Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG – Levná, pěkná, úsporná

15 komentářů

webpaja
Jména nicku? To jako vážně?
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - SKAY
SKAY
Bymě zajímalo kolik litrů musí mit kufr v 4,3m voze aby to oslnilo redaktora? Múže to mít tažné?
Lpg od dacie užto umí jejich mechoši spravit nebo jsou někdy bezradní. Uzavřený system.
Jinak sympatické auto. A Lpg je fajn palivo.
Avatar - trapid
trapid
Předně - Vaculíka mám rád a považuji ho za dnes snad jediného OPRAVDU motonovináře, nikoliv přepisovatele pr článků automobilek.
Avšak nesdílím s ním jeho názor na bezkonkurenční cenu Dusteru. Teď jsem tchánovi vybíral nové auto a požadavek byla čtyřkolka se slušným kufrem, benzín s nízkou spotřebou. Koupil Suzuki S-Cross, protože za dané peníze prostě nabízí nejvíc. Pokud si nakonfiguruji stejně vybavenou Dačku a porovnám to s cenou domluvenou s prodejcem Suzuki, tak mě Dačka vychází dráž !!!
Porovnávám prostřední výbavu S-Cross s nejvyšší Dusteru s motorem TCE 150.
Dále vycházím z toho, že na Duster mi prodejci slevu nechtějí dát (u Suziny to šlo) a výbava +- stejná. Něco má navíc Duster, něco zase S-Cross, výkonově podobné, Duster má LPG, Suzina zase hybrid, takže opravdu porovnatelné vozy. A přestože Duster už je docela pojem (a pro sebe bych si ho dokázal představit), tak pro spoustu lidí je to ještě pořád rumunský šmejd, do kterého by nikdy nesedli.
Takže společenský kredit těžce převažuje na straně Suzuki.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
a v Renaultu mi řekli, že mi ji neprodají, teda pokud chci jezdit.
Avatar - trapid
trapid
Souhlasím s Vámi, že Duster je dělňas. A dnes už stylový dělňas, dlužno dodat.
Zadání tchána bylo jasné - auto pro rodinu a jízdu na ryby v okolí Slezské Harty. Kdo to tam zná (to bude asi podobné u všech přehrad), je zde spousta míst, kam se člověk dostane v suchém létě a s maximální opatrností i běžným osobákem, avšak rybařit se nejezdí jen když svítí sluníčko a obzvlášť letos jsou (byly) zdejší cesty rozblácené a navíc rozježděné od náklaďáků se dřevem. A to už jeho Fábia nedávala, takže se to vyřešilo S Crossem. Duster by pro tyto podmínky byl jistě ještě vhodnější nebo spíše pohodlnější, ale tady se o "Dakar" opravdu nejedná. Je potřeba větší světlá výška oproti standardnímu osobáku a hlavně 4x4 pro mokré výjezdy. Takže Wrangler netřeba.
A jsem přesvědčen, že p. Vaculík v testu taky nemluví o voze pro lesní dělníky, nýbrž o voze pro rodinu, a toto srovnání já dělám.
A co se týká karbonizace, tak u Suzuki je to vyřešeno skvostně - recirkulace výfukových plynů se provádí přes EGR a tyto se berou až za FAPem, takže jsou zcela čisté. Není tak důvod omývat úsady, protože se prostě žádné netvoří.
saabik
Zrychlení stejné jako Škoda favorit. Někomu to asi stačí. Ale pak to předjíždění...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
tuto pravdu vytesat do kamene !!!!! :-!
admin badge
Stanislav Kolman
Super, vedete!

Na jméno Víťa Heřmanovský mě nic podobně rádobyvtipného nenapadá. 😒
nlsk
Tak ako to už býva u lowcostu,tak aj Duster dáva zmysel len do určitej ceny . Ja, ak by som bral Dustera,tak max do 14 000€ ,ak by som chcel niečo drahšie tak do 15 000€ zas napr skladovku Opel Combo Life 1,2T , do 16 000€ už Megane,Ceed,alebo I30 kombi verzie atd... za 19-20 000 € je S-Cross asi najlepší pomer cena výkon a 4x4 ešte možno Ssangyong Tivoli (ale to asi dosť žere) .Duster má LPG len pri litrovom motore ,pri 1,3 sa nedodáva.
Avatar - SKAY
SKAY
Na 7km trase obchod, kostel, zbytečné někoho předjíždět 😁
Ernesto01
Znám obě auta a toto srovnání je čistě papírové a čistě mezi námi, chápu Vaše srovnání i závěr. Pro toho, kdo nevidí rozdíl mezi Dusterem a S-Crossem, pro toho je Duster zbytečná volba a měl by si koupit jednoznačně Suzuki.

S-Cross je auto pro civily. 180 mm světlá výška, oplastování, tvar karoserie v rámci možností na SUV spíše aerodynamický. Podvozek silniční klasika. Pokud jste měšťák co se pohybuje převážně po silnici a nestačí Vám pro pohyb na chatu či po polňačce auta typu Octavia Scout či podobné allroad verze, které stále ještě dobře plní i roli ryze silničního a se zvýšenou spotřebou i dálničního auta, pak třeba S-Cross je právě pro vás.

Oproti tomu Duster je koncepcí úplně jiné auto. Je to pracant. Podvozek komplet zakrytované, sedí 210 mm vysoko. Umí se brodit. Má "vybraný" čumák a krátké převisy vzadu - to kvůli nájezdovým úhlům. Tam, kde s SUV typu S-Cross orvete či utrhnete plasty, Duster "ani neškrtne". Má hodně místa v podběhu. Předepsané pneumatiky na 4x4 jsou větší balony a přímo se počítá s rázy od terénu a upouštěním tlaku. Turbomotor v Dusteru má omývání vstřiků palivem, takže nedochází ke karbonizaci při pracovním použití - časté starty a popojžďky na krátké vzdálenosti. Nabízí osm kamer okolo auta, levné vyměnitelné oplastování u 4x4, které chrání auto kolem dokola a rozhodně nejsou jen designovka a jsou snadno nacvaknutelné a vycvaknutelné - snadná výměna.Úplně jiná je progrese tlumičů, které je nastavená o hodně více do terénu.

Pokud toto kupujícímu nic neříká, pak Duster není pro něj. Bude se trápit horším komfortem a horší spotřebou v autě, jehož přednosti nevyužije a naopak by využil S-Cross či podobná SUV. Duster je pro makáče.
Arese
Přesně tak. Všechno super, ale zrychlení z 0 na 100 km/h za skoro 14 s je v dnešním hustém provozu plném kamionů neakceptovatelný děs běs. A co teprve, když se to auto více zatíží.... 😲 😒 😒 :no: