"„U klimatizace Climatronic v novém modelu Leon si může svou vlastní komfortní teplotu, kterou doporučujeme 22 °C, nastavit nejen řidič, ale také spolucestující vpředu i vzadu,“ vysvětluje Eva Villarová, konstruktérka klimatizačních systémů ve společnosti Seat." - vonku 35 a ja si dám klímu na 22... Fasa nápad. Hurá na maródku!
Dovolím si oponovať. Aj ak sadáš do vyhriateho auta, dať klímu o viac ako 10°C dole je už trochu hazard zo zdravím. Skoro nikto nechladí interiér pomaly, ale snaží sa stiahnuť teplotu čo najrýchlejšie. A tiež nepredpokladám, že kto má v aute 22 stupňov, tak si desať minút pred odstavením auta teplotu zvýši na hodnotu bližšiu k tým napr. 35 stupňom vonku. Takže ak vystúpiš z vychladeného auta do podobnej horúčavy, tvoj organizmus schytá riadnu facku.
Píšeš o dlhej trase, ale tá pani konštruktérka odporúča 22°C všeobecne. To je samozrejme blbosť.
Ok. Počítal jsem s tím, že člověk má rozum a chladí postupně. Já to tak dělám a snížim si teplotu na 22 klidně i v 45 stupních, když se pohybuju v létě v Itálii. A nikdy jsme neměl problém. 10 minut před cílem vypnout klidu, ona se aspoň vysuší a 5 minut otevřená okna na provetrani.
Nicméně všeobecně říkat, že to tak má být nastaveno, nebo naopak všeobecně říkat že to tak být nastaveno nema, jsou prostě nesmysly. Člověk musí i u tohoto přemýšlet.
Píšeš o dlhej trase, ale tá pani konštruktérka odporúča 22°C všeobecne. To je samozrejme blbosť.
Nicméně všeobecně říkat, že to tak má být nastaveno, nebo naopak všeobecně říkat že to tak být nastaveno nema, jsou prostě nesmysly. Člověk musí i u tohoto přemýšlet.