Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Elektrický Volkswagen ID Buzz by se měl stát Touranem nové generace

48 komentářů

ericn
Tak za mě určitě ne, raději si svůj aktuální Touran nechám déle nebo půjdu jinam. Touran je pro 5ti členou rodinu tak akorát a je i na dlouhých cestách pohodlný a hospodárný. Za elektriku ho určitě nevyměním :no:
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
KIaudius
Že vôbec berieš vážne tie oznamy a plány od VW... Kým nerozbehajú software, ID nebude. Dovtedy do tohto budú musieť dať aspoň ten benzín, resp. nejaký hybrid. Na čistú elektriku naplno a bez kompromisov ešte nenastal čas. Všetko má svoj čas.
ericn
No tak zatím spěchat nikam nemusím, mám ho teprve 2 roky 😉 Hybrid bych možná zkousl, ale plnou elektriku do takhle velkého auta, navíc když jezdíme dost často v plné náloži, tak to ani omylem 😉
Corkybell
Ja to mam presne naopak.Zrovna tento model mi dava najvacsi zmysel ,aby sa stal ciste elektrickym modelom.Da sa donho napratat co najviac bateriek pre dlhsi dojazd,vykon nie je dolezity a tym padom by bol vykon potlaceny v prospech dojazdu,variabilita interieru vdaka absencii stredoveho tunelu..a prvy model od ID co sa mi aj dizajnovo pozdava vdaka retro vzhladu
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Tahle auta jsou primárně pro dlouhé rodinné cesty. A už to vidím - pokud by bylo štěstí a byla volná nabíječka, jak celá rodinka musí hodinu NUCENĚ čekat, než se baterie na superchargeru nabije. Nas-at!
Jinak plug-in hybridy jsou fajn, ale čisté elektro není pro běžné cestování vhodná volba.
ericn
Navíc dám těžko na elektrobusík nahoru box a dozadu na tažný držák na kola 😒] Tj smysl eletrické MPV prostě nedává ...
mrazik
I kdyby se tam ta rakev a kola dali dat, tak dojezd jeste vice klesne. Jasne, ze u spalovaku se taky zvysi spotreba a musim zastavit u pumpy driv, ale nacerpat benzin mi zabere 5 minut.
ericn
Jo přesně, Touran má 58l nádrž, což mi při klidné jízdě vystačí na cca 820km. Průměr u 1.4TSI je kolem 7l/100km, al umím s ním jet i za 6.4l. Box na střeše přidá cca 0,5l při normální dálniční rychlosti (v cizině není radno ji překračovat). Takže třeba Istrii (Umag 790km) dám na jednu nádrž, reálně 2 zastávky na protažení a 1x dotankování (pro jistotu). Jak by to asi vypadalo s ID Buzz?

Když to vezmu podle ID3 (základ i baterie budou nejspíš stejné) tak teoretický dojezd je podle použité baterie 330/420/550km (hmotnost auto+řidič). Po naložení do plna = 2 dospělí + 2 děti + plný kufr, budu tak o cca 250-300kg těžší. Takže když si vezmu zkušenosti testerů elektro aut, tak reálný dojezd je vždy tak o 20-25% nižší + auto bude plně naložené + v tom horku pojede klima pořád. Takže i při největší baterii 77kWh/550km se dostanu někam k dojezdu kolem 380-400km = budu muset po cestě minimálně 2x dobíjet a musel bych mít prázdný supercharger. Podle VW se na něm ID3 dobije za 30min cca 280km.

Takže s Touranem, pokud nebude někde zácpa, ujedu 790km za cca 8😁0 hodin + 2 zastávky po 15min a jsem za 9hod na místě. Stavět ani tankovat nemusím, když nechci, ale reálně to je nesmysl. Protáhnout se potřebuje každý a jedno dotankování stihnu v pohodě za 5 minut.

S id Buzz, pokud jsou moje odhady alespoň trochu přibližné, pojedu také 8😁0 hodin čisté jízdy, nicméně musím minimálně 2x zastavit á 30min (pokud bude po cestě volný supercharger), počítejme spíš 45-1hod + čekání na volnou šňůru, asi člověk nebude na silnici sám 😉 Takže se reálně dostaneme na 3-4hodiny navíc. To si od dětí vyslechnete jak se nudí a když tam budeme atd 😒]

Co z toho plyne, ID Buzz na vození dětí do školy by byl fajn, ale na dlouhé cesty ne. Navíc jsem nebral v potaz ani pořizovací cenu, ID Buzz bude jistě přes milion 😉
Avatar - xxc
xxc
Ale zase na dovolenku sa ide 2x rocne, cize trosku dobrodruzstva sa vydrzat da. Je to o pristupe, dalsich 300 dni po meste a okoli to bude lepsie auto. A roaming na 24 hodin na dobijanie stoji 39 €. Cize cesta vyjde aspon lacnejsie, ked to clovek stihne do dna 😄
ericn
Hele nebude to lepší auto, není to "user friendly". Musíš mít garáž nebo stání s wall boxem na denní nebo obdenní nabíjení, aby to mělo smysl. Tj když bydlíš v centru města nebo na sídlišti, nemáš šanci...

Ano, máš pravdu v tom, že na dovolenou jezdíš 2x ročně, když k tomu ale přidáš 1 x 14dní chalupu a každodenní ježdění ve městě, starat se ještě o to jestli mám a nemám náhodou nabito je opruz... i s hladovým okem pořád ujedu 50km a neřeším 😉
martin.blader
Malá poznámka, supercharger je rychlonabíječka od Tesly, čili tam si člověk VW nedobije.
Na dálnici to bude spíš tak na 350 km dojezdu, záleží samozřejmě na zvolené rychlosti.
Čili je to tak na dvě nabití po půl hodině u dostatečně rychlé nabíječky. To se podle mě v takhle dlouhém výletu ztratí, obzvlášť když i se spalovákem člověk stráví alespoň 20 minut přestávkami. Nemluvě o tom, že takový výlet člověk dělá jednou dvakrát do roka, čili se to dá přežít. Rozhodně to není ideální auto na takové cesty, ale použitelné už rozhodně ano. Pokud si s tím tedy člověk vystačí po zbytek roku, tak proč ne.
mrazik
Za pul hodiny nedobijes dostatek energie na dalsi cestu, ve skutecnosti to zabere minimalne tu hodinu a to jeste musite mit stesti na stojan.
A ne, neda se to prezit, ja nikde hodinu s celou rodnou koukat na dobijeci stanici nechci. Se stavajicim autem nic takoveho delat nemusim, tak proc se budu dobrovolne omezovat ?
martin.blader
ID.3, a u dalších vozů to bude stejné, má maximální dobíjecí výkon 125 kW. To dělá přesně půl hodiny z 10% na 80%, tedy nějakých 250 km dojezdu. To na další jízdu bohatě stačí a delší čekání by ani nebylo vzhledem ke zpomalování nabíjení efektivní. Lepší je stavět častěji a krátce
Lidi se tímto nechávají omezovat proto, že jim elektromobil přináší jiné výhody, které jim za to stojí. Týká se to samozřejmě zatím jen lidí, kteří nemají hluboko do kapsy a jsou ochotni si zaplatit za ty vlastnosti, přestože nový elektromobil dnes typicky vychází dráž.
mrazik
Bydlim v lokalite, kde EV auta nejsou nic vyjimecneho a plni roli hracky, u drtive vetsiny treti auto v rodine pouzivane jako mama taxi, nakupy do blizkeho hypermarketu. Na dovolenou s tim nejede nikdo z nich.
ericn
Otázka je, jestli rychlou nabíječku po cestě najdeš nebo si budeš muset zajíždět a hledat (jasně, dá se to naplánovat). Další otázka je, jestli tam bude zrovna volno a to nenaplánuješ... Upřímně, zatím elektromobil prostě není "user friendly" řešení.

Ještě ho pochopím jako malé auto na cesty do práce 20-30km tam, 20-30km zpět, pojezdy ve městě a pak píchnout doma na nabíječku. Pokud ho chceš a není ti líto dát 500k za Citigoe, proč ne? Pro potřeby rodiny to ale není... 😉
Avatar - Gasoline
Gasoline
Hele mám úplně stejné auto jako ty, i stejný motor, jen o rok starší. (A spotřebu o 0,5l menší 😄 ). To že SUV vytlačují MPV mě hodně vadí. Sám jsem Se od SUV pokorně k MPV vrátil a nelituji. ID Buzz se mi ale líbí a dovedl bych s ním žít. I ta cesta do Chorvatska by mě nevadila. Já v Touranu stavím asi 3x a pokaždé je to tak 30-40 min. Když už stojím, tak se pěkně protáhnu, pokochám se pohledem, dám si s ženou kávu, ... no stress. Takže by mě ani ta hodinka nezabila. Jinak jezdím do práce denně 30km, parkuji u RD a víkendy trávím na chalupě nebo na horách cca 100km max. Takže za slušnou cenu bych ID Buzz za Tourana vyměnil.
mrazik
Uz to vidim, jak na ceste do Chorvatska nebo do Alp sjizdim z dalnice k nabijecce a oznamuji cele rodine, hlavne tem trem vzadu, ze ted budeme minimalne hodinu nabijet. Nejstarsi se pta proc jako celou hodinu, no protoze tohle auto je ekologicke a ma velkou baterii aby melo velky dojezd. Odpoved na sebe nenecha dlouho cekat :
- A proc jsme s tim predchozim autem nemuseli hodnu cekat na zadne nabijecce ?
- Ale tohle auto neprodukuje zadne emise, je hodne ekologicke
Takze hodinu jako budeme koukat jak se nabiji auto, ani wifina tady neni, telefon mam skoro vybitej. Nakupovat taky nepudu, ani do restarurace, stejne nemam hlad.

Tak tohle si v klidu necham ujit.
ericn
Ano, popsal si to pěkně. Tak nějak by to bylo 😉
KIaudius
Tak nejak by to bolo, pokiaľ by si EV na dlhé štreky kúpil nejaký blbec. Lebo keby si to kúpil rozumný človek, tak by s pauzami na trase počítal a rodine by to neprekážalo, pretože by jej to samozrejme vopred vysvetlil a mrazikom popísané mierne retardované eintermezzo by sa nekonalo. Jasne že dnes elektromobily primárne na dlhé cestovanie nie sú, ale pravda tiež je, že premýšľajúci človek si tie pauzy dáva tak či tak. Tých 30-45 minút si dávam pauzu aj keď idem s dieslom, takže hodinka alebo niečo vyše s EV mi raz za to leto nejak obťažujúca nepríde.
Z pohľadu rodinného auta je na EV ešte čas, dojazdu sa prispôsobiť dá, ak je človek odchotný pristúpiť na nejaký kompromis, nad rámec je zatiaľ cena. Takže za mňa zatiaľ tiež ešte nie.
mrazik
Mohu te ubezpecit, ze dlouhou cestu s celou peticlennou rodnou planuji velice dukladne. Na ceste do CHorvatska staci pauzy 2 az 3 a jeste je musim vyhnat z auta, protoze jejich jediny dotaz je - kdy uz tam budem ?
Muzes mi prosim vysvetlit, co chces delat na parkovisti 30 - 45 minut ? Takovouhle poauzu si nejak neumim predstavit. Jo mozna si udelas na odpocivadle piknik a naladujes si pupek, ale me se s plnym brichem spatne ridi, takze decentni lehka svacinka, prozahnout te, probehnout, napit v klidu kafe a za 15 minut jedeme dal.
KIaudius
Čo asi? Decká sa prebehnú, odskočia si na wc, kúpia si nejakú čokoládu, dáme ovocie, kávičku a ideme. No problem.Za 15 minút je to k ničomu, vyčuráš sa, narýchlo vypiješ kávu a už aby sa išlo. Ani omylom. Mám dovolenku, tak pohoda.
Avatar - xxc
xxc
Presne tak, co som ja analyzoval, tak 15 minut zastavka netrvala. Trva dlhsie, to by sa na 150 kw rychlonabijacke aj nabilo auto 😄
mrazik
Vypit kavu, protahnout se ti zabere 45 minut ? Ty behas triatlony na parkovisti ?
Avatar - xxc
xxc
Aka wifina? Ved sme v EU, data tam budu. Pri rychlom nabijani je za pol hodinku nabite. Aj tak prestavka pri ceste na dovolenku trva skoro hodinu. Ale asi ich nie je treba robit tak casto 😄
mrazik
Proboha dalsi. Zastavka na ceste na dovolenou trva hodinu ? Proboha co na odpocivadle s detma chcete tu hodinu delat ? Ukazovat jim zaparkovane kamiony ?
Avatar - xxc
xxc
Kym najdeme zachody, kym zozenieme forinty (nie vsade je vstup zadarmo), kym nieco zjeme, napijeme sa, kym vychladne kava. S 3 malymi detmi to tak byva. Raz sme cistili autosedacku a sedadlo od zvratkov, prezliekali dieta a pod. Potom myslim na dalsej zastavke druhe. Nezda sa to, ale zaberie to celkom cas. A ja som zastanca kratkych zastavok.
tesnav
Připomíná mi to historku kolegy, který tam jel s malými dětmi. Když auto jelo a vrcelo, tak do 10 minut spaly. Když zastavil, tak průšvih, řev. Takže zpáteční cestu 1.100 km dal na jednu zastávku. 😁
Avatar - xxc
xxc
Ano, a najhorsie je, ked deti konecne zaspia a treba ist tankovat (pripadne nabijat).
KIaudius
Čistý blázon... :no:
mrazik
Proc ? Pokud jeli pres noc a deti usnuli, tak je nebudu budit a jede se celou noc. Stali jsme takhle hodinku v kolone u nehody a motor jsem taky nevypnul, protoze by se deti vzbudili a to by bylo peklo.
To jsou holt zkusenosti, ktere fanatickym zastancum EV aut chybi, protoze jsou uplne mimo realitu.
KIaudius
Cez 500 km na jeden vrz je proste veľa, klesá koncentrácia, stúpa únava. Ja si to nedovolím, 2-3 hodiny sú až až, dávam pauzu, dej sa čo dej. Mám svoju rodinu rád. Ty sem ťaháš fanatizmus, ja hovorím zdravý rozum.
Avatar - xxc
xxc
Ja som tiez isiel na jednu zastavku nejakych 800 km. Pokial je cesta v pohode, nevidim dovod oddychovat. Aj pracovna doba trva 8-12 hodin. Ale kto nevydrzi, nech zastane, preco nie.

A to som ja obycajny clovek. Clovek trenovany, ktori jazdi viac, vydrzi urcite viac.
mrazik
Zalezi na kazdem jak se citi. U me se to lame kolem tech 500 a vetsinou jsme delali zastavky po 400 Km a druha podle tankovani. Pak uz deti videli more a chteli zastavit az na miste.
Ale souhlasim, ze jet v kuse treba 1000 Km je moc.
ericn
jj když jsem jel do UK, tak do Callais je to cca 1100km, stavěl jsem 2x, kafíčko, hygiena a jednou dotankovat 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Pohon blbý, ale vypadá to parádně.
ericn
Tak nějak, ale myslím, že elektrický plány padnou vzhledem k jejich vývoji a aktuální situaci 😉 Takže 1.5TSI v nějaký hybridní verzi a bude klid...
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ericn
Tak snad už to konečně vyladí za ty 3 a více roky, ne? U 1.4TSi se to taky povedlo s rozvodama až po 4 letech na trhu a než ho nahradili 1.5TSI, tak z něj byl super motor 😉
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Technicky by s tím problém být neměl, ale už tak nevalný dojezd by klesnul o 20 - 30% a to nechceš. :no:
Avatar - xxc
xxc
Aky pohon blby? Ved to ma zadny nahon, s tym moze byt zabava, ak to odomknu 😄
Avatar - kari.laz
kari.laz
Reaguj, jen když pochopíš text a pokud ho pochopíš a chceš dělat srandu, tak tam alespoň dej smajlíka, ať víme, že to je ironie.
Avatar - xxc
xxc
Ved smajlika som dal, robia to so zadnym nahonom, cize by sa mohlo dat driftovat. Aj pohon je dobry, len tie baterky, nevydrzi dlho 😄
KIaudius
Tento dizajn mali aplikovať už dávno, myšlienka na reinkarnáciu štýlu T1 je už pekne stará. Trvalo im, kým sa rozkývali, a ani tak to nie je veľmi presvedčivé.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Tak jsem měl v plánu, že příští rok koupím Focuse a pak někdy za cca 5/6 let buď Alhambru (Sharana), popř. Tourana. Ale protože jsem velmi odhodlaný se nenechat zahnat do kouta elektro(ne)mobilitou a ***skými dotykovými ovladači, asi příští rok beru Tourana (byť od "nenáviděného" VW, ale lepší auto pro dlouhodobý horizont používání asi neseženu) a budu ho hodně dlouho opečovávat...
Jinak by mi zbylo koupit časem nějakou "dodávku" nebo velkou krávu typu RAM1500, ale s tím se ve městě prakticky nedá parkovat, popř. je to o nervy...
I když Alhambra s 2.0TSI je taky docela lákavá, uvidí se...
Futurista
Koukám, rodina ID se rozrůstá, paní Colombová se těší. 😁
tesnav
jako se ID.3 stává novým Golfem ...
Arese
😁 😁 😁 :yes: