Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Range Rover Evoque přijíždí jako avizovaný plug-in hybrid. Má zbrusu nový tříválec

82 komentářů

ReMe
Ano...má sousedka jedno takové BMW má...a stále je to člověk 😉
ReMe
Proč ne? Když si lidi můžou kupovat BMW s tříválcem...!
scadar
Asi tak, soused dostal v práci 3-zylinder 318i a taky mi přijde jako člověk. Holt to akorát není model pro závodníky nebo pozéry... prostě obyčejný, ale kvalitní auto. Když má někdo problém s tříválcem, nemusí si kupovat 318i, může si koupit 340i.
kesumb
Palec nahoru hlavne za dvoufazovou palubni nabijecku. Stejnosmerny nabijeni je asi stejne v realu k nicemu.
Co je skoda je trivalec. Nekteri vyrobci porad nechapou, ze phev potrebuji silny motor s kroutakem..
Avatar - kaa
kaa
Už se vidím jak kupuji Range Rover s tříválcem. :no:
Avatar - iudex
iudex
Tak ono ten motor silný je, rovných 200 koní je slušná porcia. Len je to proste trojvalec, akceptovateľný vo FieSTe, nie vo pomerne ťažkom SUV, naviac prémiovom (kto bude argumentovať, že aj BMW X1 má trojvalec 1,5, tak aj tam ho kritizujem).
Čo ma zaráža je ten vysoký kombinovaný výkon, keď má benzín 147 kW a elektromotor 80 kW, kombinovaný výkon je takmer zhodný so súčtom nominálnych výkonov oboch motorov. Pričom reálne ten kombinovaný výkon býva o dosť nižší ako čistý súčet výkonov.
Avatar - Dinar
Dinar
Taky se vždycky usmívám, když čtu, jak tříválec do něčeho ne, ale čtyřválec není problém. Tady máme patnáctistovku s výkonem přes dvěstě koní, pro mně by byl fakt, že je to tříválec spíše výhodou, oproti stejně objemnému a výkonnému čtyřválci (nad kterým by ti kritici hlavou nekroutili) bude mít lepší zvuk. Každopádně, do Range bych patnáctistovku nechtěl, ani dvoulitr, tam patří min. šestiválec o třech litrech. Jakkoliv chápu, že evoque je malý skokan do města, na to auto dvěstě koní stačí, jenže on to v podstatě žádný Range není. 😉
Avatar - iudex
iudex
Ja ti neviem, mne proste ten zvuk toho trojvalca nepríde v pohode, stále tam sú značne vyššie vibrácie a nekultivovanosť: https😐/youtu.be/ZjDdZZ_Ojdk?t=344
XTad
A se ctyrvalcem ti nevadi? Ten se navic nedava jenom do maleho evoque (nemeri ani 4,4 metru), ale i do RR Sport.
Avatar - iudex
iudex
Asi preto my medzi kupujúcich (aktuálnych) Volvo nepatríme. 😉 Proste pre nás je neakceptovateľné v takomto aute dvojliter (ako vrchol), notabene za tie peniaze. Mimochodom včera som na salóne pozeral bežnú 320d, povieš si klasika, najpredávanejšia verzia, no ale cena bola 64000 eur! Ja viem, cenník, realita bude inde, každopádne za takú cenu (aj cenníkovú) by som chcel šesťvalec.
Othello
Taky nevidím žádný důvod proč by výkony obou motorů nemohli sečíst. Naopak kdyby to nebyl součet, ptal bych se v čem je to omezení.

To už větší problém je že zřejmě sečetli i krouťáky obou motorů. Tam to skutečně žádný smysl nedává. Samozřejmě kromě ohromení technicky zaostalejších jedinců, kterých však jsou v reálu masy
Avatar - Dinar
Dinar
Psychologická bariéra je v hlavách "petrolheadů", kupce tyhle věci netrápí. Podívej se na volvo, chtěl bys vrchol, T8, a dostal bys usoplený dvoulitrový čtyřhrnek. A? Nic, prodává se to naprosto bez problémů.
Avatar - pradeda777
pradeda777
...lidi ?
scadar
Pokud bych mel do Evoque vybirat mezi naftakem 150/180 koni nebo benzinovym hybridem 300 koni, tak mam celkem jasno a je mi jedno, kolik ma ktera varianta valcu. Stejne to v interieru nebude slyset, a jestli jo, tak ma R-R horsi problem nez nedostatek valcu..
Avatar - pradeda777
pradeda777
Tož udávaný kombinovaný výkon 227/540 je solidní. Nakonec i zrychlení 0-100 za 6.4 sec. je v normě. Ale ta psychologická bariéra (3válec) a cena (cca 1.5 mega) se bude těžko překonávat.... ;-\
webpaja
Tak vyšší výkon snad není o pozérství. U služebáku platí, že darovanému (půjčenému) koni na zuby nekoukej.
webpaja
U Evoque je to věc, která mě tam neirituje. Výkon to má pěkný, parametry taky. 😉
Avatar - pradeda777
pradeda777
Sousedka je ženská....člověk je muž...ten člověk, ne ta člověk..... 😉
Edit: Ok měkouši.....ten ženská.... 😉
Mig_35
posměšky na tříválec začaly nepochybně u Fabky *** To Pojede. to byl prostě podmotor. nedávno jsem jel na servis s šestiválelcem a odjel jsem tříválcem a čekal jsem, protože tvůj názor je mi znám z dřívějška, že nepoznám rozdíl. rozdíl jsem poznal a radši nebudu nic psát.
snad jen tolik, že když jsem jel tříválcem poprvé ve Fiestě, volal jsem známému co mi auto půjčoval, jestli to není pokažený, že to má divný zvuk. a stejně je to i s tříválcem od BMW, nic se nezměnilo, ten zvuk je prostě takový nějaký "pokažený".
jinak Evoque že není Range Rover? Ale je, jen je prostě pro ženské.
co mi na tříválcích vadí je, že pokud mají víceméně stejný obsah jako čtyřválce, zcela to - dle mého soudu - postrádá nějakou logiku. jde přece o třecí plochy, a tam záleží na obsahu, ne na tom, jestli jsou válce tři nebo čtyři.
s tříválcem je to jako s dieselem. víš, proč sis ho koupil - chtěl jsi ušetřit a tak strpíš nějaký ten zvukový diskomfort. blažený, kdo snídá každé ráno kaviár a Don Perignon. my ostatní jsme rádi za rohlík s paštikou 😄
DonVito
Honda 1.5 turbo?
Avatar - iudex
iudex
Akákoľvek rovnako výkonná R4 tisícpäťstovka... Ktoré to vlastne sú? Okrem koncernového 1,5TSI mi moc iné na um nechodia a 1,5TSI je všeobecne známa ako nie zrovna vydarený, emisne udusený a prispatý motor. Takže áno, pred TSI R4 by som možno aj ja uprednostnil trebárs 1,5Ecoboost (s tým som jazdil, bavorácky R3 nie), ale nie pre krajší prejav či nebodaj príjemnejší zvuk, ale proste preto, že nie je taký prispatý ako koncernová 1,5ka a ten výkon tam cítim.
Avatar - Dinar
Dinar
Popisuješ obecné chování litrového turbomotoru, jedno, kolik má válců, stejně tak, tzn. velmi podobně jeden druhému, se z hlediska turbodíry, budou chovat i motory s objemem 1,5 litru, jedno, kolik mají válců. Já jsem s tímto konkrétním R3 od JLR taky nejel, 1,5 litrový tříválec znám jen bmw, a např. v jeho poslední inkarnaci, v akt. bmw 1, bych ho upřednostnil před jakoukoliv stejně výkonnou R4 patnáctistovkou.
martin.blader
O to právě jde. Je potřeba rozlišovat, za co může objem a za co počet válců. Chce to srovnat třeba dva podobné motory 1.5 litru, jednou tříválec, podruhé čtyřválec.
martin.blader
Má to výkon silného hot-hatche, tedy typicky hodně oturbený dvoulitrový čtyřválec. Čili je to podle mě pro tento nejmenší model úplně v normě.
Akorát je to plug-in hybrid s elektromotorem, čili tam jsou de facto 3 válce spalovací a jeden je nahrazen elektromotorem. Řešit u hybridů objem a počet válců bez ohledu na výkon toho elektromotoru nedává moc smysl. Kdyby tam byl elektromotor s výkonem 300 kW, tak to může mít klidně 0 válců a je to úplně v pohodě, nikdo by neřekl ani popel. Tak proč tři válce problém jsou? Řekl bych, že jen kvůli historickým asociacím, než že by to reálně něčemu vadilo.
Avatar - Dinar
Dinar
Zvuk benzinové bmw R3 pod plynem má mnohem blíže ke zvuku benzinové bmw R6 než kterýkoliv jiný benzinový čtyřválec, včetně těch od bmw.
Ale může být, že někdo zvuk bmw R6 považuje za nepěkný.
Avatar - Dinar
Dinar
Proto píšu o petrolheadech, ti si podobné věci nekoupí, a tohle je portál, na kterém diskutují. Drtivé většině reálných kupců je počet válců pod kapotou naprosto šumák, napříč značkami a modely. Ono stačí se podívat třeba na prodeje volva, o kolik jim klesly od dob, co zahodili osmiválce, šestiválce, pětiválce. Neklesly... 😉
Avatar - Dinar
Dinar
S tímhle budu klidně souhlasit, mně šlo jen o to, že problém je údajně v tříválci. Podle mně není, otázka stojí jinak, stačí daný objem motoru, a z něj plynoucí daný výkon a krouťák, pokud je použit v takto těžkém autě? Být to čtyřválec podobných hodnot, problém by byl stejný. Podladěný 3l šestiválec 190kW, 400 Nm, nízkotlaké turbo, ano, tak bych to viděl ideálně taky.
Avatar - iudex
iudex
Tak mám aj nejaké racionálne argumenty proti R3 (kultivovanosť, vibrácie, viď video vyššie, plus obavy zo spoľahlivosti tak silno prepĺňaného trojvalčeka), ale áno, značná časť robí ten osobný postoj. Proste sa neprenesiem cez to, aby moje auto za 60t eur malo pod kapotou trojvalec (popravde za tie peniaze ani R4). Trojvalec vo Fieste za 10t super, vo Focuse za 20t v pohode, ale v prémiovom SUV za trojnásobok ceny, to proste nie. A môžeš to zľahčovať, že sú to len emócie, nie rácio, no ale o kúpe auta aj tak rozhodujú viac emócie ako racio. 😉
Šimpanz
U Evoque bych ten tříválec ještě nějak pochopil, to bylo a je auto pro frikulíny, ale u pragmaticky zaměřeného Disca to je zarážející volba. Jako důsledek u Disca silně odrbali užitkové schopnosti, s tříválcem není možná 7 místná verze a na kouli zvládne jenom 1600 kg.
Avatar - Dinar
Dinar
Odstroj si kterýkoliv R4 přímovstřik a strč k němu mikrofon při volnoběhu, pak dej zvuk na net a nech tipovat. Většina ti napíše, že je to hnusný dýzl.
Jinými slovy, tyhle nahrávky jsou k ničemu.

Tady máš ten motor pod plynem😒br />https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…

Tady s ním borec jede delší dobu, stojí, volnoběh, akcelerace. Nikde, v žádném režimu neslyším nic nekultivovaného, naopak, pod plynem má ten motor mnohem zajímavější zvuk než kterýkoliv stejně objemný konfekční čtyřválec.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - Dinar
Dinar
Pokud napíšeš, že za ty peníze ani R4, pak s tím nemám problém, podle mého by mělo mít auto za 1,5 mil. plus šestiválec. Já jsem to chápal tak, že být tam čtyřválec, neměl bys problém.
DonVito
Mne se taky zvuk trivalcu libi.

Zvuk ctyrvalcu je vetsinou v lepsim pripade (benzin) nudny.
DonVito
No BMW ma 135 + 83 = 218kW. (benzin + elektro).

Ok, tak to nesedi o 3kW...
Avatar - Dinar
Dinar
Dvě stě koní je slušná porce, ale je to tříválec, neakceptovatelný v SUV. To fakt nechápu, tak dvě stě koní je dost, ale je to špatně, protože tříválec...To jako, že být to stejně výkonný čtyřválec, bylo by to ok? Fakt nerozumím, 200 koní, 280 Nm, 1,5 litru, jsou to horší hodnoty, než jaké mají konkurenční stejně objemné čtyřválce? Nemyslím.
Nebo je tedy 200 koní a 280 Nm málo na těžké suv? Pak by tedy nic neřešil ani čtyřválec.
Nemluvě o tom, že celkový krouťák udávají přes 500 Nm, to musí tomu evoque stačit v pohodě, a i když systémový výkon asi těžko bude těch 280 koní, i kdyby to reálně bylo 220 koní a třeba 400Nm nemůže mít to auto dynamicky problém, každopádně napovídá i hodnota z nuly na sto a vmax, když si vezmu např. toyotí/lex hybridy s "poctivými" čtyřválci větších objemů, nevidím u nich žádnou dynamickou výhodu.
Podle mého je důvodem kritiky jen a pouze (a dodávám, že iracionální) fakt, že je pod kapotou tříválec.
DonVito
Ta pomoc je dulezita i u mild 😄
U plug-in je uroven nabiti dulezita proto, ze kdyz je nabity, tak se chova jinak.
Kdyz je "vybity" tak se chova teoreticky jako full-hybrid (no a prave ze BMW a Skoda spis jako mild..).

Jinak tady je odkaz, kde majitel (Stealth01) vysvetluje, ze e-motor samozrejme pomaha, kdy to jde.

https😐/www.auto.cz/diskuse/54018/1#…
DonVito
Mluvis o jakem stavu - nabitem nebo vybitem?

To je u PHEV podstatny.

Reseli jsme to se Stealthem a ten e-motor kazdopadne pomaha.
Jestli jen behem kick-down nevim. Ale zadny duvod k tomu nevidim.
DonVito
Tak vzhledem k tomu, ze to je plug-in (vykon E-motoru neni zavisly na spalovacim motoru, ale na baterkach) a ty motory jsou prakticky nezavisly - kazdy ma "svou" napravu, tak to asi jen secetli...

Ten soucet plati samo jen kdyz je stava v baterkach...
kesumb
Od začátku hybrid..
DonVito
Kacko melo ctyrvalec na lezato s valci doleva 😄

To reseni byl fail...
DonVito
No skoda ze se odpovedi na tyto otazky nedozvime na acz... 😄

Nebo treba jo. Redakce ty informace ma.
Resp. automobilky obycejne novinare informacemi zhrnuji.
Bohuzel do testu nebo clanku se to dostane malo kdy...
DonVito
A na zacatku jsi tahnul na elektriku, nebo od pocatku v hybridnim modu?
Xylo
To asi opravdu nemělo, ale snažilo se navodit dojem, že má s R1100S.
Mig_35
takže čtyřválec a osmiválec budou taky znít podobně?
Mig_35
A nebylo to spíš tím, že BMW dřív žádné opravdu sportovní modely nemělo?
Xylo
To máš samozřejmě pravdu. Proto píšu: "teď dávají do vrcholných sportovních modelů". Myslím si, že káčko nebylo zrovna motorkou na broušení stupaček na okruhu i K1 byla spíše "Hayabusou" . Taky bych měl doplnit, že třeba Kawasaki produkovala 3-válce, ale v 70-letech a byly to dvojtakty.
martin.blader
Přesně tak. Co mohli sečíst, a mělo by to nějakou hodnotu, by byl kombinovaný moment na kolech od obou motorů.
Arese
Tříválce u tak luxusní značky, jako LR a RR jsou jen smutnou ukázkou současné pošahané automobilové doby, kdy autoprůmysl je systematicky ničen levičáckými šílenci se zelenými mozky... 😒 :no: :no: :no:
adamzprahy
Viděl jsem pár demo vozů - TD4 110kw v základních výbavách - v tom kontextu mi tenhle PHEV nepřijde že by Disco Sport degradoval...v mých očích se o to postaral už TD4 😁
kesumb
No hele stacilo cca 1000km s cca 800 az 1500 kg sklopnym vlekem a je z toho zase jiny cislo.. Kazdopadne trasa rekneme 150km, 2/3 po dalnici, vybito na nulu od zacatku a takovej vlek a je z toho 9. Ale i tak je to trosku lepsi nez 200kw tsi, to melo na takovy trasne tak 11-12l
kesumb
ani pri hodne agresivni jizde se mi nikdy nestalo, ze by nebyl i pri indikovanem stavu baterie 1% k dispozici vykon jako je se 100% baterie. Ale jakmile sundas pak trosku nohu z plynu, nemuzes se ubranit dojmu, ze se ta 1,4 musi zakonite utrapit..

ps ale volvo se vybity taky chovalo trosku jinak a uz to tolik nejelo. Ale x5 ani sup ne
Othello
s tím že ta hranice rychlosti je zhruba třetina maximálky. Pod ni má elektromotor max.krouťák, nad ní max. výkon.
A spalovák se tomu přizpůsobí vhodným převodem
scadar
Tak zaprve je tam porad to "nebo" a zadruhe kdyz pisu, ze se s 318i neda zavodit nebo pozovat, tak to jeste neznamena, ze s 340i jsi automaticky racer/pozer. Takhle vyrokova logika nefunguje..
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Dík.
Takže jako Jeep... no, u toho RR mi to nevadí vůbec, to je stějně většinou ve městě... takže "vyprošťovací" 4x4 stačí.
Té Discovery je prostě věčná škoda.
Ale co už teď.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Ale já bych to nechtěl nahradit čtyřválecem 1,5... ale čtyřválcem 2.0! S menším přeplňováním...
😉
A v BNW mi to přijde menší problém... jízda s BMW s vytočeným motorem je tak nějak na místě... nikoliv však v SUV.
Mig_35
To se pleteš Xylo. BMW používalo čtyřválce léta letoucí /modely K/. Boxery nikdy nemůžou mít takový výkon.
XTad
duplicitni koment
XTad
Není. Je to dáno, tím, že tříválce i šestiválce (a dvanáctiválce) mají tři válce na výfuk (tedy do každého výfuku vedou tři svody), což v kombinaci se správným pořadím zapalování válců způsobí podobný zvuk. A nemyslím si to jenom já. Toho, že tříválce znějí (hlavně v otáčkách) jako šestiválce je plný internet.
zellomaxy
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Xylo
Osobně znám tříválce jen z malých aut typu Smart nebo Fabie a v motorkách to používá myslím jen Triumph. Docela se musím smát, že třeba BMW, které se drželo zuby nehty svého boxera (v motorkách), tak teď dávají do vrcholných sportovních modelů (Japonci) osvědčené 4-válce. Japonci zkoušeli v motorkách kdeco, včetně "Moto Guzzi" dvouválec v Hondě CX 500 až po 6-válce. U Hondy to jeden čas vypadalo na 4 válec do V, stejný jako dávali a dávají do VFR, ale řadový 4-válec je prostě jasná vedoucí koncepce.
Avatar - iudex
iudex
Nižšie kolega kesumb píše, ako sa ten hybrid správa pri normálnej jazde, tam je to hlavne o tom spaľováku a prínos elektra je minimálny. Takže si vždy skús predstaviť, ako by sa dané auto správalo iba s spaľovacou časťou toho hybridu. No a kým trebárs BMW 330e je bez elektra stále dvojlitrový štvorvalec, teda motor i samostatne schopný dané auto pekne rozhýbať, tak pri týchto SUV je spaľovákom len 1,5ka R3. No a to uznáš asi nebude dostatočný motor na takto ťažké SUV. Ja viem, má to 147 kW, ale silne fúkaných, teda veľmi závislých na natlakovaní turba. A takýto charakter motora je do SUV nevhodný.
kesumb
iV se po vybiti chova jako normalni hybrid, co jsem jel pred casem s priusem tak v tom po strance stridani pohonu neni rozdil. Teda az na to, ze sup je radove tissi a hbitejsi.
45e jsem testoval chvili a bylo to take tak
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
To je sice fakt, ale "Disco Sport" byl v podstatě posledním Land Roverem ze staré školy... odolným a zaměřeným na užitek, nikolv jen na ohromení davů.

S tříválcem si to představit neumím.

Špatně jsem hledal, nebo v článku fakt není ani slovo o technickém řešení... elektromotor u zadní nápravy.. to zavání e4x4... benzín žene jen předek, elektro jen zadek... a různě spolu spolupracují.
kesumb
Pletes se, podstatny to neni. Chova se to vzdy stejne. Rozdil je teplota baterii.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, já Ti nevím... všechny tříválce, co jsem zatím řídil, měly společné nervózní chování... to jest dole nic, max vibrace, a aby jely, potřebují otáčky. A čas, protože turbo.
Je pravda, že to byly litry, maximálně 1,2... tenhle jsem ještě nezkoušel. Ale nějak mě nenapadá, proč by to mohlo / mělo být dramaticky jiné.
Já vím, je to 1,5 , nikoliv litr... ale proti té 1,2 už je to jen +0,3 litru... uvidíme.

Pokud to fakt má tohle typicky tříválcové chování, tak je to v SUV docela k vzteku.
martin.blader
Tak třeba na jedničku na plný plyn v nízké rychlosti může spalovák i elektromotor zároveň dosáhnout svého maximálního momentu. Ale sčítat to pochopitelně smysl nedává, vznikne z toho úplně nesmyslné číslo.

Naopak ve vyšších rychlostech s vytočenými motory oba zároveň mohou dosáhnout maximálního výkonu současně. Proto lze ty výkony sečíst jako údaj o maximálním systémovém výkonu.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Taky mě ten výkon praštil do očí a přijde mi to divný.
Avatar - iudex
iudex
😁 Je to síce vtipné, ale... nepravdivé. Počul a jazdil som oboje a to je niečo dosť odlišné.
Avatar - Dinar
Dinar
Reálná cena prodávaných 320d je tak poloviční, za 1,8 mio si může auto se čtyřválcem koupit jen zarytý volvista. 😁
Bohužel je fakt, že u těch klasických tříd to ještě nějak funguje, ale u SUV jsou lidi schopni dát za auto se čtyřhrnkem i dvě mega naprosto bez mrknutí.
XTad
Zvuk i kultivovanost se u trivalcu hodne podoba naftovym sestivalcum, coz mi prijde jako vhodna motorizace do luxusnich SUV.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Psychologická bariera existuje. To je bez debaty. Stačí jen sledovat tento portál. Jestli všichni ti, co se vůči 3 hrnkům vymezují jsou potenciální kupci RRE, je věc druhá.... :-!
adamzprahy
Pořád je to "jen" Disco Sport. Název je jen marketing. Oba modely jsou entry level pro LR/RR...
Avatar - iudex
iudex
Mňa skôr zaujalo, že BMW vo verzii 30e má dvojlitrový štvorvalec, ale celkový výkon sústavy uvádza "len" 215 kW.
DonVito
Zalezi na tom z jakeho uhlu pohledu.

Ja pro auta nevidim v 3-valci s vyvazovacim hridelem problem.

4 válec do V (lepsi teziste u motorky, uzsi..) nebo boxer (nizsi teziste u Subaru..) je lepsi pro vozidlo. Ale ne pro spotrebu, vyrobu, udrzbu a naklady.

3-valec dava nakladove smysl...

Tohle co predvadi RR je zcela logicky smer. Proc sebou tahat 6-valec, kdyz stejne jezdi majitel prevazne na elektriku? A diky tomu ten vyhonenej trivalec mozna i vydrzi 😄
Do budoucna, myslim, se budou spalovaky jeste zmensovat.
No a pak se z hybridu stane EV...
DonVito
Teplota baterii je samozrejme primarni omezeni.

Kazdopadne u Honda PHEV je to jak pisu.

Jestli to tak neni u Skody nebo BMW, tak je neco spatne 😄

A plete se tedy i majitel 330e?
webpaja
Ano, zadek pohání elektromotor a předek benzín.
webpaja
Hádal bych, že Evoque bude mít v hybridní verzi spolehlivě přes 2t.

Edit 2,082kg bez řidiče 8-s
webpaja
To je přece důležitý u všech hybridů vyjma mild ne?
kesumb
Tady s tebou nesouhlasím. Jak 45e tak Superb iV v běžném režimu jízdy bez kickdownu nevyužívá síly elektromotoru. Takže jedeš do kopce s reálnýma 1900kg Superbu iV s řidičem a pokud nedáš sport nebo kickdown, tak to při sešlápnutí plynu dá 4000 otáček a maximálně 10kW elektřiny. Takže v reálu máš tak asi těch 280 Nm což je opravdu málo a nechce se tomu. V 45e to pochopitelně nevadí, protože s tím ta R6 i přes hmotnost přes 2,5tuny hýbe. Ale tady to bude pomalý a líný a bude to nutit na to pořád šlapat. A jinak se to ani chovat nemůže, protože kdyby to tam pořád cpalo elektřinu, tak se to zas musí masivně dobíjet a tím jde do kytek účinnost a pak taky těch 280Nm bude pořád málo na současnou jízdu a dobíjení baterií.
XC90 T8 na tom byla trošku líp díky turbo-kompresorovému R4 s docela slušným výkonem, ale tam zase po vybití baterií šla dolu i chuť zrychlovat. To se ani u iV ani u 45e neděje. Z čehož plyne další otázka, jak je udělaný startér-generátor na přední nápravě a jak je vůbec řešeno dobíjení v terénu. Jo a pak taky to, že Evoq je pokud vím pořád příšerně těžkej..
Takže pokud to platforma neumožňuje, měli tam dát aspoň vdoulitr s 400Nm. Ideální je ale podladěnej šestiválec..
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jak zní tříválcové BMW netuším, jejich R6 benzín mi zní určitě hezky, ale Xtad psal o naftě.
Edit: z těch videí co jsi sem dal mi R3 nijak skvěle nezní, možná bych naživo změnil názor, ale spíš pro mě nic moc.
DonVito
No mirny rozdil ve stridani pohonu tam bude.. , ale OK.

Prius je zase v hybridnim rezimu "radove" uspornejsi. :yes😒br />
To jsi psal ty, ze jezdis za 4 litry?
Za to jezdi ridici Priusu bez plug-in. 😉
Samozrejme uplne jinym stylem.
Ber to jen jako srovnani - hrusky s jabkama.. 😃 absolutnich cisel...

PS Myslim, ze cilova skupina Priusu a Superbu je uplne jina. Takze ve vysledku je to srovnani irelevantni...
Avatar - _Karel_
_Karel_
To je fór?
Z tříválců jsem jel jen v Pažoutím 1,2, a zvuk mě tedy iritoval i jako majitele čtyřválcové nafty. Srovnávat to s šestiválcem mi přijde hodně mimo, byť ten zvuk může mít někdo lepší, než Pažout.
webpaja
Souhlas, to je poprvé, co to takhle vidím sčítat. Jinak výkon odpovídá kupodivu na chlup polovině R6 ze kterého vychází.