Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Hyundai i30 WG 1.6 CRDi 48V – Modernější konzervativec

70 komentářů

ProchyTom
Jestli za 500tis vybavenou i30 a nebo za 900 oktavii? Infotaiment lepsi, uvnitr zajimavy, kufr podobny.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Minimálně v šíři nabídky, polovina Jap. aut rezignovala na požadavky Evropy.
Avatar - Ozzman
Ozzman
http😐/www.sauto.cz/…dai/i30/18873663?…


Cenová realita toho TOP benzínu... myslím, že mohu říct, bravo Hyundai...
BonaFide
I kdyby to stálo těch ceníkových 700 litrů, tak je to velice slušná úspora, myslím, že u soukromníku to ve výběru bude hrát prim.
Fidel 666
Pro redaktora, a na co myslíte, že je ten čudlík na volantu vedle tempomatu tím vypínáte hlídání pruhů.
Mino 1
Vsak pockaj. Zachvilu skoncia tie diesle a muzealne zazihove motory tu s nami budu este dlho 😜
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já tohle strašně špatně vydýchávám, tady se na jedné straně od kombíku chce komfortní jízda, ale pak u jistých testů jistých aut se zase ten komfort neocení a spíše dostávají body za "sportovní" , tedy rozuměj tvrdý a uskákaný podvozek, kde ta torzka je "skvěle nastavena a není poznat"... a nějaké negativa se zamlčí 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Navyše cena už nie je konkurencieschopný. - to mi prosím vysvětli, možná jen špatně čtu slovensky, ale Hyundai u nás má krásné ceny, ta i30 Nline s 1.5TGDi jde sehnat za 550 za skladovku v kombíku, takových aut moc u konkurence nenajdeš, když se nejedná o výprodejové Oktávky 3. generace, nebo jiná auta. Na to, že je to novinka..
Rasto
Facelift i30 dosť pomohol - ako interiér tak aj exteriér vyzerjú za mňa po facelifte celkom OK. Ešte hádam s tým odhlučnením niečo urobili, lebo keď ma v tom viezli vzadu tak už pri jazde 70km/h bol hluk od zadnej nápravy veľmi hlasitý.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nesmysl, základ je 1.5atmosféra...
Meky
Mam rád. HAG urobil pre nás veľa a veľa urobili aj pre európsky automobilový trh.

Technicky prekonali celú Japonsku konkurenciu - ktorá pre nás neurobila za desiatky rokov vôbec nič.

Ja som tiež vlastnil niekoľko modelov od kórejských výrobcov. Bez poruchové auta.

Napriek tomu naposledy som však nedávno siahol po iných autách.

Chýbajú mi nasledovne veci - adaptívny tempomat k manuálnej prevodovke, LED svetlá nie sú v dostupné v nižšej výbave, lakťová opierka nie je ani posuvná, o výškovo nastavení ani nehovoriac. Spotreba je stále najmenej o pol litra až liter vyššia ako pri konkurencii.

Navyše cena už nie je konkurencieschopný.

Keď som spočítal náklady na moju prevádzku (km, roky najazdu), tak jednoducho i30 nie je ideálna voľba a musel som zobrať iné auta.

Možno nabudúce, to predpokladám už sa budú kupovať ev a tam to budú mať Korejci lepšie ako konkurencia.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já bych ještě bral spíše ten digitální přístrojový štít, který to auto z mého odkazu nemá, což je škoda. To je hodně dobrá blbost, na rozdíl od miliardy dotykáčů v Golfu. Tohle se ovládá tlačítky.
Arese
Tak to je fakt mazec. Ten interiér je prostě super, a má nejen tlačítkové ovládání, ale dokonce i mechanickou P brzdu! 😲 😄 😄 😄 :yes:
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - iudex
iudex
Super, kompletné auto, vizuálne, funkčne, motoricky; Focus kombi 1,5EB ST line ako moja triedna top kúpa sa musí triasť.
Avatar - lamal
lamal
jop diesel je zaklad a benzin je nieco viac 😁 :-!
webpaja
Test před FL😒br /> "Když Hyundai současnou generaci i30 představoval, tvrdil, že jde o "auto pro všechny". Tahle snaha je z vozu skutečně cítit, nejen z uhlazeného vzhledu a "normálního" interiéru, ale zejména z naladění podvozku.

Myslelo se hlavně na pohodlí, klid a stabilitu. Hyundai dobře tlumí jak jednotlivé nerovnosti, tak souvisle rozbitou vozovku. Prostor pro zlepšení tu ale je, automobilka by mohla zapracovat hlavně na odhlučnění. Především od kol se občas na horším povrchu ozývá až příliš velký hluk.

Měkčí podvozek s víceprvkovou zadní nápravou velice slušně funguje i v zatáčkách. Ano, i30 rozhodně není nejřidičtější kompaktní kombík, jaký si můžete koupit, ale svižnou jízdu po okreskách zvládne se ctí."

Test teď😒br /> "O to více mě překvapilo, na jak tvrdou notu je podvozek s víceprvkovou nápravou vzadu naladěný. Do zatáček se auto vrhá ochotně, i na nerovném povrchu drží zvolenou stopu a neodskakuje. Kamenem úrazu jsou typické české výmoly, na kterých tuhý podvozek do kabiny posílá nepříjemné rány. Pro pohodový rodinný kombík bych si představoval o něco komfortnější naladění, možná by pomohla i o palec menší kola než obouvané sedmnáctky."

Že by o palec větší kola (nejdříve testováno na 16") udělala takový rozdíl?
webpaja
Kouknul jsem do elektronického katalogu a tam píší bezvýhradně multilink.

https😐/www.hyundai.cz/…-h07nd186-02.pdf
Avatar - iudex
iudex
Tak za mňa je N-line o triedu krajšia, ako ostatné verzie, vrátane tejto testovanej. A tiež s príplatkovými full LEDkami. Aj keď v základných verziách sú vcelku zaujímavé tie denné LEDky (a súčasne smerovky), je to určite originálne a neopozerané.
Avatar - iudex
iudex
Pre bežného kupujúceho (nie firmy) by bol zaujímavejší (a lacnejší) benzín. Buď ten základ, atmosféra 1,5DPi (ak ide o cenu a jednoduchosť), alebo topmotorizácia 1,5TGDi (so 160k to už môže byť solídne zvezenie).
Riceeater
Proceed
Vauban
plusom je aj jednoduchsi cennik oproti koncernu...fakt ked si to clovek narata pri porovnatelnej vybave tak je ta oktavka naozaj o 25-30% lepsie vozidlo?

ten fleet uz hyundai prebera na Slovensku u mensich podnikatelov a zivnostnikov od skodovky kedze tu hned dava 20% pri 2 autach a to clovek len vojde do showroomu (+dealeri koncernu nedavno dostali pokutu za kartelovu dohodu😉)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo? Třeba kombíkem? Nebo tím, že jim chybí auta nižší střední a střední třídy ? Japonsko není jen Toyota...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Toyotě zase chybí pořádný diesel 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Japonce překonali určitě v infotainmantu, tam to je slabota od všch japonských značek.
Motoricky je na tom H/K docela dobře, ale pořád jsou o krok zpět v hybridech oproti Toyotě. Ještě nenabídli auto C/D segmentu, které má přes 180 koní se spotřebou do 4,5l benzínu. Tam jim ještě kousek chybí.
Co se týká výbavy, kde má i30 třeba matrix světla, elektrické víko kufru, adaptivní tlumiče, HUD, vyhřívání zadních sedaček?
To tolik před japonci nejsou tedy.
EDIT: Teď jsem si všiml, to jako nemá ani automaticky nastavovanou intenzitu podsvícení přístrojového štítu?
https😐/www.auto.cz/…si-konzervativec?…
argejev
Zaruka, cenovu dostupnost a po presunuti casti R&D do EU aj dizajn, ktory sa priblizil EU vkusu.je to smutne ale korejci robia ruropskejsie auta ako europania. Ked sa pozries na to ako vyzeraju ich smart domace spotrebice, tak Ti musi byt jasne, ze vyrabat konzervativne auta v EU nie je nutnost ale rozhonutie.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
za mna i30tke celkovo ako takej vyrazne pomohol.. a samozrejme aj nejaky ten novy motor ( 1,5tgdi ) .... za dane peniaze dnes zrejme najrozumnejsia volba v segmente... a aj takyto kombik za mna urcite radsej v benzine... navyse pri pohlade do cennika konkurenta od skody ( octavia ) mi pride nezmylse na defakto rovnako vyspele ( a este aj skaredsie ) auto davat podstatne viac penazi ... ale sice ok.. octavia je dnes uz viac firemna volba .... takze ono se to pak proda... klobuk dole hyundai.... i30 :yes:
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
BrunoSK
Pokud jste ale náročnější zájemce, můžete přihodit ještě 40.000 Kč za paket Premium, jako je tomu v našem případě. Ten už může mít osmnáctky, má...
BrunoSK
Pokud jste ale náročnější zájemce, můžete přihodit ještě 40.000 Kč za paket Premium, jako je tomu v našem případě. Ten už může mít osmnáctky, má...
Avatar - lamal
lamal
Ceed rozhodne, tak som to mal vzdy medzi tymito znackami.
BrunoSK
Pisete, ze auto obuva "18" kolesa, ale ma len "17"
David Fajmon
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
esacle
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
tarpcomsi
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Riceeater
Podovzkově... :yes: Podle Chvala
Avatar - Mikesus
Mikesus
sklapejici zrcátko mi taky chybelo, kdyz jsme prechazeli k toyote. Nakonec jsem zjistil, ze diky kamere to není vůbec potřeba.
Zpracování nekterych materiálů, to s tebou souhlasím. Materialy na pohled a dotyk dobré, myslel jsem trochu, ze to po první sérii to napravili ( par větších mezer u plastu jsem mel, ale opravili v reklamaci ). Dojezd zacne ukazovat normalne až po několika nádržích. Na začátku mi tam taky svítilo 1350km, coz byl fakt nesmysl. Ale spravilo se to a ukazuje v pohode. Nadrz ma 43 litru, to je stejne jako O4, narozdil od ni neni problem mít na nadrz 1000km. Bohužel už si asi budeme muset zvykat na miniaturní nádrže. Pevne vybavy jsou bezne u asijských aut, dost mne taky někdy rozčiluje kdo ty vybavy vymyslí, ale tak to mají. Kdo chce individualizaci, musi jinam.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ok. To jsem přehlédl. Beru tedy zpet.
Avatar - Mokrous
Mokrous
😄 Neboj, nebudu. V tom případě byl prodejce ještě větší blbec, než jsme doufali a nebo někde systém funguje a jinde ne. Borec na sídlišti měl ráno vybito a nová Corolla 2.0 H TS před salonem to samý. Docela mě to vyděsilo a tak jsem už pokusy přesvědčit sám sebe na koupi tohoto vozítka vzdal. Nic ve zlým, upřímně mě to auto hrozně lákalo. Design celkem snesitelnej, materiály uvnitř celkem příjemný, pohon hodně zajímavej. Kombinace nepřímého a přímého vstřiku bez turba a podobných věcí + e-CVT je skvěle blbuvzdorná a veskrze příjemná do města a okolí pro klidné jezdce. A podle mě to bude jezdit hodně let bez fatální poruchy pohonu. Podvozek byl taky fajn. Ergonomie ovládání taky příjemná, alespoň co se knoflíků týče. Ale pak jsem si začal skládat mínusy... Horší odhlučnění, vytí motoru na dálnici a při svižnější jízdě, vyšší spotřeba na dálnici, která smaže zisk z města, slabší brzdná dráha a cit v brzdách, chybí průvlak na lyže, nejde v žádné výbavě mít sklápění zrcátka při couvání, rozlišení kamerky k smíchu, pevně dané kombinace výbav, které člověk nechce, krátký sedák bez možnosti nastavení, el. sedačky nepadají v úvahu, směšná loketka, která drží silou vůle, malá nádrž + nesmyslně ukazující dojezd, čtení značek dobré spíš jen do ceníku, než v reálu. A pak ta zkušenost se 2 vybitými kusy a další nemilé věci, kde jsem viděl v jedné tuším Executivce vylezlé čalounění zpod toho lesklého plastu pod hlavovou opěrkou a plandající záslepky ve stropě atd... Bejt to jen do města a mít aspoň to sklápění zrcátka, tak bych to možná vzal, ale já potřebuju univerzál na moje "všechno". No prostě jsem si řek, že asi počkám na další generaci, jak se s tím poperou. Ale to možná v té době už budou dál korejci a já se třeba mrknu tam. Teď jsem holt koupil jinde i když o něco dráž.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No spíš jde o procentické zastoupení "moderních" dieslů a to je pořád menšinové proti těm starším. Ten efekt bude měřitelný až za nějakou dekádu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
'Já psal "Minimálně v šíři nabídky, polovina Jap. aut rezignovala na požadavky Evropy." 😊 Takže v té půlce druhé je Toyota...
Avatar - Mikesus
Mikesus
To netuším. Už se mi stalo několikrát, že jsem zapomněl rozsvícené stropní světýlko, když jsem ještě po příjezdu vyplňoval pár papírů. Ale baterka se nikdy nevybyla, ono se to totiž samo po 15-20 minutách vypne. A to stejné platí i pro obrysová světla. Několikrát, když jsem byl na návštěvě u rodičů, nechal jsem auto stát na silnici před vraty a pustil obrysovky, když už bylo šero. No a po půl hodině koukám, že auto nesvítí. Co myslíš? Vypnou se samy. A až při opětovném odemčení auta/ otevření dveří se to znovu rozsvítí.
Takže to co povídáš, že to svítilo celou noc, není pravda. Nebo budeš chtít, abych udělal 20minutové video?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Dobre, kdyz to vezmu obecněji, nissan nema vubec co nabídnout, mitsu uz taky ne, Subaru nic, mazda prakticky taky ne. Všichni se vrhli na SUV a zbytek co maji je...no nějakým způsobem nepoužitelný. Ale Toyota je taky Japonec a ta ti to nabídne, takze tvrzení ze Japonec to nema je lichý.
Avatar - Mikesus
Mikesus
nastuduj si co je benzo(a)pyren a co je jeho zdrojem. Nemluvim o PM10
Edit😒br />https😐/chmibrno.org/…y-aktualni-stav/
V dopravě neni žádný klesající trend od roku 2006. Takze ani novy diesel neni v tom čistší nez ten z přelomu století.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Hele a už Toyota u hybridní Corolly vyřešila elektromanagement tak, aby se nevybilo celý auto, když se nechá svítit obyčejná žárovka ve stropním osvětlení? Já jen, že jsem dojel na předváděčku 2.0 TS a borec mě zase poslal domů, po té co nedokázal otevřít kufr a ani nastartovat polepené auto venku před salonem. A minulý týden jsem zase na sídlišti pozoroval jednu chytrou Corollu, jak jí uvnitř svítí celou noc světýlko na stropu... Původně jsem ji chtěl, ale po zjištění mnoha a mnoha přešlapů jsem ji zavrhnul a šel úplně jiným směrem. Ideální auto prostě neexistuje...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Moderní diesel nic netráví, to si vyřiď s těmi co mají vykuchané DPF...
Avatar - Mikesus
Mikesus
jak jsem psal výše, to že někdo chce trávit vzduch neznamená, že každý mu tu možnost nabídne
Avatar - Mikesus
Mikesus
No těch 550tis je hodně dobrých.
Avatar - Mikesus
Mikesus
To že někdo chce trávit vzduch dieselem, ještě neznamená, že mu to nabídnu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
i 44 kw se dá točit a může to být sranda, když ti ale nechybí válec, jako té Fobii 😁
Arese
😁 😁 😁
Avatar - iudex
iudex
"múže mít", nie "má".
BrunoSK
Pokud jste ale náročnější zájemce, můžete přihodit ještě 40.000 Kč za paket Premium, jako je tomu v našem případě. Ten už může mít osmnáctky, má...
Avatar - iudex
iudex
Ale tu práve sedí text (možná by pomohla i o palec menší kola než obouvané sedmnáctky) s tabuľkou (Rozměr pneu: 225/45 R17) aj s fotkou.
Aj keď i mňa pri letmom prečítaní zmiatol text "Pokud jste ale náročnější zájemce, můžete přihodit ještě 40.000 Kč za paket Premium, jako je tomu v našem případě. Ten už může mít osmnáctky". Vyložil som si to ale tak, že 18ky sa dajú pri tomto pakete dokúpiť.
Avatar - iudex
iudex
Ceed je tiež fajn, len tam by som silne zvažoval Proceed, bežný kombík vyzrá tak úžitkovo, to sa mi viac páči kombík i30. Plus motoricky by som rozhodne chcel tento nový 1,5TDGi pred starým 1,4TGDi.
Rasto
To hej, mne sa ani celkovo siluleta nejako extra nepáči, ale oproti predfaceliftu podľa ňa pokrok. Asi by som radšej bral Ceed.
Avatar - lamal
lamal
ten zadok hlavne na combi sa mi nelubi, je to take nijake...
Avatar - fOE
fOE
A jsme si jisti ze co je na fotkach bylo i v testu? Uz par krat se tu stalo ze na foceni se dostavil jiny kus, takze mam spis tendence verit textu (ne tabulkam, to je zase uplne jinej svet 😄 ).
Avatar - iudex
iudex
Hatch to má rozdelené: 1,5DPi a 1,0TGDi torzka, 1,5TGDI a 1,6CDRi viacprvok.
https😐/www.hyundai.cz/…undai-i30-hb.pdf
Avatar - iudex
iudex
OK, dobre vedieť, takže to spravili podobne ako Focus, teda pre kombi vždy multilink.
Avatar - iudex
iudex
Pozri si túto fotku: https😐/img2.auto.cz/…ull/6557702_.jpg Nie je to dobre vidieť, ale je tam R17.
milic
V tabulce na konci textu je u výbavy testovaného auta uvedený paket s 18kami. I podle fotek to tak vypadá.
Avatar - iudex
iudex
Píšete o tvrdšom podvozku aj na 17kach. V tomto kontexte by ma zaujímalo, akú nápravu ná auto vzadu, torzku alebo multilink? Viem že základ má torzku a topmodel 1,5TGDi multilink; ako je to s týmto dízlom?
Avatar - iudex
iudex
Píšu o 17kach, ako v texte, tak i v tabuľke.
Rasto
V čom tak jendoznačne prekonali Japonskú konkurenciu?
Avatar - iudex
iudex
Daj to ešte aspoň trikrát. 😉
ikarus
To mi se to zas NELÍBÍ ;-\
Cenduro
Tak tupý dieselový motor v nízkých otáčkáchu jsem už dlouho neřídil. Z nových moderních dieselu zatím pro mne nejhorší.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Nesmysl. Diesel je zaklad!
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
auto se zastaralym a spinavym zazehovym motorem nepatri na silnici