Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeRange Rover Evoque přijíždí jako avizovaný plug-in hybrid. Má zbrusu nový tříválec
82 komentářů
kesumb
Palec nahoru hlavne za dvoufazovou palubni nabijecku. Stejnosmerny nabijeni je asi stejne v realu k nicemu.
Co je skoda je trivalec. Nekteri vyrobci porad nechapou, ze phev potrebuji silny motor s kroutakem..
Co je skoda je trivalec. Nekteri vyrobci porad nechapou, ze phev potrebuji silny motor s kroutakem..
Tak ono ten motor silný je, rovných 200 koní je slušná porcia. Len je to proste trojvalec, akceptovateľný vo FieSTe, nie vo pomerne ťažkom SUV, naviac prémiovom (kto bude argumentovať, že aj BMW X1 má trojvalec 1,5, tak aj tam ho kritizujem).
Čo ma zaráža je ten vysoký kombinovaný výkon, keď má benzín 147 kW a elektromotor 80 kW, kombinovaný výkon je takmer zhodný so súčtom nominálnych výkonov oboch motorov. Pričom reálne ten kombinovaný výkon býva o dosť nižší ako čistý súčet výkonov.
Čo ma zaráža je ten vysoký kombinovaný výkon, keď má benzín 147 kW a elektromotor 80 kW, kombinovaný výkon je takmer zhodný so súčtom nominálnych výkonov oboch motorov. Pričom reálne ten kombinovaný výkon býva o dosť nižší ako čistý súčet výkonov.
Tak vzhledem k tomu, ze to je plug-in (vykon E-motoru neni zavisly na spalovacim motoru, ale na baterkach) a ty motory jsou prakticky nezavisly - kazdy ma "svou" napravu, tak to asi jen secetli...
Ten soucet plati samo jen kdyz je stava v baterkach...
Ten soucet plati samo jen kdyz je stava v baterkach...
Taky nevidím žádný důvod proč by výkony obou motorů nemohli sečíst. Naopak kdyby to nebyl součet, ptal bych se v čem je to omezení.
To už větší problém je že zřejmě sečetli i krouťáky obou motorů. Tam to skutečně žádný smysl nedává. Samozřejmě kromě ohromení technicky zaostalejších jedinců, kterých však jsou v reálu masy
To už větší problém je že zřejmě sečetli i krouťáky obou motorů. Tam to skutečně žádný smysl nedává. Samozřejmě kromě ohromení technicky zaostalejších jedinců, kterých však jsou v reálu masy
Tak třeba na jedničku na plný plyn v nízké rychlosti může spalovák i elektromotor zároveň dosáhnout svého maximálního momentu. Ale sčítat to pochopitelně smysl nedává, vznikne z toho úplně nesmyslné číslo.
Naopak ve vyšších rychlostech s vytočenými motory oba zároveň mohou dosáhnout maximálního výkonu současně. Proto lze ty výkony sečíst jako údaj o maximálním systémovém výkonu.
Naopak ve vyšších rychlostech s vytočenými motory oba zároveň mohou dosáhnout maximálního výkonu současně. Proto lze ty výkony sečíst jako údaj o maximálním systémovém výkonu.
Souhlas, to je poprvé, co to takhle vidím sčítat. Jinak výkon odpovídá kupodivu na chlup polovině R6 ze kterého vychází.
Dvě stě koní je slušná porce, ale je to tříválec, neakceptovatelný v SUV. To fakt nechápu, tak dvě stě koní je dost, ale je to špatně, protože tříválec...To jako, že být to stejně výkonný čtyřválec, bylo by to ok? Fakt nerozumím, 200 koní, 280 Nm, 1,5 litru, jsou to horší hodnoty, než jaké mají konkurenční stejně objemné čtyřválce? Nemyslím.
Nebo je tedy 200 koní a 280 Nm málo na těžké suv? Pak by tedy nic neřešil ani čtyřválec.
Nemluvě o tom, že celkový krouťák udávají přes 500 Nm, to musí tomu evoque stačit v pohodě, a i když systémový výkon asi těžko bude těch 280 koní, i kdyby to reálně bylo 220 koní a třeba 400Nm nemůže mít to auto dynamicky problém, každopádně napovídá i hodnota z nuly na sto a vmax, když si vezmu např. toyotí/lex hybridy s "poctivými" čtyřválci větších objemů, nevidím u nich žádnou dynamickou výhodu.
Podle mého je důvodem kritiky jen a pouze (a dodávám, že iracionální) fakt, že je pod kapotou tříválec.
Nebo je tedy 200 koní a 280 Nm málo na těžké suv? Pak by tedy nic neřešil ani čtyřválec.
Nemluvě o tom, že celkový krouťák udávají přes 500 Nm, to musí tomu evoque stačit v pohodě, a i když systémový výkon asi těžko bude těch 280 koní, i kdyby to reálně bylo 220 koní a třeba 400Nm nemůže mít to auto dynamicky problém, každopádně napovídá i hodnota z nuly na sto a vmax, když si vezmu např. toyotí/lex hybridy s "poctivými" čtyřválci větších objemů, nevidím u nich žádnou dynamickou výhodu.
Podle mého je důvodem kritiky jen a pouze (a dodávám, že iracionální) fakt, že je pod kapotou tříválec.
Tak mám aj nejaké racionálne argumenty proti R3 (kultivovanosť, vibrácie, viď video vyššie, plus obavy zo spoľahlivosti tak silno prepĺňaného trojvalčeka), ale áno, značná časť robí ten osobný postoj. Proste sa neprenesiem cez to, aby moje auto za 60t eur malo pod kapotou trojvalec (popravde za tie peniaze ani R4). Trojvalec vo Fieste za 10t super, vo Focuse za 20t v pohode, ale v prémiovom SUV za trojnásobok ceny, to proste nie. A môžeš to zľahčovať, že sú to len emócie, nie rácio, no ale o kúpe auta aj tak rozhodujú viac emócie ako racio. 😉
Pokud napíšeš, že za ty peníze ani R4, pak s tím nemám problém, podle mého by mělo mít auto za 1,5 mil. plus šestiválec. Já jsem to chápal tak, že být tam čtyřválec, neměl bys problém.
Tady s tebou nesouhlasím. Jak 45e tak Superb iV v běžném režimu jízdy bez kickdownu nevyužívá síly elektromotoru. Takže jedeš do kopce s reálnýma 1900kg Superbu iV s řidičem a pokud nedáš sport nebo kickdown, tak to při sešlápnutí plynu dá 4000 otáček a maximálně 10kW elektřiny. Takže v reálu máš tak asi těch 280 Nm což je opravdu málo a nechce se tomu. V 45e to pochopitelně nevadí, protože s tím ta R6 i přes hmotnost přes 2,5tuny hýbe. Ale tady to bude pomalý a líný a bude to nutit na to pořád šlapat. A jinak se to ani chovat nemůže, protože kdyby to tam pořád cpalo elektřinu, tak se to zas musí masivně dobíjet a tím jde do kytek účinnost a pak taky těch 280Nm bude pořád málo na současnou jízdu a dobíjení baterií.
XC90 T8 na tom byla trošku líp díky turbo-kompresorovému R4 s docela slušným výkonem, ale tam zase po vybití baterií šla dolu i chuť zrychlovat. To se ani u iV ani u 45e neděje. Z čehož plyne další otázka, jak je udělaný startér-generátor na přední nápravě a jak je vůbec řešeno dobíjení v terénu. Jo a pak taky to, že Evoq je pokud vím pořád příšerně těžkej..
Takže pokud to platforma neumožňuje, měli tam dát aspoň vdoulitr s 400Nm. Ideální je ale podladěnej šestiválec..
XC90 T8 na tom byla trošku líp díky turbo-kompresorovému R4 s docela slušným výkonem, ale tam zase po vybití baterií šla dolu i chuť zrychlovat. To se ani u iV ani u 45e neděje. Z čehož plyne další otázka, jak je udělaný startér-generátor na přední nápravě a jak je vůbec řešeno dobíjení v terénu. Jo a pak taky to, že Evoq je pokud vím pořád příšerně těžkej..
Takže pokud to platforma neumožňuje, měli tam dát aspoň vdoulitr s 400Nm. Ideální je ale podladěnej šestiválec..
Mluvis o jakem stavu - nabitem nebo vybitem?
To je u PHEV podstatny.
Reseli jsme to se Stealthem a ten e-motor kazdopadne pomaha.
Jestli jen behem kick-down nevim. Ale zadny duvod k tomu nevidim.
To je u PHEV podstatny.
Reseli jsme to se Stealthem a ten e-motor kazdopadne pomaha.
Jestli jen behem kick-down nevim. Ale zadny duvod k tomu nevidim.
To je přece důležitý u všech hybridů vyjma mild ne?
Ta pomoc je dulezita i u mild 😄
U plug-in je uroven nabiti dulezita proto, ze kdyz je nabity, tak se chova jinak.
Kdyz je "vybity" tak se chova teoreticky jako full-hybrid (no a prave ze BMW a Skoda spis jako mild..).
Jinak tady je odkaz, kde majitel (Stealth01) vysvetluje, ze e-motor samozrejme pomaha, kdy to jde.
https😐/www.auto.cz/diskuse/54018/1#…
U plug-in je uroven nabiti dulezita proto, ze kdyz je nabity, tak se chova jinak.
Kdyz je "vybity" tak se chova teoreticky jako full-hybrid (no a prave ze BMW a Skoda spis jako mild..).
Jinak tady je odkaz, kde majitel (Stealth01) vysvetluje, ze e-motor samozrejme pomaha, kdy to jde.
https😐/www.auto.cz/diskuse/54018/1#…
iV se po vybiti chova jako normalni hybrid, co jsem jel pred casem s priusem tak v tom po strance stridani pohonu neni rozdil. Teda az na to, ze sup je radove tissi a hbitejsi.
45e jsem testoval chvili a bylo to take tak
45e jsem testoval chvili a bylo to take tak
No mirny rozdil ve stridani pohonu tam bude.. , ale OK.
Prius je zase v hybridnim rezimu "radove" uspornejsi. :yes😒br />
To jsi psal ty, ze jezdis za 4 litry?
Za to jezdi ridici Priusu bez plug-in. 😉
Samozrejme uplne jinym stylem.
Ber to jen jako srovnani - hrusky s jabkama.. 😃 absolutnich cisel...
PS Myslim, ze cilova skupina Priusu a Superbu je uplne jina. Takze ve vysledku je to srovnani irelevantni...
Prius je zase v hybridnim rezimu "radove" uspornejsi. :yes😒br />
To jsi psal ty, ze jezdis za 4 litry?
Za to jezdi ridici Priusu bez plug-in. 😉
Samozrejme uplne jinym stylem.
Ber to jen jako srovnani - hrusky s jabkama.. 😃 absolutnich cisel...
PS Myslim, ze cilova skupina Priusu a Superbu je uplne jina. Takze ve vysledku je to srovnani irelevantni...
No hele stacilo cca 1000km s cca 800 az 1500 kg sklopnym vlekem a je z toho zase jiny cislo.. Kazdopadne trasa rekneme 150km, 2/3 po dalnici, vybito na nulu od zacatku a takovej vlek a je z toho 9. Ale i tak je to trosku lepsi nez 200kw tsi, to melo na takovy trasne tak 11-12l
Pletes se, podstatny to neni. Chova se to vzdy stejne. Rozdil je teplota baterii.
Teplota baterii je samozrejme primarni omezeni.
Kazdopadne u Honda PHEV je to jak pisu.
Jestli to tak neni u Skody nebo BMW, tak je neco spatne 😄
A plete se tedy i majitel 330e?
Kazdopadne u Honda PHEV je to jak pisu.
Jestli to tak neni u Skody nebo BMW, tak je neco spatne 😄
A plete se tedy i majitel 330e?
ani pri hodne agresivni jizde se mi nikdy nestalo, ze by nebyl i pri indikovanem stavu baterie 1% k dispozici vykon jako je se 100% baterie. Ale jakmile sundas pak trosku nohu z plynu, nemuzes se ubranit dojmu, ze se ta 1,4 musi zakonite utrapit..
ps ale volvo se vybity taky chovalo trosku jinak a uz to tolik nejelo. Ale x5 ani sup ne
ps ale volvo se vybity taky chovalo trosku jinak a uz to tolik nejelo. Ale x5 ani sup ne
No skoda ze se odpovedi na tyto otazky nedozvime na acz... 😄
Nebo treba jo. Redakce ty informace ma.
Resp. automobilky obycejne novinare informacemi zhrnuji.
Bohuzel do testu nebo clanku se to dostane malo kdy...
Nebo treba jo. Redakce ty informace ma.
Resp. automobilky obycejne novinare informacemi zhrnuji.
Bohuzel do testu nebo clanku se to dostane malo kdy...
Hádal bych, že Evoque bude mít v hybridní verzi spolehlivě přes 2t.
Edit 2,082kg bez řidiče 8-s
Edit 2,082kg bez řidiče 8-s
S tímhle budu klidně souhlasit, mně šlo jen o to, že problém je údajně v tříválci. Podle mně není, otázka stojí jinak, stačí daný objem motoru, a z něj plynoucí daný výkon a krouťák, pokud je použit v takto těžkém autě? Být to čtyřválec podobných hodnot, problém by byl stejný. Podladěný 3l šestiválec 190kW, 400 Nm, nízkotlaké turbo, ano, tak bych to viděl ideálně taky.
Tož udávaný kombinovaný výkon 227/540 je solidní. Nakonec i zrychlení 0-100 za 6.4 sec. je v normě. Ale ta psychologická bariéra (3válec) a cena (cca 1.5 mega) se bude těžko překonávat.... ;-\
Psychologická bariéra je v hlavách "petrolheadů", kupce tyhle věci netrápí. Podívej se na volvo, chtěl bys vrchol, T8, a dostal bys usoplený dvoulitrový čtyřhrnek. A? Nic, prodává se to naprosto bez problémů.
Asi preto my medzi kupujúcich (aktuálnych) Volvo nepatríme. 😉 Proste pre nás je neakceptovateľné v takomto aute dvojliter (ako vrchol), notabene za tie peniaze. Mimochodom včera som na salóne pozeral bežnú 320d, povieš si klasika, najpredávanejšia verzia, no ale cena bola 64000 eur! Ja viem, cenník, realita bude inde, každopádne za takú cenu (aj cenníkovú) by som chcel šesťvalec.
Reálná cena prodávaných 320d je tak poloviční, za 1,8 mio si může auto se čtyřválcem koupit jen zarytý volvista. 😁
Bohužel je fakt, že u těch klasických tříd to ještě nějak funguje, ale u SUV jsou lidi schopni dát za auto se čtyřhrnkem i dvě mega naprosto bez mrknutí.
Bohužel je fakt, že u těch klasických tříd to ještě nějak funguje, ale u SUV jsou lidi schopni dát za auto se čtyřhrnkem i dvě mega naprosto bez mrknutí.
Psychologická bariera existuje. To je bez debaty. Stačí jen sledovat tento portál. Jestli všichni ti, co se vůči 3 hrnkům vymezují jsou potenciální kupci RRE, je věc druhá.... :-!
Proto píšu o petrolheadech, ti si podobné věci nekoupí, a tohle je portál, na kterém diskutují. Drtivé většině reálných kupců je počet válců pod kapotou naprosto šumák, napříč značkami a modely. Ono stačí se podívat třeba na prodeje volva, o kolik jim klesly od dob, co zahodili osmiválce, šestiválce, pětiválce. Neklesly... 😉
No, já Ti nevím... všechny tříválce, co jsem zatím řídil, měly společné nervózní chování... to jest dole nic, max vibrace, a aby jely, potřebují otáčky. A čas, protože turbo.
Je pravda, že to byly litry, maximálně 1,2... tenhle jsem ještě nezkoušel. Ale nějak mě nenapadá, proč by to mohlo / mělo být dramaticky jiné.
Já vím, je to 1,5 , nikoliv litr... ale proti té 1,2 už je to jen +0,3 litru... uvidíme.
Pokud to fakt má tohle typicky tříválcové chování, tak je to v SUV docela k vzteku.
Je pravda, že to byly litry, maximálně 1,2... tenhle jsem ještě nezkoušel. Ale nějak mě nenapadá, proč by to mohlo / mělo být dramaticky jiné.
Já vím, je to 1,5 , nikoliv litr... ale proti té 1,2 už je to jen +0,3 litru... uvidíme.
Pokud to fakt má tohle typicky tříválcové chování, tak je to v SUV docela k vzteku.
O to právě jde. Je potřeba rozlišovat, za co může objem a za co počet válců. Chce to srovnat třeba dva podobné motory 1.5 litru, jednou tříválec, podruhé čtyřválec.
Popisuješ obecné chování litrového turbomotoru, jedno, kolik má válců, stejně tak, tzn. velmi podobně jeden druhému, se z hlediska turbodíry, budou chovat i motory s objemem 1,5 litru, jedno, kolik mají válců. Já jsem s tímto konkrétním R3 od JLR taky nejel, 1,5 litrový tříválec znám jen bmw, a např. v jeho poslední inkarnaci, v akt. bmw 1, bych ho upřednostnil před jakoukoliv stejně výkonnou R4 patnáctistovkou.
Akákoľvek rovnako výkonná R4 tisícpäťstovka... Ktoré to vlastne sú? Okrem koncernového 1,5TSI mi moc iné na um nechodia a 1,5TSI je všeobecne známa ako nie zrovna vydarený, emisne udusený a prispatý motor. Takže áno, pred TSI R4 by som možno aj ja uprednostnil trebárs 1,5Ecoboost (s tým som jazdil, bavorácky R3 nie), ale nie pre krajší prejav či nebodaj príjemnejší zvuk, ale proste preto, že nie je taký prispatý ako koncernová 1,5ka a ten výkon tam cítim.
Ale já bych to nechtěl nahradit čtyřválecem 1,5... ale čtyřválcem 2.0! S menším přeplňováním...
😉
A v BNW mi to přijde menší problém... jízda s BMW s vytočeným motorem je tak nějak na místě... nikoliv však v SUV.
😉
A v BNW mi to přijde menší problém... jízda s BMW s vytočeným motorem je tak nějak na místě... nikoliv však v SUV.
Osobně znám tříválce jen z malých aut typu Smart nebo Fabie a v motorkách to používá myslím jen Triumph. Docela se musím smát, že třeba BMW, které se drželo zuby nehty svého boxera (v motorkách), tak teď dávají do vrcholných sportovních modelů (Japonci) osvědčené 4-válce. Japonci zkoušeli v motorkách kdeco, včetně "Moto Guzzi" dvouválec v Hondě CX 500 až po 6-válce. U Hondy to jeden čas vypadalo na 4 válec do V, stejný jako dávali a dávají do VFR, ale řadový 4-válec je prostě jasná vedoucí koncepce.
Zalezi na tom z jakeho uhlu pohledu.
Ja pro auta nevidim v 3-valci s vyvazovacim hridelem problem.
4 válec do V (lepsi teziste u motorky, uzsi..) nebo boxer (nizsi teziste u Subaru..) je lepsi pro vozidlo. Ale ne pro spotrebu, vyrobu, udrzbu a naklady.
3-valec dava nakladove smysl...
Tohle co predvadi RR je zcela logicky smer. Proc sebou tahat 6-valec, kdyz stejne jezdi majitel prevazne na elektriku? A diky tomu ten vyhonenej trivalec mozna i vydrzi 😄
Do budoucna, myslim, se budou spalovaky jeste zmensovat.
No a pak se z hybridu stane EV...
Ja pro auta nevidim v 3-valci s vyvazovacim hridelem problem.
4 válec do V (lepsi teziste u motorky, uzsi..) nebo boxer (nizsi teziste u Subaru..) je lepsi pro vozidlo. Ale ne pro spotrebu, vyrobu, udrzbu a naklady.
3-valec dava nakladove smysl...
Tohle co predvadi RR je zcela logicky smer. Proc sebou tahat 6-valec, kdyz stejne jezdi majitel prevazne na elektriku? A diky tomu ten vyhonenej trivalec mozna i vydrzi 😄
Do budoucna, myslim, se budou spalovaky jeste zmensovat.
No a pak se z hybridu stane EV...
To se pleteš Xylo. BMW používalo čtyřválce léta letoucí /modely K/. Boxery nikdy nemůžou mít takový výkon.
To máš samozřejmě pravdu. Proto píšu: "teď dávají do vrcholných sportovních modelů". Myslím si, že káčko nebylo zrovna motorkou na broušení stupaček na okruhu i K1 byla spíše "Hayabusou" . Taky bych měl doplnit, že třeba Kawasaki produkovala 3-válce, ale v 70-letech a byly to dvojtakty.
U Evoque bych ten tříválec ještě nějak pochopil, to bylo a je auto pro frikulíny, ale u pragmaticky zaměřeného Disca to je zarážející volba. Jako důsledek u Disca silně odrbali užitkové schopnosti, s tříválcem není možná 7 místná verze a na kouli zvládne jenom 1600 kg.
Pořád je to "jen" Disco Sport. Název je jen marketing. Oba modely jsou entry level pro LR/RR...
To je sice fakt, ale "Disco Sport" byl v podstatě posledním Land Roverem ze staré školy... odolným a zaměřeným na užitek, nikolv jen na ohromení davů.
S tříválcem si to představit neumím.
Špatně jsem hledal, nebo v článku fakt není ani slovo o technickém řešení... elektromotor u zadní nápravy.. to zavání e4x4... benzín žene jen předek, elektro jen zadek... a různě spolu spolupracují.
S tříválcem si to představit neumím.
Špatně jsem hledal, nebo v článku fakt není ani slovo o technickém řešení... elektromotor u zadní nápravy.. to zavání e4x4... benzín žene jen předek, elektro jen zadek... a různě spolu spolupracují.
Ano, zadek pohání elektromotor a předek benzín.
Dík.
Takže jako Jeep... no, u toho RR mi to nevadí vůbec, to je stějně většinou ve městě... takže "vyprošťovací" 4x4 stačí.
Té Discovery je prostě věčná škoda.
Ale co už teď.
Takže jako Jeep... no, u toho RR mi to nevadí vůbec, to je stějně většinou ve městě... takže "vyprošťovací" 4x4 stačí.
Té Discovery je prostě věčná škoda.
Ale co už teď.
Viděl jsem pár demo vozů - TD4 110kw v základních výbavách - v tom kontextu mi tenhle PHEV nepřijde že by Disco Sport degradoval...v mých očích se o to postaral už TD4 😁
Tříválce u tak luxusní značky, jako LR a RR jsou jen smutnou ukázkou současné pošahané automobilové doby, kdy autoprůmysl je systematicky ničen levičáckými šílenci se zelenými mozky... 😒 :no: :no: :no:
zellomaxy
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Edit: Ok měkouši.....ten ženská.... 😉
Z tříválců jsem jel jen v Pažoutím 1,2, a zvuk mě tedy iritoval i jako majitele čtyřválcové nafty. Srovnávat to s šestiválcem mi přijde hodně mimo, byť ten zvuk může mít někdo lepší, než Pažout.
Ale může být, že někdo zvuk bmw R6 považuje za nepěkný.
Edit: z těch videí co jsi sem dal mi R3 nijak skvěle nezní, možná bych naživo změnil názor, ale spíš pro mě nic moc.
Zvuk ctyrvalcu je vetsinou v lepsim pripade (benzin) nudny.
Jinými slovy, tyhle nahrávky jsou k ničemu.
Tady máš ten motor pod plynem😒br />https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
Tady s ním borec jede delší dobu, stojí, volnoběh, akcelerace. Nikde, v žádném režimu neslyším nic nekultivovaného, naopak, pod plynem má ten motor mnohem zajímavější zvuk než kterýkoliv stejně objemný konfekční čtyřválec.
https😐/www.youtube.com/watch?…
snad jen tolik, že když jsem jel tříválcem poprvé ve Fiestě, volal jsem známému co mi auto půjčoval, jestli to není pokažený, že to má divný zvuk. a stejně je to i s tříválcem od BMW, nic se nezměnilo, ten zvuk je prostě takový nějaký "pokažený".
jinak Evoque že není Range Rover? Ale je, jen je prostě pro ženské.
co mi na tříválcích vadí je, že pokud mají víceméně stejný obsah jako čtyřválce, zcela to - dle mého soudu - postrádá nějakou logiku. jde přece o třecí plochy, a tam záleží na obsahu, ne na tom, jestli jsou válce tři nebo čtyři.
s tříválcem je to jako s dieselem. víš, proč sis ho koupil - chtěl jsi ušetřit a tak strpíš nějaký ten zvukový diskomfort. blažený, kdo snídá každé ráno kaviár a Don Perignon. my ostatní jsme rádi za rohlík s paštikou 😄
Akorát je to plug-in hybrid s elektromotorem, čili tam jsou de facto 3 válce spalovací a jeden je nahrazen elektromotorem. Řešit u hybridů objem a počet válců bez ohledu na výkon toho elektromotoru nedává moc smysl. Kdyby tam byl elektromotor s výkonem 300 kW, tak to může mít klidně 0 válců a je to úplně v pohodě, nikdo by neřekl ani popel. Tak proč tři válce problém jsou? Řekl bych, že jen kvůli historickým asociacím, než že by to reálně něčemu vadilo.