Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Veterán

Zpět na článek

Volkswagen Lupo 3L TDI (1999-2005): Naftový spořílek jezdil opravdu pod tři litry

91 komentářů

Avatar - N6600
N6600
"Úsporné miniauto, u kterého cifry spotřeby paliva mohly začínat i dvojkou a dalo se běžně koupit?"

Odkdy je miniauto se spotrebou 20+ litru usporne?
Avatar - kari.laz
kari.laz
Dvojkou, ne dvacítkou :-!
Avatar - N6600
N6600
Dvacitka nezacina dvojkou?
Arese
Proč ze sebe děláš blbce? 😒]
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Slušnej pokus o trollení, jako pokus o žert slabé, EH
Papezja
Jeste bych doplnil, ze priplatkovy posilovac byl elektromechanicky, zatimco bezna lupa mela klasicky hydraulicky.

Platforma sice vychazela z Pola 6n, ale uprav bylo vice, nez pouhe zkraceni. Napriklad zadni naprava byla zcela jinak resena.

Dalsi vybavou typickou pro 3L byl elektricky PTC clanek v topeni. 1.2 tdi totiz malo topil, navic byl radiator napojeny na velky okruh, kvuli co nejkratsimu zahrivani.

Jinak Eko rezim byl nejspis nutnosti i kvuli prevodovce. skrin 085 totiz byla notoricky poruchova u vozu s vyssim tocivym momentem, uz se 120Nm u 1.9SDI mela problemy.
Avatar - Anonym
Anonym
To je vůbec bolest úsporných motorů. Jak to žere pod 4 litry tak to prostě málo topí, protože vzniká příliš málo odpadního tepla.
ryccardo
To mas pravdu. Divim se ze v takovych modelech nepouzivaji elektrickou topnou spiralu, ktera by ohrivala vodu v topeni. Nektera auta to maji, ale neni to uplne standard.
Othello
To se zase divím já, že ohřívají spirálou vodu v topení. Já bych spirálou (nebo PTC) ohříval raději rovnou vzduch za výměníkem
Papezja
Delala to 1.9tdi v 1. octaviich apod. U Fabii a Octavii 2 se preslo na ohrivani vzduchu.
Othello
Opravdu ohřívali vodu v topení ? Nebyl to ohřev jen chladicího okruhu pro rychlejší růst teploty motoru ?
Sice spolu oboje souvisí, ale z hlediska posílení topného výkonu při zahřátém motoru nevidím moc přínos v ohřevu vody proudící do výměníku
Papezja
uprimne, nikdy jsem takhle do detailu chladici soustavu Octavie nezkoumal. Blok je na bloku motoru a ohriva kapalinu, ale jakym smerem jde ta kapalina uz netusim
Othello
Odpadního tepla vzniká dost i u úsporných motorů, ale většina ho vyletí ven výfukem
Avatar - Anonym
Anonym
To si nemyslím. Každý tepelný stroj principiálně pracuje tak, že ohřívá chladič. Aby vůbec mohl plnit svoji funkci, tedy přeměnit tepelnou energii na mechanickou energii, tak to teplo musí jít do chladiče, nikoli do výfuku.
Othello
Zjevně máš o principu tepelných strojů zkreslené představy ale nevadí. Pokud jsi skutečně přesvědčený že teplo výfukem neodchází tak si zkus na výfuku chvíli přidržet ruku
Avatar - Anonym
Anonym
Teplo výfukem odchází. Je žádoucí, aby tepla, které odchází výfukem bylo co nejméně, protože toto teplo se vůbec neúčastní přeměny tepelné energie na mechanickou energii. Proto nesouhlasím s tvrzením, že většina tepla odejde výfukem.
Othello
Aha takže posun tu je, už připouštíš že teplo výfukem odchází. Ano, je žádoucí aby tepla odcházejícího výfukem bylo co nejmíň. Ale je zároveň skoro nemožné tohle zajistit. Prostě jak se otevře výfukový ventil tak horké spaliny letí pryč. Částečně může jejich energii využít turbo ale to je tak všechno co se s tím dá rozumně udělat.
Avatar - Anonym
Anonym
To jsem připouštěl od začátku. Rozporuji tu "většinu". Jinak máš pravdu.
Othello
Většinu jsem myslel ve vztahu k topení. Prostě výfukem vyletí víc než je topný výkon výměníku


A ještě k tvému mylnému názoru na chladič - ten principiálně opravdu není potřeba, spalovací motor by produkoval výkon i bez chladiče. Chladič je tam jen proto aby se motor neroztavil, ale pro fyzikální funkci motoru jako tepelného stroje nezbytný určitě není
Avatar - Anonym
Anonym
Cit z Wikipedia, když mi nevěříš. Druhý termodynamický zákon nám říká toto😒br /> ----------
Není možné sestrojit periodicky pracující stroj, který by jen přijímal teplo od určitého tělesa (ohřívače) a vykonával stejně velkou práci. Každý takový stroj pracuje tak, že přijímá od ohřívače teplo Q1 a chladiči odevzdá teplo Q2 (Q2 < Q1), přičemž vykoná práci W=Q1−Q2.
---------
Prostě bez chladiče to nejde. Ono si to případně nějaký chladič vždycky najde, ale to opravdu nechceš. Fakt, nerozporuj prosím fyzikální zákony.
Othello
Samozřejmě to bez chladiče jde. Prostě jen teplo Q2 necháš vyfučet ven do prostoru aniž bys ho chladil. Fyziku tím nijak neporušíš, a chladič přitom opravdu nepotřebuješ
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, je to taky možnost, ale to opravdu takhle nechceš mít, že? Koupil by sis takové auto?
Othello
Pokud by takové auto uměl někdo opravdu vyrobit - tj. byly by k dispozici materiály snášející extrémně vysoké teploty, tak bych si ho určitě koupil. Mělo by totiž výrazně nižší spotřebu

Ale bavíme se tady teoreticky, o principech
Avatar - Anonym
Anonym
Líbí se mi, jak nechceš přiznat, že jsi na začátku tvrdil nesmysl ohledně významu chladiče. Dokážeš zajít do neskutečných absurdit. Přitom stačilo říct, ano, chladič má v tepelném stroji svůj nezaměnitelný význam. Ty máš asi nějaké humanitní vzdělání že? Pochlub se, jaký že to cool obor jsi vystudoval. Naučili tě tam jen jedno, snažit se "vyargumentovat" z každého nesmyslu, nicméně fyzika osrat nejde.
Othello
Žádné kličkování, od samého začátku říkám to stejné - spalovací motor by produkoval výkon i bez chladiče. Chladič je tam jen proto aby se motor neroztavil.

Tedy na rozdíl od tebe říkám že chladič není pro PRINCIP spalovacího motoru nezbytný, nejedná se o uzavřený cyklus. Pracovní médium není nutné chladit proto aby motor konal práci

A pokud tě zajímá moje vzdělání tak VŠ strojní inženýr a termodynamika byla jedním z hlavních předmětů
Avatar - Anonym
Anonym
A já zase říkám, že chladič nezbytný JE. Když ho tam nedáš, tak si ten systém nějaký chladič sám najde, což není žádoucí. Tedy ano, ten stroj fungovat bude, akorát poněkud jinak, než bychom chtěli.
Othello
Asi furt nechápeš o čem je řeč. Ano chladič je potřeba aby se motor nepřehřál. I kdyby tam chaldič nebyl vůbec, při provozu na malý výkon by třeba stačilo i chlazení jen povrchem motoru případně nasávaným vzduchem - tj. ano systém si nějaké chlazení najde sám.

Ale to chlazení není nutné výslovně k tomu aby motor konal práci. Hořící plyny se budou rozpínat a tlačit písty dolů vždy, bez ohledu jestli tam nějaké chlazení je nebo není. Což ty ovšem popíráš
Avatar - Anonym
Anonym
Vždyť sám uznáváš, že se v takovém případě ten motor roztaví. Vždyť předkládáš hypotetické nesmysly, v praxi absolutně nepoužitelné. Ani teoreticky to bez chladiče nefunguje, neboť pak je chladičem okolí.
Othello
Připomenu ti co jsi napsal: "...Každý tepelný stroj principiálně pracuje tak, že ohřívá chladič. Aby vůbec mohl plnit svoji funkci, tedy přeměnit tepelnou energii na mechanickou energii, tak to teplo musí jít do chladiče, nikoli do výfuku. ..."

Ty sám jsi začal o principu, ne o praxi. A já s tebou nesouhlasím, říkám že v principu spalovací motor chladič nepotřebuje.
Představ si třeba dobře izolovaný váelc motoru s velmi dlouhým zdvihem, ve kterém se horké spaliny mohou adiabaticky roztahovat až do vyrovnání teploty s okolním vzduchem. Pak do výfuku nepůjde žádné teplo a okolí NEBUDE chladičem. A motor bude přesto fungovat. Jak to vysvětlíš ?

Ostatně dost podobně fungují obří lodní motory, které sice nevyužívají adiabaty až do teploty okolí, ale díky velkým pracovním objemům mají relativně malou plochu pracovního prostoru. A z toho důvodu i tak nízké ztráty tepla že téměř nepotřebují chlazení Fungují, a to velice úsporně i při výkonech v desítkách tisíc koní
moan78
Othello, Ty si pedagog? Tolko trpezlivosti s vysvetlenim zakladnych principov by som nemal ani nahodou. Inak pre pana Horkeho: Vyfukom odchadza priblizne 70% vzniknuteho tepla. Takze ked mas 100kw motor s priemernou mechanickou ucinnostou 33% bavime sa o tepelnom vykone 200kw. Z toho ide 70% (140kw) vyfukom, takze max vykon chladiacej sustavy musi byt 60kw. Pri 100km za hodinu potrebujes vykon ca 15 kw, vzniknute teplo je 30kw, vyfukom ide 21 kw, chladic chladi 9kw. Ked sa prdis po meste stale zastavujes, mas auto, co nevie odpojit vodnu pumpu, aj minimalny vykon chladica staci na to, aby auto malo problem udrzat si prevadzkovu teplotu resp mu dlho trva nez sa na nu zohreje.
Inak to sa netyka len spalovacich motorov, napr. svalova bunka ma ucinnost priblizne iba 20%, 80 % musi telo uchladit. A aj ked telo ma ovela premakanejsi termomanagement nez auta, kolaps z tepla nie je nic vynimocne.
Othello
moan: nejsem pedagog akorát nechápu jak může být někdo tak nechápavý jako Roman Horký. Přitom s jeho příjmením bych čekal, že má termodynamiku v malíčku 😉
winder
To moan78😒br /> Takže hovoríš, že potiahnuť výfuk cez výmenník by klímu v aute uživilo a nejaké to deci zo spotreby ušetrilo? Alebo by taký systém zvládol aj viac? Sorry, na tieto výpočty nemám talent, pýtam sa zo zvedavosti.
Avatar - Anonym
Anonym
Ale klidně si dál mel svou, ale beze mne už prosím. Já věřím, že fyzikální zákony nelžou. A kdo se snaží je relativizovat, ohýbat a negovat, to je jen korunovaný vůl.
Avatar - Charger
Charger
Právě jste se nazval volem 😞
Avatar - Anonym
Anonym
Pane vole, prosím nevíte, proč všichni výrobci tak urputně cpou do aut chladič, když tam vůbec není potřeba?
Papezja
protoze realny spalovaci motor neni idealni a z ruznych duvodu potrebuje udrzovat pracovni teplotu kolem 100°C. Ale k vlastni funkci chlazeni nepotrebuje a idealne by ho ani potrebovat nemel (jiz zminene lodni motory k tomu ale maji dost blizko)
moan78
Zober si za priklad zavesny motor na clne. Je chladeny tzv. priamo t.z. po zanoreni nohy motoru vodou nasavanou priamo z vodneho prostredia, v ktorom sa pohybuje. ALE pre nastartovanie a chod v prvych minutach kludne motor nemusi byt ponoreny vo vode. Takze pre samotnu funkciu motora (vykonanie pracovnych cyklov) chladenie fakt nie je potreba.
ryccardo
Chlapi se tady hadate jak paka a pri tom oba rikate to samy a nejste v rozporu. Potrebujete se jen s nekym pohadat nebo co? 😁
Avatar - Anonym
Anonym
K smíchu nebo k pláči? Už nejméně 2 popírači 2. zákona termodynamiky.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A kdo je k tobě ten druhý? Nebo že by schizofrenie, Romčo?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
". Částečně může jejich energii využít turbo ale to je tak všechno co se s tím dá rozumně udělat."

To neni uplne pravda. Treba Prius 4. generace (ano, omlouvam se, dalsi co taha do diskuse Prius) ma ve vyfukovem potrubi vymenik a cast tepla muze odvadet zpet do motoroveho prostoru (kvuli rychlejsimu prohrati motoru po startu a snad i celkove vyssi teplene ucinnosti).
Othello
tohle problematiku velkého množství unikajícího tepla nijak zásadněji neřeší
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, jsou různé metody, jak zužitkovat energii výfukových plynů. I tu kinetickou, i tu tepelnou.
Othello
nicméně jejich přínos je s výjimkou turba celkem zanebatelný
Avatar - Anonym
Anonym
Hele, až si nastuduješ 2. termodynamický zákon, pochopíš ho a přestaneš ho rozporovat, tak teprve potom mi něco piš.
Othello
Už jsem s tímhle stupidním tématem nechtěl dál ztrácet čas ale když jsi tak sebevědomý tak dokaž jak tomu rozumíš..
Můžeš nás všechny poučit - jednoduše a srozumitelně popiš svými slovy, jaký konkrétní význam má ten chladič během pracovního cyklu spalovacího motoru a proč by bez něj motor nefungoval. Tj. v které pracovní fázi chladič snižuje pracovní teplotu plynů a proč je to podle tebe nezbytné natolik, že by jinak motor žádnou práci nekonal.

Jsem si jistý že to nezvládneš a budeš hledat jen výmluvy a odvádět pozornost jinam, Ale třeba nás překvapíš, tak se ukaž
Avatar - Anonym
Anonym
Ty jsi ukázkový .... Koukni se výš do diskuse nebo přímo do wikipedie a nebo kamkoli kde je 2. termodynamický zákon popsán. A nebo počkej, neztrácej s tím čas, stejně bys to zase nepochopil. A kromě toho bych ti doporučoval nechat si patentovat auto se spalovákem bez chladiče a začít to vyrábět. Budeš boháč. Z nějakého záhadného důvodu to zatím žádného konstruktéra ještě nenapadlo.
Othello
Takže jsem tě odhadl správně, víš o tom kulové a už jen hledáš výmluvy a odvádíš pozornost jinam
OK, končím tuhle diskusi
Avatar - Anonym
Anonym
Dík, a hlavně mi už prosím nic nepiš.
Othello
Mimochodem motory bez chlazení už samozřejmě konstruktéry napadly. To jen pro informaci ostatním, na Romana kašlu. Zkoušely se konstrukce z keramických materiálů, a myšlenka je jasná, Cílem je co nejvíc omezit chlazení motoru protože to zhoršuje jeho efektivitu, přesně v souladu s fyzikálními zákony

viz třeba tenhle odkaz
https😐/auto.sme.sk/…ebo-realita.html
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ano, Romčo, jako obvykle. Kopeš kolem sebe jako umírající kobyla. Takže jsi mrtvý kde, na vršek nebo na spodek, že tak kopeš? 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Možné operace s uživatelem😒br /> Uživatel je na Vašem "hate-listu" … odstranit z "hate-listu"
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takhle brzy nebudeš mít s kým diskutovat.
moan78
(V dobrom) skus sa menej zamerat na svoje ego a viac na obsah. Ber tuto diskuziu ako prilezitost sa nieco naucit. Beries to cele moc osobne.
Avatar - Anonym
Anonym
Jako popírači fyzikálních zákonů se mě dotýkají opravdu osobně. Nemám je rád, jsou mi odporní.
Othello
moan: Romanův problém je že fyzikálním zákonům moc nerozumí a jejich popírání nebo nepopírání nedokáže seriózně posoudit.. Navíc nemá ani tušení, jak pracuje spalovací motor. Z toho asi plyne jeho frustrace
Papezja
Jeste existuji turbokompaudni motory. Maji ale pomerne nizky rozsah pracovnich rezimu, mimo letadel v polovine minuleho stoleti se pouzivaly jen u kamionu - nevim s jak velkym uspechem.
Papezja
duvod k dowsizingu v poslednich letech byl ten, aby co nejmene tepla preslo do sten valcu. Vedlejsi efekt je, ze o to vice tepla odejde vyfukem.

Idealni by bylo, aby bylo veskere teplo vyuzite k e😜anzi plynu, coz neni uplne mozne. Ale je dobre, kdyz behem e😜anze alespon odejde co nejmene tepla ze spalovaciho prostoru.
Avatar - Anonym
Anonym
Záleží samozřejmě na konstrukci motoru, ale tepla jde do výfuku většinou dost. Například motor VW 2.0 v provedení pro průmyslové účely, který spaluje LPG, má následující bilanci: 41 % teplo odcházející výfukem, 35 % mechanická energie, 22 % teplo odcházející do chladicí kapaliny a 2 % je teplo, které sálá z motoru.
moan78
:yes: Realne data su vzdy najlepsi argument. Len doplnim, ze uvedene cisla sa tykaju konkretnej hodnoty otacok. Mimo tychto optimalnych sa menia. Mozes prosim ta uviest zdroj, kde si tie info ziskal? Dik
Othello
moan78
Dakujem
Avatar - Anonym
Anonym
Před pár lety jsem to stáhl odtud😒br /> https😐/www.industrie-motoren.eu/
Ale jestli tam specifikace a dokumentaci k motorům mají i dnes, to nevím.
moan78
Dik :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Co se týče podmínek, bral jsem v úvahu maximální otáčky a zátěž, co že je u daného motoru 2800 rpm a zátěž 100 % (výsledný výkon 40 kW).
Papezja
oprava: na velky okruh byl pripojeny chladic oleje. Radiator topeni byl na malem okruhu, za chladicem zpetneho vedeni vyfukovych plynu (dalsi extra prvek oproti 1.4tdi)
Othello
Ne že by na tom moc záleželo, ale když už to článek zmiňuje tak z vrtání 76,5 mm a zdvihu 88 mm vychází objem 1213 cm3.
Papezja
zdvih byl 86,7mm.
cjoctavian
Takze najprv mu dame hlinikove 3. dvere a tensie skla a potom olovene zavazia do naraznika... 😲
Othello
jo taky mi to přišlo dost legrační.
Se nedivím že to stálo takový ranec
moan78
Dobry postreh :yes: .To bola asi uz reakcia na tu pretacavost. Inak to ma takto aj fabia 2 gen rs.
Avatar - speedfred
speedfred
asi nejaká verzia pre rybárov keby náhodou doma zabudli olovo.
Avatar - Anonym
Anonym
Já tam logiku vidím. Nárazník je o něco dále od nápravy než dveře a skla, takže stačí menší přidaná hmotnost k zatížení té zadní nápravy. A z hlediska jízdních vlastností je výhodnější, že ta hmotnost je umístěna níže.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
samotné nebylo nikterak hezké a povedené auto, ale tahle šílenost ztělesňuje snad vše nepovedené v automobilovém designu. No a úspora podmíněná vysokou kupní cenou, spoustou omezení a v podstatě reálnou provozní nepoužitelností... Jo, skvělý recept na úspěch.
Nejhorší je, že takových nápadů mohlo být více. Naštěstí se svět ubíral lepší cestou a díky hybridním pohonům není třeba na výbavě a konstrukci šetřit.
Avatar - lyon667
lyon667
Takové Lupo GTI byla hodně povedená kapesní raketa. A celkově bylo Lupo o dost vychytanější, než pozdější low-costový Up/Citigo, čemuž odpovídala i tehdejší cena. Proto se to nikdy neprodávalo u nás. Nicméně v Německu jsem je kolem toho roku 2000 potkával a když chtěl Němec relativně slušnou nákupní tašku jako druhé auto do rodiny, byla to zajímavá volba.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Měl jsem možnost s tím přímo jet a za svým názorem si stojím. Up! byl možná lowcostově provedený, ale chováním na silnici překračuje Lupo o několik tříd. Nabídkou prostoru taky, Lupo bylo zoufale malé. A nějaké GTI to fakt nezachrání.
Avatar - lyon667
lyon667
U nákupních tašek se na místo moc nehraje, tam hraje prim krátký rozvor a možnost zaparkovat kdekoliv. Nicméně pro dva lidi tam bylo místa habaděj. Já s tím najel nějakých 30tkm - tedy s benzínem, nikoli s 3L - a byť je generační rozdíl samozřejmě znát, ve své třídě to nemělo konkurenci. Podvozek trochu uskákaný, ale díky konceptu "kolo v každém rohu" to jinak nemělo se stabilitou problém. A z GTI byl i docela zábavný okruhový závoďák.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Suhlas. Navyse lupo gti je na ringu rychlejsie aj ako povedzme ta nezmyselna lopata kodiaq rs ktora ale uz nastastie aj konecne zmizla z predaja...

Male zive mini hatche dnes uz chybaju ako sol. Bohuzial doba im nepraje. Za to ale kdejake 2 tonove premotorovane nezmysly su uz vsade kam sa kuknes. Zvlastna to doba az sa cloveku nechce tym reciam o ekologii v praxi verit ked dnes vidi tie cesty plne obludnych suv a naopak jednoduche male a takmer bezudrzbove auta aj s realne malou spotrebou uz aby clovek hladal ako ihlu v kope sena. Divna to ekologia no...
Matej Mato
kodiak rs je suv, kto by s tym isiel na okruh?

zaujimalo by ma, ktore su tie takmer bezudrzbove auta, kazde auto vyzaduje udrzbu, rozdiel medzi malym a velkym autom je vacsinou iba v cene dielu, ktora je aj tak zanedbatelna oproti cene servisu a nasobnej marze na diely
Avatar - speedfred
speedfred
Ach jááj napíšeš toto a sám túžiš po SUV 😲
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ale malom... maximalne tak ASX... a to je podorysom velkostne ako nejaka astra 😉
Avatar - speedfred
speedfred
Nič to nemení na tom že plačeš za HH či kupèčkami a slintáš tu nad ASX.
Papezja
Lupo GTI bylo zajimave i tim, ze na rozdil od Pola GTI dostalo sestikvalt. Celkove to bylo pidi auto s relativne dospelou technikou, coz napr. o Trojcatech z Kolina rict nejde.
traveldrive
Zas, pokiaľ viem, tá technika aj niečo stála, a malému autu to v predajoch ťažko mohlo pomôcť. Mal som šťastie sa s bežným Lupom previezť a poviem narovinu, peniaze by som za to auto nedal. Prišlo mi rovnako stiesnené ako vtedajšie Polo a rovnako ťažkopádne. Od mini do mesta čakám ľahkosť a mrštnosť, ale pocity boli skôr opačné. Tvárilo sa to jak dospelé auto, a ten charakter mi proste nesadol. 3L bol extrémom, ktorý mal zmysel ako priekopník a vizitka značky, ale nie ako adept na kúpu, GTI asi tak podobne.
Papezja
Prave u obycejneho lupa az tak moc nestala, proste se vzala zavedena, velkoseriova technika z Pola. Na druhou stranu ta koncepce umoznila maloseriove e😜erimenty, ktere sly aplikovat na vetsi modely
Avatar - Beefcake
Beefcake
Som po velmi dlhej dobe jedno 3l Lupo videl. Isiel som dokonca za nim. Je to ako jednorozec.
Fakt je, ze do takehoto velkeho auta/uffroadu (offroadu?) patri dizel pravom 😲
Skoda, ze ten hlinik sa dnes nepouziva vo vacsom meradle.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Hliník je možná fajn z pohledu hmotnosti, ale cena dílů je vysoká a opravitelnost nebo odolnost naopak bídná.
Avatar - iudex
iudex
Toto auto ako každý pionier pokroku sa pri spätnom pohľade javí ako smiešne či nezmyselné. Ale treba na to pozerať ako na všetky podobné autá, či už to bol VW Phaeton alebo BMW i8. Drahé, nekonkurencieschopné a racionálne neobhájiteľná kúpa, avšak ich úlohou bolo byť nositeľom nových technológií a súčasne marketingovým nástrojom, čo automobilka dokáže. Z logiky veci (nové, drahé a masovou výrobou nezlacnené technológie) museli byť oveľa drahšie ako konvenčná konkurencia a praktický prínos bol malý až nulový.
Lupo 3L som neskúšal, ale trochu poznám príbuzný model A2 s trojvalcovým TDI a to je motorický des a hrúza, ktorý pošranotil dovtedy nepriestrelný image motorov TDI.
Avatar - Anonym
Anonym
Motorističtí novináři měli tehdy jiný názor a zvolili motor 1.2 TDI nejlepším motorem roku 1999 a motor 1.4 TDI nejlepším motorem roku 2001 (International Engine of the Year, 1.0 litre to 1.4 litre). Třeba ty vibrace považovali za masáží funkci sedadel 😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
pred dvoma rokmi sme jedno lupo mali dokonca u svokrovcov priamo na dvore https😐/img4.auto.cz/…b5ef7c97981c.jpg ... ako nahradne auto za golfa 😁 ( a bolo v benzine ) ... za mna dodnes skvele miniauto aj prekvapivo priestranne vpredu a s peknymi budikmi v kabine ... a je skoda ze taketo kusky uz z trhu miznu ....

akurat mi pride ze som v nom bol jak vo vyklade ( pripominalo mi to este casy feldy a pola 6N1 ) ... to malicke lupo ma daleko vacsiu presklennu plochu ako moje o triedu vacsie polo... sranda.. ale tak v tom case mali asi vsetky auta viac "skla".. casy sa proste uz kusok zmenili aj v tomto smere.... kazdopadne lupo bolo skvele mini ktore by sa ani dnes nestratilo ... navyse skutocne mini... nie ako dnesne mini auta.. pomaly vsetko sama obluda uz...
megacruiser
i obyčejná Micra 1.5 dci. Brácha ji má, jezdí hlavně po městě a dlouhodobou má na počítači 3,1. Měří si i spotřebu podle množství paliva co bere a fakt to vychází. Maximálně tam měl 3,2. Je to teda ale ten nejslabší dci bez variabilního turba a moc nejede, jednou jsem s tím vyjel na dálnici a to už bylo nebezpečný - člověk chce předjet kamion ale ono to prostě vůbec ve vyšších otáčkách nezrychluje, žádná reakce na plyn.