvních 5 km ve městě a v zimě už to bude klidně 7 na 100."
Opět stejné jako první
"Tak hodně štěstí až se ti ty LED světlomety poserou tak zacáluješ za jednu náhradní žárovku desítku. Já si vyměním žárovičku za sto korunek."
Prius nemá LED, tak kritizuješ ostatní LED ?
"jako každý zážehový motor na světě obdobného výkonu a kubatury. Ale každému Čecháčkovi jeho fábka jezdí maximálně za polovic. Grrrrrr. Na takovou fábku co táhne vocpoda a má mega veliký kufr do Chrovatska vopravdu ani Toyota HSD nemá."
Tady sis vytvořil dokonce vlastní vlákno, kde glorifikuješ Prius
"Vyměnit v nich "žárovky" 2x a stojí to jako nová trakční baterie do Priusu. To bych opravdu nechtěl cálovat."
Tady druhé vlákno, kam si vtáhl Prius.
Tak kdo z nás je lhář? A to bych našel i víc věcí jen v této diskuzi...
Zamysli se, kolik stojí nový Prius a je to vlastně auto do města a okolí, rozhodně to není ideál na dálniční přesuny... a ty ho taháš všude, dokonalé auto pro všechny, proč my všichni blbci ještě jezdíme něčím jiným žejo? 😁
Re: Spotřeba po dálnici :A teď nám prozraď, za kolik s tím jedeš prvních 5km po městě."
Na co je to asi narážka ?
"Re: Spotřeba po dálnici: Tak to je ale značně neobjěktivní. Víš, já s 25 let starým peugeotem 406 jedu 200km trasu tam a zpět za 7,5 na 100. Ale prvních 5km po městě za 15 na 100. Stejně tak s Priusem, na dálku za 3,7 na 100 ale prvních 5 km ve městě a v zimě už to bude klidně 7 na 100."
Opět stejné jako první
"Tak hodně štěstí až se ti ty LED světlomety poserou tak zacáluješ za jednu náhradní žárovku desítku. Já si vyměním žárovičku za sto korunek."
Prius nemá LED, tak kritizuješ ostatní LED ?
"jako každý zážehový motor na světě obdobného výkonu a kubatury. Ale každému Čecháčkovi jeho fábka jezdí maximálně za polovic. Grrrrrr. Na takovou fábku co táhne vocpoda a má mega veliký kufr do Chrovatska vopravdu ani Toyota HSD nemá."
Tady sis vytvořil dokonce vlastní vlákno, kde glorifikuješ Prius
"Vyměnit v nich "žárovky" 2x a stojí to jako nová trakční baterie do Priusu. To bych opravdu nechtěl cálovat."
Tady druhé vlákno, kam si vtáhl Prius.
Tak kdo z nás je lhář? A to bych našel i víc věcí jen v této diskuzi...
Zamysli se, kolik stojí nový Prius a je to vlastně auto do města a okolí, rozhodně to není ideál na dálniční přesuny... a ty ho taháš všude, dokonalé auto pro všechny, proč my všichni blbci ještě jezdíme něčím jiným žejo? 😁
"Prius nemá LED, tak kritizuješ ostatní LED ?" - jak ktery, ja mam Matrix LED 😉
Hele, spotřeba tohoto zázraku 6,5 je vysoká. A vysoká bude ať jde o novinářský auto plně naložené výbavou nebo ať jde o běžný vůz v prodeji. Ono se to s výbavou zas tak neliší.
Ano, jak jsem psal, tady zřejmě budou hrát roli velká těžká kola a automat. Ale ten automat bude chtít dost lidí i do normálního auta běžné výbavy.
Ano, jak jsem psal, tady zřejmě budou hrát roli velká těžká kola a automat. Ale ten automat bude chtít dost lidí i do normálního auta běžné výbavy.
Nevím, kde jezdí redakce, ale sídlí v Holešovicích, takže tipuji, že Praha se na testovacím okruhu podepíše značně. Za kolik by mělo jezdit benzínové auto, které předpokládám nejede dálky s automatem? Za 5 v provozu nejezdí ani 1.9tdi. Jeslti to Fabie umí o 0.5 litru levněji, ok, ale Pražský provoz je specifický a když nejezdís po obchvatu, tak skoro každé nehybridni auto si ve tě špičce sáhne k 10 na sto. Kombinace kolem 6 mi přijde naprosto dostatečná.
Za 6 na 100 jezdí o třídu větší auta s 1,2 TSI který jsou 10 let starý. Takže ne, ta spotřeba je vysoká. Zvlášť když to má mít moderní fíčury jako plachtění, stopstart...
K pražské spotřebě - nevím jak to dělá redakce ACZ, ale vím jak to dělají jiní novináři, popř. recenzenti na YT. Mají svoje testovací okruhy tak, aby aspoň nějak mohli spotřeby porovnávat mezi modely. Takže by mělo být úplně jedno, kde má redakce nějaké sídlo. Naplánovat trasu tak, aby tam bylo měst👋mimo měst👋dálnice a odjet to mimo nějaké drastické kolony ve špičkách by neměl být problém.
K pražské spotřebě - nevím jak to dělá redakce ACZ, ale vím jak to dělají jiní novináři, popř. recenzenti na YT. Mají svoje testovací okruhy tak, aby aspoň nějak mohli spotřeby porovnávat mezi modely. Takže by mělo být úplně jedno, kde má redakce nějaké sídlo. Naplánovat trasu tak, aby tam bylo měst👋mimo měst👋dálnice a odjet to mimo nějaké drastické kolony ve špičkách by neměl být problém.
Tak 1.2TSI v Oktávce 2 (77kw) zrovna jezdilo s manualem za 6,5, vlastní zkušenost, když si se hodně snažil, spadlo to pod 6, ale manuál.
Tak by to být mělo, ale pokud vím, tak ACZ uvádí spotřebu za celý týden, ne ? Takže tam bude i dojíždění do redakce.
I tak pro mne nehraje asi 0,5l rozdíl, abych to auto koupil, nebo ne. Mé městské auto jezdí po Praze za 10 a taky žiju 😁
Tak by to být mělo, ale pokud vím, tak ACZ uvádí spotřebu za celý týden, ne ? Takže tam bude i dojíždění do redakce.
I tak pro mne nehraje asi 0,5l rozdíl, abych to auto koupil, nebo ne. Mé městské auto jezdí po Praze za 10 a taky žiju 😁
Pokud si to dobře pamatuju, tak O2 měla ještě variantu TSI bez chlazených výfukových svodů s řetězem, v O3 se pak objevila varianta s řemenem a chlazenými svody, která byla znatelně úspornější... minimálně o toho půl litru.
Ale ta O2 uměla jet někde mezi městy klidně za 5,6litru, to bylo super, to starší 1.6MPI neuměla, ale při normální kombinované jízdě to lezlo na 6,5, v Praze klidně 7-8, když byl provoz, to je normální.
Jako to jestli s tou spotřebou dokážeš žít nebo ne je subjektivní. To ať si posoudí každý sám podle sebe.
Já jen říkám, že spotřeba tohoto zázraku s ohledem na to, jaké fíčury má, zkrátka je vysoká. I když věřím že u tohoto kusu klesne po zajetí.
Já jen říkám, že spotřeba tohoto zázraku s ohledem na to, jaké fíčury má, zkrátka je vysoká. I když věřím že u tohoto kusu klesne po zajetí.
Ok, rozumím ti, jen pořád nechápu, jak se sem může slétnout ta stejná banda pacientů a dávat do srovnán í s i20 Priuse, nebo 4er... kdyby přišel někdo, že má Fabii, co žere méně, je to naprosto v pořádku.
Kdyby to byl normální turbomotor, tak neřeknu ani slovo. Je nezajetý, velká kola, novinářská noha... ale mild hybrid s 12 kW by měl spotřebu ve městě znatelně srazit, což se podle testu neděje.
Kdyby to bylo bez toho MHEV, pak řeknu, že ta spotřeba je přijatelná. Ale se vší touhle parádou navíc je to fakt bída. Tím spíš, že právě ve městě by ta elektrika měla být nejužitečnější.
3_diamanty
uz som ju asi 3 krat videl.... sedu bielu aj modru... krasne auto ( a asi prvykrat aj krajsie ako sesterske rio ) ... spolu s cliom za mna v B segmente dnes jasni favoriti... len skoda toho litroveho turbomotora.. obecne to 1.0tgdi nepovazujem za nejaky najpodarenejsi motor uz od cias jeho vzniku ( aj spotrebou ) .. v tomto zlate clio s nepriamym vstrekom 1.0tce alebo este lepsie peckove 4 valcove 1,33tce ...
ale inak krasne auto.. a vlastne stale sa da kupit s 1,2kou stvorvalcom.. akurat ze to je dnes uz skor okrajova motorizacia ( vykonovo a bez turba skor vhodna len ako zakladna motorizacia v segmente .. kto ale hlada nieco zivsie uz bude sklamany )
chcelo by to nieco ako ma clio 1,33tce... pevne verim ze tento 1.0tgdi uz coskoro bude nahradeny niecim podarenejsim... rovnako ako ta 1,4tgdi je uz nahradena novou vacsou aj lepsou 1,5kou tgi v ceede/i30... :yes:
ale inak krasne auto.. a vlastne stale sa da kupit s 1,2kou stvorvalcom.. akurat ze to je dnes uz skor okrajova motorizacia ( vykonovo a bez turba skor vhodna len ako zakladna motorizacia v segmente .. kto ale hlada nieco zivsie uz bude sklamany )
chcelo by to nieco ako ma clio 1,33tce... pevne verim ze tento 1.0tgdi uz coskoro bude nahradeny niecim podarenejsim... rovnako ako ta 1,4tgdi je uz nahradena novou vacsou aj lepsou 1,5kou tgi v ceede/i30... :yes:
"chcelo by to nieco ako ma clio 1,33tce... pevne verim ze tento 1.0tgdi uz coskoro bude nahradeny niecim podarenejsim... rovnako ako ta 1,4tgdi je uz nahradena novou vacsou aj lepsou 1,5kou tgi v ceede/i30... "
Nebude. 1.0 T-GDI prešiel modernizáciou, takže zostáva.
Nebude. 1.0 T-GDI prešiel modernizáciou, takže zostáva.
ta modernizacia ale nemusi byt predsa na dalsich 10 rokov ... kludne o nejake 3-4 roky po facelifte tejto i20 uz moze prist aj nieco nove pod kapotu ( verim naivne ) ...drzim palce aby tento 1.0tgi bol casom nahradeny niecim skutocne vhodnejsim pre taketo inak skvele auto... tento hranaty dizajn malych aut mozem.. i20 je krasna... mnam :yes:
Okrajová motorizace 1.2 čtyřválec? Hyundai ji v českém ceníku označuje jako nejžádanější verzi a má ji i naprostá většina skladových aut. Ve výbavě Comfort Club, tzn. s obyčejným rádiem místo infotainmentu a s 15" koly s poklicemi. Z tohoto pohledu je na tom Clio přece jen o trochu lépe.
Na můj vkus to není designem vůbec pěkné auto :no: a zase je nižší a placatější ;-\
Interier fádní , opět dotyk téměř všude... 😒 volant děs jako v Octavii.. :no:
Cena je děsivá , při té spotřebě...
Za mne raději dát o sto tisíc méně za Ford Fiesta Active , spotřeba podobná , auto pěkný styl crossover se zvýšeným podvozkem , hezký interier , jen tablet a tlačítka.
Navíc podvozek této verze skvěle jezdí.
Ibiza i Polo mi také přijdou jako hezčí a lepší auta.
Interier fádní , opět dotyk téměř všude... 😒 volant děs jako v Octavii.. :no:
Cena je děsivá , při té spotřebě...
Za mne raději dát o sto tisíc méně za Ford Fiesta Active , spotřeba podobná , auto pěkný styl crossover se zvýšeným podvozkem , hezký interier , jen tablet a tlačítka.
Navíc podvozek této verze skvěle jezdí.
Ibiza i Polo mi také přijdou jako hezčí a lepší auta.
ProchyTom
Mestske auto je tohle z jakeho duvodu? Ze to kupujou dedove a jezdi s tim nakoupit do lidlu a na chatu? To ze je mensi o par cm neznamena ze chci nekde popojet, ale ze ho nekdo koupi na jezdeni do prace. Prave z toho duvodu ze sice jede 60km po dalnici ale to auto pak musi nekde zahodit a kdyz nejsi na vesnici ale v centru mesta, tak je to proste lepsi. Az prijde Baričelo, tak vam vysvetli co je a neni mestske auto. Z Mustangem jsem na Kladne parkoval v praci, tak jsem neresil, ted neni misto, tak Mini cooper.
Jeslti nejsi schopný rozlišit auta dle tříd, ceny a jejich zaměření, pak by si se k tomu asi neměl vyjadřovat... Klidně si jezdi po Kladně Scanii, to je tvůj boj.
V ČR je to převažující pohled na béčkový segment... protože kdo chce auto na delší trasy a/nebo pro rodinu, obvykle skončí v kompaktu, který za ne až tak rozdílné peníze nabídne přece jen dospělejší jízdní projev (a to ani nemyslím tenhle úlet za 600t).
Ale to jsou takové zobecněné pohledy, nic absolutního...
Ale to jsou takové zobecněné pohledy, nic absolutního...
Ale i tak přeci nemůžeš srovnávat i20 s BMW 4
Však nesrovnávám, já reaguju jen na Prochyho... a jestli ten reaguje na někoho jiného, to se mi analyzovat nechce.
Na dálnici strávím 80%, ve městě 20%, takže ten dálniční režim je pro mě důležitý.
Ten Vámi udávaný výsledek ve spotřebě je dobrý.
https😐/www.spritmonitor.de/…en/451-Polo.html?…
PS: zase kdo to chce jako městské auto na pár tisíc km ročně, tak ho ten litřík nemusí nějak zvlášť trápit... a auto je to hezké.
Zacal jsem v kopcich (500 m.n.m) a skoncil u Labe (cca 200 m.n.m). Statistika je takova, jakou si ji udelas 😊
Ahoj Roman. :-!
Neboj sa odpoviem aj tebe: chodím peši auto tlačím do kopca. 😒]
GLA200d průměr 6,2
Yeti 1,2TSI průměr 6,9
Allroad 3,0TDI průměr 8,6
X1 20i průměr 7,4
Yaris 1,0 5,4
Souhlas, 6 a půl je na supermini sakra hodně.
čtyři a půl hvězdy to jistí!