Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Omlazený Hyundai i30 už se vyrábí ve všech verzích. Prohlédli jsme si je v Nošovicích

39 komentářů

Scarab
Za sebe jsem zvědav hlavně na test nové atmosféry 1.5 DPi a současně lituji, že se 1.5 T-GDI nenabízí i bez mildhybridního systému 😒
Taky by mne zajímalo jestli je možné (vzhledem ke zmiňované funkci "plachtění") alespoň tlačítkem vypnout funkci start-stop (jako u starší verze nebo u současného CEEDu) a nebo už to možné není.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
Tipo je pro tebe "nic moc"?! ;-\ Jel si v něm vůbec někdy? 😉
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - CountachSV
CountachSV
....jel. Strašnej low cost vehikl.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
korejci su obecne v technologiach uplne inde nez my v eu.... tak o 10 rokov pred nami... a japonska toyota ta ma aj 20 rokov naskok 😉 ...
Cenduro
Ha ha, a proč né hned 50 let.. .V čem je Korea konkrétně 10 let před Evropou ? Třeba plechovou nádrží? Nebo ještě něco jiného?
Avatar - palix
palix
"Cenduro" - Keď sa pozrieme mimo automobilového priemyslu... Kórea = Samsung, LG... Človek ani poriadne nevie čo všetko sa tam vyrába. EU má ešte na úrovni tak automobilový priemysel, ktorý si celkom výdatne ničíme... Možno ešte oblasti, ktoré bežný človek denne nestretne (riadiace systémy Siemens...).
Pred 20 rokmi boli kórejske autá... no také aké boli. Dnes? Kľudne si to kupujeme namiesto Škody, VW, japoncov... Nie preto, že je to lacné, ale preto, že to je za dobré peniaze, je to pekné, vybavené, porovnateľné vo všetkých smeroch s "našími" autami. O ďalších 20 rokov možno už budeme kupovať len produkty z Ázie -vlastne ak na to budeme mať peniaze.
Čo sa týka Hyundaia i30 - ak by sa ma dnes niekto spýtal, aké auto v nižšej strednej triede kúpiť, i30-ka by isto bola jednou z možností.
Cenduro
Nezlob se na mne, ale budu souhlasit tak napůl. Od Samsungu si klidně koupím tiskárnu (i když dnes už to patří pod HP) televizi, lednici, nechci telefon a DVD přehrávač taky stál za starou Belu. Ale pro korejské auto jsem ještě vůbec neuzrál, neboť nabyté zkušenosti mě odrazuji. Mám spoustu kamarádů, kteří svůj korejský vůz vynesou do nebe ale po svezení s nimi mi nezbývá než konstatovat, že jsou hluší, nevadí jim třískání na každém hrbu a v servisu klidně platí horentní sumy. Sedmiletá záruka není zadarmo, zákazník si ji pěkně připlatí při pravidelných ročních kontrolách.
Pohybuji se v oblasti ND na osobní auta, čili vidím ten desetiletý náskok... děkuji, nechci.
Avatar - palix
palix
Je pravda, že servis na Hyundai je mierne drahší, ale myslím si, že ich autá nie sú úplná katastrófa.
Mal som DVD rekorder od Samsungu a celkom sa mi nepáčil 😉. Takže tu súhlasím.

Ja som nakoniec namiesto Hyundai i30 kúpil Mazdu 3 (r.2017). S i30 by som bol asi tiež spokojný, ale vždy pri pohľade na Mazdu by som ľutoval, že som ju nekúpil.

Keby som vyberal auto dnes, i30 by bola vo výbere. Samozrejme by som si dal poradiť, prečo ho nebrať a prečo vziať radšej niečo iné. Dnešná Mazda 3 je cenovo na míle ďaleko od rozumne vybaveného i30. Pred 3 rokmi bola drahšia, ale nie oveľa. Vlastne dnes by som zrejme aj bol náročnejším zákazníkom v porovnaní s časom pred 3 rokmi. Vtedy som jazdil Astrou G, čo bolo pomerne staré, jednoduché, úplne obyčajné auto. Nové autá, ktoré som vtedy skúšal jazdili podstatne lepšie (Focus, i30, Civic, Mazda 3).
Moji kolegovia, ktorí majú Hyundai sa veľmi nesťažujú. Samozrejme predtým mali vždy horšie auto - príklad Felícia - Hyundai i20 , Accent - i30 1. generácie... Myslím si, že to novšie auto je pre nich oveľa lepšie ako staré. Potom to posúdenie áut nie je často celkom objektívne.
Vojtech1._Dohnal
Za mně velký :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Důvod?
Avatar - zaplosak
zaplosak
žádný ale velký :no: ... 😄
Cenduro
Je to fakt škaredé
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Za vnější design dávám 2+, možná snad i 1-. Určitě vůz vypadá mnohem moderněji. U mě možná více boduje i klasická linie. Přesto tu drobné výtky mám. Zepředu se podoba dost přiblížila Focusu, což není úplně optimální. Zezadu fake-lauf vypadá hodně lacině, aspoň že na N-line je klasický lauf. Co mi ale na designu vadí nejvíc, je množství neúčelných fakeových zaslepených otvorů. Bohužel ovšem opět trend doby...

V interiéru je to horší. Přesně tyhle plácačky trčící uprostřed mám velmi nerad. Z druhé strany zůstalo podstatné tlačítkové ovládání funkcí. Takže zatímco interiér Octavie vypadá excelentně, ale z praktického hlediska je to hrůzoděs, u FL i30 mi to přijde trochu opačný případ.

Celkově ale určitě za mě Hyundai nešlápl vedle. Ano, celkově zkrátka dobré :yes:
Avatar - palix
palix
Osobne sa mi páči vždy o trochu viac Kia Ceed (v detailoch). Z môjho pohľadu sa oplatí chvíľu počkať, kým dorazí na trh Ceed. Potvrdilo sa mi to u 2. , 3. generácie. Samozrejme aj i30 je veľmi pekné auto.
ptr078
Tak ceed je na trhu kratsie, takze fl bude mozno koncom buduceho roka.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
jak sa mi ten cumak nepacil pred faceliftom tak toto je uz razom akoby "uplne ine auto" ..... ale aj tak tvrdim ze ceed je nadalej z tychto korejskych dvojiciek opat tym krajsim a za mna aj lepsim kuskom :yes:
Jezdec667
Asi máš rád obloučky. Já spíš ostřejší výraz, takže u mne vede i30.
Avatar - zaplosak
zaplosak
Hyundai červenou prostě umí 😉
Avatar - CountachSV
CountachSV
:yes: ten předek příjemně překvapil, decentním způsobem se přihlásil k asijskému původu a já v tom celkovém "zplastičnění" vidím trochu Mazdy. Palubce by dle mě prospělo mírné zjednodušení, celkově to ale špatně nevypadá.
Avatar - iudex
iudex
Ak by som teraz kupoval rodinné auto, kde by prioritu hrala hodnota za peniaze, tak by som na prvom mieste pozeral práve po i30 kombi. Verzia N-line (vyzerá o triedu lepšie ako základ), motor 1,5TGDi (118 kW už by mohlo aj slušne ísť), manuál. Za cenu tesne nad 500t mám slušne vybavené, dobre vyzerajúce a výkonné kombi.
Bez ohľadu na cenu by mojím favoritom bol nový Leon kombi s 2,0TSI (ktorý ešte nie je v ponuke), ale obávam sa, že tá cena bude už dosť nepríjemná.
EDIT: tak som skúsil cvične nakonfigurovať i30 kombi. N-line ešte nie je v konfigurátore, tak som dal výbavu Smart (full LED, vyhrievané sedadlá i volant, parkovacia kamera, dvojzónová autoklíma, wireless charging, 8" infotainment), pridal 17" disky a metalízu a výsledná cena je 521890 Kč (bez zľavy). Slušná cena za dané kombo.
Avatar - zaplosak
zaplosak
A ještě si vemte že hyundai se dá hodně nasmlouvat, když píšete cenu 521 - vidím to na 450...
Jezdec667
Ano, u novinky a akce do výroby se dá smluvit jedna tisícovka.
Avatar - iudex
iudex
Neviem ako pri i30, ale pri sesterskom Ceede som dostal 11%.
Jezdec667
Ceed je taky o čtyřicet tisíc dražší, takže je kam slevit. Hyundai má 40 tisíc slevy už v ceníku, a to je možná ta samá sleva, co jsi dostal na ceed.
Mino 1
Na Slovensku ma Ceed cenove zvyhodnenie uz v cenniku od 1200 do 2000 eur podla verzie.
Avatar - iudex
iudex
To bola zľava nad rámec tej automatickej zľavy v cenníku (tuším 1300 či 1500 eur).
PowerHouse
Za milďasa připlatíte jenom 20 000 Kč.

Cenově to konkuruje i Fabii, tedy pokud nechcete u Fabie ten motor 1,0 MPI.
cudzinec11
ze adaptivny tempomat je len v najvyssej vybave a s automatom. Kto chce tento prvok do H/K veru nepojde. Inak je to velmi zaujimave...
Avatar - iudex
iudex
Nemyslím, že by akurát tento prvok ovplyvnil rozhodnutie jediného človeka. Mňa osobne adaptívny tempomat rozčuľuje, aj v najmenej citlivom nastavení reaguje prehnane úzkostlivo. Za tento prvok by som si nepriplatil ani cent. Žiaľ mám ho v aute sériovo.
ptr078
Tak korejci to bohuzial hadzu obycajne do jedneho paketu a nemozes si povyberat. Tusim u kii je to safety pack, a mne by z toho stacil iba sledovac mrtveho uhla
cudzinec11
vsak mozes zapnut aj klasicky tempomat, ale hlavne na dlhe cesty by som adaptivny bral vsetkymi desiatimi...
Avatar - palix
palix
Je to vecou zvyku. Kto nemá tempomat vôbec, ten by bral aj klasický jednoduchý tempomat. Kto si už zvykol, chcel by adaptívny. V každom prípade ak má auto manuál, tak pre adaptívny tempomat je to určité obmedzenie.
Avatar - iudex
iudex
Ja mám v jednom aute obyčajný a v druhom adaptívny a mám radšej obyčajný. Okrem toho čo som písal, že aj pri najmenšom odstupe reaguje príliš panicky pri priblížení sa k autu vpredu a ten odstup je zbytočne veľký (vošlo by tam ešte jedno auto a v BA sa aj často napchá) je tu aj určitý bezpečnostný aspekt, teda človek má tendenciu spoliehať sa na schopnosť toho adaptívu reagovať a dobrzdiť a podvedome sa menej venuje riadeniu. Ja viem, aj tak by sa vodič mal plne venovať premávke, ale ono je to do istej miery návykové a potom paradoxne to namiesto väčšej bezpečnosti môže byť naopak.
Avatar - palix
palix
Niekde som raz čítal, že všetky asistenčné systémy a vymoženosti moderných áut vedú nakoniec často k tomu, že vodič sa na to spolieha a je menej sústredený. Takže nakoniec to je celkom na škodu mať v aute plno asistencie.
Na mojom aute toho nie je prehnane veľa a viacmenej sa to ani nikdy neaktivovalo, pretože sa snažím jazdiť tak ako keby bo tam nebolo.
Meky
Servíroval som 7 rokov Hyundai a servis bol lacnejší ako na Octaviu!

A na rozdiel od octavie som mimo servisných prehliadok nič neplatil - lebo sa nič nepokazilo.
Avatar - SKAY
SKAY
Dej čisla.
Avatar - palix
palix
Hovorí sa, že "Japonec" má drahý servis. Kolega má Hyundai i20 ja Mazdu 3. Servis je porovnateľne drahý - servisné prehlaidky s povinnými úkonmi v značkovom servise. Vlastne u i20 je drahší, lebo je to o triedu menšie auto. Na druhej strane, keď sa to nekazí 😉.