Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nový Seat Leon odhaluje české ceny. V základu je dražší než Golf

58 komentářů

Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Žádná sláva a proti Slovensku chybí slabší 1.0 TSI. Snad budou reálné ceny jinde, předchozí Leon byl za ceníkové ceny taky neprodejný. Potěší autoklima, Octavii za dotykovou manuální :no: :no: :no: .
Avatar - wakantanka
wakantanka
Za 16 tis. € tomu chýba jedna vec : MOTOR ! 😊😊😊
Sorry ale nedalo mi. 😊
Avatar - zaplosak
zaplosak
nevidím žádná tlačítka - to bude na prd... 😉
Contradark
Za mě mnohem hezčí než Golf. Líbí se mi, že přední okna nemají ten divný malý trojůhelník u zrcátek, líbí se mi interiér, který je proti Golfu prostě hezčí (hlavně obrazovka multimediálního systému je elegantněji umístěna - v Golfu je tak nějak divně naroubovaná ke kapličce přístrojů a při pohledu z boku vypadá upravdu nepěkně), líbí se mi taky více, mnohem více zepředu.
Nemyslel jsem, že to někdy o Leonu napíšu. A to jsem vlastníkem Golfu VII.
Avatar - Anonym
Anonym
Zvykat si nemusí. Nové Audi A3 má poměrně dost fyzických tlačítek včetně samostatného panelu klimatizace. Holt tlačítka jsou dražší než displej, takže je dostane jen ten, kdo si u koncernu VW připlatí za nějaký dražší model.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mne sa uz aj sucasny leon pacil viac ako golf VII ... ale tentokrat je ten dojem este vyraznejsi v prospech leonu ( a to sa mi novy G8 pritom paci z golfov zatial najviac ) :yes😒br />
seat konecne dizajn robi tak ako by som to chcel vidiet... uz to nie je dookola zvejkane ako u ibizy .. ale konecne pekny a fakt stavnaty leon vizualne na urovni doby... za mna je novy leon najkrajsie auto momentalne v segmente.. celkom jasne :yes:
Avatar - iudex
iudex
Ešte raz. Ak niečo nebolo ani v top 10 a aktuálne je na 6. mieste v triede, je to úspech. Ak má práve Leon (a jeho aj na úplnom konci životnosti stále vynikajúce predaje) zásluhu na tom, že Seat ako značka prežila, je to úspech. Proste treba to vnímať v súvislostiach.
Ak je auto 3. v triede, je to úspech, ak by ale na 3. miesto spadol Golf, dlhodobé No. 1, tak je tretie miesto fail. Teda nie len vnímať samotnú cifru, ale aj súvislosti.
Avatar - LeonST
LeonST
Vidím to dost podobně, navíc delší rozvor a větší kufr u kombi mu proti současnému Leonu jen prospěl. Taky se mi líbí, že lze volit slabší verzi 1,5 TSI 96 kW, která umí být velmi úsporná a přitom jezdí solidně.
Avatar - iudex
iudex
Ty to úmyselne tlačíš do pohľadu, že je to málo a preto dávaš absolútne poradie bez ohľadu na triedu, kde 32. miesto nepôsobí až tak dobre. Ale vždy sa predsa auto hodnotilo v rámci triedy a tam je aktuálne (1Q 2020) Leon na 6. mieste a za r. 2019 mu toto miesto ušlo len o pár kusov (skončil 7.). A to je určite úspech, byť hneď za "heavy hitters" ako Golf, Focus či Octavia, ale pred Meganom či všetkými Kórejcami a Japoncami. A nemáš pravdu ani v tom, že Leon je najhorší zo stáda VAG, je pred A3kou a aj Scalou (s Rapidom dohromady).
MilanaSosa
Kluci, ruce na stůl, tady uvidíte něco vzrušujícího
💕 www.getbadgirl. com 💕
Avatar - iudex
iudex
Presne ako píšeš, minulá generácia bola super, ale už jej je na cestách veľa a dlho, je už opozeraná. Zmena je rozhodne k lepšiemu, vizuálne je nový Leon vyvážený, nič ma tam neruší a považujem to za výborný základ pre ostrejšiu verziu a teším sa na novú Cupru. Len tá cena... Treba ich trochu nechať vyžrať znížené predaje a verím, že sa zreálnia.
Avatar - lamal
lamal
Leon je proste fešák oproti Golfu a za to bude penále ...
pogo26
Zvykat si nemusíš Naštěstí není jen koncern. Třeba i30, Ceed, Mégane, Astra nebo Focus to mají normálně.
megacruiser
Pravda, klasické "budíky" a mechanické ovladače jsou mnohem dražší než dotykové plošky a displeje. Podobně už se dnes cenově vyplatí výrobci zadní LED světla spíš než žárovky. Ale je nutné nějak odlišit levná a drahá auta a za něco si říct o příplatky...
Avatar - Anonym
Anonym
V roce 2013 stál základní Leon kolem 320 tisíc a verze FR začínala na 430 tisících. Myslím si, že tehdy to bylo prodejné i za ceníkovku.
ptr078
Leon pekny, ale cennikovo drahsi ako golf a teraz tusim vw plati aj registracny poplatok, takze som zvedavy na realne ceny. Pockam na kombi a pojdem sa povozit. Bude 2 tsi? Lebo benziny su momentalne v koncerne nekupitelne
ptr078
No so surodencov relativne najpozeratelnejsi, ale min. Generacia sa mi paci viac, hlavne zo zadu
P 407
zaslouží pověsit za kšandy do průvanu. Kam si mám jako dát pravou haksnu, aby mě netlačila? On tam ten trouba dá extra kus plastu, aby mě tlačil do kolena!!!!! Vždyť i nejhloupejší prodejce ve škodovce ví, že je část zákazníků - velkých chlapů, co se potřebují rozvalit. A není nás málo. Pak nás vede rovnou do Citi Go, protože to je jediné auto, kde je dost místa na pravou nohu.
Takže v úvahu připadá ceed, insignia a bavorák 4ka, co má designový výřez na haksnu, aby ji měl chlap pěkně zapřenou o bok lýtka, aby ho to netlačilo. A nejsem sám, co má tento problém. Co Vás to v té škole učí!!! Jako by nestačili matláky všude, teď to u Seatu dělaj přesně opačně než to má být. První a základní podmínka výběru automobilu - bude mě tlačit pravé (pod) koleno? V Seatu bude, a schválně.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
u nas je to slabsie tsi za nejakych 16 litrov https😐/autozurnal.com/…-cennik-a-vybavy

v pripade leonu ale uz by som urcite riesil aspon to 81kw silnejsie tsi... to by mohlo byt tak akurat...

dam krk ze najpredavanejsi u nas bude 1.0tsi 110 koni s manualom vo vybave style... kde uz nic podstatne nechyba.. a k tomu nalozis uz len nejake pekne disky podla vlastneho vyberu a je to ... a mas dokonalu karu

ked vezmes ze taka mazda 3 s klido pido atmo zacina este len na 20 tisicoch u nas ... tak zlaty leon.. ten za 20 litrov uz bude doslova nadupany ( 1,5tsi 96kw vo vybave excellence .... alebo este silnejsi 1,5tsi so 110kw v kusok ale slabsej style vybave ) :yes:
jiras_
Protože s 2.0 TSI tam narvou DSG, stavitelný podvozek, komplet výbavu a to pak cena vyletí. Tvrdý je ale 120tis. příplatek za 2.0 TDI proti 110kW 1.5TSI, to už ani služebák neujezdí.
Market
Uzasna odpoved. Pytal som sa nieco ine.
Takze vyzera to tak, ze nevies nic...
pogo26
Už ani ten design nemá často vlastní. Jiné značky koncernu mají alespoň ten design.
Avatar - miromen
miromen
Tak to bych rozhodně netvrdil. Z osobnich zkušenosti vim, že v některych připadech je ten rozdil opravdu vyrazny.
Market
Seat podla teba robi iba design, OK.
Zda sa ze si dobre informovany o pomeroch v koncerne, tak by som rad vedel, co robi AUDI, co VW a co Skoda?
pogo26
Těžko něco můžeš něco čekat od značky, která dělá jen design. A i na ten částečně rezignovala a jen lepí znáčky na jiná koncernová auta.
Avatar - miromen
miromen
Předchozi Leon vytěžil z konzervativnich tvaru hodně a mezi sourozenci určitě vyčnival. To sice, alespoň z fotek pořad plati, ale zas tak těžke to opravdu neměl, předevšim diky golfu.
Emoci a krasy ubylo což je docela slabota na auto emocion a navic se piše rok 2020.
A jinak očekavat něco od Seatu ? Třeba se pletu, ale moc tomu nevěřim, když ani krok zpět s FL u předchodzi Ibizy nenakopl novou generaci.
Contradark
Jo, to vnímám taky jalo chybu
ericn
Komcern se nám s těma cenama celkově pos*al. V podstatě zdražili úplně všechno o 50-100tis kč aniž by za to člověk dostal něco navíc, co by chtěl. Ani ty přiblblý tlačítka nebo jednoduché otočné ovladače... tak ať si to chlapci strčí. Počkáme 😉
oldtdi
Mě by strašně zajímalo, která automobilka dnes nabízí v zákludu motor, který Vy označíte za "odpovídající". Ono u i Volvo za milion koupíte v zákludu s tříhrnkem. A ne - srakomotory jako dvoulitr Mazda nebo dvoulitr Mitsu jako dobrý základ neberu. Žere to i trávu u silnice a nejede to ani tak schopně jako ten fouknutý tříhrnek TSI - vyzkoušeno mnohokrát v reálu.
Avatar - iudex
iudex
jj, infotainment za 4t €, to sa fakt vyplatí.
Avatar - lamal
lamal
ok nevadí, svoj nazor som napisal, moze byt kludne pre niekoho nepravdivy 😄
pogo26
Zase budou vyvážet. Seat je král ree😜ortů.
Šimpanz
Úspěšné možná ano s dodatkem v rámci modelů Seatu, Ale ty jsi psal o MEGA úspěšném autě a to tedy 32 místo v rámci všech značek a modelů v prodejích v Evropě, rozhodně není MEGA.
https😐/focus2move.com/…lling-cars-2019/
Avatar - lamal
lamal
z celkoveho hladiska je 1mil predanych kusov poslednej generacie podla mna uspesne auto... navyse to tvori hlavne EU predaj v tomto kontexte kde corolla, civic sa predava najviac vo svete je to ozaj uspesne auto

konkretne 988 341‬ ks predanych v EU v 2012-2019 (typu 5F)
Avatar - iudex
iudex
Musíš to vnímať v súvislostiach. V rámci triedy nie je úplne prvá liga, to je jasné, ale aktuálne šieste miesto v triede je aj tak výborné umiestnenie. A hlavne v pomere k minulej generácii sú tie čísla fantastické a v podstate všetci uznávajú, že táto generácia Leonu zachránila Seat ako značku, naštartovala obnovu a následne ostatné modely ťažili z dizajnu a úspechu Leonu.
Takže áno, Leon bol megaúspešný model.
Šimpanz
No Leon nijak zvlášť "mega" úspěšný nebyl/není, v podstatě výrazně nejslabší kus ze stáda VAG (Golf, Octavia, Leon), který kope druhou ligu.
Avatar - Jopino
Jopino
Myšleno v obecné rovině koncernu VW. Nejsem jejich zákazník, ti si budou muset zvykat. Já tíhnu delší dobu k "japoncům" (i když už i tam fyzická tlačítka ubývají).
Avatar - lamal
lamal
Aj Ibiza, Ateca atd vytazili koncept Leona na max... cena je brutalna, snad to zlacnia, ale aj tak si myslim ze Leon bude opat mega uspesne auto a samoska, ze FR a Cupra sa o to tiez postaraju 😄
Market
Suhlasim, na Mondeo zlava vyse 10 tis a na Insi vyse 14 tis.
To su vazne dobre ponuky.

Ale urcite su tu a teraz iba koli korone, aby diler troska ziskal cash a mozno nastartoval momentalne mrtvy dopyt. Nepredpokladam ale, ze tieto super akcne ceny budu aj o 3 mesiace.
Ale nemam krystalovu gulu...
Avatar - iudex
iudex
Uvedomujem si, že je nefér porovnávať cenník novinky so skladovkami, ale pre kupujúceho ktorý chce auto tu a teraz je to relevantné. A v tomto svetle sú všetky koncernové novinky prestrelené. Napr. za tú cenu je skladovka Mondeo: https😐/www.fordskladom.sk/…etail/77-monde👋
alebo Insignia: https😐/online.opel-ihned.sk/…signia/k7jxruw7/
Avatar - lamal
lamal
mne sa paci zo zadu ... minula generacia je extremne svihacke auto, ale uz toho bolo dosť, zmena bola treba a Seat na to má, nema problem postavit novy dizajn, ktory je spickovy po vsetkych strankach

PS: postavit to vedla Scaly... tu sa oddeluje zrno od plevy (dizajnovo samozrejme!)
ptr078
Mal si uz moznost si osahat golf 8/pojazdit? Ja zatial iba oktu v predajni na rychlo.
Market
Suhlasim, stary model ma velmi zaujimavu cenu, za aku sa ale novinka urcite predavat nebude.

Ked porovnam ceny koncernu v druhom stupni vybavy, tak Leon vyzera byt oproti svojim bratrancom stale najlacnejsi :
Leon Style 1,5 TSI 130 koni za 19 090 Eur.
VW Golf Life 1.5 TSI 130 koni za 20 840 Eur.
Skoda Octavia Ambition 1,5 TSI ale 150 koni za 21 810 Eur.

Aku vybavu obsahuju jednotlive modely sa mi porovnavat nechce.
S tym nech sa pohra niekto, kto si to planuje kupit. A ak dospeje k nejakym cislam, rad si ich pozriem 😄
Avatar - iudex
iudex
Tak zatiaľ budú záujemcov o nízku cenu uspokojovať skladovkami minulej generácie, ale keď sa tie minú, tak budú musieť rozhodne upraviť cenník, inak nepredajú nič. A aj keď Golf išiel kvalitatívne dole, stále má vyšší image ako Leon a málokto dá za Seat väčší peniaz ako za VW.
ptr078
No ked som nahadzal minule top vybavu 1.5 + nejaky winter pack, 18ky, metlu atd tak vysiel leon o par stoviek viac ako golf. Takze priestor na zlavy bude, horsie je, ze okrem 2l su momentalne koncernove benziny to horsie v mejnstrime. Inac uz sa daju najst skladovky okty 4 1.5 so zlavou kolo 3k. Jedine co dava zmysel je pockat zo dva roky, kym koncern vychyta detske chyby, hlavne infotaiment bezi podla pocasia a kupit nejaku skladovku, idealne s 2 tsi, ak bude s poriadnou zlavou
Avatar - iudex
iudex
Tiež myslím, že 2,0TSI bude najlepší motor pre Leon (hlavne kombi), trojvalec je málo a 1,5TSI je síce nominálne postačujúca, ale reálne prispatá. Len keď 1,5ka 110 kW je cez 20t eur, nechcem radšej ani vidieť tú cenu za 2,0TSI. Vidím to tak, že kombík s 2,0TSI a nejakou výbavou bude atakovať 30t. A za to je aktuálna Cupra.
Avatar - iudex
iudex
Už som to spomínal keď sa objavil cenník u nás, že nový Leon je cenovo sakra prestrelený. Osobitne to vynikne v porovnaní s výpredajmi končiacej generácie, ktorá je asi najvýhodnejšou kúpou čo do value for money. Napr. končiaci Leon Style Limited 1,5TSI 96 kW je za 16420 eur, kdežto nový Leon Style 1,5TSI je za 20350 eur, t.j. rozdiel skoro 4t eur a to je dramatický rozdiel. Som presvedčený, že za tieto ceny sa Leon predávať nebude a skoro budú musieť prísť s akciovými cenami, resp. dávať vyššie zľavy.
ericn
Přesně tak 😉
pogo26
Nejpodstatnější bude asi odhlučnění a tam je mezi Golfem a Leonem (Octávkou) ten největší rozdíl.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Já myslím hlavně ten poslední ceník.
Avatar - Jopino
Jopino
Zajímavý poznatek. A3 jsem nevědomky vypustil, uznávám. Nejde ale o zášť vůči této značce, spíše o příliš , dle mého, "prémiovou cenu" za daný produkt, takže A3 vytěsnávám už delší dobu, testy nečtu. Ale to je jen můj "problém", o.k. :yes:
Nicméně smutná doba, "platit" za fyzická tlačítka. Nevím, zda se mám smát, nebo mi má ten úsměv zamrznout 😉
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - LeonST
LeonST
Ceny nepřekvapily, nízké rozhodně nejsou. Příplatek 20 tis. za kombi jen 20 tis. je ale dobrá zpráva :no: Xcellence, FR s dvoulitrem v naftě nebo benzínu už bude cenově vysoko, takže to bude chtít vyčkat na skladovky v akcích, kde míval Seat slevy i 100 až 200 tis. Kč.

Za mě je to pohledově moc pěkné auto a těším se na testy. Co bych tedy určitě vytknul je absence tlačítek základního ovládání všude a pouze DSG v silnějších verzích 😒

2.0 TSI 140 kW snad bude k mání později, možná budu moci vybrat příští rok služební Octavii kombi a tenhle motor by se mi zamlouval víc než TDI evo.
Avatar - Jopino
Jopino
ano, design exteriéru nevypadá vůbec špatně, naopak, pěkné auto ze všech stran. Takové mnohem líbivější, zmenšené Terraco 😄 Interiér, jak to říct, minimalistický. Jak vzhledem, tak počtem fyzických tlačítek, ale doba si to žádá a řidiči si budou muset zvykat (já tedy dost nerad) na dotykové plošky, obvzláště ve vozidlech pod "křídly" VW.
Ale jako celek to vypadá slušně, tohle se bude dobře prodávat. Cenu "narovná" trh.
Šimpanz
Nikam nic netlačím, 6 místo ve třídě a 32. absolutně prostě u mě není MEGA úspěch. Maximálně je to úspěch v rámci modelů Seatu, nic víc, nic méně. Mega úspěch je u mě když je něco suverénně první, ale klidně si to tak nazývejte, jenom nevím jak označíte pozici Golfu, čeština už moc bombastičtějších označení nemá.
Šimpanz
Ano je, bohužel v této generaci v neprospěch Golfu. Například ošizené jednoduché těsnění dveří u Golfu vs plně dvojité a místy trojité Octavie a další úspory u Golfu znamenají, že Golf je hlučnější než jeho sourozenci. Viz tyto testy
Golf čas 40:25
https😐/www.youtube.com/watch?…
Octavia čas 37:10
https😐/www.youtube.com/watch?…
PowerHouse
Je tam infotainment a Vám se zdá ta cena příliš.
Tak chcete ten infotainment nebo ne? Z dřívějších komentů vyplývalo, že si za ten infotainment rádí připlatíte. Z Vás aby se ti výrobci aut pomalovali.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
popravde ja konkretne by som za 18 tisic urcite uz nieco ako vitara ... alebo asx ... a nie litroveho leona ... ale celkom chapem ze kto ho chce tak si ho kupi pretoze tolko dnes nove hatche v danom segmente uz stoja bohuzial ( casy ked bol 1,6gdi ceed za 14 tisic a SX4-ka v 4kolke za 12 su proste uz fuc ) ... a auto to bude pekne prakticke a velmi solidne... ono za 20 tisic sa da kupit uz aj paradne hybridne niro s 2,7m razvorom ktore pojde za 5 litrov ... ta hranica je tam uz vcelku tenka v tychto vodach... takze urcite by som uz v tejto cene sa pozeral aj inde nielen na koncern... akoze za 18-20 litrov sa da uz dnes fakt vyberat z mnozstva zaujimavych aut ...