Novinky
Zpět na článek
Nová Škoda Fabia vsadí výhradně na benzinové motory. O elektrifikaci se jedná
37 komentářů
Šimpanz
11
Škodovka má čtyřválec v dieselu 85kW, který má v nové Octavii 91 g, takže ve Fabii by měl pod 90 g. Problém není v tom, že by neměli motor, ale v tom, že nechtějí dávat diesel do malého auta.
Přejít do diskuze
Anonym
že příští rok bude nová Fabia (všichni to víme) a že nebude diesel (všichni to víme, není už asi 2 roky) a že nic ostatního (elektrifikace, čtyřválec) autor neví a stejně píše.
"Hybridní pohon je ve hvězdách"
"by pak mohl uspokojit čtyřválec 1.5 TSI, byť není vyloučeno, že jej Fabia nakonec nedostane"
Výborně, zejtra bych prosil o fantastické odhalení že je úterý a ráno se byl každej vychcat, někdo se možná odvázal a vydělal se (ale nevíme kdo) a je možný, ale nelze to s jistotou potvdrit ani vyloučit, že se pár těhulí a vožralů ráno poblilo.
"Hybridní pohon je ve hvězdách"
"by pak mohl uspokojit čtyřválec 1.5 TSI, byť není vyloučeno, že jej Fabia nakonec nedostane"
Výborně, zejtra bych prosil o fantastické odhalení že je úterý a ráno se byl každej vychcat, někdo se možná odvázal a vydělal se (ale nevíme kdo) a je možný, ale nelze to s jistotou potvdrit ani vyloučit, že se pár těhulí a vožralů ráno poblilo.
palix
Nič proti dieslom, ale konečne je preč obdobie, kedy si ľudia kupovali diesle preto, lebo mali do oči bijúcu nízku spotrebu. Kto diesel využije, tak OK. Ale kupovali ich aj jedinci, ktorí ročne nespravili ani 10 000 km a aj to väčšinu niekde v meste a okolí.
Dnešné benzínové autá majú tak nízku spotrebu, že sa neoplatí kúpiť diesel pokiaľ ho naozaj nepotrebujem. Na druhej strane... ani moderný turbo benzín nie je nejako extrémne vhodný do mesta. Stará dobrá "atmosféra" je tu bezkonkurenčná, aj keď ani tie už nie sú jednoduché...
Dnešné benzínové autá majú tak nízku spotrebu, že sa neoplatí kúpiť diesel pokiaľ ho naozaj nepotrebujem. Na druhej strane... ani moderný turbo benzín nie je nejako extrémne vhodný do mesta. Stará dobrá "atmosféra" je tu bezkonkurenčná, aj keď ani tie už nie sú jednoduché...
Arese
...úspory emisí CO2 všude, kde je to možné...ale motor 1.6 vyškrtne z nabídky. Divné a zcela nelogické! ;-\ ;-\ ;-\
kyklop
Dízlová 1.6 bola aj v OIII pred fl pre silné povahy. Vibrácie, dunenie. Plakať za ním vo fabii je dosť mimo 😉 . Na strane druhej, ty tu vyrevuješ za každú blbosť bez toho, že by si najprv porozmýšlal
Anonym
Přesně. Nevidím to jako nejčastější volbu, ale u umím si přestavit Fabku (jestli bude kombi) jak najede s 3-4 pracovníkama a plným kufrem 40 ročně. Proč by nemohla bejt TDI?
twistedTSD
Je to logické, protože ten motor přesluhuje a měla ho nahradit 1.5 TDI, kterou zrušili kvůli dieselgate šílenství.
cjoctavian
Autor clanku vari z cistej vody ale aspon sa tvari, ze ma nejaku bombasicku novinku. :yes: za dalsie deja vu 😁
iudex
Tak donedávna som sa pri predstavení nového modelu tešil na to, aké nové motory bude mať. A väčšinou každá generácia prišla s novými zaujímavými motormi. Poslednú dobu sa však z predstavenia nových koncernových áut (ale platí to aj pre ostatných) stala nuda s istotou, že akýkoľvek nový VW, Seat, Cupra a Škoda (a menšie Audi) dostanú motor 1,0, 1,5 alebo 2,0. Jediné "vzrušenie" môže byť tipovačka, či tá Fabia dostane aj 1,5TSI (nedostane), alebo či Ibiza dostane 2,0TSI (nedostane). Proste 90% áut pokryje motoricky liter a jedenapolliter v známych, všade už nasadených verziách, rozširovať sa budú len hybridy.
Nová verzia koncernovej nudy. ;-\
Nová verzia koncernovej nudy. ;-\
Meky
Prečo bol s 1.6 tdi problém?
Pokiaľ viem, okrem chybnej vodnej pumpy (co mali aj 2.0tdi) nemal tento motor žiaden konštrukčný problém.
Ide naopak o dlhoveky a úsporný motor.
Keď ho porovnávam sú súčasným moderným 1.5 bluehdi, tak žiaden rozdiel nevidím, dokonca bluehdi ma vyššiu spotrebu.
Áno, je hlučný, ale to sú všetky diesle.
A vibrácie? Nezmysel. Stačilo nejazdit pod 1500ot.
Pokiaľ viem, okrem chybnej vodnej pumpy (co mali aj 2.0tdi) nemal tento motor žiaden konštrukčný problém.
Ide naopak o dlhoveky a úsporný motor.
Keď ho porovnávam sú súčasným moderným 1.5 bluehdi, tak žiaden rozdiel nevidím, dokonca bluehdi ma vyššiu spotrebu.
Áno, je hlučný, ale to sú všetky diesle.
A vibrácie? Nezmysel. Stačilo nejazdit pod 1500ot.
WinDiesel
Historie se opakuje, z Rapida před pár lety vyškrtli diesely a do Scaly ho pokorně vrátili.
Na zahraničních trzích jsou diesely zapotřebí k dojíždění do velkých měst z okolních satelitů.
Třeba pro Francouze to bude znamenat okamžitý přechod ke svým značkám v dieselu.
Na zahraničních trzích jsou diesely zapotřebí k dojíždění do velkých měst z okolních satelitů.
Třeba pro Francouze to bude znamenat okamžitý přechod ke svým značkám v dieselu.
Anonym
Souhlas. 1.6 nebyl povedenej motor.
Ale viz výše - měla bejt nová 1,5.
Však by ti jí nikdo nenutil.
A jestli si myslíš, že vibrací a dunění se zbavíš, když jediná volba bude tříválec s kvaltama dlouhejma jak 2.0TDi, tak to ti gratuluju. Možná bys měl taky občas "porozmýšlať" než něco vypustíš. :-!
Ale viz výše - měla bejt nová 1,5.
Však by ti jí nikdo nenutil.
A jestli si myslíš, že vibrací a dunění se zbavíš, když jediná volba bude tříválec s kvaltama dlouhejma jak 2.0TDi, tak to ti gratuluju. Možná bys měl taky občas "porozmýšlať" než něco vypustíš. :-!
kyklop
čiste racionálna otázka je, či sa do malého (a relatívne lacného auta) oplatí kvôli pár predaným nafťákom automobilke riešiť zástavbu, emisné limity atď. Za chýbajúcim dízlom vo fábii by som brusel fakt nehľadal.
kyklop
Vibrácie? Stačilo, že zastavíš na krizovatke, alebo že ti dsg ekonomicky radí a necháva padať otáčky k voľnobehu. 1,6 tdi je v malom aute s nejakým odhlučnením za trest...K tomu ten manuálny 5 kvalt bol tiež fakt pre labúžnikov. Na trojke už hučí, na štvorke padli otáčky a vibruje (mestká +-50 km/h)
kyklop
Počkaj, najčastejšia 1,6 tdi vo fábii mala 66kW, predlhých 5 kvaltov s preskokmi jak sviňa a bola to zdochnlina. Voči tomu je trubo R3 vrchol kultúry a jazda je porno....
pogo26
V Evropě se diesel a časem i spalovák zakazuje, tak na to automobilky musí reagovat.
Anonym
Z mojí zkušenosti v mnoha autech je prostě hlučnej, slabej a tak. Ne katastrofálně - ale jak napsal ten vejš, nic moc. Problém technicky nebyl (pokud to nebylo DSG ale to nebyl problém motoru). le prostě nebyl to kdoví jkaej motot. Hlavně v porovnáním s 1.9TDI, svým předchůdcem.
Arese
Nemyslím si, že tu "vyrevuju", jenom jsem zde uvedl první myšlenku, která musí po přečtení tohoto článku napadnout každého, kdo se aspoň trochu v současných autech a trhu orientuje. 😉
Arese
...jak Ford model T před více jak 100 lety. Pokud to tedy budu parafrázovat, tak Škodovka může zavést reklamní slogan: "Do Fabie si můžete přát jakýkoliv motor, pokud to bude benzinový tříválec!" 😲 😲 😲
Arese
Ty opravdu nevíš, že diesely mají vůči srovnatelným benzinovým motorům výrazně nižší emise CO2? Fakt to nevíš? 😒]
Arese
Ale vždyť si to sám napsal - zda se oplatí riešit emisné lmity...a já dodávám třeba i nesmyslně složitou a drahou homologační proceduru. Takže jsem opět u teroru EU vůči automobilkám! 😒 :no:
twistedTSD
Dálnice je pro 1.0 TSI lepší než skákání po městě. Ale jezdit s ním denně stovky km po autobahnu je blbost.
Jenik3
To veřím, že zvládají dálnici. Výkon tam je. Otázka směrovala na životnost motoru.
twistedTSD
Horší je, že se už člověk začíná obávat, jestli vůbec budou ty obligátní dvě 1.0 TSI a silnější MPI. Jejich nabídka je v koncernových Béčkách poslední dobou velmi nestálá.
Jenik3
Už se ví, zda ty litrové oturbene tri-hrnky vydrží alespoň 200k km? Byly pochybnosti, podle mne odůvodněné, že to není motor na deset let (200k).
Na cesty po městě a okolí to je 3R asi ok, ale v ČR je občas třeba jet i dál po dálnici.
Na cesty po městě a okolí to je 3R asi ok, ale v ČR je občas třeba jet i dál po dálnici.
caliban
Já se jdu vykakat většinou k večeru, včera jsem byl dokonce dvakrát hned po sobě. Byla toho plná mísa. Smrad to byl asi strašnej, ale mě vlastní hovínka voní. Vám ostatním zde na diskusi určitě taky voní.