Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeJak se zase omezuje doprava? Nové cyklopruhy nechápe odborník, ani cyklista
30 komentářů
Mr.Murphy
Včera jste se pustili do elektroaut ("radujeme se z každé hořící Tesly"), tak dnes třeba cykllisti.... Na to by se lidi taky mohli chytit....
Takže: "Evropská města prý zažívají rozmach každodenní cyklistiky. My to tedy nepozorujeme, zato sledujeme šíření nesmyslných cykloopatření, která často nechápou ani ti, pro něž jsou určena."
Tak vy to nepozorujete? tak si sundejte z očí klapky.....
Zajeďte si třeba do Paříže, tam během pár let udělali z centra města místo, kde se na kole dostanete všude.... Chápu že to je pro vás daleko a zaměstnavatel by vám tolik peněz na benzín nedal, tak si zajeďte aspoň do Drážďan a v 9 ráno tam neuvidíte dopravní zácpy, ale celkem plynulý provoz a kvanta cyklistů.... Jestli je i tohle na vás daleko a třeba i máte strach že byste se tam nedomluvili a zabili vás muslimové, tak dojeďte aspoň do Zlína. Díky systematické práci magistrátu na začátku Zlína směrem od Vsetína najedete na cyklostezku, projedete CELÝ Zlín od začátku do konce, aniž byste se křížili s auty nebo chodci. Cyklostezka ze Zlína pokračuje dál do Otrokovic a Napajedel a pak až do Uherského Hradiště.... Denně po ní jezdí desítky lidí na kole do práce....
Takže asi taky vy trapní dinosauři.... Jako samozřejmě souhlasím že třeba v Praze se cyklopruhy malují zcela na náhodu a že jinde dají na kilometr cyklostezky 50 značek, čím z toho udělají kocourkov... ale to není problém cyklistiky a cyklistů, ale tohoto státu a úředníků....
Jinak ovšem lidi na kolech opravdu jezdit chtějí.... Nase*e, co?
Opravdu svými články začínáte působit jako voliči SPD, kteří sedí někde zalezlí u píva a navají, jak jde všechno do kopru a jak dřív bylo všechno lepší.... Kolik vám je? jestli pod 50, tak je to fakt smutné.... 😒
Takže: "Evropská města prý zažívají rozmach každodenní cyklistiky. My to tedy nepozorujeme, zato sledujeme šíření nesmyslných cykloopatření, která často nechápou ani ti, pro něž jsou určena."
Tak vy to nepozorujete? tak si sundejte z očí klapky.....
Zajeďte si třeba do Paříže, tam během pár let udělali z centra města místo, kde se na kole dostanete všude.... Chápu že to je pro vás daleko a zaměstnavatel by vám tolik peněz na benzín nedal, tak si zajeďte aspoň do Drážďan a v 9 ráno tam neuvidíte dopravní zácpy, ale celkem plynulý provoz a kvanta cyklistů.... Jestli je i tohle na vás daleko a třeba i máte strach že byste se tam nedomluvili a zabili vás muslimové, tak dojeďte aspoň do Zlína. Díky systematické práci magistrátu na začátku Zlína směrem od Vsetína najedete na cyklostezku, projedete CELÝ Zlín od začátku do konce, aniž byste se křížili s auty nebo chodci. Cyklostezka ze Zlína pokračuje dál do Otrokovic a Napajedel a pak až do Uherského Hradiště.... Denně po ní jezdí desítky lidí na kole do práce....
Takže asi taky vy trapní dinosauři.... Jako samozřejmě souhlasím že třeba v Praze se cyklopruhy malují zcela na náhodu a že jinde dají na kilometr cyklostezky 50 značek, čím z toho udělají kocourkov... ale to není problém cyklistiky a cyklistů, ale tohoto státu a úředníků....
Jinak ovšem lidi na kolech opravdu jezdit chtějí.... Nase*e, co?
Opravdu svými články začínáte působit jako voliči SPD, kteří sedí někde zalezlí u píva a navají, jak jde všechno do kopru a jak dřív bylo všechno lepší.... Kolik vám je? jestli pod 50, tak je to fakt smutné.... 😒
Když si vybereš správnou dobu, tak samozřejmě za hodinu či dvě cyklistu opravdu nepotkáš. To zase není tak těžké.
Fakt je, že jezdit Prahou na kole je zatím za trest. Značení bídné, cesty nenavazující. Pražská cyklodoprava nemá vůbec žádnou logiku a koncepci, vůbec neexistují funkční páteřní cyklotrasy, které by cyklistu protáhly mimo nejhorší provoz, smíšené stezky v hustém pěším provozu. A naopak, zbytečné cyklopruhy na frekventovaných silnicích, to taky k dobrému nepřidá. Celkově to jen vede k větší nevraživosti mezi jednotlivými skupinami účastníků silničního provozu.
K západním městům máme v mnohém ještě hodně daleko. Na druhou stranu, nepřeju si tu cyklistické způsoby z Berlína či Kodaně, kde je cyklista tak privilegovaný, že si v podstatě bezohledně jezdí provozem a nikdo proti tomu nic nezmůže. Červená pro ně nic neznamená, chodci jsou škodná... o tohle jako cyklista fakt nestojím.
Fakt je, že jezdit Prahou na kole je zatím za trest. Značení bídné, cesty nenavazující. Pražská cyklodoprava nemá vůbec žádnou logiku a koncepci, vůbec neexistují funkční páteřní cyklotrasy, které by cyklistu protáhly mimo nejhorší provoz, smíšené stezky v hustém pěším provozu. A naopak, zbytečné cyklopruhy na frekventovaných silnicích, to taky k dobrému nepřidá. Celkově to jen vede k větší nevraživosti mezi jednotlivými skupinami účastníků silničního provozu.
K západním městům máme v mnohém ještě hodně daleko. Na druhou stranu, nepřeju si tu cyklistické způsoby z Berlína či Kodaně, kde je cyklista tak privilegovaný, že si v podstatě bezohledně jezdí provozem a nikdo proti tomu nic nezmůže. Červená pro ně nic neznamená, chodci jsou škodná... o tohle jako cyklista fakt nestojím.
Tak Praha není hlavně na cyklisty vůbec stavěná, není placatá jako třeba Haag, kde jsou cyklostezky vážně dobře udělané. Nikomu a ničemu nevadí, funguje to jaksi přirozeně. V Praze se všechny úpravy dějí poměrně násilně. Někde se u uměle vytvořeného pruhu pro cyklisty, zúžením automobilového pruhu, nedá ani projet vedle sebe, viz Evropská, půlka Prahy 7 atd. Např. Na Veletržní neprojede velká dodávka nebo popelářský vůz aniž by nebyl pravými koly v cyklopruhu.
Jinak když jedu do práce a z práce přes Prahu 6 v e😜onované hodiny, tedy mezi 7😁0-8😁0 ráno a odpoledne mezi 17-18hod., tak jsem třeba cyklistu na ulici Na Petřinách za poslední rok a půl, co tam ten cyklopruh je, ani nezahlédl. Tj. do práce/z práce tudy asi nikdo nejezdí, to samé v naprosto “debilni” křižovatce s cyklopruhem na Praze 5 - Bucharova/Nárožní, která je fakt exkluzivní :no:
Prostě tohle budování cyklopruhů za každou cenu nechápu...
Jinak když jedu do práce a z práce přes Prahu 6 v e😜onované hodiny, tedy mezi 7😁0-8😁0 ráno a odpoledne mezi 17-18hod., tak jsem třeba cyklistu na ulici Na Petřinách za poslední rok a půl, co tam ten cyklopruh je, ani nezahlédl. Tj. do práce/z práce tudy asi nikdo nejezdí, to samé v naprosto “debilni” křižovatce s cyklopruhem na Praze 5 - Bucharova/Nárožní, která je fakt exkluzivní :no:
Prostě tohle budování cyklopruhů za každou cenu nechápu...
Na kolech lidi jezdí do práce nebo za nákupy i na Šumavě, která taky není placatá, takže s touhle výmluvou na mě fakt nechoď. Navíc v době elektrokol je kopec jen trošku méně nakloněná rovina. Bohužel, systém cyklodopravy v Praze fakt stojí za to. V Haagu zjevně mají vizi celku a mají nějakou myšlenku, zatímco v Praze si to řeší každá část sama a městská koncepce je jen v duchu "budeme preferovat kola".
Já po Praze nejezdím, takže ti neřeknu, která doba je či není správná. Sám vím, že na kole musím vyjet o dost dříve než autem, takže i podle toho bych odhadoval jiné časy.
S tím vším pak souvisí i to budování "za každou cenu".
Já po Praze nejezdím, takže ti neřeknu, která doba je či není správná. Sám vím, že na kole musím vyjet o dost dříve než autem, takže i podle toho bych odhadoval jiné časy.
S tím vším pak souvisí i to budování "za každou cenu".
ProchyTom
Myslel sem si ze bramboracka v nasem provozu nejde vic zahustit. Ale jde..
jdic
Váš "virtuální cyklista" David buď neumí jezdit na kole, nebo trpí nějakou poruchou orientace. Využívání infrastruktury na Praze 7 je bezproblémové a možná kdyby jste tam opravdu strávili dvě hodiny těch lidí co se naučil jí využívat jsou stovky. Politici ODS a vaše redakce se bude muset s realitou že auta dokonce i v Praze budou omezována nějak duševně vyrovnat. 😄
No tak to ani nahodou, balisetovym infernem na predpoli hlavkova mostu neprojede nikdo jak je rok dlouhej. Uplne znicena aspon trosku funkcni krizovatka Veletrzni-Dulelskych hrdinu jenom tvori kolony, ktery smrdej mistnim pod nos. Cyklopruh v ulici Zeleznicaru, respektive na mostnin provizoriu nad nadrazim Bubny uz je vylozene na palici. Soubezne vede nekolik cyklostezek. Nojo, predvolebni reklamni poutace byly plny mestskyho okruhu a misto toho opet omezovani vetsiny a to drtivy. Nezbejva nez doufat, ze jim to prazane uz konecne sectou a bude mesto ridit nekdo, kdo ma vetsinu..
edit abychom se bavili o realnych cislech, nejvytizenejsi cyklostezka je v Podoli, je tam scitac. V nejvytizenejsi den projelo cca 2400 cyklistu. Za cely rok pak projelo cca 378 tis cyklistu. Na Hlavkove moste pak cca 30 milionu aut. Takze i kdyby projelo na Hlavkovym moste stejny mnozstvi cyklistu jako na nejvytizenejsim moste v Praze (coz je naprosta kravina) tak to v celku neni ani 1 procento. Realnej podil nebude ani 0,05 promile. A kvuli tomu se likviduji funkcni silnice...
edit abychom se bavili o realnych cislech, nejvytizenejsi cyklostezka je v Podoli, je tam scitac. V nejvytizenejsi den projelo cca 2400 cyklistu. Za cely rok pak projelo cca 378 tis cyklistu. Na Hlavkove moste pak cca 30 milionu aut. Takze i kdyby projelo na Hlavkovym moste stejny mnozstvi cyklistu jako na nejvytizenejsim moste v Praze (coz je naprosta kravina) tak to v celku neni ani 1 procento. Realnej podil nebude ani 0,05 promile. A kvuli tomu se likviduji funkcni silnice...
presne. Jezdim tam kazdy den a kolaka jsem jeste nepotkal. Tyhle zpomalovace dopravy se stavi jen kvuli uplatkum pro ty uredniky na radnici, kteri vybiraji dodavatele jejich vystavby. :no:
Pravdou je, že nějakou dobu se po Praze pohybuji víc v krabičce, než na jízdním kole. Ale bývala doba, kdy to bylo přesně naopak. A valnou část "cyklopruhů" jsem nepochopil. Teda kromě buzerace řidičů... - tam to maj na 1* . A vyjádření pána z AutoMATu tomu dost nahrává. Jako volba cyklotras na Evropský, a Patočkově, je silně postavená na palici. Evropskou jsem zásadně objížděl, přes Kladenskou nebo Na Dlouhém Lánu. Patočkova přímo vybízí k použití Radimovy Ulice... (spodní část - souběžná s Patočkovou). - tedy souběžné méně frekventované tahy...
Jako cyklista jsem si vědom zranitelnosti i "pomalosti" oproti vozidlům, takže jsem volil vždy méně rušné ulice... Takže na Evropskou, ani Patočkovu jsem dobrovolně nelezl (byť jsem bydlel v Egyptský), tak proč jít dobrovolně čmuchat ty smrady, když mohu jet pohodlně o pár metrů vedle...
PS: Ještě je v zákoně jeden "drobný detail": je-li zřízen speciální pruh pro vozidla, musí jej tato využít (nebo jak to je přesně definováno) - z toho vyplívá: pokud je někde (byť blbě) namalovaná cyklotrasa (na silnici), tak jí jako cyklista musím využít (nebo "páchat přestupek") - to je další věc která pánům z AutoMATu asi uniká... Takže blbě namalovanejma cyklostezkama vlastně pruděj všechny...
Jako cyklista jsem si vědom zranitelnosti i "pomalosti" oproti vozidlům, takže jsem volil vždy méně rušné ulice... Takže na Evropskou, ani Patočkovu jsem dobrovolně nelezl (byť jsem bydlel v Egyptský), tak proč jít dobrovolně čmuchat ty smrady, když mohu jet pohodlně o pár metrů vedle...
PS: Ještě je v zákoně jeden "drobný detail": je-li zřízen speciální pruh pro vozidla, musí jej tato využít (nebo jak to je přesně definováno) - z toho vyplívá: pokud je někde (byť blbě) namalovaná cyklotrasa (na silnici), tak jí jako cyklista musím využít (nebo "páchat přestupek") - to je další věc která pánům z AutoMATu asi uniká... Takže blbě namalovanejma cyklostezkama vlastně pruděj všechny...
pradeda777
....jsou další zbraní ekofašistů, kterou používají ve svém zákeřném boji proti svobodě a demokracii.... 😒]
Hele, to už je normální nemoc, co předvádíš.
První potrefený ekofašista zakejhal...... 😁 😁 😁
Hochu, ty se jdi léčit. Vidíš fašisty úplně všude, i tam, kde fakt nejsou.
tarpcomsi
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
esacle
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Prazskycyklista
zřejmý boj o cyklopruhy pozoruji i mezi složkami magistrátu a jeho zřizenými organizecemi, neboť jak je v videa jasně patrné - neuklízí se. a když v něm jedu, mbuď píchnu nebo mám plnou držku prachu, takže se stává, že cyklista jede v jozdním pruhu pro auta, ten je čistý jak dětská ***ka.
nechapu to. chaoz, improvizace a amaterismus za zbytečný milióny. prostě k pláči.
CYKLOPRUHY v Praze v roce 2021
youtu.be/Rrt8pabZRko
nechapu to. chaoz, improvizace a amaterismus za zbytečný milióny. prostě k pláči.
CYKLOPRUHY v Praze v roce 2021
youtu.be/Rrt8pabZRko
lazar33
Upřímně, taky moc pro to malování cyklopruhů všude, kde to jen jde nemám moc pochopení. A to od té doby, co jsem si z https😐/www.cycology.cz/jizdni-kola/ koupil nové kolo jezdím na kole často. Vím ale jak se někteří řidiči vůči cyklistům chovají a snažím se co nejméně jezdit po rušných silnicích. Spíše preferuji klidnější boční uličky, pokud je to možné.
Proč se u nás pořád míchají dohromady cyklisté s auty, proč to není s chodci? Přeci střet cyklisty s autem je většinou fatální, ale s chodcem to samozřejmě nevylučuje zranění, ale je to bezpečnější, což dokazuje i minimum střetů cyklistů s neukázněnými chodci na cyklostezkách...
Tohle asi vypadá na nějaký zvláštní "tunel" vůbec nesouvisející s tím, co tomu řeknou řidiči i cyklisté... :no: