Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Audi SQ7 a SQ8 dostanou motory V8 o výkonu 507 koní!

23 komentářů

Avatar - Ham.
Ham.
a) proč z toho děláte senzaci s vykřičníky, když se jedná o dávno prodávaný model mimo Evropu, kde se odjakživa SQ7/8 prodává s podladěným V8 benzínem.
b) proč Audi opouští diesel, který zatěžoval flotilové emise nějakými 200 g/km a nahradí jej modelem, který zatíží flotilové emise odhadem 300 g/km. Ta dieselová V8 byla ideál do SQ7 i SQ8. Skoro to dělá dojem, že tímto krokem chtějí zajistit aby se v Evropě SQ7/8 neprodávaly vůbec.
Avatar - iudex
iudex
Ham: presne. V poslednej dobe krokom Audi nerozumiem vôbec. V modeloch strednej triedy (S4, S5), kde sa vyslovene pýta benzín, dajú namiesto benzínu dízel. A vo veľkých a ťažkých SUV, kde sa ten dízel naopak vcelku hodí, ho nahradia benzínom. Skutočne nechápem a nenachádzam za týmito krokmi moc zmyslu. ;-\
Avatar - xxc
xxc
Lebo sa im to veľmi predávalo s dieselom a zvyšovalo flotilove emisie? Benzínových sa predá zlomok a nakoniec na tom "ušetria" 😄
Avatar - Alf1k
Alf1k
Edit::
Avatar - Markus1
Markus1
krokom audi nerozumie ani same audi..minule sme to tu rozoberali pod s8....priklad sq5...najprv diesel potom benzin a znova diesel....s4,5,6,7 v tychto modeloch nahradili benzin dieslom a teraz menia sq7,8 a nahradzuju diesel benzinom........bez ohladu na to ktora motorizacia je pri danom modely najlepsie je to celkom chaoticke.......ako som uz pisal minule nechapem prechod hlavne u s,4,5,6,7 ...boli to doteraz najlepsie mmotorizovane modely dannej rady ked clovek nepocita rs a teraz do nich daju diesel, clovek by este mozno cakal ze pojdu s cenou trochu dole ale oni neopak este stupaju
kesumb
Pokud vim, tak 3,0tdi s el kompresorem konci co nevidet taky...
Avatar - Machýrek
Machýrek
S4 a S5 na naftu je nesmysl. Ale SQ7/8 s benzinovou V8 mi v kontextu konkurence smysl dává. Jen za dnešek jsem potkal odhadem pět X5M a dvě MB G AMG. Tak proč ne v Audi? Jasně, prodeje těhle aut nejsou podle toho, co jsem zrovná já někde potkal na ulici 😉 I cena překvapila, čekal bych raketu 3,2 základ a s rozumnou výbavou někde kolem 3,6 mio.
Avatar - white label
white label
Pokud by zůstalo v nabídce i V8 TDI, bylo by to ideální.
topten
SQ7 TDI 435k ma 194g CO2/km, tedy pokuta za emise 9405E, tedy cca 250tis na nase
SQ7 TFSI 507k ma 278g CO2/km, tedy pokuta za emise 17385, tedy cca 450tis na nase.
ve skutecnosti ta pokuta bude o neco mensi, protoze tohle auto je tezky jako krava a tedy emisni limit je vetsi.
ale u auta, ktery bude v realu zacinat s cenou na nejakych 3M je pokuta pul mega za emise celkem bezpredmetna, jen vyjezdem z autosalonu ztraci na hodnote 1M
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Je to antiekologický krok
topten
kolik asi europoslancu a eurokomisaru, kteri emisni limity schvalovali (ne ze bych s tim vylozene nesouhlasil), bude jezdit takovym nebo podobnym autem s nasobkem emisi, ktery nutej nam plebsu ...
Avatar - kari.laz
kari.laz
Přesně tak, ještě bych pochopil, kdby pohony existovaly vedle sebe. Ať si každý vybere. V8 TDI se celkem prodávalo, tot se bude prodávat znatelně méně.
Avatar - white label
white label
A nemá V8 TDI problém plnit příští emisní limity? Jinak to nedává smysl v případě, že má tenhle V8 TFSI nahradit (v EU) V8 TDI, a ne ho jen doplnit.
ryccardo
Emisni limity jsou jen nastroj EU jak okrast automobilky. Je jasny ze u takovych aut jako sq7, kde je naprosto vyloucene dostat se na 4 litry, jde jen o to ziskat do EU kasicky nejaky prachy za vypalny.
Avatar - white label
white label
Ale v tomto článku se nic o opuštění dieselu nepíše..., je to napsáno tak, jako by měl V8 TFSI rozšířit nabídku motorizací.
Avatar - Ham.
Ham.
Máš pravdu, v německém ceníku jsou vedle sebe jak V8 TDI tak V8 TFSI (za stejnou cenu). Nějak jsem si pomotal informace, že V8 TDI končí v Touaregu a automaticky to vztáhl i na SQ7.
Ondrej.sveda30
No uprimne tento krok Audi vubec nechapu! Doma mame SQ8 a je to naprosto skvela kombinace luxusu,pohodli, vykonu a spotreby. Jinymi slovy, kdyz chce clovek cestovat X kilometru a relaxovat pri tom, jede si za cca 8-9l na 100... a pokud chce, muze to vzit i na okruh a tam se vyblbnout. Zni to zvlastne: ''2,4-tunove SUV s dieselovym V8 na okruhu'', ale ono to vazne funguje!! 😄 :yes: (viz.: SQ7 https😐/www.youtube.com/watch?…) ...kazdopadne SQ8 jsme vybrali prave kvuli tomu unikatnimu motoru. Elektricky kompresor + 2 turba. :yes: Benzinovy V8 mela zustat bud jen RS Q8 a nebo jako alternativa ke zminenemu dieselu. ;-\
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ondrej.sveda30
Nechapu?
Avatar - speedfred
speedfred
Takýchto exotov si musíš dať na hate list a ignorovať.
Avatar - Alf1k
Alf1k
Mě osobně to nějak extra nepřekvapuje, Audi tenhle kolotoč s motory předvádělo už s SQ5 a vidím to tak, že i když to vzali od konce resp. od nejnevhodnějšího modelu pro návrat benzínu (SUV) tak já osobně, kdyby bylo na výběr mezi benzínem a naftou tak stejně sáhnu po benzínu a nebudu nic řešit v téhle cenové. Ale to je můj pohled, někdo třeba nechce pořád tankovat, nebo já nevim co všechno každej máme jiné nároky. Ale samozřejmě, že by bylo nejlepší mít možnost volby o tom žádná Audi není Porsche.

Jinak si myslím, že to nelze brát takhle povrchně a myslet si, že lidé co plánují strategii automobilky komplexně od nákládů na emisní pokuty, přes náklady na vývoj motorů až po nevím co všechno, že jsou to automaticky hlupáci a zákazník letadlo. Zákazník to všechno zacáluje nedělám si iluze.

PS: Je to sice absolutně nevypovídající, ale kolik jsem potkal za měsíc RS Q8 v lépe fungujících a prosperujících krajinách, tak tolik jsem na cestách nepotkal SQ7 s dieslem asi ani za dobu její existence.
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
Nebudu se posmívat, však překlepů udělám za den taky fůru. Ale tenhle od pana Máry je vážně (nechtěně) skvělý: "Oba vozy dostaly brzdové kotouče s průměrem 40 mm,"
:yes:
Avatar - Beefcake
Beefcake
Ako vzdy este generator zvuku ? Ci to len k tdi ?