Elektromotorky
Přihlásit pro přidání komentáře
Othello
Ta rychlá akcelerace nevzniká jen tak z ničeho, základem je velký výkon. A jestli má elektromotor v pohonu motorky nahradit třeba 100 kW spalovák, bude to dobrý cvalík. Tj hromada kil navíc
A další otázka je co bude ten elektromotor napájet. Baterie ? A co bude nabíjet ty baterie - ještě jeden elektromotor - generátor ?
A další otázka je co bude ten elektromotor napájet. Baterie ? A co bude nabíjet ty baterie - ještě jeden elektromotor - generátor ?
Hlavně většina "velkých" motorek má natolik výkonný motor, že je naprosto bezpředmětné vyzdvihovat akceleraci. Kdo na motorkách jezdí, tak ví, že zrychlení, nebo akcelerace z nuly dokáže většina běžných motorek o poznání lépe, než drtivá většina aut. Navíc u motorky je poháněné jedno relativně úzké kolo a motorka naráží na limity přenosu síly. Hybrid je jen nesmysl pro rádoby ekology.
Proč ještě jeden elektromotor - generátor? Jeden a ten samý el. stroj může pracovat v režimu elektromotor při zrychlování a jako generátor při brzdění/rekuperaci (synchronní stroj). Jinak samozřejmě hybridní motorka je ta největší kravina jakou jsem v poslední době slyšel, čím menší/lehčí prostředek, tím větší hloupost rvát do ní dva motory a baterky navrch, to už mi dává větší smysl čisté EV, jako skútr do města proč ne.
Podľa mňa to bude skôr taký mild hybrid, keď vyhodia štartér a nahradia ho tým elektromotorom plus nejakú pidi baterku. Možno to pridá zopár kíl, ale emisie vykážu na papieri luxusné a aj vlk sa nažerie aj baran ostane celý.
Ham. : pokud by to mělo fungovat jak se píše v článku, rekuperací nezíská dostatek energie aby elektromotor fungoval bez omezení v nižších rychlostech, než se do pohonu připojí spalovák
Aby to nemělo za těchto podmínek výrazně limitovaný dojezd, měl by tam být ještě generátor
Aby to nemělo za těchto podmínek výrazně limitovaný dojezd, měl by tam být ještě generátor
No a další věc je, že to absolutně neřeší ekologii a jsem přesvědčen, že díky na oko ekologické Evropě bude globální dopad o to horší, protože díky tomuto nesmyslu a snaze o uhlíkově neutrální Evropu bude tato stopa několikrát větší díky přesunu do zemí Afriky a Asie, kde slovo ekologie je na černé listině a tak nás budou krásně zásobovat tím, co Evropa nechce dělat sama, aby se tvářila jako ekologická.
Ale taky se mluví o motorce, která jede jako nic jiného...
Má to něco do sebe, ale taky dost proti. Navíc tenhle kepl má mít "jednu"!!!! rychlost.
Kompresorová šestistovka může být zajímavá, ale to se dozvíme, až bude v prodeji a budou známé parametry. Nakonec může být stejně těžká jak ten litr a proc si pak rovnou nekoupit litr.
Nepochybuju o tom, že jízda na cestě je s elektromotorkou dost nudná, to samozřejmě ne... jenže výjimky pro motocykly už končí a když nebude nic jiného, než elektřina, přestaneš jezdit?
To ostatní vypadá na slušný komplex... pozorovat kdo má co na sobě a jestli jede na elektrokole a podle toho zdravit 😄 😄 😄
Ale nové emisni normy budou masakr.....
Btw Ducati představila nový Monster
https😐/www.motorkari.cz/…lleru-44838.html?…