Veterán
Přihlásit pro přidání komentáře
Anonym
První generace kombíku mohla mít i 1.2 HTP 40 kW. V běžném ceníku většinou nebyla, protože se za to Škodovka asi styděla, ale vyrobit šla. Máma ji měla, dovezenou z Belgie. Naopak 1.4 MPI 44 kW jsem u kombíku nikdy neviděl, myslím si, že se taková verze neexistovala.
V roce 2002 stála například Fabia Combi 1.9 TDI Elegance 551 900 Kč. S příplatky se snadno dalo dostat někam k hranici 700 tisíc. A to i bez nejdražšího příplatkové prvku, což byla navigace za 79 tisíc Kč. Kvůli vysokým cenám byla většina prodaných Fabií velmi chudě vybavená. Až po faceliftu ceny klesly.
Jinak HTPéčko od mamky už je ve šrotu, zatímco můj "zplynovaný" dvoulitr si u následujícího majitele spokojeně vrní po 400 000 km.
V roce 2002 stála například Fabia Combi 1.9 TDI Elegance 551 900 Kč. S příplatky se snadno dalo dostat někam k hranici 700 tisíc. A to i bez nejdražšího příplatkové prvku, což byla navigace za 79 tisíc Kč. Kvůli vysokým cenám byla většina prodaných Fabií velmi chudě vybavená. Až po faceliftu ceny klesly.
Jinak HTPéčko od mamky už je ve šrotu, zatímco můj "zplynovaný" dvoulitr si u následujícího majitele spokojeně vrní po 400 000 km.
Thargas
Stále s ní jezdím. Ročník 2007 a skvělý 1.4 16V s 59kW... Nepřímý vstřik, spolehlivý a jezdí za 5,5 litru. Zatím ani rez není problém. Holky na ni sice neletí, ale do práce je to skvělý vůz, pro rodinu vybírám něco nového.
1,4 16V sa mi pozdával vždy, ale niekde som (neraz) čítal, že to bol jeden z menej spoľahlivých motorov. Ja som to čítal, Vy ho máte, takže nie je dôvod neveriť 😉. Fabia 1 je pomerne jednoduché auto = nemá sa tam toho veľa pokaziť.
Brat má tiež jednu a zaujímavé bolo, že mu v krátkom čase praskli 3 pružiny na tlmičoch. Ja som to nazval veľmi dobre "plánovaná" životnosť - vyšlo to na 75% 😄. Auto už malo v tom čase veeeeľa km.
Brat má tiež jednu a zaujímavé bolo, že mu v krátkom čase praskli 3 pružiny na tlmičoch. Ja som to nazval veľmi dobre "plánovaná" životnosť - vyšlo to na 75% 😄. Auto už malo v tom čase veeeeľa km.
Nejlepší malé auto té doby
Nejlepší malé auto té doby bylo Clio 2 - prostornější uvnitř, mnohem širší spektrum motorů (od 58 - 172HP), i když se to bude zdát divné, tak i přes houpavý francouzský podvozek mělo lepší jízdní vlastnosti, nezáludné a čitelné, Fabie 1 prostě moc nezatáčí (jezdil jsem hodně variantama), nevýhoda Clia byla absence kombi v této generaci a Fabie měla modernější interiér (což o to, Clio Initiale Paris na tu dobu mělo také barevné navigace, kožený interiér, ale Fabie je dle mne modernější, byť na úkor prostoru) a hlavně Renault má z té doby mnohem lepší antikorozní ochranu.
Ostatně - mrkněme na evropské prodeje. Ale Fabie nebyla vůbec špatné auto, řadím ho k tomu nejlepšímu, co ŠA vyrobila.
Ostatně - mrkněme na evropské prodeje. Ale Fabie nebyla vůbec špatné auto, řadím ho k tomu nejlepšímu, co ŠA vyrobila.
Tak v tom se určitě neshodneme
Tak klidně protiargumentuj 😊 Vycházím ze zkušeností s těmi auty + z prodejů 😊
Jasně, Fabie má kombik, který je super, tady Clio odpověď nemá.
Jasně, Fabie má kombik, který je super, tady Clio odpověď nemá.
Dobře tak za mě fabka nejlepší jízdní vlastnosti - jasně fiesta byla větší motokára ale soudobé gene.jeste neuměla komfort. Fabka nejlépe postavená daleko fortelnější než souputnici té doby. Ostatni proti ní vapadali jak hračky provedenim atd. Fabia určitě nebyla nejprostornejsi ale určitě nebyla menší clio2. To mi dovol abych se zasmál 😁 Nejprostornejsi auto bylo punto2.
Fiesta jezdila asi nejlíp, to je pravda. Ale Fabie nezatáčí, ještě horší jsou pak verze s TDI na předku, navíc komfort také nic moc, je tuhá a odskakuje.
Hele, promiň, ale jestli někdo, kdo jezdí Alfou tohle napíše o jízdních vlastnostech první Fabie, tak tomu upřímě moc nerozumím, jezdil si s ní vůbec? 😁
Clio totiž působí na první dojem, že se houpe, ale po chvíli zjistíš, že je sice komfortní, ale vůbec není záludné, je krásně čitelné a dovolí tí více, než vůbec tušíš a hlavně tak neodskakuje na nerovnostech, jako Fabie. Není to Fiesta, ale zároveň ani takové prkno, jako Fabie.
Clio je právě uvnitř obrovské díky té ošklivé karoserii ve tvaru bubliny, já jsem si to taky nemyslel, dokud jsem to nezkusil. Do Clia HB se vejdeme ve 3 i s kočárkem a autosedačkou 😉 Do Fabie ani omylem (HB).
A fortelněji? Myslíš, že tak na tebe působila vzhledově ? To je možné, to jsem psal, že dojem třeba z interiéru taky mám takový, ale to je to zdání, které klame. Euro NCAP jsou na tom +/- podobně ale Clio má o bod více v ochraně chodců. Fabie pak dnes už sžírá koroze, Clia mají lepší antikorozní ochranu. Jak říkám, ono tak možná nepůsobí, ale je to veskrze ještě dobře postavené auto, kdežto ta Fabie hraje na ten estetický dojem.
Motory - s Puntem netuším, ale Puntu rozhodně chyběly tak ostré verze, jako Clio 2.0.
Podívej se na prodeje z té doby v Evropě..
Jinak mám silný pocit, že si ta auta nezkoušel, spíš si je tak nějak viděl na parkovišti, protože dáváš jen na ten první zrakový vjem, ale když by si se posadil, nebo se projel, tak pak pochopíš o čem píšu.
BTW, jezdil jsem i Fabii RS a i ta není nic extra v zatáčení.
Hele, promiň, ale jestli někdo, kdo jezdí Alfou tohle napíše o jízdních vlastnostech první Fabie, tak tomu upřímě moc nerozumím, jezdil si s ní vůbec? 😁
Clio totiž působí na první dojem, že se houpe, ale po chvíli zjistíš, že je sice komfortní, ale vůbec není záludné, je krásně čitelné a dovolí tí více, než vůbec tušíš a hlavně tak neodskakuje na nerovnostech, jako Fabie. Není to Fiesta, ale zároveň ani takové prkno, jako Fabie.
Clio je právě uvnitř obrovské díky té ošklivé karoserii ve tvaru bubliny, já jsem si to taky nemyslel, dokud jsem to nezkusil. Do Clia HB se vejdeme ve 3 i s kočárkem a autosedačkou 😉 Do Fabie ani omylem (HB).
A fortelněji? Myslíš, že tak na tebe působila vzhledově ? To je možné, to jsem psal, že dojem třeba z interiéru taky mám takový, ale to je to zdání, které klame. Euro NCAP jsou na tom +/- podobně ale Clio má o bod více v ochraně chodců. Fabie pak dnes už sžírá koroze, Clia mají lepší antikorozní ochranu. Jak říkám, ono tak možná nepůsobí, ale je to veskrze ještě dobře postavené auto, kdežto ta Fabie hraje na ten estetický dojem.
Motory - s Puntem netuším, ale Puntu rozhodně chyběly tak ostré verze, jako Clio 2.0.
Podívej se na prodeje z té doby v Evropě..
Jinak mám silný pocit, že si ta auta nezkoušel, spíš si je tak nějak viděl na parkovišti, protože dáváš jen na ten první zrakový vjem, ale když by si se posadil, nebo se projel, tak pak pochopíš o čem píšu.
BTW, jezdil jsem i Fabii RS a i ta není nic extra v zatáčení.
Ano Fabie odskakovala, hodně. jakmile člověk trefil nerovnost v zatáčce, bylo o zábavu postaráno. Tedy spíš o adrenalin.
Helo ozzi nemám moc cas na takové velké rozepisovani. To si můžeme popovidat nekde na srazu. Ve zkratce. Ano auta jsem jezdil. Měli jsme clio2 1.9D. Řídil jsem i 1.416v. Fabie znám taky. Punto jsme měli od novoty. Jediné auto té doby do kterého jsem se vešel za mého dvoumetrového tátu. Nevim proc sem pletes korozi atp. Já se nebavim o tom jak ty auta vypadají dnes ale kdyz byla nová. Fabia prostě tehdy pusobila jako o generaci novější auto toť vše. Takhle to na mě tehdy a i nyní působilo. Podivej se třeba i na tehdejší testy těch aut. A jak tohle může napsat člověk co má alfy? No jednoduše ozzi. Nesrovnavá to s Mitem Giuliettou a Stelviem ale s tehdejší konkurencí B segmentu.
Právě.. působilo 😊 To je to o čem píši. A proč se ptám na ty Alfy ? Protože bych od tebe čekal kladný vztah k dobrým jízdním vlastnostem a ty Fabia prostě nemá, promiň.. je to průměr, viz Mikesus. Možná na obhajobu Clia, nejezdil jsem nikdy s naftovým, ten těžký motor udělá své, takže třeba by si změnil názor po svezení v benzinové variantě.
K jízdním vlastnostem kladný vztah určitě mám. To bych asi neměl alfy. Za svým názorem si stojím. Jízdní průměr bylo tehdy clio punto atp. Fabia byla pro mě lepší auto a to i jizdně. Pro mě je zase nepochopitelné kdyz tady říkáš jak bylo (je)clio 2 prostorné auto. Ale v poho máme na to jiný nazor👌
59kW je naopak velmi spolehlivý, dával se až na konci výroby. Nejhorší byla 74kW verze.
Nesouhlas. 74kW byla vyborna. Motor mel zvlastni charakter. Tak do 4000 jel nic moc ale pak se probudil a tahnul az k 6500-7000 kde ho seknul omezovac. Jezdil jsem s tim rad na sluzebky. Kdyz se to drzelo pod krkem tak motor delal s tim autem divy a mel krasnej sportovni charakter :yes: 😁
Já s tím nejel, ale většina lidí na ten vysokootáčkový charakter nadává. Spíš jsem mluvil o spolehlivosti, 74kW rád žral olej.
Nadavaji jen ti co nevi ze se musi tocit. Pak umel s lehkou fabkou delat divy. Nicmene olej mu chutnal to je pravda. Nevim jestli to nebylo zanedbanou udrzbou nebo pouzitim zbytecne ridkeho oleje, ale rozhodne bych ten motor neoznacoval za spatny. Ve sluzebni fabce nam nakroutil 250 tis bez fatalniho problemu.
74kW zral olej hlavne v prvni verzi (kod AUB), kvuli spatnemu materialu pistnich krouzku. Od r. 2003 se davala upravena verze (BBZ) ktera na to udajne uz tolik netrpela.
Me by na te 74kW verzi vadil spis pozadavek na 98 benzin.
16V AUA/AUB taky trpely na kondenzaci vody v odvetravani klikove hridele. Dusledkem toho se nejedna zadrela potom, co to v zime zamrzlo. BBY/BBZ uz melo odvetravani vyhrivane a jinak zapojene.
Absenci 1.6 jsem nikdy nepochopil..
Me by na te 74kW verzi vadil spis pozadavek na 98 benzin.
16V AUA/AUB taky trpely na kondenzaci vody v odvetravani klikove hridele. Dusledkem toho se nejedna zadrela potom, co to v zime zamrzlo. BBY/BBZ uz melo odvetravani vyhrivane a jinak zapojene.
Absenci 1.6 jsem nikdy nepochopil..
V tom případě jsme měli AUB. Byla to tuším 2001. 98 oktanů se do ní rozhodně nikdy netankoval. O té kondenzaci vody jsem neslyšel, ale možná tím trpěla auta ježděná na krátké trasy. Osobně jsem s tímhle motorem jezdil mnohem radši než z 1,9 TDI, byla mi svoji točivou charakteristikou příjemnější.
Mel jsem kombika 1.4 TDI 59kW r.v. 2008. U spolujezdce dovnitř teklo, ze po prudkém dešti byla na podlaze louže, utíkala chladici kapalina, ze se musela kazdy půlrok doleva ( nikdy nenašli kudy ), slabý alternátor a časté výkyvy napětí v palubní síti, ze zhasla cela palubky na 1-2 vteriny. S tim spojené i časté praskání žárovek, cca každé 2 až 3 měsíce. Za rok a pul uz rezly dveře od kufru . Hulilo to jak lokomotiva, zvuk hlavne za studena jak traktor a pri pokusu o akceleraci pod 2000 otáčkami to dunelo tak, ze si clovek připadal jak v rezonatoru. Ale jezdilo to za 4, nikdy to nikde nezůstalo stát, vzdy se dojelo do servisu se svítící kontrolkou chladici kapaliny a bylo to moje první vlastni auto. Takze na něj vzpomínám pozitivně.
V dešti mi palubka občas zhasla na r.v. 2005, ale přikládal jsem to ojetosti auta. Zdá se, že to byl častý problém. Praskání žárovek H7 šlo vyřešit dodatečnou montáží odporového vedení, dokonce i sama Škodovka to začala prodávat. A nebo koupí long-life žárovky, která vydrží několikanásobně déle. Dneska koncern VW dává žárovky long-life standardně.
Do Fabii teklo do vsech. To nebyla vada ale vlastnost. 😁
Evidentne i to zhasínání palubky byla vlastnost 😁
Tak s tim jsem se nesetkal ale neznam prakticky nikoho kdo by v ni nemel po desti mokro 😁
a já jsem si naopak říkal, že všem v okolí na fabce kolisalo napeti ale byl jsem jedinej, komu tam teklo. No tak aspoň vím, že to opravdu byla vlastnost. 😒]
Ono to možná bylo taky tim, ze to zhasinani palubky nebylo tak časté, ani uz si nepamatuji jestli to dělalo vic v zime nebo ne.
Ostatní s fabii měli garáž, proto jsem asi byl jedinej s louží😁
Ono to možná bylo taky tim, ze to zhasinani palubky nebylo tak časté, ani uz si nepamatuji jestli to dělalo vic v zime nebo ne.
Ostatní s fabii měli garáž, proto jsem asi byl jedinej s louží😁
Asi co kus, to originál. :😉 Já ji měl šest let od novoty, garáž nepoznala, ale neteklo tam. Palubní napětí taky nekolísalo. Co ale kolísalo, byly otáčky 1,4 MPi 44kW na volnoběh. Občas se z toho celé auto otřáslo jako mokrý pes.
Později jsem zjistil, že to bylo udělané schválně. Ona ta škodovácká 1,4 Mpi byla přes své konstrukční stáří tak dobrá, že prakticky nemělo smysl připlácet za 1,4 16V od VW. Takže bylo třeba zákazníky ke koupi dražší 1,4 přinutit a byly na to dva nástroje. Prvním byl uměle snížený výkon osmiventlu na maximálně 50kW a druhým občasné rozhození předstihu při volnoběhu, aby se auto třepalo. Což šestnáctiventil nedělal a prodejce mohl vykládat kydy o vyšší kultivovanosti motoru. 😁
Později jsem zjistil, že to bylo udělané schválně. Ona ta škodovácká 1,4 Mpi byla přes své konstrukční stáří tak dobrá, že prakticky nemělo smysl připlácet za 1,4 16V od VW. Takže bylo třeba zákazníky ke koupi dražší 1,4 přinutit a byly na to dva nástroje. Prvním byl uměle snížený výkon osmiventlu na maximálně 50kW a druhým občasné rozhození předstihu při volnoběhu, aby se auto třepalo. Což šestnáctiventil nedělal a prodejce mohl vykládat kydy o vyšší kultivovanosti motoru. 😁
No do F2 mi nikdy neteklo. Ani zhasínání palubky neznám.
Jestli to nebude tím, že to je článek o F1. Takže můžeme doufat, že v roce 2008 už škoda zvládla udělat auta tak, aby do nich neteklo.
Brácha ho měl a ucpala se mu sací košík k oleji, zadřel motor. Spotřeba noc moc, zato olej to baštilo a mizerný zátah.
Na tohle trpely sestnactiventily pred rokem 2003, nejen ve Fabii. Spatne resene odvetravani kliky, kondenzovala v nem voda a bud se to ucpalo nebo zamrzlo.
zaplosak
mě jak bylo to kombi krátké, 4.24, pak 4.26 metru (Z dnešního pohledu).... 😲
A kolik by měl kombi B segmentu mít? 4,5m ? Neb neska jsou auta vetší! Ale fabie kombi ná na své rozměry velký kufr a stale jich dost slouží jako rodinne.
Z dnešního pohledu, kdy i poslední Clio kombi měřilo 4,26 metru? Na svou dobu byla Fabia kombi spíš velká, v duchu tehdejšího uvažování Škody. Soudobá konkurence byla menší, Peugeot 206 stěží přerůstal čtyři metry a Polo kombi mělo 4,15.
Máte pravdu a omlouvám se, píšu to jakoby ze svého pohledu když třeba krátký ceed má 4.31m., asi je to jiná kategorie...
Pěkný den.
Pěkný den.
ja jsem m to ráno přehlíd ale třeba pozdejší spacebak měl jen 4,3 m a i scala..... jinak fabie byla ve své době největší B auto. A spoustě novinařum přšla na auto do města veliká.Neb zasto přetočili že u nás bude sloužit i rodinam. Ané jako 2,3,,,,vůz
Peugot 206SW měl jen 4m!
Peugot 206SW měl jen 4m!
Ale na čtyři metry překvapivý prostor. Kam se hrabou dnešní čtyřmetrová auta, kde se litry v kufru nahání jen hloubkou.
a rezervou a schrankami na bordel....Auta byla prostornější v te outdoor verzi to bylo i celkem pohledné.
Mně se líbilo i klasické. A s výklopným zadním oknem! Kolikrát jsem ani nemusel otvírat celé víko, ale nakládal jsem jen oknem.
Fabia první generace byla z počátku nejvíce kritizována právě za malý vnitřní prostor ... protože měla větší rozměry než Felicia, ale uvnitř byla stísněnější. Daň za bezpečnost. Já jsem u jedničkové Fabie nastavoval sedačku řidiče úplně dozadu a pořád mi pár centrimetrů posuvu dozadu chybělo.
Druhá generace zvýšila ukotvení sedaček a střechu a rázem z toho bylo slušně prostorné auto. Jenže zase bylo kvůli té výšce hnusné.
Druhá generace zvýšila ukotvení sedaček a střechu a rázem z toho bylo slušně prostorné auto. Jenže zase bylo kvůli té výšce hnusné.
No jo, Felda taky byla papírák, tenoučké dveře, celkově auto poplatné stěží začátku devadesátých let. Fabia byla konstrukčně mohutnější a lepší.
Az takovy papirak to nebyl, posledni verze vazily tesne pod tunu i bez extra vybavy.
Z toho vnitrniho prostoru Fabie ukouslo hodne to, ze se vepredu sedelo dal od kol a A-sloupku.
Z toho vnitrniho prostoru Fabie ukouslo hodne to, ze se vepredu sedelo dal od kol a A-sloupku.
CountachSV
Tatík s tím jezdí furt, má ten traktoroidní 1,4TDi tříhrnek. Teď už tedy druhý motor. Co mě na tom vadilo,
u kombajnu nestabilita na dálnici a citlivost na boční vítr, ale to je asi dáno jezevčíkoidním uspořádáním.
Taky lak šel poměrně brzy do kytek a koroze v oblasti prahů a blatníků mě dost překvapila. Jinak celkem OK nenáročné auto, asi splnilo svojí roli. Teď jsem na jaderce na slovači a dost mě překvapuje, kolik tady stále jezdí Filcek, ty už člověk jinde jen tak nevidí.
u kombajnu nestabilita na dálnici a citlivost na boční vítr, ale to je asi dáno jezevčíkoidním uspořádáním.
Taky lak šel poměrně brzy do kytek a koroze v oblasti prahů a blatníků mě dost překvapila. Jinak celkem OK nenáročné auto, asi splnilo svojí roli. Teď jsem na jaderce na slovači a dost mě překvapuje, kolik tady stále jezdí Filcek, ty už člověk jinde jen tak nevidí.
westeros
Mam Fabii prvni generace HTP na jezdeni kolem komina a po meste. V pohode to staci, i predjizdet se s tim da. Na dalnici to ale neni. Chvili jsem premyslel, jestli nekoupit neco novejsiho, ale nevidim smysl v tom dat vic jak 300 tis. za novou Fabii, ktera ma dokonce slabsi motor nez tohle HTP.
Arese
...mně po designové stránce nikdy moc nepadla do oka - zvenční působila prapodivně šikmá boční spára mezi předním blatníkem a nárazníkem i jeho podivný hranatý přechod do čelní části a uvnitř mě zase odpuzovala neuvěřitelně strohá přístrojová deska s nebezpečným ostrým rohem kastlíku rádia trčícího přimo proti pravému kolenu řidiče.... Taky vnitřní prostornost (vč. kufru, který byl novým přeměřením automobilkou "zázračně" zvětšený) byla ve srovnání s Felicií velkým zklamáním (příčná i podélná) a to auto také zoufale postrádalo benzinový čtyřválec 1,6 l.... ;-\ ;-\ ;-\ Jinak ovšem za tuhost karoserie, jízdní vlastnosti a životnost jí patří velká poklona! 😄 :yes😒br />
Smutné ale bylo, jak každý další modelový rok byl interiér i karoserie "oholen" o nějaký další prvek standardní výbavy (např. stropní madla, chromované vnitřní kliky, vnitřní podokenní plasty dveří, chromované kolíčky zámků, plastové nadkolí zadních podběhů, chromované paraboly světlometů atd., atd....). Smutným vrcholem tohoto procesu se pak samozřejmě stala verze Junior, která ovšem i tak pořád stála 249 900 Kč, a to měla jen litrový motor.... 😒 😒 😒
vincent2005
Donedávna jsem ji měl. Kombi, rok 2007, motor 1.4 16V 59kw, najeto 262tis km. Nemůžu proti ní říct vůbec nic. Skvělé auto. Pokud bych si ji mohl dnes koupit úplně novou, udělám to.
vincent2005
Donedávna jsem ji měl. Kombi, rok 2007, motor 1.4 16V 59kw, najeto 262tis km. Nemůžu proti ní říct vůbec nic. Skvělé auto. Pokud bych si ji mohl dnes koupit úplně novou, udělám to.
Dnes nám už ako rodinné auto väčšinou Fabia nevyhovuje - potrebujeme ideálne čo najväčšie SUV, 4x4, s motorom 100 kW+ V čom sme sa zmenili my ľudia? Nie sme vyšší, poniektorí sú obéznejší... Len naše nároky sú inde.
Niektorí ľudia si Fabie 1 cenia ešte aj dnes. Môj známy má celkom ošumelú Fabiu (r.v. 2000) so skoro 200 000 km a známkami korózie a stále hovorí, aké je to super auto a že lepšie by si nevybral ani dnes 😄. Pritom je to človek, ktorý sa o autá zaujíma celý život. Ja som už trochu rozmaznaný a to auto mi nepríde také skvelé... Vždy mu hovorím kúp si Civic UFO 1,8... Ale on je "Škodovkár"...
Kolega mi minule hovoril, že by vymenil svoje auto za niečo spoľahlivejšie. Vraj mu nejaký známy radil Fabiu 1 SDI. Ja mu na to, že takú motorizáciu ľahko nezoženie, navyše je to už značne staré auto. Aj dnes vlastní novšie. Človeku, ktorý nie je rovno chudobný by som osobne také auto už dnes neporadil. Ja mu hovorím - kúp Civic UFO... 😉. (ospravedlňujem sa za viacnásobne spomenutý Civic UFO - jednoducho ho považujem za veľmi dobrú voľbu 😄 )
Fabia 2 bola maximálne škaredá... To auto pre mňa nestojí za pohľad...
Vo Fabii 3 som sedel nedávno a prišla mi malá a lacno spracovaná s posedom skoro ako v crossoveri 😊. Moje hodnotenie je ale skreslené tým, že jazdím vo väčšom a lepšom aute. Menej náročnému človeku bude určite pôsobiť lepším dojmom. Oproti Fabii 2 je F3 omnoho krajšia.
Změnil se život. Jsme aktivnější, jezdíme lyžovat do Rakouska a skákat s padákem a lézt po horách, na kola... jasně že to bylo i dřív, ale ne tolik. Víc dbáme na bezpečnost, jezdí se rychleji a v neposlední řadě... můžeme si to dovolit.
Příchod Fabie pamatuju, tenkrát to jako nástupce Felicie kombi nebylo každému po chuti... přece jen ta Felda byla levnější a uvnitř asi o kousek větší.
Pak někoho ze Škodovky napadlo dát tomu název HTP a udělat k tomu rozsáhlou marketingovou kampaň (auta od VW a Seat si označení 1.2 nebo 1.2 MPI zachovala) ... a po několika letech se z těch písmenek stal symbol posměchu.
Viem, že HTP sa začalo dávať až neskôr, ale o motore 1,0 som toho veľa nepočul. Dokonca som si myslel, že Fabia sa zo začiatku predávala v základe s 1,4 / 50 kW. Minimálne ich bolo predaných s týmto motorom asi najviac kusov. Potom štafetu prebral motor HTP.