Elektromobily
Přihlásit pro přidání komentáře
DonVito
Kdybych vybíral SUV a měl problém s Teslou (typicky Němec..), tak toto bude zajímavá volba.
A pro ty co jezdí hodně přijde bezkonkurenční Plug-in hybrid RAV4 s elektrickým dojezdem 95km...
Zatím se nezdá být u nejúspěšnějších elektromobilů problémem image, dojezd, cena a podobné věci.
Spíš je to (jako v případě Citigo, RAV4, ale i Tesla) kapacita výroby.
A pro ty co jezdí hodně přijde bezkonkurenční Plug-in hybrid RAV4 s elektrickým dojezdem 95km...
Zatím se nezdá být u nejúspěšnějších elektromobilů problémem image, dojezd, cena a podobné věci.
Spíš je to (jako v případě Citigo, RAV4, ale i Tesla) kapacita výroby.
KANKUNEN
Zavedení spotřební daně
To si nemyslím. Spotřební daň je zavedena na věci, které jsou pro společnost špatné = alkohol, kouření. Toto má být lepší alternativa klasickému pohonu (byť je jasné, že není dokonalá ani zcela ekologická).
Spotřební daň by teď cenu zvýšila a snížila by konkurenceschopnost. Naopak to vypadá, že plošně v celém prostoru evropské unie bude zrušeno DPH na elektromobily.
Spotřební daň by teď cenu zvýšila a snížila by konkurenceschopnost. Naopak to vypadá, že plošně v celém prostoru evropské unie bude zrušeno DPH na elektromobily.
ProchyToman
Doba kdy spalovaci motory prestanou davat smysl se neblizi. Blizi se zlepseni elektrodojezdu, ale zatim je to 400km a cena 1,8mil. Ano, elektro auta se zlepsi, cena se pohne dolu. Nicmene, porad to nebude levnejsi nez benzin nebo nafta. Protoze “pane, vy ale usetrite pri nabijeni! Nekupte to! “ Takze normalni clovek si to nekoupi a zbejva jen volba z druhe ruky. To ovsem neni argument ze ta doba se blizi. Spalovaci motor bude davat smysl stale, dokud nebude dojezd pri beznem pouzivani elektra 700-800km abych nejen dojel pohodlne do prace ale mohl dojet i za hranice, a spolehnout se ze mi staci dobiti az v hotelu a pod.
VDC_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Othello
"..BMW Group je navíc jedním ze zakládajících členů evropské sítě nabíječek IONITY, u které budou moci majitelé iX3 nabíjet za nízký poplatek (například v Německu od 0,29 euro za kilowatthodinu)..."
0,29 Eur👋kWh ? Tak to je opravdu za babku !
0,29 Eur👋kWh ? Tak to je opravdu za babku !
Mig_35
Řidičské auto už se téměř nedá koupit s pohonem zadních kol. A oni pritahnou s elektrogazikem pro driftery😊
To bude driftmachine. Plný krútiak od nulových otáčok, okamžitá reakcia na "plyn", žiadna turbodiera, proste sen všetkých driftérov. 😁
Len tá ručka, len tá ručka tomu chýba. 😁
Asi to mají dobre vymyslene, protože ten prival vykonu na zadní kola bude vážně masivní.
Určite tam taký mod bude, rovnako ako na ID3.
Parametrům Tesly se nikdo příliš nepřibližuje.
To samé platí o ceně...
Zklamáním může být spíš absence 4x4.
Která se u podobných crossoverů očekává...
Mně by to nevadilo.
Každopádně doba, kdy přestanou dávat spalovací motory smysl se blíží.
Čekací doba na eCitigo je aktuálně rok... 😲
Jinak silně pochybuju, že cena Enyaqu bude o "skoro milion" nižší. Rozhodně ne ve verzích, které mají údajně nabídnout ty lepší parametry.
A co se týká technické nadřazenosti, ta u EV dle mého názoru nespočívá ani tak ve velikosti akumulátoru a špičkovém výkonu pohonu, ale v energetické hustotě akumulátoru a power managementu celé hnací soustavy. A tady si dovolím tvrdit, že eDrive 5. generace je na tom velice dobře. Usuzuji tak z dojezdu dle WLTP při "pouze" 80kWh akumulátoru i toho, jak nízký ten akumulátor je, když je zabudován do platformy standardní X3, aniž by došlo k omezení vnitřního prostoru.