Srovnávací testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Audi e-tron Sportback 55 quattro vs. BMW X6 30d – Jablka, nebo hrušky?
73 komentářů
Othello
Že jsem se za celý test nedozvěděl kolikastupňový automat je v tom BMW už beru jako normál, ale překvapila mě naopak informace že při dálničních 130kmh motor točí 2700 otáček. To pak při maximálce musí drhnout skoro 4800. Docela hodně na naftu
A taky je zajímavé jak málo utáhnou obě auta na kouli. Stovky kilowattů, stovky ňůtnmetrů a ve výsledku je to jen slabý čajíček
A taky je zajímavé jak málo utáhnou obě auta na kouli. Stovky kilowattů, stovky ňůtnmetrů a ve výsledku je to jen slabý čajíček
2700 je absolutní nesmysl.
Šestivál se může točit víc ale tohle mi taky přijde moc.
Proč to tam teda psali ??
Proč to tam teda psali ??
Proc by mel r6 tocit vic? Naopak, po zkusenostech s 5er bych vsadil na obycejny preklik a stat tam melo 1700ot. 5er se stejnym motorem tocila snad jeste min.
Nuž lenže to je presne o tom, ako v dobe emisnej homologujú vozidlá. Oni utiahnu aj viac, ale nesmú, resp. sú limitované. Bohužiaľ.
A jak je emisně limitovaný ten elektromobil ?
...hmotnosť batérií pre dosiahnutie slušného dojazdu a tým obmedzenie nosnej a ťažnej hmotnosti podľa teba nie je vplyv doby emisnej tlačiacej na elektromobilitu ako takú? Alebo očakávaš, že si niekto na elektroSUV bude robiť C-vodičské oprávnenie?
U EV mě to tažný až tak neudivuje, ale u BMW s 3,0D je těch 1,8t dost málo, i blbej Kodiaq má 2,5t.
rohYpnol
Ať se na věc dívám jakkoliv, ukazuje se opravdu jediné - nafta je v podstatě ve všem výrazně lepší. A i v disciplínách, ve kterým měl zkratomobil absolutně dominovat, jako pružné zrychlení a zrychlení 0-100, ztrácí nafta opravdu jen nepatrně.
rohYpnol
😁 koukám, že se z tebe stal zastánce EV, soudě dle odkazu.
Aby Tesla S ujela 100 kilometrů, potřebuje vyrobit 26,5 kWh elektrické energie. To je 0,265 kWh na 1 kilometr. Pokud tedy výroba české elektřiny znamená 610 gramů CO2 na jednu kWh, snadno vypočteme, že emise činí 162 gramů CO2 na 1 kilometr.
...
Ekologickým vítězem se sice stává elektromobil, jsou tu nicméně stále nějaká "ale". Celá ekologie elektromobility totiž stojí a padá na způsobu výroby elektrické energie. Např. u Tesly S provozované v ČR se při výrobě elektřiny vypustí v průměru tolik CO2 jako vypustí benzinové auto se spotřebou 7 litrů na 100 km.
...
Nesmíme ale zapomenout na jednu věc, a tou je výroba baterie. Ta si rovněž vyžádá mnoho energie a v praxi to tak zruší výhodu, kterou jsme popsali v minulém odstavci ohledně výroby benzinu. Někde se tvrdí, že výroba baterie je emisně až 2,5× horší než výroba benzinu, někde to vychází zhruba nastejno. Musíme si ale také uvědomit, že CO2 u výroby baterií zdaleka není jediný problém. Dnešní články jsou plné těžkých kovů a ekologie zde dostává opět docela na frak, přestože jsou tu ale různé způsoby, jak situaci zlepšit. Jde např. o pokroky v recyklaci nebo způsobech, jak je dále používat (třeba použité baterie z hybridů Toyota Prius se dále využívají jako úložiště energie získané ze solárních panelů).
Jestli tohle = zastánce EV tak asi ano 😒] 😒]
Článek zkrátka naopak jasně ukazuje, že celkový přínos EV prostě není. Že řeči o nulových emisích EV jsou jen bohapustou LŽÍ zkratomozků, eurohujerů a ekofašistů.
...
Ekologickým vítězem se sice stává elektromobil, jsou tu nicméně stále nějaká "ale". Celá ekologie elektromobility totiž stojí a padá na způsobu výroby elektrické energie. Např. u Tesly S provozované v ČR se při výrobě elektřiny vypustí v průměru tolik CO2 jako vypustí benzinové auto se spotřebou 7 litrů na 100 km.
...
Nesmíme ale zapomenout na jednu věc, a tou je výroba baterie. Ta si rovněž vyžádá mnoho energie a v praxi to tak zruší výhodu, kterou jsme popsali v minulém odstavci ohledně výroby benzinu. Někde se tvrdí, že výroba baterie je emisně až 2,5× horší než výroba benzinu, někde to vychází zhruba nastejno. Musíme si ale také uvědomit, že CO2 u výroby baterií zdaleka není jediný problém. Dnešní články jsou plné těžkých kovů a ekologie zde dostává opět docela na frak, přestože jsou tu ale různé způsoby, jak situaci zlepšit. Jde např. o pokroky v recyklaci nebo způsobech, jak je dále používat (třeba použité baterie z hybridů Toyota Prius se dále využívají jako úložiště energie získané ze solárních panelů).
Jestli tohle = zastánce EV tak asi ano 😒] 😒]
Článek zkrátka naopak jasně ukazuje, že celkový přínos EV prostě není. Že řeči o nulových emisích EV jsou jen bohapustou LŽÍ zkratomozků, eurohujerů a ekofašistů.
Nevidím žádné tvé "ale". Postnul jsi sem článek který tvrdí, že ať je výroba elektřiny jakkoli (ne)ekologická, je jí spousta potřeba i na těžbu ropy a výrobu benzínu/nafty.
Pokud ta Tesla spotřebuje v ČR pomyslných 7l, pak obdobně výkonné spalovací auto spotřebuje daleko víc, pokud by sis tedy článek přečetl a pochopil celý.
Buď započítáme výrobu a distribuci paliva u obou, nebo ani u jednoho.
na tvůj edit - samozřejmě, nulové emise EV jsou pitomost.
Pokud ta Tesla spotřebuje v ČR pomyslných 7l, pak obdobně výkonné spalovací auto spotřebuje daleko víc, pokud by sis tedy článek přečetl a pochopil celý.
Buď započítáme výrobu a distribuci paliva u obou, nebo ani u jednoho.
na tvůj edit - samozřejmě, nulové emise EV jsou pitomost.
To taky nikdo nepopírá. Jenže to není jen o těch CO2 z provozu. ALE i o výrobě baterií atp.
Prostě celkový ekologický přínos EV nikde prokázaný není. Obecně je známo že je silně odvislý od výroby el. energie. Takže znovu - pokud si Norsko nebo Rakousko chce prosazovat EV mobilitu, pak 1) je to jejich věc a 2) mají na to přírodní podmínky. My (a většina jiných zemí) na to ale podmínky nemáme, tj. EV mobilita je pitomost.
Především mi jde ale o to, že nulové emise EV je LEŽ EKOFAŠISTŮ. A pokud začneme srovnávat reálné emise EV, tak ten přínos proti nákladům za ten přínos proti ICE je absolutní nepoměr. Prostě EV mobilita vůbec nedává smysl. Není po něm společenská poptávka. Jen ta politická.
Prostě celkový ekologický přínos EV nikde prokázaný není. Obecně je známo že je silně odvislý od výroby el. energie. Takže znovu - pokud si Norsko nebo Rakousko chce prosazovat EV mobilitu, pak 1) je to jejich věc a 2) mají na to přírodní podmínky. My (a většina jiných zemí) na to ale podmínky nemáme, tj. EV mobilita je pitomost.
Především mi jde ale o to, že nulové emise EV je LEŽ EKOFAŠISTŮ. A pokud začneme srovnávat reálné emise EV, tak ten přínos proti nákladům za ten přínos proti ICE je absolutní nepoměr. Prostě EV mobilita vůbec nedává smysl. Není po něm společenská poptávka. Jen ta politická.
Nulove emise EV jsou lez, to chape i desetilete dite, s tim toho moc nenamachrujes.
A realne emise zalezi na energetickem mixu te dane zeme. Za 30 let muzes mit klidne 50% elektriny z obnovitelnych zdroju, jen trochu chtit. Nemci a anglicani uz maji 1/3 z obnovitelnych zdroju (hlavne solar a vzduch)
A realne emise zalezi na energetickem mixu te dane zeme. Za 30 let muzes mit klidne 50% elektriny z obnovitelnych zdroju, jen trochu chtit. Nemci a anglicani uz maji 1/3 z obnovitelnych zdroju (hlavne solar a vzduch)
taky koukám, že je každý e😜ert.
globální energetika míří k tomu, že bude v roce 2050 kompletně bez emisí, díky EV bude moci být kompletně bez provozních emisí i doprava.
mix daný země je pěkná věc, ale
a) mění se v čase a je je pořád lepší, za 10 let tu bude zlomek uhlí za 17 let tu nebude vůbec žádný.
b) dobíječky mají zelenou energii a majitelé EV mají zpravidla zelenou energii /jejich spotřeba se páruje s výrobou v zelených zdrojích. / vím, že je to pro spoustu lidí extrémně těžké pochopit, že energii z uhlí mají doma oni.
líbí se mi, jak u EV každý počítá baterie a kdosi cosi, ale že vytěžit ropu, zpracovat ji a dopravit ji přes půl světa a tam z ní udělat benzín stojí hromadu energie, to už se trochu opomíjí.
a studie samozřejmě existují.
a že po EV není poptávka je strašně zajímavý.... a v Tesle určitě budou čumět.
globální energetika míří k tomu, že bude v roce 2050 kompletně bez emisí, díky EV bude moci být kompletně bez provozních emisí i doprava.
mix daný země je pěkná věc, ale
a) mění se v čase a je je pořád lepší, za 10 let tu bude zlomek uhlí za 17 let tu nebude vůbec žádný.
b) dobíječky mají zelenou energii a majitelé EV mají zpravidla zelenou energii /jejich spotřeba se páruje s výrobou v zelených zdrojích. / vím, že je to pro spoustu lidí extrémně těžké pochopit, že energii z uhlí mají doma oni.
líbí se mi, jak u EV každý počítá baterie a kdosi cosi, ale že vytěžit ropu, zpracovat ji a dopravit ji přes půl světa a tam z ní udělat benzín stojí hromadu energie, to už se trochu opomíjí.
a studie samozřejmě existují.
a že po EV není poptávka je strašně zajímavý.... a v Tesle určitě budou čumět.
rohYpnol
Rozdíl v ceně na 100 km při dobíjení mimo "superchargery" je nějakých 140 kč. Což máme 140.000 Kč/100.000 km. Rozdíl v pořizovací ceně je někde kolem 0,5 M, což znamená jediné - EV zkratomobil absolutně nedává smysl. První majitel typicky asi 400.000 km nenajede... Jestli bude mít nájezd kolem 50.000 km za rok tak po pěti letech má 250.000 km a to nezachrání ani servis zkratomobilu v ceně...
Takže opět e potvrzuje jediné - zkratomobil na naše silnice nepatří!!! Je to ekonomický i ekologický nesmysl :-!
Takže opět e potvrzuje jediné - zkratomobil na naše silnice nepatří!!! Je to ekonomický i ekologický nesmysl :-!
Svět není tak černobílý. Pro městské pojíždění elektro myslím často vyhoví dobře, tak proč ne.
Že se výrobci za každou cenu snaží elektroauta prosadit i na dlouhé trasy je vzhledem k jejich aktuálním (ne)schopnostem samozřejmě nesmysl
Že se výrobci za každou cenu snaží elektroauta prosadit i na dlouhé trasy je vzhledem k jejich aktuálním (ne)schopnostem samozřejmě nesmysl
fajn. Ale tady se bavíme o téměř 5 m dlouhé a 2 m široké krávě. To asi není nic c by se mělo pohybovat po městě.
Tvoje "zkratomobil na naše silnice nepatří!" mi vyznělo spíše jako obecný názor.
Že je konkrétně ten e-tron úlet, to souhlasím.
Že je konkrétně ten e-tron úlet, to souhlasím.
On to také obecný názor je. Neznám zkratomobil, který by u nás dával ekonomický a ekologický smysl. Nicméně pokud je to aspoň něco jako Citigo iV nebo Zoe, tak se to dá obhájit alespoň lokálním nevypouštěním emisí ve městech, kam jsou tato auta určena.
Ekologický smysl elektromobilu je samozřejmě vázán na způsob výroby elektřiny. Ta elektřina v podstatě není energie ale spíše jen přenosové médium (ať mě fyzici neberou doslova) přenášející výkon například od tepelné elektrárny nebo od vodní turbíny. V prvním případě to ekologické nebude, ve druhém už ano. Pomíjím samozřejmě výrobu samotného auta, to by jsme se z toho nevyhrabali vůbec
Ano. A jelikož naše vláda právě proje-bala peníze na výstavbu jaderné elektrárny snížením daně z příjmu, tak si o ekoligické výrobě můžeme nechat jen zdát.
Můžeš mi prosím vysvětlit, kde jsi došel k rozdílu v ceně 0,5M?
Testovaný vůz s výbavou 2.719.626 Kč
Testovaný vůz s výbavou 3.205.760 Kč
Rozdíl cca 0,5 M, jednoduché. Jasně budou tam nějaké rozdíly ve výbavě atp.
Testovaný vůz s výbavou 3.205.760 Kč
Rozdíl cca 0,5 M, jednoduché. Jasně budou tam nějaké rozdíly ve výbavě atp.
Pokud počítáš výhodnost pohonu, a počítáš do toho výbavu auta....
Základní cena se liší o 200t.
Základní cena se liší o 200t.
rohYpnol
Máme tady "the best of", "hi-tech", "prémii", "luxus"... Nazývejme to jak je komu libo. O to děsivější je výsledné hodnocení.
X6 nabízí takovou dávku opulentnosti a otylosti, že čočka fotoaparátu měla co dělat aby nepraskla. Tohle není něco co se nepovedlo. To je naopak záměrné zhmotnění kýčovitosti a křečovitosti na 4 kolech. Smutné. BMW kdysi bylo králem automobilové elegance a nadčasovosti...
Takže vítězství e-tronu? Nepochybně. Ale i zde Audi sklouzlo do kýčovitosti. Spousty neúčelných, nesmyslných a falešných prolisů snažící se rozbít celkovou nadváhu plynoucí z koncepce vozu se prostě přehlédnout nedá. Nicméně jako celek se na to dá dívat a oči to vyloženě nebolí.
Design - za mě jednoznačně vítězí Audi e-tron, i když do krásy a elegance má i Audi tentokrát daleko.
X6 nabízí takovou dávku opulentnosti a otylosti, že čočka fotoaparátu měla co dělat aby nepraskla. Tohle není něco co se nepovedlo. To je naopak záměrné zhmotnění kýčovitosti a křečovitosti na 4 kolech. Smutné. BMW kdysi bylo králem automobilové elegance a nadčasovosti...
Takže vítězství e-tronu? Nepochybně. Ale i zde Audi sklouzlo do kýčovitosti. Spousty neúčelných, nesmyslných a falešných prolisů snažící se rozbít celkovou nadváhu plynoucí z koncepce vozu se prostě přehlédnout nedá. Nicméně jako celek se na to dá dívat a oči to vyloženě nebolí.
Design - za mě jednoznačně vítězí Audi e-tron, i když do krásy a elegance má i Audi tentokrát daleko.
ProchyTom
Ze bych prodal mustoše, mini i bago a sel do audiny a zacal tak novy zivot? Oholit na díře, vybelit zuby, koupit mokasíny a nabíjet doma pěkně v garáži a sledovat to pěkně v apce na mobilu? Asi ju, libi se mi to 😅
Ječtě berejle s černou obroučkou (jako mají analytici na ČT) a mohl bys začít kouřit pirátský péra.
Mr.Murphy
.... na dojíždění do práce EV, na cokoliv jiného fosil.... co na tom chcete řešit? 😉
DonVito
Po 300km clovek musi udelat pul hodiny pauzu. 😲
A cena je vysoka, jak za diesel. 😄
https😐/zpravy.aktualne.cz/…25cac1f6b220ee8/?…
A cena je vysoka, jak za diesel. 😄
https😐/zpravy.aktualne.cz/…25cac1f6b220ee8/?…
Půl hodiny, aby mohl jet dalších 200 😉 Ale určitě, kdo to potřebuje a nevadí mu to, ať to bere :yes:
A co větší smysl má X5 45e...
A co větší smysl má X5 45e...
wakantanka
k týmto autám mi pasuje jeden vtip.
Týpek vraví na diskotéke dvom pipkám : Ste ako dve hrozná ... jedna hrozná aj druhá hrozná.
Ale jak je libo podle vkusu každého soudruha. 😊
Týpek vraví na diskotéke dvom pipkám : Ste ako dve hrozná ... jedna hrozná aj druhá hrozná.
Ale jak je libo podle vkusu každého soudruha. 😊
😁 😁 😁
Jsem z těch, kterým se X6 vždy líbila 😉
Jsem z těch, kterým se X6 vždy líbila 😉
S první generací nemám problém. Každá další generace znamenala vždy jen větší kýč. Ale platí to bohužel o BMW obecně. Jejich design jde směrem do pr...yč. 😒 Když je nové BMW "koukatelné", tak to považuji celkem za úspěch. Fakt mě to mrzí, protože BMW jsem odjakživa považoval za nejkrásnější vozy.
5ka po fl, zvysok katastrofa a to som fanusik bmw. Ked som bol chudobny student, pacilo sa mi z premie kde co. Teraz ked som stary a mozem si premiu kupit, tak ani nie je z coho vyberat
To nič proti, keby sa nám páčili rovnaké ženy, autá, domy atď. bol by ten svet strašne nudný a uniformný. 😊
Flajzi
Jako geek a ajťák jsme se na virtuální zrcátka těšil. Ještě když jsem jel od dealera z Audi, tak mi připadaly strašně sexy. Dojel jsem k nám do dvora a při couvání do mezery jsem pochopil, že to je jeden z největších omylů. Člověk si to normálně neuvědomuje, ale až když v zrcátku ztratíte možnost perspektivy, tak zjistíte, že absolutně nejste schopen odhadnout vzdálenosti, všechno je v v monitoru ploché, pohybem hlavy nejste schopen si rozšířit zorné pole... Tak radši jsem si zavolal kolegu, aby mne znavigoval a auto neodřel. Dával jsem tomu ještě dva dny, zda si nezvyknu či nenajdu nějaký "fígl", ale fakt ne. Prostě máme dvě oči, perpektivu (nevědomky) používáme neustále a přes ty virtuální zrcátka perpektiva zmizí.
Když jsem auto vracel, tak mne prodejce vyzpovídal, já mu řekl svý a on mi řekl hezkou story, kdy etrona s virt. zrcátky si koupil nějaký majitel rádia a protože si zapomněl zaškrnout DAB přijímač, tak auto vrací na protiúčet a do dalšího auta už chce normální zrcátka a ještě ušetří přes 40 tisíc korun.
Když jsem auto vracel, tak mne prodejce vyzpovídal, já mu řekl svý a on mi řekl hezkou story, kdy etrona s virt. zrcátky si koupil nějaký majitel rádia a protože si zapomněl zaškrnout DAB přijímač, tak auto vrací na protiúčet a do dalšího auta už chce normální zrcátka a ještě ušetří přes 40 tisíc korun.
Souhlas, říkám to od začátku.
Zrcátko je jednoduchý, spolehlivý, kdykoliv funkční nezávisle na aktivaci, nikdy se nepoláme, ergonomičtější a stojí pakatel.
Jediný přínos - snížení Cx je k smíchu a nikoho nezajímá.
Zrcátko je jednoduchý, spolehlivý, kdykoliv funkční nezávisle na aktivaci, nikdy se nepoláme, ergonomičtější a stojí pakatel.
Jediný přínos - snížení Cx je k smíchu a nikoho nezajímá.
kdysi jsem slyšel jak se těmto trendům vysmívá nějaký úspěšný manažer, myslím to byl ředitel Jablotronu.... "digitální rokoko" tomu říkal.... na ty virtuální zrcátka to myslím sedí dokonale.... :😉
"Zrcátko je jednoduchý, spolehlivý, kdykoliv funkční nezávisle na aktivaci, nikdy se nepoláme, ergonomičtější a stojí pakatel." - Tohle už dneska dávno neplatí. Je tam hromada elektroniky, kamery pro ptačí pohled), topení, různá čidla, atd. Nicméně virtuální zrcátka to ještě aspoň zdvojnásobujou... Bavím se tedy o zrcátkách, která jsou třeba v těch audinách, nebavím se o Dacii, kde to tvoje tvrzení může platit.
"Jediný přínos - snížení Cx je k smíchu a nikoho nezajímá." - Tak zajímá to snad všechny, protože je to jedna z velkých proměnných, které ovlivňují spotřebu. Nicméně kdysi jsem četl nějaký test, kde to u e-trona srovnávali (normální vs virtuální) a výsledek z testu byl, že ve městě se to prakticky neprojeví (moc malé rychlosti, aby Cx příliš ovlivnilo spotřebu) a na dálnici to snížilo spotřebu asi o 1,5 kWh/100km, což je směšný rozdíl. Ono i ty normální zrcátka jsou poměrně aerodynamická a nejsou to žádné sloní uši.
"Jediný přínos - snížení Cx je k smíchu a nikoho nezajímá." - Tak zajímá to snad všechny, protože je to jedna z velkých proměnných, které ovlivňují spotřebu. Nicméně kdysi jsem četl nějaký test, kde to u e-trona srovnávali (normální vs virtuální) a výsledek z testu byl, že ve městě se to prakticky neprojeví (moc malé rychlosti, aby Cx příliš ovlivnilo spotřebu) a na dálnici to snížilo spotřebu asi o 1,5 kWh/100km, což je směšný rozdíl. Ono i ty normální zrcátka jsou poměrně aerodynamická a nejsou to žádné sloní uši.
Já myslel skutečně zrcátko, tedy sklo.
Ad druhý odstavec - takže mám pravdu, že. Je to marginální, a jestli někdo ušetří 1,5kwh na dálnici v kontextu všech nevýhod - nezajímavé.
Ad druhý odstavec - takže mám pravdu, že. Je to marginální, a jestli někdo ušetří 1,5kwh na dálnici v kontextu všech nevýhod - nezajímavé.
Mno, ale nie je kamera namiesto zrkadla a kamera miesto zrkadla. Taký Mercedes to u Actrosa vyriešil priam geniálne. Z ťahača zmizli obrovské "uši", displaye sú na Ačkových stĺpikoch cez ktoré aj tak nič nevidíš a nemusíš sa toľko otáčať do strán, lebo ich máš v zornom uhle. Prečo dalo Audi tie obrazovky dalo tam kam dalo je mi ergonomická záhada.
Takhle - mě se třeba fakt blbě jede už jen podle couvací kamery, kterou prostě nepoužívám. Resp. jen se příp. podívám jestli tam není nějaký sloupek, děcko atp. ...
Ale obecně bych virtuální zrcátka neodsuzoval. Když jsou dobře udělané, tak mají i značné výhody. Mohou snímat výrazně širší úhel, mohu mít různé funkce... Ale ano, třeba to jak to má Audi je podle mě absolutní šílenost. Malá plocha, umístění příliš nízko absolutně mimo zorné pole.
Ale obecně bych virtuální zrcátka neodsuzoval. Když jsou dobře udělané, tak mají i značné výhody. Mohou snímat výrazně širší úhel, mohu mít různé funkce... Ale ano, třeba to jak to má Audi je podle mě absolutní šílenost. Malá plocha, umístění příliš nízko absolutně mimo zorné pole.
S couvací kamerou nemám problém. Tam sice nevidíš perspektivu, ale jsou ti doplňkem ke zrcátkům.
Tady ti ale virtuální zrcátka nahrazují zrcátka, což je problém. Sice mohou mít širší úhel, ale i tak, když jsem přejížděl z pruhu do prohu, tak jsem musel otáčet hlavou, protože nejsi schopen odhadnout dobře vzdálenost auta, co jede šikmo za tebou.
Kdyby ty virtuální byly doplňkem ke klasickým zrcátkám (širší úhel, vhled do mrtvého úhlu), tak budou užitečná. Takhle jsem zatím nepotkal jediného člověka, který je vyzkoušel a tvrdil by, že jsou lepší než klasická zrcátka a za ty peníze to stojí za to.
Tady ti ale virtuální zrcátka nahrazují zrcátka, což je problém. Sice mohou mít širší úhel, ale i tak, když jsem přejížděl z pruhu do prohu, tak jsem musel otáčet hlavou, protože nejsi schopen odhadnout dobře vzdálenost auta, co jede šikmo za tebou.
Kdyby ty virtuální byly doplňkem ke klasickým zrcátkám (širší úhel, vhled do mrtvého úhlu), tak budou užitečná. Takhle jsem zatím nepotkal jediného člověka, který je vyzkoušel a tvrdil by, že jsou lepší než klasická zrcátka a za ty peníze to stojí za to.
Žádné značné výhody tedy nevidím. Na širší úhel stačí zadní kamera. Navíc širší úhel vidím z okna.
Miloš007
No mě by zajímalo, kolik stojí na tyto 2 vozy pojistky (a jaký je mezi nimi rozdíl) - předpokládám, že to bude plné havarijko s minimální spoluúčastí.
A obecně - nevíte někdo, jaký je rozdíl v pojistce elektromobilu x autu se spalovacím motorem - jestli je to podobné, nebo velký rozdíl - díky
A obecně - nevíte někdo, jaký je rozdíl v pojistce elektromobilu x autu se spalovacím motorem - jestli je to podobné, nebo velký rozdíl - díky
Rozdíl je prakticky jen v povinném ručení, kdy elektro se bere jako auto do litru obsahu. Havarijko nijak nesouvisí s pohonem, protože když nabouráš elektrickou Audinu a spalovacího Bavoráka, tak náhradní díly a práce jsou podobná raketa.
Samozřejmě, že nebýt nafta brutálně zdaněná, je diesel i ekonomičtější.
A jako vždy a v každém článku je ignorován nejdůležitější ekonomický ukazatel - cena připrodeji po několika letech. Ale ono je to u EV opravdu zatím těžko předjímat.