Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeModernizovaný Hyundai Kona odhaluje český ceník. Za benzinový mildhybrid připlatíte 30.000 Kč
58 komentářů
kari.laz
To je opravdu někdo, kdo si připlatí za MHEV, aby dostal auto s horšími parametry?
Zajímavé, neměly by náhodou MHEV naopak drobně dynamice pomáhat? Tohle je fakt nesmysl.
Ne nezbytně. Když se podíváš na testy MHEV, většinou je přínos citelný spíš za jízdy, kdy vykrývá slabé momenty podtočeného motoru při potřebě zrychlit. Ale při klasice 0-100 není přínos prakticky žádný, naopak se projeví těch pár desítek kilo navíc.
Přesně tak. To budou jednotky kW v nějakých vybraných jízdních režimech. A s rekuperací to bude v bledě modrém to samé.
Tyhle miíld-hybridy vznikly proto, aby se evropský úředník při pohledu na hodnotu normované spotřeby nažral a pokladna automobilky zůstala celá.
Tyhle miíld-hybridy vznikly proto, aby se evropský úředník při pohledu na hodnotu normované spotřeby nažral a pokladna automobilky zůstala celá.
Přesně tak, žádný skutečný přínos ta montáž dalšího zbytečného elekrobalastu nemá... 😒 :no: :no: :no:
Zapomínáš, že tam není dost podstatná kolonka, a to spotřeba.
Ať se ti to líbí nebo ne, u MHEV bude nižší a to někoho může zlákat.
Ať se ti to líbí nebo ne, u MHEV bude nižší a to někoho může zlákat.
Kdyby to byl rozdíl 0,5l, což podle mě reálně nebude, ale budiž - pak je návratnost 200tkm.
Jasně. Šlo mi jen o to, že to není úplně "bez výhody".
No, další "výhoda" je v tom, že po pár letech budeš muset měnit o jednu drahou baterku víc. A v zimě při případné delší odstávce ji chodit pravidelně nabíjet, aby ti nenávratně nezdechla... 😒 :no: :no: :no:
A světe div se, on je rozdíl ve spotřebě 1,4l/100km, měl jsme služební i30 WG 1,4 TGDI a teď mám 1,5 TGDI MHEW, po městě najednou jezdím za 6L, předtím 7,4L. Stejná trasa, stejná jízda. Tak předpokládám že u Kony to bude stejné, navíc by mělo jít o úplně nový motor
Anonym
umožňuje jízdu čistě na elektřinu. Ano, když brzdíte a rychlost klesne pod 30 km/h. Takže já bych se styděl napsat něco o jízdě čistě na elektřinu. Těch 48V může při rozumném průřezu kabelů při nějakých 200A dát cca 9kW výkonu. Na to se opravdu nerozjedete. Můžete snad plachtit z mírného kopce. Po rovině už těžko.
Ono nejde tak moc o výkon jako o kapacitu baterie. 9kW na plachtění v nějaké městské rychlosti jistě bohatě stačí a na nějaké popojíždění po parkovišti jistě stačí také včetně toho rozjezdu (u rozjezdu jde o krouťák ne o výkon, takže i elektromotor s malým výkonem, ale velkým kroutícím momentem od nízkých otáček autem dokáže pohnout), spíše jde o to, že při dané kapacitě baterie stačí jenom na několik desítek sekund. Takže ano, psát u hybridů o čisté jízdě na elektřinu je nonsens, protože hlavní práci pořád odvádí ICE a elektromotor s baterkou jsou jenom na vykrytí nějakých hluchých míst spalováku a na velmi krátké úseky, kdy spalovák není potřeba. To, že auto v nějakých podmínkách ujede 2 km na elektřinu není čistá jízda na elektřinu, protože ty 2km dokonale vycucnou baterku a stejně musí nastoupit ICE. Čistou jízdu na elektřinu umí jenom Kona EV.
Tohle auto ale 2km na elekřinu nemá šanci ujet. Jedině z kopce.
Jestli ujede 2 km, 0,5 km nebo 4 km je celkem putička. Pořád je zde primárním pohonem ICE a elektromotor i kdyby měl 100kW, tak je jenom v roli pomocného pohonu. Prostě když do toho auta nenaleji ani kapku benzínu, tak je celkem jedno jakou vzdálenost ujede a jestli z kopce nebo do kopce, pořád to bude nepoužitelné.
KANKUNEN
když ten předek vypadá jak špatně poskládané puzzle. Nadávám na vykulenou Pumu, ale tohle je horší. Kopírovat loosera Citrona je fekalporno.
WinDiesel
Hybridy ????? 😲 😲 😲
Diesely ????? 😁 😁 😁 😁
Až si zase bude někdo chtít pohrát s čísly .....
Diesely ????? 😁 😁 😁 😁
Až si zase bude někdo chtít pohrát s čísly .....
cudzinec111
i20 splni rovnaku funkciu za menej, i30 je lepsia a tiez za menej. Plasty dnu v kone su dost podradne, zrychlenie je podla tabulky dost o nicom, spotreba nebude tiez bohvieco, ta moda SUV/crossover fakt nedava niekedy velmi zmysel...
nova i20 je fenomenalna.. ale aj tak je to o cislo mensie auto s mensou svetlou vyskou ( uvidime ci opat bude aj ta oplastovana zvysena verzia ) a bez moznosti 4kolky voci kone ....
mne sa tu paci na kone prave ta 4kolkova verzia ... ale inak vizualne sa mi kona nepaci ( ani mi nejak vizualne neladi ten jej dizajn s dalsimi modelmi ako i10, i20, i30 a pod ) ... ale jej uspechu sa necudujem... crossy su dnes v kurze :yes:
mne sa tu paci na kone prave ta 4kolkova verzia ... ale inak vizualne sa mi kona nepaci ( ani mi nejak vizualne neladi ten jej dizajn s dalsimi modelmi ako i10, i20, i30 a pod ) ... ale jej uspechu sa necudujem... crossy su dnes v kurze :yes:
kona ma omnoho blizsie k i20 ako k i30 - i30 je vyrazne sirsie a priestrannejsie ako kona a aj materialy vnutri su uplne niekde inde, v podstate vydvihnut i20 a dat volbu 4x4 a mas inak vyzerajucu konu. Ale dnes je taka doba, ze ludia chcu preudocrossovery, tak preco by to automobilky neponukali...
Co je na tomto crossoveru pseudo?
nema to to UTILITY, daj i20 ine/vyssie pruziny a mas konu... dizajn teraz neriesim, rozdiely co do rozmerov/uzitkovych vlastnosti prakticky ziadne, dokonca ten novy i20 je asi aj podla tabulkovych udajov priestrannejsi/vacsi kufor ako faceliftovana kona.
Ja nemam nic proti kone, dokonca sa mi ten uleteny dizajn paci, len sa skor smejem, ako malo dnes staci, aby bolo nieco plnokrvnym crossoverom...😁
Ja nemam nic proti kone, dokonca sa mi ten uleteny dizajn paci, len sa skor smejem, ako malo dnes staci, aby bolo nieco plnokrvnym crossoverom...😁
nlsk
Zaujímavý test Hyundai Kona Diesel,benzin,Hybrid,EV . https😐/magazin.autobazar.eu/video-special-benzin-diesel-hybrid-alebo-elektro-zivot-s-ktorym-druhom-pohonu-vas-vyjde-najlacnejsie-clanok5475.html
rohYpnol
Tyhle ceny kdysi patřily vozům nižší střední. Ty mezitím rozměrově narostly tak, že jsou na úrovni kde kdysi byla střední třída. Cenově se bohužel posouvají se současným zdražením nad jejich úroveň.
Tak se nám to vlastně vrací tam kde jsme již kdysi byli. Auto téhle velikosti za 400+... No, jestli má někdo pocit že se to bude prodávat, hodně štěstí. U nás stěží.
Každopádně je fajn, že Schade nezrušila Fabii Combi, takže nám zůstal budoucí fleetový model. Bohužel bude bez dieselu, ale třeba se Schade ještě zamyslí...
Tak se nám to vlastně vrací tam kde jsme již kdysi byli. Auto téhle velikosti za 400+... No, jestli má někdo pocit že se to bude prodávat, hodně štěstí. U nás stěží.
Každopádně je fajn, že Schade nezrušila Fabii Combi, takže nám zůstal budoucí fleetový model. Bohužel bude bez dieselu, ale třeba se Schade ještě zamyslí...
Inu, inflace ve výši 40 % za posledních dvacet let zkrátka něco s cenami provede... Jen za posledních deset let je to 13 %, to už se na cenách dost projeví. U aut jsou ty změny spíše skokové, než plynulé.
Samozřejmě, výbavu a další věci navíc, to asi ignoruješ, že?
Samozřejmě, výbavu a další věci navíc, to asi ignoruješ, že?
Inflace - z auta sa stava dnes viac spotrebna elektronika ako dopravny prostriedok, a spotrebna elektronika dlhodobo len lacnie a lacnie...😁
Škoda, že si dnes automobilka už nemůže dovolit v Evropě vyrábět auta, jaká většina lidí skutečně chce - technicky co nejjednodušší a co nejméně zamořená zbytečnou asistenční elektronikou! 😒 :no:
Hm, Dacia vyrábí levná a jednoduchá auta bez asistenční elektroniky, a i před covidem jí prodeje docela hezky padaly.
Jestli to zase nebude jinak, než plácáš. 😁
Jestli to zase nebude jinak, než plácáš. 😁
Jasne, ze dacie padali predaje😒br />
- hospodarska kriza sa hlasila uz pred covidom, ten ju len zosilnil, no a kupujuci dacie maju vacsinou hlbsie do kapsy, zasiahlo ich to viac ako kupujucich bmw...
- dacia obmenuje cely modelovy rad, kto by kupoval napr. sandero teraz, ked cochvila bude novsie a vyrazne lepsie
- dacia obmenuje cely modelovy rad, kto by kupoval napr. sandero teraz, ked cochvila bude novsie a vyrazne lepsie
Som rad, ze si spomenul tu fabiu - kona bude podla mna rovnako uzka a priestorov👋kufrovo este mensia ako fabia, ktora je jedno z najpraktickejsich malych aut. Proste za 400000 je dnes male uzke auto s akurat oplastovanim, ktore este aj horsie ide a viac zerie ako zvycajne lacnejsie male auta a ludia to zeru... zvlastna to doba nastala...
rohYpnol
Rozdíl u 1,6 T-GDI mezi 2WD a 4WD 0-100 kmh celých 0,4s ??? Vzhledem k tomu, že 4WD získává výhodu lepší trakce, tak to vidím na to že u Hyundaie se se 4WD opět "pochlapili" a bude to stát za ... :-!
Otázkou však je. Vyráběly by se tříválcové a kontrukčně nedokonalé motory v takovém rozsahu, nebýt drastických a mnohdy nelogických nařízeních dnes už důvěru z části postrádající EU? Jsem přesvědčen že nikoliv.
A že jsem tak smělý, co je na tříválci nedokonalého konstrukčně?
A mimochodem, ten příspěvek jsi poněkud špatně zařadil, s urážkami začal první hlupáček Diesel.
Jé, promiň, ono to nejde, co? To je blbé, tak ti zbyly jen pořád dokola trapné kecy. 😁