Bezpečnost
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTest zimních pneumatik pro SUV: Vyplatí se připlatit, levné gumy propadly
56 komentářů
AntiSkoda
A co takhle značka SAVA ? Sava Eskimo hp2+ jsou vynikající.. jen teda do té doby než si je někdo pořídí na Qoctavii.. to pak není o pneu ale o tech volech co to řídí..
Jak ti vyšly v přímém porovnání s ostatními? Jestli nefungují na Octách, pak nechápu jejich glorifikaci.
Na Oktávce právě Savy fungovaly výborně. Co jsem s nima dokázal v zimě projet, za to by se nemuselo stydět ani SUV 😄
Eskimo s3. To jsou vyborny zimaky 😉
V testu Autobildu 21. místo = první Dunlop pak Goodyear
Sou dobrý na sněhu jinak moc ne
Sou dobrý na sněhu jinak moc ne
Jak dopadly v testu Autobildu je mi úplně ukradený nekupuju gumy podle testů na internetu, ale podle reálných zkušeností s nima. Jak jsi sám napsal. Jsou dobrý na sněhu a to je pro mě to jediný co mě u zimní gumy zajímá. Mají měkkou směs a zároveň hrubý dezén a to je přesně to co na zimu potřebuju. Je mi jedno jestli je zimní guma hlučná, nebo se rychle sjíždí, když se totiž nevyhrabeš 20cm sněhu od baráku na silnici nebo máš problémy v zasněženým kopci, tak jsou ostatní parametry jaksi trochu nepodstatný. Jasný, že do Prahy kde většinu času sníh nevidíte a jezdíte po mokrý silnici bych asi vybral taky jiný pneu a ne hučící drapák. Nicméně letos jsem koupil Kormoran Snow. Dostal jsem na ně dobrý reference od kamaráda, tak snad mě nezklamou.
Prosím Ťa ako hodnotíš dopredu gumy podľa skúseností? Názory iných sú tak subjektívne, že to nemá ani cenu komentovať. A vlastné skúsenosti ťažko, asi si nekúpiš tú istú gumu dvakrát a ak si bol spokojný trebárs s Conti TS830, tak nemôžeš vedieť, či aj nástupca TS850 bude dobrý. To je fakt len také tipovanie. Ako som písal, pri letných CSC5 to neplatilo, tie boli horšie ako predchodca CSC3.
Btw. ako píše kolega foe nižšie, správanie na snehu je na zimnej gume to menej podstatné, najmä v kontexte toho, koľko percent času v zime jazdíš na snehu. U nás na juhu sú to rádovoo jednotky percent, predtým, než sa to roztopí, je to väčšinou mokrá posolená kaša. A tri štvrtiny času je cesta v zime bez akéhokoľvek snehu.
Btw. ako píše kolega foe nižšie, správanie na snehu je na zimnej gume to menej podstatné, najmä v kontexte toho, koľko percent času v zime jazdíš na snehu. U nás na juhu sú to rádovoo jednotky percent, predtým, než sa to roztopí, je to väčšinou mokrá posolená kaša. A tri štvrtiny času je cesta v zime bez akéhokoľvek snehu.
Jak je hodnotím podle zkušeností? Že je má někdo koho znám a ten mi řekne, že je s nima spokojenej a jak se chovají. Nicméně ty Savy S3 jsem měl už několik zim na různých autech a vím, že fungujou výborně. Vyjedeš s nima neskutečný věci. Když bych byl spokojený kupříkladu s Conti TS 830 jak píšeš, tak si nebudu kupovat nástupce a budu chtít tu samou gumu co jsem měl nebo pokud se přestane vyrábět, tak budu hledat úplně jinde, ale zase budu chtít reálný zkušenosti někoho koho znám i jako řidiče.
Jak jsem psal. Na jihu chápu, že máš jiný požadavky na zimní gumy, než já který bydlím na horách a ještě pár let zpátky bylo běžný, že jsem po sněhu jezdil 5-6 měsíců v roce. Teď pravda bylo pár zim slabších, ale to jaksi dopředu nevíš, takže chci být radši připravený s pořádnýma zimákama.
Jak jsem psal. Na jihu chápu, že máš jiný požadavky na zimní gumy, než já který bydlím na horách a ještě pár let zpátky bylo běžný, že jsem po sněhu jezdil 5-6 měsíců v roce. Teď pravda bylo pár zim slabších, ale to jaksi dopředu nevíš, takže chci být radši připravený s pořádnýma zimákama.
V zásade súhlasím, proste ak bývaš v horách a jazdíš veľa po snehu, tak máš úplne iné požiadavky na zimné gumy ako ja. Otázka potom je to subjektívne hodnotenie, pre Teba je super guma s dobrými vlastnosťami na snehu a pre mňa to môže byť guma nafigu, pretože sneh tu nebýva a vo všetkých ostatných vlastnostiach (mokro, sucho) bude podpriemer. Takže budeš mať dva názory na tú istú gumu, Ty ju vychváliš a ja ju skritizujem. Práve preto sú dobré tie testy, že si vieš pozrieť aj správanie na jednotlivých povrchoch a vyberieš si podľa priorít.
Btw. podľa Tvojich požiadaviek by Ti mali sedieť Dunlopy Winter Sport 5 a Goodyeary Ultra rip Performance+: https😐/www.autoe😜ress.co.uk/accessories-tyres/93111/winter-tyre-reviews-2019-results-by-category
Btw. podľa Tvojich požiadaviek by Ti mali sedieť Dunlopy Winter Sport 5 a Goodyeary Ultra rip Performance+: https😐/www.autoe😜ress.co.uk/accessories-tyres/93111/winter-tyre-reviews-2019-results-by-category
Ano souhlasim s tebou. Je to jak pises. Testy jsou jen informativni srovnani gum ale ruzny zakaznici si dle preferenci vyberou ruzny gumy. Co je dobry pro me nemusi byt dobra guma pro tebe. Winter sport jsem taky pouzival. Jemnej vzorek. v
Ve snehu ta guma ztraci zaber pze se zalepi snehem. Dobra smes na led ale do snehu potrebujes taky zaberovej vzorek.
Ve snehu ta guma ztraci zaber pze se zalepi snehem. Dobra smes na led ale do snehu potrebujes taky zaberovej vzorek.
Othello
Je mi divné že každá i často bezvýznamná součást auta musí pro zajištění bezpečnosti mít homologaci ale na pneumatiky jako životně důležitý díl je tahle procedura vesměs krátká
KANKUNEN
vypovídací hodnotu. Na dodávku kupuju Barumky a kdysi byly Made in Germany. Nový Snow vanis je Romania. Přefoukané a sjely se kraje a středem prasklina15 cm.
Pocul som to uz viackrat, ale moc tomu neverim. A tvoj pripad sa neda pausalizovat. Ved vyroba pneu je z vacsej casti automatizovany proces na linke. Ako konkretne moze krajina v ktorej sa ta linka nachadza ovplyvnit kvalitu?
Hodně, na lince je hromada robotů a ty musí někdo pečlivě kontrolovat, seřizovat, hlídat kvalitu vstupních komponent nebo přímo suroviny a to je určitě zajištěno lépe v Německu než na divokém východě, kde z prvního pologramota udělají seřizovače nebo programátora. Pracuji pro firmu, která instaluje a provozuje sítě POS terminálů u obchodníků. Naše mateřská firma sídlící a vyrábějící v Rakousku pojala stejný nápad, šoupnout výrobu ze Štýrska do Polska. Dodnes toho všichni litujeme, protože kvalita šla dole vodou a nic se neušetřilo, do toho Polska musí jezdit schopní lidé prakticky dvakrát týdně, takže jenom na služebkách se protrajdá majlant, aby se vůbec udržela jakás takás kvalita, nehledě na obrovský nárůst nákladů na opravy instalovaných zařízení u zákazníků. V Polsku seženeš lopatu co stojí na konci linky a nakládá hotové přístroje na palety, ale schopného programátora nebo profíka, který umí otestovat várku nových čipů od subdodavatelů tam neseženeš.
Dava zmysel, co pises. Lenze predsa musi existovat nejaka kontrola kvality, ktora by mala zabezpecit aspon nejaku minimalnu akceptovatelnu kvalitu. Obdobne, ako pises ty. Takze mozno polske pneu continental su horsie ako nemecke, ale neverim, ze je tam rodiel triedy.
Problem je aj v samotnych surovinach. Fabrika v rumunsku nekupuje ani od rovnakeho dodavatela a tudiz mas uz roznu kvalitu na vstupe. Ono aj vstupna ci vystupna kontrola ma nejaky rozsah a kedze nemas rovnakeho dodavatela, tak je 99% pravdepodobnost, ze uz vstup nebude rovnaky. Rozny dodavatel je aj z hladiska diverzifikacia rizika nutny, pripadne aj logisticke dovody. A takto to funguje napriec celou vyrobou nielen pre pneu.
A co konkretne chces z te zeme puvodu vycist? Kupoval jsem continental v ramci jednoho roku 3 sady, ve stejne rozmeru jen podle rychlostnich indexu resp. XL / neXL jsi mohl mit stejne znacenou gumu ze Slovenska, z CR nebo z DE. Takze stejne znaceni a 2 ze 3 vychodoevropske (teda, kdybych do vychodni evropy zapocital i i byvalou DDR tak i ta nemecka je z vychodniho bloku 😄 ).
SKAY
Hodně lidi kupuje dle ceny ( nejlevňejší) a nejaka bezpecnost vlastnosti je moc nezajima ! vždyd jsou tojen gumy co se ojiždejí. Ale žejeto jediná věc coje drží na cestě. Taky nechapu ty src co zastavi o 15 m dal žesetotu muže prodávat.
Světe div se, jedinou nehodu (klep klep) co jsem měl byla právě na nových měkoučkých zimních pneu...
Ano, taky nerozumím proč někdo kupuje čínské shity, ale nechápu to proto, že ty čínské nejsou vlastně o nic levnější než ty zavedené značky. Jen člověk musí vyvinout aspoň zlomek aktivity a nekupovat v prvním krámu bestdrive....
Ano, taky nerozumím proč někdo kupuje čínské shity, ale nechápu to proto, že ty čínské nejsou vlastně o nic levnější než ty zavedené značky. Jen člověk musí vyvinout aspoň zlomek aktivity a nekupovat v prvním krámu bestdrive....
rohYpnol
Ok, z pohledu Německa možná výběr pneu ok. Z našeho pohledu ale výběr pneu úplně mimo. U nás se prostě jedou levnější značky.
Samozřejmě, že s noname výrobci dopadají zavedené značky výrazně líp. Ale na to nepotřebuju test.
Dnes už vyloženě špatné pneu u zavedených značek nejsou. A jestli v testu dopadne nějaká o pár procent líp... Ok, tím ať se baví malé děti :-!
Samozřejmě, že s noname výrobci dopadají zavedené značky výrazně líp. Ale na to nepotřebuju test.
Dnes už vyloženě špatné pneu u zavedených značek nejsou. A jestli v testu dopadne nějaká o pár procent líp... Ok, tím ať se baví malé děti :-!
No já se před pár lety s vyloženě špatnými pneu od zavedené značky setkal. Konkrétně Bridgestone. Doslova se na nich nedalo jezdit
Ja to mam naopak letne Bridge z FRA su OK a aj stare GY 7+ z DE, zato GY 9 zo Slovinska prieser a Michelin z Rumunska nie a nie vyvazit. Tak si vyber.
Nepaušalizuj, nejdú všetci len po cene (tak ako si všetci nekupujú Daciu) a ja vidím, že aj ľudia, čo v minulosti kupovali najlacnejšie gumy, sa dnes zaujímajú o kvalitu. Ja kupujem pokiaľ možno čo najlepšie gumy, pozriem tri-štyri testy a vyberám z trojice, čo sa umiestňovala najlepšie. Proste platí klišé že guma je to, čo Ťa drží na ceste a tam sa šetriť fakt neopláca. Radšej ušetrím na kráse, napr. na diskoch. Samozrejme ak majú napr. modely Michelinu a Continentalu podobné hodnotenie a Conti je lacnejšie, zoberiem tie. Ale nejakú Čínu nikdy.
Inak máš pravdu, že pri zavedených výrobcoch by mala byť nejaká kvalita, aj keď sa nedá úplne paušalizovať, aj im sa podaria horšie kusy. Napr. Continental je všeobecne špička a UHP gumy od nich by mali byť stávka na istotu. Ale moje letné Conti Sport Contact 5 sú nanajvýš priemer a rozhodne by som ich neodporúčal. Nástupca CSC6 sú o triedu lepšie hodnotené a dokonca za lepšie sa považujú staršie CSC3.
Inak máš pravdu, že pri zavedených výrobcoch by mala byť nejaká kvalita, aj keď sa nedá úplne paušalizovať, aj im sa podaria horšie kusy. Napr. Continental je všeobecne špička a UHP gumy od nich by mali byť stávka na istotu. Ale moje letné Conti Sport Contact 5 sú nanajvýš priemer a rozhodne by som ich neodporúčal. Nástupca CSC6 sú o triedu lepšie hodnotené a dokonca za lepšie sa považujú staršie CSC3.
Problemom vsak je serioznost testu (podplateny ADAC) a v konecnom dosledku aj tak nevies ake kusy chytis, urcite nie urcene na test 😲 (afery Nokian, Michelin, Conti)
Preto sa nedá orientovať len podľa jediného testu, ale treba si pozrieť viacero. Ak sa guma umiestni výnimočne dobre len v jedinom, je to podozrivé, ak ale konštantne boduje vo všetkých, už to výpovednú hodnotu má.
Do testov sa gumy vacsinou nekupuju, tak kazdy test moze byt na figu.
Dalsi problem su rozne rozmery a rozne pobocky ... a dokonca degradacia znacky.
Uz som videl Matador made in France ako 2 trieda inej znacky ...
Dalsi problem su rozne rozmery a rozne pobocky ... a dokonca degradacia znacky.
Uz som videl Matador made in France ako 2 trieda inej znacky ...
caliban
Já to ani netušil kolik lidí jezdí v dešti a v zimě kola na čas na Nurburgringu. Já kupuju už léta Primeros BlackHawk.
fOE
Nejake zasadne spatne zkusenosti s goodyerem nekdo? Premyslim ze bych po letech s continentalem (a predtim Bridgestone, Michelin a Dunlop) zase jednou prubnul neco nove. Co mi treba na continentalech vzdy vyhovovalo bylo ne to, ze funguji na snehu nebo vode, ale jak funguji na suchu (uprimne nechapu proc se u zimnich gum resi hlavne snih a voda, stejne vetsina z nas najede vetsinu i zimnich km na suchych silnicich). Continental fungovali na suchu vzdy vyborne jako letni guma (v ramci moznosti) a nezabili je ani obcasne vylety k 15-20° a hnani se v te teplote po Autobahnu. Takze dotaz na nekoho se zkusenosti, zvladnou se s tim poprat goodyeary podobne?
Vlastnou skúsenosťou neviem slúžiť, ale tu máš najnovší test zimákov v rozmere vhodnom pre Tvoje auto: https😐/www.autoe😜ress.co.uk/accessories-tyres/winter-driving-special/93097/winter-tyres-test-best-tyre-brands-reviewed
Z testu vyplýva, že tie Goodyeary sú dobré práve v tom, čo nepotrebuješ (snow traction & handling), ale v Tvojej priorite na suchu moc neexcelujú (brzdenie na suchu predposledné).
Z testu vyplýva, že tie Goodyeary sú dobré práve v tom, čo nepotrebuješ (snow traction & handling), ale v Tvojej priorite na suchu moc neexcelujú (brzdenie na suchu predposledné).
isabela.krasna
Potěšilo mě, že se pneumatiky Bridgestone umístily tak dobře! Právě jsem si jedny vybrala tady: https😐/www.pneu-***/pneumatiky/zimni-pneu/bridgestone - tak snad mi budou vyhovovat!
Hugo_lo
Já si rozhodně nemyslím, že co je dražší je automaticky lepší. Já třeba kupuji už několik let použité pneu z http😐/www.pneu-novak.cz/…ha-10-bazar.html , a ta jejich cena se s tou za nové gumy nedá vůbec srovnávat. Když vidím ty ceny za nějaké značkové pneumatiky, tak mi z toho jde hlava kolem 😁 .
Prostě test pár modelů = výsledky nijak nepřekvapily
Reagoval sem na to proč se testy Matador a Barum hledají hůř = jsou to dnes podprůměrné značky.
Lepší drahá špičková pneu na levnějším autě = než naopak
Viz já 9:50 = úvodní věta
A pak ta další = je to prostě test. Pár lepších a pár šmejdů = čínských nic moc pneu místo Matador a Barum nic m9c pneu. Bohužel i (některé) čínské pneu jsou už lepší než Matador a Barum
Jinak viz já tech 9:50 závěrečná věta
Ty číncké a noname jsou v testech jen ze zvědavosti. A aby se ukázalo, že prostě nemají opouštět zavedené značky.
a lehký Yaris na letních, tak tam přechod mezi zatáčením a nedotáčivým smykem na mokru přichází snad už v 20 km/h...
Nikdy znovu.