Novinky
Zpět na článek
Prohlédněte si VW Golf 8 v základní výbavě za 479.900 Kč. Některé věci odhaluje poprvé
47 komentářů
rohYpnol
6
Hele, reálně a ruku na srdce - očekáváš snad, že zónování má nějaký zásadní přínos? Za mě je v podstatě jedno, jestli 1-zónova, 2-zónová nebo 3-zónová. Je to prostě funkce pro křídový papír. V domácnosti taky nikdo nechodí v bublině o vlastní teplotě :-!
Přejít do diskuze
Anonym
sedmičky s 1.2TSI čkem v Editionu lehounko přes 4 kila.
Už před pár lety s xenonama a třeba masážní sedačkou. Zimní paket, hlína, tempo atd.
To je posun někam...kam nechceš. :no:
Extra pro Rubense...toto je článek o Golfu osm a autor příspěvku si povzdechl kvůli zdražení na tuzemském trhu o cca čtvrtinu (v té výbavě) za posledních asi 5 let.
Není třeba tady začít psát, že si lidi můžou koupit jiné auto a pokydat tady půl obrazovky elaborátama ze statistik. Ani není nutné se vyjadřovat k prodejím konkurentů Golfu třeba na Novém Zélandu. Stejně tak me nezajímá alarmující pokles porodnosti v Panžábu nebo která odrůda zlatého deště vykvete na jaře jako první.
:-!
Premium driver...redneck Chevy rulez bakelit on the road. Low end ...blabla bla :-!
Už před pár lety s xenonama a třeba masážní sedačkou. Zimní paket, hlína, tempo atd.
To je posun někam...kam nechceš. :no:
Extra pro Rubense...toto je článek o Golfu osm a autor příspěvku si povzdechl kvůli zdražení na tuzemském trhu o cca čtvrtinu (v té výbavě) za posledních asi 5 let.
Není třeba tady začít psát, že si lidi můžou koupit jiné auto a pokydat tady půl obrazovky elaborátama ze statistik. Ani není nutné se vyjadřovat k prodejím konkurentů Golfu třeba na Novém Zélandu. Stejně tak me nezajímá alarmující pokles porodnosti v Panžábu nebo která odrůda zlatého deště vykvete na jaře jako první.
:-!
Premium driver...redneck Chevy rulez bakelit on the road. Low end ...blabla bla :-!
ACE.
co se nepodívá ke konkurenci a ze zásady to vezme si takovou cenu zaslouží.
adamzprahy
U VW mě fascinuje už delší dobu standarně dodávaná 3 zónová klima. Asi to může být dobrý prvek když vozíte děti. Ty já zatím nemám, tak nedokážu posoudit. V Passatu často jezdím ve více lidech i dálkově a snad to nikdo nikdy nevyužil. Má někdo nějaké zkušenosti?
Myslím si že lidí jako jsem já - co se týče používání klimy - je hodně. Chápal bych, že to třeba pro rodiny dají za příplatek. Ale že cpou od prostřední výbavy v malém autě 3 zóny nechápu. Že by výrobní náklady nebyli vyšší než na 2 zóny? Třeba jen čidlo navíc?
Trochu tím i narážím na to, že základ pak stojí půl milionu...na druhou stranu, VW to zcela jistě úmyslně segmentuje. Nevím jak to budou mít nové generace. Doteď kdo chce stylový budget bere Leona, kdo praktický budget s cinkrlátkama bere Scalu/Octavii, kdo chce vrchol mainstreamu bere Golfa. Takže to nerozporuju, jenom furt nechápu k čemu mi jsou standardně 3 zóny 😁
Myslím si že lidí jako jsem já - co se týče používání klimy - je hodně. Chápal bych, že to třeba pro rodiny dají za příplatek. Ale že cpou od prostřední výbavy v malém autě 3 zóny nechápu. Že by výrobní náklady nebyli vyšší než na 2 zóny? Třeba jen čidlo navíc?
Trochu tím i narážím na to, že základ pak stojí půl milionu...na druhou stranu, VW to zcela jistě úmyslně segmentuje. Nevím jak to budou mít nové generace. Doteď kdo chce stylový budget bere Leona, kdo praktický budget s cinkrlátkama bere Scalu/Octavii, kdo chce vrchol mainstreamu bere Golfa. Takže to nerozporuju, jenom furt nechápu k čemu mi jsou standardně 3 zóny 😁
Petriso
ty poklice jsou nehorazne za ty penize!! kdyby byly soucasti lita kola tak ok ale tohle je plivnuti zakaznikum do obliceje...
rohYpnol
Základ 15p je prostě třídní ostuda.
G8 vypadá fakt blbě i na 16p kolech a potřebuje minimálně 17p. Tady vždy začínali na o palec menším průměru než "na západě", asi kvůli naší D1...
Ne, základní Golf podle mě jde hodně mimo. V mnohém zbytečně vysoký standard, jinde pak naopak propadá... A cena je fakt jako že brutální. VW bude muset dávat hodně velké slevy na skladovky, Ale ěřím tomu, že slevy budou a v reálu tak Golf opět bud výrazně výhodnější než Octavia. Zkrátka stále platí to samé.
G8 vypadá fakt blbě i na 16p kolech a potřebuje minimálně 17p. Tady vždy začínali na o palec menším průměru než "na západě", asi kvůli naší D1...
Ne, základní Golf podle mě jde hodně mimo. V mnohém zbytečně vysoký standard, jinde pak naopak propadá... A cena je fakt jako že brutální. VW bude muset dávat hodně velké slevy na skladovky, Ale ěřím tomu, že slevy budou a v reálu tak Golf opět bud výrazně výhodnější než Octavia. Zkrátka stále platí to samé.
Arese
...za půlmilionovou cenovku dostane zákazník auto s nic moc designem, jen tříválcovým motorem, hnusnými koly na bačkorovitých gumách a některými prvky, který leckdo ani nepožaduje, naopak ty důležité chybí (středová loketní opěrka, bederní nastavitelná opěrka). Hlavně že to má kontroverzní digitální přístrojový šít a trestuhodně nebezpečné dotykové ovladače téměř všeho. Pro mě tedy absolutně nezajímavá nabídka. ;-\
ACE.
Jo, pokud to má někdo za rozumnou cenu, tak fajn. A jestli byl proti evropské konkurenci dotaženější? Možná. rozhodně byl takovej univerzální, neurazí-nenadchne a celkem asi slouží. Kdo nechtěl (nechce) takovej ten slušnej průměr, ale něco víc, hledá jinde a většinou za srovnatelnou nebo i nižší cenu.
rohYpnol
Ano, tak nějak to mohlo být.
A to nehovořím o Golfu VI, který měl základ ještě 1,4 atmosféru, kde byly myslím na skladovkách základní ceny kolem 300t., dokonce myslím pod 300t. ...
Jsem zvědavý, nakolik jim vyjde tahle taktika kdy vsadili na hodně (zbytečné) výbavy. Podle mě jim to zákazníky nepřinese :-!
Můj tip je, že takto pobude cenově pár měsíců a za rok bude na skladovkách sleva 70tis. ... Zkrátka za tuhle cenu si tu Golf nevrzne. Jako služební vedou Octavie (dostupnější a lacinější servis, takže předpokládám i lacinější operák nebo klasický leasing). A rodiny nakupují úplně jinde...
A to nehovořím o Golfu VI, který měl základ ještě 1,4 atmosféru, kde byly myslím na skladovkách základní ceny kolem 300t., dokonce myslím pod 300t. ...
Jsem zvědavý, nakolik jim vyjde tahle taktika kdy vsadili na hodně (zbytečné) výbavy. Podle mě jim to zákazníky nepřinese :-!
Můj tip je, že takto pobude cenově pár měsíců a za rok bude na skladovkách sleva 70tis. ... Zkrátka za tuhle cenu si tu Golf nevrzne. Jako služební vedou Octavie (dostupnější a lacinější servis, takže předpokládám i lacinější operák nebo klasický leasing). A rodiny nakupují úplně jinde...
Verny_2013
To sice můžeš, ale s různýma výbavama mohou být pro různé velikosti kol různá péra/tlumiče a pak se může stát že když místo 15 dáš 17 tak je to v komfortu tragédie.
Verny_2013
Když jsem v r. 2013 kupoval prvního Golfa 7 tak základ trend s 1,2 63 Kw s pětikvaltem stál tuším 339 Tis.
ACE.
Teď nevím jestli to myslíš jako vtip. Ale každopádně, já pro sebe lepší rozhodně najdu. Jen tak na okraj, v čem si představuješ že je Golf lepší než konkurence?
adamzprahy
Je to tak. Na druhou stranu při dorovnání výbav ten rozdíl není velký, možná bych si i troufl spekulovat, že G8 je levnější pro vyšší výbavy. Aspoň ve srovnání s G7 FL (rok 2017, našel jsem u sebe ceník). Vůči před FL to dražší je, ale výbavy byly ještě chudší. A hlavně právě o ty nižší výbavy teď přišel. Kdysi jsem jezdil Comfortlinem se silnějším 1.2 TSI. To tehdy stálo asi 4 kila a jezdilo jich mraky. Pak jak píšeš, Comfort Edition to ještě obohacoval za pár korun navíc. Tuším že to stálo ceníkově asi 450k s 1.2 TSI. V základním G8 mě přijdou nedůstojný ty kola a loketní opěrka, jinak OK.
ACE.
Je to fakt věc názoru, já mám skoro 190 a v sedačkách se pohodlně rozvalím a konkrétně u Mazdy nemám problém ani po více než 10 hodinách jízdy. Pokud jsem jel v Golfu, v sedačce jsem plaval, ale to je opravdu idividuální. Zásadní problém u Golfu je pro mě tupé řízení a o něco horší řazení a jízdní pocit, že auto "špatně zatáčí" (ono tak špatně netočí, ale ve srovnání je těžkopádné), takže každému co jeho jest.
ptr078
Tak civic nemal napriklad dlhe roky normalny benzin okrem zastaralej 1.8. A s prichodom 1.5t prisli problemy so spolahlivostou. Mazda/honda nema kombi. Japonci maju horsie/zastaralejsie infosystemy a mohli by sme diskutovat este dlho, kazdy nech si kupi co mu vyhovuje.
rohYpnol
Řekl bych, že v aktuální generaci se v mnohém dotáhl G8 na FoFo4. Ale pro jistotu dodávám, že to není dobrou zprávou.
ACE.
No špička třídy, to je takovej obecnej pojem, stejně jako většinová shoda. To znamená že ti ho mají ho chválí co ne tak chválí svoje. Například taková Honda C. je prakticky ve všech parametech lepší, Mazda je lepší v něčem atd. Golf je takovej univerzál, ale asi není parametr ve kterém by vynikal, ale mnoha lidem to asi vyhovuje.
Verny_2013
Je to o prioritách toho konkrétního uživatele. Jako spokojený majitel již 3 Golfa/Sportsvana 7 gen bych dnes volil Focus. Má lepší podvozek, řizení, je tišší od podvozku i aerodynamicky a nakonfigurovat se dá podobně - světla, ergo sedačky, asistenti. Golf je dobrý vlastně ve všem ale nový Focus je v některých pro mě důležitých věcech lepší a v celkové dotaženosti auta se golfu hodně přiblížil. A ten 1,5 EB tříválec mi taky nevadil.
Ham.
Z toho co jsem pochytil se 96 kW a 110 kW varianta liší poměrně hodně, ovšem ACT-vypínání válců mají oba.
96kW varianta má jiné turbo, VGT s proměnou geometrií lopatek, 110 kW varianta má turbo s pevně nastavenými lopatkami.
96 kW varianta používá vložky z šedé litiny, 110 kW varianta používá plasmový nástřik na hliníkový podklad.
96 kW varianta má standardní výfukové ventily a pracuje s max. teplotou výfuk. plynu 880 st., 110 kW varianta je má plněné sodíkem a pracuje s max. teplotou výfuk. plynů 1050 st.
96 kW varianta má kompresní poměr 12,5 : 1, 110 kW varianta 10,5 : 1
96 kW varianta v určitých otáčkách a při nižším zatížení běží v tzv. Budackově cyklu (kompresní fáze je kratší než e😜anzní fáze. Dosaženo je toho tak, že, sací ventily se uzavřou ještě před dosažením dolní úvratě), 110 kW varianta běží vždy v klasickém Ottově cyklu.
Liší se i hlava válců, pro Budackův cyklus jsou jinak skloněné vůči ose válce sací i výfukové ventily.
96kW varianta má jiné turbo, VGT s proměnou geometrií lopatek, 110 kW varianta má turbo s pevně nastavenými lopatkami.
96 kW varianta používá vložky z šedé litiny, 110 kW varianta používá plasmový nástřik na hliníkový podklad.
96 kW varianta má standardní výfukové ventily a pracuje s max. teplotou výfuk. plynu 880 st., 110 kW varianta je má plněné sodíkem a pracuje s max. teplotou výfuk. plynů 1050 st.
96 kW varianta má kompresní poměr 12,5 : 1, 110 kW varianta 10,5 : 1
96 kW varianta v určitých otáčkách a při nižším zatížení běží v tzv. Budackově cyklu (kompresní fáze je kratší než e😜anzní fáze. Dosaženo je toho tak, že, sací ventily se uzavřou ještě před dosažením dolní úvratě), 110 kW varianta běží vždy v klasickém Ottově cyklu.
Liší se i hlava válců, pro Budackův cyklus jsou jinak skloněné vůči ose válce sací i výfukové ventily.
Anonym
Kola vem čert, protože si kdykoliv můžeš koupit větší. A navíc jsou ta 15" pkechová kola velmi lehká a pneumatiky mají vysoký profil, takže komu jde o komfort na nerovnostech, může být spokojen. Horší je, že chybí třeba tempomat, loketka nebo bederní opěrky.
Verny_2013
V G8 jsem ještě nejel. Ale ve srovnání s G7 je v řadě vlastností hlavně jízda - poměr agilita/komfort, ticho aerodynamické i od podvozku, řízení FF4 prostě lepší. V ostatních oblastech - kvalita interiéru, materiály, ergonomie, výbavy se na G7 hodně dotáhl.
ACE.
Ano to souhlas, kromě 1.8 která fungovala skvěle, ale byla bez turba, měl už jen několik motorů, jako 1.3 a 2l, který měl takový výkon, jako Golfův 2l s turbem. Motory koncernu se taky průběžně potýkaly s problémy a to mnohdy fatálními, ale u nich je to nějak normál. Infot. jsem moc nikdy neřešil, ale ten současný koncernový se snaží zaujmout (a mě by dsolova sral), ale i mladí testeři si stěžují že je to vopruz, takže slepá cesta. Mazda a Honda jdou jinudy, to není zastaralost, ale ať si. Pro mě je důležitá jízda a ovládání a to bylo tradičně u těchto japonců o level dál. Ale jak píšeš, to by bylo furt dokola, každej preferuje něco jiného.
Verny_2013
Dle velikosti a šíře kol se významně mění jejich hmotnost. Takže vliv kvalitu tlumení a pružení je taktéž významný.
stormrider
V roce 2012 jsem vybíral auto pro někoho z rodiny, mělo to být původně Polo, ale tehdejší ceny Golfu VI byly tak nízké, že z toho byl skladový Golf 1.2 TSI 77 kW (6kvalt, tehdy ještě multilink), sice Trendline, ale s nějakou dodatečnou výbavou (Climatronic, alu kola tempomat,...) a ještě sadou zimnich alu kompletů.... za 339 000 😊
narona
No lidi jim to budou kupovat... serepetičky a displeje, pro nás bohužel, táhnou ;-\
twistedTSD
Zajímavé, jak se vrací balónové rozměry. Ale novým autům obvykle těžce nesluší, viz Focus.
twistedTSD
Mně právě přijde, že ten kvalitativní a "dotaženostní" náskok dostal řádně na frak. Šetřilo se, kde se dalo.
rohYpnol
Ano, také jsem dostal informaci, že podvozky Golfu jsou laděné vždy na konkrétní rozměry kol. Ale určitě bych neřekl, že zašli tak daleko, že každý rozměr má jiné naladění. Spíš bych řekl, že budou mít třeba 2 nebo 3 typy naladění.
rohYpnol
Ano, tento režim je asi nejvyužívanější. Přesto trvám na tom, že je to více rozmařilost než potřeba.
Btw. 3 zóny třeba u velkého MPV kde se dá čekat, že vůz bude jezdit dlouhé trasy, asi smysl relativně dává. Ale u Golfu, který je primárně na řekněme příměstský provoz a střední vzdálenosti??
Jinak řečeno - na jednu stranu se VW tváří jak mu záleží na zadních místech a má pro ně výdechy a 3. zónu, zatímco z druhé strany na zadní místa háže bobek a mají např. jen tvrdé plasty... Za mě to zkrátka smysl nedává.
Btw. 3 zóny třeba u velkého MPV kde se dá čekat, že vůz bude jezdit dlouhé trasy, asi smysl relativně dává. Ale u Golfu, který je primárně na řekněme příměstský provoz a střední vzdálenosti??
Jinak řečeno - na jednu stranu se VW tváří jak mu záleží na zadních místech a má pro ně výdechy a 3. zónu, zatímco z druhé strany na zadní místa háže bobek a mají např. jen tvrdé plasty... Za mě to zkrátka smysl nedává.
Verny_2013
Civic i Mazda 3 jsou bezpochyby dobrá auta, ale pro mě mají jeden základní nedostatek který je prostě diskvalifikuje - poddimenzovaná sedadla vhodná tak pro japončíky do 160 cm. Stačí si přesednout téměř z jakékoliv evropské či korejské konkurence a je to až do pozadí bijící. Honda pak přidává tu komickou roletku v kufru a Mazda je zase v interiéru nejmenší zástupce nižší střední. Skoro bych řekl na úrovni aktuálního Pola.Golf prostě nemá žádnou zásadní slabinu která by vyloženě otravovala. Je téměř ve všem nadprůměr ale v ničem vysloveně nevyniká.
Ham.
Tak spolehlivost se dá hodnotit až po nějaké době, pravda je, že v některých fleetech mají tyto motory už nalítáno 200 tkm (třeba někteří naši servisní technici v G7 96 kW a 110 kW v O3 nalítali 150tkm ve firmě a pak si auto odkoupili) a o závadách na motorech jsem ještě neslyšel, byly tam problémy se SW (cukání studených motorů), ale to už je vyřešené. Obecně vzato obě ty technologie (VGT i plasmové nanášení) mají vyřešené u prémiových značek koncernu a pokud něco neošidili u mainstreamu, tak není důvod pro velké obavy, třeba to VGT u Porsche pracuje s teplotami hodně přes 1000 st., tady je maximum sraženo pod 900, takže evidentně nešli na hranu. Otázka je, v jakých cenových hladinách se to VGT turbo nachází jako náhradní díl (u Porsche je to pěkně drahá sranda), když by se třeba někdy vyměnit muselo.
_Karel_
Nemyslím, že by se v součtu vlastnosí F3 dotáhl na G7, aktuální generace nemám názor, klidně to teď může být jinak.
Efreeti
Ktera z tech dvou 1.5 ma potencial pro dlouhou životnost?...když sem se ptal v salonu tak mi nebyli schopni rict jiny rozdil než kilowaty, takze sem mel nastudovano podstatne vic, ale spolehlivost je pro me otaznik. myslim ze nejvetsi potencial selhani maji ty loptaky u slabsi varianty a plasmovy nastrik u silnejsi varianty. Kdyz sem prodejci rekl ze ta 110kw 1.5 jede hůř než moje 1.4tsi 103kw tak se ešte tvářil uraženě. Nakonec sem vzal tu slabší 1.5 a zatim spokojenost, ale na nejake divoceni to fakt není. Skoro mi to připomina atmosferu, tim jak moc je to treba točit aby z toho člověk dostal nejaky vykon
Ozzman
Tak dovolil bych si poupravit, že na tom vrcholu se s ním pere Fokus, ve 4. generaci mu bude hodně silným soupeřem, protože skvěle jezdí i základní verze 😊
Ozzman
To ale nemění nic na tom, že je generace od generace ošklivější, na rozdíl od Passata
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
adamzprahy
Používám to stejně. Přítelkyně si tam občas hodí jinou teplotu než já. Tu třetí ale nikdy, nevím proč je to standard.
PowerHouse
Prošel ten motor1l 81kW v novém Golfu nějakou proměnou?
Přece jenom dříve to bylo 85kW a i značně vyšší spotřeba.
A co dodat k tomu motoru 96kW, jak se liší od těch 110kW? Má také vypínání válců?
Přece jenom dříve to bylo 85kW a i značně vyšší spotřeba.
A co dodat k tomu motoru 96kW, jak se liší od těch 110kW? Má také vypínání válců?
_Karel_
Tak to bych neřekl. Manželka při cestách na dovču raději teplo, zvlášť když schrupne, a já když nechci být uspáván tak raději chladněji. Nemyslím, že jsem v tom výjimka. Nicméně 3 zóny už mi přijdou zbytečné, nepřiplatil bych za ně ani korunu a v levnějších autech v základu mi to taky přijde jako nesmysl. Pro srovnání - nejdražší VW má třízónovou vždy v příplatcích, je s podivem že obyčejný Golf v pevné výbavě.
ptr078
Dnes som narychlo naklikal 150k 1.5 leona najvyssia vybava, metla, 18 winret packet a nejake hluposti a bolo to o par stoviek drahsie ako golf 8 v rovnakej vybave
ericn
No o tom to je, měl si za 450 tis Kč kvalitní auto se slušnou výbavou i motorem. Dneska máš základ za 480tis s 3hrnkem a výbavou, kterou třeba ani nechceš, navíc podle testerů je to auto kvalitativně dost oholený ;-\
Anonym
Ne, ten rozdíl je tam po dorovnání výbav. Extra jsem tam některé výbavy starýho Editiona narychlo napsal.
_Karel_
U nové generace bych to netrvrdil, ale u G7 - řekl bych, že na tom panuje většinová shoda, že šlo o špičku třídy. Byť ne v každé jednotlivé vlastnosti, tak v jejich součtu ano.
adamzprahy
Ty "konzervy" to mají často mají za fleetové ceny takže jeden kus se cenou blíží lowcostové konkurenci. A i kdyby ne, Golf byl vždy vůči své konkurenci mnohem kvalitnější a dotaženější kus auta. Neznám osobně G8, z testů jsem v rozpacích, že možná právě o ten náskok přišel. Prodeje ukážou. To nálepkování je každopádně hloupé.