Elektromotorky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeElektrická revoluce od Harley-Davidson v testu: LiveWire je nová definice zábavy
49 komentářů
Othello
....letíme silou konstantního točivého momentu 116 Nm vstříc maximálce 177 km/h.
Toto tvrzení je samozřejmě nesmysl a popírá základní fyziku. Pár ťuků do kalkulačky ukáže, že těch 116 Nm nevydrží víc než k 6400 ot. - tedy do cca 75 km/h - a pak musí krouťák zákonitě prudce padat. Že to autor testu nepozná je jiná věc, ale fyziku fakt nejde ošidit ani elektromotorem.
Jinak souhlas s ostatníma že cenovka je fakt úlet
Toto tvrzení je samozřejmě nesmysl a popírá základní fyziku. Pár ťuků do kalkulačky ukáže, že těch 116 Nm nevydrží víc než k 6400 ot. - tedy do cca 75 km/h - a pak musí krouťák zákonitě prudce padat. Že to autor testu nepozná je jiná věc, ale fyziku fakt nejde ošidit ani elektromotorem.
Jinak souhlas s ostatníma že cenovka je fakt úlet
jj, v udávaných maximálních otáčkách 15.000 by musel mít přes 180kW.
Něco je tu špatně...ale fyzika to není. 😄
Edit😒br /> A jeětě pár palcovacích blbečků, co neumějí počítat.
Všichni, kdo mě nebo kolegovi výše za tento příspěvek dal palec dolů jsou pitchusové, protože dávají palec dolů jen a jen matematice a fyzice.
U subjektivních příspěvků je to šumák. Ale tady to smrdí slaboduchostí.
Vždycky, když něco takovýho vidím, jsem rád, že nejsem taky pitchus.
Tak co pitchuskové, přepčítáte to a odtajníte se?
Asi těžko.
Chytrej píše a počítá, blbej je schovanej a palcuje.
:-!
FOSTEK RULEZ!
Samozřejmě ale, že elektromotor konstantní krouťák má....čili prostě ty údaje nelze v naem vesmíru poskládat do sebe, aby to sedělo. Jsou to srance.
Něco je tu špatně...ale fyzika to není. 😄
Edit😒br /> A jeětě pár palcovacích blbečků, co neumějí počítat.
Všichni, kdo mě nebo kolegovi výše za tento příspěvek dal palec dolů jsou pitchusové, protože dávají palec dolů jen a jen matematice a fyzice.
U subjektivních příspěvků je to šumák. Ale tady to smrdí slaboduchostí.
Vždycky, když něco takovýho vidím, jsem rád, že nejsem taky pitchus.
Tak co pitchuskové, přepčítáte to a odtajníte se?
Asi těžko.
Chytrej píše a počítá, blbej je schovanej a palcuje.
:-!
FOSTEK RULEZ!
Samozřejmě ale, že elektromotor konstantní krouťák má....čili prostě ty údaje nelze v naem vesmíru poskládat do sebe, aby to sedělo. Jsou to srance.
Však čtyři palce dolů nejsou tak moc. Měl jsem strach že lidí co neumí počítat bude ještě daleko víc
Arese
Tak tato jednostopá absurdita je jen dalším zářným příkladem, jak špatný a nesmyslný nápad je pohánět elektromotorem nekolejové (resp. netrolejové) vozidlo. A v případě "zážitkového" a jednostopého stroje to ještě platí x10. A u takové značky, jako Harley už je něco takového naprostým šílenstvím. Nulový zvuk a vibrace je totiž to úplně poslední, co příznivci této značky chtějí a ocení! 😒] 😒] 😒] No a o zoufalém dojezdu, vysoké hmotnosti, směšné maximálce a ještě směšnější ceně snad ani nemá smysl hovořit. Nakonec prodejní čísla hovoří za vše. Bruselští ekoteroristé ale jistě zařídí, že v bohatých západoevropských zemích na tento nesmyslný stroj začnou nabízet tučné dotace, aby zachránili planetu, tak pak možná si to i koupí více dobře situovaných lidí, jako zajímavou, byť zcela nesmyslnou hračku, dotovanou z kapes všech občanů. 😒 😒 😒 :no:
Jediné, v čem nemáš pravdu je maximálka. To je asi to poslední, co lidé na HD řeší (samozřejmě v rámci nějakých mezí ale 177 by bylo až až ) ale se vším ostatním máš pravdu.
Svět je už pomaten a tupé mozky mínusářů zmanipulováni elektro masírkou nejsou schopni oponovat jinak než mínusem. Tak dáme shrnovačku, baterky a emise nám přinesly namísto čistého vzduchu jen podvody s výpočtem emisí a lidi přesedají z dieslových kombíků, které braly 5 litrů do benzinovo baterkových přehmotnělých SUV, které jezdí za hrůzu benzínu a ještě mají uhelný předkrm.
Ale aspoň neotravujou ovzduší ve městech. NOx, benzoapyreny...
My víme wole že se k novějšímu dieselu nedostaneš, protože na to prostě nemáš a tak tady kalíš vodu.
Taky víme že EV neemitují nic, že, vůbec nic, prostě zázrak, prostě perpetuum electro-mobile.
A píše se to benzpyreny wole.
Taky víme že EV neemitují nic, že, vůbec nic, prostě zázrak, prostě perpetuum electro-mobile.
A píše se to benzpyreny wole.
mrha
Běžný denní výlet motorkáře se svižnou jízdou a dopřávání akcelerace určitě přesáhne velmi často 100km. Tohle je pro seriózní ježdění zcela nepoužitelné.
I u běžné motorky Vás štve, že musíte při rychlé jízdě, kdy za to ze zatáček taháte, co to jde, třeba i každých 200km tankovat.
S tímhle?!??! Tohle je zoufalý pokus HD přežít...
I u běžné motorky Vás štve, že musíte při rychlé jízdě, kdy za to ze zatáček taháte, co to jde, třeba i každých 200km tankovat.
S tímhle?!??! Tohle je zoufalý pokus HD přežít...
Mě to připadá jako pokus zemřít.
Produkovýho manažera bych předhodil i s tou motorčičkou před Hells Angels v jejich nejlepším období.
Jinak hárlejisti jsou banda pozérů. Viz South Park. 😁
Produkovýho manažera bych předhodil i s tou motorčičkou před Hells Angels v jejich nejlepším období.
Jinak hárlejisti jsou banda pozérů. Viz South Park. 😁
CHerokee
Za ty peníze jsou 3 perfektní motorky. Všechny, ať už bude zaměření jakékoliv, ujedou na nádrž 2x tolik. Mimochodem, už zase rozjeli výrobu? Pokud vím, tak ji zastavili kvůli nezájmu...
WinDiesel
Vážně bikeři "motorkaří?
😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁
Auto CZ soutěží o nejblbější auto-moto výrok roku?
😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁
Auto CZ soutěží o nejblbější auto-moto výrok roku?
ToyoTom
Tohle je naprostý nesmysl. Novou (spalovací) motorku se stejnými parametry koupím za 150 tis. ojetou za 40. Jízda na elektrické motorce a s elektrickým autem má něco do sebe (obojí jsem zkusil), ale na cenu několikanásobných provozních nákladů to opravdu nestojí.
To sice ano. Ale s elektromotorkou můžeš - díky jisté benevolentnosti - do lesa, protože to zatím není tak rozšířené a lesníkům nedochází, že to je pořád motorové vozidlo. Ale zatím ti jenom zamává.
Do lesa by som s motorkou radšej neliezol, ak to nie je dovolené. Nejaký blázon tam natiahne drôt medzi stromy a človek je potom rád, keď nebude o hlavu kratší. Radšej jazdič podľa predpisov tam, kde je to legálne.
curwasportiva
Dojezd 150km to Harleyisti jiste oceni. Hlavne v US, kde na tom za den ujedou par set km s prstem v nose...
megacruiser
nějak zamaskuje, u motorky to nejde. S touto hmotností jsem motorku měl - stála tenkrát jen 12 tisíc a jezdila až 270. Výkon brutální i na tu hmotnost, tomuto Harykovi za míč by napráskala kdykoliv a s dokonalou zvukovou kulisou i adrenalinem úplně jinde. Na elektřinu dávají smysl lehké koloběžky do města nebo některé skůtry. Toto vůbec ne.
kari.laz
co se nám snaží tlačit do hlavy něco, co dostal nařízeno a nebo je to prostě jen další ekopošuk, co ale tím pádem pak nemá co dělat na serveru o autech a motorkách ale ať si jde kdydat ten hnůj na nějaký ekoserver. Takže to, co dělá jízdu na motorce zábavnou, tedy kompletní ovládání stroje, práce se spojkou, brzdy, motor.... a on nám opěvuje, že stačí jen točit heftem. A to má k zážitku stačit? Takový koncept mají tříleté děti na umělých hračkách a i ty děti tohle baví tak první týden deset minut denně. Autor nemá s motorkáře nic společného, pokud vychvaluje tohle a ještě nám cpe do hlavy, že si na to musíme všichni zvyknout , ze to tak prostě bude. Místo aby napsal pravdu, že tohle je pro pár hipsteru, co si na tom budou honit svou nagelovanou palici kdyloli sundají helmu.
Motorka není o tom, aby to řvalo, dělalo bordel a nutně se jezdilo jak magor. Ale o celém tom pocitu z jízdy, ze zážitků z emocí. Motor je jedna z emocí a vy sám cítíte, jak motor pracuje, jak se zvedají otáčky a motor nabírá na chuti. Ne že něco bzučí a jen s otáčkami motor vadne. Tohle nikdo nechce. Svést se na tom? No proč ne. Pak konstatovat, že tohle nikdo doma opravdu chtít nemůže a do města je stejne vhodnější skútr.
Motorka není o tom, aby to řvalo, dělalo bordel a nutně se jezdilo jak magor. Ale o celém tom pocitu z jízdy, ze zážitků z emocí. Motor je jedna z emocí a vy sám cítíte, jak motor pracuje, jak se zvedají otáčky a motor nabírá na chuti. Ne že něco bzučí a jen s otáčkami motor vadne. Tohle nikdo nechce. Svést se na tom? No proč ne. Pak konstatovat, že tohle nikdo doma opravdu chtít nemůže a do města je stejne vhodnější skútr.
Musíme si zvyknout, lední hokej se bude hrát na betóně, aby se zrušily chladící kompresory, biatlon bude mít namísto pušek světýlka a tenisák se bude recyklovat. A žrát budeme geneticky upravenou trávu, protože kráva prdí. Já jsem pro ekologii, ale skutečnou a která nepřinese krach. Ani ekonomové už neumí počítat, akcie strmě rostou firmě, která je už 3 roky ve ztrátě, ale přes koronu prodala pár hloupých her na mobil navíc.
kolik asi tak tohle nesmyslé ekošílenství v Evropě stijí? jestli to někdo dokáže vůbec kompletně vypočítat. A aký je přínos globální? 0,00XX%?
Proč se nenastaví rozuné limity emisí, nezatlačí se na dodržování limitů v praxi, tím myskím, že potkáte auto, co hulí ja hořící pneumatiky. Policie by tohle měla stavit a měřit na místě. Vymítit dejme tomu 5-10% těch "nejsmradlavějších" áut na silicích, tak to pomůže daleko více, než tyhle nesmysli a bude to stát minimum. Peníze by mohli použít na ochranu deětných pralesů, které mizí raketovou rychlostí a z globálního hlediska mají daleko větší smysl. Naučit, nebo přinutit africké a asijské země dbát na ekologii a požívat ekologické postupy. Výsadby rostlin, dřevin, vymyslet "dokonalé" zpracování plastů a vyčistit svět a moře od nich. Tlačit celý svět do "100%" recyklace "všeho" a meplýtvat zbytečně zdroji, jako vodou a jídlem. Ale ne, vyhodíme vše za nesmysly, jako jsou eletroauta, finančně zruinujeme Evropu, ekologie NULA, protože se jen vyrábí a vyrábí a staré vyhazují. Dokud de+menti budou existovat, tak se nic nezmění.
Proč se nenastaví rozuné limity emisí, nezatlačí se na dodržování limitů v praxi, tím myskím, že potkáte auto, co hulí ja hořící pneumatiky. Policie by tohle měla stavit a měřit na místě. Vymítit dejme tomu 5-10% těch "nejsmradlavějších" áut na silicích, tak to pomůže daleko více, než tyhle nesmysli a bude to stát minimum. Peníze by mohli použít na ochranu deětných pralesů, které mizí raketovou rychlostí a z globálního hlediska mají daleko větší smysl. Naučit, nebo přinutit africké a asijské země dbát na ekologii a požívat ekologické postupy. Výsadby rostlin, dřevin, vymyslet "dokonalé" zpracování plastů a vyčistit svět a moře od nich. Tlačit celý svět do "100%" recyklace "všeho" a meplýtvat zbytečně zdroji, jako vodou a jídlem. Ale ne, vyhodíme vše za nesmysly, jako jsou eletroauta, finančně zruinujeme Evropu, ekologie NULA, protože se jen vyrábí a vyrábí a staré vyhazují. Dokud de+menti budou existovat, tak se nic nezmění.
Blue Sun
je fakt naprostý nesmysl, a to i s přihlédnutím k "prémiovému" statutu H-D mezi motorkami. Jenže za tyhle peníze je elektrické auto s trojnásobným dojezdem a řádově vyšším komfortem. Na té mašině vcelku nemá co stát takové peníze.
To, že je to nesmysl souhlasím, ale kdo chce motorku, nekoupí si auto a pochybuji, že si někdo hází korunou, jestli motorku, nebo auto. A je jedno jestli se jedná o elektrické, nebo spalovací, prakticky i u spalovacího motoru má auto nájezd klidně 800-1200km a motorka 200-400 (+-). A i ceny motorek se už dnes běžně pohybují okolo půl milionu i více. Ale o tom to není, motorka převážně nikomu neslouží čistě jen jako nutnost na dopravu, dejme tomu do práce. Motorku má většina lidí i pro zábavu a výlety a hodně lidí "jen" pro tu zábavu.
Nejde o to, jestli se člověk rozhoduje mezi motorkou a autem, ale jde čistě o technické porovnání ceny. I kdybych vzal v úvahu (teoreticky) odolnější provedení baterie, protože není tak dobře chráněna jako v autě, pořád to není totéž co postavit prémiové auto s elektrickým pohonem. A to parametry pohonu odpovídají spíš tak nějakému plug-inu, ne čistému elektroautu.
spousta motorek stojí víc než běžné osobní auto, a hle - prodávají se.
kdo chce, ten to koupí, kdo ne, nekoupí, jednoduché. pochybuju, že běžný kupec bude mít tohle jako jedinou motorku. spíš to bude pěkná hračka, na svezení do města, na jednání atd.
v pátek odpoledne nikam nejedu jinak, než na motorce, místo otravného poskakování v ucpaném městě, ze kterého všichni prchají na víkend...
kdo chce, ten to koupí, kdo ne, nekoupí, jednoduché. pochybuju, že běžný kupec bude mít tohle jako jedinou motorku. spíš to bude pěkná hračka, na svezení do města, na jednání atd.
v pátek odpoledne nikam nejedu jinak, než na motorce, místo otravného poskakování v ucpaném městě, ze kterého všichni prchají na víkend...
Zase taková spousta jich není. Běžné auto dnes je kolem půlmiliónu a takovou částku zase za moc motorek nedáš.
Byl jsi někdy ve zmiňovaném HD?
Auta začínají dejme tomu na 230 tisících, a motorky /ne skutry, to nejsou motorky/ i ty nejlevnější odhaduju tak 150...
Auta začínají dejme tomu na 230 tisících, a motorky /ne skutry, to nejsou motorky/ i ty nejlevnější odhaduju tak 150...
Promiň, ale budeme fakt srovnávat "auta začínají od..." s motorkami vyšší kategorie? To je podřadné i na tebe.
A on snad nemluví o samotném základu? Co myslíš že pod 200 dneska koupíš? Pokud se tedy bavíme o něčem normálním a ne malorážky. I to FC Moto z Číny je kolem tech 150. Většina renomovaných výrobců už je nad 200. Cestovní enduro nad 300 a lepší enduro okolo 500. Celkem cenu maji naháči, tam například u Kawi se dají koupit okolo 230-250 slušný stroje
Ty jsi druhý takový honimír přes čísla, vy se hezky doplňujete, kluci...
Zase jsi se ztrapnil tak kopeš nožičkami?
Hele, děti, já nemůžu za to, že neumíte ani číst, ani pochopit psaný text. Tak se nesnažte pořád povyšovat na úroveň někoho, kdo je inteligenčně o deset úrovní nad vámi.
zajímavé je, že vždycky ventilovat podobné informace o své inteligenci mají převážně ti, kdo jí moc neoplývají.
Možná stačilo napsat, že ceny motorek neznáš.
Možná stačilo napsat, že ceny motorek neznáš.
Děkuji za kompliment :yes:
ale podstatou mého sdělení bylo, že nepoměr ceny auto a motorka je tady od pradávna, a motocykly stojí poměrně dost ve srovnání s auty. když se to tedy minimáně přepočítá na kilo šrotu/železa/whatever...
ale podstatou mého sdělení bylo, že nepoměr ceny auto a motorka je tady od pradávna, a motocykly stojí poměrně dost ve srovnání s auty. když se to tedy minimáně přepočítá na kilo šrotu/železa/whatever...
intofa
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
breasinop
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
rauterpdi
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
😉 😉 😉
Současné motorkáře to asi neosloví. Vidím tu naopak potenciál u zcela nových zákazníků, ale asi ne za tuhle cenu.
takze aj za mna je asi najvacsi problem cenovka.... za mna mladi ludia co by "novi" zakaztnici si uz v tejto cene asi kupia rovno nejake auto ... a zase "stari harlejaci" ti asi takyto elektrokusok nikdy neprekusnu cena necena ... takze to je tak... nijak nedobre... tento model bohuzial asi toho moc nenamuti ... pritom harley uz nema moc prachov na rozhadzovanie...
Kto nemá záujem v súčasnosti o motorky a náhodou ho upúta táto moderná kreácia, nech si radšej kúpi elektroskúter - pre istotu.
Mňa na motorkách baví hlavne vôňa benzínu, odlišnosť od áut... Nie je problém jazdenú kúpiť motorku s karburátormi a to je potom ešte len klasika 😊.
Ak chcete "Jen tak si tiše a v pohodě projíždět krajinou" - na trhu je veľa pomerne tichých motoriek, ktorých zvuk prehluší hluk vetra 😉.
Ináč ten dojazd je poriadne biedny. Chcel by som vidieť partiu, ktorá by čakala na kamoša každých 200 km cca 40 minút, navyše trasa by musela byť plánovaná do okolia nabíjačiek. Ako naschvál, na motorke je zábavné jazdiť do zapadnutých kútov krajiny, kde rýchlonabíjačku určite nenájdeme. Pri danej cene, je to len ako doplnok k napr Tesle pre nadšenca elektromobility.