Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářePoprvé za volantem Cupry Formentor: První ryzí model značky budí zaslouženou pozornost
30 komentářů
rohYpnol
Cupra Formentor je na koncern docela nezvyklý počin. Bohužel právě takový měl být Seat a je doslova trestuhodné, že tohle nikdy Seat do výroby neprotlačil.
V současném portfoliu bude mít těžký problém v rámci poptávky i Seat, protože evropský autoprůmysl sedl díky ekofašistům hrobníkovi na lopatu. A COVID řádně zatopil v peci. Další model už pomalu přichází. Ale na značku tohle nestačí. Předpokládám, že Cupru jako značku zaříznou "do roka a do dne".
Takže neměl bych vlastně napsat - konečně krásný Seat po dlouhé době?
V současném portfoliu bude mít těžký problém v rámci poptávky i Seat, protože evropský autoprůmysl sedl díky ekofašistům hrobníkovi na lopatu. A COVID řádně zatopil v peci. Další model už pomalu přichází. Ale na značku tohle nestačí. Předpokládám, že Cupru jako značku zaříznou "do roka a do dne".
Takže neměl bych vlastně napsat - konečně krásný Seat po dlouhé době?
Za mě tomu kouká Seat z bot. DS má aspoň vlastní design, není to jen vyšperkovaný Peugeot. Aspoň to má lepší techniku. Interiéry Škodovek a Seatů nám jasně ukazují kdo je v koncernu lowcost.
DS je vyšperkovaný Citroen, to, jak je DS "jiná" designově od citroenu, mi přijde velmi podobné, jak jiná je cupra od seatu. A cupra má, na rozdíl od DS, aspoň motor.
Jinak ale myslím, že cupra díru do světa neudělá, její osud bude podobný DS, konkrétně formentor bude mít problém s X2M35i nebo s GLA AMG, kterým se rovná cenově, líp nepojede a za cupra badge na kapotě místo MB nebo BMW bude ochoten zaplatit málokdo.
Jinak ale myslím, že cupra díru do světa neudělá, její osud bude podobný DS, konkrétně formentor bude mít problém s X2M35i nebo s GLA AMG, kterým se rovná cenově, líp nepojede a za cupra badge na kapotě místo MB nebo BMW bude ochoten zaplatit málokdo.
Jj, úspech bude stáť a padať na cene. Ako mne osobne sa Formentor páči, crossovery nemusím, ale ak by som v tejto triede vyberal, tak by bol favoritom.
Počkáme si na naše ceny, v Nemecku ale začína na 43900 € (čo je menej, než Ateca), kdežto spomínané GLA 35 na 52900 € a X2 M35i na 54500 €. Takže o cenovej rovnosti s prémiou by som úplne nehovoril. Druhá vec je, že pod značkou Seatu to mohlo stáť menej.
Počkáme si na naše ceny, v Nemecku ale začína na 43900 € (čo je menej, než Ateca), kdežto spomínané GLA 35 na 52900 € a X2 M35i na 54500 €. Takže o cenovej rovnosti s prémiou by som úplne nehovoril. Druhá vec je, že pod značkou Seatu to mohlo stáť menej.
U nás stojí X2M35i 1,44 mil, GLA 35AMG 1,29 mil., formentor 1,35. Mně to přijde dost blízko na to, aby si ta auta konkurovala.
O tom píšem, záleží na cene na danom trhu. V Nemecku je odstup od prémie značný, ak je v Čechách Cupra drahšia ako Mercedes, celú situáciu to mení a Formentor je cenový nezmysel.
Ono v poslednej dobe som si začal všímať rozdiely na jednotlivých trhoch, ktoré potom logicky ovplyvňujú záujem o dané auto. Napr. BMW 128ti je na britskom trhu o cca. 2000 libier lacnejší, ako Golf GTI. U nás je tradične bavorák drahší ako Golf.
Inak v tomto kontexte ma viac ako cena Formentoru zaujíma cena Leonu, teda ako bude nastavená jeho cena v kontexte mainstreamových hothečov (najmä keď predošlý Leon patril k najlacnejším hothečom v triede).
Ono v poslednej dobe som si začal všímať rozdiely na jednotlivých trhoch, ktoré potom logicky ovplyvňujú záujem o dané auto. Napr. BMW 128ti je na britskom trhu o cca. 2000 libier lacnejší, ako Golf GTI. U nás je tradične bavorák drahší ako Golf.
Inak v tomto kontexte ma viac ako cena Formentoru zaujíma cena Leonu, teda ako bude nastavená jeho cena v kontexte mainstreamových hothečov (najmä keď predošlý Leon patril k najlacnejším hothečom v triede).
X2 a GLA s 300 konmi vychadzaju o chlp drahsie podla cennikov, ale vieme ake sa tam davaju zlavy a take sa podla mna nebudu dat pri prvom skutocnom modely novej znacky ocakavat, takze realne budu stat rovnako a to chcem vidiet toho vola co si radsej kupi seatocupru.
Tak ak sa chce Cupra hrať na prémiu cenami, bude musieť aj zľavami. 😁 Ale skôr to vidím ako píšeš, vysoká cena, malé zľavy a konečná potom vyššia než prémia. A teda zbohom Cupra. 😉
Arese
...(i když tedy ty "měděné" exteriérové a interiérové doplňky se mi moc nelíbí), nicméně mě bohužel nenapadá žádný důvod, proč bych po takovémto autě měl toužit. Není to ani hatchback, ani kombík, ale ani čistokrevné SUV. Takže co to vlastně je? Já vím, tzv. crossover ve sportovním ladění. Ale právě tato kategorie mě vůbec nepřitahuje. Asi jsem na taková auta už starý, no. Tak doufejme, že mladší generaci se bude Formentor líbit. Jen se bojím, že minimálně pro 95% jejich příslušníků toto auto bude cenově zcela nedostupné a pro těch zbývajích 5 % superúspěšných zase nese málo prestižní značku.... ;-\ ;-\ ;-\
Však mají přijít i cenově přijatelnější motorizace, nebude to jen o téhle vrcholné verzi. A pak to dopadne zase tak, že sportovní auto budou převážně kupovat v základní verzi a budeme se dál tvářit, jak je Cupra sportovní značka.
Ako majitel CUPRY absolutne suhlasim. Naozaj nechapem zmysel znacky CUPRA, ak to maju predavat s 1.5 TSI, 2.0 TDI motormi a o hybride radsej pomlcim.. Okrem toho stale nevidim ziaden vyslovene sportovy model, nieco podobne ako ma ALPINA.
Ved to bude uplne rovnako, ako to bolo kym bol iba SEAT. Boli bezne motorizacie a tie najsilnejsie sa volali CUPRA. Ale ja asi nerozumiem marketingu... (a kto vie, ci tomu rozumeju aj vo VW)
Ved to bude uplne rovnako, ako to bolo kym bol iba SEAT. Boli bezne motorizacie a tie najsilnejsie sa volali CUPRA. Ale ja asi nerozumiem marketingu... (a kto vie, ci tomu rozumeju aj vo VW)
Súhlas. Ja som popravde myslel, že Formentor na tom bude rovnako ako Ateca, teda len s tým 2,0TSI. Ale mať prémiovú športovú značku (naviac ktorú chcem ako takú promovať a dostať jej meno do povedomia verejnosti) a dať tam všetky bežné motorizácie typu 1,5TSI ako má nejaká Scala, tak to sami podkopávajú svoje snahy o lepší image ako má Seat.
To je právě ta schizofrennost Cupry. Na jednu stranu chtějí být strašně sportovní značka, ale přitom potřebují obrovská prodejní čísla, aby se vůbec udrželi. Jedno s druhým se naprosto vylučuje.
Oni chtějí být tak strašně sportovní až je rychlokvašková Hyundai N divize stokrát sportovnější a zajímavější.
No rychlokvašková... Máš sice pravdu, ale příliš bych to nepředhazoval. Evropské značky ladí své HH desetiletí. Korejci zvládli to samé v jedné generaci.
Oni hlavně chtějí jediné - aby na autech přejmenovaných na Cupru trhli mnohem větší marži, než na obyčejných Seatech. A to je celé. Otázka je, kolik ovcí jim na tento starý marketingový trik skočí.... ;-\
Což zase moc nejde do páru s těmi základními motory, které do toho chtějí dávat. Proč si pak koupit Cupru, když totéž mám v pěti dalších modelech koncernu?
Toho kdo prosadil značku Cupra ve VW bych chtěl opravdu znát. Z fleku bych mu dal vyhazov, protože takovou cypovinu mohl vymyslet jedině někdo kdo si vydlabal mozek lžící.
Jako zástupce "mladší generace" mě tohle neláká absolutně ničím. Jo, jede to, určitě je to dobré auto, ale... proč kua nechtít to samé v kastli Leonu místo takového crossnesmyslu?
To možno nechápeš Ty ani ja, ale realita je taká, že SUV a crossovery sú najrýchlejšie rastúcou kategóriou, ktorá rastie na úkor tradičných karosárskych verzií. Áno, máš to len trochu zdvihnutý Leon, ale je tam aj o trochu viac miesta ako v Leone. A je to presne o tú trochu drahšie.
Ale současná generace Leonu absolutně netrpí nedostatkem vnitřního prostoru. Takže vlastně zbývá jenom o trochu snažší nastupování a vystupování, ale to mladší zákazníci asi příliš neocení, že? ;-\
Občas když jedu z triatlonů, tak by se mi to snazší nastupování a vystupování i hodilo. 😁
ProchyToman
Protože potencionalni majitel chce do sveta rict, ze se mu libi Lambo Urus, ale nema love, tak ma za 1,3 mega elektronicky vyhonenej moturek tsi, plastovy dekly disků, maska jak maximus prime a uvnitř seat. Pruser jak blbec tohle auto
rohYpnol
Mnozí hledají smysl tohoto crossoveru jak tajenku křížovky. Sám se sice řadím mezi klasiky, sedan je pro mě ztvárněním automobilového ideálu. Jenže i přesto nebo právě proto smysl crossoveru vidím stejně jako tržní potenciál.
Vyšší auto je prostornější, praktičtější, s lepším výhledem, lepší průchodností, pohodlnějším nastupováním. Tak to prostě je ať se to komu líbí nebo ne. Řeči že to je ledva pár cm jsou správné. Jen pochopení významu tohoto rozdílu ale dává těm číslům obsah. Proč? Protože je to PRÁVĚ TĚCH PÁR CM, které významně ovlivňují vlastnosti vozu pro masy.
Kolik lidí potřebuje světlou výšku gazíku? Kolik lidí potřebuje 95% z toho co má pravý offroad? Téměř nikdo. Kolik lidí chce při každým nastupování do auta podstupovat jogínské cvičení? Nikdo. Kolik lidí vzadu potřebuje převážet paletu respirátorů?? VŠICHNI protože to tu babiš dokonale pos*al (sorry, to sem vlastně nepatří... 😒] ).
Formentor absolutně stačí pro to, aby jste se dostali na chatu nebo k rodinnýmu domu, který dnes kvůli cenám pozemků lidi staví všude kam čáp dolétne. Formentor absolutně stačí na to, aby přítulka měla zvlhlý klín. Formentor absolutně stačí na to, aby jste na okresce rozsekali většinu lázeňských šviháků v prémiových třílitrech z bazarů i všechny vidlácké kovboje v oktávkách po čipu. Formentor úplně stačí na to, aby jste v zimě nevypotřebovali šedou univerzální pásku na soudržnost nárazníků, lízátek a prahů u své jinak brutální M3ky.
Formentor je prostě produktem doby. Nabízí to co skutečně chceme a potřebujeme. Bohužel to ***i ve VW zabalili do blbý krabice od Cupry místo krabice od Seatu. Ale co už. Auto jako takový za to nemůže.
Vyšší auto je prostornější, praktičtější, s lepším výhledem, lepší průchodností, pohodlnějším nastupováním. Tak to prostě je ať se to komu líbí nebo ne. Řeči že to je ledva pár cm jsou správné. Jen pochopení významu tohoto rozdílu ale dává těm číslům obsah. Proč? Protože je to PRÁVĚ TĚCH PÁR CM, které významně ovlivňují vlastnosti vozu pro masy.
Kolik lidí potřebuje světlou výšku gazíku? Kolik lidí potřebuje 95% z toho co má pravý offroad? Téměř nikdo. Kolik lidí chce při každým nastupování do auta podstupovat jogínské cvičení? Nikdo. Kolik lidí vzadu potřebuje převážet paletu respirátorů?? VŠICHNI protože to tu babiš dokonale pos*al (sorry, to sem vlastně nepatří... 😒] ).
Formentor absolutně stačí pro to, aby jste se dostali na chatu nebo k rodinnýmu domu, který dnes kvůli cenám pozemků lidi staví všude kam čáp dolétne. Formentor absolutně stačí na to, aby přítulka měla zvlhlý klín. Formentor absolutně stačí na to, aby jste na okresce rozsekali většinu lázeňských šviháků v prémiových třílitrech z bazarů i všechny vidlácké kovboje v oktávkách po čipu. Formentor úplně stačí na to, aby jste v zimě nevypotřebovali šedou univerzální pásku na soudržnost nárazníků, lízátek a prahů u své jinak brutální M3ky.
Formentor je prostě produktem doby. Nabízí to co skutečně chceme a potřebujeme. Bohužel to ***i ve VW zabalili do blbý krabice od Cupry místo krabice od Seatu. Ale co už. Auto jako takový za to nemůže.
Redaktoři nejsou ani zajímaví, ani charismatičtí. I text je kolikrát s velkým rozčarováním. Ale přece jen se za text ledacos schová. Tohle je trápení pro všechny, je mi redaktorů svým způsobem líto. Není to vlastně jejich kritikou, oni na to nikdy připraveni nebyli a ani pro to nemají nezbytný talent.
P.S. Čím více reklamních sra*ek v grafickém konceptu bude, tím víc na figu výsledek bude. Vím že prachy z reklamy jsou třeba. Ale nejde i reklamu servírovat trochu chytře?! Proč má být snad polovina plochy ze stránek reklama, navíc absolutně nespojená s automobily?! Teď tu čumím na nějaký pošahaný hormony a pesticidy, který bych maximálně tak mohl využít k tomu, abych je nacpal eko-elektro-fašistům do jejich zelenýho zadku :-!