Testy
Mazda666
takový chcípák a jak píšete Menší kufr, Omezená výbava a má to 4 hvězdy, to je směšný. Je to tu zaplacený koncernem, tfuj. Se nedivím, že se neprodávají jiná auta než od vw, když je všude samá masírka.
Emel
No řeknu ti to takhle - navigaci v Insignii jsem nepustil už třeba dva roky - i když funguje v rámci možností dobře a i když Insi neumí bezdrátové AA a musím pokaždé připojovat kabel.
Teď jsem jel s tátovou Audinou, starý mapový podklady nemaj obchvat Kolína, aktualizace zdarma není (snad se dá něco koupit za 3000), informace o provozu nula, policejní hlídky dtto... pro mě je to mrtvá disciplína a je fajn, že je navi v příplatcích.
Teď jsem jel s tátovou Audinou, starý mapový podklady nemaj obchvat Kolína, aktualizace zdarma není (snad se dá něco koupit za 3000), informace o provozu nula, policejní hlídky dtto... pro mě je to mrtvá disciplína a je fajn, že je navi v příplatcích.
topten
CNG: 0.26kc/kWh (4kc/kg)
nafta: 1.10 kc/kWh (10.95kc/litr)
benzin 1.45 kc/kWh (12.84kc/litr)
zvednete spotrebni dan na uroven benzinu, pak 1kg CNG bude drazsi o 18kc, a 1 litr nafty o 3kc (vse bez DPH), takze nejlevnejsi jezdeni bude na benzin
nafta: 1.10 kc/kWh (10.95kc/litr)
benzin 1.45 kc/kWh (12.84kc/litr)
zvednete spotrebni dan na uroven benzinu, pak 1kg CNG bude drazsi o 18kc, a 1 litr nafty o 3kc (vse bez DPH), takze nejlevnejsi jezdeni bude na benzin
ProchyToman
Netlacena stlacena skace kacena, do rybnika poslat tohodle hastrmana
AntiSkoda
Dráha, hnusná a nepohodlná nuda.. jak to někdo může kupovat ? Vždyť se to po 3letech rozpadne..
Mr.Murphy
hele já mám ve firmě dvě Octy na CNG, jedna už přes 200tkm, druhá teda jen 70tkm a s motorem a CNG jsem celkem řešil 0 (slovy NULA) problémů.... tak tady zas nešiřme úplné legendy....
Šimpanz
Ceníková cena je vysoká, ale pro cílovou skupinu dost nezajímavá. CNG kupují především firmy a firmy mají u Škodovky velké slevy, reálně bude pořizovací cena okolo 400tczk s DPH. Navíc to kupují firmy se specifickým provozem a často i s vlastní plničkou a tudíž se dostanou v ceně za km hluboko pod 1,1 Kč uváděnou ve Vašem článku, to je cena u veřejné plničky. Takže pro svou cílovku zaměřenou na minimalizaci TCO je to varianta, která de facto nemá relevantní konkurenci.
Ozzman
Já potvrzuji, co píšete, mám z motorů stejný dojem, 1.0EB společně s 1.0TCe řadím jako ty nejlepší malé R3 motory, ale spíše by mne zajímalo, že takto motorizovaná a vybavená Scala dostala 4 hvězdy z 5ti ? S čím je porovnávána a opravdu je to čtyřhvězdičkové auto (to zde dostávají běžně auta, která jsou skoro TOP ve svých třídách), které nabízí podprůměrnou dynamku za bratru 600 tisíc ?
Emel
Nemá navigaci... no a proč taky? Bezdrátové nabíjení + bezdrátové AndroidAuto, bez problémů fungující Waze - tohle je navigační řešení dneška, po nějakém Amudsenu neštěkne ani pes.
Đawson
Scala je dražší, a tohle je ještě nárust za CNG, bud rád že to škodovka ještě prodává, plynáky už moc koupit nejdou... za to palec nahoru.
Já musím upozornit, na ty neuvěřitelně hnusný kola... a vůbec, vzhledy litých kol jsou hodně prazvláštní
Já musím upozornit, na ty neuvěřitelně hnusný kola... a vůbec, vzhledy litých kol jsou hodně prazvláštní
Stanislav Kolman
Zdravím,
k tomu Ecoboostu: to byla spíš taková zajímavost a postřeh, kterého si člověk všiml při přesednutí z auta do auta. Protože nízko duněl opravdu hodně a nepříjemně, zatímco TSI vůbec... tomu se ale - aspoň v téhle CNG verzi - zase z nízkých otáček nechtělo a bylo nutné podřazovat. Jinak ale souhlasím s vámi, že je fordí tříválec ve vyšších otáčkách živější a celkově opravdu povedený... nejen na poměry tříválců.
S pozdravem,
Standa
k tomu Ecoboostu: to byla spíš taková zajímavost a postřeh, kterého si člověk všiml při přesednutí z auta do auta. Protože nízko duněl opravdu hodně a nepříjemně, zatímco TSI vůbec... tomu se ale - aspoň v téhle CNG verzi - zase z nízkých otáček nechtělo a bylo nutné podřazovat. Jinak ale souhlasím s vámi, že je fordí tříválec ve vyšších otáčkách živější a celkově opravdu povedený... nejen na poměry tříválců.
S pozdravem,
Standa
Ozzman
To je sice pravda, ale zase musíš mít data (to pořád každý nemá) a z mé vlastní zkušenosti GPS v autě má prostě silnější příjem, než mobil (vyzkoušena velká škála značek a cenových kategorií), navíc prostě u auta za 600 tisíc bych to tak nějak očekával (zvláště v době, kdy GPS modul můžeš mít v hodinkách a mobilech v ceně od 1000 Kč...), je to jako kdyby si tam měl infotainment, ale nemělo to ani rádio, jen songy přes Android auto.
Ozzman
No, když se podívám do katalogu, tak začíná na 400 tisících, za 470 mám 1.6TDI, když budu chtít nízkou spotřebu, či 1.5TSI 110kw ve výbavě 125let Škoda. Jinak samozřejmě Style 1.0 85kw. To je základ té CNG +/-. Ale proti gustu, mne spíše zarazil počet hvězd, s čím je tedy srovnáváno ? Někdy se to rovná Golfklasse (Csegmentu), někdy ne... zajímavé.
SKAY
moje zkušenost nádrže všechny ventily ato to nemelo ani 150tkm :no:
a při těch cenach je stejně lepší 110Kw diesel a Cng čerpaček je relativně málo....
a při těch cenach je stejně lepší 110Kw diesel a Cng čerpaček je relativně málo....
Ozzman
Vycházím z ceníkové ceny základního modelu, což je těsně pod hranicí 500 tisíc, vím, že novinářské vozy mívají někdy až nesmyslnou konfiguraci.
Pokud se podívám na ceny skladovek, dá se sehnat kolem 0,5M a jako konkurenta v ekonomice provozu vidím právě asi Corollu s 1.8HSD, která je trochu dražší (vycházím z cen skladovek, ceníkově začíná o 100t výše).
Pokud se podívám na ceny skladovek, dá se sehnat kolem 0,5M a jako konkurenta v ekonomice provozu vidím právě asi Corollu s 1.8HSD, která je trochu dražší (vycházím z cen skladovek, ceníkově začíná o 100t výše).
Mikesus
A jak zaparkuju, když jsou všude podzemní garáže?Takhle bych musel parkovat na ulici a to na 4 zóny, kde parkuju to vychází 36tis. rocne za každou zónu. Do města je to absolutní nesmysl.
To radši něco jiného, než takovou plynovou komoru.
To radši něco jiného, než takovou plynovou komoru.
Anonym
ráno 81 litrů za 802 Kč, to se to jezdí panečku a nemusíš mít motorek ze sekačky.
Kilásek za 1,40-1,80 a vyzývanej s 390 HP a full výbavou 😄
Kilásek za 1,40-1,80 a vyzývanej s 390 HP a full výbavou 😄
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mikesus
Corolla nemá navigaci v žádné výbavě, ani v té top za 900k. Camry jen v nejvyšší výbavě za 1M, v těch pod 1M priplacis 20k. Takže bych to tak hrozně neviděl. Ovšem dnes v době AA už to smysl skoro postrádá
Gagarin235
Applehnusy mě nezajímají. Řekněte mi jestli už funguje bezdrátové android auto.
Emel
:yes:
Myslím, že to je jako... třeba jako data v mobilu. Dokud to člověk nemá, tak mu to nijak neschází. Jak to ale okusí, tak není cesty zpět.
Myslím, že to je jako... třeba jako data v mobilu. Dokud to člověk nemá, tak mu to nijak neschází. Jak to ale okusí, tak není cesty zpět.
Emel
Budiž, někdo třeba nedá dopustit na CD přehrávač... a taky to ještě nějaké automobilky nabízí. Pro mě je to stejný příběh... svého času to bylo fajn, ale dneska už je to pasé. A taky je CD mechanika výrobně mnohem náročnější a dražší než USB / SD slot.
PS: bezdrátové AA + bezdrátové nabíjení - to není úplně levné řešení... a vůbec to není samozřejmost.
PS: bezdrátové AA + bezdrátové nabíjení - to není úplně levné řešení... a vůbec to není samozřejmost.
Emel
Zadávání adres u Škodovky fungovalo dobře přes hlasové ovládání... bez nějakého zaříkávání, prostě jsi normálně řekl adresu a ono to našlo.
Waze nebo google to samozřejmě umí taky, s tím bonusem, že mnohem lépe zvládají body zájmu typu firma, obchod, restaurace, sportovní zařízení... protože google. Tohle offline mapa nikdy pořádně umět nemůže, na to se to moc rychle mění.
Informace o provozu na klasických navi (libovolné značky) dle TA - to je parodie, občas to nehlásí nic, občas to hlásí problém, který už tam není. O optimálnosti objízdné trasy ani nemluvě. I v Německu. V tomhle je hlavní síla Waze, proto (a kvůli hlídkám+incidentům) Waze pouštím i na notoricky známých trasách... a v době letních uzávěrek to platí o to víc.
Waze nebo google to samozřejmě umí taky, s tím bonusem, že mnohem lépe zvládají body zájmu typu firma, obchod, restaurace, sportovní zařízení... protože google. Tohle offline mapa nikdy pořádně umět nemůže, na to se to moc rychle mění.
Informace o provozu na klasických navi (libovolné značky) dle TA - to je parodie, občas to nehlásí nic, občas to hlásí problém, který už tam není. O optimálnosti objízdné trasy ani nemluvě. I v Německu. V tomhle je hlavní síla Waze, proto (a kvůli hlídkám+incidentům) Waze pouštím i na notoricky známých trasách... a v době letních uzávěrek to platí o to víc.
Ozzman
Já zase navi občas pustím, spíše tedy navigaci na větší cíle, tzn vím že jedu na nějaké město v zahraničí, kde to neznám, konkrétní adresy pak řeším přes googlemaps, je to spolehlivější a vyslovene mne irituje to zadávat po ulicích a číslech, zvláště, když je to třeba v jinem formátu někde v zahraničí do auto navigace, ať už je to Ford, či Škoda (s těmi aktuálně jezdím). Musím říct, že k tomuto obcasnemu navigovani je to ok a tak nějak u Scaly za tyto peníze by to tam asi být mohlo. Moji rodiče by třeba zrcadlení nevyužili, jejich auto to narozdil od mého umí, ale jsou rádi za klasickou a vcelku přehlednou navi. P. S. A ty kolony, v ČR navi používám opravdu sporadicky a v zahraničí to kupodivu Fordi navi umí hlásit a objizdet dost spolehlivě.
fOE
Protoze ne kazdy jde s dobou, ma v telefonu waze, chce se nechat navigovat kdovijakou aplikaci treti strany atd. Ze je tam sice moderni trendy sledujici, ale taky cenove furt to levne a v necem kompromisni reseni zminuje ozzman spravne.
PS: moji rodice, cerstve v duchodu, by po klasicke navigavi stekli a hlasite. 😉
PS: moji rodice, cerstve v duchodu, by po klasicke navigavi stekli a hlasite. 😉
Mr.Murphy
já jsem navi v novém Supovi jen zapnul jestli tam jako je a neošidili mě a neomylně jezdím na waze přes Android Auto.... Vestavná navi je tam jen proto, abych trefil domů kdyby mi ukradli mobil.... 😉
twistedTSD
Tak zase nemůžeš čekat, že to bude stát jako 1.0 TSI a pojede jako 1.0 EB. Je to Scala pro šetřílky a na snižování emisí. Konkurence veškerá žádná, Corollu nekoupíš za cenu Scaly Style ani v holobytu s 1.2.
Jirass
No jo,podle tebe se škodovek prodá málo, lidem se to nutí, všichni jsou nespokojený a za tři roky se to rozpadne. Ty si fakt génius.
SKAY
A co ,,ušetří,, na palivu nasype do oprav CNG systému.
Zase není oproti základnímu benzínu tak drahá....
Zase není oproti základnímu benzínu tak drahá....
Stanislav Kolman
Tak přednosti motorizace 1.0 G-Tec/66 kW bych asi hledal jinde, než v dynamice. Nebo alespoň takhle jsem k tomu autu přistupoval. Klasická Scala u nás tehdy dostala čtyři hvězdičky. Teď tu byla plynovka a nemůžu říct, že by mě v nějakém ohledu vyloženě zklamala. Minimálně co do ekonomiky provozu a komfortu, hlavně to první je za mě u takového auta asi klíčové. Proto nakonec dostala čtyři hvězdičky.
Jasně, ceníková cen je vysoká, ale jak už jsem psal v textu, připlácí se tam za celou řadu věcí, bez kterých se člověk docela snadno obejde.
Jasně, ceníková cen je vysoká, ale jak už jsem psal v textu, připlácí se tam za celou řadu věcí, bez kterých se člověk docela snadno obejde.
Abych si to shrnul - auto o výkonu 66kw a 1.0 R3, na CNG se základní cenou těsně pod 0,5M ve třídě Golfu, která ani v testované výbavě za bratru nemalých 580 tisíc nemá ani navigaci, dynamiku horší, než levnější verze tohoto stejného modelu a stejně dostane 4 hvězdy z 5ti ?
Nic proti Scale, jezdil jsem silnější 1.0TSI, je to takový důstojnější nastupce Felicie, než Rapid, je trochu lépe udělána, i když jí zadní náprava bouchá, tak Rapid je o třídu horší a plastovější s dojmem starého Favoritu. I s tímto obyčejným litrem měla slušnou dynamiku, která vás odeveze na nákup a 1x-2x do roka k moři, nic proti, byť cena byla vyšší.
Tady je cena enormě vyšší, dynamika horší a ještě výbava prazvláštní.
Úsměvné je srovnání TSI s Ecoboostem.... není slyšet, ale nejede 😁 1.0 TSI, tedy to benzinivé jede jako nafta, je tiché, ale nemá moc smysl ho točit, pak se zázraky nedějí, ecoboost 1.0 R3 možná v nizkých otáčkách duní (poznáte, že je to R3), ale pak jede a ochotně leze do otáček, jenže to se do testu už nenapsalo 😉 Proč asi...
Nechci nikomu brát úsporu paliva s CNG, určitě je to super EKO (já jezdil jen starší O3 1.4CNG a bylo to mrtvé na spodek i proti tehdejší 1.2TSI), ale kdo chce šetřit, tak tohle je cenová Corolly 1.8HSD, která mimo město není nejrychlejším autem, ale pořád mi dává větší smysl... a teď do mne! 😁