Technika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeToyota GR Yaris odhaluje svá tajemství. Víte, proč je třídveřová a v čem je výhoda tříválce?
117 komentářů
Anonym
že se jí nepříčí nakukovat do nejrůznějších oblastí. Zkostnatělý management evropských automobilek tomu nemůže konkurovat.
Tak samozřejmě, takový Golf R je třeba výsledkem rozhodnutí toho zkostnatělého evropského managementu.
Pozor, tohle nemají kojota--boys v lásce. Takový kecy, Koukej, jak tě vypalcujou, ani nemukneš.
Předchozí Golf R, byl jistě fajn, ale je to zcela jiná kategorie, takovej vcelku našláplej univerzál, pohodlnej i rychlej, ale na okruhu ho zcela bez mrknutí oka natřelo snad všechno v kategorii včetně jeho sestersko bratrských předohrabů.
Na druhou stranu, kdyby se okruhově upravil v duchu toho GR, budou na něj ostatní jen smutně koukat z dálky.
Kdyby v riti byly ryby, nebylo by rybnika
To ale nie je to isté. Pre Golf R som BY-kupec. Je to auto s ktorým môžem v pohode rozvážať deti a pri tom cestou spraviť veľký nákup. Yaris GR je víkendovka, podobne ako kupé 2+2. Síce ho môžeš používať každý deň, ale nebude to bez veľkých kompromisov.
Toyota postavila svůj nejsportovnější model "překabátěním" BMW...
Toyota ma GT86.
A to je pro fajnsmekry. :yes😒br />
A taky by byla skoda zapomenout na Lexus.
RC-F je top.
A to je pro fajnsmekry. :yes😒br />
A taky by byla skoda zapomenout na Lexus.
RC-F je top.
GT-86 s motorem od Subaru😊
RC-F moc top není, to bych asi jmenoval spíš LFA... ale jo, Toyota taky umí.
RC-F moc top není, to bych asi jmenoval spíš LFA... ale jo, Toyota taky umí.
GT86 chybí výkon, trochu zaspala dobu. RC-F v běžné verzi není nijak top. Na to už musí být v té limitce a ta je neskutečně drahá.
Takže ano, Toyota má Supra kupé BMW 😉
Takže ano, Toyota má Supra kupé BMW 😉
Zalezi jakou optikou na to koukas.
Mne jsou motory bez turba sympaticky.
GT86 chybi vykon, ano. To neni o efektivite, ale o zabave. S timhle se nehoni desetiny na ringu 😉
Podobne je to s RC-F.
Mne jsou motory bez turba sympaticky.
GT86 chybi vykon, ano. To neni o efektivite, ale o zabave. S timhle se nehoni desetiny na ringu 😉
Podobne je to s RC-F.
RC-F je protiklad. GT86 oplývá ovladatelností a chybí ji výkon. Lex je na tom obráceně. A vůbec nejde o nějaké desetiny na Ringu.
Prostě vždy špatně https😐/www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 + https😐/www.novinky.cz/…lack-touch-18266 :-!
A Sakra se sakra nikdy nenaučí číst😒br />
"RC-F v běžné verzi není nijak top. Na to už musí být v té limitce a ta je neskutečně drahá."
Proto je pak potřeba plevelit diskuze, když to nejde napoprvé 😉
Proto je pak potřeba plevelit diskuze, když to nejde napoprvé 😉
Vítám ZMĚNU NÁZORU = dřív si psal že mezi RC-F a verzí Track edition NEMŮŽE být rozdíl 😄
Popravdě ani ten https😐/www.autickar.cz/…-v-rouse-vlcim/. se nevyrovná https😐/www.auto.cz/…omba-roku-111966
Budeš ZASE (pokolikátý už) v rozporu s Vaculíkem = ten RC-F T.E. chválí a nad motorem se rozplývá a velmi chválí i 8st. převodovku ALE bere v potaz prachy = a vychází mu přes všechny vylepšení jako lepší RC-F = a to doporučuje KUPTE
Popravdě ani ten https😐/www.autickar.cz/…-v-rouse-vlcim/. se nevyrovná https😐/www.auto.cz/…omba-roku-111966
Budeš ZASE (pokolikátý už) v rozporu s Vaculíkem = ten RC-F T.E. chválí a nad motorem se rozplývá a velmi chválí i 8st. převodovku ALE bere v potaz prachy = a vychází mu přes všechny vylepšení jako lepší RC-F = a to doporučuje KUPTE
Hm... a co jiného bys mi doporučil, pokud chci auto pro radost... ale zase za hračku nechci utratit 1M+? GT86 u nás končí, takže je to už skoro akademická diskuse, ale pořád je to auto, které svoje místo na trhu má... a volba mezi GT-86 (s bonusem sportovní posaz, RWD) a GRYarisem (výkon!) by byla složitá.
Ojeté. Ty nejlepší auta už dnes koupíš stejně jenom ojeté😞
Ano jasně, reálně to tak je, od 400t se dají Toyobaru koupit, pro auto na pár tisíc ročně je to racionální volba... mám to ve stádiu "předběžný průzkum", občas sjedu inzeráty jestli nenatrefím na něco, co by mě nakoplo 😄 . Ale pořád to beru tak, že primární je ten trh novejch aut.
BTW, na inzerci je neuvěřitelné množství skladovek vč. té final edition, prodejci se zřejmě předzásobili 😄 - 800 za normal a 1000 za final.
BTW, na inzerci je neuvěřitelné množství skladovek vč. té final edition, prodejci se zřejmě předzásobili 😄 - 800 za normal a 1000 za final.
Ne až tak moc předzásobili = jako (není to kombík v naftě) není zájem
Slovně v diskuzích je to hlavně o jízdním chování atd. ale realita = je SUV
Slovně v diskuzích je to hlavně o jízdním chování atd. ale realita = je SUV
GT86 bude mít (přes místní až velmi výrazný nezájem) samozřejmě nástupce = a i přes místní nezájem o taková auta = se sem asi vrátí
U nejsportovnejsiho modelu Toyoty ( LFA ) zacina zabava tam, kde by ti klikovka od nemecke konkurence podala uz davno ruku. A tu Supru neber jako slabost od Toyoty, spis jako vychcanost.
Bez ohledu na to, s čím nebo s kým Toyota něco postavila, tvoří trio GT86, Supra a nasupená Jaruna takové kombo dostupných sporťáků, které z masových výrobců nikdo jiný nemá.
Samozřejmě.
Proto je to první sportovní auto vyvinuté po dvaceti letech, jak se píše v článku, viď.
Děláš ze sebe vola.
Proto je to první sportovní auto vyvinuté po dvaceti letech, jak se píše v článku, viď.
Děláš ze sebe vola.
Tak bacha jako = tohle je předchůdce mojí zrychlovací rakety https😐/www.automobilrevue.cz/…auris_28302.html :😉
Nevím jestli má cenu na tebe reagovat, protože ty akorát každému píšeš jaký je vůl. Někdy i mnohem sprostěji, tak každý máme nějaký styl vyjadřování se že...? Teď se rozohni do nepříčetnosti, protože já jsem tím myslel, že Toyotě nedělá problém valit miliony mainstream osobáků do celého světa, ale kromě toho si tu zkusí hybrid, tam zase vodík a jindy zase sporťák. Vím, že tě to nezajímá a že tě oblast elektromobility spíše nasírá, ale Toyota měla jako první na světě koule rozjet masově elektrifikovaná auta.
Yazaman
Nepřijde někomu divný střešní panel z "kovaného karbonu"? Co vím, tak do karbonu se moc mlátit nedá, pokud ho tedy nechtějí rozmělnit na milion kousků. Že by chybný překlad?
Kovaný karbon
Nejnovější technologie se jmenuje „kovaný karbonový kompozit“ a nepoužívá obvyklá úhledně zarovnaná vlákna tkaniny, ale krátce nasekaná karbonová vlákna smíchaná s pryskyřicí. Tenhle materiál se dá zpracovávat ve vyhřívaných ocelových formách, kde se pryskyřice roztaví a karbon formu vyplní. Přesně a dokonale. Tak přesně, že finální výrobek může být vyrobený s přesností na 0,02 mm, tak dokonale, že na povrchu výrobku mohou být „nalitá“ i čísla dílů. Hlavně ale nejsou třeba žádné extrémní tlaky ani teploty, stačí nějakých 55 až 80 stupňů a pouhých 1,5 baru, což je velký rozdíl oproti výrobě v autoklávech. Součástka je hotová během minut namísto hodin nebo dnů, navíc se tenhle typ karbonu může vrtat jako kov, bez nutnosti zesilovat místa vrtání, což je další z problémů konvenčních karbonových vláken. Tato technologie se už dnes využívá při výrobě Lamborghini Aventador, a až se ještě o chloupek dotáhne, spekuluje se, že šasi auta bude možné vyrobit za pouhých osm minut. Už dnes umí Lamborghini vyrobit strukturální skelet konceptu Sesto Elemento za devět minut. Tato technologie pomůže kompenzovat vyšší náklady na materiál. Výsledek bude o 30 % lehčí šasi než jeho celohliníkový brácha, a přitom za zhruba stejnou cenu. VW plánuje používat „kovaný“ karbon a další vysokorychlostní techniky výroby kompozitů i v normálních autech. I BMW usilovně maká na karbonové technologii – v roce 2013 chce začít vyrábět elektromobil Megacity z karbonových vláken a chce jich dělat aspoň tolik, kolik dnes vyrobí vozů Mini. Vypadá to, že za chvíli budou karbonová auta na každém rohu. 😉
Nejnovější technologie se jmenuje „kovaný karbonový kompozit“ a nepoužívá obvyklá úhledně zarovnaná vlákna tkaniny, ale krátce nasekaná karbonová vlákna smíchaná s pryskyřicí. Tenhle materiál se dá zpracovávat ve vyhřívaných ocelových formách, kde se pryskyřice roztaví a karbon formu vyplní. Přesně a dokonale. Tak přesně, že finální výrobek může být vyrobený s přesností na 0,02 mm, tak dokonale, že na povrchu výrobku mohou být „nalitá“ i čísla dílů. Hlavně ale nejsou třeba žádné extrémní tlaky ani teploty, stačí nějakých 55 až 80 stupňů a pouhých 1,5 baru, což je velký rozdíl oproti výrobě v autoklávech. Součástka je hotová během minut namísto hodin nebo dnů, navíc se tenhle typ karbonu může vrtat jako kov, bez nutnosti zesilovat místa vrtání, což je další z problémů konvenčních karbonových vláken. Tato technologie se už dnes využívá při výrobě Lamborghini Aventador, a až se ještě o chloupek dotáhne, spekuluje se, že šasi auta bude možné vyrobit za pouhých osm minut. Už dnes umí Lamborghini vyrobit strukturální skelet konceptu Sesto Elemento za devět minut. Tato technologie pomůže kompenzovat vyšší náklady na materiál. Výsledek bude o 30 % lehčí šasi než jeho celohliníkový brácha, a přitom za zhruba stejnou cenu. VW plánuje používat „kovaný“ karbon a další vysokorychlostní techniky výroby kompozitů i v normálních autech. I BMW usilovně maká na karbonové technologii – v roce 2013 chce začít vyrábět elektromobil Megacity z karbonových vláken a chce jich dělat aspoň tolik, kolik dnes vyrobí vozů Mini. Vypadá to, že za chvíli budou karbonová auta na každém rohu. 😉
kovat ,lisovat furt jeto stlačit 😁
Dost pankové auto na dnešní dobu Super :yes:
Dost pankové auto na dnešní dobu Super :yes:
Ono si dost lidí pod pojmem kování představuje mlácení kladivem do železa...
Taky jsem se divil. Ale podle dostupných informací je to prostě způsob utváření kompozitu za tlaku a tepla (tlekm není kladivo, ale nějaký lis či forma). No a jelikož máme 21. století, tak tomu vymysleli honosný název "kovaný kompozit" a tento název si nechali zaregistrovat jako ochrannou známku.
Dneska se i u aut často vyskytuje materiál zvaný Diamond-like carbon. Samozřejmě, že vůbec nevypadá jako diamant, ale přece to tak krásně marketingově zní.
Dneska se i u aut často vyskytuje materiál zvaný Diamond-like carbon. Samozřejmě, že vůbec nevypadá jako diamant, ale přece to tak krásně marketingově zní.
miromen
Předchozi Yaris GRMN byl jen takovy nacvik, ktery zrovna nevyšel před tim než Toyota vypusti zřejmě pověstne uhozeni hřebiku na hlavičku.
ProchyTom
Kolik z vas si to koupi, vy pecky 😁 Btw, mam ted Mini coopera Jcw a jsem zvedavej co udela euro6 z trihrnkem, kdyz uz 4val ma problem to profouknout tu elektroniku 😁 Svezete se?
Tak 99,9% z nás si nekúpi ani Lamborghini a to nebráni vyjadriť sa o ňom pochvalne.
Že máš Mini, to už som tu tuším raz (dva-, tri-, desaťkrát) čítal, práve od teba by som preto čakal rovnakú chválu na YGR, je to totižto podobná filozofia zábavného malého auta. Akurát za cenu predokolkového Mini JCW s 231k máš štvorkolku YGR s 261k. Štvorkolka je až v karosérii Clubman, resp. Countryman a tie už sú trošku inde charakterom (sú to predsalen väčšie a ťažšie autá s automatom a jednoduchou haldexovou štvorkolkou), ako aj cenou.
Že máš Mini, to už som tu tuším raz (dva-, tri-, desaťkrát) čítal, práve od teba by som preto čakal rovnakú chválu na YGR, je to totižto podobná filozofia zábavného malého auta. Akurát za cenu predokolkového Mini JCW s 231k máš štvorkolku YGR s 261k. Štvorkolka je až v karosérii Clubman, resp. Countryman a tie už sú trošku inde charakterom (sú to predsalen väčšie a ťažšie autá s automatom a jednoduchou haldexovou štvorkolkou), ako aj cenou.
Vzhledem k tomu, že středoevropská kvóta už je rozebraná a reálně si koupíš leda auto, které bude nejdřív dělat demo někde na showroomu, tak je těch pecek asi docela dost.
Říká se, že lidi kolem rally po tom jeli jak po uzeném, protože na najíždění mají polátané a staré Lancery a trh nic podobného dlouho nenabízel.
Říká se, že lidi kolem rally po tom jeli jak po uzeném, protože na najíždění mají polátané a staré Lancery a trh nic podobného dlouho nenabízel.
Ty lidí dávno jezdí ve Focusu RS, který rozhodně nahrazuje třeba EVO lépe než tohle, RS může mít klidně 500 koní když někdo chce. Což u tohohle GR moc nehrozí, pokud to nebude motor rovnou z WRC za cenu dvou GR 😁 😲
Čo bolo, to bolo. Focus RS už je minulost, stejně jako STi a Evo.
Ono teda jak poznamenal kolega... GR už taky nekoupíš, takže vlastně... jsme v pytli 😄
Ono teda jak poznamenal kolega... GR už taky nekoupíš, takže vlastně... jsme v pytli 😄
Chápeme si fanúšik Fordu, ale nechápeš WRC. Focus RS je prerastený a ťažký. Pomer výkon váha ma na úrovni Yarisa GR len vozíš kilá navyše. Ak si k tomu prirátaš kratšie sprevodovanie Yarisa, tak je jasné, kto by ma mal v rýchlostnej skúške navrch.
Motor v Yarise bol navrhnutý, aby zvládol ostré tempo počas pretekov a spĺňa všetky homogenizačné prepisy kategorizácie WRC2. Ak chce niekto skúsiť rallly, tak nelacnejšia cesta je kúpiť Yarisa a dovybaviť ho bezpečnostnými prvkami. S 500 koňovým Focusom môžeš tak robiť dojem pred obhoďákom, alebo si isť zakrúžiť na verejne jazdy na okruh.
Motor v Yarise bol navrhnutý, aby zvládol ostré tempo počas pretekov a spĺňa všetky homogenizačné prepisy kategorizácie WRC2. Ak chce niekto skúsiť rallly, tak nelacnejšia cesta je kúpiť Yarisa a dovybaviť ho bezpečnostnými prvkami. S 500 koňovým Focusom môžeš tak robiť dojem pred obhoďákom, alebo si isť zakrúžiť na verejne jazdy na okruh.
Enthusiastic.driver
Na sklonku doby benzínové, svázané horečnou snahou o snížení CO2, emisními pokutami a filtry pevných částic, je tohle malý zázrak ,který mi fakt udělal radost! Bravo Toyota!
:yes: :yes: :yes: :yes:
:yes: :yes: :yes: :yes:
Deadlift
Auto je pěkné ale cena nesmyslná. Fiesta ST stojí půlku, a že by to GR jelo jednou tak lepe to asi těžko... jo kdyby mělo 350 koní tak to byla jiná píseň..
Sice je hezké že Toyota udělala menší AWD HH, ale zabila to cenou. Reálná hodnota toho auta bude kolem 800 tis...
Sice je hezké že Toyota udělala menší AWD HH, ale zabila to cenou. Reálná hodnota toho auta bude kolem 800 tis...
Jak může být cena nesmyslná, když je vyprodaný?
Jak vyprodaný? Nepleteš se GRMN? Na konfigurátoru je to novinka......
Reálně je to kvótované. Naposledy koncem léta jsem měl od prodejce info, že už byla vyprodaná Q1 2021 a nedivil bych se kdyby už to bylo obsazené i dál... První auta dorazí na konci 2020 a byla vyprodaná snad hned první týden.
Přečti si ještě jednou článek kde píšou jakou má Yaris GR techniku a pak se zamysli nad Fiestou ST...
Hm
Je všeobecně známé, že za každých dalších x Kč dostaneš méně, než za těch předchozích x.
Ona ta FieSTa taky není racionálně vzato 2x lepší, než nějaké Sandero za půlku... není dvakrát rychlejší apod.
O 60k slabší auto s FWD místo AWD, přesto srovnatelnou hmontností... to je prostě jiná liga.
Tím neříkám, že bych za to ty peníze dal... ale prostě... ve chvíli, kdy nic jednoznačně lepšího nekoupíš, je těžké říct, jestli to je drahé nebo není.
Je všeobecně známé, že za každých dalších x Kč dostaneš méně, než za těch předchozích x.
Ona ta FieSTa taky není racionálně vzato 2x lepší, než nějaké Sandero za půlku... není dvakrát rychlejší apod.
O 60k slabší auto s FWD místo AWD, přesto srovnatelnou hmontností... to je prostě jiná liga.
Tím neříkám, že bych za to ty peníze dal... ale prostě... ve chvíli, kdy nic jednoznačně lepšího nekoupíš, je těžké říct, jestli to je drahé nebo není.
Arese
...v dnešní hnusné automobilové době době skoro zázrak. Bravo, Toyoto! 😄 :yes:
V diskuzi v roce 2015 měsíc po Dieselgate si to měl za HON NA ČARODĚJNICE = prostě si bojovník PROTI snižování emisí co pamatuju
Což bohužel znamená že viz tenhle tvůj NESMYSLNÝ příspěvek = furt nechápeš co proč to ten svět v tomhle CELÝ tvůj ŽIVOT vlastně dělá. Jinak bys takovouhle blbo3,14čokravinu jako teď nevypustil 😄
Toyota za toto :yes:
I tam může za relativně krátkou dobu dorazit elektřina https😐/archiv.ihned.cz/…hovanim-skodovek
No a tříválec... uznávám, že číslo tři má svůj spirituální význam, ale ne, co se týče počtu válců v motoru😊
Mimochodem Mini už dělá "takové auta k neuvěření" hezkou řádku let.
A JCW GP je jednoznačně hyperaktivní a převýkonovaně působící fracek. Obyčejné Coopery a Coopery S doufám s GR Jarunou srovnávat nechceš.
Na jedné straně na dnešní dobu skoro neuvěřitelné specialitky jako tenhle Yaris GR nebo model GT86. Za to palec nahoru.
Jenže na druhé straně, zbytek nabídky je "hybridní nuda". Neříkám, že je to špatně, Toyota dělá jednoznačně nejlepší hybridy a její auta jsou velmi spolehlivá. Pokud chce někdo hybrid a/nebo spolehlivé auto do města s automatickou převodovkou, je Toyota o parník před ostatními.
Ale nevidím tam nic mezi tím. Nějaký běžný model v mírně modifikovaném provedení pro aktivnějšího řidiče. Více se mi líbí přístup například Hyundai a jeho modelů N a N-Line.
Pro aktivnější bude možná tenhle pohon https😐/autobible.euro.cz/…alerie-157040-1/ zvlášť až dorazí do Camry
Z mého pohledu to rozdělení aut u Toyoty je optimální = naprostá většina má běžný auto = ve verzi od Toyoty spolehlivej držák a pro tu velmi okrajovou skupinu modely jako https😐/autobible.euro.cz/…e-cim-dal-lepsi/ a https😐/autoroad.cz/…ripravi-o-papiry a tenhle jeho následovník ale i https😐/www.autoforum.cz/…ekanym-debaklem/ a časem https😐/www.auto.cz/…v-le-mans-136105
Že nenabízí https://www.novinky.cz/…ivovana-40324447 je fuk = klidně Hondu :yes: 😄