Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Maserati MC20 oficiálně: Šestiválcové superauto dorazí i jako kabrio. Přijde i elektrická verze

68 komentářů

Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jednom jestli fantastický KOENIGSEGGy nebo tohle Maserati po T.50 V12 = fantazie :yes:

EDIT v tabulce pěkné srovnání a podobný výkon V6, V8 i V10 = držení JEN většího objemu víc válců a větší hmotnosti motorů = není jen plus

Proč nekomunnekomundnou po 50 ti letech vadí kontinuální pokračování snahy o snižování emisí aut = kdy jsme došli k 6 válcům 630 koní (Maserati) a 3 válcům 261 koní (Toyota) ale současně i malým točivým atmo V12 (Gordon Murray) těžko říct = zatim to nikdy nebylo lepší
Avatar - wakantanka
wakantanka
keď pozerám na tie tvary, tak prerobili F8 tributo ,dali do toho V6 a vyklápacie dvere alá Lambo. Ako celok super a ani to nepolezie Ferrari do kapusty. Za mňa dobrý ťah, akutát na tomto nejaké valné predaje neurobia.
Avatar - Snooob
Snooob
Mne sa to páči. Ja v tom vidím tvary Maserati GranTurismo.
Avatar - sorpersa
sorpersa
A má najkrajší cumáčik na svete 😄
Mig_35
Ani nevím, jestli nějaký takový druhý existuje... skoro by se chtělo říct supersport pro sociálně slabší, nicméně s tím karbonem a dalšími parametry... laciné to určitě nebude😊
zlysoused
Nissan GT-R
Mig_35
jen těsně vedle😊 motor vepředu supersporty nemívají
Honda NSX z minulosti mě napadá...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No viz dávná i dnešní Honda, Ford GT, Jag = tohle Maserati není výjímka. Plus ten Hnisan i přes motor vpředu = spíš je konkurence. Supersport(ovní parametry má) je i https😐/www.novinky.cz/…ri-lidi-40315612

Navíc jeho brutální předchůdce Maserati MC12 V12 6.0 mělo výkon = stejný jako dneska tohle V6. Krouťák pochopitelně menší a dynamiku horší = V12 vs V6 dynamičtější je V6 (plus lehčí to je PLUS plus menší to je taky plus 😊

PLUS je i díky lehčímu V6 lepší rozložení hmotnosti mezi nápravy a PLUS je díky tomu lepší poměr výkon/hmotnost
webpaja
Ford GT například. Honda NSX...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To máš tak s HL = tohle tu dáávno PŘED tebou padlo = a dokonce víckrát od víc lidí
Mig_35
Já hlavně měl na mysli teď v současnosti (jestli existuje, ne jestli existoval).
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Avatar - Dinar
Dinar
Ford GT i NSX existují, honda je sice hybrid, takže asi nejpodobnější je ford GT. Ono, při dnešních výkonech šestiválcových biturbo motorů, stačí i těch šest hrnků na pěknou šou. Je fakt, že za ty peníze, za které se v téhle kategorii auta prodávají, zní lépe "mám tam desetiválec", ale pokud to mase má přes 600 koní a bude mít pěkný zvuk, proč ne.
Mig_35
no hlavně 630 koní z třílitru je pěkný masakr a znovu, nejsem si jistý, jestli někdo něco takového nabízí.
že se GT nabízí jsem ani netušil😊
edit: to stojí 20M plus? to musí být fronta, na Fordku za 20 míčů...
Avatar - Dinar
Dinar
Z třílitru asi ne, jak říkám, nejpodobnější bude ten ford, ale z šestiválce 3,8 umí i porsche dostat 650 koní, 911 turbo s. I když to zas není úplně klasický supersport. 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
A co chybí 911 do supersportu?
Avatar - Dinar
Dinar
Koncepce uložení hnacího řetězce, supersport má motor uprostřed. 911 je sporťák, jiná věc je, že její nejnašláplejší verze jsou schopné jízdně a výkonově supersportům konkurovat. 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ok, dík :yes:
webpaja
Ford GT😒br /> Výroba Fordu GT druhé generace začala v prosinci 2016 v Markhamu v kanadské provincii Ontario.[9] Původně měla být výroba omezena na 500 kusů, což bylo později posunuto na 1000 kusů a v roce 2018 Ford oznámil výrobu dalších 350 kusů.[10] Vozy vyrobené v letech 2017 a 2018 putovaly k Fordem vybraným zákazníkům - ten, kdo neuspěl, se vozu dočkal až v roce 2019. Vozy roku 2020 jsou určeny pro nové zákazníky.

Tolik citace...to není špatný na Fordku.
webpaja
Zvuk je bohužel neitalsky zbytečně uhlazený. Ani vysokootáčkové vytí, ani brumlák. Někde mezi. Jakoby s nástupem přeplňování taliáni ztratili schopnost naladit zvuk a přenechali to tunerům. Zcela upřímně i McL 720 zní líp než F8.
Velká škoda.

Od 1:00 min

https😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - speedfred
speedfred
Zvuk mi je nejaký povedomí 😉, u Mase sa mohli trochu predviesť.
Volant a páčky tak isto trochu poznám.
Inak auto pekné hlavne zozadu ale nič z čoho by som si sadol na zadok.
Avatar - Dinar
Dinar
Mně se to docela líbí, nejzajímavější info bude to o ceně. Protože být to někde na 3/4 cestě k ferrari, mohlo by to být zajímavé. V segmentu je levná corvette, a pak díra až k R8, a další díra k labmům a ferrari. Kdyby mase cenově konkurovalo R8, mohlo by se i prodávat. Zrovna třeba ford to s GT cenově docela přestřelil. 😉
Avatar - speedfred
speedfred
Zvuk není sám o sebe zlý, páči sa mi ale u SS sa mohli trošku odviazať.
Na nejakých zahraničných weboch lietali cifry 210-230t €. Málo to není ale čo si dovolili pýtať za QV GTAm tak to celkom ujde.
Avatar - sorpersa
sorpersa
Proste krásny , až tak pekne som si ho nepredstavoval , ponuka peknú alternatívu k Lamba, ktorý už s tým klinovitym designom trochu prestupuje na mieste , toto je športovo elegantne a som z neho paff ... mnam 😄
Avatar - pradeda777
pradeda777
Ano, moc sexy. Kapku delší (4669 mm) než by člověk podle obrázku hádal, ale pořád v normě... :-!
webpaja
Důležitějších je těch 1490kg.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Podla tunajsich pravidiel to nema kufor a dost isofixov. No a ten automat, fuj.
Mimochodom, tych 0.38 odporu je riadny nezmysel.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Ten 0.38 odpor mě také zarazil....tu bude asi překlep. A automat? Bohužel na tak výkonný motor manuál asi nemají, plus...v této cenové kategorii se borců co to s manuálem opravdu umí asi mnoho nepohybuje. A ta hrstka co by jej chtěla, má možnost si ho nechat přes adaptér namontovat. Firmy co to umí už fungují.
Avatar - Ham.
Ham.
Proč by 0,38 měl být nesmysl? Všechny supersporty mají přes 0,3 třeba normální Huracan má 0,33, verze performante už má stejných 0,38. Tady dosáhnout nějakého nízkého koeficientu nejde, protože to auto musí vzhledem k dynamickým schopnostem vytvářet velký přítlak aby bylo schopné v zatáčkách.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Jaguar XE odpor vzduchu O.26.....
zlysoused
Tak to je normální sedan.
Avatar - pradeda777
pradeda777
...no právě....Tesla 3 ...0.23....
webpaja
Znovu, jde o přítlak, ne o minimalizaci odporu vzduchu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: 😄
Avatar - pradeda777
pradeda777
OK.... :-!
abc
presne tak
aspoň niekto tomu poriadne rozumie
rýchle prejazdy zákrutou
taká formula 1 to má tiež
Avatar - Dinar
Dinar
😲 😁 😁
Avatar - Ham.
Ham.
To si děláš kozy a jaké přetížení dokáže vygenerovat to XE v zatáčce a jak se chová ve 320 když se zlomí silnice, vznese se do výšky 10 m nebo 30 m? Navíc těch 0,26 bude mít nějaký diesel, okřídlovaný project 8, který má do supersportu pořád hodně daleko bude mít mnohem víc. Čím sportovněji laděné auto, tím horší Cx a lepší přítlak, třeba F1 má něco mezi 0,7 a 1,1 podle konfigurace na různých okruzích.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Avatar - speedfred
speedfred
NORMÁLNY automat není problém, problém je prejav CVT 😢
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo kdo by chtěl "nejsametověji řadící automat co je současně i nejspolehlivější automat" to byl citát 😁
ryccardo
Do sportovniho auta miliony lidi vcetne tebe vid. Otazkou je proc ja bych variator v supersportu jako idealni reseni nevidel 😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
TEĎ před dny a už měsíce se bavíme o MÉM sporťáku Lexu Track Edition = má 8st. HDM automat. LC se stejnym motorem má stejný 10 st. Tohle Maserati ZF8HP

JAK zas můžeš napsat takovou BLBOKRAVINU?

No Priusu a spol už alespoň ne říkáš ŽIVOTU NEBEZPEČNÉ KŘÁPY
Avatar - pradeda777
pradeda777
Už to tu zaznělo mockrát a to i od testerů. Projev CVT je přímo úměrný způsobu jízdy. Při pohodové jízdě je naprosto v normě. Jezdím s CVT už 8 let a už i to vytí se mě líbí..... 😉
Avatar - speedfred
speedfred
Áno, keď jazdíš s CVT tak na 1/3 výkonu je to v poho ale až od toho chceš trosku viac tak to je des, sorry (aspoň za mňa).
Hamuna : nič nevidím čo tam blekotáš, a ani ma to nezaujíma.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ak jezdíš alespoň přibližně podle pravidel VČETNĚ toho že si nejrychlejší na semaforech (včera sem ujel Golfu TDI tak moc že za křižovatkou mě ve vedlejším kmiknul tak 70-80 km/h 😄
tak jestli jezdíš tak jako já třeba +10km/h +10% nad limity = tak ono o moc víc než zlomek výkonu ani nepotřebuješ = já v extrémní dny najedu tak 100 km = a z toho třeba 2x najíždím na dálnici kdy chvíli to eCVT fakt vydává zvuk kterej mě napoprvé PŘEKVAPIL :-!

Teď už to mám jako praděda = jak člověk ten zvuk při plnym výkonu čeká (v reálu asi jen ten nájezd na dálnici) tak vůbec nevadí svým způsobem se i líbí 😁

No je to opravdu DRSNÝ a samozřejmě to vždy sbírá :no: ale tak 90% lidí stačí něco jako Prius = a pro těch pár tu sou auta od GT86 přes tohle po nějaký Koenigseggy
webpaja
Na jednu stranu dehonestuješ lidi, co si vyberou automat a pak tu adoruješ CVT. To je žůžo 😉
Avatar - pradeda777
pradeda777
Tož bacha brother......u mě stále platí...horses for courses...... 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Tak u tebe spíš platí, po tom cos tu v posledních diskusích naplácal, že bys mohl zasvěceně diskutovat tak možná na webu Horse and Hound. 😉
LORASI
ta bola trefna 😄
zlysoused
Hlavně by to chtělo co nejdřív udělat na platformě Giulie nové Ghibli s tímto motorem.
Avatar - pradeda777
pradeda777
To jo, ale musel bys jim na to dát prachy...... ;-\
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
I kdyby bylo sebefantastičtější = stejně si víc lidí koupí něco z aut s NEJVĚTŠÍ ZTRÁTOU HODNOTY https😐/www.autoweb.cz/…razeni-prekvapi/ proslulé i svou spolehlivostí https😐/www.auto.cz/…ich-15-let-71361 😄

Lidi maj asi nějaký (hodně) blbý přednastavení 😲 😁 :-!
zlysoused
Tak ať prodají Ronalda a penízky budou.
Avatar - pradeda777
pradeda777
To by těch Ronaldů museli mít alespoň 10....... 😉
webpaja
Na stávající platformě? Proč by to mělo stát nějak extrémně peněz?
Avatar - pradeda777
pradeda777
Záleží na tom , co si představuješ pod pojmem "extrémní peníze". Maserati spadá pod koncern FCA a ten není zrovna v dobré finanční kondici. Dokonce se v jednu chvíli zvažoval i prodej Maserati a nebo AR. https😐/www.auto.cz/…-maserati-101779
Takže i po spojení s Renaultem budou jakékoliv investice do Maserati problematické.... ;-\
webpaja
Spojení s PSA. Mají zadokolkovou platformu, ta je perfektní a dá se na ní stavět.
Avatar - pradeda777
pradeda777
To jo, ale kdo to zaplatí....a nebyly by to jen nějaké drobné. Pohyboval jsem se v tomto prostředí pár desítek let, tak vím o čem mluvím/píši..... 😉
zlysoused
Jenže nějaké nástupce Ghibli a QP budou muset v dohledné době představit, pokud nechtějí být malosériovým výrobcem supersportů. A na čem jiném by měli stavět než na výborné platformě Giulie? Jakékoliv jiné řešení by bylo ještě dražší.
Avatar - pradeda777
pradeda777
abc
to boli nemecké sny a nie realita
Avatar - Markus1
Markus1
ked som to auto uvidel v tejto bielej konfiguracii tak som si povedal ze je to take vselijake...ale ked si pozrie clovek v konfiguratore ine farby tak je to bomba..hlavne blu infinito...technicky to bude urcite top a som zvedavy na prve recenzie..palec hore pre mase za taketo auto a konecne s motorom vlastnej konstrukcie :yes: :yes: :yes: :yes:
webpaja
Modrá je pěkná, i červená. Bohužel nemá na výběr hezké disky. Trojzubec asi znamená, že musí být třípaprskové a to mi nesedí.
Celkově mi chybí nějaká finesa, je to takové hladké a přijde mi to jako natáhlá Alfa 4C.
Avatar - Markus1
Markus1
presne to ma napadlo pri pohlade z profilu...ale vypada na fotkach velmi kompaktne na to ze ma skoro 4,7m
Orefin
Před x lety představené alfiery byl skvost. Škoda ze s nim nevyjeli tehdy. Určitě bych ho měl v garáži. Toto mi přijetí tuctove.
Mig_35
Tuctové 😄 😄 😄 :yes: