Novinky
Zpět na článek
Nové Porsche 911 Targa je tady! Další karosářská verze otevře střechu za 19 sekund
34 komentářů
Anonym
Jaký špekulace? Jsem napsal, že se mi líbí ale chtělo by to powertrain z Turba S, o kterém uvažuju. Ale jako Targa by se mi líbilo víc.
Ostatní k tomu napslali své názory a dokonce i zkušenosti, popř zajímavé odkazy.
Celé dokupy se tomu říká diskuse.
Tím, kdo jí nejméně obohatil, jsi ty. Jako vždy, když se zapojíš.
Ostatní k tomu napslali své názory a dokonce i zkušenosti, popř zajímavé odkazy.
Celé dokupy se tomu říká diskuse.
Tím, kdo jí nejméně obohatil, jsi ty. Jako vždy, když se zapojíš.
Anonym
Jj, beru tvůj názor.
Ale já mám targu rád, kdysi jsem měl s jednou ze sedmdesátek malou epizodku.
Ale trvám na své konfiguraci...Targa Turbo S. 😄
Obecně mám rád kabria a roadstery.
Ale já mám targu rád, kdysi jsem měl s jednou ze sedmdesátek malou epizodku.
Ale trvám na své konfiguraci...Targa Turbo S. 😄
Obecně mám rád kabria a roadstery.
white label
Sorry, lehká šikmooká proVOKačka, ale to nebyla reakce na tebe... 😉
Pro představu, 911 Targa je o 110 kg těžší, než kupé, a o 40 kg těžší, než Cabrio, přičemž jen samotné (povinné) awd jí přidává 50 kg navíc proti rwd, takže proti kupé s rwd už je to 160 kg a proti kabriu s rwd 90 kg. A těch +110 kg (proti kupé s awd) je logicky spíš/hlavně vzadu, což při koncepci s motorem vzadu není zrovna vhodné pro optimální rozložení hmotnosti, což bude zřejmě jeden z podstatných důvodů nutnosti awd pro Targu, protože těch +50 kg awd je zase pro změnu spíš/hlavně vpředu.
Ono už 911 kupé s rwd a prázdnou nádrží (vpředu) může mít problém s lehkým předkem, a to nemá další (kromě motoru) skleněné "závaží" vzadu.
Pro představu, 911 Targa je o 110 kg těžší, než kupé, a o 40 kg těžší, než Cabrio, přičemž jen samotné (povinné) awd jí přidává 50 kg navíc proti rwd, takže proti kupé s rwd už je to 160 kg a proti kabriu s rwd 90 kg. A těch +110 kg (proti kupé s awd) je logicky spíš/hlavně vzadu, což při koncepci s motorem vzadu není zrovna vhodné pro optimální rozložení hmotnosti, což bude zřejmě jeden z podstatných důvodů nutnosti awd pro Targu, protože těch +50 kg awd je zase pro změnu spíš/hlavně vpředu.
Ono už 911 kupé s rwd a prázdnou nádrží (vpředu) může mít problém s lehkým předkem, a to nemá další (kromě motoru) skleněné "závaží" vzadu.
Vasut1974
Kliknu na to protoze ctu Speedster a vona je tam Mazda ??
co todle je za clickbait 😄
co todle je za clickbait 😄
Vasut1974
Vyzkouseno v lehce obstarozni 986ce a jako je to urcite zabava - to ne ze ne.
white label
https😐/www.autoweb.cz/…a-speedsteru.jpg
A ještě ušetříš za připojištění čelního skla.
A ještě ušetříš za připojištění čelního skla.
white label
Obecně určitě ne, ale právě v tomto konkrétním případě to není tak jasné, jak to vypadá jen od pohledu.
Mig_35
Doporučuju reálně vyzkoušet. Bez střechy jezdím od 14 stupňů nahoru bez sebemenšího diskomfortu.
Mig_35
ono se taky říká, že kdo chce sportovní kabrio od Porsche, ten si koupí Boxster.
Mig_35
nejel jsem s tím, takže ti nebudu oponovat, každopádně z mých zkušeností je největší problém s výškou čelního skla, Z4 byla nepoužitelná už od 60 km/h /a přijde mi, že má podobně vysoké čelní skl👋 zatímco ve čtyřce můžu jet úplně v pohodě 180 a vítr cítím právě tak akorát příjemně...
myslel jsem že mluvíš o tom, jak je pro sportovní jízdu kabrio vhodné, resp. vhodnější než Targa.
myslel jsem že mluvíš o tom, jak je pro sportovní jízdu kabrio vhodné, resp. vhodnější než Targa.
white label
Pro mě jsou na retro odkazující g. 911 g. 993 a starší. A vedle nich by naživo 992 vypadala hodně otekle, tedy se značný "přírůstkem".
A viděl jsem naživo vedle sebe CS 991.2 a 992 a byl jsem hodně překvapený o kolik se 911 zvětšila během jediné generace, a to 991 logicky patří k těm větším 911kám.
Mimochodem, když se Franka Steffen-Wallsera (viceprezident pro modelové řady Porsche 911 a 71😄 zeptali, jakým směrem by se měla nová generace Porsche 911 vydat, pokud by to bylo čistě na jeho rozhodnutí: „Možná bych ji udělal trochu sportovnější než je současná (generace) 992. A pokud bych si mohl něco přát, tak možná i menší“. 😉
A viděl jsem naživo vedle sebe CS 991.2 a 992 a byl jsem hodně překvapený o kolik se 911 zvětšila během jediné generace, a to 991 logicky patří k těm větším 911kám.
Mimochodem, když se Franka Steffen-Wallsera (viceprezident pro modelové řady Porsche 911 a 71😄 zeptali, jakým směrem by se měla nová generace Porsche 911 vydat, pokud by to bylo čistě na jeho rozhodnutí: „Možná bych ji udělal trochu sportovnější než je současná (generace) 992. A pokud bych si mohl něco přát, tak možná i menší“. 😉
white label
Znát je to určitě, napsal jsem přece jasně: "...proti kabriu je tu pouze výhoda toho pevného střešního rámu..."
Takže píšeš v podstatě to samé, jen trochu jinak.
Určitě to řešili a snažili se to minimalizovat, ale přesto nejsem (a zdaleka nejen já) s výsledkem (zvlášť na poměry u Porsche obvyklé) spokojený. Není vůbec snadné vyřešit ani to, aby se to položené velké zadní sklo při opravdu sportovní jízdě ani nehlo a případně si "nevrzlo".
Takže píšeš v podstatě to samé, jen trochu jinak.
Určitě to řešili a snažili se to minimalizovat, ale přesto nejsem (a zdaleka nejen já) s výsledkem (zvlášť na poměry u Porsche obvyklé) spokojený. Není vůbec snadné vyřešit ani to, aby se to položené velké zadní sklo při opravdu sportovní jízdě ani nehlo a případně si "nevrzlo".
webpaja
No torzní tuhost musí být díky rámu z B sloupků u Targy jednoznačně větší než u kabria. S prouděním vzduchu souhlasím, nicméně si myslím, že kluci v Porsche turbulence, resp jejich minimalizaci řešili.
Stejně tak je pravda, že při panoramě máš vlastně tangu z kupé.
Stejně tak je pravda, že při panoramě máš vlastně tangu z kupé.
white label
Měl bys více výkonu v něčem co se ti víc líbí, ale na úkor "sportu".
R8 spider je hodně jiný příběh, než 911 Targa.
P.S. Macan je ještě relativně v pohodě, větší, vyšší a těžší Cayenne je podstatně víc "anti Porsche".
R8 spider je hodně jiný příběh, než 911 Targa.
P.S. Macan je ještě relativně v pohodě, větší, vyšší a těžší Cayenne je podstatně víc "anti Porsche".
Anonym
jj. Víc kontaktu s pohybem, okolím a strojem. :yes:
Že máš bosou hlavu, za to ti nemůže žádnej výrobce aut. 😄
Že máš bosou hlavu, za to ti nemůže žádnej výrobce aut. 😄
white label
Kabrio s windshottem je na jízdu příjemnější, než tahle Targa bez střechy. Jednak v té Tarze nikdy nebudeš mít takový pocit otevřeného auta, jako u kabria a hlavně u Targy nemá ten vzduch z kabiny kam uniknout, přičemž máš za sebou velkou skleněnou kapsu, kterou vzduch naplní a všelijak v ní "rotuje" a dělá u toho neplechu. V podstatě máš za sebou takový skleněný brzdný padák, nebo sběrač vzduchu.
A s tou tuhostí to u tohoto řešení Targy taky není žádná sláva, proti kabriu je tu pouze výhoda toho pevného střešního rámu, ale tím to prakticky končí. Celé to, sice krásné, ale velké a těžké! zadní prosklení není! napevno (je tam prakticky pouze "položené", ale zvedá se (elektricky) proto, aby člověk nemusel manuálně sundávat střešní panel. https😐/ca-times.brightspotcdn.com/…473!/quality/90/?…
Přitom si dnes stačí zaškrtnout u kupé panoramatickou střechu a za zlomek ceny má lepší řešení díry ve střeše, podobné této podobě 911 Targa.
https😐/t911.wpengine.com/…he-997-Targa.jpg
Taky je proto je panoramatická střecha u kupé tak oblíbeným příplatkem (jezdí jich čím dál víc). Výhody kupé zůstávají a k němu je možnost mít díru v prosklené střeše.
https😐/www.auto-salon-singen.de/…00x1200_crop.jpg
A s tou tuhostí to u tohoto řešení Targy taky není žádná sláva, proti kabriu je tu pouze výhoda toho pevného střešního rámu, ale tím to prakticky končí. Celé to, sice krásné, ale velké a těžké! zadní prosklení není! napevno (je tam prakticky pouze "položené", ale zvedá se (elektricky) proto, aby člověk nemusel manuálně sundávat střešní panel. https😐/ca-times.brightspotcdn.com/…473!/quality/90/?…
Přitom si dnes stačí zaškrtnout u kupé panoramatickou střechu a za zlomek ceny má lepší řešení díry ve střeše, podobné této podobě 911 Targa.
https😐/t911.wpengine.com/…he-997-Targa.jpg
Taky je proto je panoramatická střecha u kupé tak oblíbeným příplatkem (jezdí jich čím dál víc). Výhody kupé zůstávají a k němu je možnost mít díru v prosklené střeše.
https😐/www.auto-salon-singen.de/…00x1200_crop.jpg
Vasut1974
Nejak te 992ce zacinam prichazety na chut a z pocitu obtloustleho GT se do dostava do zajimave verze 911.
Targa je proste zajimava a "jina" - a to i presto ze auto bez strechy je uplna blbost - bud zima, nebo vitr, nebo spalena hlava ....
Targa je proste zajimava a "jina" - a to i presto ze auto bez strechy je uplna blbost - bud zima, nebo vitr, nebo spalena hlava ....
Anonym
Mě de o výkon, ale taky chci, aby se mi to líbilo. KdyBY existovala Targa Turbo S, a já se rozhodl pro 911, byla by to prostě moje volba.
Stejně nebude.
A R8 Spyder rulez. 😊 lepší poměr cena/zboží. POrsche je lepší brand, ale pomalu ztrácí taky lesk s Macanama atd.
Stejně nebude.
A R8 Spyder rulez. 😊 lepší poměr cena/zboží. POrsche je lepší brand, ale pomalu ztrácí taky lesk s Macanama atd.
Mig_35
Proč je to horší než cabrio? Podle mého má cabrio daleko víc výztuh, víc se kroutí, Targa má prostě jenom zajížděcí střechu, v podstatě je to vylepšené střešní okno😊
Jinak, ačkoliv mi zkušenost chybí, do Targy musí foukat úplně minimálně...
Jinak, ačkoliv mi zkušenost chybí, do Targy musí foukat úplně minimálně...
white label
Chápu, ale zrovna tahle verze Targy je nejméně vhodná pro sportovní auto, kde ti jde primárně o velký/co největší výkon (v rámci řady 911). 911 Targa je určitě pěknější, než kabrio, ale jízdně (jako auto bez střechy) dává menší smysl, než kabrio. Se střechou je to jízdně horší, než kupé, bez střechy horší než kabrio. Docela velká daň za vzhled (a vlastně i vyšší cenu).
Anonym
No mě se líbí Targa a Cabrio moc ne s tou boulí a nechci jít s výkonem pokud možno moc dolů proti současnému autu. Ať máš jakékoliv auto, chceš silnější nebo aspoň podobně výkonné. Teda bavíme se o sporťákách.
white label
Právě jízda s Targou (991) byla zklamáním, za mě horší, než kabrio. Což je v rozporu se vzhledem.
white label
A jel si s Targou 991? Obě verze sice 4x4 v základu, ale Targa + Turbo S mi jízdně dohromady moc smysl nedává, líbí/nelíbí je ale jiná věc.
white label
Zatím se designově celkově nejvíc povedlo Turbo(S), ale to má pevné křídlo a hlavně 4x4 povinně, stejně jako Targa.
Nikde netvrdím, že 992 vypadá špatně, jen ta její "boubelatost" je všechno možné, jen ne retro. Naopak ty retro prvky, které se na 992 objevily mají za úkol částečně odvést pozornost od jejího novodobého "přírůstku".
Nikde netvrdím, že 992 vypadá špatně, jen ta její "boubelatost" je všechno možné, jen ne retro. Naopak ty retro prvky, které se na 992 objevily mají za úkol částečně odvést pozornost od jejího novodobého "přírůstku".
LandHodor
S kombinaci 911 Targa a Turbo te potesi pouze RUF s Targa Florio zatim ve verzi 991 https😐/topdrives.club/upgraded-vehicles?grade-s=1&prize=all&level=10%3B100&acceleration=1%3B50&grip=40%3B110&year=1930%3B2020&country=0&manufacturer=ruf&fuel_type=0&seats_count=1%3B9&sort_by=level&sortorder=desc (sory musel sem: reklama na best autickarskou mobilni hru Top Drives)
webpaja
Tak mě se tedy 992 líbí, rozměry a hmotnost jsou větší jen o málo. Standardní 991 se mi až tak nelíbila. GTS, GT3 jsou jiný kafe samosebou.
992 je pohledná ve všech dosud představených variantách 😉 :yes:
992 je pohledná ve všech dosud představených variantách 😉 :yes:
Dinar
Mně se obecně vždycky verze cabrio nebo targa moc líbily a líbí, na obrázku, resp. jako designérský počin. Ježdění v nich ale moc ne, furt tam fouká, slunce pálí na hlavu, smrady z okolí... 😁 A při svižnější jízdě je vždycky poznat, že kupé je kupé, prostě střecha, klima a lepší jízdní vlastnosti. Ale uznávám, že vizuelně je nová 911 targa žrádlo. 😉
white label
Vzhledově atraktivní je a sundávání střechy bude ideální divadýlko někde na Pařížské apod., ale jinak je to ta poslední karosářská verze 911 o které bych reálně uvažoval. V případě 911 jednoznačně kupé rulez.
A "taková boubelatá" (a nejen opticky) je celá g. 992, akorát zrovna ta její boubelatost úplně retro není. Tady je nejvíc retro ten stříbrný střešní rám, který bude u GTS opět sériově v černé (tady za příplatek).
A "taková boubelatá" (a nejen opticky) je celá g. 992, akorát zrovna ta její boubelatost úplně retro není. Tady je nejvíc retro ten stříbrný střešní rám, který bude u GTS opět sériově v černé (tady za příplatek).
Chtělo by to v ideálním případě Targu Turbo S pro fosteka.