Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Mercedes V 300 d 4Matic Avantgarde XL – Rodina potřebuje prostor! A luxus. A peníze…

41 komentářů

Othello
Do plusů by měl patřit i poctivý fulltime pohon všech kol. Žádné haldexové šidítko
Avatar - m.z.
m.z.
Taky jsem před 3 lety dal před Multivanem přednost Proace, rozdíl 500t.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To vůbec, DSG mje při rozjezdech Multivanu tak hrozné, asi tak jako infotainment ve francouzské konkurenci za polovinu.
Flajzi
V není facelift. Je to prakticky nové auto od základu. To je právě problém Multivanu, že jen faceliftujou konstrukci starou 20 let.
Avatar - Machýrek
Machýrek
Ale houby. Prostě preferuji benzín a v naftě pro mě za ty peníze MB není zajímavej.
Flajzi
To je sarkasmus, doufám... 😁
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
A už tě někdy napadlo, že majitel firmy má rodinu a že to auto stojí jak jeden náklaďák a těch stojí na pláče třeba deset.
Avatar - Machýrek
Machýrek
tak to beru, s timhle mi můžete leda tak...
Vzal jsem proto Travellera, za polovic, no taky v naftě no, ale za saze bych víc nedal, nemá to hodnotu.
Flajzi
Podle své sociální bubliny nemůžeš hodnotit jiné sociální bubliny. My (jako rodina) máme Véčko v (ceníkové) ceně za 2,4, přímo v našem nejbližším okolí (2 kamarádky manželky a k tomu můj známý) jsou další 3 Véčka, všechna bohatě vybavená, žádné nich nebylo pod 2,3 mega (ceníkově - každý má svou slevu).
Takže bych se nebál, že by i takto vybavené koráby si nenašly cestu do rodin - jsou prostě rodiny, co si to mohou dovolit.
Flajzi
Když jsem si před koupí půjčil Multivana a V-Klasse, tak na papíře jsem si sepsal tolik plusů pro Véčko a minusů pro Multivana, že Véčko byla jasná volba.
Multivan prostě usnul.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Přesně tak, určitě nějaká sleva a může z toho být 2,2 mil. a po odečtu DPH 1,8 mil. Kč, což není tak děsivý. Samozřejmě pro podnikatele, 98% zaměstnanců na nové Včko nikdy mít nebude.
Avatar - pallas
pallas
sedáky predných sedadiel vyzerajú nejako dorasované, a to je pritom nové auto. Ako budú vyzerať po pár rokoch?
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Řadový šestiválec se do dodávky dává dost špatně. Ale VW má V6 TDI, takže sem směřujte stížnosti, že lidoVéWozidlo (Mulťák) je ošizený. 😄
ProchyTom
Vseobecne tyhle novy vany moc nevidam. Jedine kdyz se prevazeji lidi z letiste, a nekde pod firmama na vetsi pocet lidu nahazet k sobe. Rodiny asi spis cestuji v suv a kombi a nebo rovnou obytnak, vzadu jin často visí kola a čau. Ty starsi vw jsou delnici kde vyhazis sedacky a mas prostor pro mašinu, dle chuti i pojizdnej prckumbál a nebo jsi truhlář a jedes kuchyne prkna atd. Pro rodinu asi vyjimecne taky
Flajzi
Ne, má to předělanou techniku. Například 4x4 je řešeno naprosto jinak než u předchozího modelu. Si třeba všimni, že předchozí 4x4 byly šíleně zvednuté, vypadalo to jako horská koza. Je to celkově nové auto. Tvoje přirovnání bych srovnal asi s tím, že je to vlastně to samé, protože to má stále 4 kola a volant.
Promluv si si kterýmkoliv technikem z MB servisu, co tyhle auta dělá.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Pre tých čo chcú všeuměla tu predsa je Transporter a Vito za podstatne menej peňazí.
Flajzi
Pardon, máš pravdu, je tam R4.
Problém je ve velikosti stávajícího motorového prostoru. Že by tomu slušel šestiválec souhlasím, ale teď se tam prostě nevejde, pokud by to nechtěli předělat. Od začátku bylo V děláno jen pro čtyřválce a tomu odpovídá motorový prostor.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
V je facelift Viana a tam v6 bylo. V6 je v X. V ceně nad 2 mega by se v6 hodilo
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No on JE docela rozdíl na uložení V6 nebo R6
chytrak1
Ale ale. to že někdo okopčil multivana, ještě neznamená že ty auta jsou srovnatelný. Francouzi se oproti minulý generaci o dost zlepšili, ale stále jim dost na Multivana chybí - prostor, ovladatelnost, propracovanost detailu. Je to pro ty co na MT prostě nemaj rozpočet.
Flajzi
Tak šestiválec ve starším Vianu byl. Nové Véčko má ten problém, že se tam jednoduše nevejde.
Flajzi
Tak pokud si vystačíš s Proace, Multivan či V-Klasse je pro tebe vyhazování peněz. Do Multivanu či Véčka jdeš tehdy, když ti různé dodávky nedají to, co chceš. Třeba čtyřkolku v automatu.
Anonym
Jseš somrák, meeš kraviny a koupils trosku...prej machýrek. :-!
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Něco tam chybí. Manuální převodovka a ruční brzda... :no:
Flajzi
Koukám, že jsem někomu šlápnul na kuří oko. 😄
Takže když ti bezdomovec řekne, že byty za 3 mega si nikdo nekoupí a ty mu řekneš, že máš ten samý byt a okolo sebe lidi, co ten byt mají taky, tak je to chvástání. 😄 Zajímavý pohled na svět.
Tak jak by jsi to napsal jinak, aby to, co jsem sdělil, neznělo nikomu jako chvástání?
Flajzi
OK. Dejme tomu, že přijmu tvůj pohled, byť je ojedinělý. Jak by jsi tedy definoval nefacelift?
Avatar - mariov8
mariov8
Sice se tam opravdu nevejde, je moc dlouhý a vysoký, ale důvody jsou jiné: emise CO2 a současný systém pokut v EU, ochrana chodců, výkon šestiválce silně přesahující možnosti podvozku a odpovědnost výrobce. Tahle bedýnka s 286 až 340 koňma?! Jo, já vím, u předchůdce existovala série prototypů s benzínovým motorem M113 (V8 5,0 306 koní), a automobilka to už tehdy zařízla kvůli brzdám a podvozku. Nehledě na to, že se tam, pokud člověk blbnul, přehříval zadní diferenciál. Myslím, že to stavěl Brabus a úplný strop se stal v sérii V6 M272 s cca 258 koní. V ČR se za celou dobu prodalo doslova pár kusů a ani jinde v EU to nebyla velká sláva. Při dnešních nákladech na hologace nemyslitelná věc.

V6 CDI by byl připraven pro 447 pozdě. Pro 2,5 roku produkce nevycházela jeho ekonomická návratnost i proto byl zrušen. Současný model s novým R4 má téměř 240 koní, není to zas tak dávno, co byl ve třídě středně velikých dodávek slušný standard 80 koní! A rodinné velké MPV (které zas tak velké nebyly) zas o tolik moc nenabízely, první Sharan měl 90 koní. Byly roky, kdy v ČR přes 50% prodejů tvořily Viana V6 CDI. Jo, také zamačkávám slzu v oku, ale je to dnes již historie.
chytrak1
No upravení jednoho pohonu neznamená že to není facelift. To by i nový otor mohl znamenat že už nejde o facelift. Každopádně to nejdůležitější je, že ta změna na autě byla podobná jako u Multivanu mezi generacema 5-6. Takže buď jsou facelift oba nebo nic.
Mig_35
Potvrzení čeho? Ze se umíš chvastat? Jo, jde ti to.
Flajzi
Děkuji. Od někoho jako jsi ty to beru potvrzení mého příspěvku. :-!
Mig_35
Jezismarja ty ses pako
chytrak1
Ale je to facelift. velkej ale fecelift. Protáhli předek, zbytek auta zůstal stejný. Interiér prošel změnou stejnou asi jako v Multivanu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo ale MB má dneska místo víc mainstreamového V6 zase už R6 = což je sice :yes:

Ale ten už se tam holt asi nevejde

EDIT mě by stačil 3válec https😐/www.autoforum.cz/…e-reseni-pohonu/ + https😐/www.autoforum.cz/…oblibeneho-auta/ + https😐/www.autoforum.cz/…mi-je-to-unikat/
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
V4 nevim ale jestli se tam vejde R4 tak V6 dost možná taky = on je to na délku vlastně jen R3

Nicméně nová generace šestiválců MB je (správně) R6 a jsou SUPER :yes:

Že holt nejsou v dodávce = to není až takový problém
Flajzi
To je v tomto případě jedno. Prostě se tam nevejde R6, ani V6. Jsou vůbec rádi, že se tam vešel V4, jak to má malej motorovej prostor.
frite
Multivan bych na úroveň V opravdu nestavěl. VW dává smysl jen když člověk potřebuje 4x4, jinak ho PSA bohaté nahradí..a za 2/3 peněz.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Anonym
Nebyl úplně novej?
Anonym
to by tam těch 5 hvězd mlasklo hned.
Anonym
a VW mě poslední dobou štve...ale po osobní zkušenosti...je Multivan lepší auto. Tak nějak stabilnější, víc na pohodu - víš kam šáhnout. Včko je o fous víc navoněný, libovější. Ale takový žvejkavý. Ale není ani dražší.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
je skor manazersky.. lebo ziadna rodina si nekupi van za 2,5 melona... uz ale firma nema problem zaplatit si taketo nieco .. a vozit v tom vyssie postavenych ludi na mitingy alebo na sluzobky ci na letisko a pod....skoda len ze ten dizajn auta vyzera tak na sotva 500 babiek a vonia cinou spred 10 rokov ... ale inak iste fajn sluzobny van :yes: v tomto kazdopadne zlaty multivan :yes: