Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Mr.Murphy
ve firmě provozuju dvě Octy na CNG.... tu první verzi CNG s 1.4TSi, 50l nádrží na benzín a 15kg nádrží na CNG. Za mě je to geniální fleetové auto.... naprosto spolehlivé, s nízkými provozními náklady, ekologické. Bohužel tím že momentálně už se s CNG nic pořádného nevyrábí, nemá tohle palivo budoucnost.
Problém je že kvůli současné regulaci mají nově vyráběné CNG auta jen malinkou benzínovou nádrž (9L) a tím pádem jsou provozovatelné jen v zemích s hustou sítí stanic. V ČR to není problém, ale když to auto má můj obchoďák použít i jednou za rok na dovču do Chorvatska, jezdit tím občas na Slovensko nebo v zimě někam jinam do ciziny na dovolenou tak to prostě už není použitelné.... Když se k tomu připočte aktuální stav ceny paliv, CNG už moc smysl nedává..... Škoda.... ve městech se každé CNG auto počítá.... ani u nastartovaného auta nosem neucítíte že mu něco z výfuku jde....
Problém je že kvůli současné regulaci mají nově vyráběné CNG auta jen malinkou benzínovou nádrž (9L) a tím pádem jsou provozovatelné jen v zemích s hustou sítí stanic. V ČR to není problém, ale když to auto má můj obchoďák použít i jednou za rok na dovču do Chorvatska, jezdit tím občas na Slovensko nebo v zimě někam jinam do ciziny na dovolenou tak to prostě už není použitelné.... Když se k tomu připočte aktuální stav ceny paliv, CNG už moc smysl nedává..... Škoda.... ve městech se každé CNG auto počítá.... ani u nastartovaného auta nosem neucítíte že mu něco z výfuku jde....
V mestách jazdí docela dosť autobusov na CNG, a v tej úrovni by sa to zachovať mohlo. Poprípade v kombinácii s baterkami.
jj autobusy to je bez debat.... ale i taxíky a spousta dalších mohla CNG využívat.... mě s tím ten obchodní zástupce jezdí každé ráno 15km do práce přes město, které smogem docela trpí.... to je prostě reálný benefit když to jezdí autem které smrdí podstatně míň než konvenční auta.... 😒
Daleko lepší je klasické LPG. 9,50 katuální cena, nádrž se do velkých aut vleze 55L torioid nebo 90L válec do kufru, zastavit to jde do každého auta bez přímého vstřiku.
topten
neni 12.84kc/MJ jak je v tabulce, ale 12.84kc/l, tedy s pouzitim radku vyse 0.401kc/MJ.
u nafty s pouzitim tabulky to je 0.307kc/MJ.
cisty benzin je zatizen spotrebni dani o 30% vic, nez spinava nafta.
podobne cena za MJ je napr. dle ceniku tank-ono pri soucasnych cenach u nafty 0.64kc, u benzinu 0.68, ne 26.99 vs 26.66...
je videt, ze maturita z matematiku velmi, velmi chybi ...
u elektriky by se mela zapocitat dan z CO2 a prispevek na OZE, ktere se u ostatnich uvedenych paliv neplati.
ja mam v garazi 1kWh v NT za standardnich 1.70kc i s vypalnym pro OZE, ktere mi zvysuje cenu elektriku v tomhle tarifu o vic jak polovinu.
ale i tak 1 elektrickej km vychazi na necelych 0.40kc proti minimalne 2.50kc u benzinu
dodatek: autor clanku zrejme pouziva MJ jako energii tedy MegaJoule a jinde tu samou zkratku MJ jako Mernou Jednotku, coz je velmi matouci a zavadejici ..
u nafty s pouzitim tabulky to je 0.307kc/MJ.
cisty benzin je zatizen spotrebni dani o 30% vic, nez spinava nafta.
podobne cena za MJ je napr. dle ceniku tank-ono pri soucasnych cenach u nafty 0.64kc, u benzinu 0.68, ne 26.99 vs 26.66...
je videt, ze maturita z matematiku velmi, velmi chybi ...
u elektriky by se mela zapocitat dan z CO2 a prispevek na OZE, ktere se u ostatnich uvedenych paliv neplati.
ja mam v garazi 1kWh v NT za standardnich 1.70kc i s vypalnym pro OZE, ktere mi zvysuje cenu elektriku v tomhle tarifu o vic jak polovinu.
ale i tak 1 elektrickej km vychazi na necelych 0.40kc proti minimalne 2.50kc u benzinu
dodatek: autor clanku zrejme pouziva MJ jako energii tedy MegaJoule a jinde tu samou zkratku MJ jako Mernou Jednotku, coz je velmi matouci a zavadejici ..
špinavý benzín způsobuje mnohem větší oteplování, než čistá nafta. Ti lidé, kteří mají ekologické cítění, proto tankují naftu a čekají na osobní dieselové vozy na CNG.
Sice zabíjí vše živé ( něco pomaleji, něco rychleji ), ale hlavně že to má menší CO2, které tak problematické zas není.
elektrikar
"Při spalování CNG nevznikají oxidy dusíku"
Pan autor by si měl nastudovat, že oxidy dusíku vznikají oxidací vzdušného dusíku. Tento dusík oxiduje jak jinak, než kyslíkem z nasávaného vzduchu. Oxidy dusíku tedy vznikají za vysokých teplot a tlaků jen ze vzduchu a vznikají tedy logicky i v motoru na CNG. Ach ti čeští pisálci rádobynovináři :no:
https😐/arnika.org/oxidy-dusiku
Mimochodem, kde máte tu hromadu elektřiny nutnou ke stlačení 1kg CNG na 300 barů 😉
Pan autor by si měl nastudovat, že oxidy dusíku vznikají oxidací vzdušného dusíku. Tento dusík oxiduje jak jinak, než kyslíkem z nasávaného vzduchu. Oxidy dusíku tedy vznikají za vysokých teplot a tlaků jen ze vzduchu a vznikají tedy logicky i v motoru na CNG. Ach ti čeští pisálci rádobynovináři :no:
https😐/arnika.org/oxidy-dusiku
Mimochodem, kde máte tu hromadu elektřiny nutnou ke stlačení 1kg CNG na 300 barů 😉
Jako provozovatele CNG stanice nás stojí stlačení CNG na 230 Bar nutných na přepuštěni do vozidel s tlakem 200 Bar cca 1,25 Kč na 1kg CNG. Takže průměrné natankovani auta se vejde do 20 Kč, což je nic oproti daním státu, který saje jak pijavice rovnou po stovkách Kč,aby je pak ukazkově promrhal.
Michal Kubinyi
CNG pro osobní automobily je hlavně loby VW koncernu. Pro autobusy a dodávky je to super alternativa k naftě. Řidiči bílých dodávek si možná stěžují, že to nejede jak nafta, ale je tam velký rozdíl co dýcháte venku. Lepší alternativa než elektro dodávky. U osobních aut je to jen zrůdná pseudo eko loby. Nedávný test Seatu Arona TGI ukázal reálnou spotřebu 6 kg CNG/ 100 km. Stejný motor běžně žere 6l/100 km benzinu. Spálením 6kg CNG vznikne větší stopa CO2 než u 6l benzínu. Většinou totiž lidé porovnávají ty ideální hodnoty spotřeby CNG v kg, kde litr benzínu je lehčí. s Dacii se dá jezdit za 6l LPG, což má ještě menší stopu CO2 než benzín a čerpací stanice tu mají dlouhou tradici. S Hybridní Toyotou jezdím už více jak 3 roky se spotřebou 4,5l/100 a to včetně rychlých přesunů po dálnici. Každá technologie je vhodná na něco, ale pro výrobce je ekonomické prodat jí všude a o to více, když jim ještě jdou někteří pseudo ekologové z EU na ruku. Chce to se koukat i na technologie používané ve světě a spíše kombinovat plyn, benzin, elektřinu a naftu v i budoucnu vodík, kde to je nejvýhodnější.
Přesně tak, každý user-case má jiné ideální řešení. U elektromobilů jde především o to, že se nám otvírá cesta tu energii vyrobit jakýmkoliv způsobem. Že to v ČR neumíme a umět nechceme není ovšem problém elektřiny jako takové.
Jinak článek by měl být ze sekce "komerční sdělení", čurou náhodou totiž opomenul dost detailů. Jako například tu elektřinu, která dotlačí ten plyn z Ruska na tu čerpačku a pak ho stlačí na 300 barů. Kolik kilometrů by asi baterky ujely pouze na tuto "stínovou" energii?
Jinak článek by měl být ze sekce "komerční sdělení", čurou náhodou totiž opomenul dost detailů. Jako například tu elektřinu, která dotlačí ten plyn z Ruska na tu čerpačku a pak ho stlačí na 300 barů. Kolik kilometrů by asi baterky ujely pouze na tuto "stínovou" energii?
ano, to je vyhoda elektriky, ze jde vyrobit mnoha ruznymi zpusoby.
bohuzel vlada StBaka babise ted nejvice podporuje ten nejmene ucinny zpusob - paleni biomasy v bioplynkach.
ono to ma ale svoji logiku - agrofert provozuje nekolik desitek bioplynek a soucasne je i vyrabi, proto jsou ted podporovane vic, nez treba nenavidene FVE, ktera maji ale na plochu o nekolik radu vetsi ucinnost nez babisovy bioplynky, jenze FVE babis zadny nema ...
a jako bonus se na poli misto brambor pro prasata pestuje kukurice do bioplynek a repka do nafty ...
to aby jeden ceskej miliardar nezchudnul a moh pobirat dotace
bohuzel vlada StBaka babise ted nejvice podporuje ten nejmene ucinny zpusob - paleni biomasy v bioplynkach.
ono to ma ale svoji logiku - agrofert provozuje nekolik desitek bioplynek a soucasne je i vyrabi, proto jsou ted podporovane vic, nez treba nenavidene FVE, ktera maji ale na plochu o nekolik radu vetsi ucinnost nez babisovy bioplynky, jenze FVE babis zadny nema ...
a jako bonus se na poli misto brambor pro prasata pestuje kukurice do bioplynek a repka do nafty ...
to aby jeden ceskej miliardar nezchudnul a moh pobirat dotace
Jak jsi přišel na tu "loby VW"?
Auta na CNG jsou tu už nějaké to desetiletí od jiných značek, např. Fiat.
Auta na CNG jsou tu už nějaké to desetiletí od jiných značek, např. Fiat.
A okrem Fiatu? To skôr počuť o LPG.
Karle, vis kdo vlastni podstatnou cast VW??
Nejvetsi vyvozce LNG sveta 😉
https😐/en.m.wikipedia.org/…stment_Authority
To je nahoda, vid. 😄
Nejvetsi vyvozce LNG sveta 😉
https😐/en.m.wikipedia.org/…stment_Authority
To je nahoda, vid. 😄
no hele nevim s tou spotřebou, mě ty Octávie 1.4 G-tec jezdí dlouhodobě za 4,2kg/100. V benzínu by to bylo minimálně 6 litrů, v naftě kolem 5.... Nevím co by s tou Aronou museli dělat aby brala 6kg.... to mi bere ta Octávie možná tak ve 170 na dálnici....
A proto je nafta lepší. :-!
Jo a dodávka s CNG je za trest, stejně jako dodávka v benzínu. Nic to neuveze, nejede to.
Jo a dodávka s CNG je za trest, stejně jako dodávka v benzínu. Nic to neuveze, nejede to.
zrovna v mém případě byla alternativou k CNG Octávie s 1.6TDi.... a tu bych nechtěl ani za nic - jede hůř, zvuk oproti CNG katastrofa, projev motoru taky, horší zadní náprava, později topí atd.... zcela k ničemu.... a navíc ekologicky samozřejmě taky horší, smrad ze studeného dieselu, díky, ne....
CNG dodávka je řešení pro pošťáky a podobné rozvážky.... sám mám ve firmě taky naftovou, když to má vézt 3 palety nebo táhnout vlek s autem tak samozřejmě potřebuješ naftu.... prostě musíš volit dle použití....
CNG dodávka je řešení pro pošťáky a podobné rozvážky.... sám mám ve firmě taky naftovou, když to má vézt 3 palety nebo táhnout vlek s autem tak samozřejmě potřebuješ naftu.... prostě musíš volit dle použití....
"Na vlek potřebuješ naftu" je klišé. Když má motor dostatečný výkon, tak je jedno, jaké palivo spaluje. Ducato CNG má 100 kW, to přece musí stačit i na vozík. A kdyby Fiat chtěl, tak by mohl nabídnout i něco výkonějšího, v USA se přeznačkované Ducato (RAM Promaster) prodává s 200 kW šestiválcem, to by i po přestavbě na CNG ujelo snad jakékoliv evropské dodávce 😄
... jo ale jde taky o spotřebu s tím vlekem a s tím související dojezd atd.... ale jinak máš rámcově pravdu....
KANKUNEN
ale žádnou větší podporu nemá, elektriku nám rvou vrchem se spodem, ale buď je z uhlí nebo ta zelená, neskutečně drahá a nestabilní.
.... naopak se ještě CNGéčku zvedají daně.... to by člověk blil.... 8-s
Neboj z elektriny tu dan stat taky bude potrebovat takze ji v nejaky podobe zavede 😉
Daň z elektřiny už ve skutečnosti existuje, ale zatím je malá (0,028 Kč/kWh bez DPH). A navíc je zde skrytá daň, která se jmenuje "Podpora elektřiny z podporovaných zdrojů energie" a ta už je slušně vysoká (0,495 Kč/kWh bez DPH).
Když si pořídíte domácí plnicku CNG, tak se spotřební daní ve výši 3,6/kg vyhnete a jezdíte levněji.
Nie je najviac ekologické. Naopak, problémové sú obrovské úniky pri ťažbe, ako píšu v článku. Výhody CNG sú podobné ako pri elektrine - v meste síce nemá nulové emisie ako elektrina, ale smrdí menej a elektrinu dorovnáva tým, že prestavba napr. autobusov je pomerne nenákladná.
Lépe ovšem vychází ten plyn spálit v plynové turbíně, vyrobit z něj elektřinu a nabít s ní elektromobil. To celé samozřejmě kvůli naprosto mizerné účinnosti spalovacího motoru.
Vy elektrikáři si umíte nalézt ty "jediné správné argumenty", že?
Vlasimak
Mám auto škoda oktavia cng super auto je tam problém s nadrzema protože jsou ocelové takže těžbou ale to už jsem vyřešil takže se těším na novou oktavii doba tankování 3 minuty, elektrické auto 30 až 40 minut dojezd u nejlepších 500 km u cng 550
abc
mám originál LPG, polovičné náklady na palivo a skoro žiadne obmedzenia
to je správna cesta
to je správna cesta
A co třeba podzemní garáže? ty jsou taky ok? Já bych neměl kde parkovat, ani doma, ani v práci
Áno, to je dosť mrzuté. Zdá sa, že každý pohon má svoje pre aj proti.
No ne, Klaudie, vyvážený příspěvek který má hlavu a patu? Gratuluji a dávám palec nahoru.
Ve velkých městech to problém je.LPG je ale obecně palivo "venkovanů", takže většina majitelů s tím nemá problém. Mně vadila nutnost častého tankování, ale dalo se to přežít.
BTW Na zákaz LPG jsem narazil i v nadzemních garážích. A samozřejmě značka byla vždy až před závorou, takže jsem stejně musel zákaz porušit.
BTW Na zákaz LPG jsem narazil i v nadzemních garážích. A samozřejmě značka byla vždy až před závorou, takže jsem stejně musel zákaz porušit.
Tak u nadzemních je to padlé na hlavu. Některá OC mají právě i nadzemní část, kde je povolen vjezd plynu.
S CNG lze jezdit do podzemních garáží, neboť zemni plyn lehčí vzduchu stoupá a rozptýlý se, oproti LPG, které se naopak drží u země. Ve všech rozumně uvažujících státech je povolen vjezd CNG do podzemních garáží. To, že máme neschopný neodborny úředníky s giga platy, tak na to doplácí všichni řidiči.
To je blbost. CNG má zákaz v ČR stejně jako LPG. Ano, nelogicky, ale je to tak. Takže říkat, jen kvůli tomu, že je to chyba v zákoně, je dost z cesty
na čo potrebuješ podzemnú garáž ???
podzemná garáž je to, čo potrebujeme k životu ??????
podzemná garáž je to, čo potrebujeme k životu ??????
A kde bych měl parkovat, když u nás jsou jen podzemní garáže? Hledat několik kilometrů od domova parkování jen kvůli tomu, že nemůžu do garáže. Kravina
Minule sem v podzemní garáži s LPG parkoval.
Von jako někdo ví že v tom autě je LPG? Fakt? Jak to pozná? Přijedu tam na bnezín, odjedu na benzín, hrdlo plnění je schované pod víčkem nádrže.
At si provozovatelé co sou lakomí udělat odvětrávání pro LPG políbí šoš.
Von jako někdo ví že v tom autě je LPG? Fakt? Jak to pozná? Přijedu tam na bnezín, odjedu na benzín, hrdlo plnění je schované pod víčkem nádrže.
At si provozovatelé co sou lakomí udělat odvětrávání pro LPG políbí šoš.
Pajinex
Též jsem si dopřál tovární zástavbu a tankuji za 12 Kč/litr. Šlapu mu (1,4 turbo), takže i s častými dálnicemi jezdím za zhruba 8 litrů. Cca koruna na kilometr a dojezd zhruba 500 km mne fakt těší. 😉 Navíc mi zůstala i 50-ti litrová nádrž. A mám o 11 procent menší emise.. No ***!!! :-!
ja mám 1,6l motor, spotreba od 7,5-10l na 100km, podľa naloženia auta a rýchlosti
to sa dá
a plyn ešte k tomu šetrí motor
to sa dá
a plyn ešte k tomu šetrí motor
Anonym
Rozhodnutí VW znamená jediné. Postupný návrat k "normálu". CNG zůstane v osobních autech jen tam, kde to má tradici a kde je velký rozdíl ve zdanění paliv, což je v Evropě jen Itálie.
V každém případě je to nevyužitá příležitost z pohledu zlepšení životního prostředí. Největšími smraďochy ve městech jsou dodávky a různá speciální nákladní auta. A to jak ty starší, které kouří jak kamna na brikety, tak ty novější, kterým EU dlouhodobě dává emisní úlevy oproti osobním autům. Tam se mělo CNG tlačit. Starší auta tlačit k přestavbě, novější k pohonu CNG přímo z fabriky.
V každém případě je to nevyužitá příležitost z pohledu zlepšení životního prostředí. Největšími smraďochy ve městech jsou dodávky a různá speciální nákladní auta. A to jak ty starší, které kouří jak kamna na brikety, tak ty novější, kterým EU dlouhodobě dává emisní úlevy oproti osobním autům. Tam se mělo CNG tlačit. Starší auta tlačit k přestavbě, novější k pohonu CNG přímo z fabriky.
Taky by mě zajímalo, kolik emisí produkuje těžba a produkce CNG, když už se v článku mluví o emisích při výrobě elektřiny (těžba ropy a zemního plynu je tedy bezemisní, když ji zanedbáváte?).
Vždyť píše, že CO2 není tak hrozné a vodní pára je nejsilnější skleníkový plyn