Veterán
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeOpel Junior (1983): Městské auto s bleskem mělo chytře vymyšlený interiér
5 komentářů
KANKUNEN
0
Q7 plug je eko. To je doba.
Arese
...jenom v zaobleném provedení. Až na to, že Pandu Fiat dotáhl až do sériové výroby, a to už v roce 1980! 😄 :yes:
starý_kluk
- jak zvýšit účinnost osobního automobilu😒br />
Byla to především renezance aerodynamiky, jakožto největšího jízdního odporu. Tento vůz v nejmenší 3,5 metrové třídě s cx = 0,31 je skoro zázrak a tenkrát určitě - Opel v tom byl velkým průkopníkem. Svažující se kapota do nízké přídě s otvory pro chlazení až dole v nárazníku, a za ní obrovský prostor pro posádku dotvářející klínový profil zakončený vysoko položenou odtrhovou hranou a ta je i na dolní hraně nárazníku - pro vytvoření zdařilého úplavu vozu, ... Najdeme také hladké kryty kol, které jsou vysunuté až ke krajům boků karoserie a zároveň s promyšlenými otvory pro odvětráváním brzd. Účinek na obtékání vzduchu mělo toto hladké řešení lepší, než deflektory předních kol, zavedené dnes BMW a aplikované pak všude u ostatních výrobců a určitě lepší, než dnešní aerodynamicky nevhodná paprsková kola. Móda!
Pán ve videu by mohl být ten konstruktér - Japonec, který vytvořil potom "šikmookou" Corsu.
Byla to především renezance aerodynamiky, jakožto největšího jízdního odporu. Tento vůz v nejmenší 3,5 metrové třídě s cx = 0,31 je skoro zázrak a tenkrát určitě - Opel v tom byl velkým průkopníkem. Svažující se kapota do nízké přídě s otvory pro chlazení až dole v nárazníku, a za ní obrovský prostor pro posádku dotvářející klínový profil zakončený vysoko položenou odtrhovou hranou a ta je i na dolní hraně nárazníku - pro vytvoření zdařilého úplavu vozu, ... Najdeme také hladké kryty kol, které jsou vysunuté až ke krajům boků karoserie a zároveň s promyšlenými otvory pro odvětráváním brzd. Účinek na obtékání vzduchu mělo toto hladké řešení lepší, než deflektory předních kol, zavedené dnes BMW a aplikované pak všude u ostatních výrobců a určitě lepší, než dnešní aerodynamicky nevhodná paprsková kola. Móda!
Pán ve videu by mohl být ten konstruktér - Japonec, který vytvořil potom "šikmookou" Corsu.