Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Toyota Land Cruiser 200 5.7 V8 – Neobyčejné auto z jiného světa

64 komentářů

Avatar - Ozzman
Ozzman
Je to sice fascinující autobus, ale pro podmínky ČR asi zrovna né oblíbené a rozšířené auto.

Jezdil jsem naftovou 2.8 verzí pro český trh, ve snaze o objektivitu, takové auto si umím i díky jeho schopnostem představit pro farmáře, který má rodinu a k tomu ještě Hilluxe na seno, či někoho, kdo bydlí v místě, kde cestáři v zimě zaspávají pravidelně (takových vychytávek pro jízdu v terénu včetně kamer v boku vozidla jsem v jiném autě nezažil), ale na silnici typicky českou a úzkou už to taková paráda není, do Prahy a na parkování v ní už vůbec ne, na dálnici chybí podstatně výkon a nad stovku mu jede snad jakýkoliv tříválec v normálním autě. I tak bych ho chtěl, ač je mi uplně k ničemu 😁

Tady ten fešák nevypadá, že by měl jezdit někde v horách či po poli, na silnici mu i přes obrovský motor taktéž za podobnou cenu vytřou zrak prémiové SUV,... ale žít v Rusku a mít na zahradě ropovod, chci ho 😊 Zvládá to stejné, jako naftová verze ? Myslím jestli nemá snížený podvozek či jiné omezení jako ústupek vzhledu?
Avatar - _Karel_
_Karel_
Chtěl jsem napsat něco podobného.

Super extra výhoda v tom, že auto možná přežije majitele, aniž by ho sežralo (tedy mimo spotřeby), což dnes asi v Evropě nikdo neumí.
Ale jinak nepamatuju, že by tu v testu něco žralo 22l, vč. RAMu. Na silnici nic extra, do terénu zase zbytečně luxusní. U nás asi jen volba srdcem.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hele jako projet si Prahu Landcruiserem není špatný 😁 Mel jsem sice lepší motoristické zážitky, ale koukat lidem na střechy aut někomu zvedne ego 😁 Jinak souhlas samozřejmě. U toho dieslu tě pak vyskoli nájezd na dálnici, kdy to trvá věčnost, než se dostaneš na cestovní tempo.
scadar
Nejlepsi zazitek podle mne musi bejt pokusit se s tim v patek odpoledne zaparkovat v Novym Smichove. 😁 Nebo jeste lepe v tech nadzemnich garazich na hlavaku.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To mam problém i s Mondeem 😒]
Mig_35
jj v dodávce jsem král provozu 😉
Avatar - Anonym
Anonym
v Jednom autě co žere dokonce i 25 sem sem v pondělí jel a čuměli na nás naprosto všichni co jeli po silnici a šli kolem.

A nebylo to SUV ani pikap 😄
traveldrive
V3S sa nepočíta... 😉
Avatar - Anonym
Anonym
V3S to nebyla, ta nemá V8 😄
Mr.Murphy
.... jel jsem v tom jednou.... asi 10 minut.... šlapal jsem s kámošema pěšky s báglem na Islandu a došli jsme po cestě k brodu jak prase.... Po stehna do té ledové vody s proudem se fakt nikomu nechtělo.... Po chvíli přijel domorodec v Land Cruiseru, stopli jsme ho a převezl nás a svezl kousek po směru.... Jen tak ze srandy s náma přejel pár mezí a chechtal se jak se bojíme.... Jako dobrý.... Island tomuhle autu sluší....

Ale koupit si to do ČR, abych si připadal jak král SILNIC? (viz text). Ale no tak.... 😉

Jasně, pár dobrodruhů to využije, třeba s tím fakt někdo jezdí na horách, v lesích atd.... ale mít to jako dailinu na asfalt, to mi přijde fakt scestné.....

PS: slovo "Crui-ser" zdejší automatický cenzor hvězdičkuje.... 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zase tě takové auto odnaučí pospíchat 😁
Anonym
A "chytroser" kupodivu ne.
Což je divný.
Nedávno jsem to tu někomu psal a tak jsem si všiml.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ono to totiž necenzuruje ser, ale ser.u
Takze LandCruiser je ok, ale v LandCruiser.u uz ne
scadar
Mozna bych o tom uvazoval, pokud bych mel horskou boudu nekde v Krkonosich... ale stejne bych asi vzal Forestra nebo Volvo XC jako vsichni ostatni.. 😄
Mig_35
Tohle auto je ekvivalentem velkého Range a na rozdíl od něj si zachovalo plnou terénní orientaci. Na asfalt je to vážně - řekl bych přepych, ale to není - asi lepší slovo je zbytečné.
scadar
OK, ja bral toto auto jako takovou F150 crewcab, akorat misto korby kufr, tedy prave neco, co je hodne prostorny, a s cim se budes hrabat relativne nedostupnym terenem. Tedy do Evropy v podstate tezko pouzitelne auto. Resp., i kdyz mas jak vyuzit jeho schopnosti, bude te pravdepodobne omezovat v normalnim provozu (rozmery, spotreba).

Ok, je to ekvivalent velkeho Range, za podobnou cenu vice terenni, pravdepodobne mene luxusni, neco za neco. Ten Luxus toho Range se da asi vyuzit kazdy den, ty terenni schopnosti LC200 uz bude tezsi vyuzit... tak mi proste asi dava LC200 mensi smysl. Ale nekdo jiny to muze mit zase jinak...
Mig_35
Evropa je malá. V Emirátech a vůbec v celé Arábii si Range koupí jen "srdcař". Ostatní vědí, že do jejich podmínek jedině Japko.
adamzprahy
Jo přesně. Několikrát jsem byl v Rusku (na západě) a tam člověk pochopí k čemu tato auta jsou. Ne že by tam silnice byli tak špatné (kupodivu spíš naopak), ale je to velká země a méně frekventovaná místa mimo města jsou hůře dostupná nebo se tam dá dostat "zkratkou", tzn. něco jako polní cesty po kterých se dá najet desítky až stovky km. A tam je SUV na nízkoprofilech k ničemu 😁

Zima taky prověří schopnosti a tam už 4x4 není jen o tom vyjet v klidu z garáže...
Avatar - Dinar
Dinar
Tohle určitě není ekvivalentem Range, možná tak cenovým, je to úplně jinak pojaté s úplně jinými kvalitami. Těžko si představit kupce Range Roveru, který oceňuje jeho designový styl, noblesu, jak uvažuje nad touhle maringotkou. LC je jako sedlák, co se pokusil navléknout do fraku, který mu ale nesedí a navíc má k němu místo lakýrek svoje oblíbené bagančata, prostě takový poctivý chlapík, co ale vypadá směšně.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No jasně že ne to je kdyžtak https😐/www.lexus.com/models/LX
Mig_35
úplně jinak je to pojaté od dob, kdy se z Range Roveru stalo SUV. do té doby byly oba dva konkurenti zástupcem luxusních off-roadů a teď už přesně nevím, ale tuším, že Range vzniknul jako reakce na prodejní úspěchy Land Cruiseru?
jinak řeči o maringotce jsou obzvláště legrační v kontextu toho, jak často se majitelé Range Roverů nechávají vozit - domů na podvale😊 což koneckonců níže píše i kolega z Kataru... že to je auto do Pařížské...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Avatar - Gasoline
Gasoline
Tak měl jsem LC i LR a na podvalu jsem skončil s ... LC.
Avatar - palix
palix
Do hôr a lesov by som osobne radšej vzal Suzuki Jimny. S Land Cruiserom = obrovským autom sa na lesnej cestičke aj tak zrejme nepohybuje najideálnejšie.
Anonym
v Británii na kulku do květáku 😁
Mig_35
Tak zrovna tohle monstrum bych vážně zvolil raději s V8 dieselem a jezdil za 14😊
Anonym
Tohle je pro srdcaře.
Něco jako veterán nebo supersport.
Mig_35
V Rusku a na Ukrajině nutnost, vzhledem ke stavu silnic😊
Avatar - Anonym
Anonym
Tam maj MB G, pak dva kilometry nic, pak frčí BMW X6 a X5, Audi Q7 a Escalade, pak kilometr nic a pak japonci, Jeep a další
adamzprahy
V Rusku jezdí LC opravdu hodně a to verze 150 i 200. Co tam ale člověk potká běžně je LC od Lexusu neboli LX. Stejně tak podobné modely od Infinity nebo ameriky typu Ford E😜lorer a další větší/dražší. Pro nás exotika.

Jak píšu výše, ono to často není ani tak kvůli kvalitě silnic jako takových (v Rusku), ale o různých zkratkách nebo odlehlých místech kam ani silnice nevede 😁 Jakože třeba u nás na chalupu jedete nezpevněnou cestou třeba jen posledních pár set metrů cesty, v Rusku to je klidně několik (desítek) kilometrů.

Jen že nekecám, já dojel Astrou OPC na nízkoprofilech bez rezervy z Prahy až za Moskvu a zpátky úplně v pohodě. Pořád musím říct, že nejhorší tranzitní tah co znám je mezi Prahou a Brnem. Jen jeden úsek na severu Polska s vyjetýma kolejema to trumfne, ale už by tam snad 2021 měla být nová dálnice. To u nás nevím kdy 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Poláci staví jak o závod a kvalita dálnic je srovnatelná s těmi lepšími v Německu, díky rovinatému charakteru většiny země by se tam snadno dalo jezdit neomezeně 😁
adamzprahy
Většina místních šoférů tam i neomezeně jezdí 😁 A kupodivu i hodně DE aut taky. Polsko jsem projel 180-200 km/h. Ani v Reichu jsem nedokázal tak dlouhé úseky na tempomat konstatní rychlostí. Opravdu nebyl problém mezi zastávkami dát rychlostní průměr 160+ km/h dle palubního počítače. A díky plynulosti a rovinám byla i relativně v pohodě spotřeba.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já se tam taky občas svezl kolem 200, to nebudu lhát, zejména kolem Wroclavi a směrem na Waršavu je to hezky rovné a přehledné
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Neskutečný jak to dál a dál https😐/www.garaz.cz/…nici-d1-21004303

A po slavnostním ukončení opravy D1 (započítávané pro tristní výstavbu do NOVĚ POSTAVENÝCH km dálnic) začne oprava MOSTŮ dálnice D1. A potom ROZŠIŘOVÁNÍ nově upravených krajnic dálnice D1

Znám běžného malého šéfa = co má 3 byty a jeden dům = asi je to DOBREJ obor :😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Objednat si leda v Austrálii ale s pravostraným řízením.
Oni mají 8-válec diesel i v Hiluxu se sníženým výkonem.
Možná je to schopen dovézt Dajbych.
Mig_35
Lexus LX450D
https😐/suchen.mobile.de/…uge/details.html?…

a jen tak pro zajímavost, ty Austrálie😊

https😐/www.toyota.ua/new-cars/land-cruiser-v8/build?path=engine/c682e0ba-ed3a-4a8b-823d-a337fd3ae522/30b0ef55-504f-4ce5-8f54-6856b2e8aa20/517aece4-1fc1-4e3f-bdf4-817d01959d97&c=e5e8c110-9985-4419-8e1f-f8c924db4c3f
Avatar - Anonym
Anonym
Můžeš jezdit za 13 v přepočtu, na LPG 😄
Anonym
No nemyslím, že somráci jsou úplně cílová skupina.
Avatar - Anonym
Anonym
jasně, každej kdo má káru na LPG je somrák, i ten co vytopil za novou RAMku 1,5 mega vid 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Každé auto s dieselem je lepší! :yes:

Výrobce zaslouží pochvalu za tu ruční brzdu!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Neuhodil ses do hlavy http😐/karty.atarot.cz/karmicke-karty?… do hlavy když si byl malej? Nebo pak i větší?
Avatar - JirkaV8
JirkaV8
Super prijemne auto. Sam znam velmi dobre, ale s mensim motorem. Na silnicich klidek a pohodli, hydraulika Vas nezne pohupuje a zbytek hektickeho hemzeni kolem Vas je burt. Idealni rozmery pro trajekt presne pod limitem, vsechno precizni udelane a jde povolit i po letech, konektory uvnitr pretrne vazelinou. Spani pohoda, bufik taky. Velmi prijemne charakteristiky zvuku, pruzeni, ruznych pohybu, reakci auta. Vecer se Vam do nepohodlne ulice nebo domu nechce. Do terenu zvednete, date redukci s mezinapravou. Kdss a trakcni pomocnici to dorovmavaji. Reky, provlhle strane, nebo bahnite cesty ok. Na pisku je to o tlaku v pneu ale take velmi dobre. Pisek a blato vymetes, prahy nejsou zvysene. Zadni viko dveri super polstrovany stolecek. Klid, mir a bezpeci vsude. Jako Vas outdoorovy bodyguard. To nepojme papir ani slova, dobry sex nebo kafe se take spatne popisuje. Kdo ma tak vi a kdo nemel nepochopi. At se treba snazi, nekdy ale taky ne a omyla si svou plastovou lzicku jmenem Octavia ve ktere vidi vybaveni vseho. Nevyhody? Je na to treba trochu mit love.
Avatar - Anonym
Anonym
Správnej objem, ale furt bych si radši koupil Durango nebo Tahoe.
Mig_35
No nevím. Jak říká jeden známý, z americkým pick-upů nejlíp funguje Tundra😊
Avatar - Anonym
Anonym
Kluci co maj Ramky (jendoho znam osobně) nebo Silverada si nestěžují. Je to osvědčená konstrukce
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Ano Tundra a Tacoma jsou brány jako nejspolehlivější a jsou pravým opakem RAMu...
Avatar - m.z.
m.z.
No moc mě to teda neuchvátilo, nejede a žere jak prokopnuté.
Priateľský ľudožrút
Sejkovi niekde v emiratoch ta spotreba asi neprekaza, ked ide do puste pozriet svoje stado ...
Meky
Biedny dizajn, zaostala technika, slabé jazdné vlastnosti, primitívna elektronická výbava a infotaiment z doby sega mega drive kolotočiarov. :yes😒br />
Typický zákazník je typek v teplakovkea hrubou reťazou okolo krku.

:yes😒br />
Obdivovateľov si iste najde
dr.Remorey
To nevím Karle... Borci s teolakovkou a řetězem osedlaji spíš escalade. Ten btw potkávám pravidelně a to auto je prostě nesmysl. Samozřejmě ho má krásná mladá manželka pana manžela s Mercedesem s kupé amg a jezdí s tím akorát s detma na kroužky a nakupovat... No, ae když chce parkovat vedle mě, stahuju půlky jak u státnic.
dr.Remorey
Chci se zeptat zdejších znalců amerik, jak funguje servis a díly aut, co jsou dovezeny z USA. Protože da se koupit kopec zajímavých aut , třeba Chrysler Pacifica jako mpv, popř to durango, kia telluride atd atd, všechno za lákavou cenu. Ale kamarád mechanik mě od toho hrube odrazuje
Avatar - Anonym
Anonym
Servis funguje normálně, pokud si to tady koupíš nový a se zárukou třeba od Tucaru nebo Auto Outlet, jezdíš na záruční servis tam.

Pokud si to dovezeš přímo z usa na vlastní pěst, záruka neplatí a musíš to vozit do servisů na ameriky, kterých jsou tu desítky. Záleží odkud jsi.
Díly v pohodě , spotřebák drží skladem, zbytek do týdne. Na Pacificu má diagnostiku Tucar, United Cars and Service, Dojáček, Imofa, Auto Outlet, Simix, Impexta a mnozí další

Jezdím s amerikama 16,5 roku, takže pokud tu má někdo znalosti a zkušenosti, sem to já.
borist
Bracha mel dlouhe roky jako jedno z aut Plymouth Voyager a to auto se pokazilo snad kazdy mesic. Pokazde neco jineho. A mel to vzdycky opravene za par dni a nikdy to nestalo moc. Opravoval to borec v malem meste, co obcas priveze auto z Ameriky a ma maly servis. Takze servisu nebo dostupnosti nahradnich dilu bych se fakt nebal.
Arese
...ale pro Evropu by skutečně byla lepší nějaká 4.0 V8 turbodiesel.
P.S. Ta pořádná ručka na středovém panelu je fantastická, to je v dnešní době u takového auta fakt zjevení! Bravo, Toyoto! :😉 :😉 :😉 :yes: :yes: :yes:
Avatar - Dinar
Dinar
Přesně, LC je s tou ručkou prostě dokonalá driftmašina. 😁 😁
velitel mesta bugulmy
Jak asi mnozí víte, žiju v blízkovýchodní zemi, která je jaksi přirozeným habitatem těchto lanďáků. Zkusím tedy dát pohled odsud.

LC tu má prakticky každá místní rodina, myslím jako občany. Obvykle mají i jiná auta, ale existuje takové nepsané pravidlo, že v domácnosti by měl být aspoň jeden land cruiser. Domácnosti jsou tu dost velké, vícegenerační, takže aut je víc a všelijak se sdílí. Ale ten lanďák je prostě základ vozového parku, a to z určitých logických důvodů.

Landcruiser se nebere jako něco luxusního nebo dokonce prestižního. Je to takový pracant a vozidlo na víkendové výlety do pouště, do kempu nebo na pláž. Ale dá se s ním jezdit i denně po městě - obvykle s ním jezdí chlap, auto je všelijak obouchané, je to takový dělňas. Žena obvykle jezdí v něčem pohodlněším a příjemnějším - velmi často je to Lexus LX 570, což je vlastně navoněná verze lanďáku, nebo potom ve všelijakých těch range roverech a tak.

A teď důvody, proč je tu lanďák tak absurdně rozšířený.

První důvod je podle mě spolehlivost a celková robustnost. Ten landcruiser není jinak nějaké úžasné auto - uvnitř je překvapivě malý (relativně na jiné vozy, které se tu běžně vyskytují), interiér vypadá jak z roku nebreč, jízdní projev na silnici je nemastný, neslaný... Ale holt to prostě projede tu 30km cestu pouští k Inland Sea a projede ji to každý týden znovu a znovu a takhle třeba 200krát za sebou a nechá si to přitom líbit i naprosto debilní zacházení.

Místní člověk by nikdy, ale opakuji nikdy nevjel do pouště Range Roverem - ta myšlenka by většině místních lidí přišla úplně směšná. A není to kvůli penězům, že by jim snad bylo líto tak drahý stroj ničit - on ten lanďák taky není úplně levný. Ale prostě nechtěj bejt z tý pouště tažený zpátky na náklaďáku. Chtěj přijet zpátky po vlastní ose. Ten Range Rover má taky řekněme slušnou průchodnost terénem a zřejmě by většinu těch věc projel - ale jednou. Vemte ho do toho brutálního terénu, na ty kameny, do tý nekonečně vibrující valchy na ztvrdlém zvlnkovatělém písku pětkrát za sebou a ten interiér už nikdy nebude držet pohromadě. V Rangi (ale i dalších typických SUV) bude všechno chrastit, všechno bude takový povolený a vláčný, už k tomu autu nebudete mít důvěru. A to nemluvím o tom, že někdy vás prostě uprostřed pouště nechá na holičkách. No a to je zásadní rozdíl. S tím landcruiserem, i když je to jinak celkem bídný auto, tu samou cestu klidně absolvujete každý víkend v roce a takhle to budete dělat 5 let a i po tý době to auto pojede úplně stejně jako dřív. Těžko se dá popsat, jak je tohle v poušti důležitý.

Tady se prostě fakt třídí zrno od plev a tím dlouhodobým testem prošel landcruiser, dále pak některé starší patroly (předchozí generace je velmi oblíbená), dva tři pickupy, ale tím to víceméně hasne. Všechno ostatní jsou auta na ukazování a machrování, kdežto LC prostě bez řečí dělá.

Pak jsou tu ještě nějaké drobnosti, které tu hrají roli - Toyota si umí tyhle blízkovýchodní edice pohlídat, mají třeba super silnou klimatizaci, rychle chladí - americká auta jsou tu neoblíbená, protože chladí pomalu - prostě takovýhle menší vychytávky.

Ale hlavní síla LC je v tom, že nejen projede těžkou trať (to vlastně zvládne leckteré auto), ale že ji prodeje stokrát za sebou.

A kvůli téhle vlastnosti se lanďák akceptuje i na silnici a tak. Všichni chápou, že ten Range a další takové vozy jsou čistě na parkoviště ke Carrefouru. A na klidnou tichou jízdu do školy. Evropa podle mě není pro land cruiser vhodný terén, protože tam se nevyužijou jeho přednosti. Kromě hor a nějakých odlehlých částí Skandinávie nebo třeba Islandu, tam bych taky chtěl jedině LC.
Avatar - Dinar
Dinar
Moc pěkný textík. :yes:
Mr.Murphy
:yes: :yes: Jak píšu nahoře, na povožení po Islandu taky super 😄
adamzprahy
Super, díky za nasdílení :yes:
Mig_35
Nevím jak v UAE a Kataru, ale v USA je rozdíl mezi LC200 a Lexusem LX570 cca 1000 USD.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
85 t. USD vs 91 t. USD

To sou samozřejmě základní "starting price"
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
A od té doby jen lehký facelift? No nevím, nevím... ale takový přístup mi připadá poněkud lajdácký...
borist
Ja jsem letos mel uz trikrat pujcene Infiniti QX80, coz je vlastne prevleceny Patrol, podobne velky motor jako Land Cruiser, 400 koni. Vzdycky mi to dali misto jineho auta, asi jich maji hodne a nikdo to nerezervuje v dobe pandemie. A tak moc to teda nezralo, ve dvou pripadech 14 a jednou, kdy jsem jel asi 1500 kilometru 140 po dalnici, to bylo kolem 11 litru. Jel jsem teda sam, ale auto bylo po strop nalozene vecma, protoze jsem se stehoval. Rozhodne bych si takove auto nekoupil, ale prekvapilo me, jak dobre se s tim jelo, je z toho dobry vyhled nejen dopredu, ale i do stran. Plus ty mega zrcatka. Predjizdel jsem zprava zleva a docela jsem se bavil. Ovsem nedavno jsem s tim byl na horach, a v zatackach je to otrava. Hlavne teda pro spolujezdce, ale i ridic se docela nadre. Tretina cesty byla v horach brzda plyn, tretina 120 na dalnici a tretina mesto a fakt to bylo asi 14.5 litru. Na americke obdobe spritmonitoru se nekdo dostane trochu vyse, ale ne zase tak o moc. Proto me prekvapuje, ze by ten Land Cruiser opravdu zral 22 litru, to nezere ani nalozeny full size pick up.
Avatar - m.z.
m.z.
Přece nebudeš považovat novinářovu spotřebu, za bernou minci. To člověk kolikrát žasne, co z nich vypadne.