Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
PowerHouse
Přední palubovku dali níže, narvali do kolen, takže přední sedadla musíte posunout zpět a není místo ani vzadu.
Mám 182 cm a nová Oktavka je pro mě o třídu menší, než ta odcházející.
Zlatá odcházející Oktávka, tam je ta palubovka vysoko a tedy i místo na kolena.
Mám 182 cm a nová Oktavka je pro mě o třídu menší, než ta odcházející.
Zlatá odcházející Oktávka, tam je ta palubovka vysoko a tedy i místo na kolena.
mne sa nepaci ten jej kukuc.. maska.. jej vsadenie a tvar.. na predok je to akesi uz divne a pocmulane.... predosle octavky mali dostojny a vyrazny face so svoju typickou eleganciou... z toho noveho xichtu uz ale necitit nic ... dvojramenny volant s palubovkou nahanajuci S kladu je asi dalsia nepodarena kapitola .... celkovo ma nova octavia uz dnes moc nezaujala ... naopak novy leon aj golf tak to fakt klobuk dole... nikdy som ich tiez velmi nemusel ale dnes sa mi pacia uz podstatne viac ako octavka .. aj ked ano ok.. lift ma len octavka...svojim sposobom si ide svoju ligu a bude to opat bestseller to nepochybujem... ale ja stejne uz radsej hatche takze sa mi viac paci sestersky leon aj golfik...
KIaudius
Kedysi bola Octavia výborné auto, na ktorom neprajníci hľadali chyby.
Dnes na novej Octavii fanúšikovia hľadajú, čo je na nej dobré.
Dnes na novej Octavii fanúšikovia hľadajú, čo je na nej dobré.
Výborné auto předpokládá diesel, manuální převodovku, ruční brzdu a po sklopení zadních sedadel kombíku vznik zcela rovné ložné plochy. Takové auto až zase Škoda udělá, bude se prodávat výborně.
CHerokee
Tyhle testy úplně postrádají smysl. Škodovky se dnes individuálně prodávají málo, Octavie a Superby zvlášť. Leda z druhé ruky. Z jednání prodejců jsem měl opakovaně pocit, že ani o individuálního zákazníka nestojí. Ani to s ním neumí. Tyto Škodovky se u nás totiž nekupujou, ale fasujou. Nakupují firmy, ve velkém a protože jsme v Česku tak mnohdy automaticky volí Škodovku, aby si zaměstnanci přece nezáviděli...asi pozůstatek z dob komunismu, kdy byl podezřelý každý, kdo měl víc. I proto jich máme plné cesty.
Jinak nic proti škodovkám nemám, nová Octavia se mi líbí, zvláště pak vidím pokrok v interiérech vybavenějších verzí. Osobně bych ale nekoupil, právě kvůli přístupu k zákazníkům a taky proto, že jich jsou všude mraky - služebáků.
Jinak nic proti škodovkám nemám, nová Octavia se mi líbí, zvláště pak vidím pokrok v interiérech vybavenějších verzí. Osobně bych ale nekoupil, právě kvůli přístupu k zákazníkům a taky proto, že jich jsou všude mraky - služebáků.
Přístup k zákazníkům? Včera jsem utrpěl servis v MB Ostrava, dnes tam byl kolega. Horší už byl jen Chodov a ostravské BMW. Škodovku jsem nikdy novou nekupoval, ale neumím si představit, že by to mělo být horší. Od absence základních věcí jako je pozdrav, po drzost a nepříjemnost na zákazníky (na paní), po něco tak absurdního, jako muset si koupit v prodejně kde základní modely začínají na úrovni topu mainstreamu i kávu.
Takže, aby to bylo ještě horší snad už ani nejde.
Takže, aby to bylo ještě horší snad už ani nejde.
Horší možná ne, ale rozhodně vtipnější. Se mi nechtělo jenom kvůli výměně oleje jet k prodejci a naivně jsem se domníval, že si třeba rádi nechaj zaplatit u koncernové sestřičky.
Dobrý den, chtěl bych si nechat vyměnit olej v motoru.
A jaké auto ?
Seat Leon.
Hmmm....Seat neděláme.
Asi si nerozumíme. Já po vás nechci, abyste dělali Seaty. Chci vyměnit olej ve stejném motoru, co tady máte třeba v Octáviích.
Hmm, Seaty neděláme.
No, tak vám gratuluju. 😁
Dobrý den, chtěl bych si nechat vyměnit olej v motoru.
A jaké auto ?
Seat Leon.
Hmmm....Seat neděláme.
Asi si nerozumíme. Já po vás nechci, abyste dělali Seaty. Chci vyměnit olej ve stejném motoru, co tady máte třeba v Octáviích.
Hmm, Seaty neděláme.
No, tak vám gratuluju. 😁
Člověk má trochu dojem, že tento sektor takovéto lidi přitahuje...prodej nových aut ještě zuby nehty udržuje nějaký standard, ale servis, to už je přehlídka arogance, až oči přecházejí...a řekl bych, že napříč značkami.
Aktuální zkušenost, tedy ještě těsně před virusem, kdy vše běželo naplno. Zaparkoval jsem starou Cupru před autosalon a šel se dovnitř zeptat, kdy bude k dispozici nějaký základní ceník nové. Nevím, za měsíc, za půl roku, nebudu se s váma bavit, nazdar. Pochopil bych takové chování, kdyby je otravovalo, že se tam každý chodí podívat či povozit v podstatě jejich nejdražším modelem, ale když tam přijedu minulou generací, navíc koupenou od nich, tak bych si jako prodejce třeba řekl, hm, ten by asi mohl to auto koupit znovu. A ne, že mě pošlou do háje, za poslední tři roky třikrát 😄
O tom, že v Alfě nepotřebují člověku ani odpovídat na maily či telefony, to už jsem tu psal 😄
Aktuální zkušenost, tedy ještě těsně před virusem, kdy vše běželo naplno. Zaparkoval jsem starou Cupru před autosalon a šel se dovnitř zeptat, kdy bude k dispozici nějaký základní ceník nové. Nevím, za měsíc, za půl roku, nebudu se s váma bavit, nazdar. Pochopil bych takové chování, kdyby je otravovalo, že se tam každý chodí podívat či povozit v podstatě jejich nejdražším modelem, ale když tam přijedu minulou generací, navíc koupenou od nich, tak bych si jako prodejce třeba řekl, hm, ten by asi mohl to auto koupit znovu. A ne, že mě pošlou do háje, za poslední tři roky třikrát 😄
O tom, že v Alfě nepotřebují člověku ani odpovídat na maily či telefony, to už jsem tu psal 😄
Aj to je presne ten dôvod, že som prestal chodiť do autorizákov na servis. Dokonca aj náklaďák, ktorý nikde inde od nova nebol som stopol. Mňa dožralo viac vecí, ale klinec do rakvy si náš autorizák MB zatĺkol tým, že mali vymeniť jednu blbú trubku s hadicou od serva, bo inú ako originál nezoženieš a keď sa mi šofér s autom vrátil pozerám a čosi z neho kvapká. Takže kabína hore a trubka síce na mieste, ale spojovacie pásky nedotiahnuté, olej v nádržke nedoliaty a vyúčtovali si nejakých cca 300 €. No a jednanie jedného z dvoch príjímacích technikov už ani nekomentujem. Ten druhý je ale v pohode a nechápem ako tí dva dokážu spolupracovať.
Ja som bol včera v servise, nielenže mi vymenili vec po záruke v rámci kulancie zadarmo, požičali náhradné auto a keď bolo moje hotové, poslali krátke video. Je to od prípadu k prípadu.
Já jsem po tom "pokusu" o ušetření času zavolal tam, kde jsem auto kupoval. Objednali mě na pozítří, projel jsem se 70 km hezkou krajinou, okouknul jsem Hazmburg, paraglidisty v Rané a dorazil deset minut před stanoveným časem. Automaticky mi nabídli vodu a kafe, omluvili se že showroom Seatu je v přestavbě a že mě převezme technik ve vedlejší Škodovce. Technik se mnou pokecal o autě, kouknul na historii, navrhl zrušení long-lifu a zeptal se, jestli budu čekat a když jo, jestli si chci tu hodinku číst o autech, koukat přes sklo na tu výměnu nebo se něčím projet. Pak vzal auto dovnitř, se mnou ho vizuálně zkontroloval a předal servisákovi. Počkal jsem, až ho maník v kombinéze Škoda, kterému zřejmě nevadí DĚLAT Seaty dá na zvedák...a jel se na hodinku projet. Po návratu bylo auto venku a technik už měl všechno připravený, servisku, fakturu atd. Někde to opravdu jde. A tedy platí slogan z dávné reklamy na Aral. Vyplatí se vám dojet až k nám.
Samozrejme, nechcem zovšeobecňovať, ale po 15 rokoch proste pohár trpezlivosti pretiekol. Inak iná storka z MB v TN. Volá mi šofér, praskol mi vzduchový vakúš pruženia. Vytelefonoval som mu a poslal ho do servisu MB. Potiaľ všetko v poriadku. Vankúš mali skladom, v podstate ihneď sa pustili do výmeny, vymenili, pribalili faktúru a na druhý deň sa mi auto vrátilo domov. A tak študujem rozpis, pýtam sa šoféra , že čo a ako to prebiehalo. Domov prišiel aj bez tlmiča, lebo nevedel mechanik dať dole zadné kolesá z náboja, tak to vymenil nejak z druhej strany a tlmič sa mu pritom rozpadol. Budiž, aj tak boli obidve zrelé na výmenu a nové už som mal na poličke. Ale montáž a demontáž kolies si nezabudli vyúčtovať. Taká prkotina, ale už len z princípu ma to naštvalo.
ono z octavie je hlavne ( uz od O3 ) uz firemny kriznik... ako rodinne auto ju fakt uz nestretnes... a to zamzri.... cesky rodinny sen to uz fakt nie je.. to uz skor ceed v kombiku alebo corolla
A schválně, kde pak končí ty firemní křižníky? Většinou v rodinách. Jen já ve svém okolí mám 3 kolegy, co mají OIII jako rodinne auto. Jedno kupované soukromě jako nové. K tomu dva superby, jeden opět nový soukromě.
Chudáci, je mi jich líto. Škodovácké owce, podobně jako Babišovy koblihové owce.
Škodovku si vybrat můžeš nebo nemusíš. Také ji nemám, ale na druhé straně mi nevadí. Jenže lháře stbáka máme bohužel všichni 😒 Takže to bych nesrovnával.
A jako proč? Je to stejné spotřební auto jako každé jiné z této cenové kategorie. A pokud mám možnost koupit z firmy 1.4TSi s výbavou po jednom obchodníkovi levněji, než stejně starou Fabii, tak těch 5 výplat za to taky dám.
Ostatně mám v práci x kolegů, kteří na to vyzrali a koupili si jiné značky. A když pak jezdili 50 km do nejbližšího servisu a každá blbost je stálá několik puldnu, tak taky pak nebyli moc happy.
Ostatně mám v práci x kolegů, kteří na to vyzrali a koupili si jiné značky. A když pak jezdili 50 km do nejbližšího servisu a každá blbost je stálá několik puldnu, tak taky pak nebyli moc happy.
50 km do nejbližšího servisu? Hic sunt leones... A s blbostí půl dne v servisu? No nevím. Napíšeš mi značku a místo?
Klidně. Daewo👋Chevrolet - nejbližší servis Šenov Nový Jičín.
Seat - servis v Trenčíně (tam koupeno) Nebo v Prostějově. Každá prkotina na 3 puldny. Jednou tam dojet na zjištění problémů. Podruhé dovézt, když měli potřebné díly. A potřetí si tam obden pro auto zase nějak dojet.
Seat - servis v Trenčíně (tam koupeno) Nebo v Prostějově. Každá prkotina na 3 puldny. Jednou tam dojet na zjištění problémů. Podruhé dovézt, když měli potřebné díly. A potřetí si tam obden pro auto zase nějak dojet.
To máš těžký, když bydlíš někde na konci světa 😁 Ale zase si vzal dost extrémní značku, je pořád dost aut mezi nejrozšířenější Škodovkou a né zas tak častým Chevroletem, který u nás už nemá oficiální zastoupení, což značí o rozšíření této značky 😁 Mne spíš příjde, že první O3 se dostávají do cenových vod vesnických závodníků a je to vidět na silnicích 😁
Třeba Subaru zas tak extrémní značka není....a donedávna bych si mohl vybrat mezi Libercem a Prahou. 80 nebo 90 km. A koncern ? Hmm, takže Seat. Ve 20 km vzdáleným dealerství jsou kre..éni a pak si můžu vybrat 50 nebo 70 km.
A ty by si chtěl auto s CVT, dynamikou Fabie HTP a v diskuzích nás přesvědčovat, že to má náskok díky podvozku a pohonu i když to jede z 0-100 za 18 sekund? 😁 Tomu nevěřím 😁 Ale jsem rád, že v okolí mám vše potřebné do 20 km, ale hlavně šikovného garážmistra u nás na maloměstě 😁
Budeš se divit, ale k většině značkám to mám z trvalého bydliště 60 km, nebo víc.
Servis je dost dolezity, ja som svoju Skodu dostal do servisu po 19 dnoch 😄 Kolobezkou som po nu siel par minut.
Ale ty máš vždy něco extra 😁
hlavne extra problémy
Ale jen v hlavě 😁
P.s. málem jsme měli další Clio 😁
P.s. málem jsme měli další Clio 😁
Preco by v hlave? Zle namontovali lanko od tiahla voliacej paky a auto ostalo zablokovane, nepojazdne. Ale nastastie je to za nami.
co si to kupil ? ten EV hot hatch ?
https😐/youtu.be/Lv9iBa9ATvw
https😐/youtu.be/Lv9iBa9ATvw
presne toto, len zlte 😄
https😐/ibb.c👋SsmH5BN
Neviem preco, ludia na mna blikaju a chcu pretekat 😄 Mat tak Teslu, tak stihnem aj 2 semafory na oranzovu. Toto ma este rezervy.
https😐/ibb.c👋SsmH5BN
Neviem preco, ludia na mna blikaju a chcu pretekat 😄 Mat tak Teslu, tak stihnem aj 2 semafory na oranzovu. Toto ma este rezervy.
no a jazdi to tak zabavne ? lepsie ako ten tvoj renault ???
Zatial som z toho zabavu nevydoloval, citit trosku vahu a bojim sa, ze vyletim z cesty. Este musim pojazdit a najdem limity auta. Ale mam pocit, ze niektore zatacky tak rychlo nedam, ako na vacsich. A celkom bezne narazam na limity 130 km/h na okreskach.
Co pozeram statistiky z dnesneho dna, tak je to celkom rychle auto, priemerky a casy mam celkom dobre. Ale cesty su prazdnejsie 😄 Rovinky mam pomalsie, cize to dobieham agilitou v zatackach.
Co pozeram statistiky z dnesneho dna, tak je to celkom rychle auto, priemerky a casy mam celkom dobre. Ale cesty su prazdnejsie 😄 Rovinky mam pomalsie, cize to dobieham agilitou v zatackach.
musis trochu precvicit to medzi sedadlom a volantom, citigo bude najlepsie na pomalsej, zakrutenej technickej trati, kde vyuzije nizke tazistko, dobre vyvazenie tj pridanu hmotnost v zadu a trebars podvozok, ktory zvladne aj horsie povrchy... to ze sa trochu nakloni, este neznaci ze vyletis von, staci si len zvyknut a ocenit prenosy hmotnosti, pak si rychlejsi ... celkovo to nie je este tazke auto, takze nemas mat z coho obavy 😄
Jo, to je ta Škoda se servisem a prodejnou v každém městě... A proto mám blíž minimálně pět jiných značek, ale Škoda nikde.
topper sorry, ale tie firemne krizniky sa vyuzivaju takisto aj ako rodinne auta. a prave preto ma octa taky uspech. ked ju v robote nafasujes tak uz nepotrebujes ine auto, s octou mozes vzdy, aj sukromne. ten kufor je tak absurdne velky ze ja napriklad nepouzivam ani stresny box ked ideme na tyzden do rakuska. 4 pary lyzi spokojne prepchas zlozenou stredovou opierkou a zvysok bagaze vojde bez problemov. skus toto napchat napr do insignie a jej plytkeho kufra. prave preto tych octaviek beha tak vela, lebo ked sa v ramci nejakeho rozpoctu musis nejako rozumne zariadit tak mi prosim daj inu alternativu za takuto cenu - automat, 4x4, nad 180 koni a obrovsky kufor, cena okolo 30-33 t eur. daj nejaku alternativu.
a keby si videl statistiku kolko octavii sa preda do sukromnych ruk, bol by si prekvapeny.
a keby si videl statistiku kolko octavii sa preda do sukromnych ruk, bol by si prekvapeny.
Možná O3, ale O2 i přes obrovský papírový kufr nepobrala nikdy to, co jsem naložil do té střední třídy stejného stáří, oba kombíky.
praveze to moze byt rodinne auto, vpredu ma treti isofix 😄 v ceede rodinu neodveziem. ani v corolle.
To je jasný, bez isofixu vepředu se rodina vozit nedá. 😁
Hele a k čemu je to vlastně dobré? Když jsem sháněl autosedačku, tak mi bylo všude sděleno, že isofix je sice jednoduchý, ale bezpečnější je klasické uchycení na pásy, tak jsem koupil to a i průměrně vzdělaný Ozzman to pochopil a umí to připevnit za pár vteřin, tzn dřív, než začne jeho ratolest křičet 😁 To beru jako úspěch 😁
Praveze isofix je bezpecnejsi. Ja este rodinu bez toho neodveziem, este su deti male 😄 To len pre porovnanie s "rodinnym" Ceedom a pod. Ale inak rodina sa povezie aj v Citigu, ale len po miestnej ulici, deti dozadu posadaju aj bez sedaciek a uzivaju si cestu.
Mně teda drtivá většina lidí, včetně prodejců, kteří mohli prodat 2x dražší sedačku tvrdili, že pás je lepší. Já mám 3 týdny staré, takže o větším dítěti asi nemůže být řeč v mém případě 😁 Je to ta nejmenší Sedacka..
Isofix je o čosi bezpečnejší keď porovnáš rovnaké sedačky jedného výrobcu a jedna je s a druhá bez. Zároveň je jednoduchší na obsluhu keď často prekladáš sedačku z jedného auta do druhého. Ty máš ešte tzv. vajíčko a takto dodatočne ti blahoželám k prírastku. 😁
PS : mňa najviac pobavia vždy niektorí otcovia, ktorí mi argumentujú bezpečnosťou a isofixom a potom pri otázke na značku a typ sedačky len zaklipkajú očami. A že takých e😜ertov mám v okolí veľa. Nejaké údaje o tom či tá sedačka má za sebou nejaký crashtest ich vôbec netrápi.
PPS : xxc to nebola narážka na teba
PS : mňa najviac pobavia vždy niektorí otcovia, ktorí mi argumentujú bezpečnosťou a isofixom a potom pri otázke na značku a typ sedačky len zaklipkajú očami. A že takých e😜ertov mám v okolí veľa. Nejaké údaje o tom či tá sedačka má za sebou nejaký crashtest ich vôbec netrápi.
PPS : xxc to nebola narážka na teba
Ja tiez podla testov kupujem, raz som dal nejak cez 600€ za be safe a s tou nie som spokojny 😄 Mohli by nejak zacat testovat novinari aj sedacky, ved na chvilu sa to stava sucastou auta.
Testy - netesty, svojho času keď prišiel čas presunúť prvorodeného z vajíčka do sedačky 9-18, tak som naštudoval testy, zobral krpca do jedného veľkého obchodu kde mali všetkých finalistov výberu. Posadil som ho do môjho víťaza Cybex s pultíkom, založil pultík a .... rev preukrutný. Vedľa bola Maxi Cosi s 5 bodovými pásmi a z tej nechcel vyliezť. 😁 Takže nakoniec si vybral sám 😊
Většinou rozdíl v bezpečnosti daných ukotvení je jen daný hodnocením obsluhy. U isofixu dáš sedačku dobře, u pasu ji můžeš ukotvit špatně.
To mi povídej..... že já vůl jsem se tenkrát nenechal instruovat, když si mi to nabízel, ale už dobrý 😁
Když jsem se to učil. To bylo dovnitř- ven a takhle pořád dokola abych měl jistotu
čo ti ja viem? Ten isofix ti pridáva ďalšie dva kotviac body a od toho sa potom odvíja aj následný výsledok pri crash teste.
Isofix má 2 kotvící body, plus top tether, tedy celkem 3. 3bodový pás má taky 3, tak je to úplně jedno. Ten isofix má opravdu jen výhodu v tom, že je hodně malá šance to špatně ukotvit.
Isofix vs pásy.
Testy jsem neviděl a protože dítě nevozím, je mi to celkem putna, ale tipl bych si, že správně uchycená sedačka pásem může být bezpečnější, protože přeci jen trochu sníží přetížení. Pás totiž zapruží a tím něco pohltí, kdežto isofix je natvrdo.
Testy jsem neviděl a protože dítě nevozím, je mi to celkem putna, ale tipl bych si, že správně uchycená sedačka pásem může být bezpečnější, protože přeci jen trochu sníží přetížení. Pás totiž zapruží a tím něco pohltí, kdežto isofix je natvrdo.
Úplně to samé si myslím také, ale je to jen selský rozum, který ne vždy má pravdu.
Na druhou stranu právě to špatné uchycení způsobí nějak vyosené propružení.
Na druhou stranu právě to špatné uchycení způsobí nějak vyosené propružení.
Ono aj záleží od typu sedačky, teda veľkosti. U nižších kategórií ti dieťa držia pásy samotnej sedačky. Väčšie deti ale pútaš priamo pásom a vtedy ti isofix pridáva ďalšie dve kotviace body.Bez kotvenia isofixom ale pripočítaj k brzdeniu pásom aj váhu samotnej sedačky.
Tam určitě. To souhlasím. Pokud chytá člověk sedačku i dítě jedním pásem, je určitě lepší isofix.
Ozzy, gratulujem k potomstvu. Nech je zdravé. 😄
Díky 😁 Od mala jezdí Fordem, snad se potatí 😁
Gratulacia a vela zdravia, mondeo setrit, najlepsie pod seno do stodoly, lebo o 18 rokov uz nove nebude
Taky gratuluju, taťko. Ale na ten Ford pozor. Dneska pomalu nesmíš dát dítěti jméno, abys mu nepodsouval pohlaví. Takže by tě outěžek mohl taky později soudně stíhat za psychickou újmu. 😒]
Neboj, čekám až mu bude 5 a pak se ho zeptám, jestli se cítí být chlapcem nebo něčím jiným 😁
tu najmensiu, po slovensky vajicko, som mal aj ja na pas. tam sa mi to videlo v pohode. len stredne pasy byvaju kratsie a do stredu sa mi to nikdy nepodarilo dat. ked som dal dopredu, tak som nevidel do spatneho zrkadla vpravo.
Moji doteraz sedeli v sedačkách bez isofixu, akurát minulý rok mi prišla pod nos za dobrú cenu jedno Romerka s isofixom pre mladšieho synátora a blížil sa čas výmeny kategórií, tak som ju kúpil, cvakol a odvtedy som ju vyberal len keď som v aute upratoval. 😁 Oproti druhej, ktorú má starší synátor v zásade žiadny rozdiel.
Rozdiel by podla mna bol, ked pri havarii sedacka nie je uchytena k isofixu a natlaci to na neho zozadu o pas. Inak asi rozdiel velky nebude. Ale uz po novom maju byt vsetky sedacky povinne s isofixom, za chvilu sa bez neho nebudu dat kupit.
Hele... prostě napiš na rovinu, co chceš říct.
Asi to není to, že by se měla testovat jen auta, co se u nás prodávají lépe než Octavia, která byla loni #10...
https😐/www.autosalon.tv/novinky/nova-auta/ktera-auta-si-u-nas-vloni-nejvice-kupovaly-soukrome-osoby-zname-zebricek-15-nejoblibenejsich/pohledy/10
Kdybys potřeboval dobrého prodejce, stačí říct.
Asi to není to, že by se měla testovat jen auta, co se u nás prodávají lépe než Octavia, která byla loni #10...
https😐/www.autosalon.tv/novinky/nova-auta/ktera-auta-si-u-nas-vloni-nejvice-kupovaly-soukrome-osoby-zname-zebricek-15-nejoblibenejsich/pohledy/10
Kdybys potřeboval dobrého prodejce, stačí říct.
No asi chtěl říct, že takovou Oktávku za ceníkových 800 tisíc, co vidíme v testu, si v reálu skoro nikdo nekoupí. Ani firmy, ani soukromí kupující. U firem bych to viděl na Ambition a soukromí kupující budou čekat na Fresh nebo jiný akční model za přijatelné peníze.
Těžiště prodejů bude určitě nějaká Ambition s paketem Plus a pár drobnostma. Ergo sedačky jsou teoreticky super věc, ale s kůží za 70t je to v kompaktu overkill, bohužel... těšil jsem se, že tam bude něco za 10t.
Jinak ale Octa vždycky dost úspěšně prodávala dražší Octavie... RS, LK, Scout a tak...
PS: myslím, že chtěl říct něco jinýho
Jinak ale Octa vždycky dost úspěšně prodávala dražší Octavie... RS, LK, Scout a tak...
PS: myslím, že chtěl říct něco jinýho
Ergo sedačky jsou největší zklamáním. Golf je má za buď za příplatek 22 tisíc, nebo jako standard od výbavy Style.
Ano, prodávaly se dost i ty dražší verze, protože ještě před pár lety byly docela levné. Za 650 tisíc rodinné auto se zrychlením z 0 na 100 za 7 s a slušnou výbavou. RS opavdu bylo často k vidění. Jenže ty časy už jsou pryč, kór když teď bude krize. A třeba Scouta nevidívám skoro vůbec, jelikož kdo by o kupoval, když už má Škodovka v nabídce klasická SUV.
Ano, prodávaly se dost i ty dražší verze, protože ještě před pár lety byly docela levné. Za 650 tisíc rodinné auto se zrychlením z 0 na 100 za 7 s a slušnou výbavou. RS opavdu bylo často k vidění. Jenže ty časy už jsou pryč, kór když teď bude krize. A třeba Scouta nevidívám skoro vůbec, jelikož kdo by o kupoval, když už má Škodovka v nabídce klasická SUV.
Pro mě je největší zklamání ovládání palubních systémů (zatím teda z fotek a testů)... sedačky jsou promarněná příležitost.
Uvidíme, krize by měla auta spíš zlevnit. A RS mělo vždycky docela dobrou value for money... 2.0TSI půjde koupit s manuálem...
Já osobně bych radši zvýšený kombík typu Scout než třeba Karoqa. Scout byl teda vždycky dost drahej... Leon se dal koupit i jako předokolka s 1.4TSI třeba, Scout býval vždycky 4x4 a jen lepší motory.
Uvidíme, krize by měla auta spíš zlevnit. A RS mělo vždycky docela dobrou value for money... 2.0TSI půjde koupit s manuálem...
Já osobně bych radši zvýšený kombík typu Scout než třeba Karoqa. Scout byl teda vždycky dost drahej... Leon se dal koupit i jako předokolka s 1.4TSI třeba, Scout býval vždycky 4x4 a jen lepší motory.
Jo, samozřejmě, sedačky jsou zklamáním z původního očekávání, protože Škodovka se tím na při premiéře minulý rok hodně chlubila, ale nikoho nenapadlo, že to bude takový brutální příplatek.
Ta ergonomie je mnohem větší přešlap, to je jasné. Ale o tom už se vědělo od premiéry.
Scout byl docela krátkodobá móda. Nejvíce se mu dařilo tak někdy kolem let 2008 až 2009, to jich bývalo hodně. Ale už s Yetim a obecně rozšiřující se nabídkou evropských SUV to začalo jít dolů. Nabídka čtyřkolek se v rámci koncernu VW bohužel stále zmenšuje.
Ta ergonomie je mnohem větší přešlap, to je jasné. Ale o tom už se vědělo od premiéry.
Scout byl docela krátkodobá móda. Nejvíce se mu dařilo tak někdy kolem let 2008 až 2009, to jich bývalo hodně. Ale už s Yetim a obecně rozšiřující se nabídkou evropských SUV to začalo jít dolů. Nabídka čtyřkolek se v rámci koncernu VW bohužel stále zmenšuje.
Nabídka čtyřkolek se zmenšuje? To bych neřekl... od kompaktu výš tu 4x4 mít můžeš pořád, ve Fabii ani Polu nebyla nikdy. Naopak se relativně nedávno objevila 4x4 třeba v Cupře.
Mně se Scout teda až tolik nelíbil... ty chromovaný difuzory jdou trošku mimo můj vkus, to Leon se mi líbil trošku víc.
Mně se Scout teda až tolik nelíbil... ty chromovaný difuzory jdou trošku mimo můj vkus, to Leon se mi líbil trošku víc.
Otázka je, co pokládáš za nabídku. Třeba u dosluhujícího Golfu se nabídka čtyřkolek smrskla u verze hatchback na velmi drahý Golf R a u kombíku výhradně na diesely. U dosluhující Octavie se nabídka smrskla jen na nejvýkonější verze s převodovkou DSG, s manuálem už nelze a pro liftback čtyřkolka nebyla vůbec. A nově představené generace zatím čtyřkolky vůbec nemají v nabídce.
No to je ale spíš o tom, že jsou to nové modely a zatím je dostupná jen malá část variant. Čekám, že to postupně naběhne... takže bude 2.0TSI 140kW 4x4 u Octavie třeba.
Karoq taky s 4x4 koupíš, ale bude to 2.0 TDI DSG za 800, aby jim náhodou nepokazil emise. 1.5 TSI 4x4 se ohřál v konfigurátoru asi tak měsíc (a taky DSG only). Moc se mi tenhle přístup nelíbí.
To je ale řádná kravina, že se oktavky jen fasují. A násobně větší kravina, že nemá smysl test jednoho z nejprodávanějších aut u nás a snad i top 10 v Evropě. Co jiného by se mělo testovat?
Som vlastnikom 3 skodoviek za niekolko rokov /okrem inych aut/ a s predajcami v Skode mam dobre skusenosti.
Řekl bych že je to o lidech, ne o značce. V každém servisu jsem našel člověka, který mi nevyhovoval. Obecně taky s prodejci škody nemam špatně zkusenosti, narozdíl od kvality výrobků které prodávají a následné řešení reklamací.
Sorry, ale v rodině máme 3x koncern, 3 různé autosalony a vždycky v pohodě, ochota, testovací jízdy atd. Nějaká sleva přes firmu byla jistá, něco přihodili po krátkém pokecu a všichni jsme byli spokojeni. Po návštěvách u Fordu, Peugeotu a Opelu se fakt nedivím, že prodají velký prd, velký nezájem, nic není možné, nic nezjistí, prý není čas... Fajn byli ještě Nissan a Hyundai.
Servis je tak trochu o tom neriskovat a domluvit se - zatím šlo být u toho a mít prohlídku s vlastním olejem na počkání. Stojí mi to za to udělat si čas.
Servis je tak trochu o tom neriskovat a domluvit se - zatím šlo být u toho a mít prohlídku s vlastním olejem na počkání. Stojí mi to za to udělat si čas.
Všude to bude o lidech. U Opelu nemůžu souhlasit, tam byli vstřícní, testovačky bez problémů, auto přes víkend s podmínkou dotankování taky.
U Mazdy to bylo jak kde. Na poprvé to byla docela komedie... chtěl jsem projet šestku 2.0G po dálnici, domluvil jsem si předváděčku (a řekl, že chci vyzkoušet dálnici)... načež se na místě ukázalo, že to auto není předváděčka, ale auto objednané pro zákazníka, se kterým bych se mohl svézt kousek okolo salonu, ale rozhodně ne na dálnici, přece abych mu na tom nenajel kilometry. Ale další zkušenosti s jinými salony už bez výhrad.
U Mazdy to bylo jak kde. Na poprvé to byla docela komedie... chtěl jsem projet šestku 2.0G po dálnici, domluvil jsem si předváděčku (a řekl, že chci vyzkoušet dálnici)... načež se na místě ukázalo, že to auto není předváděčka, ale auto objednané pro zákazníka, se kterým bych se mohl svézt kousek okolo salonu, ale rozhodně ne na dálnici, přece abych mu na tom nenajel kilometry. Ale další zkušenosti s jinými salony už bez výhrad.
Přístup prodejců k servisu nebo prodeji nového auta je vždy vděčné téma, že jo? Upřímně je to jako všude, kde se dostanete do styku s lidmi, kteří dělají ve službách nebo v prodeji - narazíte na totální kretény až po naprosto pohodový prodejce, pokladníky, číšníky a já nevím koho ještě. Je to také o povaze nás. Někdo se naštve, ale jenom uvnitř sebe a už se nikdy nevrátí, já naopak minimálně upozorním na to, že se mi nelíbí chování a dám ještě druhou šanci, jinak změním podnik. Abych se také dostal k osobní zkušenosti s prodejcem/servisem aut. Jezdím cca nějakých 8 let ke Klokočkovi na Praha - Řepy na pravidelné servisy. Nikdy jediný problém, profi jednání, chlapi na servise naprosto v pohodě.
Contradark
Ano, je opravdu drahá. Chápu, že je dobře vybavená, ale dát za nižší střední třídu (i když přerostlou) 650.000 v manuálu s 1.5. Hmmm. To bylo vždy teritorium např. Hondy, Mazdy a tyto automobilky byly brané jako dražší. S příplatky za 835.000. Za tu cenu můžu mít vyšší střední třídu a poměrně dobře vybavenou.
Která střední třída je za ceníkových 650? Nebavím se o skladovkách, ale o ceníkových cenách, s tou tu porovnáváš. A ano, škodovka dnes už není levné auto.
Insignia. Lift vo výbave Trend s motorom 1,5turbo za 540t, za 625t je kombík v nafte 1,6CDTi.
https😐/www.opel.cz/…/ke-stazeni.html
https😐/www.opel.cz/…/ke-stazeni.html
Mrknul jsem na to, hodně slušný, se vším potřebným max za 600 s daní, to je ideální obchoďácké auto, reprezentativní a přitom za pusu. :yes:
Když mi obchoďák přijede v Koktě, pomyslím si o něm swoje….
Jasně, u vás v Monaku to chodí trochu jinak. Tady v ČR se musím bez předsudků bavit i s tím, kdo přijede Tucsonem. Závidím ti. 😁
V Monaku jezdí Clia... všude... takže já jsem král, s dvojkovým bych si tam připadal jako "native", kdežto V Mondeu jsem tam byl dinosaurus z východu :-! Ale okruh jsem projel !
sa stahujeme nie ? 😁
😒] Až se uvidíme, ukazu ti fotogalerii, co jsem tam nafotil 😁 Takovy Alpiny, jen přecházel zrak 😁
No inak teraz celkom jazdim ked je pekne, a lacno 😁 Hod do SZ trebars nejaky navrh a mozme dat spicha a spalit par litrov moku.
Ok, přijímám tvou výzvu a na start přijedu v Japonském hatchbacku 😁 Ale i Clio jsem rozjezdil, má nové přední pružiny, tak i zatáčí 😁
Napište mi. Třeba mi to tentokrát vyjde a nepokusí se mě sundat z povrchu zemského nějaké Mitsubishi. 😄
Pokiaľ to bude ASX aspoň vieme za kým ísť 😁
Ale on ho nemá, on BY ho jen chtěl, ale koupí si Kamiqa, nebo něco jiného z koncernu 😁 Stejně jako to bylo s Polem 😁
To viem(e), no keď ho niekto šialený na ASX vytlačí z cesty, užívajúc si pri tom starosvetskú zábavu s atmosferickým motorom, kto iný by ťa napadol ? 😁 (napr Topper ukradne ASX po tom čo mu prasknú rozvody na 1.2tsi a dá sa na zbesilý útek, ktorý si patrične užije...)
Pokiaľ je reč o ASX vždy to musí byť Topper, inak to nebude. To nedopustím 😢 😁
Pokiaľ je reč o ASX vždy to musí byť Topper, inak to nebude. To nedopustím 😢 😁
Myslíš, že si bude užívat to trápení atmosféry v těžkém SUV, třeba v kopcích? 😁 Tedy, mluvím o té 1.6 a to by snad odradilo i Toppera.... no... možná ne 😁 😁 😁 Kdo ví... já si to snad někdy pujčím a pojedu do Košic 😁
Ozzman se konečně přiučil Hamunou a pořídil toyotu 😁. Už jen krůček a bude u hybrida s nejefektivnější převodovkou. :-!
Joo uz sa pochvalil, uznal som ze sa dobre rozhodoli 😄 Ozz si teraz takto instatne pridava kilowaty, clio ma 43kW, toto ma 65kW zachvilu kupi nieco, lebo clio uz stacit nebude, da to na 80kW 😁
Já těch Bček o generaci novějších, než je Clio projel víc a ta lehkost tam už není 😁 Sice to jede lépe, ale 80kw v Cliu 2 by byl nářez, jako 150 kw v Oktávce 😁
Ty jsi mne práskl, doufám, že si to Hamuna nepřečte ! 😁
Co že jsi to koupil?
Já mám teď v hledáčku jednoho Fusiona... nemáš někoho dobrýho na servis na Fordy? Ještě to není úplně aktuální teda...
Já mám teď v hledáčku jednoho Fusiona... nemáš někoho dobrýho na servis na Fordy? Ještě to není úplně aktuální teda...
Všichni dobrý servisáci na Ford jsou uštvaný od práce. 😁
Naši vzali Yarise 2 1.3, jede to 3x líp, než vypadá a hlavně je to přímo z Toyoty a v super stavu 😁 Fusionu jsem pár prošel a stejně i Fiest, ale buď za to chtěli nesmyslné peníze, nebo to bylo v špatném stavu. Primárně se HLEDALO clio 3, což jako auto na poskakovani je super, ale podobný problém, jako s Fordy, buď drahé, nebo mělo prapodivnou historii. Klidně napiš sz, a U Fusionu a Fiest z té doby pozor na rez. Servisaka mám jen obecného, není specialista na něco 😊
Máš SZ.
Yarisů jsem taky pár viděl, okolo 130 se dají i s automatem. Mně osobně je z JPN bližší ten Swift, třeba provedením interiéru... ale jinak jo, proč ne, asi to bude bezproblémový auto a pro rodiče bude asi charakter Yarisu i lepší.
Yarisů jsem taky pár viděl, okolo 130 se dají i s automatem. Mně osobně je z JPN bližší ten Swift, třeba provedením interiéru... ale jinak jo, proč ne, asi to bude bezproblémový auto a pro rodiče bude asi charakter Yarisu i lepší.
No, jako je to ošklivy, ten interier je horší, než exteriér, kapličku přístrojů na středu vydýchávám dost špatně a Swift se mi líbí taky více, ale u takového auta koukáš na jiné věci. Překvapení je motor VVTi, má překvapivě dost síly a sbírá se docela rychle do otáček a nechá se držet pod krkem až do 6 tisíc a i to docela dobře zatáčí, ale dynamika díky váze a točivému motoru je na tom asi to nejlepší 😁 samozřejmě není to HH !. Navíc ani na dálnici se nemusíš bát jet s provozem, ve 130ti na pětku ještě zrychluje na 140-150 svižně, když potřebuješ předjet, Vmax zatím odzkoušena 177 km/h 😁 . Nemůžeš čekat zázraky, ale příjemě mne to překvapilo, že na 13 let starý Bsegment to není auto nutně jen do města a za městem končíš... je to jiné, než evropská auta, nebudu říkat, že by to mělo dostat 5 hvězd, ale vše tam funguje, jak má a to je asi hlavní u ojetiny 😊 Ono se vybíralo hlavně dle stavu a nešlo se cíleně po konkrétním autě.
Na ten automat pozor, četl jsem, že není vhodný do Yarise a je to prý jediná věc, která by mohla způsobit problémy.
P.s a nemá to žádnej, ale absolutně žádnej kufr... musíš položit sedačky, když něco chceš vozit 😁 To moje Clio je stěhovák proti tomu 😁
Na ten automat pozor, četl jsem, že není vhodný do Yarise a je to prý jediná věc, která by mohla způsobit problémy.
P.s a nemá to žádnej, ale absolutně žádnej kufr... musíš položit sedačky, když něco chceš vozit 😁 To moje Clio je stěhovák proti tomu 😁
No aby nie, ved to ma vrtanie a zdvih 75 mm × 73.5 mm, max krutiak pri 4400ot 😁 Typicka japonska motorka, spolu s MT prevodovkou vazi len 92 kg.
V roku 2000 vyhral engine of the year v kat 1000 - 1400ccm 😉
V roku 2000 vyhral engine of the year v kat 1000 - 1400ccm 😉
Ty bys měl asi problém koupit to s manuálem, ne? Navíc je ten manuál takovej... no, řekněme 3,5* 😁
Já si nějak nevybavuju, že by byl manuál špatnej (3,5* tady). A když už jsme u těch hvězd....no tak vida, ani nebyl potřeba King a Honda, abychom prolomili čtyři hvězdy. 😄
Za mě lehce podprůměrnej, s ne moc příjemnou hlavicí (je tam taková hranka u toho stříbrnýho rámečku)... ne že by to byl vyloženě problém, ale třeba Superb mi přišel o kousek lepší... a Superb je právě tak ten průměr.
PS: nebo jsem si to sugeroval, aby mi nebylo líto vzít ten automat 😄
PS: nebo jsem si to sugeroval, aby mi nebylo líto vzít ten automat 😄
No a já si zase možná manuálu tolik nevšímal, protože mi přišlo nepatřičný v takový Auroře řadit. Myslím to v dobrém, 1.5T není schopen využít kvality podvozku Insi, tak proč to prostě nevzdat a nenechat se unášet "plavbou" ?
No právě proto Dinara jako ortodoxního nekvedlala upozorňuju, že tu edici Trend v automatu nekoupíš... a normální Insi je ceníkově o dost výš.
Ale mně by to třeba nevadilo... za ty peníze mi to smysl dává. Jiná věc je, jaký rozdíl bude po aplikaci cenového jemnocitu... občas tyhle akční verze pak v reálu zas o tolik levnější nejsou.
Ale mně by to třeba nevadilo... za ty peníze mi to smysl dává. Jiná věc je, jaký rozdíl bude po aplikaci cenového jemnocitu... občas tyhle akční verze pak v reálu zas o tolik levnější nejsou.
Jo, to je hezký. Je to teda nějaká akční verze, taková Insi Nomad, běžnej ceník začíná na 693t. Částečně je to vykoupený omezenou konfigurovatelností... třeba výškově nastavitelný sedadlo spolujezdce nejen že není v základu, ale nejde ani objednat... a musíš se smířit se základním motorem + manuálem. No ale za ty prachy...
Jj, je to akciová verzia s obmedzenou výbavou a motormi. Ale ak to berieš ako alternatívu k nižšej strednej, tak asi nepozeráš po top výbave. A to podstatné, čo by som ja v Insignii chcel, sa tam priplatiť dá, t.j. matrix LED, vyhrievanie sedadiel, autoklíma a parkovacie senzory. Nič viac nepotrebujem.
Uvidíme, co s cenou udělají následující měsíce. Ten nástřel je hodně optimistický a v kontextu aktuální situace s tím budou muset něco zásadně udělat. Před deseti lety byla podobná situace a šlo to...
Já ale psal, že za 835.000 můžu mít vyšší střední třídu. 😉
A můžeš být konkrétnější?
Jednoduché. Koupí olítanou plečku a ušetřené peníze nechá v servisu.
Asi jedině tak. Řekl bych, že nejblíž je Camry za 920, což ale pořád není 830.
Ne, že bych mnohem raději nekoupil za ty peníze tu Camry.
Ne, že bych mnohem raději nekoupil za ty peníze tu Camry.
Camry je stredni trida. Vyssi stredni byvala pred dvaceti lety, kdyz se v CR prodavala naposled. Ted je to stredni trida a to, ze ji v CR prodavaji jen s hybridem za vyssi cenu, z ni vyssi stredni fakt nedela.
No ale Camry je asi taková vyšší střední jako Superb.
Je to takový Superb a proto ji i tady řadí do vyšší střední ale Superb ne?
https😐/www.auto.cz/…-hyundaie-133575
https😐/www.auto.cz/…-hyundaie-133575
Hele řadit si to může kdo chce jak chce. Podle SDA, což je oficiální řazení, je Superb taky vyšší střední a Octa střední... to mi je celkem fuk. Ceny, rozměry i technika Camry jsou čistě mainstreamová střední... a ještě spíš slabší (žádná 4x4, jen jeden motor s průměrnou dynamikou a tak).
Aha takže vyšší střední musí mít 4x4 a diesel? Vicevalce bych bral jako argument, ale to by nám mohlo vypadnout dost dalších. Kdo z mainstreamu má možnost elektrických zadních sedaček třeba? Elektrické sluneční clona vzadu? Velikost je jinde než Superb po přímém srovnání v interiéru. Tam trochu pokulhává vzadu nad hlavou kvuli karosérii a samozřejmě Superb je praktičtější. Ale kufr je větší určitě u Camry. Jen ten vstupní otvor. Podle mého je Camry nyní na rozmezí, stejně tak i Superb byl driv. Tak jak Camry dohnala střední a přiblížil a se ji, Superb a dohnala celá stredni
Pro mě... Insi je delší, širší, s větším rozvorem, většími koly třeba... možností 4x4, silnějšími motory. Nemůže být řeč o tom, že by Camry byla o třídu nebo i jen o čtvrt třídy výš.
Elektrická clona... vážně? Hele, v té výbavě něco je a něco ne... mám pocit, že Camry třeba nemá ventilované sedačky nebo otvírání kufru podkopem... ale na těhle věcech to pro mě nestojí, je to o rozměrech a technice.
PS: o dieselu jsem myslím nic neříkal... jen o nabídce motorů
Elektrická clona... vážně? Hele, v té výbavě něco je a něco ne... mám pocit, že Camry třeba nemá ventilované sedačky nebo otvírání kufru podkopem... ale na těhle věcech to pro mě nestojí, je to o rozměrech a technice.
PS: o dieselu jsem myslím nic neříkal... jen o nabídce motorů
Je pravda že výbavy ji dost chybí, co ma třeba i toyota v nižších modelech. Jo insi je větší a rozhodně má silnější motory. A přesto narozdíl od supa ji nikdo do E neradi. To je zvláštní.
Silnější motory má momentálně Superb - 200kW benzín. Insi měla 191kW, dneska už má jen 169kW. A dynamika byla vždycky ve prospěch Superbu (pokud teda nepočítám minulou Insi 2.8 turbo).
Pokud bychom chtěli nutně hledat nějakou vyšší střední... tak bych byl ochoten diskutovat třeba o Stingeru - primární RWD, šestiválec... to bych se třeba ukecat nechal, že tam nějaké přesahy jsou (ne že by ve Stingeru bylo nějak hodně místa). Ale u Camry ani u Superbu ne, to je pro mě normální střední... která možná při uvedení na chvíli přesáhne rozměrové standardy dané třídy. Totéž Insignie... taky bych o ní ani na vteřinu neuvažoval jako o vyšší střední.
Pokud bychom chtěli nutně hledat nějakou vyšší střední... tak bych byl ochoten diskutovat třeba o Stingeru - primární RWD, šestiválec... to bych se třeba ukecat nechal, že tam nějaké přesahy jsou (ne že by ve Stingeru bylo nějak hodně místa). Ale u Camry ani u Superbu ne, to je pro mě normální střední... která možná při uvedení na chvíli přesáhne rozměrové standardy dané třídy. Totéž Insignie... taky bych o ní ani na vteřinu neuvažoval jako o vyšší střední.
Mikeus: vyšší stredná trieda musí mať jednak adekvátne rozmery (dĺžka, rázvor), jednak techniku, vyššie motorizácie by mali byť viacvalce, výkon cez 300k.
Typická stredná trieda má dĺžku cca. 4,7-4,9m, rázvor cca. 2,7-2,85m, motory R4 cca. 80 až 210 kW.
Typická vyššia stredná má dĺžku 4,9-5m, rázvor cca. 2,9-3m, motory R4, R/V6, príp. V8, výkony 100 až 450 kW.
Takže Camry s dĺžkou 4,88m, rázvorom 2,82m a motorom R4 so 160 kW je jasná stredná trieda, síce patrí medzi tie väčšie, ale nijako sa nelíši od tých väčších zástupcov strednej triedy ako je Mondeo, Insignia a pod.
Typická stredná trieda má dĺžku cca. 4,7-4,9m, rázvor cca. 2,7-2,85m, motory R4 cca. 80 až 210 kW.
Typická vyššia stredná má dĺžku 4,9-5m, rázvor cca. 2,9-3m, motory R4, R/V6, príp. V8, výkony 100 až 450 kW.
Takže Camry s dĺžkou 4,88m, rázvorom 2,82m a motorom R4 so 160 kW je jasná stredná trieda, síce patrí medzi tie väčšie, ale nijako sa nelíši od tých väčších zástupcov strednej triedy ako je Mondeo, Insignia a pod.
Sorry, myslel jsem střední třídu, ne vyšší střední třídu. Prostě o třídu větší auto, než je O IV. Např. Peugeot 508 (od 785.000), Opel Insignia (od 693.000)
Tie vysoké ceny sú naprieč celým koncernom . Od predvčera je už cenník nového krátkeho Seatu Leonu na Sk. 15990€ za základnú výbavu Reference a 66kw motor je fakt dosť . Diesel 85kw 19660€ . Super ekolologický 1.5eTsi 150 mild hybrid automat (za hubičku) 23550€ vo výbave Style.
Invisible
Tak si to shrňme: dle úvodu článku byl naftový kombík hlučný, nesladěný motor s převodovkou, rány od podvozku, nechutná cena... a čtyři hvězdy? To jako vážně? Nebýt to koncern, tak by čtyři hvězdy dostal pouze kdyby bylo všechno nadprůměrné. Mně škodovky nevadí, některé se mi i líbí (i když nejsem cílová skupina), ale tahle neobjektivita je do očí bijící...
Naprosto souhlasím! Napíše, že rande moc nevyšlo, celkově z toho testu bylo vidět, že je vše špatně, ale 4*... Nebýt to Škoda, je to s hvězdičkami úplně jinak.
Presne. Tu to Machi kombíku nandáva, človek má pocit, že v prvom testa musela tá Octavia dostať 2 hviezdy. A ono mala nadpriemerné 4*. 😒]
Tak dvě hvězdy je revír vyhrazený pro Clio RS. Takovou "nálož" by v testu nedostalo ani Citigo bez kol, se šlapacím mechanismem místo motoru, nakonfigurované na 799t. 😒]
Pozor, Citigo je dobre auto 😄
Určitě lepší než Scénic, to už víme. :-!
Ešte s ním nešiel v daždi po diaľnici, až potom sa bude lámať chleba... pak sa to začne nabalovať.
V dazdi som fakt nesiel, za posledne 3 tyzdne prsalo iba raz 😄 Este skoro hodnotit, zatial to vyzera dobre.
No dufam, ze to bude príma i v tom citlivom režime 😄 Kazdopadne to nie je auto na dialnicu, takze asi by ta to nemalo štvať 😁
Rejpale. 😁 Teď to tady schytáš od Machiho souputníků. 😁 Machi se nikdy nemýlí.
A teď vážně: Machi by neměl testovat nekoncernová auta, protože pak je ta objektivita v rici...
A teď vážně: Machi by neměl testovat nekoncernová auta, protože pak je ta objektivita v rici...
Tak to mě fakt trápí,jak mi to jeho obdivovatelé nandají...
Jinak já si myslím, že by neměl testovat ani ta koncernová... 😒]
Jinak já si myslím, že by neměl testovat ani ta koncernová... 😒]
Scarab
Zarytý (český) škodovkář to stejně koupí i kdyby to kola nemělo, protože se řídí dvěma pravidly😒br />
1. Škodovka je vždycky nejlepší,
2. Když náhodou není nejlepší, tak platí pravidlo č.1 😉
No a ostatní holt půjdou jinam 😄, kde za stejné nebo nižší peníze dostanou víc.
2. Když náhodou není nejlepší, tak platí pravidlo č.1 😉
No a ostatní holt půjdou jinam 😄, kde za stejné nebo nižší peníze dostanou víc.
Asi proto je Octavia druhé nejprodávanější auto ve třídě v celé Evropě 😄 , samý zarytý škodovkář. Docela by mě zajímalo, kde se po revoluci vzali...
Doma to kupují vymyté mozky, pro ty venku je Škodovka převlečený větší Golf. Ale to ty nepochopíš.
Proč si tady děláš ostudu, Octa je převlečený Golf za míň peněz. To ví každý, není úplně vyladěná, ale nemá žádné velké slabiny. Proto je tak oblíbená.
Mám štěstí, že jsem ji nekoupil. Jinak by spadnul do tvé kategorie "vymytý mozek" a to bych si fakt vyčítal, co jsem to vlastně za sociálního exota 😁
Scarabe fakt nejsem cituji tě "Zarytý (český) škodovkář". Pouze ten, který ji nafasoval jako služebák a léta ji spokojeně využívá. Na služebních Octávkách jezdím dobrých 15 let. To auto mě nikdy nikde nenechalo na holičkách, spolehlivé a pro moje potřeby naprosto dostačující. Kdybych měl možnost volby, šel bych do ní znovu? Asi už ne a šel bych zkusit něco jiného, ale principiálně proti tomu autu nemám vůbec nic. Že je to Škodovka? Chlape nenech se vysmát tvým dětinským příspěvkem o zarytém Škodovákovi 😁
Mr.Murphy
.... mam ve firme z peti aut tri Skodovky - 2x Octa III. CNG a 1x Sup iV. Vsechno super auta, jednoduche ovladani, pekne jezdi, vyssi cenu vraci na provoznich nakladech... ac Skodovku vlastne moc nemusim, musel jsem uznat ze funkcne a uzivatelsky se tezko hledaji chyby.... ale pokud ta silena digitalizace interieru bude pokracovat tak uz zadnou dalsi Skodovku nekoupim.... odmitam se auto slozite ucit, odmitam manzelce vysvetlovat co s autem kdyz ji ho nahodou pujcim....
Vubec nechapu proc tohle VW svym zakaznikum dela - tohle prece lidi 50+ nemuzou nikdy akceptovat.... a i ti mladsi jako ja s tim maji problem.... pritom VW melo vzdy konzervativni zakazniky kterym nevadila ta nuda a ocenovali, ze veskere ovladani je furt stejne a intuitivni....
Vubec nechapu proc tohle VW svym zakaznikum dela - tohle prece lidi 50+ nemuzou nikdy akceptovat.... a i ti mladsi jako ja s tim maji problem.... pritom VW melo vzdy konzervativni zakazniky kterym nevadila ta nuda a ocenovali, ze veskere ovladani je furt stejne a intuitivni....
Za mě taky těžko pochopitelné. Ale já bych za tím primárně viděl úsporu nákladů. Protože třeba nové Audi A3 nebo luxusní MPV pro čínský trh VW Viloran mají samostatný panel ovládání klimatizace i panel funkčních tlačítek (stop-start, parkovací senzory atd), zatímco levné modely mají vše integrováno do dotykové displeje. Pokud bude kritika dostatečně velká a lidi to nebudou kupovat, bude muset koncern VW udělat zpátečku.
Co je zle na uceni? Clovek sa uci cely zivot.
.... rad se vzdy naucim neco noveho, co je uzitecne. To ale infotaiment Octavie rozhodne neni... a samoucelnou blbost se ucit nebudu, to si radeji koupim auto jinde....
Tak s tvým příspěvkem určitě souhlasím, ale NE v tomto kontextu. Pořád si stojím za tím, že velké dotykové plochy bez manuálních tlačítek, otočných ovladačů zbytečně odvádějí pozornost řidiče a způsobují reálně nehody v silničním provozu. To raději ať vyladí časem hlasové ovládání, tam mi to dává jednoznačně smysl.
Emel
Jo, tohle je evidentně největší oříšek. To, co se dlouhodobě mlátilo o hlavu francouzům (spravování něčeho, co není rozbité) je tu najednou v plné parádě.
Přitom se mi nechce věřit, že by za tím byly primárně náklady. Jako jo, ovládací displej je asi jednodušší a levnější než sada tlačítek, ale zas taková pálka to určitě není.
Možná snaha posunout se do nové generace uživatelského rozhraní, které bude aktualizovatelné na dálku, lépe kompatibilní s autonomním autem? Nebo se všichni nechali přesvědčit tím, jak všichni lpěli na tlačítkových telefonech... a jak je hodili přes palubu během pár let?
No... i bez toho to vidím tak, že by mi současné auto mělo raději ještě třeba pět let vydržet... 😄
EDIT: Reakce na Mr.Murphyho... jo, vím jak se dělá Reagovat... ale nějak se to neposlalo a napodruhé se to vložilo takhle...
Přitom se mi nechce věřit, že by za tím byly primárně náklady. Jako jo, ovládací displej je asi jednodušší a levnější než sada tlačítek, ale zas taková pálka to určitě není.
Možná snaha posunout se do nové generace uživatelského rozhraní, které bude aktualizovatelné na dálku, lépe kompatibilní s autonomním autem? Nebo se všichni nechali přesvědčit tím, jak všichni lpěli na tlačítkových telefonech... a jak je hodili přes palubu během pár let?
No... i bez toho to vidím tak, že by mi současné auto mělo raději ještě třeba pět let vydržet... 😄
EDIT: Reakce na Mr.Murphyho... jo, vím jak se dělá Reagovat... ale nějak se to neposlalo a napodruhé se to vložilo takhle...
Blbost, šmatlafounů jsem měl už několik. S žádným jsem nevydržel více, než týden. Zlatá Nokia E52 s tlačítky, zlatý auto s motorem TDI, manuální převodovkou, ruční brzdou, bez start-stopu, bez "lane assist" a s analogovými přístroji a tlačítky na to, co je zapotřebí zapnout a vypnout.
Pokud mne v dohledné době nezahubí to cílené vraždění důchodců, určitě nezměním ani auto, ani mobilní telefon!
Pokud mne v dohledné době nezahubí to cílené vraždění důchodců, určitě nezměním ani auto, ani mobilní telefon!
zaplosak
jsem vezl kamoša do Brna do škodovky - měli ji tam vystavenou stíbrnou, no řeknu Vám že mě to vůbec nějak neoslovilo - normální auto, když jsem ale viděl vevnitř fofrklacek a cenovku 750 tisíc - málem jsem spolkl smíchy roušku... 😄
Bývaly doby, kdy stříbrná letěla. Dneska mám pocit, že čím dál více autům vyloženě nesluší. Namátkou Octavia, Megane, Mazda 6, snad libovolné BMW... ty všechny mi přijdou v klasické stříbrné hodně slabé a radši bych snad vzal obyč bílou.
Beefcake
Darmo, benzin je benzin.
Ale cena OD je brutal.
Nie je nad mechanicky cudlik na mazanie spotreby v pristrojovke 😉
Ale cena OD je brutal.
Nie je nad mechanicky cudlik na mazanie spotreby v pristrojovke 😉
Avantime
Golf aj Octavia sú autá, od ktorých zvykneme mať dosť vysoké nároky, keď príde nová generácia. No a od škodoviek obecne. Musím povedať, že zo Scaly som bol sklamaný, pretože možno aj chybou médií bola pred uvedením občas prezentovaná ako auto na úrovni Golfu a Leonu.
O čo menej ma zaujímal príchod novej Octavie, o to viac ma potom potešila pri prvej jazde. Nie je to nejaké úžasne krásne auto a tipujem, že aj dosť rýchlo zostarne resp. sa opozerá, pri Superbe to Kabaňov tím nejak lepšie zvládol, ale ten interiér, klobúk dole. Veľmi pekne spravené.
Spomenul som si na Klaudiusa, ako občas frflal na čierne nudné interiéry. Tu som mal tú peknú látku na prístrojovke ako na foto v teste, volant tiež parádny, hoci také vynulovanie spotreby je dosť dementne navrhnuté a zopár ďalších úkonov taktiež. Celkovo som sa ale vo vnútri cítil oveľa príjemnejšie ako v predošlej Octe.
Konektivita tiež fajn, kamoš mal iPhone, tak rovno pripojil mobil bez kábla a bez problémov. Povely Laura v pohode zvládala len Zníž teplotu asi raz rozoznala ako Zvýš, inak bez problémov.
Po jazdnej stránke to fakt už také terno nie je. Postupne mi začalo vadiť ako sa to húpe, ale teda rany od podvozku len pri priečnych nerovnostiach, inak je to posun vpred. Adaptívny podvozok to nemalo, 18-ky už sú vtedy moc a obávam sa, že ani DCC to nezachráni. Pri tom 115k TDI manuáli som mal pocit, že medzi trojkou a štvorkou je menšia turbodiera. Potom okresková 90ka je akurát tak na rozmedzí, že šesťka sa tam ešte dusí a trochu ma to iritovalo. Spotreba 5 litrov.
Celkovo ale spokojnosť, dobre spracované, nič nehrká, madlá dverí nevŕzgajú po uchopení tak hnusne ako v Kodiaqu. Len teda tá cena. Ale beriem to tak, že novinka.
O čo menej ma zaujímal príchod novej Octavie, o to viac ma potom potešila pri prvej jazde. Nie je to nejaké úžasne krásne auto a tipujem, že aj dosť rýchlo zostarne resp. sa opozerá, pri Superbe to Kabaňov tím nejak lepšie zvládol, ale ten interiér, klobúk dole. Veľmi pekne spravené.
Spomenul som si na Klaudiusa, ako občas frflal na čierne nudné interiéry. Tu som mal tú peknú látku na prístrojovke ako na foto v teste, volant tiež parádny, hoci také vynulovanie spotreby je dosť dementne navrhnuté a zopár ďalších úkonov taktiež. Celkovo som sa ale vo vnútri cítil oveľa príjemnejšie ako v predošlej Octe.
Konektivita tiež fajn, kamoš mal iPhone, tak rovno pripojil mobil bez kábla a bez problémov. Povely Laura v pohode zvládala len Zníž teplotu asi raz rozoznala ako Zvýš, inak bez problémov.
Po jazdnej stránke to fakt už také terno nie je. Postupne mi začalo vadiť ako sa to húpe, ale teda rany od podvozku len pri priečnych nerovnostiach, inak je to posun vpred. Adaptívny podvozok to nemalo, 18-ky už sú vtedy moc a obávam sa, že ani DCC to nezachráni. Pri tom 115k TDI manuáli som mal pocit, že medzi trojkou a štvorkou je menšia turbodiera. Potom okresková 90ka je akurát tak na rozmedzí, že šesťka sa tam ešte dusí a trochu ma to iritovalo. Spotreba 5 litrov.
Celkovo ale spokojnosť, dobre spracované, nič nehrká, madlá dverí nevŕzgajú po uchopení tak hnusne ako v Kodiaqu. Len teda tá cena. Ale beriem to tak, že novinka.
kari.laz
Výkonově dostačující motor, manuální převodovka, vše sladěné, jízdně slušný komfort a to vše v mixu dává autu do vínku předpoklad pohodlí i na větší roční nájezdy.
Trochu mě mrzí, že v koncernu jede Audi na tyto výkony s 2.0 TFSI, tedy v A4, v A3 už ne. Bylo by to příjemné. Taková "Mazdí" filozofie.
Trochu mě mrzí, že v koncernu jede Audi na tyto výkony s 2.0 TFSI, tedy v A4, v A3 už ne. Bylo by to příjemné. Taková "Mazdí" filozofie.
Je to svym zpusobem fascinujici, ze jde ve tretim tisicileti vyrobit 2.0 turbo benzin a vykon podrazit tak hluboko az na uroven 150 koni a 270Nm.
Podle stareho pravidla usporneho motoru “kdyz tam nenechame natect benzin, tak to vic nepojede a ani zrat to moc nebude”.
A vite co? Proc ne. Ten motor stacit bude, zrat moc nebude, objem ma a pokud nema konstrukcni vadu, bude doslova nesmrtelny.
Podle stareho pravidla usporneho motoru “kdyz tam nenechame natect benzin, tak to vic nepojede a ani zrat to moc nebude”.
A vite co? Proc ne. Ten motor stacit bude, zrat moc nebude, objem ma a pokud nema konstrukcni vadu, bude doslova nesmrtelny.
stopel
Mne osobne sa velmi paci, ako pri minulom teste hejteri s penou okolo huby a vuvuzelou v ruke hlasali ako nedoslo k absolutne ziadnemu pokroku voci O3, kazdy s tym uz zrazu jazdil a podobne picoviny...a teraz ked je kritika prec, tak zrazu sa riesia veci ako ze im u predajcu nedali KAFE ZADARMO!!!!
No jo hold, ked si proste musis kopnut, tak musis... 😊
No jo hold, ked si proste musis kopnut, tak musis... 😊
mazlik.uzlik
Nová Octavie není škaredá, asi patří spíš mezi ta pěknější auta, ale pro mě ztrácí evropskou identitu. Kdyby na této Octavii nebyl znak škodovky, klidně bych si myslel, že ji vyrobili někde v Asii.
Chápu, že tamní trhy jsou jedny z nejdůležitějších a současná Octavie tomu vzhledově odpovídá, přestože i tak dojde k dalším úpravám. Ale říkám si, jestli je to dobře? Jestli se v té záplavě tamních značek a shodného či podobného designového stylu, neztratí? Jestli na evropských autech prodávaných v cizině nebylo zajímavé právě to, že jsou jiná - evropská?
Není v tom samozřejmě sama, některé modely BMW jsou pro mě, řekněme, zvláštní a také Mercedes už dávno není to velké hranaté auto. Myslím si ale, že bychom se neměli bát, držet si to svoje. V minulosti Čína kopírovala evropský design. Tahle starost možná nyní částečně odpadá, ale také možná odpadá jeden z motivů, proč si v budoucnu kupovat evropské auto.
Chápu, že tamní trhy jsou jedny z nejdůležitějších a současná Octavie tomu vzhledově odpovídá, přestože i tak dojde k dalším úpravám. Ale říkám si, jestli je to dobře? Jestli se v té záplavě tamních značek a shodného či podobného designového stylu, neztratí? Jestli na evropských autech prodávaných v cizině nebylo zajímavé právě to, že jsou jiná - evropská?
Není v tom samozřejmě sama, některé modely BMW jsou pro mě, řekněme, zvláštní a také Mercedes už dávno není to velké hranaté auto. Myslím si ale, že bychom se neměli bát, držet si to svoje. V minulosti Čína kopírovala evropský design. Tahle starost možná nyní částečně odpadá, ale také možná odpadá jeden z motivů, proč si v budoucnu kupovat evropské auto.
Karhanek
Jako je fakt skoda, ze autor vubec netusi jak s dcc pracovat a vubec jej vlastne nezna, ale vynasi soudy. Bohuzel toto je cim dal tim castejsi jev novinaru a nejen na auto cz
Taky netuším, jak s DCC pracovat, kromě nastavení režimů tlačítkem. Jistě nám to osvětlíš. Dík!
Ved normalne, pozeras na cestu pred sebou a podla potreby prepinas rezimy. Pripadne podla zakrivenia zakruty a podobne 😊
Vzhledem ke kritice redaktora, který kritizoval komfort s DCC umí zřejmě kolega Karhánek s DCC nějak záhadně pracovat, načež je zřejmě komfort lepší. Přepínat mezi komfort/normal/sport snad umí každé vemeno. 😄
Je mi to teda divný. U O3 i G7 se o DCC mluvilo málem jako o zázračném vylepšení komfortu... a tady by měl snad škodit? Ale... nejel jsem, tak šoupu nohama.
Já bral DCC vzhledem k 20" jako povinnost a bez DCC jsem na 20" nejel, tak nemůžu taky úplně porovnávat, ale tak silné kritice nemám důvod nevěřit.
Na druhou stranu - s jiným motorem může být oktávka jinak naladěná a bez DCC to mohlo být ještě horší? Kdo ví...
Na druhou stranu - s jiným motorem může být oktávka jinak naladěná a bez DCC to mohlo být ještě horší? Kdo ví...
"Takže ještě jednou, ať si to vštípíte – o příplatku pětadvacet tisíc za DCC nepřemýšlejte ani na pikosekundu. Ve stejný den jsem na Strahově chvilku projel i liftback s dvoulitrovým TDI a DSG, ovšem bez DCC, a jízda byla podobně plavná jako s benzinovým liftbackem. Nepochybuju, že absence adaptivních tlumičů dramaticky zlepší komfort i u kombíku."
Ještě je teda možnost, že to "kazí" kombík... třeba díky většímu užitečnýmu zatížení a tužšímu podvozku?
Ještě je teda možnost, že to "kazí" kombík... třeba díky většímu užitečnýmu zatížení a tužšímu podvozku?
Mám celkem v živé paměti výběr GTI-7. Projel jsem tehdy mj. GTI-P i Cupru - oboje s DCC. A přínos pro pohodlnější jízdu byl neoddiskutovatelný. Jenom to GTI na 18" to tolik nepotřebovalo, takže jsem to nechal být. Co se s tím aktuálně děje v Octavii, netuším, takže taky šoupu nohama.
Mám DCC v Supu a v Cupře. V Cupře je to fajn, že můžu nastavit comfort, abych nepřišel o disky a o zuby, pak je auto celkem v pohodě.
U Supa mám dlouhodobě nastavený individuál - vše sport, jen řazení normal, už i proto, aby ten rozdíl v ovládání u obou aut byl co nejmenší. Jakmile v Supovi změkčíte podvozek, auto se v zatáčkách o dost hůře vede.
Každopádně, a to je důležité, DCC podvozek má podle mě 2 hlavní smysly😒br /> 1) (u některých aut) zakrytí ne moc povedeného podvozku u MQB
2) tahání peněz ze zákazníků
Takže pokud tomu tak u Oct IV není, je to velký krok dopředu a pro Škodovku palce hore
U Supa mám dlouhodobě nastavený individuál - vše sport, jen řazení normal, už i proto, aby ten rozdíl v ovládání u obou aut byl co nejmenší. Jakmile v Supovi změkčíte podvozek, auto se v zatáčkách o dost hůře vede.
Každopádně, a to je důležité, DCC podvozek má podle mě 2 hlavní smysly😒br /> 1) (u některých aut) zakrytí ne moc povedeného podvozku u MQB
2) tahání peněz ze zákazníků
Takže pokud tomu tak u Oct IV není, je to velký krok dopředu a pro Škodovku palce hore
Podle testu tomu tak u Octavie není, ale jestli je to na palce hore nevím... co machi říká je, že komfort s DCC je u OIV mnohem horší než bez něj.
U Octavie 3 (RS) bylo DCC jednoznačně ku prospěchu věci, u Superbu taky... tak se mi moc nechce věřit, že by najednou bylo na obtíž. Čekám, že se ta kauza ještě nějak vyvine... třeba se zjistí, že problém je s karoserií kombi a ne s podvozkem DCC... uvidíme.
U Octavie 3 (RS) bylo DCC jednoznačně ku prospěchu věci, u Superbu taky... tak se mi moc nechce věřit, že by najednou bylo na obtíž. Čekám, že se ta kauza ještě nějak vyvine... třeba se zjistí, že problém je s karoserií kombi a ne s podvozkem DCC... uvidíme.
rohYpnol
Nevěřím autorovi ani za popel, že DCC adaptivní tlumiče fungují hůře než standartní tlumiče. Z podstaty věci je to totiž naprostá blbost. DCC by musely být jakostně horší, což určitě nebudou :-! Nechci tu polemizovat o přínosu DCC, to je věcí jinou. DCC + pružiny je za mě tak trochu blbost.
Jinými slovy - hodnocení autora = podruhé a stejně blbě jako poprvé :-! :-!
Mimochodem, kritika autora s ohledem na DCC opět co vím naprosto ojedinělá.
Jinými slovy - hodnocení autora = podruhé a stejně blbě jako poprvé :-! :-!
Mimochodem, kritika autora s ohledem na DCC opět co vím naprosto ojedinělá.
- standardní dvacet jedna stupňů
- občas používaný dvacet jeden stupeň
- spřežkovou variantu, kdy se dvacetjedna píše dohromady... to teda asi úplně spisovné není a z pohledu výslovnosti je to fuk
- otočenou variantu jednadvacet, případně jedenadvacet
Asi bych jako první zkusil tu základní variantu... tj. dvacet jedna stupňů. Zkoušeli jste? Samozřejmě by člověk čekal od české automobilky, že jednadvacet zvládne taky, ale... pokud dvacet jedna funguje, tak bych asi přimhouřil oko, že Laura nerozumí všem variantám
Takže nechci auto, na které musím mluvit, abych mohl rozumně a jednoduše nastavit nějaké úplně základní věci. Stačilo mi, když v trojkové Octě zmizelo kolečko nastavování jasu přístrojovky a přestěhovalo se hluboko do struktury menu...
Podobne keď boli deti malé a spávali v aute, vtedy sa nemohlo ani ceknúť.
Takže blbšie riešenie problému, ktorý v minulosti problémom vôbec nebol. :no:
S hlasovým ovládáním to máme asi všichni stejně, já když pronesu, tak jsme tady, “Laura” se vzbudí a řekne, jé toto uteklo. 😉
Pak jsem i pro hlasové vytáčení kontaktů... i za cenu toho, že nebudu jména skloňovat třeba.
Dál nevím. Vyhledání skladby nebo třeba stanice... no asi jo, reálně to ale nedělám. Zvýšení teploty, zapnutí výhřevu apod... to chci mít pokud možno na čudlík.
O čas až tolik nejde, ale já nedokážu rozumně klikat do navigace a u toho bezpečně řídit, ale říct "navigovat autoservis jíša" dokážu.
U Waze mě akorát udivuje lokalizace... já to nadiktuju česky, Waze to normálně najde... ale pak následuje patetický pokus přečíst to s anglickou výslovností 😄 . Možná jen blbý nastavení...
Klasické traffic info mi přijdou dost o ničem, často to hlásí nějaké omezení, co už tam ani není. U Opelu to vyskakuje i když naviguješ s Waze, ale jsou to takové výkřiky do tmy.
I tak ale myslím, že to je cesta. Indukční nabíjení, bezdrátové AndroidAuto... a máš optimum, z dnešního pohledu.
Jo, mohl bys mít SIMku v autě a Waze přímo jako appku v infotainmentu... zatím mi ale přijde o kousek lepší ten telefon, s jedním datovým tarifem.
Taky bych čekal, že to celé sloučí do jedné aplikace... časem.