Srovnávací testy
Přihlásit pro přidání komentáře
KANKUNEN
cena za složitou techniku nevyváží nižší spotřebu. když se započítá ztráta hodnoty, vyšší pojistka tak je to marné. Vlastně i kilometr na elektrokole tě vyjde dráž než auto. Nákup 80t a pak furt řetěz, kazeta, brzdy.
vyšší pojistka? Z jakého důvodu a v porovnání s čím?
Možná tak ve srovnání s bazarovou plečkou za sto tisíc nebo se základním Tipem, které se ale těmhle autům ani náhodou nemůže rovnat.
Najlacnejsi ebike 800EUR, najlacnejsie auto 8000EUR. To je vela retazi, kym sa dostanem na cenu auta a to som este nenastartoval.
Pri dochazani 10-15 km jednym smerom ma udrzba ebiku bude stat mozno tolko co PZP.
Pri dochazani 10-15 km jednym smerom ma udrzba ebiku bude stat mozno tolko co PZP.
Řetěz, kazeta, brzdy? Řetěz vydrží 1500 kiláků, pokud nejezdíš v bahně a marastu, a stojí pětikilo. Kazeta za 1500 zvládne tři i čtyři řetězy, destičky dají pět tisíc (a tři sta korun) a kotouče dvacet tisíc (tisícovka za oba). Méně než koruna na kilometr, to mi ukaž, kde to dokážeš s autem při započtení servisních a provozních nákladů a spotřeby.
Uhol pohľadu .. keby som toto auto kupoval tak spotreba je to posledné čo ma zaujíma. Pre mňa je podstatné pohonné ústrojenstvo, ktoré bude s najväčšou pravdepodobnosťou nezničiteľné. Podobne ako je to pri hybridných Toyotách.
Jazz má historicky pekelne dobrú spoľahlivosť, navyše tak veľký a variabilný priestor na tak malom pôdoryse neponúka jednoducho žiaden konkurent. Jazz si svoju klientelu nájde, akurát nie v našich končinách pretože u nás je v móde si neustále porovnávať "kto ho má väčší"
Jazz má historicky pekelne dobrú spoľahlivosť, navyše tak veľký a variabilný priestor na tak malom pôdoryse neponúka jednoducho žiaden konkurent. Jazz si svoju klientelu nájde, akurát nie v našich končinách pretože u nás je v móde si neustále porovnávať "kto ho má väčší"
jazz "ho ma mensi" - kufor a razvor su jednoducho primale. Teda to nie je ani cestovatelske, ani rodinne auto. Styria dospely sa zmesia aj do o polovicu lacnejsieho 3,7m swiftu, ktory tiez trpi na ten kufor a razvor.
Cize mas pravdu, jazz je jedinecne auto, ale co z toho? Ci ma auto 4,7 alebo 4,9 metra je brutalny rozdiel, ale ci ma 3,99 alebo 4,15 je vacsine uplne jedno... za mna radsej komfort, odhlucnenie, jazdne vlastnosti a kufor a par centimetrov vacsieho auta.
P.S.
Ale ta nova generacia jazzu nazivo vyzera velmi zaujimavo, na mna ten dizajn funguje, predtym to bola len "krabica".😁
Cize mas pravdu, jazz je jedinecne auto, ale co z toho? Ci ma auto 4,7 alebo 4,9 metra je brutalny rozdiel, ale ci ma 3,99 alebo 4,15 je vacsine uplne jedno... za mna radsej komfort, odhlucnenie, jazdne vlastnosti a kufor a par centimetrov vacsieho auta.
P.S.
Ale ta nova generacia jazzu nazivo vyzera velmi zaujimavo, na mna ten dizajn funguje, predtym to bola len "krabica".😁
Aktuálna generácia Swiftu je nezmar, bol som milo prekvapený, že si v pohode sadnem sám za seba, akurát mi vadí, že to auto pôsobí celé ako z papiera. Všetko tenké, extrémne ľahké, jednoducho cítiť kde je jeho miesto, za tú cenu fajn. Každopádne Jazz je priestorovo inde ako je Swift. Vďaka krabicovej koncepcií je veľmi vzdušné a človek sa v ňom necíti ako v malom aute. Najväčší rozdiel uvidíš keď sklopíš sedadlá, vtedy sa z Jazzu stane malý sťahovák, dá sa v ňom dokonca aj spať, či prevážať dlhé predmety (napr. 2m sedačku dokáže v pohode zhltnúť). Priestor na zadných sedadlách kráľovský, tu naozaj nevidím problém s rázvorom. Napríklad na dlhšie trasy s viacerými ľuďmi beriem radšej Jazza ako Aurisa.
Vonkajšie rozmery sú podstatné ak jazdíš veľa v meste. Tam sa mi už viac krát stalo, že Jazza som pichol tam, kde by Auris mal problém (pritom reálne je tam rozdiel len nejakých cca 35 cm, no v praxi to cítiť)
Ten kufor to súhlasím, to je pri tejto generácií fakt problém, klesol na dosť mizernú hodnotu a to je veľká škoda. Na druhú stranu, nikto neberie do úvahy miesto pod zadnými sedadlami, 3 klasické batohy tam vojdu bezproblémov 😊
Vonkajšie rozmery sú podstatné ak jazdíš veľa v meste. Tam sa mi už viac krát stalo, že Jazza som pichol tam, kde by Auris mal problém (pritom reálne je tam rozdiel len nejakých cca 35 cm, no v praxi to cítiť)
Ten kufor to súhlasím, to je pri tejto generácií fakt problém, klesol na dosť mizernú hodnotu a to je veľká škoda. Na druhú stranu, nikto neberie do úvahy miesto pod zadnými sedadlami, 3 klasické batohy tam vojdu bezproblémov 😊
Mikesus
Kudy jezdíte ten testovací okruh kolem Prahy? Mně to přijde u Jazzu těch 5,4 strašně moc.
Rád bych to vyzkoušel i s dalšími auty co mám k dispozici.
Rád bych to vyzkoušel i s dalšími auty co mám k dispozici.
Othello
....Pod kapotou Jazzu tak sice pracuje atmosférický čtyřválec 1.5 i-VTEC s rozvodem DOHC o výkonu 72 kW, ten ale primárně slouží jen jako generátor elektrické energie. Tu čerpá trakční elektromotor o výkonu 80 kW, který doplňuje ještě druhý elektromotor s výkonem 70 kW sloužící jako generátor....
Naznačuje autor že generátory jsou tam dva ???, Přičemž jeden generátor je ve skutečnosti spalovací motor (???) A ten druhý generátor je 70 kW elektromotor který v režimu elektromotoru nikdy nepracuje ???
A na závěr se v tabulce u Jazzu dočteme že má neurčený typ motoru (už to není ten atomsférický čtyřválec ???) ovšem uvedené parametry výkonu a momentu se vztahují k elektromotoru, o kterém ale není v datech jinak ani zmínka.
Banality jako třeba kapacita akumulátorů nejsou uvedeny vůbec, koho by taky vlastně u hybridů zajímaly, že ?
Nešlo by ty testy psát trochu pečlivěji ?
Naznačuje autor že generátory jsou tam dva ???, Přičemž jeden generátor je ve skutečnosti spalovací motor (???) A ten druhý generátor je 70 kW elektromotor který v režimu elektromotoru nikdy nepracuje ???
A na závěr se v tabulce u Jazzu dočteme že má neurčený typ motoru (už to není ten atomsférický čtyřválec ???) ovšem uvedené parametry výkonu a momentu se vztahují k elektromotoru, o kterém ale není v datech jinak ani zmínka.
Banality jako třeba kapacita akumulátorů nejsou uvedeny vůbec, koho by taky vlastně u hybridů zajímaly, že ?
Nešlo by ty testy psát trochu pečlivěji ?
pradeda777
...se svého času prodávala i s V6 motorem. Měl sem příležitost se s tímto vozem projet. Byla to paráda. Velká škoda, že politici V6 zabili..... 😒]
... zabili u cenově dosažitelných aut
BMW, LAND ROVER, MERCEDES, JAGUAR a další výše postavené značky jedou dál (s výjimkou Volva, to zabilo I5 a V6 už dávno)
BMW, LAND ROVER, MERCEDES, JAGUAR a další výše postavené značky jedou dál (s výjimkou Volva, to zabilo I5 a V6 už dávno)
V6 byla svého času v nabídce i u RAV 4.....málo známá skutečnost.... ;-\
No ale to bolo v dobe keď sa turbo k benzínu dávalo výnimočne. Dnes motory polovičného objemu dávajú väčší výkon pri menšej spotrebe ako tebou zmienené V6 a to je tiež fakt.
V6 nezabil žádnej politik! Ale normální PŘIROZENÁ evoluce = ta RAV4 V6 měla nižší výkon než dnešní verze Prime
Popravdě dnešní Yaris 3válec má vyšší výkon než BMW 840i = ale to víš, stejně jako víš že to není politikama (ale INŽENÝRAMA 😉
Popravdě dnešní Yaris 3válec má vyšší výkon než BMW 840i = ale to víš, stejně jako víš že to není politikama (ale INŽENÝRAMA 😉
Jasně. A přechod k principiálně nevyváženým a hnusně vyjícím tříválcům od čtyřválců byla taky PŘIROZENÁ "evoluce"? Nenech se vysmát! 😒] 😒] 😒]
Mike.M
me zarazijedna vec a to: Honda ma 1.5 vuci 1.4.1.5 v Honde dobiji baterie. Baterie pohani elektromotor, kua tak jak muze mit nizsi spotrebu, kdyz ucinnost generatoru neni 100%. To mi jako chcete rici, ze kdyz si vezmu benzinovy motor napojim na to generator a tim budu dobijet baterky, ktere budoui napajet elektromotor co pohani kola, tak je to uspornejsi, nez benzinak ktery pohani kola primo?
Je to jednodušší, než popisuješ. Motor u Hondy nedobíjí baterie, ale přes generátor dává energii přímo elektromotoru. Jen přebytky jdou do akumulátorů. A v případě potřeby si elektromotor bere elektřinu jak od spalovacího motoru, tak z baterií, proto může mít vyšší výkon, než spalovací motor. Tenhle koncept Honda rozvíjí už docela dlouho.
No vysvětlení může být v tom, že účinnost spalovacího motoru se mění s otáčkami. A u kombinace ICE-generátor-baterky se ICE nechá běžet v optimálním pásmu nejvyšší účinnosti a do pásma špatné účinnosti se pustí jenom v okamžiku požadavku na vysoký výkon kdy pohání kola přímo. ICE, který pohání kola stále musí běhat jak v pásmech špatné, tak i dobré účinnosti a je klidně možné, že tak ztrácí víc než když běží stále v optimálních otáčkách a ztráty má v el. stroji.
Klasické uspořádání se ale taky snaží využívat ICE v pásmu optimální účinnosti. Od toho je tam přece převodovka.
Snažit se využívat a využívat je trochu rozdíl
Ano, říkáš to správně, rozdíl je to jen trochu. Hlavně u automatu je minimální, ale i s manuálem nebude velký, pokud není řidič úplné nemehlo
Za předpokladu, že máš k dispozici opravdu hodně převodových stupňů.
Ak sa kotulas 50 v obci, tak motor ma tak nizku zataz, ze o vysokej ucinnosti nemoze byt ani rec. A to bez ohladu na prevodovku. Max ucinnost mas pri plnej zatazi v maxime momentu motora. Ale ak na tocenie motora potrebujes povedzme 3kW a len dalsich 7kW na udrzanie rychlosti. Tak 30% je proste stratenych.
Ano, ale v tak nízké zátěži má špatnou účinnost i systém ICE - generátor - baterie - elektromotor
V téhle nízké zátěži ICE u HEV vůbec není spuštěnej.
Samozřejmě, ale jen do doby než se vybijou baterky. A vlastně ho zachraňuje rekuperace. Bez ní by jel stejně neefektivně jako klasický pohon
Tak od toho ta baterka je ne? Aby vykryla ty neefektivní zóny. Navíc motor pracuje v atkinsonovi, to si nehybrid nemůže dovolit.
Ano ale pokud porovnáme efektivitu ICE+mechanické převody se systémem ICE + generátor a elektromotor tak nebude velký rozdíl ani při malé zátěži. Až baterka umožní ICE vypnout, ale to je zase bez ohledu na uspořádání převodů. I hybrid s mechanickými převody může jet s vypnutým ICE
Ale systém Jazzu je jednodušší
Ale systém Jazzu je jednodušší
Počkej, my se tu oba bavíme úplně o něčem jiném asi. Já jsem chápal, ze srovnavas hybrid a klasický ICE, a ty srovnavas sériový a paralelní hybrid jestli rozumím.
Pokud jo, tak u tech to bude asi rozdil jen par procent. Možná ani to ne.
Pokud jo, tak u tech to bude asi rozdil jen par procent. Možná ani to ne.
Převodovka tam sice je, ale jenom manuální šestistupňová, takže v řadě jízdních režimů bude problém dostat se na optimální spotřebu a i zkušený řidič s tím může mít velký problém. Jak jsem napsal, účinnost ICE se mění s otáčkami, což by byla ta jednodušší část pro řidiče (snažil by se držet otáčky na optimu), ale ona se mění i se zatížením (tedy jestli auto jede z kopce, po rovině nebo do kopce a s tím jaký je požadavek na zrychlení) a to už je pro řidiče a 6MT daleko obtížněji řešitelný úkol. Řidič má v tomto sice pomocníka (rádce řazení, ten se právě snaží hledat optimální stupeň podle zatížení a otáček tak aby spotřeba byla co nejnižší) ale co si budeme povídat, většina z nás na něj kašle, protože motory permanentně podtáčí a tato ignorace rádce v důsledku vede k vyšší spotřebě. Navíc v tom kombu ICE/elektrický stroj lze ICE provozovat v přidušeném režimu nějakého Atkinsona (nevím jestli se to používá zde) a tam je ještě o nějaký fous lepší spotřeba než u Ottova cyklu.
Automat si s tím poradí sám a u manuálu hodně pomůže mít cit pro motor, což asi hodně lidí má. Ti co ho nemají stejně preferují automat
A určitě není nezbytné dodržovat přesně otimální otáčky, to pásmo má vždy nějakou šířku kde se dá pohybovat. Výhodou je vysoká účinnost samotných mechanických převodů.
Ani systém generátor - elektromotor nemůže pracovat vždy ideálně. Buď bude jeho výkon silně kolísat podle okamžitých jízdních situací takže ICE nepijede v ideálním režimu, anebo pojede stabilně ale pak bude přebytky výkonu posílat často do baterek což je ale taky hodně ztrátové.
A určitě není nezbytné dodržovat přesně otimální otáčky, to pásmo má vždy nějakou šířku kde se dá pohybovat. Výhodou je vysoká účinnost samotných mechanických převodů.
Ani systém generátor - elektromotor nemůže pracovat vždy ideálně. Buď bude jeho výkon silně kolísat podle okamžitých jízdních situací takže ICE nepijede v ideálním režimu, anebo pojede stabilně ale pak bude přebytky výkonu posílat často do baterek což je ale taky hodně ztrátové.
V městských rychlostech je minimální odpor vzduchu, takže když se to hodně zjednoduší - zůstává valivý. Když se rekuperuje např. s 80% účinností, tak ta spotřeba může být opravdu kouzelná. Ve městě nejvíc energie zbytečně spotřebují těžká auta při brzdění - to pak není problém 15 litrů a víc...
Je pravda ze při brzdění jde zbytečně energie do vzduchu v podobě tepla a u el motoru se dobíjí. A benzinem v opět otáčkách jo to beru, jej výkon nej účinnost. V te spalovací motor v normálním aute neni téměř nikdy stabilně. To mate pravdu.
Avantime
Suzuki Vitara je ešte stará škola. To auto nebolo príliš moderné už keď prišlo, ale postupne sa tam podarilo napchať technológie vďaka ktorým mi v tomto aute nič nechýbalo. Bohužiaľ je to na dnešné pomery už dosť hlučné a miestami pôsobí dosť lacno.
Akože nápad s porovnaním s Jazzom je zaujímavý, ale samotný test už ani nie. Proste sú to dva svety a hoci obe autá majú u mňa nálepku dôchodcovské hity, tak si neviem predstaviť, že by sa niekto rozhodoval práve medzi týmito dvoma.
Vitara a predtým SX4 sú o dobrom pomere ceny, výbavy a spoľahlivosti, Jazz je už niekde inde. Moderné hybridné auto, ktoré má z môjho pohľadu väčšie sympatie, ako nový Yaris. Keď sa naučíte efektívne rekuperovať, tak dosť veľa viete jazdiť na elektrinu, k tomu celkom solídny interiér, výbava a hlavne parádny výhľad.
Pri prvej jazde som z Jazzu nebol nijak nadšený a stále platí, že nemá nijaké úžasné jazdné vlastnosti (v zákrutách sa celkom nakláňa), ale má lepšiu dynamiku ako Yaris (asi aj kvôli podarenej simulácii radenia rýchlostí) a vzadu je toľko miesta, že sa s tým dá v pohode taxikárčiť.
Músím povedať, že pre mňa je nový Jazz jedným z najlepších áut, ktoré tento rok prišli a pritom nie je extra pekný a stále trpí slabou flexibilitou pri skladaní výbavy. Už som len zvedavý ako jazdí Clio E-Tech, nech si viem urobiť názor na všetky tri hybridné novinky.
Akože nápad s porovnaním s Jazzom je zaujímavý, ale samotný test už ani nie. Proste sú to dva svety a hoci obe autá majú u mňa nálepku dôchodcovské hity, tak si neviem predstaviť, že by sa niekto rozhodoval práve medzi týmito dvoma.
Vitara a predtým SX4 sú o dobrom pomere ceny, výbavy a spoľahlivosti, Jazz je už niekde inde. Moderné hybridné auto, ktoré má z môjho pohľadu väčšie sympatie, ako nový Yaris. Keď sa naučíte efektívne rekuperovať, tak dosť veľa viete jazdiť na elektrinu, k tomu celkom solídny interiér, výbava a hlavne parádny výhľad.
Pri prvej jazde som z Jazzu nebol nijak nadšený a stále platí, že nemá nijaké úžasné jazdné vlastnosti (v zákrutách sa celkom nakláňa), ale má lepšiu dynamiku ako Yaris (asi aj kvôli podarenej simulácii radenia rýchlostí) a vzadu je toľko miesta, že sa s tým dá v pohode taxikárčiť.
Músím povedať, že pre mňa je nový Jazz jedným z najlepších áut, ktoré tento rok prišli a pritom nie je extra pekný a stále trpí slabou flexibilitou pri skladaní výbavy. Už som len zvedavý ako jazdí Clio E-Tech, nech si viem urobiť názor na všetky tri hybridné novinky.
A kdy jsi jezdil s novým yarisem, když sis na něj udělal obrázek ohledně dynamiky? Nový yaris ještě není ani na showroomech.
Hammunasakra
Proč je v úvodu článku text o EVROPSKÝCH NEÚPROSNYCH emisních normách = když je to test ASIJSKÝCH aut = odkud K NÁM hybridy kdysi dorazily? Už před před desítkami let a japonský sou i tyhle modely?
Ježkovy zraky, to jsou dvě nesouvisející informace, tak s tím furt neoxiduj.
Proč bych se měl řídít omezeními tvýho mozku? Právě PROTOŽE evropský emise s tim NIJAK nesouvisí = ta demagogická věta tam NEMÁ co dělat
Tak schválně ty mozku, co vedlo k vývoji prvních japonských hybridů? Neúprosné japonské normy a likvidační pokuty?
Šintoismus = respekt a (doslova) uctívání přírody 😉
Dík za potvrzení = že VÍŠ že s tim evropské emisni normy nemají NIC společného (a ta věta v úvodu testu je trapná = byť své obecenstvo co přesně tohle rádo čte i řiká má :-!
Zajímavý že 50 let omezování emisí nevadilo a NAJEDNOU
Dík za potvrzení = že VÍŠ že s tim evropské emisni normy nemají NIC společného (a ta věta v úvodu testu je trapná = byť své obecenstvo co přesně tohle rádo čte i řiká má :-!
Zajímavý že 50 let omezování emisí nevadilo a NAJEDNOU
50 let omzenování emisí v Evropě nevadilo, jelikož až nyní u spalovacích mororů přímo ohrožuje jejich existenci. Jsi schopen to pochopit, nebo to převyšuje tvé mozkové schopnosti? 😄 😄 😄
A Vitara zase působí hodně zastarale na to, že je jí teprve pět let. Nelíbí se mi od počátku.
Mě se nelíbi
Jinak jazz je malý velký vuz pohon vymakaný ,ale dyzajn strasný a vtom crosu i cena.